Ugrás tartalomhoz


Fotó

Ki mit hoz ki belőle?


  • Válasz írásához lépj be
599 hozzászólás érkezett eddig

elGabor

elGabor

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 4073 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.10.05, 20:47

aluminiumtrioxid: Részben, de nem pont - inkább a Káosz-regények emléke inspirálta (és tényleg az emlékük, mert a többségüket nagyon régen olvastam már :(), ami azért hozza a ponyva-hagyományokat, meg az idő múlásával kezd önálló alakot ölteni, ami kicsit erről az útról is letért.



Asidotus

Asidotus

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 229 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.02.10, 17:53

Nemrég néztem végig az Outsiders című sorozatot (az első évadot). Abból meríteni fogok az orkok megmintázására. Az orkok tudják, hogy van valami rettenetes a járatok mélyén, ők maguk el is kerülik.

Ezt az információt be is fogják vetni, ami megkavarhatja a városiakat, lesz, aki hisz benne, és lesz aki csak a babonás, buta orkok meséjének fogja tartani.

A világ történelmében 1500 éve volt egy apokalipszis, akkor rohanták le a sárkányok, és gyakorlatilag elpusztítva mindent, a civilizációt teljesen, a túlélők többsége elmenekült másik kontinensre. 500 éve tértek vissza, és elsőre nem bírtak a sárkányokkal, de később valamilyen szinten vissza tudták szorítani a rémuralmukat. Most a civilizált helyek terjeszkednek, tárják fel az egykor volt városokat, bányákat, földeket.

A bánya pusztulása idején a törpe erők java oda volt a sárkányok elleni háborúban, és a többségük oda is veszett, nem feltétlenül kell ide Cthulhu-szintű Nagy Öreg, egy shoggoth is megteszi  :lmao:

6-8 mesénél nem tervezek többet, az is két hónap, ha beindul majd a parti (valamikor ősszel, én nem szeretek úgy játszani, hogy kint világos van, meg meleg)



Birbin

Birbin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1699 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.02.10, 10:38

A DA1 deep road küldetésének neve igazából: A Paragon of Her Kind
Orzammar az a létező törpe város.
 


Birbin

Birbin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1699 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.02.10, 09:57

Az ötlet nem túl eredeti, de ez nem baj. Ettől még föl lehet húzni rá akár egy-két éves kampányt is. Hogy kalandnak érdekes lesz-e az nem ezen múlik, hanem azon, hogy a játékosok milyen helyzetekkel találkoznak a kaland során. Ha földobod érdekes elemekkel, például ismeretlen, homályos dolgok, kritikus döntések, akkor jól is elsülhet. 

Kérdés persze, hogy ha ez a valami képes volt elpusztítani a törpéket és még mindig él, akkor a játékosok mitől lesznek elegek, hogy kipucolják?

Javaslom, hogy ez a valami nagyon hamar jusson szerephez. Az orkokra max 1 játékalkalom, a többi inkább a csululény teremtményei és más dolgai ellen. Csinálhatna mondjuk bizarr mutánsokat az alsó szinten lakó orkokból. Földobhatod a meghalt törpék jegyzeteivel, utalásaival a régmúlt szerencsétlenség eseményeire saját maguk nézőpontjából. Ezek információk töredékeivel is szolgáljanak a lény képességeiről.

 

Nem javaslom, hogy az érdekesség abban merüljön ki, hogy miképp kelnek át egy méter széles szakadékon (szomorú példa egyik játékunkból), vagy beraksz egy-két random szörnyet a járatokba. 

 

Ha játszottál az első két Dragon Age játékkal, abban vannak kifejezetten ilyen elemek. Wikin érdemes elolvasnod a leírásukat vagy nézned gameplay videókat. Az elsőben Orzammar helyszínnel, a másodikban The Deep Roads Expedition.

 



auer

auer

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5019 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.02.10, 08:44

Egy olyan kalandon töröm a fejem, aminek a központi témája az lenne, hogy a törpék újra meg akarnak nyitni egy bányát, amit másfél ezer éve hagytak ott. Akkor az történt, hogy kiástak valamit, amit nem kellett volna (a'la Cthulhu), de ez pont egybeesett a civilizált világot elpusztító nagy háborúval, és ma már csak annyi dereng, hogy volt ott egy bánya.

