Ugrás tartalomhoz


Fotó

Saját készítésű szerepjátékok


  • Válasz írásához lépj be
901 hozzászólás érkezett eddig

kavarajavarava

kavarajavarava

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 34 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2017.07.31, 11:19

Sziasztok!

Otthoni fejlesztésű szerepjátékhoz keresek olyan lényeket/szörnyeket, akik testrészeket tudnak növeszteni, mint a galetkik a HKK-ban, de olyan apró, sunyi gonoszak mint a goblinok. 

Ők lennének a játszható faj egy elnyomó ősi gonosz faj szolgálatában, mint a Gruban a minyonok, vagy Rigor Mortis goblinjai.

 

Valami ilyesmi van már? Ti milyen nevet adnátok nekik?

 

Köszi az ötleteket, tanácsokat!

 

U.I.: A játék egyébként bolygóközi fantasy lenne, mindenféle rúnákkal és veszélyes ismeretlen varázslatokkal, a csapat pedig az ősi gonosz faj egyikét szolgálná egy "űrhajón", kb. mint űrkalózok.

A lényeg, hogy lehessen gonoszkodni és jókat nevetni.

 


varga7

varga7

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 4 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.02.09, 22:49

Szia kavarajavarava,

 

Mindenképpen pár másodperc alatt lejátszható mini kártyajátékokra gondolok, amit leírtál az például jó példa. Sajnos még sok dolog vár kidolgozásra. Említettem lent, hogy próbáltam elmélyülni az akkori elmeorvoslásban, és a pszichológiában, de kell egy kis idő, hogy a kasztokat kidolgozzam, és keretet adjak az egésznek. Azért írtam ide, hogy megtudjam lát-e benne egyáltalán valaki fantáziát, vagy csak nekem tetszik a dolog. De így, hogy legalább egy ember érdeklődik, már van értelme kidolgozni. :)

 

Megpróbálok belátható időn belül összerakni egy leírást a fontosabb részekhez és a Kasztokhoz, és azt megosztani.

Bármilyen további ötletet szívesen fogadok!

 

Üdv,

Jenő

 

Köszi a választ!
Egyébként érdekel a dolog. Eléggé speciális és tetszik a megközelítés. Gondolom saját felhasználásra fejlesztgeted, mert nem vagyok benne biztos, hogy sokan érdeklődnének iránta. Először persze a CoC jutott róla eszembe, az pedig eléggé felkapott manapság.
Úgy érzem, hogy nagyon sok felkészülést kíván meg a mesélőtől ez a téma, de biztosan meghozza az eredményét. Ha belefognék, akkor először az 1800as évek elmeorvoslásának tanulmányozásával kezdeném.
De hogy kinek mesélném, azt nem tudom...

Amúgy miből állna a minijáték? Ki rak nagyobbat? Kézben tartott lapokkal?
Meg a kasztleírások is sokat segítenének a befogadáshoz. Pl milyen plusszokat adnak az őrület világában a különböző betegségek. Nem lehet csak számbeli a különbség, ha leíró jellegű a szerepjáték.

 



kavarajavarava

kavarajavarava

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 34 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2017.02.09, 20:57

Köszi a választ!
Egyébként érdekel a dolog. Eléggé speciális és tetszik a megközelítés. Gondolom saját felhasználásra fejlesztgeted, mert nem vagyok benne biztos, hogy sokan érdeklődnének iránta. Először persze a CoC jutott róla eszembe, az pedig eléggé felkapott manapság.
Úgy érzem, hogy nagyon sok felkészülést kíván meg a mesélőtől ez a téma, de biztosan meghozza az eredményét. Ha belefognék, akkor először az 1800as évek elmeorvoslásának tanulmányozásával kezdeném.
De hogy kinek mesélném, azt nem tudom...

Amúgy miből állna a minijáték? Ki rak nagyobbat? Kézben tartott lapokkal?
Meg a kasztleírások is sokat segítenének a befogadáshoz. Pl milyen plusszokat adnak az őrület világában a különböző betegségek. Nem lehet csak számbeli a különbség, ha leíró jellegű a szerepjáték.

varga7

varga7

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 4 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.02.09, 13:38

Szia kavarajavarava,

 

Köszönöm a kérdést, sajnos a leírásból kifelejtettem az egyik fontos lényeget, elnézést kérek, sok mindent akartam leírni egyetlen hozzászólásban.

Mivel a Francia kártyacsomagban 2 pakli kártya van, kezdés előtt az egyik paklit színek szerint 4 csomagba válogatjuk szét. Ezeket használjuk az alapképességek próbatételekor. A másik csomag a minijátékokra használható harc közben. A leírásban szerepel, hogy el lehet veszteni vagy nyerni is lehet kártyalapokat, ezek nyilván a 4 felé szedett paklit gyarapítanák szín szerint.

