Ugrás tartalomhoz


Fotó

Saját készítésű szerepjátékok


  • Válasz írásához lépj be
920 hozzászólás érkezett eddig

ElfQT

ElfQT

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 272 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2005.04.14, 10:10

Szasztok. Nekem is van egy "Saját készítésű szerepjáték"om... már egy jópár éve.
Rendszer:
Erdomelye043w.doc.zip
Karakterlap:
Minta_Lytheniel_v43.xls.zip

Kérdést, észrevételt, kontribúciót szívesen várok mélemre (elfqt@simeis.hu), bár mostanság minimális időm van a rendszerre.

Üdv,
ElfQT

Vanger

Vanger

    Knuddelmonster

  • Archívum
  • 1390 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2005.04.13, 20:37

Még egy gondolat. Elöbb nézzél körül az eddig megjelent rpg-k között, hogy találsz-e olyat, ami a te izlésednek megfelel.
Na ha nem találsz ilyet, talán akkor biztos itt az ideje, hogy nekikezdjél egy újnak :D

Vanger

Vanger

    Knuddelmonster

  • Archívum
  • 1390 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2005.04.13, 20:34

Hogy mikor érdemes? Amikor kedved van hozzá. Hogy mennyire egyedinek? Amennyire Te szeretnéd.
De ha nem ilyen üres szólamokat szeretnél hallani, akkor olvasd vissza, hogy ki mit mondott erről, hogy mikor érdemes nekiállni egy "új" szerepjátéknak nekiállni.

1.) Mikor érdemes nekiállni.
Ha magadnak, baráti körnek, saját játékotok javítására, esetleg saját ízlésetekre akarjátok igazítani a játékot, akkor bármikor érdemes belekezdeni.
Ha "komolyabb" terveitek van vele, esetleg kiadni is szeretnétek (pfff...) akkor vagy egetrengetően új, vagy jó ötletre (témára) van szükségetek. Mert pl a Wizards látot fantáziát az Eberon koncepciójában, ami nem más, mint egy sima mezei D&D 3.5-re épülő Világ. Semmi új, csak az eddig megszokott elemek újfajta megközelítése.
Ahoz pedig, hogy valami újat alkosson az ember. Világokból van már sok. Rendszerből is. Érdemes körülnézni, hogy nehogy feltaláljátok a spanyolviaszt. Persze itt felmerül a kérdés hogy milyen rendszert... de ze is ki lett vesézve. És itt el is érkeztünk a 2.) ponthoz.
Mennyire legyen egyedi? Attól függ milyen célcsoportnak készül. A rendszer és világ mennyire épüljön a szokásos elemekre (elfek, varázslat, pszionika, stb.) vagy legyen teljesen új koncepció(van egyáltalán ilyen?).
A rendszer kérdése a nehezebb. Mert használjuk a meglévőt, de javítsunk rajta? Vagy találjunk ki valami teljesen újat és egyedit? Na igen próbáld meg elkerülni az eddig kitalált ötleteket. Már ott belebukik az ember, hogy kockát használ. Pl.

Remélem válaszoltam.

Petikek

Petikek

    Démonvadász

  • Archívum
  • 362 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2005.04.13, 19:22

Szerintetek mikor érdemes neki kezdeni egy saját szerepjátéknak? Az oké, hogy egyedi ötlet, de mégis mennyire kell egyedinek lennie ?

Morsat

Morsat

    Kapitány

  • Fórumita
  • 1024 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2005.03.31, 22:46

Birbin:
Bocs, de nem kötözködni akartam, sem filozofálni!

Próbáltam a valódi szót másra cserélni, de nem ment, ezért írtam ezt.
Amúgy egész jól körül is írtad. :lol:
De hagyjuk, ne is menjünk bele, mert hosszú téma lehet...

Birbin

Birbin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1832 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2005.03.31, 09:38

Én azért úgy érzem, hogy ennek nem sok köze van a valódi szerepjátékhoz...

Filozofálni akarsz? :felvon:
Nem tudhatom mit értesz te "valódi szerepjáték" címszó alatt. Szerintem a valódi szerepjáték az, hogy valaki a kitalált személyiség érzéseit és világszemléletét maximálisan igyekszik átvenni. Én ezt mindig utáltam. Nekem inkább a kalandjátékok jönnek be, mint az (A)D&D, vagy a M*. Persze ezeket is lehet így játszani, de általában inkább kalandjátéknak nevezhetjük őket. Nekem bőven elég a saját érzelem és gondolatvilágom, nem akarom egyetlen karateremét sem 100%ig átvenni. 50% bőven elég. S az sem érdekel, ha emiatt nem kaphatom meg a fennkölt "igazi szerepjátékos" titulust.
Olvastad Ravasz Cugel sztorijait? Mert ha nem, akkor bizony ezen pár mondat kevéssé képes megvilágítani, mi is az a stílus, amit a játék utánozni kíván.

