Ugrás tartalomhoz


Fotó

DnD 3. kiadás


  • Válasz írásához lépj be
6869 hozzászólás érkezett eddig

Glowface

Glowface

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2913 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.12.27, 09:20

Matzi: a te verziódra már van képesség a Játékosok Könyvében ez meg valami kiegészítős csoda. :)

Bulldy

Ez szerintem a Játékosok Könyvében lévőnek valami alternatív fordítása csak, nem?



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6499 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.12.27, 08:28

Matzi: a te verziódra már van képesség a Játékosok Könyvében ez meg valami kiegészítős csoda. :)

Bulldy

Matzi

Matzi

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1756 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.12.27, 02:50

 

Az többletenergiával ellátott varázslat használata és előkészületei olyanok, mint egy a megnövelt varázslatszinttel azonos varázslatszintű varázslaté.

Ez szerintem azt jelenti, hogy ha az 1. szintu spellt mondjuk 5.re emeled, akkor ahhoz 5. szintu slotot kell elhasználnod. Cserébe az mento célszáma ennyivel tobb ellene, és a sebezhetetlenség gombjén nem akad fent. Nem a világ legtáposabb featje.

 

Ellenben nem hiszem, hogy más metamágiákkal osszevonva automatikusan felhúzná a szintet, ahogy Bulldy írja. Az úgy elég eros lenne.



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6499 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.12.26, 20:44

Én nem látom, hogy ez hol több, mint az alapkönyves Varázslatszint Növelése.

Vagy ez úgy működne, hogy egy másik metamágikus képességgel feljavított varázslatnak nem csak a varázslatrekesz-igényét, hanem a valós szintjét is növeli?

Pl. ha maximalizálsz egy tűzlabdát, ahhoz 6-os szintű varázslatrekeszt kell elhasználnod, de a varázslat szintje ettől 3 marad, így fennakad például a Sérthetetlenség Kisebbik Gömbjén. Ellenben ha megvan ez a képesség, akkor a maximalizált tűzgolyó szintje valójában is 6-os lesz, így megsüti az SKG-ben szalonnázó konkurens mágiahasználót.

Én így látom értelmét. Hogy 1db képességért ez mennyire táp, azt nem tudom megmondani, rég volt már a 3E.

Bulldy

Módosította Bulldy: 2017.12.26, 20:45


anarion

anarion

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 801 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.12.26, 16:31

Közben megtaláltam: Good Karma.

 

Más:

VARÁZSLAT TÖBBLETENERGIA [METAMÁGIKUS]

Előny: A többletenergiával ellátott varázslat magasabb varázslatszinttel rendelkezik, mint általában (maximum 9. varázslatszintig). Ellentétben más metamágikus képességekkel, a varázslat többletenergia megnöveli a szintjét annak a varázslatnak, amit módosít. Az összes hatás, ami a varázslat szintjétől függ (mint például mentődobás NF-je, és a képesség, hogy átüsse a sérthetetlenség kisebb gömbjét) az megnövelt szinttel számolandó. Az többletenergiával ellátott varázslat használata és előkészületei olyanok, mint egy a megnövelt varázslatszinttel azonos varázslatszintű varázslaté.

 

Egy játékosom talált meg vele. Ezt most hogyan kell értelmezni?

Mondjuk ha egy második szintű varázsló felveszi az első szintű varázslövedék varázslatára. Akkor az olyan értékekkel sebez stb, mintha 9. szintű lenne? Ugyanakkora varázsrekeszt foglal, vagy nagyobbat? Ha igen, mennyivel? Stb. Ti hogyan értelmeznétek?



anarion

anarion

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 801 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.12.18, 13:01

Indul egy csak kalandorokból álló csapat. Főleg félszerzetek és gnómok, illetve egy törpe és egy fél-elf. Persze, idővel mindneki felvesz majd valami második kasztot is, hogy később is ütőképesek legyünk. :)

 

Azon gondolkodtam, hogy ne legyen minden kalandor egyforma, jómagam a Spellthief kalandor variánssal játszanék. Olvasgatok is most hozzá tippeket, hogy hogyan lehet legjobban kihasználni a karaktert. Ezzel kapcsolatos kérdés az egyik tipp során merült fel bennem. Ugyanis megnéztem a Complete Scoundrelt, de nem találtam meg, hogy melyik feat-ról lehet szó. Valakinek valami ötlet?