Most orkok laknak a hegyekben, akik nagyon nem szeretnék, hogy a törpék megint ott ügyködjenek, mert akkor elriasztanák az állatokat, amelyekre az orkok vadásznak. (Nálunk játszható faj mind a kettő, de barátságban nincsenek egymással, mint a jobbikosok a cigányokkal, kb.)

Az orkok megpróbálják megakadályozni a bánya feltárását, és az a valami, ami annak idején kiszabadult, ma sem tűnt el onnan.

Elcsépelt ötlet?

Esetleg fel lehet még dobni valamivel?

 

Szerintem jó ötlet. Fontos szerintem hogy ne egyből nyomd a játékosok arcába az egészet. Tehát első kör az lenne hogy az ork/törpe célokért küzdve ölik a másik fél erőit. Közben a törpék kiszabadítják a valamit lentről ami beszállhat az adok-kapokba.. ha összefognak van esélyük a győzelemre. Egy kisebb kampányt is elvihet a hátán a dolog



Asidotus

Asidotus

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 229 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.02.09, 19:03

Egy olyan kalandon töröm a fejem, aminek a központi témája az lenne, hogy a törpék újra meg akarnak nyitni egy bányát, amit másfél ezer éve hagytak ott. Akkor az történt, hogy kiástak valamit, amit nem kellett volna (a'la Cthulhu), de ez pont egybeesett a civilizált világot elpusztító nagy háborúval, és ma már csak annyi dereng, hogy volt ott egy bánya.

Most orkok laknak a hegyekben, akik nagyon nem szeretnék, hogy a törpék megint ott ügyködjenek, mert akkor elriasztanák az állatokat, amelyekre az orkok vadásznak. (Nálunk játszható faj mind a kettő, de barátságban nincsenek egymással, mint a jobbikosok a cigányokkal, kb.)

Az orkok megpróbálják megakadályozni a bánya feltárását, és az a valami, ami annak idején kiszabadult, ma sem tűnt el onnan.

Elcsépelt ötlet?

Esetleg fel lehet még dobni valamivel?



Birbin

Birbin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1699 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.11.25, 00:45

Az egyik nap azonban találnak egy hullát, mely a kihalt fajhoz tartozik és még csak nem is ősöreg, hogy esetleg eddig rejtőzött volna. Hogyan történhetett mindez?

Buksi kicibálta a hullahűtőből. Rossz kutya! 



Dronner

Dronner

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5132 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.11.22, 15:04

Sziasztok!

 

Az egyik nap azonban találnak egy hullát, mely a kihalt fajhoz tartozik és még csak nem is ősöreg, hogy esetleg eddig rejtőzött volna. Hogyan történhetett mindez?

A társaság egyik (prominens) tagja (másik fajú, vagy akár épp az azonos fajú, nevezzük A-nak) a hulla faján élősködik (életerejüket szívja, eszi őket, stb.), és pár példányt (akár annyit, hogy az akár a faj újraéledéséhez esélyt jelenthetne) egy rejtett helyen elzárva tart. Ezek közül szökött meg az egyik, de vagy a foglyul ejtője vagy a környezeti hatások miatt elhalálozott és azt találták meg. Bonyolítható, ha A munkája létszükség a társaság életben maradásához (pl. ő az egyedüli mérnök/a védelmet karban tartani tudó varázsló) . Ha kiderül a tette, egyrészt dilemma, hogy mi legyen az elzártakkal, másrészt a nem elzárt, magát utolsó példánynak tartó egyed is elgondolkodhat, hogy mi lesz vele, most, hogy tudja, van egy ragadozója a társaságban, harmadrészt egy mi legyen A-val? Tudnak-e vele továbbiakban együtt élni, vagy megkockáztatják tudásának elvesztését?



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 10894 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.11.19, 09:16

 

Itt azért van némi különbség az induló settingek között... Kicsit más egy atomháború után kizsilipelni és miközben senki nincs az éterben, találni egy friss hullát, mint kimenni a Rémek közé...

 

Bár épp a hulla feltűnhet a közösségen belül is...

