Ugrás tartalomhoz


Fotó

Saját készítésű szerepjátékok


  • Válasz írásához lépj be
917 hozzászólás érkezett eddig

wisp

wisp

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 65 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.01.30, 12:58

Szerintem legalább egy "plot generator mechanizmus" hiányzik a játékból. A struktúrából látszik, hogy olvastál ilyen játékokat, de ahogy Marvin írja, ez így picit kevés, hiányzik az út, amin elindulhat az ember. A játék végi kérdésekkel próbálod ezt megfogni, szóval látom, hogy te is érzed ezt. (Meg persze John Harper is érezte, neki is azért vannak vagy ilyen kérdései vagy sok listája a kisebb játékaiban.)
 
Hogy ne csak a levegőbe beszéljek, gondolj mondjuk egy Fiasco-ra, ahol mindig van mihez nyúlni, ha az embernek éppen nem jut eszébe semmi. Mivel te is vállalod, hogy ez nem egy hosszú kampányra tervezett játék, ezért várható, hogy olyankor veszik elő, amikor a mesélőnek nincs különösebben ideje készülni, tehát ha alapból úgy kezdődik a játék, hogy "bocs, most éppen nincs ötletem", akkor az nem lesz nagy siker.
 
Hogy saját példa is legyen, például itt is ezért vannak benne a harmadik oldali listák. Vagy hogy kipróbáltat is linkeljek: itt ezért van a Gang Creation nevű fázis, hogy "felesleges" karaktereket hozzanak létre a játékosok, akiken el lehet kezdeni gondolkodni, és akikkel majd be lehet népesíteni a játékot. (Volt előző verzió, amiben nem volt ilyen, és érezhetően lassabban indult be a játék.)

 

És persze még áll, amit auer írt a hátrányról, de azt látom, hogy már te is írtad, szóval nem fűzném tovább.

Köszi, remek dolgokat írsz. Gondolkodtam egy olyan általános táblázaton, mint ami a Technoir adásokban van, és pár dobásból össze lehet állítani  velük egy alaphelyzetet, majd később új elemekkel bővíteni azt. Illetve a legjobb lenne több tábla, korszakokkal/helyszínekkel/anomáliákkal, mindegyikhez tartozna több címke, amikből válgoatva már összeállhat egy vázlatos kaland. Mindenesetre felveszem ezt is a mielőbb megvalósítandó listára.



QuippeR

QuippeR

    Story Gamer

  • Fórumita
  • 962 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
2                                 

Kelt 2018.01.30, 12:13

Szerintem legalább egy "plot generator mechanizmus" hiányzik a játékból. A struktúrából látszik, hogy olvastál ilyen játékokat, de ahogy Marvin írja, ez így picit kevés, hiányzik az út, amin elindulhat az ember. A játék végi kérdésekkel próbálod ezt megfogni, szóval látom, hogy te is érzed ezt. (Meg persze John Harper is érezte, neki is azért vannak vagy ilyen kérdései vagy sok listája a kisebb játékaiban.)
 
Hogy ne csak a levegőbe beszéljek, gondolj mondjuk egy Fiasco-ra, ahol mindig van mihez nyúlni, ha az embernek éppen nem jut eszébe semmi. Mivel te is vállalod, hogy ez nem egy hosszú kampányra tervezett játék, ezért várható, hogy olyankor veszik elő, amikor a mesélőnek nincs különösebben ideje készülni, tehát ha alapból úgy kezdődik a játék, hogy "bocs, most éppen nincs ötletem", akkor az nem lesz nagy siker.
 
Hogy saját példa is legyen, például itt is ezért vannak benne a harmadik oldali listák. Vagy hogy kipróbáltat is linkeljek: itt ezért van a Gang Creation nevű fázis, hogy "felesleges" karaktereket hozzanak létre a játékosok, akiken el lehet kezdeni gondolkodni, és akikkel majd be lehet népesíteni a játékot. (Volt előző verzió, amiben nem volt ilyen, és érezhetően lassabban indult be a játék.)

