Ugrás tartalomhoz


Fotó

Saját készítésű szerepjátékok


  • Válasz írásához lépj be
919 hozzászólás érkezett eddig

kavarajavarava

kavarajavarava

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 105 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.02.09, 20:57

Köszi a választ!
Egyébként érdekel a dolog. Eléggé speciális és tetszik a megközelítés. Gondolom saját felhasználásra fejlesztgeted, mert nem vagyok benne biztos, hogy sokan érdeklődnének iránta. Először persze a CoC jutott róla eszembe, az pedig eléggé felkapott manapság.
Úgy érzem, hogy nagyon sok felkészülést kíván meg a mesélőtől ez a téma, de biztosan meghozza az eredményét. Ha belefognék, akkor először az 1800as évek elmeorvoslásának tanulmányozásával kezdeném.
De hogy kinek mesélném, azt nem tudom...

Amúgy miből állna a minijáték? Ki rak nagyobbat? Kézben tartott lapokkal?
Meg a kasztleírások is sokat segítenének a befogadáshoz. Pl milyen plusszokat adnak az őrület világában a különböző betegségek. Nem lehet csak számbeli a különbség, ha leíró jellegű a szerepjáték.

varga7

varga7

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 4 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.02.09, 13:38

Szia kavarajavarava,

 

Köszönöm a kérdést, sajnos a leírásból kifelejtettem az egyik fontos lényeget, elnézést kérek, sok mindent akartam leírni egyetlen hozzászólásban.

Mivel a Francia kártyacsomagban 2 pakli kártya van, kezdés előtt az egyik paklit színek szerint 4 csomagba válogatjuk szét. Ezeket használjuk az alapképességek próbatételekor. A másik csomag a minijátékokra használható harc közben. A leírásban szerepel, hogy el lehet veszteni vagy nyerni is lehet kártyalapokat, ezek nyilván a 4 felé szedett paklit gyarapítanák szín szerint.

 

További kiegészítéssel élnék, hogy tisztább legyen a rendszer, bár még tényleg csak a fejemben létezik. Az alapképességek 1-6-ig terjedhetnek. a képzettségek pedig 4 szinten tanulhatóak. Így próbatételkor egyszerűen vesszük az alapképesség értékét és hozzáadjuk az alá sorolt képesség szintjéhez, ez alá az érték alá kell húzni a megfelelő színű csomagból (előtte persze megkeverni a paklit.). Az Ász instant siker, A Bubi instant vereség, A Dáma és a Király után újra kell húzni, és Király esetén +1 pontot, Dáma esetén -1 pontot számítani a húzott lap értékére (lehet alkalmazni fordítva is, legyünk korrektek a lányokkal).

 

Ez kiegyensúlyozza valamelyest a számok mellett a figurák használatának létjogosultságát a színekre osztott pakliban.

 

Nagyon örülök az érdeklődésnek, írjatok bátran, ha valami kérdésetek van, mert nem tudtam mindent leírni, azt is ha tetszik vagy nem tetszik a dolog. Sajnos nem tudom, hogyan működne ez a gyakorlatban, de mindenképp egy sztori központú játékot szeretnék összehozni, ezért a viszonylag kevés szabály. 

 

Üdv,

Jenő 

Sziasztok!
A rendszer fejezet alatt nem értem a kártyás dolgot.
Van 4 féle kártya egy pakliban. Ha húzol egyet a feladat miatt és a húzott szín és a kellő képzettség fajtája nem egyezik, akkor mi van?
Pl ki akarod nyírni az ápolót, de húzol egy passzív-védekezőt, mondjuk egyébként alacsonyabb számmal, mint a képzettséged. Akkor most sikerült?

 



kavarajavarava

kavarajavarava

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 105 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.02.09, 11:26

Sziasztok!
A rendszer fejezet alatt nem értem a kártyás dolgot.
Van 4 féle kártya egy pakliban. Ha húzol egyet a feladat miatt és a húzott szín és a kellő képzettség fajtája nem egyezik, akkor mi van?
Pl ki akarod nyírni az ápolót, de húzol egy passzív-védekezőt, mondjuk egyébként alacsonyabb számmal, mint a képzettséged. Akkor most sikerült?

varga7

varga7

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 4 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.02.08, 15:45

Elnézést, némi javítással kell élnem:

19. századi a világ, tehát az 1800-as években járunk.

Ezen kívül a sztori végén, ha összeáll a kép, ott főszörnyeket kell elképzelni, amikkel a karakterek együtt küzdenek meg.

Harmadik javítás, pedig, hogy a karakterek speciális képessége akkor aktiválódik, ha a lent leírt módon közel érnek a teljes őrülethez, de a képességük felett nincs kontrolljuk, ezért lehet áldás és átok is egyszerre. Kicsit úgy kell elképzelni, mint az Alice: Madness Returns-ben a hisztéria módot.

 

Üdv,

Jenő 

 

Sziasztok, remélem jó topicba írok.

