Ugrás tartalomhoz


Fotó

DnD 3. kiadás


  • Válasz írásához lépj be
6866 hozzászólás érkezett eddig

Thirlen

Thirlen

    Browncoat

  • Fórumita
  • 1125 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.04.08, 18:15

Szerintem ahogy 3e-ben pl. a lángoló kard által adott extra d6 sem szorzódott fel kritikusnál, úgy ennek sem kellene tennie.

"Exception: Bonus damage represented as extra dice is not multiplied when a character score a critical hit."



anarion

anarion

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 801 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.04.08, 09:18

Hátha játszik még valaki dnd 3-at (3.5-t) :)

 

A kérdésem a Warlock Hideous blow invokációjára vonatkozik. A leírás szerint találat esetén ugyanúgy működik, mint az eldritch blast, kivéve, hogy amennyiben a csapást kézifegyverrel viszi be a warlock, akkor ennek sebzése hozzáadódik a fegyver sebzéséhez, és csak ez egyéb, esetlegesen az eldritch blasthoz kapcsolódó más invokációk hatása nem érvényesül.

 

Ha normál eldritch blastot használ valaki, akkor 20-as távolsági érintő támadó dobás esetén vonatkozik rá a kritikus sebzés (Complete Arcane 85. oldal), és a sebzés szorzója x2 lesz. Vagyis egy 6. szintű warlock esetén a 3k6-os sebzés ketszeresen szorzódik.

 

A kérdés lényege:

 

Mi van ha Hideous blow-val vitte be a csapást a warlock, egy olyan fegyverrel, amelyen működik az Éles penge hatás, így pl . az már 17-től kritikusat sebez? Ebben az esetben ugyebár a közvetítő közeg a fegyver, és ha azzal kritikust ér el a warlock, akkor a leírás szerint elvileg olyan, mintha az eldritch blast-val ért volna el kritikust a karakter (a különbség, hogy ilyenkor a támadás nem távolsági érintő, hanem normál közelharci). Tehát ilyen esetben nem csak a fegyver sebzése, hanem az eldritch blast sebzése is szorzódik a kritikus találat miatt? 


Módosította anarion: 2019.04.08, 09:20


galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4611 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.04.03, 06:46

 

Hogy még változatosabbá tegyem a kihívásokat a játékosok számára, érdeklődni szeretnék, hogy milyen olyan kedvenc vagy a játákosok által utált varázslatokat tudnátok javasolni (bármely official 3.5 kiadványból), amit előszeretettel alkalmaztok a játékosokkal szemben, mert kihívást jelent nekik (nincs mentő, olyan a hatása stb.)

 

 

 

Valamiféle sötétség jó, ha az ellenfeleket nem zavarja. (trogloditák, stb.)

 

Bármilyen illuzió, főképp tárgyakra mondva hasznos. (én nem szoktam engedni azt, hogy "ez nem valóság", oda kell menni és megériteni)

 

Quest, Geas, stb. Általában van ellene mentő, de megéri :)

 

Charm person és társai. Ez kisebb felvezetést igényel, és kell hozzá megfelelő csapat is. (pl. a driád elbájolja a csapatot. Csak úgy szökhetnek meg, ha kitalálnak valamit, amivel _nem bántják meg a driádot_, vagy ha olyan választás elé állítják a driádot, amiből kiderül, hogy az nem szereti viszont őket. Pl. feleségül kérik egy hőstett után, és nemet mond)

 

Silence X radius. Rajtaütéshez nagyon hasznos.

 

Betegségek és mérgek. (mert egyébként sosem jönnek elő a játék során).

 

Átok!