 

További kiegészítéssel élnék, hogy tisztább legyen a rendszer, bár még tényleg csak a fejemben létezik. Az alapképességek 1-6-ig terjedhetnek. a képzettségek pedig 4 szinten tanulhatóak. Így próbatételkor egyszerűen vesszük az alapképesség értékét és hozzáadjuk az alá sorolt képesség szintjéhez, ez alá az érték alá kell húzni a megfelelő színű csomagból (előtte persze megkeverni a paklit.). Az Ász instant siker, A Bubi instant vereség, A Dáma és a Király után újra kell húzni, és Király esetén +1 pontot, Dáma esetén -1 pontot számítani a húzott lap értékére (lehet alkalmazni fordítva is, legyünk korrektek a lányokkal).

 

Ez kiegyensúlyozza valamelyest a számok mellett a figurák használatának létjogosultságát a színekre osztott pakliban.

 

Nagyon örülök az érdeklődésnek, írjatok bátran, ha valami kérdésetek van, mert nem tudtam mindent leírni, azt is ha tetszik vagy nem tetszik a dolog. Sajnos nem tudom, hogyan működne ez a gyakorlatban, de mindenképp egy sztori központú játékot szeretnék összehozni, ezért a viszonylag kevés szabály. 

 

Üdv,

Jenő 

Sziasztok!
A rendszer fejezet alatt nem értem a kártyás dolgot.
Van 4 féle kártya egy pakliban. Ha húzol egyet a feladat miatt és a húzott szín és a kellő képzettség fajtája nem egyezik, akkor mi van?
Pl ki akarod nyírni az ápolót, de húzol egy passzív-védekezőt, mondjuk egyébként alacsonyabb számmal, mint a képzettséged. Akkor most sikerült?

 



kavarajavarava

kavarajavarava

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 34 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2017.02.09, 11:26

Sziasztok!
A rendszer fejezet alatt nem értem a kártyás dolgot.
Van 4 féle kártya egy pakliban. Ha húzol egyet a feladat miatt és a húzott szín és a kellő képzettség fajtája nem egyezik, akkor mi van?
Pl ki akarod nyírni az ápolót, de húzol egy passzív-védekezőt, mondjuk egyébként alacsonyabb számmal, mint a képzettséged. Akkor most sikerült?

varga7

varga7

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 4 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.02.08, 15:45

Elnézést, némi javítással kell élnem:

19. századi a világ, tehát az 1800-as években járunk.

Ezen kívül a sztori végén, ha összeáll a kép, ott főszörnyeket kell elképzelni, amikkel a karakterek együtt küzdenek meg.

Harmadik javítás, pedig, hogy a karakterek speciális képessége akkor aktiválódik, ha a lent leírt módon közel érnek a teljes őrülethez, de a képességük felett nincs kontrolljuk, ezért lehet áldás és átok is egyszerre. Kicsit úgy kell elképzelni, mint az Alice: Madness Returns-ben a hisztéria módot.

 

Üdv,

Jenő 

 

Sziasztok, remélem jó topicba írok.

 

Gondolom, sokan kezdik errefelé a hozzászólásukat úgy, hogy "Lenne egy szerepjáték ötletem". 

 

Ezért az én kérdésem inkább úgy szólna: "Érdekelne itt bárkit egy ilyen koncepció?"

Vagyis, játszanátok-e valami hasonlóval szívesen, illetve arról is szeretnék tudni, ha létezik hasonló témájú és megvalósítású játék. A rendszernél is egyszerűségre törekedtem. 

 

A játék témája főleg Horror és csipetnyi Fantasy. Főként az American Horror Story: Asylum és az American Mcgee's Alice hangulata voltak rám nagy hatással, ezért elkezdtem évekkel ezelőtt agyalni rajta, hogyan lehetne egy könnyen emészthető formában ezt játékba önteni.

 

Sztori: Egy elmeorvos kontrollált körülmények között csoportokon kísérletezik: elmebetegeket (vagy annak titulált személyeket) csoportosan visz le az egyik vizsgált beteg tudatalattijába, hogy ott együtt küzdjenek meg és dolgozzák fel egymás emlékeit, félelmeit, rémálmait. A betegek azonban néhány hét után kitörnek az intézetből, és az őket űldözők elől menekülnek, miközben időnként visszazuhannak egymás világaiba, a kampány végső célja természetesen egymás elmebajainak feldolgozása, és visszaintegrálódás a társadalomba.   

 

Alapkoncepció: Kettős valóság, 1800-as évek közepe-vége és egy úgynevezett Belső világ, angolul InnerLand-nek hívom. A karakterek mind a két világban léteznek, eleinte látszólag kontrollálhatatlanul lassan kontrollt is szerezhetnek elméjük világa és a valóság közötti átjárásuk felett.

