Ugrás tartalomhoz


Fotó

Saját készítésű szerepjátékok


  • Válasz írásához lépj be
920 hozzászólás érkezett eddig

Birbin

Birbin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1832 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2005.03.24, 15:55

Én már nem nagyon fogok rpg-ket írogatni, amit akartam már megírtam. Akit máglyarendszer ötletek érdekelnek, hát elküldhetem az enyiméket. Sax, ugye neked küldtem el annak idején? Akinek kell küldjön u2u-t. Az egyetlen hátulütő az, hogy leküzdjem a lustaságomat, vagy ne feledjem otthon a fájlt.

Sonko, szimpatikus a hozzáállásod.

Nekem amúgy bőven elég lenne az ADnD, csak ne nőne a hp szintenként!

Radivoj

Radivoj

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1617 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2005.03.23, 19:04

Ja, ha valaki rendszere coolpowerjein, kasztképességein, efféléken töri a fejét, mindenképpen töltse le a TRI-STAT dX-et. Nagyon sokat fog okulni belőle. Hogyan lehet értelmezni x, első látásra csúnyán tápos szuperhősképességet y környezetben, hogy az ne tegye tönkre a környezet hihetőségét. Mondok egy példát. Van pl. a mind control effekt. Az effekt az, hogy átveszed az irányítást egy másik értelmes lény cselekedetei, mozgása, esetleg beszéde fölött. Normális fantasyban ehhez a varázsló varázsol, hadonászik és mormol. Ugyanez az effekt más körítést és más magyarázatot követel space fantasyban. Sztem mindenki emlékszik a Csillagok háborújának erre a részletére: "maguk nem ezeket a droidokat keresik". Van hozzá hókuszpókusz? Nincs. Mi kell hozzá? Szúrós tekintet. Mi kell hozzá még? Sokat szövegelni a kampány üresjárataiban a nagy tett magyarázatáról, az Erőről (ha tetszik, a Schwarzról). És hogyan néz ki az effekt egy közel kortárs földi környezetben? Fantomas 2. film: Juve felügyelő kezébe kap egy tudóscsoport által kifejlesztett obskurus masinát, mely szegről-végről valami puskára hasonlít. Ez a szerkezet agyirányító sugarat bocsát ki, amelynek van hatótávbeli korlátja (ezt korábban említik is): 14 és fél méter. Ennek mi a jelentősége? Egyrészt nem borítja fel a film további részeit (jó kis autós üldözéshez vezet) és megvan az a korban sztükséges és a fantomasos filmműfaj idétlenségeihez nagyon passzoló magyarázat. Ebben a filmben a néző nem mondja azt, hogy kérem, ilyen nincs. Ugyanígy az Angyal tele van tömve tudományos sóderrel, minden néző előtt nyilvánvaló, hogy baromságokat mondanak, de az adott műfajban ez teljesen odapasszoló, mint gyermekmeséhez a hétmérföldes csizma.
No, és a fantomasos példának van egy további tanulsága: a csodás effekt adott settingben való hitelesítéséhez szükséges valamiféle korlátozást szabni az effekthez. Pl. csak 14 és fél méter a hatótávja. Lemerül a fluxuskondenzátor. Stb.

A TRI-STAT dX nem csak egy nagy rakás effektet sorol fel (attributes), hanem tippeket is ad a legtöbb effektnél, hogy hogyan lehet adott effektet pl. FX-mentes környezetben értelmezni. ÉS: megadja a javasolt korlátozási lehetőségeket (defects). Korlátozásból pedig meglehetősen széles a választék. Nem csak a kimerül a napi kereted, elfogyasztod a rendelkezésre álló energiát, hanem számos egyéb is van.

TRI-STAT dX -ez már a letöltés maga

Módosította Radivoj: 2005.03.23, 19:08


Radivoj

Radivoj

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1617 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2005.03.23, 17:43

Egyébként a  **** (szerk.)- féle dice-pool valóban jó. Mert egyszerű, gyors, és nem csak a próba sikerességét, hanem minőségét (sikerek mennyisége, ugye) is magában foglalja, ami számomra nagyon szimpatikus. Ám az, hogy 6-8 kockával dobálózzak, az már nemigen van innyemre, de ez a saját problémám. (Bár nem tudom ez mennyire változott az új WOD-ban. Azt is meg kell majd még kuksiznom.)
Szóval szerintem is jó, csak a kockamennyiség az ami nem annyira szimpi nekem.
Maradok tisztelettel:


Impresa Express

Ezt a cuccot az RPG.now-ról tudod letölteni. Ottani login kell hozzá, de ez egy db. emiledbe kerül.

A cuccról: sikerszámláló dicepool (mondjuk ha nem volna, az volna a furcsa).
Annyi kockával (d10-zel) dobhatsz, ahányas tulajdonsággal bírsz. Ez 1 és 6 között változik, ha jól emlékszem. A célszámot az éppen használt skilled mértéke határozza meg (2 és 8 között). Ezzel egyenlőt vagy kisebbet kell dobni, ebből lesz egy találat. Egy találat egyenlő egy sikerrel, kivéve, ha valamilyen nehézségbe ütközöl. Ilyenkor az első x találat számít egy sikernek. Az ezen felüliek persze egyesével számítanak. Ez pontosan ugyanolyan, mint a Trinity, az Exalted vagy a nWOD. sikerrendszere. Maximum bonyolultabban fogalmaztam meg.

Vanger

Vanger

    Knuddelmonster

  • Archívum
  • 1390 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2005.03.17, 11:38

Köszönöm Morsat! :para:

Látjátok ez is segítség, ha az ember ennyit tud.