 

 

 

Egyébként a kérdés nagyon jó! Számomra manapság az egyik legnehezebb dolog a taktikailag érdekes kihívást nyújtó ellenfelek kitalálása. (általában ilyen egyszerűbb, darkness+troglodita minionok kombókig jutok magamtól :D)



morgorito

morgorito

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 320 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.04.01, 11:39

Nekem csak a level 5. feeblemind jut eszembe. Tekintve, hogy heal, limited wish, vagy wish kell a gyógyítására, és teljesen taccsra dob valakit véglegesen, elég durva spell. Mondjuk, lehet túlságosan is nagy szívás használni, mert könnyen megeshet, hogy egyenlő egy "save or die" típusú támadással, mert ugye, kell az új karakter a növény helyett. Főleg ha varázsló a célpont....



Matzi

Matzi

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1756 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.04.01, 01:54

Hasonlóképp hasznos a Ray of Enfeeblement is, ami magasabb szinten akár D6+4el is csokkentheti a célpont erejét, ami a legtobb nem harcosra bénítólag hat. Érdemes megnézni mennyi a csokkent erovel a teherbírás.

Ha jól rémlik hasonlóan kedves a Blindness is, ami bukott mentonél permanens vakságot okoz. Csatán kívul is kellemetlen élmény. Bár nem érdemes surun alkalmazni.

Egy régi csapatom egyik ellensége egy 10 szintu Sorcerer volt, valami draconic featekkel megrakva. Így 10. szinten tudott maximalizált tuzgolyót loni, ami ráadásul fixen 66ot sebzett. Egészen drámai volt nézni az arcukat, amikor sikeres mento mellett is majdnem belehaltak az elsobe. És volt még neki pár.



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6476 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.04.01, 00:13

Nekem anno mágus (sorceror) karakterrel nagy kedvencem volt a Varázslatszint Növelése képesség. A megemelt szintű varázslat sokszor átment az alacsony szintű mágiákat megfogó védelmeken (pl. Sebezhetetlenség Kisebb Gömbje), de kellemetlen volt a Takonyvarázs (grease) is, mert megemelt szinttel könnyen lehetett vele lefegyverezni vagy bennyhill-show -á változtatni az ellenséges varázshasználót. (Ha jó rémlik Reflex mentőre ment, 4-5. varázslatszinten használva 18-20 körüli NF ellen kellet dobni +3-5 -el, mert a Ref mentője sem a harcosoknak, sem a varázshasználóknak nem túl fényes. ;)

Bulldy

anarion

anarion

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 801 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.03.31, 07:25

Titán kampányt játszunk már egy ideje, a Miriador dnd 3.5 rendszere alapján (annyi a plusz, hogy van benne Szerencse főtulajdonság is). A legutóbbi Káosz Háború óta több, mint 300 év telt el, és a Káosz erői újra ébredezni kezdtek Khul kontinensén.

 

Hogy még változatosabbá tegyem a kihívásokat a játékosok számára, érdeklődni szeretnék, hogy milyen olyan kedvenc vagy a játákosok által utált varázslatokat tudnátok javasolni (bármely official 3.5 kiadványból), amit előszeretettel alkalmaztok a játékosokkal szemben, mert kihívást jelent nekik (nincs mentő, olyan a hatása stb.)

 

Az ellenfelek jellemzően gonoszok, a Káosz teremtményei vagy a Káoszt szolgáló gonoszok, a játékosok pedig egy semleges és jó jellemű, jelenleg 6, lassan 7. szintű parti, úgyhogy a varázslatok maximum 4. szintűek legyenek.  

 

A varázslatokat használó ellenfelek varázslói mágiát használó boszorkányok, boszorkánymesterek illetve demonikus teremtmények.



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4611 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.01.04, 18:34


Azt mindenesetre eldöntöttem, hogy nálam maximum NJK-ként tűnhet fel, JK-ként nem. :)

 

Annyira egyébként nem erős, hogy érdemes legyen letiltani. (szerintem).

 

Ha egy problémát meg lehet oldani egyetlen jól megválasztott varázslattal is (legyen az spider climb, sleep vagy charm person), akkor a többi ingyenes varázslat tulajdonképpen már felesleges.