 

Rendszer: Úgy döntöttem elhagyom a dobókockát, és a karakterlap mellett csak Francia kártyát fogok használni. Így elindultam azon az ötleten, hogy a karaktereknek 4 alapképessége lesz, a kártyák 4 színe alapján: Aktív-támadó, aktív-védekező, valamint passzív-támadó és passzív- védekező. A passzívak a szellemi, az aktívak a fizikai megnyilvánulások. A képzettségeket is ennek mentén sorolnám be egy-egy fő képesség alá, próbatételkor a képesség szintje alá kell húzni kártyalapot. Kivettem a HP-t is a rendszerből, a mesélő és a játékosok kártyalapokat tulajdoníthatnak el, vagy plusz kártyákat nyerhetnek el egymástól, (véletlenszerű húzással) így segítve vagy nehezítve az érvényesülésüket. A karaktereknek van egy ötödik képességük egy 20 szinten pontozott mérő a józanság (20) és az őrület (0) között. A karakterek kasztjuktől függően különböző szintekről indulnak ezen a mércén. Közeledve az őrület felé erősebbek lehetnek az elméjük világában, de gyengébbek a valóságban és viszont, amit a 4 alapképességre adott.ideiglenes módosítópontok jelentenek. Ha egy játékos eléri a 3-as szintet, egy kasztfüggő speciális képessége aktiválódik, amely a történet adott pontján lehet áldás vagy átok is. Ha eléri a 18 pontot, akkor viszont bizonyos pontmennyiség elköltésével beleszólhat a mesélő által felvázolt világba, fontos, hogy itt minimális változtatásokról lenne csak szó, amikhez a mesélőnek ezután alkalmazkodnia kell. 20-at vagy nullát elérve a karakter "jutalma", hogy kizuhan az ellentétes világból, (Pl. nullát elérve kizuhan a valóságból) és bizonyos ideig nem lesz képes a másik világban tevékenykedni, ami előnyt, de hátrányt is jelenthet történettől függően.

 

Karakteralkotás és Kasztok: Minden játékos alkothat hátteret magának, alapvető személyiségjegyeket is felvehet, illetve 2-2 előnyt és hátrányt választhat, ezek inkább csak a karakter történetét és lehetőségeit befolyásolnák, nem lennének hatással az alapképességekre. A kasztok egy-egy elmezavar megfelelői lennének, a játékosnak igazodnia kell a választott elmezavarhoz és személyiségjegyekhez, máskülönben a mesélő dönthet úgy, hogy megbünteti a játékost, és csökkenti a karaktere józanság pontjait.

- Erőszaktevők (aktív-támadó képesség erősebb, passzív védekező a leggyengébb),

- Áldozatok (aktív-védekező erősebb, passzív támadó leggyengébb)

- Fóbiások (passzív védekező erősebb, aktív támadó gyengébb)

- Hasadt elmék (Passzív támadó erősebb, aktív védekező gyengébb)

- Apátiások (passzívak erősebbek, aktívak gyengébbek)

- Hisztériások (aktívak erősebbek, passzívak gyengébbek)

 etc. etc. etc...

 

Kaland, Harc és Tárgyak: Minden egyes kalanddal a játékosok közelebb kerülhetnek az elméjüket megbénító esemény, vagy betegség feloldásához. A karakterek erre javarészt nem emlékezhetnek, az elméjük védekezésképpen zárja ki az ezzel kapccsolatos emlékeiket ezért fokozatosan nyomról nyomra haladva kell egymás elmezavarait megoldani. A mesélő elrejthet nyomokat, adhat támpontokat, furcsa emlékképek jelenhetnek meg, melyekből a megoldás végül formát ölt egy szörny képében. Fokozatosan egyre szürreálisabb, egyre kicsavarodottabb képet festhetünk a játékosok elé, olyan NPC-ket vagy feladványokkal, nyomozással tarkított mini küldetéseket tárhatunk eléjük, amik közelebb viszik őket a megoldáshoz.

 

Ha harcra kerül a sor, a játékosok itt is a kártyákat használják. Gyors minijátékokat vívhatnak a mesélő ellen, amik a színek használatára épülnek. A szörnyek fajtájából dőlne el, hogy a 4 alapképesség közül melyikkel érdemes támadni. A szörnyeknek ezért csak egy passzív és egy aktív alapképességük van. Minden szörny adott számú vereséget szenvedhet el. Ha az adott minijátékot a mesélő nyeri, tetszés szerint egy ponttal mozdíthatja el a játékos 20 pontos józanság mércéjét.   

 

Mivel a belső világban a karakterek csak emlékképeket látnak, minimális tárgyhasználat áll csak a rendelkezésükre. Lehet egy képzeletbeli fegyverük, vagy éppen védelmük, amely bizonyos szintet elérve több vereséget képes okozni vagy elnyelni egy harc folyamán.. A többi tárgy csak a történet megoldásához szükséges.

 

A belső világ: Szürrealizmus, őrült vagy vicces karakterek, állandóan változó helyszínek, kb. bármi lehetséges, persze megmaradva az adott játékos elméjének személyiségének és félelmeinek csapásirányán. Alapvető szabályokat és tanácsokat persze adna a szabályzat.

 

A valóság:  18. századi környezet, a szegénység és a romlás nyomja rá a bélyegét, esetleg egy nem létező város és környéke jobban kidolgozva, hogy legyen egy adott irány. 

 

Még annyit, hogy komolyan elmélyültem a korabeli elmegyógyászat történetében, és a pszichológiában, hogy "hitelesebb" útmutatásokat adhassak egy-egy kaszt kidolgozásához.

 

Mint azt láthatjátok ez még több ponton nincs kidolgozva, de érdekelne, hogy láttok-e benne fantáziát? Köszönöm!

