Ugrás tartalomhoz


Mesélői ijesztgetések!


  • Válasz írásához lépj be
119 hozzászólás érkezett eddig

T10

T10

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 559 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2007.12.12, 10:44

A karaktereknek néha meg kell hakniuk.
Különösen igaz ez a hősökre: Az igazi hősök mind halottak.
De akkor az a halál legyen emlékezetes.

_Trevor Hebron (NPC/NJK)

_Trevor Hebron (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2007.12.11, 20:45

Az előttem szólóhoz csatlakozva: A karakter esélytelenné tétele számomra nem elfogadható, amíg szerepjátékról beszélünk, és nem kockapókerről. Hozzátenném, én szoktam mesélni!

Ha történetet mesélek, mindig van egy olyan kijárat, amit én is kitaláltam, de ha a játékosok találnak másikat, ami megálja a helyét, akkor azt is el kell fogadni.

mortin

mortin

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 125 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2007.11.04, 00:17

Érezte, hogy ebből karihalál lesz.
És lett, mert legyőzte ugyan a banditákat, de sajnos kicsit lenyilazták őt is. :pirul:

Pedig nem akartam kinyírni. Arra számítottam, hogy majd szépen felmérik az erőviszonyokat és lelépnek, de hát a kari mindig mást csinál, mint ami logikus, ezt tudjuk.


Kicsit régi hozzászólás, de csak most néztem be ide.

A régi, ismeretlen ellenség alapötlete szerintem egyszerű és ezzel együtt jó! :szomoru: Tipikusan olyan helyzetekre tökéletes, amikor a parti a te mesélői terveid ellenére valamiért ragaszkodik a poros kisvároshoz, amit te csak pl. átutazásuk unalmas állomásának szántál, vagy az előző kaland színhelyének. Azt akarod elérni, hogy továbbmenjenek, de nincs igazán okuk rá. Ilyenkor jöhet egy kis szelíd erőszak: megpendítessz egy közismert gonosztevőt, akiről a partiban senki sem tudja mikor és mit ártottak neki, viszont a városban mindenki tudja (vagy tudni véli :szomoru:) az illetőről, hogy milyen tápos és könyörtelen. :D

Persze ez a kis csel csak akkor jöhet be igazán, ha már elég történés van a csapat háta mögött ahhoz, hogy elfelejtsenek dolgokat, illetve nincs krónikás a csapatban, aki IC és OC is lejegyezi történéseket...

A külsőségek, főleg az óra és a lassanként csepegtetett hírek zseniálisak! :szomoru: Hangulatkeltésnek tökjók!

Én azt nem értem, hogy egy jó kis mesélői trükkből, illetve gonoszkodásból hogy lett ilyen simán karakterhalál?? :P

Csak azért mert a hős úgy döntött kiáll egyedül (kijátsza a karakterét..) nem feltétlenül kell esélytelennek lennie. Újabb, immár jószándékú fordulattal például még az is kiderülhetett volna, hogy a legendás haramia nem is olyan legyőzhetetlen harcos, mint beszélik, vagy hogy nem egyáltalán nem is gonosz fickó és csak azért követi a partit mert be akar állni hozzájuk.

Szerintem a lehetető legrosszabb eshetőség, az, amit lemeséltél. Nem kérdés, hogy néha meg kell rázni a karakter alatt a talajt, de azt nagyon meg kell gondolni mikor és milyen okból nyeli el végleg a föld.

Szvsz ha az ember bedob egy ilyen kis trükköt, nem árt ha van B terve, ha a karakterek mégsem futnak el.

Csontrago

Csontrago

    New Promethean

  • Fórumita
  • 450 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2007.06.14, 19:03

Igen ez ismerös ;) . nálunk DnD-ben volt hasonló ahol elég érdekes gyerekek mászkáltak :) , aztán egy másik kalandban a pepunk be ment egy árva házba ahol meglátta a gyerekekt és azon nyomban ki jött onnan :)

Clevyon_Merroth

Clevyon_Merroth

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 81 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2007.06.14, 15:04

Tényleg hasznos tippekre bukkanhat itt a KM:)
Nem vagyok az az ijesztgetős fajta, legalábbis nem utazom direkt erre... viszont a partym kifejezetten retteg a 4-6 éves gyerekektől. Párszor ugyan már megjárták velük, de mind a mai napig hatásosan be tudom vetni. A kisgyerek, aki csak áll, nézi őket azzal a komoly, idegesítő mosollyal, amiből az ember semmi jóra nem következtethet. Tudják már ők is, hogy az a gyerek, aki nem viselkedik a "korához illően" nem lehet "normális". Van, hogy félelemből végeznek a teljesen átlagos parasztgyerkőcökkel is. És amire igazán büszke vagyok: egy-egy hosszúra nyúlt ülés után gyanúsan méregetik ezt a kritikus korosztályt