Morsat

Morsat

    Kapitány

  • Fórumita
  • 1024 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2005.03.29, 15:29

Birbin:
Én azért úgy érzem, hogy ennek nem sok köze van a valódi szerepjátékhoz...
De hát ki tudja, ha valaki szórakozni/nevetgélni akar, annak lehet hogy jó.

(Ez nem lenézés, de nekem nem tetszik.)

Birbin

Birbin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1832 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2005.03.29, 12:13

írásom szándékosan volt pontatlan, hogy akit igazán érdekel, olvassa ki az ingyenes szkönyvből. de íme megadom magam: a beszólásokat tagline-nak hívják, én frázisoknak fordítom. ezek többnyire Vance könyveiből vett idézetek. mint például:
"Áh! Mit értesz te ehhez?"
"A legkülönbözőbb, egymással ellentétes halálnemekkel egyaránt kezdődhet a büntetésed."
"Ez embertelen gonoszság! Látnom kell, hogy megkapod a méltányos jussodat!"
"Ezek a részletek nem ismertek."
kettőt a mesélő ad a kezedbe (cetliken), egyet pedig magad választhatsz (előre) a listából.

ezek elsütéséért 0-3 fejlődési pont jár, s a játékban való részvételért 1.
más módon nem lehet fp-t szerezni. a dolog nem válhat mehanikussá (gondolom), mert ha nem nevetnek a többiek, nagyon kevés fp-t kapsz! a játék koncepciója: "ez nem harc, hanem szórakozás", s úgy vélem ezt remekül alá is támasztja.
a frázisok arra jók, hogy a vance-i hangulatot becsempésszék a játékba. a játék folyamát úgy kell alakítanod, hogy megteremthesd a megfelelő szituációkat frázisaidhoz. nehéz lehet.
sajnos a gyakorlatban nem próbálhattam még ki, mert egyelőre nem tudok hozzá partit szerezni.

Radivoj

Radivoj

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1617 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2005.03.29, 11:27

a frappáns beszólásokért jár xp, a gyilkosság barbár dolog, külön szabály van azokra a gyarlóságokra, melyeknek a karakter megadhatja magát, karakteredet rábeszélhetik olyasmire, amit nem szeretnél, és a mesélőnek "kötelessége", hogy időnként kiraboltassa a karaktereket. mindez persze Vance stílusával megfejelve, ami külön élmény annak, aki szereti a haldokló föld regényeit.
az oldalról letölthető a játék kivonatos szabálykönyve (36 oldal).
http://www.dyingearth.com/



A frappáns beszólásokért adandó xp: mondjuk sztem ez nem új dolog, de lehet, hogy itt működik.
Az az általános gondom az ilyen elvű xp osztással, hogy a fejlődést valamilyen szinten szimuláló játékban

(((nagyon kevés olyan példát tudok, ami nem hangsúlyozza a fejlődést (PACE, COC., RISUS és egyéb egylövetű játékok))))

az xp-t mégis el kell költened valamire. És ezzel, ha addig a frappáns beszólás is volt mindennek a lényege, egy idő után mégis többet szórakozol az elért képességeiddel, mint frappáns beszólásaiddal. Oké, persze játékosfüggő, de a rendszernek a frappáns beszólások egyre magasabb szinten való űzését kéne szimulálnia, ha egyszer ezért jár az xp, nem pedig szép lassan elfordítani a figyelmet erről a megszerzett cool powerek irányába.

A Dying Earth megoldást hoz erre a problémára?

Birbin

Birbin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1832 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2005.03.29, 11:00

szerintem a rendszerek bőségének két fő oka van:
1. az új játékhoz inkább írnak egy új rendszert, minthogy kifizessék egy másik jogdíját
2. a fő ok, hogy mindenkinek más az ízlése. ha egy tervező kidolgoz egy világot, akkor a saját szája íze szerinti rendszert illeszt mellé, mert neki az jobban tetszik.

mi is azért írunk rendszereket, mert a létezőkkel valamiért nem vagyunk elégedettek. vagy nem? az alkotás folyamata végül is jó dolog.

a realitásról és az összetettségről szólva szerintem egy játék bonyolultsága jó, ha kb. a zöld magus és az ad&d szintjén megáll. ebbe már sok realitás elemet bele lehet sulykolni. amúgy az embereknek nem realitásra van szükségük, hanem gördülékeny játékmenetre. hogy mellette mennyire valósághű, az másodlagos. képletesen: számodra mi a fontosabb, egy helyzetet reálisan leírni, mégha öt-tíz percig lapozgatni is kell a könyvet, vagy kapásból rögtönözni valami szabályt hozzá?