Maradok tisztelettel:

Morsat

Morsat

    Kapitány

  • Fórumita
  • 1024 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2005.03.16, 00:57

Sonko:

Kis kiigazáírás kalóz barátom: azért ha csak engem érdekel, és pillatnyilag senki mást, nem kell abbahagyni. Majd talán lesznek még emberek, akiket érdekel.

Természetesen nem kell. Én csak arra gondoltam, hogy ha komolyan nem érdekel senkit a környezetedben, akkor az sem biztos, hogy későb fog. Viszont ha többen álltok neki komolyan akkor nagy az esélye, hogy azért egy-ketten a végére is megmaradtok.

Vanger:

Morsat, ha muszály, hogy fizikális formában is meglegyen, elviszed a Copy Generalhoz és kapsz egy pofás kis könyvet, több mint a semmi  És én speciel megelégednék azzal, ha pl itt az RPG.HU-n elismerő komplimenteket kapok, majd, talán, valamikor 

Háhá :lol: . Kösz, ezt akár itthon is megcsinálhatom. De amúgy a második részével én is megelégednék (kezdetnek)

Orastes:

Nemtudom, emlékszel-e még az Armageddonra, amit Szigeti Sándor csinált meg (igaz egy másik rendszer egy részére megvette a jogokat), valamennyire csapatmunkában, de főleg egyedül dolgozott. Jó, valszeg kikérte a környezete véleményét (Bíborhold/Holdtölte stáb) és ők is benne voltak ennek a kiadásában valamelyest, hasonlóan az Auvronhoz (ami szintén házi fejlesztésnek tűnik).

Persze, hogy emlékszem. Meg is van az Arm. Egyedül is meg lehet csinálni, sőt…

Én is az Öcsémmel csinálom leginkább, és nem is kell több ember a lényeges dolgokhoz, csak így lassan haladunk.

A nehezen terjed el egy új játék mondatoddal abszolút egyetértek.

Matzi:

Ezzel nem feltétlenül értek egyet. A sok rendszer ismerete akkor nélkülözhetettlen, ha kiadásra szánja az ember, és semmiképpen nem akar plagizálni. Ha csak magadnak készíted akkor elég lehet, ha nem ismersz sok rendszert, hiszen kifejlesztheted a neked legjobban tetszőt - ami aztán lehet hogy máshol is létezik, de az ebben az esetben kit érdekel!

Szerintem ez jó esetben pont fordítva van, ha látsz egy csomó rendszert, akkor könnyedén átemelhetsz módszereket, amik neked tetszenek, illetve az ilyenek konkrét "hasznát" le lehetmérni játékban (pl: tetszik egy szabály, de kipróbálva lehet, hogy nem a várt eredményt hozza

).

Igen-igen, de én arra az esetre utaltam, hogy ha mindenáron újat akar valaki, és nem átemelni.

Ok, rendszertechnikai megoldásokat nem is akarok látni, az valóban mindenki saját kis titka (üzleti méghozzá), hanem arra lennék kiváncsi, hog ymilyen szempontok alapján tervezi a rendszert? Legyen kockadobásos? Esetleg célszámos? Vagy inkább táblázatos? Sokat számolgatós? Kicsi számokkal operálós? Egy kockát kelljen dobni, vagy marokravalót?

Ezzel kapsz pár alapfelállást, deigazán lényegi információt szerintem nem. Az igazán érdekes megoldások a rendszerben nagyon el tudnak bújva lenni, amikor valami olyan rafináltul következi egy dologból, hogy nincs rá külön szabály, mégis működik, stb. Ilyeneket meg csak az egész rendszerben lehetne értelmezni. Szóval ez maximum közvélemény kutatás  (ha annak szátad akkor bocs  )

.

Így igaz! Erre akartam én is utalni! A kis titkok nélkül sablonokat küldhetünk. Bár ha az kell…

Vanger:

És valóban közvéleménykutatási céljaim vannak vele  szóval 


Nos: Én a fantasyért rajongok. Abból is a szimulácós fajtáért, realisztikus középkori világban. Szabályrendszer: egyszerű, a harcot és a mágiát nem kiemelkedően kezelő (csak egy képzettség), képzettségalapú. Röviden ennyi.

Módosította Morsat: 2005.03.16, 00:59


Vanger

Vanger

    Knuddelmonster

  • Archívum
  • 1390 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2005.03.15, 14:29

Az általános renszer szerintem akkor jó, ha minimális erőfeszítéssel integrálható bele bármilyen más játékból átvett elem, esetleg csak valóban egy két speciális érték bevezetése szükséges (mert nem csinálhatsz olyan rendszert, amiben a sanity pontoktól, blood-poolon keresztül a mozaikmágiát belefogallóan a kiskutyafüle benne van. Vagy lehet, hogy csinálsz, de az még Stephen Kinget is megszégyeníti majd a méreteiben. Szerintem.)

Orastes
Egyébként a Mark Reinhagen féle dice-pool valóban jó. Mert egyszerű, gyors, és nem csak a próba sikerességét, hanem minőségét (sikerek mennyisége, ugye) is magában foglalja, ami számomra nagyon szimpatikus. Ám az, hogy 6-8 kockával dobálózzak, az már nemigen van innyemre, de ez a saját problémám. (Bár nem tudom ez mennyire változott az új WOD-ban. Azt is meg kell majd még kuksiznom.)
Szóval szerintem is jó, csak a kockamennyiség az ami nem annyira szimpi nekem.