Természetesen ott tűnik fel, párszáz évig nem akarnak a népek kimenni sem a Rémekhez sem a gamma sugárzásba.

 

 

Kapirgálhat az illető a zsilipkapunál is - de persze mire kinyitnák, meghal...

 

Egyfajta zsilip a Kaerekhez is kellene (legalábbis én úgy csinálnám).

 

És akkor jöhet a dilemma - mi van, ha mégis lehet odakinn élni?


Módosította KLM: 2016.11.19, 09:17


nonfiction

nonfiction

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 62 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2016.11.17, 16:58

Dark Fantasy kalandötletek!
Október végétől mesélni fogok, saját fejlesztésű (nagyjából hagyományos) fantasy játékomban.

A helyszín egy nagy (500 ezer négyzetkm-es) szigeten játszódik, ahol két hatalom van.

A fő hatalom egy feketemágus kezében van, immár négy évszázada (nem tudni, ki ő, ember vagy démon, vagy miféle), démonokból, élőholtakból álló lidérces légióknak parancsol. A fő területe a sziget északi felét elfoglaló többezer méter magas, hófödte hegység.
Az emberek (és a többi játszható faj) túlnyomó többsége egy királyságban él, ami nagyjából független a Sötét Úrtól, némi adót fizetve (rabszolgák, vagyontárgyak, stb).
A határvidéken nem ritkák a betörések, amiknek lovagvárak, földesurak magánvárai próbálnak gátat vetni. Időnként előfordul, hogy a sötét erők a bűvkörükbe vonnak egy-egy kisebb-nagyobb urat, akik megpróbálják a Sötét Úr segítségével a saját hatalmukat növelni (gyakran persze nem tudják, hogy ki áll a segítség mögött).

Ez lenne a mese-sorozat háttere, ötleteket, kalandszilánkokat várok szívesen!

 

 

Nekem mindig is a Berserk manga lesz a dark fantasy etalon.

http://www.goodreads.com/book/show/248871.Berserk_Vol_1



WCB

WCB

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 431 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.11.17, 15:34

Időutazás (tértorzulás csak oda), hibernáció, klónozás, mégsem haltak ki, mágia, illúzió, hologram, alakváltók, 3d nyomtatott hulla (egy sorozatban volt tök jó ötlet), mutációs vírus alakított át mást, mégsem hermetikusan elzárt, a mátrixban élnek, igazából mindenki ennek a fajnak a tagja csak mátrix/mágia miatt nem látják...

Kihagytam valamit?

 

 

Csak álmodták az egészet :)



Selmo

Selmo

    Lochost kvesztor

  • Fórumita
  • 1803 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.11.17, 11:20

Itt azért van némi különbség az induló settingek között... Kicsit más egy atomháború után kizsilipelni és miközben senki nincs az éterben, találni egy friss hullát, mint kimenni a Rémek közé...

 

Bár épp a hulla feltűnhet a közösségen belül is...

Természetesen ott tűnik fel, párszáz évig nem akarnak a népek kimenni sem a Rémekhez sem a gamma sugárzásba.



auer

auer

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5019 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.11.17, 07:57

Nekrofilkodnék egyet a topicon.

A helyzet egy világtól hermetikusan elzárt közösség, többféle fajjal. (Ez lehet egy kaer earthdawnban, egy atombunker shadowrunban, egy hatalmas űrhajó, ahol nem ismerik a fénynél gyorsabb hajtóműveket és így 1000 év kell nekik, hogy egy másik naprendszerbe jussanak stb.) Az induló fajok közül az egyik kihalt, amikor egy betegség évszázadokkal ezelőtt megtizedelte a lakókat. Az egyik nap azonban találnak egy hullát, mely a kihalt fajhoz tartozik és még csak nem is ősöreg, hogy esetleg eddig rejtőzött volna. Hogyan történhetett mindez?

 

Időutazás (tértorzulás csak oda), hibernáció, klónozás, mégsem haltak ki, mágia, illúzió, hologram, alakváltók, 3d nyomtatott hulla (egy sorozatban volt tök jó ötlet), mutációs vírus alakított át mást, mégsem hermetikusan elzárt, a mátrixban élnek, igazából mindenki ennek a fajnak a tagja csak mátrix/mágia miatt nem látják...