Sonko: szerintem amikor te hajdanán meséltél, az azért is volt jó, mert a játékosok csak általad ismerték a világot. szerintem már az is sokat ront a játék élvezeti értékén, ha a játékos a játékosok könyvét ismeri. a szabályokból elég annyit tudnia, ami rá vonatkozik. ezt a plusz hangulatot nem tudod semmilyen rendszerrel visszahozni.
ha játékot írunk (és minden másban is) szerintem nagyon jó, ha tudjuk, hogy mi a célunk vele. most egy nagyon egyszerűt akarok írni, egy lövöldözőset, egy olyat, amiben mindent lehet varázsolni? miután ez konkrétan megvan, nehezebben téved el az ember. csak úgy általánosságban játékot készíteni fölösleges erőfeszítés, könnyen szétfolyik. az enyém például úgy készült, hogy akartam egy játékot, ami csak hatoldalú kockát használ, és amibe könnyű a fantasy regényeket adaptálni. mivel világokat szerintem egy író könnyebben kitalál, nem is készítettem sajátot.

mindenkinek ajánlom a dying earth szerepjátékot, amelyben a szerepjátéknak egy új felfogásával találkoztam. röviden: a frappáns beszólásokért jár xp, a gyilkosság barbár dolog, külön szabály van azokra a gyarlóságokra, melyeknek a karakter megadhatja magát, karakteredet rábeszélhetik olyasmire, amit nem szeretnél, és a mesélőnek "kötelessége", hogy időnként kiraboltassa a karaktereket. mindez persze Vance stílusával megfejelve, ami külön élmény annak, aki szereti a haldokló föld regényeit.
az oldalról letölthető a játék kivonatos szabálykönyve (36 oldal).
http://www.dyingearth.com/

Xeloren

Xeloren

    Éjjel Üvöltő Farkas

  • Archívum
  • 816 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2005.03.29, 07:28

Mobydick, neked nincs kedved beszálni?
Sokat segíthetnél vele.

_MobyDick (NPC/NJK)

_MobyDick (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2005.03.28, 21:39

:rohog: :lol: :D :D :D :) :D :D

Mind nagyon ígéretes fejlesztőknek tűntök, lécci ha kész lesztek ajándékozzatok meg egy dísz-alapkönnyvel!!!!
Figuráim már vannak!!! :D :D :dilis: :eeek: :ize: :rohog: :eeek: :ejj:
:eeek: :nono:

Xeloren

Xeloren

    Éjjel Üvöltő Farkas

  • Archívum
  • 816 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2005.03.28, 20:40

Ez még jobb mint az enyém!!
Ha kész lesz szólj! Nagyon érdekelne. És légyszi minél előbb küldj egy példányt!

hogy ez nekem nem jutott eszembe!

Scudo

Scudo

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 6 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2005.03.28, 19:57

Micsoda ötlet!!!!!!!!!!!!!!!!! :ize:

LEGO--------------Kár ,hogy ez neked jutott az eszedbe!
Akkor én csinálok egy d10 alapú játékot plüsállatokkal!!!!!!!!!!!
AZ ÉVEZRED ÖTLETE!!!!
--------------------------------------------------------------
n. c.


hipp hipp hurrá
:dilis:

Xeloren

Xeloren

    Éjjel Üvöltő Farkas

  • Archívum
  • 816 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2005.03.27, 18:14

Hy!
Én most dolgozok egy rendszeren a LEGO -hoz. Szerintem zseniális és teljesen egyedi ötlet nem? Bár nem nagyon ismerem őket de hasonlít a figurás játékokhoz. És már a többségnek talén még a figurái is megvannak hozzá. Csak nehogy valaki lenyúlja ezt a hatalmas ötletet! :-)
Eddig egyedül dolgozom, és találom ki a rendszert, amihez amúgy csak egy d20 kell, és próbálom a végsőkig egyszerűsíteni. Ha valakinek kedve tartja segíthetne, vagy tesztelhetné.

Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6523 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2005.03.25, 23:55

A realitás belevitele önkéntelenül is bonyolultá teszi magát a rendszert. Különböző alapértékek (tulajdonságok, szintek, stb.), derivált értékek (hp, támadás, védekezés, kezdeményezés, stb.) és egyéb nem létező, de játéktechnikailag szükséges dolgok (mentődobások, mágikus tulajdonságok, stb.) Ezt aztán mind egy karakterlapon vezetni, táblázatokat bújni, stb.