És valóban közvéleménykutatási céljaim vannak vele :) szóval :lol:

Mert olvasgatva a fórumokat és konzultálva ezzel azzal, kb ugyannyi ember utálja, mint ajnározza ugyanazt a rendszert. Olvastam olyat aki egekig agasztalta a Synnibart, holott én borzasztónak találom. (Ok Fatalról csak rosszat olvastam és miután beletekintettem, meggyőződtem, hogy az ROSSZ.) De kevés helyen hallani, olvasni azt, hogy egyes rendszerek, miért jók, vagy miért rosszak, mi az ami tetszik benne az embereknek, mi az ami nem. Sokan csak fikáznak. Nem bírálok senkit, csak alapvatően kiváncsi természet vagyok, ezért érdekelnek az ilyen dolgok.
Szóval ezért is érdekel a közizlés. :)

Maradok tisztelettel:

Sonko

Sonko

    Távgyógyító

  • Fórumita
  • 3270 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2005.03.15, 12:37

Az általános rendszer dologgal nem nagyon értek egyet - szerintem a világhoz nagyon sokszor annyit kell faragni rajtuk, hogy annyi energiával akár újat is alkothatnál - ami valljuk be, annyira nem ultimate feladat.

Matzi

Matzi

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1813 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2005.03.15, 12:00

Egy Vándor:
Hmmm.... ez alapján nekem mindössze egy általános rendszernek tűnik. De még mindig nem értem, hogy ez hogy jön ahhoz, hogy

Igazából mikor külön választják a játéktechnikát és a szerepjáték (színészet) részt az nem túl jó. Egyik nem müködik a másik nélkül de egymással a kettő ha nagyon jó olyan valamit adhata játékosok kezébe ami eszméletlen nagy élmény

Igazán nagy élményt "normális" rendszerek is adhatnak, amik nincsenek teli hibával, a tápolás meg aztán totál független bármitől :punny: .

Üdv!

_Egy Vándor (NPC/NJK)

_Egy Vándor (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2005.03.15, 11:47

Matzi:

IDÉZET
Egyik nem müködik a másik nélkül de egymással a kettő ha nagyon jó olyan valamit adhata játékosok kezébe ami eszméletlen nagy élmény és teljes örömet ad a tápolóknak és az igazi szerepjátszóknak egyaránt.

Ezt nem igazán értem, adnál erre valami konkrétabb példát, hogy mire gonolsz?


Itt én konkrétan az Alternity rendszerére gondoltam (és világára) mert az egy olyan rpg amibe bármi beilleszthető olyan módon hogy az nagyon nagyon gyorsan praktikusan kezelhető és mindamellett jó mesélővel igazán realisztikus de kisebb-rövidebb időre tápot is enged a játékosok számára. (nem hiába építettek a rendszerére Starcraft szerepjátékot de akár beszélhetnénk a Diabloról is... ég és föld a kettő mégis megférnek egy rendszerrel) Ha a jelenlévők többsége nem ismeri, nagyon ajánlom, hogy járjon utána. Ebbe aztán steampunk gondolatoktól a hard fantasy-ig és még a sci-fi-ig bármi előfordulhat és mindegyik világhoz remekül illeszkedik.

Hát erre gondoltam.

Matzi

Matzi

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1813 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2005.03.15, 11:24

Hello!
Elég hosszú lett, akit éredekel az olvassa el.

Vaner:

csak a dice-pool fajtával nem értek egyett (minnél nagyobb dice-pool, annál nagyobb esély a balsikerre...)

Ezt már máshol is olvastam, de vicces. :ugri: Ugyan nagyobb eséllyel dob az ember több 1-est, ha több kockája van, de összességében a tényleges balsiker esélye csökken. És végülis ez számít, szóval a rendszer nem rossz.

Egy Vándor:

pl: MAGUS világát a játékosok 60-70%-a még mindig a régi rendszerrel játsza, tehát a d20 szerintem pont nem volt jó

Leginkább azt jelenti, hogy érdektelen, hogy a d20 mennyire jó (a régi rendszer szvsz rosszabb), csak sokan vannak, akik azzal kezdtek el játszani.

Egyik nem müködik a másik nélkül de egymással a kettő ha nagyon jó olyan valamit adhata játékosok kezébe ami eszméletlen nagy élmény és teljes örömet ad a tápolóknak és az igazi szerepjátszóknak egyaránt.

Ezt nem igazán értem, adnál erre valami konkrétabb példát, hogy mire gonolsz?

Szerintem új világot ma már nem kell kitalálni [...]

Hát, azon túl, hogy ez nem igaz, valami igazság van benne, az, hogy nehéz új világot kitalálni. Nehéz olyat mondani, ami felülmúlja a többit, de mindig vannak új és jó ötletek. Amúgy ha az ember belegondol, nem is mindig kell egy egész világgal kezdeni, szerintem néha rossz hozzáállás, ha az ember azt mondja "csinálok egy egész világot!". Ez általában arra elég, hogy kiötöljön az ember egy tucat nevet, meg pár mondatot a világról, esetleg a fajokról. Érdemes apránként növelgetni, alakítani. Sőt, sokat segít, ha eleve megvan a konkrét 'konfliktus', ami köré a játék épül. Egy "általános fanatasy" világ már messze nem elég, mégha sok jó ötlet is van benne, az emberek inkább maradnak a régi megszokottnál. Viszont ha érdekes a játék megcélzott helyzet, akkor felkeltheti az emberek érdeklődését, jó példa erre a WOD, nem úgy kezdték, hogy csinálunk egy jó kis hangulatos földet, hanem felállítottak egy helyzetet, amiben a játékos nem embert, hanem egy (valamilyen) szörnyet játszik. Aztán gondolom amint meglett egy, jött a többi, és ezek "kultúrája" szépen bele lett ágyazva a történelembe, felállítottak frakciókat, amik egymással konkurálhatsnakk, stb... és voilá! kész egy teljes világ, ami baromira népszerű. És egy jó ötletre szerintem sokan rámozdulnának, akár itta a fórumon is, csak az tényleg jó legyen. :punny:

Sonko:

A rendszert, és a világot külön kell választani. Én, ha csinálnék fejlesztőgárdát, akkor volnának a számolósok, akik lemodelleznék a szabályokat, 0 fantáziájú helyzetekkel. Volnának pedig a történészek, akik az egyes kultúrákra próbálnak kitalálni nem orbitális baromságokat.
(meg egy titkárnő, mert gépelni senki se szeret ugye)

Ezzel az a baj, hogy a rendszernek van köze a világhoz, és rossz esetben fordítva is így van, talán ezt nem nehéz belátni. A történészekkel az a baj, hogy remekül bejön egy középkorra-ókorra építő világ esetén, de egy teljsen képzelt, vagy hipermágikus, ne adj'isten sci-fi világban szinte hasztalanok.

Morsat:

Ezzel nem feltétlenül értek egyet. A sok rendszer ismerete akkor nélkülözhetettlen, ha kiadásra szánja az ember, és semmiképpen nem akar plagizálni. Ha csak magadnak készíted akkor elég lehet, ha nem ismersz sok rendszert, hiszen kifejlesztheted a neked legjobban tetszőt - ami aztán lehet hogy máshol is létezik, de az ebben az esetben kit érdekel!

Szerintem ez jó esetben pont fordítva van, ha látsz egy csomó rendszert, akkor könnyedén átemelhetsz módszereket, amik neked tetszenek, illetve az ilyenek konkrét "hasznát" le lehetmérni játékban (pl: tetszik egy szabály, de kipróbálva lehet, hogy nem a várt eredményt hozza).

Vanger:

A másik fontos kérdés, ami engem érdekel, hogy milyen setting az ami az embereket érdekli? Mert nem akarom elhinni, hogy magyarországon és az RPG.HU fórumon csak a fantasy, meg a WoD az egyetlen ami tetszik az embereknek.

Mert beszélünk(írunk itt) és valójában senki se tudja igazából, mi érdekli a többieket.

Tetszik-nem tetszik, magussal és woddal játszanak rengetegen. Talán nem véletlenül, a magus régi-megszokott, a wod meg jó :rohog: . Számtalan "kisebb" rajongótáború játék is létezik, és vannak igazán kicsik. Pl szerintem még a Srun-t is sokan játszák, esetleg CoC-ot, a xD&Dx-t meg pláne. Kisebbekeből amihez volt szerencsém, az az EarthDawn, illetve hallomásból a Codex, a Requiem, és az ArM. Sajnos soke emberre bejön a reprezentatív valószinűség, vagyis ha megkérdezel 100 embert itt a fórumon, akkor körülbelül reális arányokat fogsz kapni, hogy ki mivel játszik. Ez mondjuk vicces dolog két részről is: az egyik, hogy tudjuk mire képesek ezzel a módszerrel a közvéleménykutatók :D , a másik, hogy az ember hajlamos nagyon általánosítani a környezete alapján. (Pl egy ismerősöm mesélte, hogy valamelyik választáson tuti biztos volt az egyik párt győzelmében, mert azt hitte, mindenki arra szavaz, aztán meglepődött milyen kevés szavazatot kapott, ugyanis mindenki a környezetéből rájuk szavazott, de nagyjából ennyi volt :D szóval az ilyen "nálunk mindenki ezt csinálja" dologból kiindulni veszélyes :aboci: ).

Ok, rendszertechnikai megoldásokat nem is akarok látni, az valóban mindenki saját kis titka (üzleti méghozzá), hanem arra lennék kiváncsi, hog ymilyen szempontok alapján tervezi a rendszert? Legyen kockadobásos? Esetleg célszámos? Vagy inkább táblázatos? Sokat számolgatós? Kicsi számokkal operálós? Egy kockát kelljen dobni, vagy marokravalót?

Ezzel kapsz pár alapfelállást, deigazán lényegi információt szerintem nem. Az igazán érdekes megoldások a rendszerben nagyon el tudnak bújva lenni, amikor valami olyan rafináltul következi egy dologból, hogy nincs rá külön szabály, mégis működik, stb. Ilyeneket meg csak az egész rendszerben lehetne értelmezni. Szóval ez maximum közvélemény kutatás :rohog: (ha annak szátad akkor bocs :rohog: ).

...ha muszály...

Semit se muszály! Mert az muszáj! :rohog: csak kötekedés, én is írtam már el :aboci: .

Üdv!

Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6523 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2005.03.15, 11:11

Épp ezért szabad csak akkor nekiállni, ha másokat is tutira érdekel a dolog. Ha eben pedig nem vagy biztos, akkor kezdjék el ők valami számukra kiadott feladattal, és abból gyorsan elválik, hogy tényleg van-e hozzá kedvük!


Nemtudom, emlékszel-e még az Armageddonra, amit Szigeti Sándor csinált meg (igaz egy másik rendszer egy részére megvette a jogokat), valamennyire csapatmunkában, de főleg egyedül dolgozott. Jó, valszeg kikérte a környezete véleményét (Bíborhold/Holdtölte stáb) és ők is benne voltak ennek a kiadásában valamelyest, hasonlóan az Auvronhoz (ami szintén házi fejlesztésnek tűnik).

Az Auvron (nemtom lett-e újra kiadva én az 1. kiadásról szólnék) nagyon szép példák sokaságát sorakoztatja fel, ha azt vesszük, hogy egy rendszer megalkotásakor hogyan nem szabad eljárni. Itt arra gndolok, hogy a nagy igyekezetben pont a fontos részek maradtak ki (pl szmomra az alapkönyvből a mai napig nem derült ki, hogyan kell használni a képzettségeket).