Kihagytam valamit?


  • Bendoin kedvelte ezt

KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 10894 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.11.17, 00:51

Nekrofilkodnék egyet a topicon.

A helyzet egy világtól hermetikusan elzárt közösség, többféle fajjal. (Ez lehet egy kaer earthdawnban, egy atombunker shadowrunban, egy hatalmas űrhajó, ahol nem ismerik a fénynél gyorsabb hajtóműveket és így 1000 év kell nekik, hogy egy másik naprendszerbe jussanak stb.) Az induló fajok közül az egyik kihalt, amikor egy betegség évszázadokkal ezelőtt megtizedelte a lakókat. Az egyik nap azonban találnak egy hullát, mely a kihalt fajhoz tartozik és még csak nem is ősöreg, hogy esetleg eddig rejtőzött volna. Hogyan történhetett mindez?

 

Itt azért van némi különbség az induló settingek között... Kicsit más egy atomháború után kizsilipelni és miközben senki nincs az éterben, találni egy friss hullát, mint kimenni a Rémek közé...

 

Bár épp a hulla feltűnhet a közösségen belül is...

 

Filmnek egyébként a Szexmisszió jut eszembe :)

 


Módosította KLM: 2016.11.17, 00:52


Selmo

Selmo

    Lochost kvesztor

  • Fórumita
  • 1803 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.11.16, 23:11

Nekrofilkodnék egyet a topicon.

A helyzet egy világtól hermetikusan elzárt közösség, többféle fajjal. (Ez lehet egy kaer earthdawnban, egy atombunker shadowrunban, egy hatalmas űrhajó, ahol nem ismerik a fénynél gyorsabb hajtóműveket és így 1000 év kell nekik, hogy egy másik naprendszerbe jussanak stb.) Az induló fajok közül az egyik kihalt, amikor egy betegség évszázadokkal ezelőtt megtizedelte a lakókat. Az egyik nap azonban találnak egy hullát, mely a kihalt fajhoz tartozik és még csak nem is ősöreg, hogy esetleg eddig rejtőzött volna. Hogyan történhetett mindez?



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4148 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2014.09.14, 09:52

Nekem a Dark Fantasy sokkal inkább arról szól, hogy a "jók" sem tiszták. A fekete ellen nem a fehér harcol, hanem a szürke. Utalva a Kádár-korszak jellemző kifejezésére: a "hősök" maguk is megkötötték a saját alkujaikat, mert ha nem tettek volna így, akkor most nem lennének spílerek.

 

Javaslom, hogy minden játékos karakternek legyen valami sötét titka, esetleg csúfos kudarca, ami valami módon kihat a kampányra; és esetleg legyen mindenkinek valami saját, esetleg titokban tartott elérendő célja, amik esetleg akár egymást is keresztezhetik. A mágia legyen eredendően gonosz, közvetlen, nyílt segítségre, gyógyításra alkalmatlan - vagy ha alkalmas, akkor is legyen valami súlyos ára. A hatalom mint olyan (pl. mágia) legyen elérhető, és legyen valami tényező, ami igen erősen motiválja a karaktereket arra, hogy használják - viszont mindig szembesüljenek azzal, hogy a "nagyobb jó (-nak vélt dolog)" érdekében ezzel a hatalommal máshol, másoknak nagyot ártottak.

 

Ha a játékosok benne vannak, tényleg hatásos lehet, ha maguknak a karaktereknek is vaj van a füle mögött.

Pl. “In normal times, evil should be fought by good, but in times like this, well, it should be fought by another kind of evil” (Riddick-re mondják)

 

De lehetnek a karakterek a gonosz hatalom egykori ügynökei (akikben felébred(t) az emberség, a nagyúr helyébe akarnak lépni, elrontottak valamit ezért menekülniük kell).

 

edit: eszembe jutott még a Heroes sorozatból a "Half-dead". Egy értelmes gonosz, aki azt szeretné, ha birodalmát elfogadná a többi ország, ezért száll szembe a mesterével, aki a "klasszikus" eszetlen, mindenkit maga ellen fordító nekromanta.

