Ugrás tartalomhoz


Fotó

Saját készítésű szerepjátékok


  • Válasz írásához lépj be
919 hozzászólás érkezett eddig

Birbin

Birbin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1787 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2005.02.24, 10:54

Kedves Scudo!
Engem érdekelnek a házi rpg-k. Kár, hogy nem értesz a honlapkészítéshez, mert valahogy sikerült a játékot úgy elrejtened a lapon, hogy egyszerűen nem találtam meg. Valami töredék felbukkant a szabályok címszó alatt. Biztos a hivatkozásokkal lesz a gond.

Scudo

Scudo

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 6 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2005.02.23, 20:18

:leborul: köszi mindenkinek, hogy válaszoltatok! :leborul:
Az az igazság- :( hogy béna vagyok az oldalszerkesztésben.
egy nagycsomó dolog nem került fel- a netre
:lol: De meglátásunk szerint- MÁR MAJDNEm kész van az 1/4-e v. 1/5-e. :sor:
Na jó ez csak vicc igazábból- nem tudjuk hol tartunk- de azért már messzebb vagyunk mint amikor elkezdtük. ( a világ nagyrésze is kész van)----(elég nagy és bonyolult világ)
Majd egyszer talán a netre is felrakom+++ :sor:

hello :sor: :dilis:

_Shien (NPC/NJK)

_Shien (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2005.02.21, 14:56

Üdv!

Saját készítésű játékot igenis megéri elkezdeni...jó móka és jó kis meló. Én is, mint sokan mások, belekezdtem anno egy saját játék megalkotásába, ami a játékosaim inkompetenciája miatt hamar megdöglött. Aztán úgy hozta a sors, hogy eldöntöttem, ha törik, ha szakad én megcsinálom.
A rendszert vetettem papírra elősször, de a világ alapkoncepciója már a fejemben volt. olyan rendszert akartam, ami alapvonásaiban több világhoz is passzintható. Na, hogy ez hogy sikerült, azt nem tudom, mert még nincs teljesen kész, de űr sci-fire meg standard fantasyra használhatónak látszik.
A rendszer alapjait én fektettem le, elkészülte alatt folyamatosan tesztelve volt. A szenvedő alanyok, pedig jó/rossz ötleteket szolgáltattak, hogy tökéletessebbé tehessem szörnyemet, és a végén felkiállthassak: "Yes!It is alive, alive...!" ;)
a rendszerhez tehát tényleg jó, ha valaki megcsinálja az alapkoncepciót, a többiek szapulják, és néha használható ötleteket is mondanak a perifériás dolgokhoz.

A készülő játékom világa akkora, és annyira szerteágazó, hogy nem tudnám egyedül megcsinálni, mert nem tudnék mindenre figyelni, meg annyi ötletem biztos nem lenne, ami élőbbé varázsolhatja. Egyszerűen több ember több mindent tud belevetíteni egy világba, mint egy...tisztelet a kivételeknek. :)

A kiadásról annyit, hogy ahhoz tényleg nagyon jónak kell lennie, hogy egy kiadó fantáziát s ne csak nagy műgonddal elkészített wc papírt lásson benne...mellesleg kishazánk piaca sem valami nagy. :(
Általában az otthoni gameket a saját és szűk, vagy nagyobb, játékosi körünk szórakoztatására hívjuk életre, ami nagyon jó. Aki ki akarja adni játékát, annak vmi nagyon eredetit kell mutatnia, ami egyre nehezebb, hiszen sok mindent már kitaláltak. Velem is volt már olyan dolog, hogy azt hittem milyen jót találtam ki, erre pár hónapra rá megláttam máshol... :sor: No meg ahogy mondjátok, sok embernek kell megfelelni.

Orastes: Gondolom 7 év alatt jól kifinomult lett az engine...remélem sokaknak tetszeni fog majd, habár a lényeg, hogy te elégedett légy vele. De ne feledd, mindig légy nyitott az építő kritikára... :) ;)

Módosította Shien: 2005.02.21, 14:57


ArtemisEntreri

ArtemisEntreri

    A Vadász

  • Archívum
  • 251 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2005.02.19, 23:56

Üdv!