Visszatérve az idézetre, azt gondolom, hogy ez nem teljesen igaz. Én is úgy fejlesztgetek, hogy van, akit érdekel és pár illető nagyon sok dologgal segített már (általában egy-egy részlet/alapötlet továbbfejlesztésével) de nincs olyan, hogy team. A régi "fejlesztő-gárda" akikkel egy frankó világot raktunk össze lassan szétesett, pár emberkével tartom a kapcsolatot. Az is igaz, most egyelőre a rendszeremmel foglalkozok, és egészen jól megy, sok részlet még hiányzik, bár néha úgy érzem sose lesz vége (pl még se a tulajdonságok, se a skillek, se a varázslatok nincsenek részletesen kifejtve és most járok az 50 oldalnál).



Te sosem szerettél volna valami kézelfoghatót letenni az asztalra? Azért az nagy élmény...
Arra nem gondolsz, hogy esetleg nem megélni akarunk belőle, vagy profitot hozni, hanme csak a büszkeséget hajtjuk, hogy lássuk meg tudtuk csinálni, és hogy aza a kevés példányszám másokat is érdekelt?
Szvsz itt a legtöbben tisztában vannak azzal, hogy mindez írtó sokba kerül és hogy Magyaro. nem igazán vevő rá, de azért próbálkozni csak szabad, nem?


Naja, ez teljesen korrekt (sajnos) ugyanis idehaza nehéz egyénileg játékot kiadni, csaknem lehetetlen. Esetleg a pdf az, ami megoldás, bár igaz, én is szeretném már nyomtatásban látni a rendszert.

Magyarországon nem csak ez a nehézség van meg, hanem az is, hogy hamár kiadták a cuccot, akkor nehezen terjed el. Régebben, amíg voltak klubok, ez nem volt nehéz, leült a nép kipróbálták és ha jó használják, ha nem, akkor megy a polcra.
Ma ez úgy megy (én így szoktam) hogyha van vmi új és a haverok megveszik, akkor körbejár, megállapítjuk hogy (hónapok múlva esetleg) jáccunk-e vele vagy sem.



Amúgy van egy kis probléma azzal, hogy mások ötleteit kéred. Aki komolyan gondolja, az nem bizti, hogy megosztja másokkal - egyenlőre -  a legtitkosabb ötleteit. Tudom ez sem túl jó álláspont, de ez van (nálam például szintén), mert ki tudja milyen ötletet lehet majd viszontlátni itt ott hivatalos formában...


Attól függ, miben kérnek ötletet, azé' nem csak a saját rencerhez lehetnek jó elképzelések, ha ilyen van és szívesen adok ötleteket. Meg a másik fele az, hogy amennyire láttam házirendszereket, elég ritka az, hogy egymástól lopjanak a lelkes amatőrök (ez inkább a hivatalaos kiadókra "jellemző" >>példa volt már rá) ugyanis a legtöbbjük arra törekszik, hogy "igazzy, egyedi & esszenciálisan 100% eredeti ötletek" legyenek az ő rendszerében/világában (persze ezt senki se vallaná be >>még én se :punny: ).

Engem érdekelnébek mások cuccai, de persze többedik próbálkozásra is csak egy embertől kaptam választ, viszont érdekel, hogy csinálják mások. Lopni nem akarok semmit, mert egyetlen dolog vár megvalósításra, utána kezdődik a dolgok részletezése, aztán meg tesztjáték. Megláttyuk. Kiadni a sajátomat se tudom, nemhogy másét, annyira meg nem lennék gerinctelen, hogy cégekkel üzleteljek (ami idehaza amúgy is közel lehetetetlen a piac szűkössége miatt), úgyhogy szivesen látnék pár rendszert, ha valaki megbízik bennem. :aboci:

Vanger

Vanger

    Knuddelmonster

  • Archívum
  • 1390 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2005.03.15, 10:29

Morsat, ha muszály, hogy fizikális formában is meglegyen, elviszed a Copy Generalhoz és kapsz egy pofás kis könyvet, több mint a semmi :punny: És én speciel megelégednék azzal, ha pl itt az RPG.HU-n elismerő komplimenteket kapok, majd, talán, valamikor :D

Ok, rendszertechnikai megoldásokat nem is akarok látni, az valóban mindenki saját kis titka (üzleti méghozzá), hanem arra lennék kiváncsi, hog ymilyen szempontok alapján tervezi a rendszert? Legyen kockadobásos? Esetleg célszámos? Vagy inkább táblázatos? Sokat számolgatós? Kicsi számokkal operálós? Egy kockát kelljen dobni, vagy marokravalót? Ilyen kérdések érdekelnek, mert talán akkor a közizlésnek jobban megfelelőt tud alkotni az ember, és azt már érdemesebb kiadni, nem? :rohog:
Ezért is próbálok megismerni minnél több rendszert, hogy tudjam, milyen megoldások vannak már a piacon, ne kelljen később rádöbbennem, hogy már elöttem kitalálták már mindezt. Meg ki tudja, lehet, hogy már megvan az a rendszer, ami nekem megfelel, csak még nem ismerem. :D
A másik fontos kérdés, ami engem érdekel, hogy milyen setting az ami az embereket érdekli? Mert nem akarom elhinni, hogy magyarországon és az RPG.HU fórumon csak a fantasy, meg a WoD az egyetlen ami tetszik az embereknek.

Mert beszélünk(írunk itt) és valójában senki se tudja igazából, mi érdekli a többieket.