 

Ez volt leírva a tippben:

 

  • When you get the absorb spell ability, there's a feat in Complete Scoundrel that allows you to take a hit from a spell for someone else. Use it. Because you have extremely high spell saves, you take a hit from a fireball, if you succeed you won't take damage and then you absorb it, allowing you to hurl it right back at the enemy. Seriously, at level seven you should become the spell punching back because you can take it, and then dish it right back. Once again, positioning becomes important here.

Módosította anarion: 2017.12.18, 13:01


macmelon

macmelon

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 159 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.09.16, 18:24

Ha klasszikus d&d hangulatú kalandot indítanátok, melyik világot választanátok a klasszikus d&d világok közül? (a nem hagyományos fantasy világok, mint Planescape, Dark Sun, Ravenloft stb. most nem játszanak.)

 

Forgotten Realms vagy Greyhawk?

 

A Greyhawk oldszkulabb, de az FR-hez rengeteg az anyag. Az már mesélő/játékosfüggő, hogy melyik előny.


Módosította macmelon: 2017.09.16, 18:25


seti

seti

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 967 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.09.16, 15:05

Én is azt mondanám, hogy Dragonlance, Forgotten Realms, esetleg Mystara. Ez azt jelenti, hogy a régi Spelljammer játék végleg behalt, ahogy az általam vezetett is? Csak mert nagyon régóta nem látni új bejegyzést a blogon... :(


Módosította seti: 2017.09.16, 15:05


elGabor

elGabor

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 4334 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.09.16, 12:50

A kockás papírra felskiccelt házivilág a legautentikusabb, de szerintem ezen túl két alap opció adódik:

  • Greyhawk: semleges ízvilágú, nagyon vázlatos makrokeret, ami nem zavar be, amikor a mesélő berendezkedik az egyik kis sarkában (de igazából a harmadik kiadású Realms könyv is meglepően jó, egészen megnyert egy olyan világnak, amit alapból nem szerettem);
  • Wilderlands: markáns sword&sorcery befolyást mutató, a mikrokörnyezetre koncentráló, de az összefüggéseket a mesélőre hagyó desszantosvilág, ahol bárhol le lehet dobni a csapatot, és elindulni a legközelebbi kalandlehetőség felé.

 


Módosította elGabor: 2017.09.16, 12:51


Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6499 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.09.16, 11:44

A legautentikusabb Mystara, de a Dragonlance világa sem rossz.

Ha a 3E korszakát nézzük, akkor Greyhawk, az ottani istenek vannak a PHB-ban is. Ha az 5E korszakát, akkor FR.

Én most Greyhawk-on mesélek, de igazából akár FR is lehetne. Világformáló erők itt is vannak, pl a Nyolcak Köre vagy a Skarlát Testvériség. Ha FR-ről kihúzod a sok 20+ szintű varázslót, az is teljesen jó. Hogy a Hárfások, a Zhentarim és hasonlók mennyire vannak jelen, az erősen a mesélőtől függ. Amíg JK nem akar valami ilyen szervezethez kötődni, addig akár ki is lehet hagyni őket.

Bulldy

galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4631 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.09.16, 10:31

Ha klasszikus d&d hangulatú kalandot indítanátok, melyik világot választanátok a klasszikus d&d világok közül? (a nem hagyományos fantasy világok, mint Planescape, Dark Sun, Ravenloft stb. most nem játszanak.)

 

Forgotten Realms vagy Greyhawk?

 

Hagyományos d&d hangulatú játékot nem nagyon szoktam hivatalos világba helyezni.

