Ugrás tartalomhoz


Fotó

A Call of Cthullhu hangulat


  • Válasz írásához lépj be
1144 hozzászólás érkezett eddig

Morryster

Morryster

    Geek Thing

  • Fórumita
  • 4572 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2003.11.26, 21:28

Hmh, érdekes játék lehetett.
Mondjuk egy teljesen szubjektív megjegyzés: ha CoC-t mesélek, biztos, hogy nem fogom engedni, hogy a karaktereknek bármilyen okkult előképzettsége legyen... merüljenek bele csak szép lassan a borzalmakba, úgy, hogy semmit nem tudnak az egészről... :rohog:

Steel

Steel

    Unknown

  • Fórumita
  • 474 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2003.11.26, 20:29

Igaz.Végül is horror.
Egyszer egy olyan életutba kezdtünk bele (még mikor az alapkönyv szerint játszottunk ), amely a 19. században kezdödött a történet ahol a játékosok egy okkultista társaság tagjaiként kutatgattak, de egy szörnyü átok lett a jutalmuk.1920-ban már elöző karakterük utódait személyesitették meg és próbáltak kiutat találni a még öket is érintö borzalmaktól, persze sikertelenül, de azért nem eredmény nélkül. A sztorinak a napjainkban kellett volna végetérnie, de már nem fejeztük be sajnos.De például ennél a CoC életutnál el tudtam volna képzelni egy happy endet...(pl.:megszabadulnak az átoktol)

Morryster

Morryster

    Geek Thing

  • Fórumita
  • 4572 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2003.11.26, 18:38

El tudom képzelni esetleges befejezésnek, hogy néhány józan játékos nem kockáztatja tovább testi és szellemi épségét, nyugalomba/nyugdíjba vonul így, vagy úgy, rejtőzködik, stb.
Egyébként pedig el kell fogadni, hogy biza a CoC nem a happy end-stílusú végkifejletről híres, úgyhogy az őrültekháza, vagy a fizikai megsemmisülés igencsak gyakori, és lehet rá számítani... :rohog:

Steel

Steel

    Unknown

  • Fórumita
  • 474 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2003.11.26, 01:15

Ühüm.
Egészen addig a szerepjáték volt a legfontosabb amig rá nem jöttem, hogy megélni belőle nem lehet igazán :)

Egyébként , hogy visszakanyarodjunk egy kicsit a témához szerintetek egy CoC életut végén szükség szerü a jk-k le amortizálása?(értsd:őrület,halál, végső elkeseredettség) Vagy akár más befejezés lehetőségek is léteznek?Én még ilyet nem tapasztaltam.

Morryster

Morryster

    Geek Thing

  • Fórumita
  • 4572 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2003.11.25, 22:43

Igen, sajnos egyre kevesebbekek van ideje játszani, ezt mindenhol lehet tapasztalni :/

Steel

Steel

    Unknown

  • Fórumita
  • 474 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2003.11.25, 18:26

No mind1
Szoval én kb.olyanra tervezném a saját életutamat mint ahogy azt alant megirtam.Bár azt hiszem mostanában nem kerül ilyesmire sor. :)

Morryster

Morryster

    Geek Thing

  • Fórumita
  • 4572 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2003.11.25, 11:07

Avagy újabb adalékok a "Matematika és számelmélet a CoC-ban" című fejezethez :D

Steel

Steel

    Unknown

  • Fórumita
  • 474 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2003.11.25, 00:31

Morryster:Úgy van ahogy mondod, már majdnem megfeletkeztem róla! A számok mindig összezavarnak. :D

Módosította Steel: 2003.11.25, 00:32


Morryster

Morryster

    Geek Thing

  • Fórumita
  • 4572 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2003.11.24, 22:21

Szerintem, ha már így elkezdtük számolgatni az életutak hosszúságait, azért azt sem árt megemlíteni, hogy végső soron teljesen mindegy, hány alkalomból áll - 8-ból, vagy 60-ból.
A lényeg az, hogy mindenki élvezze, sőt, ad absurdum még tanuljon is belőle!