 

És persze még áll, amit auer írt a hátrányról, de azt látom, hogy már te is írtad, szóval nem fűzném tovább.



wisp

wisp

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 65 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.01.30, 10:09

wisp:

 

Az ilyen minimálrendszerek nagyjából az oldschool körökben számomra érthetetlen okból körbetapsikolt "minimalista" (valójában primitív) egyoldalas dungeonok (balra leverhetsz 30 orkot 50 aranyért) storygame-megfelelői - azzal, hogy egymásra dobálunk pár random,  önmagukban minden eredetiséget nélkülöző elemet (hasraütve: werewolfok rohangálnak egy jégbolygón, ahol a befagyott cthulhoid izék lassan kiolvadnak, a rendszer annyi, hogy tarot-kártyákat húzunk és nagyokat asszociálunk) és hozzácsapunk valami egyszerű rendszert, még nem csináltunk szinte semmit, erre nagyjából bárki képes 5 perc alatt, aki látott már 3 különböző szerepjátékot, csak minek?

 

Ezzel együtt azért játszanék egyszer vele, csak hogy lássam, mi benne a pláne...    

Hát, kit mi fog meg. Én csak a magam nevében nyilatkozhatok, de amikor a kezembe kerül egy új szerepjáték, már a hangulatkeltő szöveg olvasásakor elkezdenek jönni az ötletek, hogy milyen karaktert és hogyan játszanék benne szívesen. Aztán jönnek az olyan fejezetek, mint a "karakteralkotás", "harc" és társaik, amikor is rájövök, hogy ez úgy nem fog mennei, ahogy elképzeltem. Na én mondjuk erre kérdezem azt, hogy minek? Egy vázlatos világgal és absztrakt rendszerrel sokkal többre lehet menni, pont azért, mert mindenki ismer annyi klisét, hogy ezekből előrántva valamit, kitöltsék a hiányzó részleteket. És legalább garantált, hogy mindenki olyat rak bele, amit szórakoztatónak talál. Valószínűleg nem lesz eredeti, de miért kéne eredeti legyen? Eredetit alkotni még azoknak is, akiknek elvileg ez lenne a munkája (írók, rendezők), úgy tízezerből egyszer sikerül. A szerepjáték varázsa számomra pont az, hogy interaktívan élhetek át olyasmit, amire egyszer azt mondtam egy film vagy könyv közben, hogy "azta". Az is benne lehet mondjuk a dolgban, hogy a legtöbb szerepjátékos élményem eddig különböző fórumos játékokból származik, ahol annyi volt a "rendszer", hogy írtunk valamit, mások meg reagáltak rá. Ha ez online elég, akkor élőben sem látom szükségét sokkal többnek, bár a kockák frankók :) Most kb. ott tartok, hogy ha egy játékban van képzettség- és felszereléslista, annak valószínűleg nem én vagyok a célközönsége, de bármilyen játék mellé szívesen leülnék, amihez találok csapatot elérhető közelségben, csak hogy végre az asztali élményeim is gyarapodjanak. De addig is itthon, pótcselekvésként nyilván azokhoz hasonlót próbálok összedobni, mint amik már első olvasatra megfogtak.



Marvin

Marvin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2206 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.01.30, 09:26

wisp:

 

Az ilyen minimálrendszerek nagyjából az oldschool körökben számomra érthetetlen okból körbetapsikolt "minimalista" (valójában primitív) egyoldalas dungeonok (balra leverhetsz 30 orkot 50 aranyért) storygame-megfelelői - azzal, hogy egymásra dobálunk pár random,  önmagukban minden eredetiséget nélkülöző elemet (hasraütve: werewolfok rohangálnak egy jégbolygón, ahol a befagyott cthulhoid izék lassan kiolvadnak, a rendszer annyi, hogy tarot-kártyákat húzunk és nagyokat asszociálunk) és hozzácsapunk valami egyszerű rendszert, még nem csináltunk szinte semmit, erre nagyjából bárki képes 5 perc alatt, aki látott már 3 különböző szerepjátékot, csak minek?