_Nolyel (NPC/NJK)

_Nolyel (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2007.05.18, 13:36

A múltkor nekem sikerült ráijesztenem a partimra, pedig nem is állt szándékomban. A szitu az volt, hogy a parti - egy törvényes jó harcos, egy totál semleges öreg csirkefogó, egy fél-elf prosti meg egy szép ifjú hölgy - egy kisvárosban voltak. Nyár, tűző nap. Nem épp félelmetes. Nem is készült harcra a parti, mert épp a harcos meg a hölgy esküvőjét ünnepelték. :(
Ekkor történt, hogy én elkezdtem gonoszkodni.
"Befut egy hírnök, lihegve...
- Elias Dorellt kiengedték! És a város felé tart!"
Elias Dorell régi trükköm. Senki se tudja, ki ő (én is csak annyit, hogy egy "notólius bűnöző"), de néha bevetem, és ilyenkor gondolkoznak, hol találkoztak vele. Ez a parti ugyan történetesen ismerte - a prostinak viszonya volt vele, a harcosnak afférja. Mellesleg a prostinak viszonya volt a harcossal is - amit a feleség nem tudott.
A szitu: Elias Dorell kicsit zabos a hősre, amiért lecsukatta, és most elszámolni jön. Az embereivel együtt.
- Fél tizenegy van. Másfél óra múlva megérkezik. Döntsetek, mit csináltok.
És kiraktam nekik egy faliórát, megfelelő időre beállítva, az asztalra. Eleinte nem vették túl komolyan - de minél jobban múlt az idő, annál nagyobb lett a para. Real time-ban ment :)
A harcost először is mindenki meg akarta dumálni, hogy meneküljön, van elég ideje.
Harcos: De akkor nem lesz izgi, ha elmegyek, meg különben is, tökös hős nem fut el. (Valahol hallott egy hasonló esetről, ahol a hős leszámolt a rosszemberekkel)
Feleség: Megőrültél? Azt akarod, hogy máris özvegy legyek?
Öreg: Ne légy hülye. Menj, amíg megteheted.
Prosti: Én elmegyek, mert ha Elias megtudja, hogy megcsaltam, nekem annyi.
A harcos erre felmérte a helyzetet.
Jön fél tucat rosszarc.
És a nyavalyás város a különösen gyáva njk-iról híres.
Szegény nekiállt körbejárni a kocsmákban, hogy kalandozókat keressen, akik nem félnek fegyvert fogni. Eredmény: semmi...
- Tizenegy húsz... - szúrtam közbe. Már mindenki sík ideg volt az órától.
Harcos: De ha mi négyen összefognánk...
Feleség: Én? Én pacifista vagyok! A felebaráti szeretet...
Öreg: Izé, tudod... öreg vagyok én már ehhez...
Prosti: Csomagolok, haggyámá. Mellesleg a feleséged is jobban tenné, ha velem jönne és nem nézné ezt végig.
Feleség: Megyek is.
Szegény hős, már majdnem irl bőgött, hogy mindenki cserbenhagyja.
- De hát egy hősnek mindig helyt kell állni... - nézett ránk bizonytalanul - vagy nem?
- Tizenegy negyven... - vigyorogtam. - A nap egyre magasabban jár... egyre jobban tűz... az utcák kihaltak...
Szegény hős már totál paranoiás lett a végére.
Érezte, hogy ebből karihalál lesz.
És lett, mert legyőzte ugyan a banditákat, de sajnos kicsit lenyilazták őt is. :)

Pedig nem akartam kinyírni. Arra számítottam, hogy majd szépen felmérik az erőviszonyokat és lelépnek, de hát a kari mindig mást csinál, mint ami logikus, ezt tudjuk.

algi

algi

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 632 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2006.12.09, 16:44

Eső után köpönyeg, de szvsz a Gyűrűk Ura regényben több helyen is nagyon hangulatos horror volt. A túl mélyre ásó moriai törpök, akik az évezredek óta szunnyadó tűz és árny démont felébresztették, az tisza Lovecraft. A másik meg a Weathertop tetején eltöltött éjszaka a Gyűrűlidércek támadásával. Szerintem ezek elég horrorosak voltak. Az a jó a GYU-ban, hogy tényleg mindenféle stílus és hangulat megengedett a fűben hempergő hobbitgyerekektől kezdve a hazáját vesztett vándorokon keresztül a Moria sötét labirintusainak ork dobszójáig.