Steel

Steel

    Unknown

  • Fórumita
  • 474 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2003.11.24, 19:39

Egy meselo szamara talan a legnehezebb dolog egy horror eletut megalkotasa es lebonyolitasa.Aprolekos tervezes atgondoltsag kell hozza.Tobb odafigyelest igenyel mint pl. egy fantasy eletut, mert az szinte magatol mukodik es a KM-nek nem kell feltetlenul konkret elkepzelessel rendelkezni a folytatassal kapcsolatban,de mondjuk egy CoC eletutban ez lehetetlen.Egyszoval sokkal kototebb.
Egy rovidebb CoC eletut szerintem kb igy fest:Bevezetes(2-3 alkalom)-Targyalas(4-8 alkalom)-Befejezes(2-3 alkalom)
De persze nem az en velemenyem az etalon.

Morryster

Morryster

    Geek Thing

  • Fórumita
  • 4572 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2003.11.24, 18:55

Huh, jó kérdéseid vannak... :D Ez sokmindentől függ - a kalandfüzértől, amiből az életút áll, a játékos hozzáállásán át a mesélő motiváltságáig rengeteg tényező szerepet játszik benne.
Szvsz játékalkalomban ezt nagyon nehéz meghatározni, de ha mindenképpen számot kellene mondanom, akkor valahová 15 és 40 normális hosszúságú, komoly játékalkalom közé tenném. Persze nem győzöm hangsúlyozni, hogy ez 100%-osam egyén- és csapatfüggő.

Tilleo

Tilleo

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2252 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2003.11.24, 17:36

Morryster:

Ok szimpatikus a életút szemlélet amit írtál. de ez esetben van egy kérdésem: Milyen hosszúságúra érdemes tervezni egy életutat úgy hogy ne ölje meg a fásultság, és megvalósúljon amit javasoltál?
Játékalkalomban kifelyezve?

Tilleo

(ja és gondolom a nagy találkozás = halál)

Morryster

Morryster

    Geek Thing

  • Fórumita
  • 4572 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2003.11.24, 12:23

Hm... aktív Mítosz-kutatás, C-akták... azt úgy hívják, hogy Delta Green :dilis:

Igazad van abban, hogy egy átlaghalandó esetében a Mítosz teremtményei, stb. nem jönnek házhoz, nem ugrik be egy ötórai teára N'kai egyik fekete ivadéka, és nem mélységlakó a sarki zöldséges.
Viszont a CoC-ban pontosan az a lényeg, hogy bár a fentiek nem történnek meg, de az események láncolata egy idő után elkezd hasonló dolgok felé tendálni. Ha ez nem történik meg, akkor mi értelme van az egésznek, és mitől CoC-hangulatú, mitől lovecrafti a játék?
Eléggé kényes probléma, de valahogy meg kell találni az egyensúlyt... az "Eleven Cthulhu"-ban vázolt szignifikánsan sok _komoly_ találkozás, úgy, hogy a főhős nem is kutatott semmit, valóban nonszensz.
De az sem megoldás, ha 0 darab nagy rettenettel szembesülnek a játékosok sok kis rettenet után...
Ha a csapat életút-játékot játszik, akkor az egészet egy gigantikusan sokkoló, végső találkozásra kell szvsz kihegyezni, előtte pedig azért sok "szolid" dolog belefér a játék menetébe... :lol:

Tilleo

Tilleo

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2252 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2003.11.24, 11:02

Üdv Mindenkinek!

Köszönöm a válaszokat, részben segítettek máskép látni a problémát de még nem érzem megoldottnak az ügyet. Úgy gondolom sikerült olyan pontra tapintanom ami valóban sok mesélőnek gondot okoz, ezért megérné kicsit körüljárni. Szvsz ugyanis hiába igaz amit mondotok, hogy pl a "Mítosz előbb utóbb házhoz jön" mert a legtöbb ember aki túlél egy ilyen esetet megpróbál feljeteni. És abban ugye egyetérthetünk hogy ha a mítosz igazán eljön, akkor már nem sok esélye van a karaktereknek, főleg előképzettség nélkül! De tegyük fel túlélik, mennyi az esélye hogy akár a tág ismerettségi körükben újra felbukkan egy relatíve ritka mítosz esemény? Szerintem 0. (talán ti is olvastátok az Eleven Cuthulhu-t, szerintem nonszensz ami ott volt: egy ember életében, aki nem igazán keresi a mítosszal a kpacsolatot 3-4 különálló esetben is szembesüljön vele.)
Persze van egy olyan alternatva is hogy a karakterek valamely okból aktívan kutatják a Mítoszt, de ez esetben szerintem elvész a Cuthulhu feeling, és csak C akták meg TomRaider marad. :dilis:

Tilleo

ranagol60

ranagol60

    DiceMan

  • Fórumita
  • 3166 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2003.11.24, 10:58

Üdv!