 

Ezzel együtt azért játszanék egyszer vele, csak hogy lássam, mi benne a pláne...    



wisp

wisp

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 65 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.01.28, 20:35

Szevasz wisp!

 

Hát elolvastam (a rövid játékok előnye), de sok más minimalista csodához hasonlóan ez szinte totális neszesemmi. Nagyjából elég lett volna annyit leírni, hogy csodálatos, agyeldobós játékunkban szabadon szárnyalhat a fantáziád és bármit játszhatsz, ha valami van, majd dobtok rá és a mesélő eldönti. A minimális háttérvilág semmiben nem hoz újat.

 

"Ha több kockát kellene kivennünk, mint amit bónuszba kapunk, akkor egyszerűen a különbségnek megfelelő számúval több kockát gurítunk, és a legalacsonyabbról olvassuk le az eredményt."

 

Ezt nem értem, bár tulajdonképpen mindegy is.

Szia! Köszi, hogy elolvastad és lereagáltad.

Igazából nem szántam sem csodának, sem agyeldobósnak, de hogy őszinte legyek, még eredtinek sem. Fogtam pár számomra kedves vagy szimpatikus ötletet (világ és rendszer tekintetében), és összedobtam belőle valamit. Ha a végeredmény nagyjából használható lesz, és sikerül is befűznöm pár embert, hogy próbálják már ki velem, azzal kb. telejesülnek is a projektel kapcsolatos legvadabb álmaim :)

Apropó használhatóság: ha van kedved, és időd is engedi, fel tudnál dobni pár dolgot, hogy mitől lehetne számodra kevésbé neszesemmi? Mert most ott tartok, hogy bár az absztrakt rendszer és a szabadon formázható világ továbbra is a szívem csücskei, de rájöttem hogy ezek mellé mindenképp kell valami szilárdabb kapaszkodó, hogy mégis mit lehet itt játszani. Ezt pedig auer felvetéseit megrágva szerintem a karakteralkotás során próbálom majd megadni. Most komolyan flörtölök a gondolattal, hogy ki kéne dolgoznom pár szerepkört/kasztot, és a játékosok ezeken belül szabhatják személyre a karakterüket. Tehát mindenképp lenne mondjuk egy "jumper" jellegű szerep, aki a tér-időben hurcolássza a csapatot, de azt már a játékosra bíznám, hogy ezt egy kék fülkével teszi, portálokat nyitogat, vagy eltűnik-feltűnik, ala Hiro Nakamura (pukkanás és füst ízlés szerint). Vagy lenne egy harcos szereptípús, de valaki lehet attól is jó harcos, hogy telekinetikus, acéllá tudja változtatni a bőrét, vagy van egy családban öröklődő rúnakardja. Pluszkocka nem bármilyen, a szerepkörhöz tartozó cselekvésre jár, hanem ha ki tudja használni a karakter az efféle személyreszabást.

Az idézethez: köszi, rezgett a léc, hogy nem-e túl barokkos az a mondat. Ezek szerint de. Annyi a lényeg, hogy ha jogosult vagy dobni, akkor a kockáid sosem fogyhatnak el, mert ami levonás egy alá vinné, azt megkapod negatív kockaként. A negatív kockák közül pedig a legkissebb számít, nem a legnagyobb. Tehát pl. ha sebesülten (-1 kocka), az "ártatlanok védelme" idálodnak engedelmeskedve (+1 kocka) megpróbálsz meggátolni egy boszorkánypert (szembeszállsz a korszak moráljával, -1 kocka), akkor nem 0 kockád marad, ahogy a felsorolást követve lenne, hanem az alapkockáddal, meg még eggyel dobsz, és a kisebbet választod. Ezt átírom mindenképpen, és ha nem is rakom át FU alá az egészet, be fogom vezetni az egymást kioltó bónusz- és büntetőkockák fogalmát.

