Ugrás tartalomhoz


Mesélői ijesztgetések!


  • Válasz írásához lépj be
121 hozzászólás érkezett eddig

Matzi

Matzi

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1788 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.02.25, 23:23

Sics:

Kissé teátrális, de végulis hangulatos.

 

Errol nekem egy régi mage ulés jutott eszembe, ami ugyan a karakterek cselekedeteibol notte ki magát.

A csapat egy nyomozás során eljutott egy furcsán természetfeletti módon meggyilkolt személy utolsó tartózkodási helyére. Az egyik csapattag kitalálta, hogy visszanézi a múltat, de hozzá csapja még a szellemek (umbra) érzékelését is, hogy teljes legyen az élmény. Erre sikerult egy komolyabb kis rituálét alaposan elbotcholni. Elhatároztam hát, hogy nem azt látja, hogy mi tortént a halála elott, hanem hogy mi tortént a lélekkel utána. Tudniillik az okozott trauma miatt wraith-é vált az áldozat, de pechjére hamar arra járt egy kaszás (asszem így hívják, akik begyujtik a naív friss szellemeket), és hát lekaszálta. Természetesen a jelenet szugségtelenul groteszk és grafikus lett, a karakter, aki végignézte pedig pánikrohamot kapott, annyira sikerult átélnie az élményt. De itt még nincs vége.

Egy másik karakter elhatározta, hogy megnyugtatja. Erre az o mantrája az volt, hogy "ha én érzem, akkor te is azt érzed", lévén osszekapcsolja a csapat elméjét, és azzal majd elnyomja a rossz érzéseket. Természetesen ez is egy kolosszális balsiker, így nem hogy nem nyugtatta meg a célszemélyt, hanem mindenki átvette az o lelki állapotát. Az osszes karaktert berántotta a vízió, és persze számukra ez valósággá vált, a vízionált kaszás is kiszúrta oket. Némi csetepaté után egy karakter eszméletlen, de egy negyedik karakter egy "lángoló kezek" mágiával legyozte a szellemet, megtorve ezzel a látomást.

A kovetkezo jelenet a lángoló épuletbol való kijutással telt, amelyet nem konnyített meg, hogy az utóbbi mágus keze tovább lángolt a paradoxonnak koszonhetoen.

 

Nem annyira tomor, mint a másik torténet, de nem kevésbé viselte meg a résztvevoket.



Sics

Sics

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1830 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.02.25, 01:09

JK-nak érdekes álmai vannak. ( Elf vándor, harcolt valami csúnya háborában, azóta eléggé magának való... kicsit megzuhant lalkileg. Igaz az az eset a játék világában már bő 50 éve volt, no neki azóta van PTSD-je. Vagy valamije. Kb olyan, mint az a katona, aki részt vett Leningrád védelmében orosz részről, vagy mint a német akit bekerítettek Sztálingrádnál ... Amikor tábortüzeknél felemlegetik az emberek hogy mekkora hősies csata volt ott a káosz/gonosz erői ellen, ő csak hallgat, nem szokás felemlegetni hogy "én ott voltam". )

 

Szóval azóta tudja, hogy valami "figyeli" őt... és vár.

 

... A karakter megsérült, és egy eléggé elátkozott helyen lepihent, ami nála négy óra meditálást jelent. Normális esetben.  Nos, elszunnyadt. Mikor felriadt, valami köpenyes alak tartott felé .. a szürkén gomolygó ködből egy fekete csuklyást köpenyt viselő alak bontakozott ki... kaszával.

 

Karakter felugrott, kardot rántott.. megküzdöttek, és a JK veszített. Súlyos sebesültek, magatehetetlenül feküld a földön... a Halál küldötte pedig fölé magasodott, hogy most lenyakazza a kaszájával.

 

Aztán megállt. Lehajolt a karakterhez, mint ha szimatolnál... majd hozzá szólt:

- Miért nem mondtad, hogy Ő megjelölt magának? ... Tudod ki fog vele balhézni a lelkedért.. nekem nem ér annyit ... Halál-küldött el.