 

Varga Jenő 

 



varga7

varga7

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 4 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.02.07, 17:15

Sziasztok, remélem jó topicba írok.

 

Gondolom, sokan kezdik errefelé a hozzászólásukat úgy, hogy "Lenne egy szerepjáték ötletem". 

 

Ezért az én kérdésem inkább úgy szólna: "Érdekelne itt bárkit egy ilyen koncepció?"

Vagyis, játszanátok-e valami hasonlóval szívesen, illetve arról is szeretnék tudni, ha létezik hasonló témájú és megvalósítású játék. A rendszernél is egyszerűségre törekedtem. 

 

A játék témája főleg Horror és csipetnyi Fantasy. Főként az American Horror Story: Asylum és az American Mcgee's Alice hangulata voltak rám nagy hatással, ezért elkezdtem évekkel ezelőtt agyalni rajta, hogyan lehetne egy könnyen emészthető formában ezt játékba önteni.

 

Sztori: Egy elmeorvos kontrollált körülmények között csoportokon kísérletezik: elmebetegeket (vagy annak titulált személyeket) csoportosan visz le az egyik vizsgált beteg tudatalattijába, hogy ott együtt küzdjenek meg és dolgozzák fel egymás emlékeit, félelmeit, rémálmait. A betegek azonban néhány hét után kitörnek az intézetből, és az őket űldözők elől menekülnek, miközben időnként visszazuhannak egymás világaiba, a kampány végső célja természetesen egymás elmebajainak feldolgozása, és visszaintegrálódás a társadalomba.   

 

Alapkoncepció: Kettős valóság, 1800-as évek közepe-vége és egy úgynevezett Belső világ, angolul InnerLand-nek hívom. A karakterek mind a két világban léteznek, eleinte látszólag kontrollálhatatlanul lassan kontrollt is szerezhetnek elméjük világa és a valóság közötti átjárásuk felett.

 

Rendszer: Úgy döntöttem elhagyom a dobókockát, és a karakterlap mellett csak Francia kártyát fogok használni. Így elindultam azon az ötleten, hogy a karaktereknek 4 alapképessége lesz, a kártyák 4 színe alapján: Aktív-támadó, aktív-védekező, valamint passzív-támadó és passzív- védekező. A passzívak a szellemi, az aktívak a fizikai megnyilvánulások. A képzettségeket is ennek mentén sorolnám be egy-egy fő képesség alá, próbatételkor a képesség szintje alá kell húzni kártyalapot. Kivettem a HP-t is a rendszerből, a mesélő és a játékosok kártyalapokat tulajdoníthatnak el, vagy plusz kártyákat nyerhetnek el egymástól, (véletlenszerű húzással) így segítve vagy nehezítve az érvényesülésüket. A karaktereknek van egy ötödik képességük egy 20 szinten pontozott mérő a józanság (20) és az őrület (0) között. A karakterek kasztjuktől függően különböző szintekről indulnak ezen a mércén. Közeledve az őrület felé erősebbek lehetnek az elméjük világában, de gyengébbek a valóságban és viszont, amit a 4 alapképességre adott.ideiglenes módosítópontok jelentenek. Ha egy játékos eléri a 3-as szintet, egy kasztfüggő speciális képessége aktiválódik, amely a történet adott pontján lehet áldás vagy átok is. Ha eléri a 18 pontot, akkor viszont bizonyos pontmennyiség elköltésével beleszólhat a mesélő által felvázolt világba, fontos, hogy itt minimális változtatásokról lenne csak szó, amikhez a mesélőnek ezután alkalmazkodnia kell. 20-at vagy nullát elérve a karakter "jutalma", hogy kizuhan az ellentétes világból, (Pl. nullát elérve kizuhan a valóságból) és bizonyos ideig nem lesz képes a másik világban tevékenykedni, ami előnyt, de hátrányt is jelenthet történettől függően.

 

Karakteralkotás és Kasztok: Minden játékos alkothat hátteret magának, alapvető személyiségjegyeket is felvehet, illetve 2-2 előnyt és hátrányt választhat, ezek inkább csak a karakter történetét és lehetőségeit befolyásolnák, nem lennének hatással az alapképességekre. A kasztok egy-egy elmezavar megfelelői lennének, a játékosnak igazodnia kell a választott elmezavarhoz és személyiségjegyekhez, máskülönben a mesélő dönthet úgy, hogy megbünteti a játékost, és csökkenti a karaktere józanság pontjait.

- Erőszaktevők (aktív-támadó képesség erősebb, passzív védekező a leggyengébb),

- Áldozatok (aktív-védekező erősebb, passzív támadó leggyengébb)

- Fóbiások (passzív védekező erősebb, aktív támadó gyengébb)

- Hasadt elmék (Passzív támadó erősebb, aktív védekező gyengébb)

- Apátiások (passzívak erősebbek, aktívak gyengébbek)

- Hisztériások (aktívak erősebbek, passzívak gyengébbek)

 etc. etc. etc...