Más: a hátrányok értelmessé tételét asszem egy Lady Blackbird-ből nyúlt megoldással próbálom megoldani: induláskor mindenki kap egy kockatartalékot, amiből szabadon boostolhatja bármelyik dobását, de ezek csak rontott (1-3 végeredmény) dobásnál jönnek vissza. Így mindenki motiválva lesz, hogy időnként pofára ejtse a karakterét, aminek a legkézemfekvőbb módja a hátrányok kijátszása. A rendszer viszont az egyéb ballépéseket is jutalmazza, meg a rossz kockajárás is kompenzálódhat ezen a módon. Talán lesz refreshment scene is, de valami korláttal, ezt még megfontolom.



Marvin

Marvin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2206 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.01.28, 12:06

Szevasz wisp!

 

Hát elolvastam (a rövid játékok előnye), de sok más minimalista csodához hasonlóan ez szinte totális neszesemmi. Nagyjából elég lett volna annyit leírni, hogy csodálatos, agyeldobós játékunkban szabadon szárnyalhat a fantáziád és bármit játszhatsz, ha valami van, majd dobtok rá és a mesélő eldönti. A minimális háttérvilág semmiben nem hoz újat.

 

"Ha több kockát kellene kivennünk, mint amit bónuszba kapunk, akkor egyszerűen a különbségnek megfelelő számúval több kockát gurítunk, és a legalacsonyabbról olvassuk le az eredményt."

 

Ezt nem értem, bár tulajdonképpen mindegy is.

 

 



wisp

wisp

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 65 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.01.27, 23:29

Egyrészt területekre kéne definiálni az előny: pl szociális, tudományos, harci, (+x darab) de ennél mélyebbre nem érdemes menni.

Itt lehet, hogy elsőre félreértettelek. Arra gondolsz, hogy szabadon meghatározható előnyök helyett legyen egy lista x db. széleskörű területtel? Ez is jó megoldás, egyszerűbb, viszont pont ellentétes azzal, amit eredetileg akartam. Odáig oké, hogy van a csapatban pl. egy arc, akit előre küldenek tárgyalni/faggatózni, de szerintem jobb, ha neki sem jár alanyi jogon a bónusz kocka, hanem írja le röviden a jelenetet, mutassa be, hogy hogy veszi hasznát pl. az Elbűvölő-ségének. Úgyis csak drámai helyzetben érdemes dobatni, szóval nem baj, ha ilyenkor megy egy kis fejtörés, hogy hogy lehetne minél több kockát összegyűjteni. (A dobásrendszert amúgy teljesen az FU és a Lady Blackbird ihlette. A következő vátozat lehet, hogy már teljesen FU alapú lesz, az legalább egy kipróbáltabb rendszer, és sok opcionális mechanika van benne, amiből ki tudom hozni, amit szeretnék. Csak hirtelen elkapott a hév, hogy valami teljesen sajátot alkossak :))

wisp

wisp

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 65 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.01.27, 22:53

 

Üdv!

John Harper minijátékaitól, és több kedvenc filmemtől, sorozatomtól inspirálva dobtam össze az alábbi kis agymenést. Ez az első próbálkozásom (legalábbis amit le is írtam), minden tekintetben amatőr munka, de ha valaki véleményt mondana róla, hálás lennék :)

http://www.filedropper.com/anakron

 

Átfutottam az írást.