 

Karakter meg némileg verítékesen felriadt ... hogy most mi a f... van :D



wisp

wisp

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 187 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2018.04.06, 22:00

Meg azért tök hangulatos, hogy úgy állnak a zombikhoz, hogy azok para sétáló hullák, akiket jobb elkerülni, nem pedig úgy, hogy könnyű ellenfelek kevés hpval :) Ha a nyomot emiatt bukták is, valami bónusz tp, vagy más jutalom szerintem járna nekik, de a boszorkánymesternek mindenképp :D

Matzi

Matzi

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1788 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2018.04.06, 21:17

Symur:

Szerintem ez pont hogy jó. Én szeretem, amikor a játékosok valami kreatívval lepnek meg. Ez olyan. Nem árt hozzá alkalmazkodni, de legalább nem unalmas meséloként sem, hogy minden a "terveknek megfeleloen" alakul.



Symur

Symur

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 115 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2018.04.06, 09:50

Sziasztok!

 

Régi a fórum, de eszembe jutott egy nekem is.

 

Történt egyszer, hogy egy Tolvaj, Barbár, Lovag és Boszorkánymester felépítésű csapat szövevényes ügybe keveredett. Két "rivális", egymásra dühös vezető között egy harmadik fél keverte a trutyit.

Egy szituációban megtudták, hogy a harmadik fél egy mocsárban lévő elhagyatott toronyban rendezkedett be. Meg, hogy vannak zombijai is. A Zombi nem lett volna  nagy ellenfél a csapat harcosainak, de a BM! annyira beparáztatta a csapatot,(lehúzzák az élőket a mocsárba, meg nem érzik a fájdalmat, stb.), hogy a végén fényes nappal sem mertek bemenni és körülnézni.

 

Mondhatom, hogy tetszett, hogy így "hatottak" egymásra, de sajnos emiatt egy fontos nyomot nem találtak meg, és aztán a két tervezett merényletből a másodikat nem tudták megakadályozni... 

Ezt sajnáltam is, próbáltam arrafelé terelni őket, de nem sikerült.



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 12099 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2009.09.24, 08:16

Hali!

Robin Hood-ék csak szélharangokat használtak. Ezek és a szóbeszéd igen hasznosan távol tartották a lakosságot és a katonaságot. Persze ez a babonás középkorban jött be igazán.


Szerintem egy olyan világban, ahol az élőholtak léte bizonyított ténynek vehető, továbbá
az erdőben tényleg élnek itt-ott főállásban emberevő trollok...

Szóval ott is működni fog.

Adios
KLM

_Judea (NPC/NJK)

_Judea (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2009.09.23, 19:47

Üdv!

Néhány Elrettentő csapda kellene, amik nem túl halálosak, inkább csak a távoltartásra szolgálnak..



Robin Hood-ék csak szélharangokat használtak. Ezek és a szóbeszéd igen hasznosan távol tartották a lakosságot és a katonaságot. Persze ez a babonás középkorban jött be igazán.

Pi-MaN

Pi-MaN

    Törzs-fórumozó

  • Archívum
  • 612 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2009.09.22, 14:16

A földesúr pribékjeit nem elriasztani akarják, hanem hogy ne is keressék őket, csak azért nem csinálnak halálos csapdákat, hogy ne tünjön el túl sok utazó, és ezért ne küldjenek ki egy a csapatot a hágó környékének megtisztítására... ezért inkább elriasztják a békés utazókat, vadászokat stb attól hogy véletlen belebotoljanak a rablók rejtekhelyébe.
Nincs túl sok rablás a fent említett dolgok miatt, tehát nem is nagyon van semmiféle hírük elterjedve.. A csapat éppen vegetál, csak épp fenntartják magukat néha egy-egy rablásból illetve ami inkább őket érdekli az a csempészet lesz majd de ahhoz még hiányzik a hágót védő erőd (ahol tulajdonképpen a vámot szedik! ) mellett (alatt) átvezető ut pontos helye.. no mindegy a lényeg, hogy a csapatnak meg kell őket találni, ők meg nem akarnak túl nagy felhajtást csapni maguk körül.
Mert a várból kiküldenék a katonákat, ha mondjuk túl sok karaván, vagy ember tünne el, hiszen az a vám miatt, a grófot is már(anyagilag) rosszul érintené!

Ezért kell csak ilyesztegetni, itt olyasmik jutottak eszembe, hogy az egyik út egy kitaposott ösvény a másik egy foszladó(nak látszó) kötélhíd. Jobbra sima út balra sötét szurdok, ami meg meg van támogatva (omlás ellen) deszkafalakkal, ami recseg-ropog a ránehezedő sziklák súlyától (persze szintén csak látszólag, esetleg le-le omlik egy-egy részen.
Iylesmikre gondoltam eredetileg, de ez talán kevésnek tűnik egy egyszerű utazónak, mert pl a második inkább a kiépített útnak, amerre menni kellene, hiszen biztos nem véletlen támfalazták ki...