 

Kaland, Harc és Tárgyak: Minden egyes kalanddal a játékosok közelebb kerülhetnek az elméjüket megbénító esemény, vagy betegség feloldásához. A karakterek erre javarészt nem emlékezhetnek, az elméjük védekezésképpen zárja ki az ezzel kapccsolatos emlékeiket ezért fokozatosan nyomról nyomra haladva kell egymás elmezavarait megoldani. A mesélő elrejthet nyomokat, adhat támpontokat, furcsa emlékképek jelenhetnek meg, melyekből a megoldás végül formát ölt egy szörny képében. Fokozatosan egyre szürreálisabb, egyre kicsavarodottabb képet festhetünk a játékosok elé, olyan NPC-ket vagy feladványokkal, nyomozással tarkított mini küldetéseket tárhatunk eléjük, amik közelebb viszik őket a megoldáshoz.

 

Ha harcra kerül a sor, a játékosok itt is a kártyákat használják. Gyors minijátékokat vívhatnak a mesélő ellen, amik a színek használatára épülnek. A szörnyek fajtájából dőlne el, hogy a 4 alapképesség közül melyikkel érdemes támadni. A szörnyeknek ezért csak egy passzív és egy aktív alapképességük van. Minden szörny adott számú vereséget szenvedhet el. Ha az adott minijátékot a mesélő nyeri, tetszés szerint egy ponttal mozdíthatja el a játékos 20 pontos józanság mércéjét.   

 

Mivel a belső világban a karakterek csak emlékképeket látnak, minimális tárgyhasználat áll csak a rendelkezésükre. Lehet egy képzeletbeli fegyverük, vagy éppen védelmük, amely bizonyos szintet elérve több vereséget képes okozni vagy elnyelni egy harc folyamán.. A többi tárgy csak a történet megoldásához szükséges.

 

A belső világ: Szürrealizmus, őrült vagy vicces karakterek, állandóan változó helyszínek, kb. bármi lehetséges, persze megmaradva az adott játékos elméjének személyiségének és félelmeinek csapásirányán. Alapvető szabályokat és tanácsokat persze adna a szabályzat.

 

A valóság:  18. századi környezet, a szegénység és a romlás nyomja rá a bélyegét, esetleg egy nem létező város és környéke jobban kidolgozva, hogy legyen egy adott irány. 

 

Még annyit, hogy komolyan elmélyültem a korabeli elmegyógyászat történetében, és a pszichológiában, hogy "hitelesebb" útmutatásokat adhassak egy-egy kaszt kidolgozásához.

 

Mint azt láthatjátok ez még több ponton nincs kidolgozva, de érdekelne, hogy láttok-e benne fantáziát? Köszönöm!

 

Varga Jenő 

 



Urban

Urban

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1546 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.01.09, 23:00

Kipróbáltuk a Mikroszerepjátékot, egy ilyen virtuális asztal mellett. A karakterek élőholtak voltak, akik egy gonosz nekromanta csapdájából próbáltak menekülni. Kb. egy órát játszottunk. Bevallom, nekem nem igazán sikerült rájönnöm, hogy mi a játék célja/lényege. Az egyik játékos szerint hagyományosabb játékhoz való, ahol a mesélő valamit előre eltervez, nem pedig ilyen Sw/oM-os dolgokra. Ez lehet hogy így van (mi rögtönöztük a játékot), de én így sem tudom elképzelni, hogy ettől jobb élmény lenne a számomra. Egynek jó volt!



Urban

Urban

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1546 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.12.25, 17:04

Januárban terveim szerint kipróbáljuk! Ha megtörténik, mindenképpen írni fogok.

Kösz, hogy elolvastátok és ha kipróbáljátok annak kifejezetten örülök. Mindenképpen írjatok beszámolót.

 



cobra

cobra

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 74 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2016.09.29, 09:20

Kösz, hogy elolvastátok és ha kipróbáljátok annak kifejezetten örülök. Mindenképpen írjatok beszámolót.

Ahogy írtam is még erősen béta verzió és így átolvasva a példák nagyon hiányoznak belőle, ezért egy párat leírok ami az eszembe jutott:

 

Példaharc: Egy lovag az erdőben csatázik egy orkkal. Kezdődobás Írás, tehát a hangulat Gyötrelmes a lovag számára, az ork csatabárdja eltalálja a páncélját. A lovag játékosa Licitálni kezd. Képzett harcos 1 pont, páncélt visel 1 pont, pajzsot használ 1 pont, bátor 1 pont, lovagikardot forgat 1 pont. Ez összesen 5. Az ork vérszomjas 1 pont, bőrpáncélt visel 1 pont , csatabárdot használ 1 pont. Ez összesen 3. A licitet a lovag nyerte, a hangulat Dicsőséges lesz. A lovag visszatámad és elkezdi aprítani az orkot. Az ork sebesülté válik. A Mesélő azonban váratlan fordulattal él, a csatazajra a fák közül még két ork ugrik elő. A hangulat a lovag számára újra Gyötrelmessé válik. Megsebesül és úgy tűnik esélye sincs már ezért felhasználja az Utolsó Esély Pontját. Ezért a következő kör ismét Diadalmas lesz a számára, leszúrja a sebesült orkot, ám a következő körben újra visszavált a hangulat gyötrelmessé ezért újabb sérülést szenved és végül a túlerő legyűri.