A játékon belül már általában nincs gond... mivel csak akkor kezdünk játszani, ha kedvünk van hozzá. Ha pedig tényleg végképp minden kötél szakad, akkor tényleg jöhet a szünet. Bár... megesik, hogy reklamáció kezdődik, hogy ráér még az a cigi, először tudjuk le ezt a részt. :dilis: (Még jó, hogy én nem dohányzok - így a nikotinhiány csak az ő gondolkodásukat hátráltatja. :lol:) És speciel én a rendszeres (mondjuk másfél, két óránkénti 10 perces szünetek híve vagyok. Ilyenkor a játékosnak van ideje egy kicsit lazítani, esetleg átgondolni ezt-azt. Persze ez egy pörgősebb kalandnál nem a legjobb ötlet... :D

Tisztelettel:
R'naggol

Morryster

Morryster

    Geek Thing

  • Fórumita
  • 4572 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2003.11.23, 23:00

Egyetértek... és nem árt a cigi mellé kávé, meg tea sem :dilis:
A későbbre halasztás pedig azért sem old meg semmit, mert a későbbi időpontban összehozott játékban is ugyanúgy lehetnek holtpontok.

Steel

Steel

    Unknown

  • Fórumita
  • 474 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2003.11.23, 21:10

Mindenkivel elofordul, hogy jatek kozben ugy erzi elmetnt a kedve vagy kizokken, de ezeket a holt pontokat at lehet veszelni.En ilyenkor altalaban cigi szunetet rendelek el es utana ismet felfrissulve mehet a jatek.(ez foleg az ejszakai CoC partiknal bevallt modszer).
A legutolso dolog amit tennek hogy kesobbre halasztom a jatekot, mert nem konnyu rendes idopontot talalni manapsag.

Morryster

Morryster

    Geek Thing

  • Fórumita
  • 4572 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2003.11.21, 11:20

Hmh... ha nekem valaki fél egykor szólna, hogy "gyere CoC-zni", valószínűleg annyi sanity-t vesztenék, hogy néhány hónapra biztosan beraknának az Arkham Asylumba... :buszke:

Ami a hangulatot illeti, háát... nem értünk teljesen egyet, szerintem vannk olyan szituációk, amikor a mesélőnek, vagy a játékosnak erőt kell vennie magán, hangulat ide vagy oda. Ld. "kaland közben elmegy a kedvünk", stb.

ranagol60

ranagol60

    DiceMan

  • Fórumita
  • 3166 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2003.11.20, 18:24

Üdv!

Nekem erről az a véleményem, hogy ha az embernek nincs hangulata játszani, akor inkább halassza el a gémet. :) M.A.G.U.S.-ban esett meg, hogy tizenöt perc után mondtam azt, hogy akkor most hagyjuk abba, legalábbis mesélni nem fogok. Cthulhu-val is megesett, hogy megkértek, hogy meséljek. Nem volt hozzá hangulatom, nem válalltam. Tudtam, hogy sz*r lett volna. Mind a játékosoknak, mind nekem. A fölösleges időpazarlást meg nem szeretem. :P Viszont az is előfordult már, hogy éccaka, fél egykor videózás után támadt kedvem mesélni... és szóltam a többieknek. :rohog:

Tisztelettel:
R'naggol

Morryster

Morryster

    Geek Thing

  • Fórumita
  • 4572 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2003.11.19, 10:43

Hát azért... ha egy mesélő hagyja azt, hogy a játékosok szétröhögjenek egy CoC-sztorit, akkor az nem biztos, hogy csak a játékosok hibája... :rohog:


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]