Teljesen egyetértek az érveléssel csak abba gondolj bele hogy ha beküldi valahova..magyarul ki akarja adatni a játékot nemcsak a saját véleményére van szüksége hanem sok más emberére...namármost ha nincs más rpg-s a közelben nem tudja kinek a véleményét kérni...ha van akkor kikéri és nyilván lesz olyan benne ami nem teccik majd nekik (ha nem akkor le a kalappal :felvon: ) és akkor átalakítja azt a részt és ebből következően MÁR nem egydül csinálta hanem volt pár segítője;) remélem érthetően fogalmaztam ilyen késői órán :eeek::D

A sajátunk kal kapcsolatban: Remélem nem úgy képzelted el a dolgot hog mi megmondjuka mesélőnknek (aki amúgy az alkotó) hogy mi most csináltunk egy új fajt amó 1000 méter magas és 1 millió tonna és ha böfög megöli az 1km-en (nem kalandmester hanem kilóméter ;):D:D:D:D:D) belül tartózkodókat :dilis: neeeem... a fajhoz 2oldalas előtörténetet kell írnunk és ellensúlyozni kell a hátrányait és előnyeit...bár hozzáteszem hogy már befejeztük a fajok gyártását és mondanom se kell nagyon 5letes fajok születtek amiket más játékokban nem lehet felfedezni...eltekintve az orkoktól törpöktől satöbbi...ehhez még csak annyit hogy mi ezeket elneveztük külön máshogy tehát az ork nem ork nálunk (ami amúgy is az Ohayo Rögbi Club-nak a rövidítése melyet tolkien talált ki az egyetemi focicsapathoz...de ezt mindenki tudja..:dilis::D:D:D:D) szóval mi nem lopunk 5letet :aboci:

Mellesleg kiváncsi lennék a játékodra....de komolyan...

Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6228 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2005.02.19, 18:53

Nos mi kb 3 éve tesztelünk ey új játékoté s nagyon jól és pörgősen megy már a játék de valamit mindíg finomítani kel...
Szerintem az egyik legfontosabb hogy véletlenül se egyedül csináljunk játékot hanem egy egész csapat kell hogy dolgozzon rajta..


Ezzel (a boldolt résszel) azé' nem tudok egyetérteni teljesen, mert pl. mi van ha valaki azért csinálja egyedül:
-mert mást nem érdekel a koncepciója
-eccerűen nincsenek a közelében rpg-s emberek

A rencernél azér előnyösebb egyedül dolgozni, mert egy fő irányvonal érvényesül, amibe eztán később bele lehet vinni a többi ötletet. Meg miután már minden poént lelőttek a hivatalosan kiadott játékok, ezért az ember gyakran akaratlanuk is lop/plagizál. Ami nem tragédia, ha máshonnan ismert elemeket jól használ föl. Szép példák erre (kizárólag rendszerileg) a Codex és a Requiem. :aboci:

A csapatmunka az szvsz úgy van rendben, ha van egy meghatározható keret/irányvonal/zsinórmérték, amit nem lépünk át, hanem meghatározzuk, hogy mi fér bele ebbe a keretbe (ez főképp világalkotásnál elsődleges) pl ha nincsenek idegen fajták a világon, akkor ne tegyünk be egymás mellé csakazértis egy elf/ork települést, etc. Ezzel sok anyázást el lehet kerülni, eccerűen kell egy ember (javaslom az ötletgazdát ha a fejlesztők között van továbbra is) aki eldönti, mi kerülhet bele, mi megy levesbe.

Tapasztalatból beszélek, egy világot kb 3 évig fejlesztettünk ~10-en, és jó lett, a saját világom engine-jét (ami lassan 7 éves lesz) most küldtem körbe pár embernek, hogy nézzék át. Megláttyuk mi lesz belőlük. :felvon:

ArtemisEntreri

ArtemisEntreri

    A Vadász

  • Archívum
  • 251 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2005.02.19, 12:38

Üdv!

Nos mi kb 3 éve tesztelünk ey új játékoté s nagyon jól és pörgősen megy már a játék de valamit mindíg finomítani kel...

Szerintem az egyik legfontosabb hogy véletlenül se egyedül csináljunk játékot hanem egy egész csapat kell hogy dolgozzon rajta.. Nekem apám alkotta az alaprendszert és a világ alapjait...elkezdtünk jáccani és elég sok minden megvátozott mivel mi játékosok játék közben könnyen el tudtuk kezdeni alakítani a rendszert...

Mára már vannak olyan alkalmak amikor csak jácani ülünk össze és nem kell szabályokat alakítani...fontolgatjuk a beküldését egy kiadónak vanyg ilyesmi... csak még a világ teljes felépítése nincs meg... (azt is mi játékosok szoktuk kitalálni ugyanis ez egy szigetekből álló világ amiken külön fajok élnek..és még sok üres hely van a térképen :aboci: ) szal annyit akartam kihozni ebből az egészből ( a reklámon kívül :eeek: ;) :dilis: ) hogy nem véletlenül dolgozik a nayg szerepjátékokon egy egész csapat. Nem elég egy embernek az ötletei...