 

Gondolom, sokan kezdik errefelé a hozzászólásukat úgy, hogy "Lenne egy szerepjáték ötletem". 

 

Ezért az én kérdésem inkább úgy szólna: "Érdekelne itt bárkit egy ilyen koncepció?"

Vagyis, játszanátok-e valami hasonlóval szívesen, illetve arról is szeretnék tudni, ha létezik hasonló témájú és megvalósítású játék. A rendszernél is egyszerűségre törekedtem. 

 

A játék témája főleg Horror és csipetnyi Fantasy. Főként az American Horror Story: Asylum és az American Mcgee's Alice hangulata voltak rám nagy hatással, ezért elkezdtem évekkel ezelőtt agyalni rajta, hogyan lehetne egy könnyen emészthető formában ezt játékba önteni.

 

Sztori: Egy elmeorvos kontrollált körülmények között csoportokon kísérletezik: elmebetegeket (vagy annak titulált személyeket) csoportosan visz le az egyik vizsgált beteg tudatalattijába, hogy ott együtt küzdjenek meg és dolgozzák fel egymás emlékeit, félelmeit, rémálmait. A betegek azonban néhány hét után kitörnek az intézetből, és az őket űldözők elől menekülnek, miközben időnként visszazuhannak egymás világaiba, a kampány végső célja természetesen egymás elmebajainak feldolgozása, és visszaintegrálódás a társadalomba.   

 

Alapkoncepció: Kettős valóság, 1800-as évek közepe-vége és egy úgynevezett Belső világ, angolul InnerLand-nek hívom. A karakterek mind a két világban léteznek, eleinte látszólag kontrollálhatatlanul lassan kontrollt is szerezhetnek elméjük világa és a valóság közötti átjárásuk felett.

 

Rendszer: Úgy döntöttem elhagyom a dobókockát, és a karakterlap mellett csak Francia kártyát fogok használni. Így elindultam azon az ötleten, hogy a karaktereknek 4 alapképessége lesz, a kártyák 4 színe alapján: Aktív-támadó, aktív-védekező, valamint passzív-támadó és passzív- védekező. A passzívak a szellemi, az aktívak a fizikai megnyilvánulások. A képzettségeket is ennek mentén sorolnám be egy-egy fő képesség alá, próbatételkor a képesség szintje alá kell húzni kártyalapot. Kivettem a HP-t is a rendszerből, a mesélő és a játékosok kártyalapokat tulajdoníthatnak el, vagy plusz kártyákat nyerhetnek el egymástól, (véletlenszerű húzással) így segítve vagy nehezítve az érvényesülésüket. A karaktereknek van egy ötödik képességük egy 20 szinten pontozott mérő a józanság (20) és az őrület (0) között. A karakterek kasztjuktől függően különböző szintekről indulnak ezen a mércén. Közeledve az őrület felé erősebbek lehetnek az elméjük világában, de gyengébbek a valóságban és viszont, amit a 4 alapképességre adott.ideiglenes módosítópontok jelentenek. Ha egy játékos eléri a 3-as szintet, egy kasztfüggő speciális képessége aktiválódik, amely a történet adott pontján lehet áldás vagy átok is. Ha eléri a 18 pontot, akkor viszont bizonyos pontmennyiség elköltésével beleszólhat a mesélő által felvázolt világba, fontos, hogy itt minimális változtatásokról lenne csak szó, amikhez a mesélőnek ezután alkalmazkodnia kell. 20-at vagy nullát elérve a karakter "jutalma", hogy kizuhan az ellentétes világból, (Pl. nullát elérve kizuhan a valóságból) és bizonyos ideig nem lesz képes a másik világban tevékenykedni, ami előnyt, de hátrányt is jelenthet történettől függően.

 

Karakteralkotás és Kasztok: Minden játékos alkothat hátteret magának, alapvető személyiségjegyeket is felvehet, illetve 2-2 előnyt és hátrányt választhat, ezek inkább csak a karakter történetét és lehetőségeit befolyásolnák, nem lennének hatással az alapképességekre. A kasztok egy-egy elmezavar megfelelői lennének, a játékosnak igazodnia kell a választott elmezavarhoz és személyiségjegyekhez, máskülönben a mesélő dönthet úgy, hogy megbünteti a játékost, és csökkenti a karaktere józanság pontjait.

- Erőszaktevők (aktív-támadó képesség erősebb, passzív védekező a leggyengébb),

- Áldozatok (aktív-védekező erősebb, passzív támadó leggyengébb)

- Fóbiások (passzív védekező erősebb, aktív támadó gyengébb)

- Hasadt elmék (Passzív támadó erősebb, aktív védekező gyengébb)

- Apátiások (passzívak erősebbek, aktívak gyengébbek)

- Hisztériások (aktívak erősebbek, passzívak gyengébbek)

 etc. etc. etc...