A hagyományos alatt azt értem, hogy nagy feltérképezetlen vadon, kisebb városállamok (de semmiképp nem ezeréves birodalmak), a setting elbírja a dungeon-öket, vannak hagyományos fajok, stb.

 

Forgotten Realms-t teljes egészében azért nem szeretem, mert vannak a világ folyásába állandóan beleszóló, nagyon erős, elkötelezett NPC-k, és szervezetek, amik mindenhol ott vannak.. Ha ezt nem használjuk fel, akkor tök jól játszható, csak nem tudom mennyire marad FR...

 

 

Ami nálam felmerül, mint érdekes alternatíva:

- Wilderlands

- Scarred lands

Biztos van még egy tucat másik, ami megfelel a hagyományoknak, csak nem ismerem :)



Garaboncias

Garaboncias

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 906 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.09.16, 10:10

Ha klasszikus d&d hangulatú kalandot indítanátok, melyik világot választanátok a klasszikus d&d világok közül? (a nem hagyományos fantasy világok, mint Planescape, Dark Sun, Ravenloft stb. most nem játszanak.)

 

Forgotten Realms vagy Greyhawk?

 

Mystara - ugyan a harmadik kiadástól nincs hozzá hivatalos anyag, de ennél klasszikusabb D&D világ nem volt. :) Konverzió szükségeltetik, de biztosan van a neten pár rajongói is, ha nem akarsz vele dolgozni.
 



anarion

anarion

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 801 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.09.16, 09:07

Ha klasszikus d&d hangulatú kalandot indítanátok, melyik világot választanátok a klasszikus d&d világok közül? (a nem hagyományos fantasy világok, mint Planescape, Dark Sun, Ravenloft stb. most nem játszanak.)

 

Forgotten Realms vagy Greyhawk?


Módosította anarion: 2017.09.16, 09:08


freelancer

freelancer

    keyser söze

  • Fórumita
  • 231 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.04.25, 14:28

Üdv!

 

D&D 3.5 modul teszteléséhez keresnék 3-5 játékost. 1-2, 6-7 órás alkalomról lenne szó . A tervek szerint szombaton, vagy ha a társaságnak jó, hétköznap játszanánk, Budapesten.

 

A modul a rómaiak kivonulása utáni Britannia egyik királyságában játszódik. A setting low-fantasy, a mágia kifejezetten ritka, de emiatt erős, és vannak nem emberi fajok is. A mágiahasználó kasztok le lettek gyengítve és sok helyen a lincselést kockáztatja az, aki varázsol, mert a nép nem elhanyagolható része betegesen fél a misztikus erőktől. Az érdeklődők vagy itt, privát üzenetben, vagy pedig a fredlancergm kukac gmail pont com címen jelezzék szándékukat.



HalfDemon

HalfDemon

    Gonosz Házimacska

  • Fórumita
  • 603 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.02.26, 18:02

Az én kérdésem a Disguise Self varázslathoz és az illúziókhoz tartozik. Ugye tudok magamra másfajta ruha képét varázsolni. Ez a ruha értelemszerűen természetesen fog viselkedni, különben igen gyorsan lebukna az ember. Mivel a varázslat nem igényel koncentrációt, ezért ez része a spellnek. Na most mi van, ha én manipulálni akarom ezt a ruhát? Például illúzionáltam magamra egy hosszú köpenyt (noha nincs rajtam), és meg akarom fogni, akkor meg fogom tudni "fogni"? Azért idézőjel, mert én érezni fogom, hogy nem fogok semmit, de ha ügyes vagyok akkor ez senki másnak nem tűnik fel.

 

Egyfelől igen, hiszen a gravitácónak engedelmeskedik és a testemen természetesen hajlik.

Másfelől nem, hiszen többször is előjön, hogy az illúzió könnyen leleplezhető, ha keresztülmegy valamin, tehát a sapkámat nem "veri le" a szemöldökfa, hanem átmegy rajta.