  • Alapvetően még egy kis plusz körítéssel ez az atya-család legionáriusok dolog jobb lehet, de ötletes
  • Ami szerintem nem jó a mechanika. Egyrészt területekre kéne definiálni az előny: pl szociális, tudományos, harci, (+x darab) de ennél mélyebbre nem érdemes menni. A hátrány nem jól sikerült mivel a játékos nincs motiválva (mechanikailag) érdekes hátrányban hanem felveszi a klasszikus fél a pókoktól dolgot és kb sosem jön elő. Ha megnézed az újhullámos/minijtákokat akkor úgy van hogy a hátrány kijátssza előnyt ad. Pl harcban ideges, levonsz egy kockát, de minden alkalommal amikor előjött a hátránya megtud valami fontos nyomot ami előrébb vezet/kap egy újradobást/stb..
  • Fejlődés. Én is írtam minijátékot pár éve sztem 5nél több parti nem volt vele (mondjuk nem kampányra készült) Ilyenekbe kár fejlődést tenni sokszor nem fog előkerülni.
  • Az alap jó lehet tovább csiszolgatni. Pl mesélői tanácsok, példakaland/játék. Többen akkor sem fognak vele játszani, de magadnak élmény ilyet csinálni

 

Szia! Köszönöm a véleményt!

1) Ezen sokat gondolkodtam, hogy mennyit és milyen részletesen lenne jó írni. Úgy akartam bemutatni az alapötletet, hogy beindítsa a fantáziát és sokféle irányba el lehessen vinni, akár teljesen inverz módon is (mi van, ha kiderül, hogy a karakterek végig a rossz oldalon küzdöttek?), ha arra van igény. De kicsit több, fantáziát beindító részlet tényleg jobb lehet.

2) Itt az volt az elképzelés, hogy mint a WARP-ban, vagy a PDQ-ban, a játékos szabadon meghatároz pár dolgot, amiben kilóg az átlagból felfelé vagy lefelé (annyi, hogy itt pár leírónál helyzetfüggő, hogy előnyként vagy hátrányként jelenik-e meg), minden másban meg átlagos. Szóval ha valaki egy tudós jellegű karaktert akar, akkor felvesz teszem azt egy "Művelt" Előnyt meg egy "Antikvárius" (grimoárokat gyűjt és azokból varázsol) Eredetet, de ettől még átlagos harcos lesz, hacsak nem vesz fel olyan hátrányt, ami ebben akadályozza. De át fogok gondolni egy olyan megoldást, ahol mindenki jó lehet több területen, csak más-más módon. A Hátrányok tekintetében abszolút igazad van, jobb, ha a rendszer jutalmazza, ha játékba hozzák őket. (Bár a "fél a pókoktól" szerintem kifejezetten jó hátrány horror/dark fantasy játékba, de tényleg jobb mechanika kell alá :)) Ilyen tekintetben mondjuk én a Fate-pont szerű megoldásokat szeretem legjobban (a hátrány pontot termel, az előny használata pontba kerül), de ide valami kevésbé "tolakodó" mechanikát akartam. Ezen még agyalnom kell.

3) Hú, ha ez a játék megérne öt alkalmat, attól nagyon el lennék ájulva. :) Azért is intéztem el a fejlődést kb. annyival, hogy ha valakinek van rá igénye, akkor beszéljék meg, és írják fel, amit gondolnak, többnek én sem láttam értelmét egy ilyen jellegű játékban. Nem kell XP-ket számolni, szóval ha nincs rá igény, nyugodtan figyelmen kívül is hagyható.

4) Ha eljutok valaha egy éles tesztig, mindenképp kiegészítem/kijavítom a tapasztalatok alapján. Ez eddig sajna csak "ahogy Wisp azt elképzeli", nem áll mögötte valós játék.

Még egyszer nagyon köszönöm :)



auer

auer

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5092 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.01.27, 22:11

Üdv!

John Harper minijátékaitól, és több kedvenc filmemtől, sorozatomtól inspirálva dobtam össze az alábbi kis agymenést. Ez az első próbálkozásom (legalábbis amit le is írtam), minden tekintetben amatőr munka, de ha valaki véleményt mondana róla, hálás lennék :)

http://www.filedropper.com/anakron

 

Átfutottam az írást.