 

Licit:  Talán nem egyértelmű, de a Mesélő is kezdeményezhet licitet. Például két kalandor egy barlangban felébreszt egy sárkányt. A dobás Fej, tehát a karakterek dicsőségesen kezdik a csatát a még nem teljesen felébredt sárkánnyal szemben. A mesélő azonban licitálni kezd. A sárkány hatalmas 1 pont, páncélozott 1 pont, többszörös támadás ( karmok és harapás) 1 pont, tűzokádó 1 pont, ősi mágia ismerője 1 pont. Összesen 5 pont. Ha a karakterek nem akarnak veszíteni, licitben kell legyőzni a sárkányt.

 

Váratlan fordulat:  Az akadály egy fal amit a karaktereknek meg kell mászni. A dobás Fej. Úgy tűnik a karakterek könnyedén megmásszák majd. A Mesélő azonban egy váratlan fordulatot mesél az egyik karakternek és a tégla amiben kapaszkodik kilazul, a következő körben a karakternek alaposan össze kell szedni magát, ha nem akar lezuhanni.

 

Ez csupán néhány ötlet adó példa volt, azonban érdekelne majd, hogy a szituációkat hogyan oldottátok meg. 

Üdv: Cobra



Urban

Urban

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1546 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.09.28, 13:25

Engem is megfogott, amit a hangulatokkal+szakaszokkal csináltál. Plusz szuper látni, hogy az embereket ezek a szuper játékok inspirálják. Ha lesz rá időm, kipróbálom!



kavarajavarava

kavarajavarava

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 34 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2016.09.25, 17:54

Megvettem :D
Ki fogom próbálni, ha működik, akkor megírom :)

cobra

cobra

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 74 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2016.09.24, 10:43

Tegnap este felmerült bennem egy játék ötlete ami egy oldalas és kocka nélküli, szóval igazán minimalista, ez egyelőre az első verzió, megpróbálom ide bemásolni:

 

MIKROSZEREPJÁTÉK

Univerzális mikroszerepjáték. Inspiráció SLUG, RISUS, SWORDS WITHOUT MASTER, FU RPG.

  1. KARAKTERKÉSZÍTÉS: Írd le a karakteredet néhány mondattal, tartalmazza faját, jellegzetességeit, felszerelését, kapcsolatait.

  2. JÁTÉKMENET: A játék jelenetekből áll, minden egyes jelenet szembesít valamilyen problémával. A jelenet időben nem meghatározható egytized másodperctől akár évekig is tarthat. A jelenet a probléma Felvetésével kezdődik és a Feloldásával ér véget. A jelenet elején a Mesélő feldob egy érmét ez lesz a jelenet alaphangulata. Ha a dobás fej a jelenet alaphangulata Diadalmas a karakterek úgy tűnik könnyedén veszik az akadályt. Ha a dobás írás a jelenet alaphangulata Gyötrelmes a karakterek úgy tűnik alaposan megszenvednek a kihívással szemben, apróbb sérüléseket is szereznek..

  3. LICITÁLÁS: Ha megfelel a hangulat élvezd ki, írd le minél színesebben, hogy a karaktered, hogyan arat diadalt vagy hogyan szenved. Ha azonban változtatni szeretnél az események menetén akkor licitálj. Nézd meg, hogy a leírásodban szerepel-e olyan dolog aminek hasznát vehetnéd, minden egyes ilyenért 1 pontot kapsz. A Mesélő szintén összeszedi az akadály vagy ellenség leírásából a felhasználható dolgokat és amelyikőtöknek több pontja van az határozza meg, hogy az adott karakternek, milyen hangulatban folytatódik a jelenet. Ha nincs elég pontod és már nyomaszt a jelenet akkor, jelenetenként egyszer használhatsz UTOLSÓ ESÉLY PONTOT. Ennek a segítségével nem kell Licitálásra, a hangulat azonnal megfordul. Ez a pont jelképezi azt, amikor az élőlények, megfeszítik erejüket Azonban egy cselekvés után a hangulat azonnal visszafordul.

  4. VÁRATLAN FORDULAT: A karakterek kalandonként egyszer, a Mesélő jelenetenként egyszer váratlan fordulatot kérhetnek, ekkor egy különös esemény hatására a hangulat átfordul.

  5. MISZTIKUS KÉPESSÉGEK HASZNÁLATA: Csak olyan képességek használhatók amik szerepelnek a karakter leírásában és engedélyezettek az adott világon.

  6. SÉRÜLÉSEK: Amikor a harc során Gyötrelmes hangulatba kerül a karakter a második körtől már sérüléseket szenved. Ezek nagysága és típusa mindig a helyzettől függ. A sérülések negatívan befolyásolják a licitet. A karaktereknek 4 sérülés szintje van: Enyhe, Közepes, Súlyos, Magatehetetlen. Csak a játékos engedélyével ölhető meg. A nem játékos karakterek és akadályok lásd lejjebb.

  7. JELENETEK LEZÁRÁSA : A jelenet lezárása az utolsó kör hangulatától függ, ez karakterenként változó lehet. Diadalmas Lezárás: A karakter győzedelmesen kerül ki a jelenetből. Gyötrelmes Lezárás: A jelenetből kilehet lépni ha a karakter kidől, vagy feladja.