Merimarc

Merimarc

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 132 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2006.11.06, 18:03

Üdv.

Szombaton nagyon jót játszottunk!
Belevettem az tanácsotokat is de persze megfűszereztem a magam elborult elmélyével :rohog: és a aklandomra pont ráillett. Persze azért még igazítottam rajta de nagyon brutál volt az eredmény!
Nagyon jól éreztük magunkat!
Szerintem akkor még jobb a hatás hogyha egy rejtvényes kalandba tesszük bele ezeket a thriller jeleneteket!
Sokkal nagyobb hatást gyakorol az emberi elmére! :P

Üdv.
MERIMARC

mesmer

mesmer

    Ordo Dracul tag

  • Archívum
  • 487 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2006.11.06, 13:25

Sokszor elég, ha csak néhány játékost sikerül megijeszteni (ha többen játszottok), mert akkor azoknak a félelme, esetleg rettegése :) átragad a többiekre (éljen a csoportbefolyás!!!). Nincs is annál jobb érzés, mint amikor a játékosok egymást paráztatják be. Sajnos, ez persze nem mindig jön össze, nekem is csak néhányszor sikerült (igaz általában 1 JK van a partiban...). :) :)

Merimarc

Merimarc

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 132 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2006.11.05, 09:53

Üdv.

Köszönöm szépen mindkettőtöktől a tanácsokat, elég hasznosak számomra!

Üdv.
MERIMARC

LadyCrow

LadyCrow

    Nachtkäfer

  • Fórumita
  • 2258 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2006.11.04, 18:11

Merimarc:

- A játékosok hibernálása nem a legjobb ötlet, ha kényelmetlenül érzik magukat, akkor kevésbé fognak a játékra koncentrálni szvsz. Ha kellőképp érzékletesen írod le a környezetet, akkor át fogják azt érezni, anélkül, hogy ilyesmivel stimulálnád őket.

- Lehetőleg izolált környezetben játssz velük, ahol senki se zavar titeket. Nehéz pl. szórakozóhelyeken, nyüzsgő klubbokban hangulatosan mesélni.

- A jól bevált éjszakai időpont (már ha nem bealvósak a gamerek) és a tompa fények. Háttérzene se árt, de kérdezd meg a játékosokat, nem-e zavarja őket - van, aki utálja. Monnyuk ahogy Katze! is írta, nehéz egyszerre fentezis és horrorisztikus háttérzenéket találni, de azért akadnak ilyenek is (pl Mortiis régi ambientjei, vagy pár Raison D'Étre szám, esetleg Darkly Pale, Elend, vagy valami hasonszőrű neoclassic cucc.)

- Mondjuk a Gyűrűk Ura világa kicsit nehéz setting horrorisztikus eseményeknek, de azért itt is lehet trükköket bevetni, a történelmi középkorból kölcsönözni pár nyomasztóbb motívumot: Pl. Pestisjárvány miatt karanténba kerülhet a város, ahol a karakterek megszálltak; ha az egész környezet riadalma érezhető, az a PC-kre is rá fog ragadni. Betegség és füstszagú ispotályok, ahol már-már tapintható a nyomor, kereplőt zörgető, nyomasztóan üres tekintetű leprások (egyszer jártam egy leprakórház múzeumában, hidd el, hatásos!). Esetleg nyomozgatás a babonás falusiak bizarr kis legendái után (érdemes mitológia és folklór ügyben körülnézni, jópofa ötleteket találni).

- Ha sokkolni akarsz, és kedvedre való a gore, akkor használhatsz képeket. Ugye ha találnak a karakterek egy holttestet, egy furcsán deformálódott emberi maradványt, vagy felszeletelnek valakit, azt a gamerek hajlamosak lazán kezelni... mindaddig, amíg pár fotót eléjük nem vágsz, hogy "na, ezt látjátok". Ocsmány módszer, és a fóbiásokkal vigyázni kell, de hatásos lehet. A rotten. com a barátod :) .

Módosította LadyCrow: 2006.11.04, 18:15


_Katze! (NPC/NJK)

_Katze! (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2006.11.04, 14:00

A horror kaland egyik legfőbb hangulatkeltő eszköze a mesélői játék .. add elő magad. Próbáld utánozni az npc-k hangját .. főleg, az ijesztő arckifejezést, az tébolyult tekintetet.