Az a csóka, aki csak szerződéssel hajlandó tovább dolgozni, az nem profi, hanem csak pénzéhes. Amolyan régi V*-s NCS-s hozzáállás. Vagy irtó ostoba, mert szerintem aki itt a fórumon van és csöppnyi ész szorult bele az tudja, hogy aki saját rendszert fejlesztget, vagy/meg settinget, az főleg rajongói hévből teszi. ha meg komolyan gondolja, akkor már felvette a kapcsolatot azokkal, akikkel érdemes. Szerintem.

Egyébként meg minden lelkes fejlesztőnek és fórumozónak :aboci: :aboci: :ugri:
Aki meg nem szerti, annak :banánturmix: :rohog:

Maradok tisztelettel:

Sonko

Sonko

    Távgyógyító

  • Fórumita
  • 3270 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2005.03.15, 07:47

Tökéletesen egyetértek. Épp ezért szabad csak akkor nekiállni, ha másokat is tutira érdekel a dolog. Ha eben pedig nem vagy biztos, akkor kezdjék el ők valami számukra kiadott feladattal, és abból gyorsan elválik, hogy tényleg van-e hozzá kedvük!


Kis kiigazáírás kalóz barátom: azért ha csak engem érdekel, és pillatnyilag senki mást, nem kell abbahagyni. Majd talán lesznek még emberek, akiket érdekel.
(kövezz meg, de mind a mai napig emlékszek mindenre, és egyszer meg akarom csinálni azt a sablonfantasy világot, amelyet 10 évesen találtam ki, kb. 2 héttel a szerepjátékkal való megismerkedésem után... )
:hordórum:

Módosította Sonko: 2005.03.15, 07:47


Morsat

Morsat

    Kapitány

  • Fórumita
  • 1024 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2005.03.14, 23:39

Huh, látom beindultunk...

Sonko:

Sajna amikor fejleszteni akarok egy saját rpg-t, (eddig 3 alkalommal ugrottam neki), örökké szembetalálom magam azzal, hogy max pár ember lelkesedik érte 1-2 hétig, aztán passz - csak engem érdekel tovább, soha nem akarják folytatni.
Szar érzés. És egyedül nem olyan ötletgazdag ám az ember. Másrészt így lassan az én lelkesedésem is elpárolog - így aztán nem lesz semmi belőle.


Tökéletesen egyetértek. Épp ezért szabad csak akkor nekiállni, ha másokat is tutira érdekel a dolog. Ha eben pedig nem vagy biztos, akkor kezdjék el ők valami számukra kiadott feladattal, és abból gyorsan elválik, hogy tényleg van-e hozzá kedvük!

Nálunk pl az a baj, hogy a hosszú évek alatt módosultak az eredeti elképzelések - ahogy az ember is fejlődött közben. És ha ez nem egy irányban van, akkor baj van - vagy kompromisszum. :aboci:

Vanger:

Van aki csak fantasyt akar, van aki sci-fit, van aki varázslós, űrhajósat, vannak aki mindent bele! stílust szereti és ez még csak a setting)


Na igen azért ezt nem árt eldönteni még a kezdetek kezdetén... :punny:

Csak amit nem értek, itt a fórumon sok olyan felszólalást láttam, hogy kiadni... mi a fészkes fenének? Hisz neves, híres kiadók is jó ha pár ezer példányt el tudnak adni világszerte a saját kis rpg-ikből.


Te sosem szerettél volna valami kézelfoghatót letenni az asztalra? Azért az nagy élmény...
Arra nem gondolsz, hogy esetleg nem megélni akarunk belőle, vagy profitot hozni, hanme csak a büszkeséget hajtjuk, hogy lássuk meg tudtuk csinálnio, és hogy aza a kevés példányszám másokat is érdekelt?
Szvsz itt a legtöbben tisztában vannak azzal, hogy mindez írtó sokba kerül és hogy Magyaro. nem igazán vevő rá, de azért próbálkozni csak szabad, nem?

Amúgy van egy kis probléma azzal, hogy mások ötleteit kéred. Aki komolyan gondolja, az nem bizti, hogy megosztja másokkal - egyenlőre - a legtitkosabb ötleteit. Tudom ez sem túl jó álláspont, de ez van (nálam például szintén), mert ki tudja milyen ötletet lehet majd viszontlátni itt ott hivatalosa formában...
Amúgy egyszer fejlesztőket, alkotókat kerestem errefelé, és egy olyan tag is jelentkezett, aki annyira komolyan vette, hogy miután emailba felvázoltam neki a világot nagyjából, adott egy két (nem túl új) tippet, majd azt mondta, hogy nem túl új annyira a világ, hogy kiadjuk, de ha ezt komolyan gondoljuk, akkor csak szerződéssel dolgozik tovább. Úgy hogy még nem is találkoztunk! Majd leestett az állam! Ez vagy nagyon profi gondolkodás, vagy a fene tudja miféle...

Mert úgy érzem, hogy az a 5-6 rendszer amit részletesen ismerek, nem elég.



Ezzel nem feltétlenül értek egyet. A sok rendszer ismerete akkor nélkülözhetettlen, ha kiadásra szánja az ember, és semmiképpen nem akar plagizálni. Ha csak magadnak készíted akkor elég lehet, ha nem ismersz sok rendszert, hiszen kifejlesztheted a neked legjobban tetszőt - ami aztán lehet hogy máshol is létezik, de az ebben az esetben kit érdekel!

Sax:
Egyetértek.

Egy Vándor:
Nem értek egyet. Szvsz nálam a saját világom megformázása sokkal fontosabb mint a szabályrendszer. Sőt azt igazából le se sz..m. (azért nem én csinálom leginkább). Nekem a világ mindenek előtt - de ízlések és pofonok.