  8. ELLENFELEK: Kétféle létezik: Fő ellenfél: Kalandonként egy vagy kettő található. Elkészítésük meg egyezik a karakterekével és ugyanannyi sérülést is viselnek el. A másik típus a Miszlik: Ezek a csapatban támadó ellenfelek, kisebb kihívások. Leírásuk általában egysoros. Sérülésszintjük lehet: Sebesült és Halott.

  9. TÁRGYAK ÉS JÁRMŰVEK: A tárgyaknak egy jellemzője és egy megnevezése van, a járműveknek két jellemzője és egy megnevezése van.

  10. FEJLŐDÉS: Alapvetően egy alkalmas játéknak lett tervezve, de ha valaki fejlődni szeretne,minden kaland végén felírhat egy olyan mondatot ami kapcsolódik egy jelenethez amikor UTOLSÓ ESÉLY PONTOT kellett használnia ezzel is szimulálva a saját kárán tanul az ember szituációt!

    ENNYI!



kavarajavarava

kavarajavarava

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 34 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2016.05.31, 11:45

Sziasztok, a minap ugrott be az ötlet és mivel nem tudok vele mit kezdeni megosztom.
Sokszor téma, hogy nincs új szerepjáték a nap alatt. És az is, mindig plusz pont, ha van egy kis magyaros íze.
Javítsatok ki, hogyha már van:
MACSKAFOGÓ szerepjáték.

Már a film is használja a megszokott kasztokat és fajok is vannak, mert erről szól a film, meg biztos lehetne nyomozós, ügynökös...stb kalandokat csinálni, szóval sok sikert, és örülök, ha adtam egy tippet.

away

away

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 22 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.02.21, 22:21

Na jó, ez lehet, hogy egy kicsit tényleg túl kivonatolt volt :)

 

Itt egy hosszabb verzió, egy svéd játék, a "Dungeons and Bananas" átrajzolásával készült, hogy jobban feküdjön az én játékosaimnak. Ha valaki elolvassa, és kérdése van, vagy netalán ki is próbálja, akkor szóljon. Kíváncsi vagyok...

 

 

https://docs.google.com/document/d/1eawy7_6kqdTU7neqEUNKf_vTciU5qpQ4HU_dwO5satE/edit?usp=sharing

 



THE_Eye

THE_Eye

    Csillagvadász

  • Fórumita
  • 1251 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.02.20, 08:38

Én még hozzátenném opciónak, hogy mindenki kap egy banánt, és aki sérül, az harap belőle egyet. Ha elfogy a banán, az illető meghal, ha megbarnulnak a banánok, vége a játékidőnek. :buli:



away

away

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 22 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.02.18, 18:39

Börtönök és a hámozott Banán.
 
Nincs mesélő. Van térkép. N játékos, egy-egy karakter: név, három Jellemző (értékük 2-2-2 fehér kocka), egyedi Banán.
 
Küzdelem: 4*N Siker kell 2 kör alatt. Elején valaki ismerteti, mindenki egyszer Cselekedhet, ebben esetleg Jellemző, esetleg Banán, esetleg Kockáztat. Jellemző és Banán kitörlendő. Dobás: 1*piros + Jellemző*fehér + Kockázat*kék kocka. minden 4+ Siker; piros és kék 3- Balsiker. Balsiker Táblázat, piros eredmény lista, Balsikerek száma sor. Banán: az 1 is Siker. Ezután játékos mesél: Cselekvés, Jellemző, Banán, Balsiker, Előny(lásd később) szerepeltetendő. Kör végén új fejlemény, átrendeződés. Két kör végén vereség.
 
Küzdelem végén a gyűjtött Sikerből új Jellemzők, csak másik karakterre, 1 fehér kocka/Siker. Új Küzdelem 5*N, majd 6*N, etc... Vereségből Vereségkijavító Küzdelem, azt is elbukva VÉGE. Győzelemnél fej vagy írás: utolsó előtti Küzdelem jön-e, majd új Küzdelem. Utolsó Küzdelem vereségnél VÉGE.
 
Egy dobásban 3+ Siker vagy 3+ Balsiker: Előnyszerzés, 2 sárga kocka a következőnek, ha használja. Ha ő is 3 Siker, 3 sárga a következőnek, etc...  Kör kezdete törli az Előnyt.
5+ Siker: Lehengerlő Győzelem, kör újrakezdődik. 
 
Esetleg Mozaik Kihívás: 3 kör, minden körben N Siker kell, de legfeljebb N Balsiker. Nincs Balsiker Táblázat. Kör végén vereség vagy új kihívás.
 