 

Kaland, Harc és Tárgyak: Minden egyes kalanddal a játékosok közelebb kerülhetnek az elméjüket megbénító esemény, vagy betegség feloldásához. A karakterek erre javarészt nem emlékezhetnek, az elméjük védekezésképpen zárja ki az ezzel kapccsolatos emlékeiket ezért fokozatosan nyomról nyomra haladva kell egymás elmezavarait megoldani. A mesélő elrejthet nyomokat, adhat támpontokat, furcsa emlékképek jelenhetnek meg, melyekből a megoldás végül formát ölt egy szörny képében. Fokozatosan egyre szürreálisabb, egyre kicsavarodottabb képet festhetünk a játékosok elé, olyan NPC-ket vagy feladványokkal, nyomozással tarkított mini küldetéseket tárhatunk eléjük, amik közelebb viszik őket a megoldáshoz.

 

Ha harcra kerül a sor, a játékosok itt is a kártyákat használják. Gyors minijátékokat vívhatnak a mesélő ellen, amik a színek használatára épülnek. A szörnyek fajtájából dőlne el, hogy a 4 alapképesség közül melyikkel érdemes támadni. A szörnyeknek ezért csak egy passzív és egy aktív alapképességük van. Minden szörny adott számú vereséget szenvedhet el. Ha az adott minijátékot a mesélő nyeri, tetszés szerint egy ponttal mozdíthatja el a játékos 20 pontos józanság mércéjét.   

 

Mivel a belső világban a karakterek csak emlékképeket látnak, minimális tárgyhasználat áll csak a rendelkezésükre. Lehet egy képzeletbeli fegyverük, vagy éppen védelmük, amely bizonyos szintet elérve több vereséget képes okozni vagy elnyelni egy harc folyamán.. A többi tárgy csak a történet megoldásához szükséges.

 

A belső világ: Szürrealizmus, őrült vagy vicces karakterek, állandóan változó helyszínek, kb. bármi lehetséges, persze megmaradva az adott játékos elméjének személyiségének és félelmeinek csapásirányán. Alapvető szabályokat és tanácsokat persze adna a szabályzat.

 

A valóság:  18. századi környezet, a szegénység és a romlás nyomja rá a bélyegét, esetleg egy nem létező város és környéke jobban kidolgozva, hogy legyen egy adott irány. 

 

Még annyit, hogy komolyan elmélyültem a korabeli elmegyógyászat történetében, és a pszichológiában, hogy "hitelesebb" útmutatásokat adhassak egy-egy kaszt kidolgozásához.

 

Mint azt láthatjátok ez még több ponton nincs kidolgozva, de érdekelne, hogy láttok-e benne fantáziát? Köszönöm!

 

Varga Jenő 

 



varga7

varga7

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 4 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.02.07, 17:15

Sziasztok, remélem jó topicba írok.

 

Gondolom, sokan kezdik errefelé a hozzászólásukat úgy, hogy "Lenne egy szerepjáték ötletem". 

 

Ezért az én kérdésem inkább úgy szólna: "Érdekelne itt bárkit egy ilyen koncepció?"

Vagyis, játszanátok-e valami hasonlóval szívesen, illetve arról is szeretnék tudni, ha létezik hasonló témájú és megvalósítású játék. A rendszernél is egyszerűségre törekedtem. 

 

A játék témája főleg Horror és csipetnyi Fantasy. Főként az American Horror Story: Asylum és az American Mcgee's Alice hangulata voltak rám nagy hatással, ezért elkezdtem évekkel ezelőtt agyalni rajta, hogyan lehetne egy könnyen emészthető formában ezt játékba önteni.

 

Sztori: Egy elmeorvos kontrollált körülmények között csoportokon kísérletezik: elmebetegeket (vagy annak titulált személyeket) csoportosan visz le az egyik vizsgált beteg tudatalattijába, hogy ott együtt küzdjenek meg és dolgozzák fel egymás emlékeit, félelmeit, rémálmait. A betegek azonban néhány hét után kitörnek az intézetből, és az őket űldözők elől menekülnek, miközben időnként visszazuhannak egymás világaiba, a kampány végső célja természetesen egymás elmebajainak feldolgozása, és visszaintegrálódás a társadalomba.   

 

Alapkoncepció: Kettős valóság, 1800-as évek közepe-vége és egy úgynevezett Belső világ, angolul InnerLand-nek hívom. A karakterek mind a két világban léteznek, eleinte látszólag kontrollálhatatlanul lassan kontrollt is szerezhetnek elméjük világa és a valóság közötti átjárásuk felett.