Persze lehet egy picit sántit az egész ötlet (végülis megoldható másképp is), de szerintem kivitelezhető.

KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 12099 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2009.09.22, 10:00

Hali!

Az baj, hogy egyszerűbb eltüntetni a nyomokat, mint efféle "rossz és jó" utakat kiépíteni.
Az ilyesmi nem szokta vissatartani a földesúr pribékjeit.

Ami jó poén lehet, hogy csinálnak egy tábort, szétszórnak pár hullát/csontvázat és mindig arra vonulnak
vissza (onnantól pedig eltűntetik a nyomaikat). A falusiak között meg azt terjesztik, hogy ők élőholtak...

Vagyis a rablótámadás után a megtorló csapat végül is egy rakás redves, temetetlen csontot talál...

Adios
KLM

Pi-MaN

Pi-MaN

    Törzs-fórumozó

  • Archívum
  • 612 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2009.09.22, 09:31

Üdv!

Néhány Elrettentő csapda kellene, amik nem túl halálosak, inkább csak a távoltartásra szolgálnak..
Hegyi rablók (azért mondjuk annál többek, de igyekeznek megtartani ezt a látszatot)védik vele a rejtekhelyüket, igazából nem akarnak túl nagy port kavarni, nehogy rájuk szabadítsa a gróf az embereit, de azért ne nagyon tévedjenek arra utazók.
Azért ide írtam, mert főleg a kariknak kellene úgy tünnie, hogy ezek félelmetes dolgok, de nem akarom megölni őket (még! :felvon: ). Olyasmire gondoltam, hogy az egyik út mindig félelmetesebbnek tűnik, és a karik végül úgy találhatják meg őket, hogy rájönnek, ha pont ellentétesen gondolkoznak, tehát, mindig a veszélyesebbnek tűnő utat választják, akkor megtalálják őket :dilis: !

A terep: hegyvidéki, sziklás!
Világ : Káosz, mágus (tehát technika nincs max mechanika)
Varázsló nincs közöttük (tehát mágia kizárva), de a főnökük egy világlátott, tapasztalt vén róka, és lehet velük akár egy tapasztalt gnóm is.

Segítségeket előre is köszi

Diok

Diok

    Rendszeres fórumozó

  • Archívum
  • 191 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2009.04.13, 02:35

Üdv!

Szerintem elég jól használható az örök klasszikus a sötétség, minél kevesebbet lát annál többet gondol. Vészjósló alakok, vörös szemek, fénybe kerülő torz testrészek, kissé kopottak, de még mindig nagyot ütnek. Bár nem árt a szerencse sem, a múltkori rész leírásánál a macska hirtelen elkezdte kaparni az üveget, a játékosnak minden vér kifutott az arcából.

landir

landir

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 2 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2009.03.14, 18:32

Sokszor próbálok a józan paraszti észre hatni. A törvénytelenségért büntetés jár, aki komolytalanul viselkedik úgy is kezelik, az időjárás viszontagságait többször használom, végiggondolva a saját személyes élményeimet.
Gyakran sikeres taktika, hogy a cselekedeteiknek évek múltán is visszahatása van a történtekre. Persze ez csak összeszokott party-nál és életútjátékkal működik. :rohog:

Pi-MaN

Pi-MaN

    Törzs-fórumozó

  • Archívum
  • 612 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2009.01.24, 10:15

üdv!

Nekem a legnagyobb ilyen paráztatás véletlen jött össze. Épp nagyjelenet volt, valhová osontak a karik éjjelmiegymás, amikor egyszercsak berepült a szobába egy denevér! :) :D már két kört tett a szobában a mire kezdtünk ocsúdni :) aztán volt futkosás, teremelhagyás, szívrohan, anyázás stb, még jó hogy nem vampire-t játzsottunk! :D

qwert

qwert

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 80 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2009.01.23, 17:12