Piros 1
  1 Számítottak rá, a sárga kockák nem adnak Sikert most.
  2 Jó ellentaktika, nincs Előnyszerzés a körben.
  3+ Káosz, kapkodás, legalább 2 kék kocka mostantól.
Piros 2
  1 Apró seb: egy Sikerrel kevesebb most.
  2 Zavaró seb, mostantól a 4 is Balsiker neked.
  3+ Súlyos seb, a következő Küzdelemben is a 4 is Balsiker. Másodszor: új karakter.
Piros 3
  1 Úton van az erősítés, kör elején +3 Siker kell.
  2 Megjött az erősítés, +3 Siker kell mostantól.
  3+ Csapda! Balsiker mennyiségű új Siker kell.
Piros 4 
  1 Zavar, a fehér kockák nem adnak Sikert!
  2 Összeomlás, töröld ki egy Jellemződet!
  3+ Katasztrófa, töröld ki a csapat legjobb Jellemzőjét!
Piros 5
  1 Jól védekezik, a 4 nem ad Sikert ilyen taktikánál.
  2 Teljesen hatástalan, a 4+ sem ad Sikert ilyen taktikánál.
  3+ Mindent elrontottál, nem kapsz Sikert, és a kör véget ért!
Piros 6
  1 Véráldozat, nincs Siker, csak ha Súlyos sebet kapsz.
  2 Több kell, nincs Siker, csak ha kitörlöd egy csapattárs Jellemzőjét.
  3+ A vereség elkerülhetetlen.


Radivoj

Radivoj

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1599 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.02.06, 15:13

Skillrendszer, melyet a Warlords of Mars OSR játékrendszer inspirált. Ebben a játékban nincsenek kidolgozott képzettségek, a 4-5 osztály pedig osztályonként kb. 2-3 kasztjellemzővel bír. Efféle OSR játékokhoz írom a következőket:

A) Mindenki alapvetően mindenféle feladattal megpróbálkozhat

 

(lovaglás,

osonás,

álöltözet,

falmászás,

titkosajtó-keresés,

meggyőzés,

zárnyitás távolról,

ellensúly szerkesztése az érintés nélküli hozzáférés érdekében*,

értékbecslés,

alkudozás,

hamisítás,

ajtó betörése izomból)

 

B) A próbadobás d20-szal történik.

C) Dobás előtt a módszer mikéntjét röviden vázolnod kell.

D) az eredmények pedig a következőek:

1: No, and...
2-7: No
8-10: No, but...
11-13: Yes, but...
14-19: Yes
20: Yes, and...

E) Ha kívánod, egynél több d20-szal dobhatsz, és a jobb eredményt veheted eredményül. Egy játékülés alatt minden pozitív értékű tulajdonságmódosítód az előbbiek szempontjából egy pontot ér. Ha olyan dobást végezel, ami olyan tulajdonság alá tartozik, amelyből pozitív a tulajdonságmódosítód (a 18-as tulajdonság az OSR játékokban +3-as módosítót szokott jelenteni), akkor ebből egyet elhasználhatsz, és a 2 db d20-ból a jobb eredményt veheted számításba. Minden pozitív módosítójú tulajdonságod mellé rajzolj megfelelő mennyiségű üres karikát, és satírozz belőlük egyet, ha felhasználtál egyet.
F) Természetes 1-es és természetes 20-as dobás esetén felírhatod a próba lényegét, három szóban summázva a karakterlapodra. A jövőben az ilyesféle próbadobások ™ használatához csak dobnod kell, előtte nem szükséges leírnod a pontos mikéntjét.

G) Összesen viszont 3 ilyesféle próbadobást ™ írhatsz fel a karakterlapodra. Ha egy negyediket is szereztél, az egyiket törölnöd kell.
H) A Scoundrel típusú karakterek kivételesek ebből a szempontból, nekik a tolvajos feladatok végzéséhez nem kell vázolniuk a mikéntet, az ilyesfajta próbadobások ™ közé örökre fölírhatják a hamisítást, az álöltözetet, a zárnyitást, a falmászást, a csapdakeresést és társait. Nekik ezeken (a nyomtatottan a karakterlapjukra rákerülő ilyesfajta próbadobásokon ™ felül jár a mindenkinek kijáró 3 fajta ilyesfajta próbadobás ™.




*társaságról társaságra változik, hogy az ilyen alap fizikát igénylő know-how leírás móka-e vagy sem; voltam olyan csapatban, ahol kifejtést igényelt (és utána dobást már nem), voltam olyanban is, ahol nem (de dobást igen). Nálatok hogy működik?



Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 5665 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.01.30, 11:52

Szépen (bár nem túl gyorsan) de halad a kis projectem: gótikus-steampunk Európa, bár a világból még kevés van, a rendszer nagyrészt kész van.

kavarajavarava

kavarajavarava

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 34 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2015.12.03, 22:41

De, biztos. :) Viszont, amikor mindenkinek lesz már egy szivatása, akkor már remélem nem lesz gondjuk vele. Egyébként nem saját ötlet a szivatás, a Rigor Mortis nevű társasban a goblinként kapnak a játékosok ilyen szivatásokat. És amikor játszottam vele, akkor nagyon jól szórakoztunk rajta.
Amúgy egy táblázaton gondolkodom, amin ki lehet dobni, hogy milyen tipusú szivatást kap a jk. Talán, ha törvény szerűbb, akkor könnyebb elfogadni. Csak a táblázatot szidják majd.
(Mondjuk 3 órán keresztül a nyelvedet fogva... Valami gyógyulási folyamat is kell :D )


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]