Általában meg szokta hozni a hatást, legalábbis az én játékosaim szívrohamot szoktak kapni, amikor eljátszom Friedrichet a kannibál lelkülető kísértetet. :bravo:

Én szeretek ezen kívül zenét betenni a játék alá. Általában ambienteket használok, vagy valami enyhe noise-t halkan .. (mondjuk ez utóbbi nem igazán illene a Gyűrűk Ura settingbe, remélem jól vettem ki, hogy azt játszatok. ;) ).

De van a neten sok jó középkori stílusú ambient zene, esetleg gregorián dallamok. De végülis akármit lehet használni, ha szerinted passzol a kalandhoz.

Az én három nagy kedvencem ilyen szempontból az Archon Satani, az Atrium Carceri és a Raison d'Étre nevezetű ambient formációk.

Ha este játszatok félhomályban az is hangulatkeltő tud lenni ... bár ez kellő komolyságú játékosokat kíván. Amikor először meséltem vampire-t gyertyafényben akkor fél óra után a fejemet fogva rohantam ki a szobából, mert az egyik játékos végig hörgött és a gyertyákkal szórakozott .. ;)

Ezen kívül én horror kalandban sok szürreális elemet használok ... az érzékek torzulása .. furcsa álmok ... sugallatok, stb. Ilyenkor mindig hosszan le szoktam írni, hogy mit látnak ...

És alapvetően jó, ha a horror kaland nem arró szól, hogy jönnek az orkok, és szétcsapnak minket, és hogyan folyik patakokban a vér .. az igazán ütős horror mélyebben ragadja meg az emberek félelmét.

Szerintem legalábbis. :) De bevált. ;)

Merimarc

Merimarc

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 132 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2006.11.04, 10:53

Üdv.

Tippeket szeretnék kérni tőletek ,hogy hogy bírnám csapatomra ráhozni a frászt? Igaz hogy nem igazán horror rpg-vel játszunk ;) , hanem Gyűrűk Ura Szerepjátékkal. De nagyon feldobná az egészet egy horrorisztikus kaland.
Alább olvastam elég jó ötleteket amiket még a GyUSz-ban is be lehetne vetni,
de még mindig hiányzik valami ;) Milyen legyen ahol játszunk? Gondolok itt a megvilágításra, környezetre? Pl.: ha a karakterek fáznak akkor én is nyissam ki a garázsajtót hogy megfagyjanak? Légyszíves segítsetek nekem.

Előre is Köszi!

Üdv.
MERIMARC

_Szende. (NPC/NJK)

_Szende. (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2006.09.15, 00:33

Daoldin!

A Városkapunál a váci úti Tescoban most van. 250/db, és a célra teljesen alkalmas.

Elbereth

Elbereth

    Újdonsült fórumozó

  • Archívum
  • 34 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2006.09.12, 08:34

Üdv!

Farkas: ez tényleg hatásos, pont ugyanezt megcsináltam egyszer én is régebben, egy Lovecraft novellából vettem (talán a Dolog a küszöbön vagy a Toronyszoba ablaka volt a címe).

Nekem nemrégen sikerült beparáztatnom a csapatot annyival, hogy leírtam valahogy félelmetes, nyomasztó a hely, kellemetlen érzés van a gyomrukban, majd egy terem végében (amibe amúgy is csak bátorságpróbával lehetett belépni, olyan félelem ülte meg) látták , hogy mozog a sötétség. Jó volt látni, ahogy visszakérdeznek, hogy "mámint mozog valami a sötétségben?" én meg "nem, a sötétség mozog". :para: Az egyik játékos még ki is jelentette, hogy már ő parázik, nemcsak a karaktere! Fogalmam sincs, hogy mi volt amitől ennyire hatásosra sikerült a jelenet, hisz szinte rögtönöztem és semmi kelléket nem használtam, de a lényeg, hogy jó volt!

Bye,

Farkas

Farkas

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 367 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2006.09.08, 15:37

Egy emlékezetes jelenet volt, amit egy ismerősömtől hallottam, sajnos nem voltam jelen.