  • Alapvetően még egy kis plusz körítéssel ez az atya-család legionáriusok dolog jobb lehet, de ötletes
  • Ami szerintem nem jó a mechanika. Egyrészt területekre kéne definiálni az előny: pl szociális, tudományos, harci, (+x darab) de ennél mélyebbre nem érdemes menni. A hátrány nem jól sikerült mivel a játékos nincs motiválva (mechanikailag) érdekes hátrányban hanem felveszi a klasszikus fél a pókoktól dolgot és kb sosem jön elő. Ha megnézed az újhullámos/minijtákokat akkor úgy van hogy a hátrány kijátssza előnyt ad. Pl harcban ideges, levonsz egy kockát, de minden alkalommal amikor előjött a hátránya megtud valami fontos nyomot ami előrébb vezet/kap egy újradobást/stb..
  • Fejlődés. Én is írtam minijátékot pár éve sztem 5nél több parti nem volt vele (mondjuk nem kampányra készült) Ilyenekbe kár fejlődést tenni sokszor nem fog előkerülni.
  • Az alap jó lehet tovább csiszolgatni. Pl mesélői tanácsok, példakaland/játék. Többen akkor sem fognak vele játszani, de magadnak élmény ilyet csinálni


wisp

wisp

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 65 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.01.27, 10:06

Üdv!

John Harper minijátékaitól, és több kedvenc filmemtől, sorozatomtól inspirálva dobtam össze az alábbi kis agymenést. Ez az első próbálkozásom (legalábbis amit le is írtam), minden tekintetben amatőr munka, de ha valaki véleményt mondana róla, hálás lennék :)

http://www.filedropper.com/anakron



cobra

cobra

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 88 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.09.09, 08:13

Tegnap hirtelen felindulásból készítettem, mert csak. Szerintem nagyon jó lett... :D

 

Piszkos Fred - a Szerepjáték

 

Azért lehet, hogy egyszer majd ki kéne próbálni. 

 

Kitűnő munka. Ha már itt tartunk, nekem az jutott eszembe, hogy a Lasers & Feelings rendszere is passzolhatna a világhoz. A hack még csak körvonalazodik. A címe valószínűleg Csavargók és Kavarók lenne. Minél kisebb a jártasság értéke annál jobb a karakter Csavargásban (Bunyó, Lőfegyverek, Tolvajlás stb.), minél nagyobb annál jobb Kavarásban (Átverés, Alvilági ismeret, Értékbecslés)

De álljon itt először két példa karakter és egy hajó:

 

Piszkos Fred: Jártasság 5

Stílus: Ravasz

Hivatás: Hajós kapitány

Felszerelés: piszkos szvetter( a rárakodott kosz réteg miatt páncélnak számít), konyhakés, revolver, pipa, alma

Hátrány: piszkos

Cél. Kibabrálni Fülig Jimmyvel

 

 

Fülig Jimmy: Jártasság 2

Stílus: Veszedelmes

Hivatás Matróz (egykori uralkodó)

Felszerelés: ólmos bot, kagylónyelű kés, revolver, lornyon

Hátrány: Könnyen rászedhető

Cél: Csavarogni az egész világban

 

Radzeer cirkáló:

Előny: jól felszerelt, gyors

Hátrány: sötét titok(egykor  a haditengerészet hajója volt, de Piszkos Fred ellopta)
 


  • Glowface és Orastes kedveli ezt.

Glowface

Glowface

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2856 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.09.01, 15:23

Kösz, skacok!

 

Hú ez jó!

 

Csak az őrült mester humorát ki tudná visszaadni? :)

Nyilván senki. De helyzethez vágó és jól működő idézetekért bónusz pontok járnak! ;)

És a maga szerény módján minden parti tud fájdalmasan nevetséges lenni...

 

Orastes:
ó, köszönöm a bizalmat. 

Igazság szerint kicsit azért tesztelni kéne, mielőtt élő játékosokra ráeresztem. A dobásrendszere pl. fejben működik, de ki kéne próbálnom élesben is, nem túl fárasztó/kemény-e.

A "harcrendszer" pedig szintén csak nagyon sebtiben lett összedobva, 15 perc alatt... Lehet, egy v 0.9-et kiadok még addig. :)



_Kilhalm (NPC/NJK)

_Kilhalm (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2017.09.01, 15:10

Üdv!