 

Rendszer: Úgy döntöttem elhagyom a dobókockát, és a karakterlap mellett csak Francia kártyát fogok használni. Így elindultam azon az ötleten, hogy a karaktereknek 4 alapképessége lesz, a kártyák 4 színe alapján: Aktív-támadó, aktív-védekező, valamint passzív-támadó és passzív- védekező. A passzívak a szellemi, az aktívak a fizikai megnyilvánulások. A képzettségeket is ennek mentén sorolnám be egy-egy fő képesség alá, próbatételkor a képesség szintje alá kell húzni kártyalapot. Kivettem a HP-t is a rendszerből, a mesélő és a játékosok kártyalapokat tulajdoníthatnak el, vagy plusz kártyákat nyerhetnek el egymástól, (véletlenszerű húzással) így segítve vagy nehezítve az érvényesülésüket. A karaktereknek van egy ötödik képességük egy 20 szinten pontozott mérő a józanság (20) és az őrület (0) között. A karakterek kasztjuktől függően különböző szintekről indulnak ezen a mércén. Közeledve az őrület felé erősebbek lehetnek az elméjük világában, de gyengébbek a valóságban és viszont, amit a 4 alapképességre adott.ideiglenes módosítópontok jelentenek. Ha egy játékos eléri a 3-as szintet, egy kasztfüggő speciális képessége aktiválódik, amely a történet adott pontján lehet áldás vagy átok is. Ha eléri a 18 pontot, akkor viszont bizonyos pontmennyiség elköltésével beleszólhat a mesélő által felvázolt világba, fontos, hogy itt minimális változtatásokról lenne csak szó, amikhez a mesélőnek ezután alkalmazkodnia kell. 20-at vagy nullát elérve a karakter "jutalma", hogy kizuhan az ellentétes világból, (Pl. nullát elérve kizuhan a valóságból) és bizonyos ideig nem lesz képes a másik világban tevékenykedni, ami előnyt, de hátrányt is jelenthet történettől függően.

 

Karakteralkotás és Kasztok: Minden játékos alkothat hátteret magának, alapvető személyiségjegyeket is felvehet, illetve 2-2 előnyt és hátrányt választhat, ezek inkább csak a karakter történetét és lehetőségeit befolyásolnák, nem lennének hatással az alapképességekre. A kasztok egy-egy elmezavar megfelelői lennének, a játékosnak igazodnia kell a választott elmezavarhoz és személyiségjegyekhez, máskülönben a mesélő dönthet úgy, hogy megbünteti a játékost, és csökkenti a karaktere józanság pontjait.

- Erőszaktevők (aktív-támadó képesség erősebb, passzív védekező a leggyengébb),

- Áldozatok (aktív-védekező erősebb, passzív támadó leggyengébb)

- Fóbiások (passzív védekező erősebb, aktív támadó gyengébb)

- Hasadt elmék (Passzív támadó erősebb, aktív védekező gyengébb)

- Apátiások (passzívak erősebbek, aktívak gyengébbek)

- Hisztériások (aktívak erősebbek, passzívak gyengébbek)

 etc. etc. etc...

 

Kaland, Harc és Tárgyak: Minden egyes kalanddal a játékosok közelebb kerülhetnek az elméjüket megbénító esemény, vagy betegség feloldásához. A karakterek erre javarészt nem emlékezhetnek, az elméjük védekezésképpen zárja ki az ezzel kapccsolatos emlékeiket ezért fokozatosan nyomról nyomra haladva kell egymás elmezavarait megoldani. A mesélő elrejthet nyomokat, adhat támpontokat, furcsa emlékképek jelenhetnek meg, melyekből a megoldás végül formát ölt egy szörny képében. Fokozatosan egyre szürreálisabb, egyre kicsavarodottabb képet festhetünk a játékosok elé, olyan NPC-ket vagy feladványokkal, nyomozással tarkított mini küldetéseket tárhatunk eléjük, amik közelebb viszik őket a megoldáshoz.

 

Ha harcra kerül a sor, a játékosok itt is a kártyákat használják. Gyors minijátékokat vívhatnak a mesélő ellen, amik a színek használatára épülnek. A szörnyek fajtájából dőlne el, hogy a 4 alapképesség közül melyikkel érdemes támadni. A szörnyeknek ezért csak egy passzív és egy aktív alapképességük van. Minden szörny adott számú vereséget szenvedhet el. Ha az adott minijátékot a mesélő nyeri, tetszés szerint egy ponttal mozdíthatja el a játékos 20 pontos józanság mércéjét.   

 

Mivel a belső világban a karakterek csak emlékképeket látnak, minimális tárgyhasználat áll csak a rendelkezésükre. Lehet egy képzeletbeli fegyverük, vagy éppen védelmük, amely bizonyos szintet elérve több vereséget képes okozni vagy elnyelni egy harc folyamán.. A többi tárgy csak a történet megoldásához szükséges.

 

A belső világ: Szürrealizmus, őrült vagy vicces karakterek, állandóan változó helyszínek, kb. bármi lehetséges, persze megmaradva az adott játékos elméjének személyiségének és félelmeinek csapásirányán. Alapvető szabályokat és tanácsokat persze adna a szabályzat.

 

A valóság:  18. századi környezet, a szegénység és a romlás nyomja rá a bélyegét, esetleg egy nem létező város és környéke jobban kidolgozva, hogy legyen egy adott irány. 