Ha még akartok valamit ami megzavarja a JK-k érzelmi világát akkor meséljétek el nekik az éjjeli álmaikat!
Van hogy semmit se jelentenek a ködös, összevissza-képek, de volt olyan is hogy egy egy jelenet feltűnt nekik a játékban is az élmukból (faragott minta egy díszes teremben, vagy sokkal árnyaltabb képek, arcok, érzések) Ha ezt halálkomoly hangon félrehívva súgod a JK fülébe, nem marad el a hatás. Volt olyan is hogy nem merte a csapattársainak elmesélni az illető mert annyira bexaratós volt... :)
(Üveges szemű véres csecsemő, égő öreg női arc vagy egy csontod mélyéig ható sátáni kacaj, és még sorolhatnám, milyen képekkel riogattam őket :))

Módosította qwert: 2009.01.23, 17:14


Diok

Diok

    Rendszeres fórumozó

  • Archívum
  • 191 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2009.01.22, 14:13

Nekem egyszer sikerült a csapat kedélyeit kissé felborzolnom... Persze szerintem nem is így indult a dolog. Szóval a hat fős csapatból ketten őrjáratra indultak. Lassan vázolom fel nekik a helyet az időt stb... Majd közlöm, hogy egy elmebeteg gyerek (olyan 17 éves, rongyos mellig húzott nadrág, piszkos ing nyáladzó bamba tekintet) leplezetlenül figyeli őket. A többség nem is törődik vele, de a tolvaj odalép hozzá meglöki majd melegebb éghajlatra küldi. A srác persze nem mozdul, de mikor visszanéznek már nincsen ott. Később szintén feltűnik a gyerek, napi séta után a táboruk közelében. Már gyanakodnak. Másnap folytatják útjukat az úton egy feldarabolt utazócsoport hever. Vér mindenütt a fákon bokrokon beivódva a földbe. A halom tetején ott áll véres ruhával bamba nyáladzó vigyorral a fogyatékos gyerek és most szólal meg először. "Megöllek benneteket" Majd elnyom egy varázst ami hat méterre repíti a karaktereket és eltűnik. Valahogy aztán nem akartak bemenni sötét helyekre, házakba vagy egyedül maradni. Én meg előszeretettel kaszaboltam a fogyatékossal a városlakókat meg a fontosabb NJK-kat. Nem tudom mennyire jött át, de ott akkor "kitett" magáért a srác.

qwert

qwert

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 80 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2009.01.14, 19:34

Eszembe jut egy MAGUS-kaland ami egy démoni szigeten játszódott és jólelkű KM-ünk eltalálta hogy éjfél körül játszuk a küzeli erdőben, gyertyákkal, rögtöntött asztallal, ülőalkalmatosságokkal felvértezve. Elég jó hangulata volt... :ugri:

Egyikünk a történetben éjjeli őrjáratra indult. KM-ünk arra kötelezte hogy menjen 20m-re a partitól és legyen ott 2percig, figyelve az erdő zajait. Na odament utánna a sráchoz és sejtelmesen a fülébe suttogta hogy karaktere kaparászsásokat, furcsa neszeket hall, "jönnek a zombik" (hatásosan előadta neki) majd mondta neki hogy 2perc múlva jöjjön vissza a partihoz és folytassa a játékot.
A srác nem volt félős fajta, de elég reális arccal adta elő nekünk hogy "mit látott" :) :dilis:

Beast

Beast

    Ancient Evil

  • Fórumita
  • 1067 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2009.01.13, 16:41

Pörgő játék: a másik szavába vágni szerintem se megfelelő, inkább a gondolkodási időt szoktam elvenni, persze ekkor jön az hogy de a karakter villámgondolkodó és ekkor én ettől függetlenül is elveszem az időt :D (Stresszhelyzetben a karakter se mindig kapcsol megfelelően szvsz)

zene: én is mindig7 megfelelő hangulatzenét teszek be, de van hogy kinyomom, mert pl engem bizonyos helyzetekben akármilyen plusz zaj zavarni tud.

Fények: villanykapcsolgatást én se értékelném szerintem, az mondjuk mehet, hogy az elején megfelelő félhomályos atmoszférát teremtünk.

Egyéb interakciók: Kicsit nekem az már sok lenne, valahogy én nekem az asztali szerepjáték, ha asztal nélkül is, de egy helyben ülős foglalkozás :)

LadyCrow

LadyCrow

    Nachtkäfer

  • Fórumita
  • 2258 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2009.01.13, 01:26

SonOfEther:

Kult über alles! :D Amúgy nem leszólás, de én pár módszeredet nem tartom mindenki számára megfelelőnek -> a te csapatodon kívül, másoknál nem biztos, hogy nem rombolnák inkább úgy porig a hangulatot.