 

 

Tegnap hirtelen felindulásból készítettem, mert csak. Szerintem nagyon jó lett... :D

 

Piszkos Fred - a Szerepjáték

 

Azért lehet, hogy egyszer majd ki kéne próbálni.

Hú ez jó!

 

Csak az őrült mester humorát ki tudná visszaadni? :)



Masterposi

Masterposi

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 229 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.09.01, 14:19

Tegnap hirtelen felindulásból készítettem, mert csak. Szerintem nagyon jó lett... :D

 

Piszkos Fred - a Szerepjáték

 

Azért lehet, hogy egyszer majd ki kéne próbálni. 

 

Első beleolvasásra elég jónak tűnik  :bravo:



Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6120 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.09.01, 12:47

Tegnap hirtelen felindulásból készítettem, mert csak. Szerintem nagyon jó lett... :D

 

Piszkos Fred - a Szerepjáték

 

Azért lehet, hogy egyszer majd ki kéne próbálni. 

 

A következő KaTá-ra megvan az első játékosod! :w00t: :hedbeng2:



Glowface

Glowface

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2856 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.09.01, 03:43

Tegnap hirtelen felindulásból készítettem, mert csak. Szerintem nagyon jó lett... :D

 

Piszkos Fred - a Szerepjáték

 

Azért lehet, hogy egyszer majd ki kéne próbálni. 


  • elGabor, Orastes, Masterposi and 2 others like this

kavarajavarava

kavarajavarava

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 74 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.07.31, 11:19

Sziasztok!

Otthoni fejlesztésű szerepjátékhoz keresek olyan lényeket/szörnyeket, akik testrészeket tudnak növeszteni, mint a galetkik a HKK-ban, de olyan apró, sunyi gonoszak mint a goblinok. 

Ők lennének a játszható faj egy elnyomó ősi gonosz faj szolgálatában, mint a Gruban a minyonok, vagy Rigor Mortis goblinjai.

 

Valami ilyesmi van már? Ti milyen nevet adnátok nekik?

 

Köszi az ötleteket, tanácsokat!

 

U.I.: A játék egyébként bolygóközi fantasy lenne, mindenféle rúnákkal és veszélyes ismeretlen varázslatokkal, a csapat pedig az ősi gonosz faj egyikét szolgálná egy "űrhajón", kb. mint űrkalózok.

A lényeg, hogy lehessen gonoszkodni és jókat nevetni.

 


varga7

varga7

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 4 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.02.09, 22:49

Szia kavarajavarava,

 

Mindenképpen pár másodperc alatt lejátszható mini kártyajátékokra gondolok, amit leírtál az például jó példa. Sajnos még sok dolog vár kidolgozásra. Említettem lent, hogy próbáltam elmélyülni az akkori elmeorvoslásban, és a pszichológiában, de kell egy kis idő, hogy a kasztokat kidolgozzam, és keretet adjak az egésznek. Azért írtam ide, hogy megtudjam lát-e benne egyáltalán valaki fantáziát, vagy csak nekem tetszik a dolog. De így, hogy legalább egy ember érdeklődik, már van értelme kidolgozni. :)

 

Megpróbálok belátható időn belül összerakni egy leírást a fontosabb részekhez és a Kasztokhoz, és azt megosztani.

Bármilyen további ötletet szívesen fogadok!

 

Üdv,

Jenő

 

Köszi a választ!
Egyébként érdekel a dolog. Eléggé speciális és tetszik a megközelítés. Gondolom saját felhasználásra fejlesztgeted, mert nem vagyok benne biztos, hogy sokan érdeklődnének iránta. Először persze a CoC jutott róla eszembe, az pedig eléggé felkapott manapság.
Úgy érzem, hogy nagyon sok felkészülést kíván meg a mesélőtől ez a téma, de biztosan meghozza az eredményét. Ha belefognék, akkor először az 1800as évek elmeorvoslásának tanulmányozásával kezdeném.
De hogy kinek mesélném, azt nem tudom...