 

Még annyit, hogy komolyan elmélyültem a korabeli elmegyógyászat történetében, és a pszichológiában, hogy "hitelesebb" útmutatásokat adhassak egy-egy kaszt kidolgozásához.

 

Mint azt láthatjátok ez még több ponton nincs kidolgozva, de érdekelne, hogy láttok-e benne fantáziát? Köszönöm!

 

Varga Jenő 

 



Urban

Urban

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1557 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.01.09, 23:00

Kipróbáltuk a Mikroszerepjátékot, egy ilyen virtuális asztal mellett. A karakterek élőholtak voltak, akik egy gonosz nekromanta csapdájából próbáltak menekülni. Kb. egy órát játszottunk. Bevallom, nekem nem igazán sikerült rájönnöm, hogy mi a játék célja/lényege. Az egyik játékos szerint hagyományosabb játékhoz való, ahol a mesélő valamit előre eltervez, nem pedig ilyen Sw/oM-os dolgokra. Ez lehet hogy így van (mi rögtönöztük a játékot), de én így sem tudom elképzelni, hogy ettől jobb élmény lenne a számomra. Egynek jó volt!



Urban

Urban

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1557 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.12.25, 17:04

Januárban terveim szerint kipróbáljuk! Ha megtörténik, mindenképpen írni fogok.

Kösz, hogy elolvastátok és ha kipróbáljátok annak kifejezetten örülök. Mindenképpen írjatok beszámolót.

 



cobra

cobra

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 112 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.09.29, 09:20

Kösz, hogy elolvastátok és ha kipróbáljátok annak kifejezetten örülök. Mindenképpen írjatok beszámolót.

Ahogy írtam is még erősen béta verzió és így átolvasva a példák nagyon hiányoznak belőle, ezért egy párat leírok ami az eszembe jutott:

 

Példaharc: Egy lovag az erdőben csatázik egy orkkal. Kezdődobás Írás, tehát a hangulat Gyötrelmes a lovag számára, az ork csatabárdja eltalálja a páncélját. A lovag játékosa Licitálni kezd. Képzett harcos 1 pont, páncélt visel 1 pont, pajzsot használ 1 pont, bátor 1 pont, lovagikardot forgat 1 pont. Ez összesen 5. Az ork vérszomjas 1 pont, bőrpáncélt visel 1 pont , csatabárdot használ 1 pont. Ez összesen 3. A licitet a lovag nyerte, a hangulat Dicsőséges lesz. A lovag visszatámad és elkezdi aprítani az orkot. Az ork sebesülté válik. A Mesélő azonban váratlan fordulattal él, a csatazajra a fák közül még két ork ugrik elő. A hangulat a lovag számára újra Gyötrelmessé válik. Megsebesül és úgy tűnik esélye sincs már ezért felhasználja az Utolsó Esély Pontját. Ezért a következő kör ismét Diadalmas lesz a számára, leszúrja a sebesült orkot, ám a következő körben újra visszavált a hangulat gyötrelmessé ezért újabb sérülést szenved és végül a túlerő legyűri.

 

Licit:  Talán nem egyértelmű, de a Mesélő is kezdeményezhet licitet. Például két kalandor egy barlangban felébreszt egy sárkányt. A dobás Fej, tehát a karakterek dicsőségesen kezdik a csatát a még nem teljesen felébredt sárkánnyal szemben. A mesélő azonban licitálni kezd. A sárkány hatalmas 1 pont, páncélozott 1 pont, többszörös támadás ( karmok és harapás) 1 pont, tűzokádó 1 pont, ősi mágia ismerője 1 pont. Összesen 5 pont. Ha a karakterek nem akarnak veszíteni, licitben kell legyőzni a sárkányt.

 

Váratlan fordulat:  Az akadály egy fal amit a karaktereknek meg kell mászni. A dobás Fej. Úgy tűnik a karakterek könnyedén megmásszák majd. A Mesélő azonban egy váratlan fordulatot mesél az egyik karakternek és a tégla amiben kapaszkodik kilazul, a következő körben a karakternek alaposan össze kell szedni magát, ha nem akar lezuhanni.

 

Ez csupán néhány ötlet adó példa volt, azonban érdekelne majd, hogy a szituációkat hogyan oldottátok meg. 

Üdv: Cobra



Urban

Urban

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1557 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.09.28, 13:25

Engem is megfogott, amit a hangulatokkal+szakaszokkal csináltál. Plusz szuper látni, hogy az embereket ezek a szuper játékok inspirálják. Ha lesz rá időm, kipróbálom!



kavarajavarava

kavarajavarava

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 105 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.09.25, 17:54

Megvettem :D
Ki fogom próbálni, ha működik, akkor megírom :)

cobra

cobra

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 112 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.09.24, 10:43

Tegnap este felmerült bennem egy játék ötlete ami egy oldalas és kocka nélküli, szóval igazán minimalista, ez egyelőre az első verzió, megpróbálom ide bemásolni:

 

MIKROSZEREPJÁTÉK

Univerzális mikroszerepjáték. Inspiráció SLUG, RISUS, SWORDS WITHOUT MASTER, FU RPG.