A karakterek egy elhagyatott kastélyba menekülnek a tomboló vihar elől. Síri csönd van a kint őrjöngő zivatar ellenére, nem is tetszik nekik a hely, úgyhogy elbarikádozzák magukat az egyik szobában. A helyzetet bonyolítja, hogy minden felszerelésük elázott, varázsló nem volt a csapatban, így nem volt mivel tüzet gyújtaniuk, a kastélyban sem találtak semmit, ami tűzgyújtásra vagy világításra alkalmas lett volna.
A sötétség leszálltával elálmosodnak, őrt állítanak. Mikor már mindenki alszik, az őr a kastély távolabbi részeiből furcsa neszeket hall. Majd mintha valami kaparászni kezdené a szoba bezárt ajtaját, de a hang kisvártatva elhal. Aztán újrakezdődik, most erősebben.
Az őr felébreszti a többieket, csendben a fegyvereikért nyúlnak a sötétben. A zaj abbamarad.
Ez még egyszer megismétlődik, végül azonban nem történik semmi reggelig.
Aztán amikor felkel a nap, és világosság szűrődik a szobába, a karakterek észreveszik, hogy a karmolásnyomok az ajtó belső oldalán vannak.

"Na húzzunk innen, de k* gyorsan"

:gyagya:

_Szende. (NPC/NJK)

_Szende. (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2006.09.08, 15:17

Utálni fogsz, ha azt mondom Google:"homokóra"? Van néhány kellemes darab, ha nem is olyan szépek, mint az enyém :gyagya: (Azt egyébként nagynénitől kaptam szülinapra, nem is tudta, hogy kivételesen micsoda kincset ad nekem.. :) )

Daoldin

Daoldin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1011 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2006.09.08, 13:57

Szende: ezt a trükköt én is ismerem, első mesélőm is gyakran bevetette :)
izé, hol lehet ilyen homokórát beszerezni? párszor már vadásztam rá, de még nem találtam :gyagya:

_Szende. (NPC/NJK)

_Szende. (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2006.09.07, 19:36

Nagyon egyszerű eszköz, most is itt van az asztalon a monitor mellett, jó ideje már csak "sokkoló" néven vagyon emlegetve.
Egy hat- nyolc centis, sima tojásfőző homokóra. Egy perc alatt fut le benne a homok. Alkalmazás a következő: Ha valahol fontos, hogy mit lépnek, és valamit nagyon elronthatnak/ valami meg fogja őket támadni, de nem azonnal/ adott tárgyalópartnernek el fog fogyni a türelme/ bármi olyasmi, ami valószínűleg állati kellemetlen lesz, de nem rögtön. Ilyenkor (persze, már amikor megtörtént a baj,) mindíg ment a reklamálás, hogy nem kaptak elég időt, végiggondolni,stb. Hát beépítettem a kalandokba, hogy pl. két perc után kivágódik az ajtó...; és ilyen pontokon bármiféle komment nélkül, jelentősségteljes mozdulattal leraktam a homokórát az asztal közepére. Aktuális társalgás félbeszakad, elsápadás, nézik, hogy pereg a homok. Pánik. Tudják, hogy ha nem találnak ki valami ésszerűt baromi hamar, akkor perceken belül lesz Valami, csak azt nem, hogy mi, és hogy addig hányat fordítok a sokkolón. :felvon: Persze logikus, hogy néha ezt akkor is alkalmazza az ember, ha semmi se lesz, csak hogy ne szokjanak rá, hogy kiszámítgatják a KM terveit.

G46

G46

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2690 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2006.08.30, 08:27

Üdv!
Már nem tudom, hogy honnan jött az ismerősi körünkben az "És akkor a sárkány..." félmondat, szigorúan lassan elmondva, emelkedő hangsújjal. Ezt a játékosok használják arra, h. kissé szivassák a KM-et. Pl.: -Kinyitom a szekrényajtót! Másik játékos: -És akkor a sárkány... Ha jól adják elő, röhögőgörcsben tör ki mindenki, a Km-mel együtt. A mese kb. 8 éve volt, emlékszem, akkor adta le a Hetediket a TV. Kedves játékosok már az óráikat nézegetik, h. befejezzük-e időben. A mese egy kiadott M* modul volt (Véridő talán...) és a végén tényleg volt benne egy sárkány. 5.-6- szinten! Vége a nagy csatának, Jk-k győznek, mennek a tóhoz, aminek a közepén lévő kis szigetre kell eljutni. Én: - A víz elkezd fodrozódni. Valaki:- És akkor a sárkány... Én: -kiemeli a fejét a vízből és hatalmas szemeivel kérdőn néz rátok. A következő percekben a játékosok (és a JK-k is) nagyon csendben voltak és nagyon elfelejtették az időt nézni...


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]