Amúgy miből állna a minijáték? Ki rak nagyobbat? Kézben tartott lapokkal?
Meg a kasztleírások is sokat segítenének a befogadáshoz. Pl milyen plusszokat adnak az őrület világában a különböző betegségek. Nem lehet csak számbeli a különbség, ha leíró jellegű a szerepjáték.

 



kavarajavarava

kavarajavarava

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 74 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.02.09, 20:57

Köszi a választ!
Egyébként érdekel a dolog. Eléggé speciális és tetszik a megközelítés. Gondolom saját felhasználásra fejlesztgeted, mert nem vagyok benne biztos, hogy sokan érdeklődnének iránta. Először persze a CoC jutott róla eszembe, az pedig eléggé felkapott manapság.
Úgy érzem, hogy nagyon sok felkészülést kíván meg a mesélőtől ez a téma, de biztosan meghozza az eredményét. Ha belefognék, akkor először az 1800as évek elmeorvoslásának tanulmányozásával kezdeném.
De hogy kinek mesélném, azt nem tudom...

Amúgy miből állna a minijáték? Ki rak nagyobbat? Kézben tartott lapokkal?
Meg a kasztleírások is sokat segítenének a befogadáshoz. Pl milyen plusszokat adnak az őrület világában a különböző betegségek. Nem lehet csak számbeli a különbség, ha leíró jellegű a szerepjáték.

varga7

varga7

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 4 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.02.09, 13:38

Szia kavarajavarava,

 

Köszönöm a kérdést, sajnos a leírásból kifelejtettem az egyik fontos lényeget, elnézést kérek, sok mindent akartam leírni egyetlen hozzászólásban.

Mivel a Francia kártyacsomagban 2 pakli kártya van, kezdés előtt az egyik paklit színek szerint 4 csomagba válogatjuk szét. Ezeket használjuk az alapképességek próbatételekor. A másik csomag a minijátékokra használható harc közben. A leírásban szerepel, hogy el lehet veszteni vagy nyerni is lehet kártyalapokat, ezek nyilván a 4 felé szedett paklit gyarapítanák szín szerint.

 

További kiegészítéssel élnék, hogy tisztább legyen a rendszer, bár még tényleg csak a fejemben létezik. Az alapképességek 1-6-ig terjedhetnek. a képzettségek pedig 4 szinten tanulhatóak. Így próbatételkor egyszerűen vesszük az alapképesség értékét és hozzáadjuk az alá sorolt képesség szintjéhez, ez alá az érték alá kell húzni a megfelelő színű csomagból (előtte persze megkeverni a paklit.). Az Ász instant siker, A Bubi instant vereség, A Dáma és a Király után újra kell húzni, és Király esetén +1 pontot, Dáma esetén -1 pontot számítani a húzott lap értékére (lehet alkalmazni fordítva is, legyünk korrektek a lányokkal).

 

Ez kiegyensúlyozza valamelyest a számok mellett a figurák használatának létjogosultságát a színekre osztott pakliban.

 

Nagyon örülök az érdeklődésnek, írjatok bátran, ha valami kérdésetek van, mert nem tudtam mindent leírni, azt is ha tetszik vagy nem tetszik a dolog. Sajnos nem tudom, hogyan működne ez a gyakorlatban, de mindenképp egy sztori központú játékot szeretnék összehozni, ezért a viszonylag kevés szabály. 

 

Üdv,

Jenő 

Sziasztok!
A rendszer fejezet alatt nem értem a kártyás dolgot.
Van 4 féle kártya egy pakliban. Ha húzol egyet a feladat miatt és a húzott szín és a kellő képzettség fajtája nem egyezik, akkor mi van?
Pl ki akarod nyírni az ápolót, de húzol egy passzív-védekezőt, mondjuk egyébként alacsonyabb számmal, mint a képzettséged. Akkor most sikerült?

 




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]