Pörgetés: A módszer adhat feszültséget, de meglehet, bizonyos játékosoknál másfélét, mint amilyet te szeretnél. Én mesélőként sose vágok a játékos szavába (hiszen akkor a karakterét írja le, vele azonosul, és infókat ad nekem a róla), és játékosként sem igazán tolerálom az ilyet. Meg ami azt illeti, IRL helyzetben is baszottul allergiás vagyok rá, ha folyamatosan a mondandómba vágnak, meg még az emberek legalább egyharmada szerintem így van ezzel, és biza ennek nem sok köze van a horrorhoz. :D

Ijesztgetések: Megintcsak megfelelő játékosok függvénye. A hirtelen kialvó fény max. egyszer ellőhető, és lehet, hogy a kívánt hatás elmarad. Ellenben nálam pl, ha tényleg váratlanul a vállamhoz érnek, lehet, hogy reflexből ütök, és hát ezzel is sokan így vannak még.

A jó háttérzene viszont tényleg mindenhol fontos elem lehet (ahol szeretik) - nálam komplett 10+ órás válogatások készültek más-más hangulatú mesékhez. :)

Módosította LadyCrow: 2009.01.13, 01:28


SonOfEther

SonOfEther

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 7 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2009.01.11, 18:23

Nem tudom, ti mit mondtok a horror szerepjátékokról... Én személy szerint mindig is szerettem őket (főleg a cthulhu-t), a kult-ba viszont 2008 nyarán sikerült beleszeretnem egy szerepjátékos tábor alkalmával... S azóta is mesélem...
A kult szépsége az, hogy a realizmus és a szürrealizmus egyszerre vegyül... Ott nem az a cél, hogy megtaláld az ellenfeled, kettélődd, vagy vágd egy karddal, és happyness factory...

Én például előszeretettel mesélek a következőképp. Alapvetően adott egy helyzet, amivel átérezteted, hogy a karakterek nagyon stresszes állapotban vannak. Folyamatosan beszélteted őket, de a mondataikba belevágsz, ezzel a játékosnak magának is adsz egy feszültséget... Ne légy türelmes a játékosaiddal, teremtsd meg a szituációt. Ráadásul öld ki az idegeiket a zenével...
A Resident Evil film alaptémája például épp annyira tökéletes, mint a mozitörténelem bármely baj-zenéje... De külön ajánlom a Death Note című anime zenéit... Ha a sorozatot nem is nézitek meg, a zenéit hallgassátok végig... Tényleg, ha nem te vagy a mesélő, és várod, hogy baj legyen, annyira az idegeidre mászik, hogy az hihetetlen...
Ülj a villanykapcsoló mellé úgy, hogy ne tudják, mi a szándékod... Igaz, ez csak párszor működik, de működik... Ha például épp egy családi házban megy a nyomozás, és lent vannak a pincében, a villany hirtelen kimegy... És itt kinyomod a lámpát úgy, hogy nem látják... A szívritmus megnő jelentősen... Közben idegölő zene... És mély hallgatás...
Például ebben a sötétben, ha elég sötét, tehát semmi nem látszik... Ha elég jól megjegyezted a szoba felépítését, tudod, hova kell lépned, marha vicces, ha valakihez odalépsz CSENDBEN, majd megérinted a vállát... Gyilkos...
És persze ott a pörgetés, amit már mondtak előttem... Ne hagyd, hogy gondolkozzanak, mert a karaktereknek sincs ideje... És hassatok a bűntudatra, az erkölcsi rendre...

No, így mesélek én Kultot... :pirul: Most jöhetnek a leszólások...

Sieglinde

Sieglinde

    Újdonsült fórumozó

  • Inactive / Invalid
  • 16 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2009.01.07, 20:10

Szegény partim azóta se megy a csatorna közelébe... pedig először jó ötletnek tűnt odamenekülni. Át kellett menniük pl. egy olyan sártengeren, ahol majdnem elsüllyedtek. Eszükbe sem jutottak a speckóik. Inspirációt volt honnan venni... Hozzá még töksötét is volt. (A szobában is.) Mikor a rácsnál rájuk köszönt a Nosfi, szívroham. :D Utána meg jött X. Szerencséjükre épp este volt, mikor kiértek. Igaz, ez javarészt kezdő parti volt.


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]