  1. KARAKTERKÉSZÍTÉS: Írd le a karakteredet néhány mondattal, tartalmazza faját, jellegzetességeit, felszerelését, kapcsolatait.

  2. JÁTÉKMENET: A játék jelenetekből áll, minden egyes jelenet szembesít valamilyen problémával. A jelenet időben nem meghatározható egytized másodperctől akár évekig is tarthat. A jelenet a probléma Felvetésével kezdődik és a Feloldásával ér véget. A jelenet elején a Mesélő feldob egy érmét ez lesz a jelenet alaphangulata. Ha a dobás fej a jelenet alaphangulata Diadalmas a karakterek úgy tűnik könnyedén veszik az akadályt. Ha a dobás írás a jelenet alaphangulata Gyötrelmes a karakterek úgy tűnik alaposan megszenvednek a kihívással szemben, apróbb sérüléseket is szereznek..

  3. LICITÁLÁS: Ha megfelel a hangulat élvezd ki, írd le minél színesebben, hogy a karaktered, hogyan arat diadalt vagy hogyan szenved. Ha azonban változtatni szeretnél az események menetén akkor licitálj. Nézd meg, hogy a leírásodban szerepel-e olyan dolog aminek hasznát vehetnéd, minden egyes ilyenért 1 pontot kapsz. A Mesélő szintén összeszedi az akadály vagy ellenség leírásából a felhasználható dolgokat és amelyikőtöknek több pontja van az határozza meg, hogy az adott karakternek, milyen hangulatban folytatódik a jelenet. Ha nincs elég pontod és már nyomaszt a jelenet akkor, jelenetenként egyszer használhatsz UTOLSÓ ESÉLY PONTOT. Ennek a segítségével nem kell Licitálásra, a hangulat azonnal megfordul. Ez a pont jelképezi azt, amikor az élőlények, megfeszítik erejüket Azonban egy cselekvés után a hangulat azonnal visszafordul.

  4. VÁRATLAN FORDULAT: A karakterek kalandonként egyszer, a Mesélő jelenetenként egyszer váratlan fordulatot kérhetnek, ekkor egy különös esemény hatására a hangulat átfordul.

  5. MISZTIKUS KÉPESSÉGEK HASZNÁLATA: Csak olyan képességek használhatók amik szerepelnek a karakter leírásában és engedélyezettek az adott világon.

  6. SÉRÜLÉSEK: Amikor a harc során Gyötrelmes hangulatba kerül a karakter a második körtől már sérüléseket szenved. Ezek nagysága és típusa mindig a helyzettől függ. A sérülések negatívan befolyásolják a licitet. A karaktereknek 4 sérülés szintje van: Enyhe, Közepes, Súlyos, Magatehetetlen. Csak a játékos engedélyével ölhető meg. A nem játékos karakterek és akadályok lásd lejjebb.

  7. JELENETEK LEZÁRÁSA : A jelenet lezárása az utolsó kör hangulatától függ, ez karakterenként változó lehet. Diadalmas Lezárás: A karakter győzedelmesen kerül ki a jelenetből. Gyötrelmes Lezárás: A jelenetből kilehet lépni ha a karakter kidől, vagy feladja.

  8. ELLENFELEK: Kétféle létezik: Fő ellenfél: Kalandonként egy vagy kettő található. Elkészítésük meg egyezik a karakterekével és ugyanannyi sérülést is viselnek el. A másik típus a Miszlik: Ezek a csapatban támadó ellenfelek, kisebb kihívások. Leírásuk általában egysoros. Sérülésszintjük lehet: Sebesült és Halott.

  9. TÁRGYAK ÉS JÁRMŰVEK: A tárgyaknak egy jellemzője és egy megnevezése van, a járműveknek két jellemzője és egy megnevezése van.

  10. FEJLŐDÉS: Alapvetően egy alkalmas játéknak lett tervezve, de ha valaki fejlődni szeretne,minden kaland végén felírhat egy olyan mondatot ami kapcsolódik egy jelenethez amikor UTOLSÓ ESÉLY PONTOT kellett használnia ezzel is szimulálva a saját kárán tanul az ember szituációt!

    ENNYI!



kavarajavarava

kavarajavarava

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 105 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.05.31, 11:45

Sziasztok, a minap ugrott be az ötlet és mivel nem tudok vele mit kezdeni megosztom.
Sokszor téma, hogy nincs új szerepjáték a nap alatt. És az is, mindig plusz pont, ha van egy kis magyaros íze.
Javítsatok ki, hogyha már van:
MACSKAFOGÓ szerepjáték.