 

Illetve nem biztos, hogy a mesélő mindig dungeon-t mesél, ahol ennek kijönne az előnye... Egy hosszú utazás vagy városi interakciók során még a varázslatok számában korlátozott varázslók sem mindig ürülnek ki.

(edit: az sem garantált, hogy megéli a hetedik szintet...)


Módosította galu22: 2018.01.04, 18:34


Glowface

Glowface

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2910 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.01.04, 13:37

Nálunk volt játék warlockkal. Nem mondom, hogy gyenge volt, de igazából abszolút nem volt játékromboló az élmény. Mire ilyen komoly sebzéseket tol, addigra azért már egy varázslónak is van annyi varázslat helye, hogy egy nem-folyamatos-harccal-teli napon bőven tudja ő is osztogatni a combos hatásokat. És persze, a korlátlan repülő-láthatatlan warlock keménynek hangzik, de igazából ehhez nagyon egy trükkre kell kihegyezni, de csomó más helyzetben meg nem tud semmi érdekeset. 

Asszem nálunk ráadásul peches dobésok miatt nagyon hamar meg is halt.



anarion

anarion

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 801 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.01.04, 13:33

Igen, en is ezt neztem.  Durva kombókat lehet összerakni. És sajnos van ilyenre fogékony játékosom. :D

 

Pl. 8. szinten körönként megy neki az eldricth blast 250 lábra (4k6) távolsági érintőként, mentő nélkül, 24 órán keresztül látja a láthatatlant és lát a sötétben 60 lábig, emellett 24 órára láthatatlanná tud válni, és körönként tud tenni pl  egy mágiatörést (és mivel nem támad vele, hanem csak a varázslat hatását szünteti meg, még csak támadásnak sem minősül, így láthatatlan is marad). NJK-ként ezzel alaposan el lehet venni egy JK mágiahasználó kedvét a játéktól, ha körönként szűnnek meg a varázslatai (na jó, az azonnalos nem), és még csak azt sem tudja, ezt kinek, minek köszönheti.

 

Azt mindenesetre eldöntöttem, hogy nálam maximum NJK-ként tűnhet fel, JK-ként nem. :)



Matzi

Matzi

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1756 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.01.03, 21:20

anarion:

Jól látod, ezt tudja a warlock. Elvileg a d&d fókuszának számító encounteres-dungeonos játékokban nem kirívóan eros. Más jellegu játékoknál a választott invokációktól és a játékosától fuggoen bitang idegesíto is tud lenni. Illetve vannak eros kombinációi, foleg rendszerkedos játékosok kezében. Annak idején még a Dragon Shamannal voltak hasonló gondjaim.



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6476 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.01.03, 19:01

Üdv a 3.5 végső szakaszának termékei közt. :)

Chomy: ugyan egy másik Gábort céloztál be a kérdéssel, de azért leírom. :) Nekem azért tetszett a 3E FRCS, mert nem volt terjengős a leírása semmiről, de mindenhol volt elszórt kalandötlet. Ugyan egyik sem OMFG kategóriás, de egy élő, "kalandozható" világot mutatott be, nem pedig egy olyat, amiből kilógnak a kalandozók.

Ami nem tetszett, az a térkép kivitelezése, mert úgy tünt, hogy az egész Birodalmak az utolsó négyzetmiliméterig fel van fedezve és térképezve. Hiába tudtam, hogy nem, a térképre nézve nem ez volt az érzésem.

Bulldy

Módosította Bulldy: 2018.01.03, 19:02


elGabor

elGabor

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 4329 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.01.03, 18:58

 

 

(de igazából a harmadik kiadású Realms könyv is meglepően jó, egészen megnyert egy olyan világnak, amit alapból nem szerettem);

 

 

Egyszerű kíváncsiságból: mi fogott meg benne, mitől találod jónak?