Sonko

Sonko

    Távgyógyító

  • Fórumita
  • 3270 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2005.03.14, 22:43

Ne találjunk ki új világot ? Szerintem ez nem jó felfogás. Én pl. nem mondom, hogy gyökeresen új, de azért elég alternatív világot akarok csinálni. (egy "steampunk" jellegű játék, ipari forradalom eleje, de fantasy fajokkal és mágiával - sőt, maradványkultúrákkal)

A rendszert, és a világot külön kell választani. Én, ha csinálnék fejlesztőgárdát, akkor volnának a számolósok, akik lemodelleznék a szabályokat, 0 fantáziájú helyzetekkel. Volnának pedig a történészek, akik az egyes kultúrákra próbálnak kitalálni nem orbitális baromságokat.
(meg egy titkárnő, mert gépelni senki se szeret ugye)

De sokszor 2 ember sincs, hogy fejlesszen!

_Egy Vándor (NPC/NJK)

_Egy Vándor (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2005.03.14, 17:53

Sziasztok!

Szerintem új világot ma már nem kell kitalálni inkább a rendszereken van a nagyobb hangsúly mert szerintem jobb ha egy rendszer jobban visszatudja adni az adott világ lehetőségeit mind az NJK-k (KM), mind a JK-k számára. Nehéz ma már új egyedi világot kiépíteni és talán felesleges is, mert a meglévőket ha valami nem tetszik saját szánk íze szerint bővithetjük. Én személyszerint rendszereket fejlesztek, jelenleg 3 komplett rendszerem van. Ebből egy levelezős játékhoz készült. (Ezen felül van persze sok egyedi kártyajáték rendszerem és sok más társasjáték ötletem van.) Igazából mikor külön választják a játéktechnikát és a szerepjáték (színészet) részt az nem túl jó. Egyik nem müködik a másik nélkül de egymással a kettő ha nagyon jó olyan valamit adhata játékosok kezébe ami eszméletlen nagy élmény és teljes örömet ad a tápolóknak és az igazi szerepjátszóknak egyaránt.
Szerintem azt érdemes megpróbálni, hogy a mi saját rendszereinket teljesen átkonvertálni egy már létező világhoz. (Most én a játék rendszereimmel írok egy új szabálykönyvet M.A.G.U.S. világához például, amiben benne lesz a kaszt rendszer, a fajok, a bestiák, a mágia és minden más is.) Tehát szerintem azok a játékosok akik saját ötletekel bírnak, fogjanak össze és valami meglévő világhoz építsenek egy olyan rendszert amivel tuti mindenki játszana. (Ékes bizonyítéka annak amit elmondtam, hogy pl: MAGUS világát a játékosok 60-70%-a még mindig a régi rendszerrel játsza, tehát a d20 szerintem pont nem volt jó
hozzá...) De aztán ki tudja...az is lehet, hogy nincs igazam :punny:

Módosította Egy Vándor: 2005.03.14, 17:57


Sax

Sax

    Rendszeres fórumozó

  • Archívum
  • 280 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2005.03.14, 13:09

Jogos
Több alkotó többet kritizál
az anyázást meg mellőzni kell és innentől kezdve az az egyetlen gond hogy mikor tudod összehozni a több tucetnyi tervezőt :punny:
én úgy vagyok vale, hogy inkább felosztom a részeket több kisebb csapatnak, de mindig kell hogy legyen egy ember aki kimondja a végső szót. demokrácia nem működik
de asszem ezt elírtuk már párszor
szal kell a sok ember de inkább kisebb önálló csapatokra bontva, persze úgy hogy ne piszkítsanak bele egymás dolgába azaz az enginbe ne turkáljon bele senki amikor már x 100 munkaóra van a varázslatok statisztikáinak kidolgozásában

na ennyi voltam

S

Vanger

Vanger

    Knuddelmonster

  • Archívum
  • 1390 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2005.03.14, 12:28

Először a hozzászólás:
Kicsi vs. nagy szerzőgárda.
Több szem többet lát. Azaz minnél többen tekintik át, annál több hibát találhatnak benne. DE minnél több ember dolgozik rajta, annál több izlés ütközik és annál több ötlet lesz egy problémára, ami csak több problémát okoz.(Van aki csak fantasyt akar, van aki sci-fit, van aki varázslós, űrhajósat, vannak aki mindent bele! stílust szereti és ez még csak a setting) És ott van, hogy sokan csak fikázni tudnak, csak a hibák kiemelésére képesek, de építő kritikát, vagy alternatívát, esetleg javaslatot már nem tudnak mondani. Csak ennyit, hogy ez meg ez így nem jó. De akkor hogyan nagyokos?
Én amondó vagyok, hogy jó ha van kevésszámú szerkesztői gárda, akik elkötelezettek a termékkel szemben és tudják mi a fő irányvonal, a szellemiség és ők rostálják át mások javaslatait, ötleteit, hogy mit érdemes felhasználni, esetleg mit kell rajta alakítani, vagy mi nem illik bele a koncepcióba.
Csak amit nem értek, itt a fórumon sok olyan felszólalást láttam, hogy kiadni... mi a fészkes fenének? Hisz neves, híres kiadók is jó ha pár ezer példányt el tudnak adni világszerte a saját kis rpg-ikből.
Magyarország piacáról ne is beszéljünk. Még egyszer Mókust nem csinálnak, bár kiváncsi lennék, hogy az évek alatt, hány nagy Zöld került eladásra, és a többiből mennyit adtak ki. Szerintem egy aranylemeztől még távol lehet...
Nem egyszerübb, feltenni ide, vagy valami más netes módon terjeszteni? Komolyan azt hiszitek, hogy meg tudnátok belőle élni? Vagy a jogdíj profitot termelne? A nevek levédése (és ahoz egyedit kell teremteni, hogy ne plágium, vag ylopás legyen), a mörcsendájzing, a terjesztés, reklám, nyomtatás, szállítás pénzbe kerül. Mindegy.