Már a film is használja a megszokott kasztokat és fajok is vannak, mert erről szól a film, meg biztos lehetne nyomozós, ügynökös...stb kalandokat csinálni, szóval sok sikert, és örülök, ha adtam egy tippet.

away

away

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 22 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.02.21, 22:21

Na jó, ez lehet, hogy egy kicsit tényleg túl kivonatolt volt :)

 

Itt egy hosszabb verzió, egy svéd játék, a "Dungeons and Bananas" átrajzolásával készült, hogy jobban feküdjön az én játékosaimnak. Ha valaki elolvassa, és kérdése van, vagy netalán ki is próbálja, akkor szóljon. Kíváncsi vagyok...

 

 

https://docs.google.com/document/d/1eawy7_6kqdTU7neqEUNKf_vTciU5qpQ4HU_dwO5satE/edit?usp=sharing

 



THE_Eye

THE_Eye

    Csillagvadász

  • Fórumita
  • 1262 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.02.20, 08:38

Én még hozzátenném opciónak, hogy mindenki kap egy banánt, és aki sérül, az harap belőle egyet. Ha elfogy a banán, az illető meghal, ha megbarnulnak a banánok, vége a játékidőnek. :buli:



away

away

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 22 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.02.18, 18:39

Börtönök és a hámozott Banán.
 
Nincs mesélő. Van térkép. N játékos, egy-egy karakter: név, három Jellemző (értékük 2-2-2 fehér kocka), egyedi Banán.
 
Küzdelem: 4*N Siker kell 2 kör alatt. Elején valaki ismerteti, mindenki egyszer Cselekedhet, ebben esetleg Jellemző, esetleg Banán, esetleg Kockáztat. Jellemző és Banán kitörlendő. Dobás: 1*piros + Jellemző*fehér + Kockázat*kék kocka. minden 4+ Siker; piros és kék 3- Balsiker. Balsiker Táblázat, piros eredmény lista, Balsikerek száma sor. Banán: az 1 is Siker. Ezután játékos mesél: Cselekvés, Jellemző, Banán, Balsiker, Előny(lásd később) szerepeltetendő. Kör végén új fejlemény, átrendeződés. Két kör végén vereség.
 
Küzdelem végén a gyűjtött Sikerből új Jellemzők, csak másik karakterre, 1 fehér kocka/Siker. Új Küzdelem 5*N, majd 6*N, etc... Vereségből Vereségkijavító Küzdelem, azt is elbukva VÉGE. Győzelemnél fej vagy írás: utolsó előtti Küzdelem jön-e, majd új Küzdelem. Utolsó Küzdelem vereségnél VÉGE.
 
Egy dobásban 3+ Siker vagy 3+ Balsiker: Előnyszerzés, 2 sárga kocka a következőnek, ha használja. Ha ő is 3 Siker, 3 sárga a következőnek, etc...  Kör kezdete törli az Előnyt.
5+ Siker: Lehengerlő Győzelem, kör újrakezdődik. 
 
Esetleg Mozaik Kihívás: 3 kör, minden körben N Siker kell, de legfeljebb N Balsiker. Nincs Balsiker Táblázat. Kör végén vereség vagy új kihívás.
 
Piros 1
  1 Számítottak rá, a sárga kockák nem adnak Sikert most.
  2 Jó ellentaktika, nincs Előnyszerzés a körben.
  3+ Káosz, kapkodás, legalább 2 kék kocka mostantól.
Piros 2
  1 Apró seb: egy Sikerrel kevesebb most.
  2 Zavaró seb, mostantól a 4 is Balsiker neked.
  3+ Súlyos seb, a következő Küzdelemben is a 4 is Balsiker. Másodszor: új karakter.
Piros 3
  1 Úton van az erősítés, kör elején +3 Siker kell.
  2 Megjött az erősítés, +3 Siker kell mostantól.
  3+ Csapda! Balsiker mennyiségű új Siker kell.
Piros 4 
  1 Zavar, a fehér kockák nem adnak Sikert!
  2 Összeomlás, töröld ki egy Jellemződet!
  3+ Katasztrófa, töröld ki a csapat legjobb Jellemzőjét!
Piros 5
  1 Jól védekezik, a 4 nem ad Sikert ilyen taktikánál.
  2 Teljesen hatástalan, a 4+ sem ad Sikert ilyen taktikánál.
  3+ Mindent elrontottál, nem kapsz Sikert, és a kör véget ért!
Piros 6
  1 Véráldozat, nincs Siker, csak ha Súlyos sebet kapsz.
  2 Több kell, nincs Siker, csak ha kitörlöd egy csapattárs Jellemzőjét.
  3+ A vereség elkerülhetetlen.