 

 

Mágia: ez is igen jó gondolat, a segítő varázslatokat (nem csak a gyógyítást) igen megnehezíteni! :)


Módosította galu22: 2014.09.14, 09:56


KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 10894 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2014.09.14, 08:09

Én sem értek egyet a "hősies ellenállók" koncepciójával, ugyanis arra már van egy másik, régebbi kategória: a High Fantasy, mint pl. A Gyűrűk Ura. Azzal, hogy a Gonoszt még gonoszabbra és hatalmasabbraszínezed, még nem változtatod meg a játék stílusát.

 

 

Bizony. Sőt, sokkal nyomasztóbb ha a "gonosznak" időnként igaza van, az ellenállóknak meg disznóságokat kell elkövetni.
 



Parduckoponya

Parduckoponya

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 374 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2014.09.14, 06:47

Premier abszolút jól megragadta a lényeget szerintem.

Premier

Premier

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 546 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2014.09.13, 19:09

Én sem értek egyet a "hősies ellenállók" koncepciójával, ugyanis arra már van egy másik, régebbi kategória: a High Fantasy, mint pl. A Gyűrűk Ura. Azzal, hogy a Gonoszt még gonoszabbra és hatalmasabbraszínezed, még nem változtatod meg a játék stílusát.

 

Nekem a Dark Fantasy sokkal inkább arról szól, hogy a "jók" sem tiszták. A fekete ellen nem a fehér harcol, hanem a szürke. Utalva a Kádár-korszak jellemző kifejezésére: a "hősök" maguk is megkötötték a saját alkujaikat, mert ha nem tettek volna így, akkor most nem lennének spílerek.

 

Javaslom, hogy minden játékos karakternek legyen valami sötét titka, esetleg csúfos kudarca, ami valami módon kihat a kampányra; és esetleg legyen mindenkinek valami saját, esetleg titokban tartott elérendő célja, amik esetleg akár egymást is keresztezhetik. A mágia legyen eredendően gonosz, közvetlen, nyílt segítségre, gyógyításra alkalmatlan - vagy ha alkalmas, akkor is legyen valami súlyos ára. A hatalom mint olyan (pl. mágia) legyen elérhető, és legyen valami tényező, ami igen erősen motiválja a karaktereket arra, hogy használják - viszont mindig szembesüljenek azzal, hogy a "nagyobb jó (-nak vélt dolog)" érdekében ezzel a hatalommal máshol, másoknak nagyot ártottak.



Parduckoponya

Parduckoponya

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 374 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2014.09.11, 09:46

Szerintem a witcher 1 PC játék is elég jó dark hangulatú, abból is sok ötletet meríthetsz. További plusz, hogy könyvsorozat is van a témában ami szintén nagyon jó. Ott is vannak gerilla szabadságharcos elfek,meg sok sok modern probléma fantasy környezetre ültetve. Szerintem kifejezetten dark. ;-)



Dark Fantasy kalandötletek!
Október végétől mesélni fogok, saját fejlesztésű (nagyjából hagyományos) fantasy játékomban.
A helyszín egy nagy (500 ezer négyzetkm-es) szigeten játszódik, ahol két hatalom van.
A fő hatalom egy feketemágus kezében van, immár négy évszázada (nem tudni, ki ő, ember vagy démon, vagy miféle), démonokból, élőholtakból álló lidérces légióknak parancsol. A fő területe a sziget északi felét elfoglaló többezer méter magas, hófödte hegység.
Az emberek (és a többi játszható faj) túlnyomó többsége egy királyságban él, ami nagyjából független a Sötét Úrtól, némi adót fizetve (rabszolgák, vagyontárgyak, stb).
A határvidéken nem ritkák a betörések, amiknek lovagvárak, földesurak magánvárai próbálnak gátat vetni. Időnként előfordul, hogy a sötét erők a bűvkörükbe vonnak egy-egy kisebb-nagyobb urat, akik megpróbálják a Sötét Úr segítségével a saját hatalmukat növelni (gyakran persze nem tudják, hogy ki áll a segítség mögött).
Ez lenne a mese-sorozat háttere, ötleteket, kalandszilánkokat várok szívesen!




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]