Üdv :felvon:

Vanger

Vanger

    Knuddelmonster

  • Archívum
  • 1390 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2005.02.16, 16:03

Mindenkinek igaza van, rendszerből még nem lesz jó szerepjáték. De mivel maga a világ, legyen bármilyen jó és ötletes is, egy megfelelő rendszer nélkül nem fog kelleni senkinek. De feltételezzük, nem piacra "termelünk" pusztán magunk szórakoztatására, önmegvalósítás céljából csinálunk rpg-t, akkor a legtöbb ember nem konkrétan egy másik világ megformálására gondol, hanem a háziszabályok tömkelegének kikerülésére szabályrendszert akar alkotni.

Ok igaz, elöbb világot csináljunk, aztán hozzá rendszert, mert úgy jobb lessz az öszhang, de ezzel megölünk minden kezdeményezést, hogy mások a világot másképpen értelmezzék, más világokat alkalmazzanak.
Én személy szerint Orasteshez hasonlóan dolgozgatom egy saját rendszeren, ami:
-az én izlésemnek megfelel
-az én általam jónak tartott ötleteket tartalmazza
-az én és legfrekventáltabb játékosaim játékstílusát/mesélési stílusomat támogatja
-és mindezek mellett világfüggetlen, és többé kevésbé univerzálisan alkalmazható legyen

Persze mindezen már évek óta rágódok és mindig érdeklődéssel fordulok minden rendszer felé, hogy lássam, mások hogy oldottak meg dolgokat, hogy képzelték el azt.

Akkor finomítok. Először a koncepcióról kell dönteni, hogy mit is szolgáljon maga a játék, és ezt milyen rendszerrel képezi le. Ez többnyire tartalmazza a világot. Ha "univerzális" renszert akarunk alkotni, akkor minnél több világgal kell kipróbálni, tesztelni. Ha pedig világ, vagy stílusspecifikus rpg-t akarunk gyártani, akkor igen elöbb a koncepcióban már a világot is találjuk ki, mielött a rendszernek nekikezdünk.
De egyetértek, inkább alakítsuk a rendszert a világhoz, mint fordítva.

Maradok tisztelettel:

Rorimack

Rorimack

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1647 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2005.02.08, 14:31

Meg egyébként is: Egy rendszer nem csinál szerepjátékot. smile.gif



Burning Wheel. Pont.

asthring

asthring

    baltásgyilkos

  • Fórumita
  • 293 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2005.02.08, 14:12

a világ megalkotása nem egyenlő egy létező világ felhasználásával.
ezenkívűl ottvan a gurps, fuzion, fudge, action mint általános rendszerek, és a népszerűségüket figyelembevéve van létjogosultságok. persze kérdés hogy egy n+1.-nek meniyre van.
ezen kívűl, bár nem idéztem be a teljes hozzászólást, az így folytatódott:

Én azt tanácsolom, hogy találjatok ki egy világot, a rendszerrel meg várjatok, vagy alkalmazzatok egy bevált motort.

tehát én szeretnék tatár kampányt mesélni, akkor elméletileg kész is a szerepjátékom, és várjak.. vagy használjak egy meglévő motort mégha nem tetszik egyik sem? node miért, ha vagyok elég kreatív hogy újat találjak ki? pláne ha ki is szeretném adni.
nem, nincsenek ilyen ambicíóim, csak feltételeztem.

tehát mit támasztottam alá?

Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6228 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2005.02.08, 14:10

A szerepjáték nem= szerepjáték rendszer! Ha új világot hozol létre, és azt D&D/D20/GURPS alapon játszod, akkor is egy új szerepjátékot hoztál létre.
A szerepjáték készítésének első lépése a világ megalkotása. Utána ERRE írunk egy rendszert, l'art pour l'art nem illik rendszert készíteni - hacsak nem a GURPS 2.0 engine a cél.


Nos, szerintem a világ nem feltétlenül szükséges. Én spec most egy olyan rencert csinálok -a nagyja már megvan- amivel az ún. hard fantazi világokat lehet esélyesen modellezni. :punny:
Vagyis nincsen benne sok olyan stuff, ami egy Ars Magicához vagy Vampirehez kell -->pl. a mágiarendszer nem túlhangsúlyozott benne, de ahol használni kell, ott használható (lesz, ugyanis ez a rész még kidolgozás alatt van egyenlőre :aaaaa: )