 

Benne van, ami benne kell hogy legyen egy játék elkezdéséhez. A korábbi Forgotten Realms tele volt szörnyen megírt, érdektelen "világépítős" infócsomagokkal (hazánk nagyjai is belőlük tanultak), ez meg egy áramvonalas, de a világ hangulatát jól tolmácsoló háttéranyag. Abban is jó, hogy visszaadja az események alakításának feladatát a GMPC-ktől a játékos karaktereknek, és nincs annyira elviselhetetlenül tele magas szintű alakokkal, akikkel reménytelen szembeszállni. Nem egy hibátlan anyag, de megbékéltem vele, és többször játszottam olyan játékban, ahol a Realms valamelyik pontja volt a háttér. Ezt a feladatát kiválóan betöltötte.

 

Nem hátrány a szép megjelenés sem - a szerepjátékos szabálykönyvek többsége nem fog meg, de ennek van egy vállalható, letisztult stílusa (ami lényegesen jobb a harmadik kiadású alapkönyveknél).



Glowface

Glowface

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2910 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.01.03, 14:55

Igen, a warlock a cuccait (eldritch blast, invocationök) at-will használja.



anarion

anarion

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 801 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.01.03, 13:08

Köszönöm a válaszokat. Amúgy az érintett részlet a d&d 3.5 neten keringő rajongói fordításából lett kimásolva.

 

Más kérdés: Most nézegettem a Complet Arcane kiegészítőt, és néztem a Warlockot (nem titkoltan azért, hogy egy gonosz ellenséges NJK boszrokánymestert találjak). :)

 

Jól értelmezem, hogy 7. szinten a rendelkezésére álló Elridcth Blastot és 4 darab invokációt (mondjuk ennyi az összes ismert "varázslata") korlátlan számban tudja elvarázsolni, annyi csak a megkötése, hogy körönként egyet tud, mert a létrehozása egy standard cselekedet? Viszont minden körben amíg csak a világ világ, ellőhet mondjuk egy Eldircht blastot (4d6 sebzés) megspékelve egy Eldricth spearral 250 lábnyi távolságra. Ráadásul ez távolsági érintő támadás (nem érvényesül a vért), mentő nélkül?

Illetve körönként el tudná magára varázsolni a láthatatlanság invokációt, amelynek a hatóideje nála ráadásul 24 óra?

 

Vagy valami apróság elkerülte a figyelmem? Mert átnyálaztam párszor, de semmi megkötést nem találtam.



chomy

chomy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2000 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.12.28, 10:57

 

(de igazából a harmadik kiadású Realms könyv is meglepően jó, egészen megnyert egy olyan világnak, amit alapból nem szerettem);

 

 

Egyszerű kíváncsiságból: mi fogott meg benne, mitől találod jónak?



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6476 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.12.27, 17:57

Nem tudom, nem mondta Anarion, hogy hol lelte a játékosa.

Bulldy

Glowface

Glowface

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2910 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.12.27, 09:20

Matzi: a te verziódra már van képesség a Játékosok Könyvében ez meg valami kiegészítős csoda. :)

Bulldy

Ez szerintem a Játékosok Könyvében lévőnek valami alternatív fordítása csak, nem?



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6476 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.12.27, 08:28

Matzi: a te verziódra már van képesség a Játékosok Könyvében ez meg valami kiegészítős csoda. :)

Bulldy

Matzi

Matzi

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1756 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.12.27, 02:50

 

Az többletenergiával ellátott varázslat használata és előkészületei olyanok, mint egy a megnövelt varázslatszinttel azonos varázslatszintű varázslaté.

Ez szerintem azt jelenti, hogy ha az 1. szintu spellt mondjuk 5.re emeled, akkor ahhoz 5. szintu slotot kell elhasználnod. Cserébe az mento célszáma ennyivel tobb ellene, és a sebezhetetlenség gombjén nem akad fent. Nem a világ legtáposabb featje.

 

Ellenben nem hiszem, hogy más metamágiákkal osszevonva automatikusan felhúzná a szintet, ahogy Bulldy írja. Az úgy elég eros lenne.




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]