És most következne a lényeg. A topic neve pont megfelel. Saját készítésű szerepjátékok
Mivel magam is fejlesztgetek saját rendszert kiváncsi lennék mások rendszereire. Elvégre fórumozunk, a többség építő kritikát tud adni, esetleg javaslatokkal is tud szolgálni. Meg egyébként is, kiváncsi lennék mások izlésére, ki milyen világokon, milyen rendszerben szeretene játszani. Mert visszatérve Magyarország piacára, nem hiszem, hogy csak fantasy rpg érdekli a magyarokat.
Ha lehetne rövid ismertetőt szeretnék olvasni magáról a rendszerről, milyen koncepcióra épül, mik a fontosabb részei, (esetleg GNS-t is bele lehet keverni :punny: ) hogy lássuk ki mit talált ki. Bocs, hogy negatív vagyok, de ha X hivatalos rendszer háziszabályait szerelgeti valaki, arra nem vagyok kiváncsi, még ha lopott ötlet is, az eredetibb megoldásokra lennék kiváncsi (mert ugye nincs új a nap alatt).

Példával elöljárva:
A rendszer amin én bütykölök, egy általános(abb) rendszer, képzettség alapú, egyszerűbb mégis realizmusra (nem heroikus és nem általunk ismert valóságtól elrugaszkodott) törekedő. Mind a fizikai, mind a mentális/szociális cselekedetek leképzésére alkalmas. Egyfajta kocka használata szükséges. A dobások tulajdonság+képzettség+módosítók egy állandó célszám ellen (előre meghatározott nehézségek) kis számokkal operál (személy szerint utálom ha nagy számokkal kell zsonglőrködni). Az értékek legyenek maguktól értődőek, ne kelljen táblázatokat bújni (még egy dolog amit utálok).
Maga a kampányvilág amolyan napjainkban játszodó CoC, inkább Indiana Jones felé eltolódva :aboci: Bér ez számomra nem annyira fontos, mivel nem ragaszkodok egy konkrét stílushoz.
Példaként a Storyteller rendszer lebeg elöttem, mert szerintem egyszerűen megjegyezhető, a rendszer maga koherens (ugynazt a dobásmechanizmust alkalmazza harcra, mágiára, képzettségekre, sebzésre, stb), csak a dice-pool fajtával nem értek egyett (minnél nagyobb dice-pool, annál nagyobb esély a balsikerre...)

Eddig ugye semmi különös, ugye? Hát csak saját magam mulattatására csinálom, és próbálok olyan rendszert összerakni, amit Én izlésemnek megfelel és Nekem kézre áll.
Mostanában inkább azzal fogallkozom, hogy próbálok minnél több szabálykönyvet megszerezni, hogy ötleteket merítsek, mások eddig bizonyos problémákra milyen megoldásokat találtak. Mert úgy érzem, hogy az a 5-6 rendszer amit részletesen ismerek, nem elég.

Maradok tisztelettel:

Sonko

Sonko

    Távgyógyító

  • Fórumita
  • 3270 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2005.03.13, 20:47

Szomorú emlékek....
Amikor kb 10 éves koromban először megismertem a szerepjátékot, Ad&d-t játszottam. De aztán végetért a szerepjáték tábor, és én ott voltam egy darab d10-zel a kezemben. Így egy marha egyszerű rendszert összedobtam fejben, és a világot is csak én ismertem. Elmagyaráztam 1-2 havernak, hogy megy a dolog, aztán nyomtuk. k***a jó volt.

De később jött a Magus, amivel mai napig játszok.

Sajna amikor fejleszteni akarok egy saját rpg-t, (eddig 3 alkalommal ugrottam neki), örökké szembetalálom magam azzal, hogy max pár ember lelkesedik érte 1-2 hétig, aztán passz - csak engem érdekel tovább, soha nem akarják folytatni.
Szar érzés. És egyedül nem olyan ötletgazdag ám az ember. Másrészt így lassan az én lelkesedésem is elpárolog - így aztán nem lesz semmi belőle.

"ne fejlesszünk sajátot, van nagy" - ez szvsz elég idióta felfogás, mert valahogy azok is megszülettek....

Morsat

Morsat

    Kapitány

  • Fórumita
  • 1024 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2005.02.25, 00:50

Hali:
A nagy fejlesztői csapattal és sem értek egyet!
legyen egy kis mag egy (azaz 1) esetleg kettő irányítóval/ötletgazdával, és legyenek u.n. külsős tagok, akik ugymond bedolgoznak. Ennyi.
Mi így dolgozunk 6-7 éve. Igaz lassan megy, mivel kevesen vagyunk (ketten-hárman, hol négyen) (és itt sem mindig van összhang), de legalább egyirányba halad a dolog.
És közben csak figyelünk és figyelünk, hogy ki lövi le az ötleteinket. Egyenlőre azonban nem látunk jó lövészt... :vitatkozik:

Scudo:
Ez így valóban gáz!
Sokszor esnek olyan hibába alkotók/fejlesztők itt a neten, hogy előbb rakják fel átnézésre, mint hogy használható (netán kész) lenne. Mert ezzel sajna nem lehet kezdeni semmit.

A kiadókat nem ismerem, de szvsz egy olyan világot, ami nem üt akkorát, mint a Richter skálán legalább a 7., akkor bizony inkább kicsiben magáncélra vagy kis példányszámban jó kapcsolatokkal lehetne kezdeni a "kiadást", mert kicsi az esély, hogy nagyon ráharapnának és országszerte terjesztenék. (Húúú, de nagy általánosságot mondtam...)


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]