Szvsz lehet kidolgozni pl fantazihoz, sci-fihez és bármihez általános rencereket, a világhoz pedig utóbb hozzáigazítani azokat a maguk specifikusságából adódóan -->erre asszem ölég jó példák a Chaosium által kiadott cuccok (nem a d20!) és a WoD egyes rencerei, amikben nincs sok eltérés, de amik vannak, azok pont a világ(kép)specifikus dolgok miatt jellennek meg és a jácchatóság miatt van rájuk szükség (pl a WoD-nál ugye egy világ van és több variáció a választható karaktertípusok miatt >>vámpírok, mage-ek, etc)

Hogy mi ezzekkel a saját rencerekkel a cél(om)?
-eccerüsíteni a meglevőeket (kevesebb dobás és miné kevesebb kockatípus használata; egy dobás eredménye kiadjon egy kész eredményt; ne kelljen 40-nél nagyobb számokkal számolni, etc)
-kiküszöbölni a hibákat, bővíteni a leghetőségeket.
-minél szabadabb lehetőségeket biztoítani a játékosoknak és a mesélőknek (ennyivel kevesebb az ő dolguk rencerbuzerálás és szabályértelmezés helyett több idő jut a tényleges játékra)

Sogroon

Sogroon

    Visszavonult

  • Archívum
  • 2247 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2005.02.08, 13:25

nu nem kéne így általánosítani.

Pedig te is ezt támasztottad alá. :punny:

A te példádban is hamarabb van világ, mint rendszer.

Meg egyébként is: Egy rendszer nem csinál szerepjátékot. :aaaaa:

asthring

asthring

    baltásgyilkos

  • Fórumita
  • 293 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2005.02.08, 12:24

A szerepjáték készítésének első lépése a világ megalkotása.

nu nem kéne így általánosítani. előfordul hogy létezik egy világ amihez nem csináltak még játékot, vagy az aktuális készítőinek nem tetszenek a korábbi rendszerek. sőt sztem manapság ez a gyakoribb.
általános rendszerből sem csak a gurps van (ami amúgy a 2.0án jóval túl van most jött a 4. kiadás :lol: )

jclayton

jclayton

    szótlan szemtanú

  • Fórumita
  • 407 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2005.02.08, 11:10

Benbe:

Mindenki eljut előbb-utóbb arra a pontra, hogy saját szerepjátékot ir (világot ÉS szabályokat). Az én esetemben ennek az oka meglehetősen egyszerű: a lapozgatós könyveket ugyan még ismertem, de igazi szerepjátékhoz nem jutottam utána jó sokáig. Megszülettek az első butuska szabályok, később hozzá meg a világ.
Amikor először szembesültem a Magussal, adva volt a következő (anyagi jellegű) probléma. Sebaj, irjunk egy jó szerepjátékot. És ez a jelenség igy folytatódik mindig, amig találkozom új ötletekkel. Van már személyes csataszimulátorom, ürrpg-m, gyúrok egy fantasy rpg-re "originál" elemekkel, két polcom otthon tele van cetlikkel és teleirkált füzetekkel. Külsős szemmel nézve biztosan rosszak, de számomra a világ legnagyobb ötleteit tartalmazzák :lol:

Benbe

Benbe

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 109 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2005.02.08, 10:44

A szerepjáték nem= szerepjáték rendszer! Ha új világot hozol létre, és azt D&D/D20/GURPS alapon játszod, akkor is egy új szerepjátékot hoztál létre.
A szerepjáték készítésének első lépése a világ megalkotása. Utána ERRE írunk egy rendszert, l'art pour l'art nem illik rendszert készíteni - hacsak nem a GURPS 2.0 engine a cél.
Esély a kiadsára mindig van, ha kéziratokkal bombázod a kiadót, idővel el is olvassa, és ha sok pénzt lát benne, kiadja. A DV épp most adott ki egy ilyesmit, Coyote címmel. Nem ismerem.
Viszont fura helyzet, hogy egyáltalán foglalkoznak ezzel a témával, mert sok pénzt keresni vele nem nagyon lehet.
Én azt tanácsolom, hogy találjatok ki egy világot, a rendszerrel meg várjatok, vagy alkalmazzatok egy bevált motort. Újat kitalálni ebben a témában szinte lehetetlen, ráadásul piszok sok meló. És ne a kiadásra gyúrjatok, hanem arra, hogy nektek tetszen, és jól átgondolt/kidolgozott legyen. E kettőre mindenképp szükség van, ha azt szeretnétek, hogy más is játssza a játékotokat.

Tsiztelettel

Aldor_a_harcias

Aldor_a_harcias

    Birodalmi Parancsnok

  • Fórumita
  • 315 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2005.02.06, 18:18

Pontosan,Orastes!