Radivoj

Radivoj

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1604 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.02.06, 15:13

Skillrendszer, melyet a Warlords of Mars OSR játékrendszer inspirált. Ebben a játékban nincsenek kidolgozott képzettségek, a 4-5 osztály pedig osztályonként kb. 2-3 kasztjellemzővel bír. Efféle OSR játékokhoz írom a következőket:

A) Mindenki alapvetően mindenféle feladattal megpróbálkozhat

 

(lovaglás,

osonás,

álöltözet,

falmászás,

titkosajtó-keresés,

meggyőzés,

zárnyitás távolról,

ellensúly szerkesztése az érintés nélküli hozzáférés érdekében*,

értékbecslés,

alkudozás,

hamisítás,

ajtó betörése izomból)

 

B) A próbadobás d20-szal történik.

C) Dobás előtt a módszer mikéntjét röviden vázolnod kell.

D) az eredmények pedig a következőek:

1: No, and...
2-7: No
8-10: No, but...
11-13: Yes, but...
14-19: Yes
20: Yes, and...

E) Ha kívánod, egynél több d20-szal dobhatsz, és a jobb eredményt veheted eredményül. Egy játékülés alatt minden pozitív értékű tulajdonságmódosítód az előbbiek szempontjából egy pontot ér. Ha olyan dobást végezel, ami olyan tulajdonság alá tartozik, amelyből pozitív a tulajdonságmódosítód (a 18-as tulajdonság az OSR játékokban +3-as módosítót szokott jelenteni), akkor ebből egyet elhasználhatsz, és a 2 db d20-ból a jobb eredményt veheted számításba. Minden pozitív módosítójú tulajdonságod mellé rajzolj megfelelő mennyiségű üres karikát, és satírozz belőlük egyet, ha felhasználtál egyet.
F) Természetes 1-es és természetes 20-as dobás esetén felírhatod a próba lényegét, három szóban summázva a karakterlapodra. A jövőben az ilyesféle próbadobások ™ használatához csak dobnod kell, előtte nem szükséges leírnod a pontos mikéntjét.

G) Összesen viszont 3 ilyesféle próbadobást ™ írhatsz fel a karakterlapodra. Ha egy negyediket is szereztél, az egyiket törölnöd kell.
H) A Scoundrel típusú karakterek kivételesek ebből a szempontból, nekik a tolvajos feladatok végzéséhez nem kell vázolniuk a mikéntet, az ilyesfajta próbadobások ™ közé örökre fölírhatják a hamisítást, az álöltözetet, a zárnyitást, a falmászást, a csapdakeresést és társait. Nekik ezeken (a nyomtatottan a karakterlapjukra rákerülő ilyesfajta próbadobásokon ™ felül jár a mindenkinek kijáró 3 fajta ilyesfajta próbadobás ™.




*társaságról társaságra változik, hogy az ilyen alap fizikát igénylő know-how leírás móka-e vagy sem; voltam olyan csapatban, ahol kifejtést igényelt (és utána dobást már nem), voltam olyanban is, ahol nem (de dobást igen). Nálatok hogy működik?



Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6228 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.01.30, 11:52

Szépen (bár nem túl gyorsan) de halad a kis projectem: gótikus-steampunk Európa, bár a világból még kevés van, a rendszer nagyrészt kész van.

kavarajavarava

kavarajavarava

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 105 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.12.03, 22:41

De, biztos. :) Viszont, amikor mindenkinek lesz már egy szivatása, akkor már remélem nem lesz gondjuk vele. Egyébként nem saját ötlet a szivatás, a Rigor Mortis nevű társasban a goblinként kapnak a játékosok ilyen szivatásokat. És amikor játszottam vele, akkor nagyon jól szórakoztunk rajta.
Amúgy egy táblázaton gondolkodom, amin ki lehet dobni, hogy milyen tipusú szivatást kap a jk. Talán, ha törvény szerűbb, akkor könnyebb elfogadni. Csak a táblázatot szidják majd.
(Mondjuk 3 órán keresztül a nyelvedet fogva... Valami gyógyulási folyamat is kell :D )

cobra

cobra

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 112 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.12.03, 15:38

A csapatod mennyire vevő az ilyen szívatásra? Nem tartasz attól, hogy esetleg a játékosok túlságosan magukra veszik ezt, és vita lesz belőle?

kavarajavarava

kavarajavarava

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 105 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.11.30, 20:47

Hát jelenleg ott tartok, hogy a "képzettségeket" teljesen szabadon lehet majd fölvenni (3-4-et), mint a RISUS-ban. De a rongyolódás helyett eszembe jutott egy viccesebb dolog.  Minusz kockák helyett "szivatást" kapnak a minyonok - nevezhetjük nehezítésnek is -, vagyis a sebződésüktöl kezdve egy kitalált nehezítést kell csinálnia a játékosnak IRL. Pl nem szabad kimondania, hogy nem, vagy végig a nyelvét kell fognia a bal kezével, vagy nem érhet az asztalhoz... stb. Ez így sokkal viccesebb és talán jobban átadja a minyon érzést, ugyanis kb halhatatlanok, de nagyon szeleburdik. Persze, ha elrontja, akkor kap egy újabb szivatást, esetleg egymás között lehet cserélgetni majd szivatásokat, meg hasonlók.




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]