*
*
*

A kérdés az, hogy mekkora realitásszintet kíván az ember és milyen részletességet.


Szvsz össze lehet hozni a dolgot úgy is, hogy nem kell hozzá milliónyi táblázat, meg hasonlók. A Rolmaster -állítólag- reális (nekem csak futólag volt hozzá szerencsém) de több benne az aktív táblázat -amit sűrűn alkalmazol- mint Mordorban az ork.

De ezt ki lehet kerülni azzal, hogyha az egyszerüsített elemeket rakod egymás mellé. Tény, sok idő kell hozzá, amíg működőképessé fog válni a dolog. Ezt úgy lehez megoldani -én úgy érzem saját enginemnél ez talán megvan- hogy a karakteralkotás sok időt vesz igénybe (kb 2 óra) és a játék közbeni fejlődés is időigényes (15 perc tp-osztásonként). Ezt még lehet korrigálni azzal, ha nagyobb részekre bontod szét a fejlesztést/karakterkitöltést (tulajdonságok, skillek, harcértékek, mágia külön kezelése) így nem zavarodsz bele, szakaszonként megy, viszont több időbe telik. Előnye annyi, hogy már a kitöltéskor lehet finomítani a karakter-koncepciót, kidolgozni (szabályokban, előnyökben-hátrányokban, skillekben megfogalmazva) és ezáltal élőbb lehet a dolog, tkp ismerkedés a renceren keresztül egy picit a kari helyzetéről, hátteréről, áttételesen akár infók is lehetnek a lehetőségeiről, világképéről.

A rencer működése/kezelése jóval eccerűbb, skillek használatakor egyszer dobsz, harcnál és mágiahasználatkor kétszer. Asszem ez így nem túl bonyolult.

Vanger

Vanger

    Knuddelmonster

  • Archívum
  • 1390 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2005.03.25, 18:34

Ezért van annyi rendszer.

Maradok tisztelettel:

_Fáklya (NPC/NJK)

_Fáklya (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2005.03.25, 18:01

Kétlem, hogy erre konkrétan lehet válaszolni. Szerepjátékosként több korszakom volt, van és lesz is, és mindig másra mondom, hogy a megfelelő, az ideális. Ezt kivetítve egy csapatra, vagy akár az "RPG-s társadalomra" :D kétlem, hogy meghatározhatjuk, mekkora realitásszint és részletesség kívánatos. Még az amúgy megfoghatatlan arany középút sem feltétlen jó megoldás, ha a játék mondjuk az extrém kategóriába tartozik.

Vanger

Vanger

    Knuddelmonster

  • Archívum
  • 1390 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2005.03.25, 14:11

Az én szemszögemből.
A realitás belevitele önkéntelenül is bonyolultá teszi magát a rendszert. Különböző alapértékek (tulajdonságok, szintek, stb.), derivált értékek (hp, támadás, védekezés, kezdeményezés, stb.) és egyéb nem létező, de játéktechnikailag szükséges dolgok (mentődobások, mágikus tulajdonságok, stb.) Ezt aztán mind egy karakterlapon vezetni, táblázatokat bújni, stb.

Ugyanakkor ha egyszerű rendszereknél az embernek (vagy lehet, hogy bennem van a hiba) van egy olyan érzése, hogy ez nagyon absztrakt egy rendszer, ez és ez között azért van különbség (főleg harcban, fegyverek tipusa, vagy harcmodorok, de akár több féle szociális cselekedet beosztása egy képesség, jellemző alá) és reálisabbra vágyik.

A kérdés az, hogy mekkora realitásszintet kíván az ember és milyen részletességet.

Maradok tisztelettel:

Sonko

Sonko

    Távgyógyító

  • Fórumita
  • 3270 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2005.03.24, 20:18

Birbin: thx.

Sokat töröm a fejem mind új és új rendszereken, de valahogy úgy érzem, hogy csak nyúzom a rókát - azaz valaki már kitalálta, amit én le akarok írni. Sajnos sokszor számháborúvá fajul a dolog.
Mindig ott találom magam, hogy hp, tám., véd., mágia...
Próbálom másképp megfogni, de valahogy a gondolataim mindig visszasiklanak a szokásos mederbe. Ill ha nem, akkor meg annyira bonyolult lesz, hogy nagyon.

Ehhez kapcsolódik a realitás is. Akarjuk-e egyáltalán, hogy reális legyen ?


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]