ármint amikor az ember sokat játszik vmit és bizony észrevesz egyet s mást és akkor kiegészíti.

Én így voltam a MAGUSsal.

Pl. Saját Hadvezetés kiegészítő.(Még abból az időkből amikor ezerrel nyomtam a Medievalt. :felvon: )

Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6228 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2005.02.05, 10:40

katica

Saját készítésű szerepjátékok? Mért van rájuk szükség? Annyi remekül és részletesen kidolgozott játék van...


Ja, van nagyon sok ilyen, ez igaz. Csak éppen amikor az ember elkezdi felfedezni szép sorban a hibákat a játékban, meg sok ponton esetleg látja, hol/hogyan lehetne egyszerüsíteni, akkor kezdődnek a *háziszabáyok*.
Olyan dolog ez, hogy a rendező se mindig látja meg a saját filmjében a hibákat ezredszeri megnézésre se (miután azt ő pont úgy képzelte, meg minden) aztán jön a premier, meg a kritikák, meg a rajongói rinya. De akkor az már készen van. Pont.

Így van ez a háziszabályokkal és rendszerekkel is szvsz. Amikor már túl sok van belőlük, akkor el lehet indulni saját szabályokat csinálni. Így is indulhat egy rencer.

Vagy amikor az ember saját világon játszik (ez mondjuk D&D/AD&D vonalra lehet a legikább igaz) akkor már saját rencert is szeretne sokszor.

Én is így kezdtem el anno vagy 7-8 évvel ezelőtt saját világot írni és hozzá saját rencert -->illetőleg rencereket. Sorban dobtam ki őket, csak az alapok maradtak meg és mostanra sikerült úgy kihozni a dolgot hogy:
-eredetiség is van benne, nem csak összeollózások.
-már ki lehet tölteni egy karaktert (karlap mindig is volt, csak kicsit kellet pofozgatni).
-már *csak* a mágiarencer megoldása van hátra és apróbb finomítások.
-az egyszerűsgről annyit, hogy egy d20 dobással mindent el lehet intézni benne (egyedül a harchoz és a varázslathoz kell 2x dobni).

ÉS hogy miért csinálom? Mert jólesik vmi újat kitalálni és csinálni. Nem megy el rá túl sok időm, heti 1-2 óra, ennyit nem sajnálok.

_katica (NPC/NJK)

_katica (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2005.02.04, 16:57

Saját készítésű szerepjátékok? Mért van rájuk szükség? Annyi remekül és részletesen kidolgozott játék van...

Vanger

Vanger

    Knuddelmonster

  • Archívum
  • 1390 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2005.02.04, 12:23

Öööö, hááát, nos... mit is mondjak? Um... talán.... na neee.
Na jó. Ez eddig eléggé harmatgyenge, bocsi fiúk, de ez nemcsak kevés, de miután a körönkénti támadás rendszerét sikerült megértenem, rá kellett jönnöm, hogy nem jó. Nem látom a logikát mögötte. És hiányoztak az egyéb értékek, jellemzők, meg tudomisénmi. Ja és attól még nem új egy fogalom, hogy más nevet adtok neki 1 kör=10 periódus. Erröl inkább a kémiai periódustáblázat jutott eszembe.

Elöbb döntsétek el mi legyen a téma (az talán megvan, de eléggé lerágott csontnak tünik), aztán találjatok ki egy rendszert, hogy az mire épül (táblázatos dobásokra, milyen kockát használjon, ha használ) ami ha lehetséges, harc, mágia, képzetségek, tulajdonságok, kiskutyafüle ugyanabban a rendszerben működjenek. Utána rakjátok össze a világot.

Ja a képek :szent: honnét loptátok?

Maradok tisztelettel:

Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6228 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2005.01.30, 16:01

Scudo

Szerintetek van valami esélyünk arra, hogy kiadják?


KHM, biztos, hogy ez egy komoly kérdés volt? :) ;) A válasz: igen van kb. 0.0001% esély rá hogy kiadják. :D

Mongyuk a képek rész az poén.
Egyébként asszem nem vagy/vagytok egyedül ezzel a világ-rendszer készítéssel. Szerintem a magyar játékosok 60%-a csinál vmilyen ssaját game-t. Az ő esélyeik is hasonlóak, hacsak nem tudod magánkiadásban, kis példányszámban megcsinálni. Lehet, higy a külföldiek is, azt nemtudom.


Spoiler


Scudo

Scudo

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 6 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2005.01.25, 20:27

Limitless Adventures :) :D :P


Nézzétek meg!
Szerintetek van valami esélyünk arra, hogy kiadják?
Vagy hagyjuk az egészet a francba? :gonosz:


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]