 

 

 "Ertelemszeruen" ha tudataban van a dolognak akkor tudja manipulalni a illuziot (tehat, a szemoldokfa eseteben is, ha eszleli, hogy nem oke, akkor ha le nem is esik, de elcsuszik, stb (csak hogy resze maradjon a ruhanak), 
Szoval, igazabol, nem megfogni lehet a illuzio ruhat, hanem inkabb "az illuzio hajlik a ujjad ala". Szoval, ez nem "koncentracio" dolog, csak tudataban kell lenni annak, hogy ott van. 

 Ez a en velemenyem. Meg az, hogy az a meselo, aki ezen akar kukacoskodni, megerdemel egy felvont szemoldokot. :)



tetra

tetra

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 20 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.02.17, 11:30

Téma D&D3.5 Darkvision.
Ugyebár ha van valakinek 60 láb sötétlátása, az, nem csak a teljes sötétségben 60 lábnyira lát. Ahogy írja a könyv, a fény nem zavarja a sötétlátásban, továbbra is ellát 60 lábra. Ha a fényforrás fényköre messzebb nyúlna a 60 láb sötétlátás határánál, akkor sem lát tovább, ez a sötétlátás.
Ugyebár ebből is következik, hogy valakinek a normál látása és a sötétlátása egyszerre nem működik. Ti ebben az esetben hogy kezelitek, kezelnétek a dolgokat?
1: Tudatos váltással át tud váltani (mondjuk free action-nel) az egyik látásmódból a másikba.
2: Nem tud váltani, mert a sötétlátás bekapcsolódása és kikapcsolódása automatikus, a sötétség függvénye.
3: egyéb.

 

Miért ne működne egyszerre a kettő? Ahol nincs fény ott lát darkvisionnel, ahogy a normál emberi látás is kiszürkül ahogy a fényviszonyok romlanak, ez is kiszürkül, csak megmarad az "élesség". De asszem ezt arckönyvön már kitárgyaltuk.

 

 

Az én kérdésem a Disguise Self varázslathoz és az illúziókhoz tartozik. Ugye tudok magamra másfajta ruha képét varázsolni. Ez a ruha értelemszerűen természetesen fog viselkedni, különben igen gyorsan lebukna az ember. Mivel a varázslat nem igényel koncentrációt, ezért ez része a spellnek. Na most mi van, ha én manipulálni akarom ezt a ruhát? Például illúzionáltam magamra egy hosszú köpenyt (noha nincs rajtam), és meg akarom fogni, akkor meg fogom tudni "fogni"? Azért idézőjel, mert én érezni fogom, hogy nem fogok semmit, de ha ügyes vagyok akkor ez senki másnak nem tűnik fel.

 

Egyfelől igen, hiszen a gravitácónak engedelmeskedik és a testemen természetesen hajlik.

Másfelől nem, hiszen többször is előjön, hogy az illúzió könnyen leleplezhető, ha keresztülmegy valamin, tehát a sapkámat nem "veri le" a szemöldökfa, hanem átmegy rajta.



Major

Major

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 423 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.12.07, 15:09

Téma D&D3.5 Darkvision.
Ugyebár ha van valakinek 60 láb sötétlátása, az, nem csak a teljes sötétségben 60 lábnyira lát. Ahogy írja a könyv, a fény nem zavarja a sötétlátásban, továbbra is ellát 60 lábra. Ha a fényforrás fényköre messzebb nyúlna a 60 láb sötétlátás határánál, akkor sem lát tovább, ez a sötétlátás.
Ugyebár ebből is következik, hogy valakinek a normál látása és a sötétlátása egyszerre nem működik. Ti ebben az esetben hogy kezelitek, kezelnétek a dolgokat?
1: Tudatos váltással át tud váltani (mondjuk free action-nel) az egyik látásmódból a másikba.
2: Nem tud váltani, mert a sötétlátás bekapcsolódása és kikapcsolódása automatikus, a sötétség függvénye.
3: egyéb.



Glowface

Glowface

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2913 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.09.20, 09:41

Hogy ne értenél a papi varázslatokhoz? Felvetted rá a spellcraft szakértelmet. Megtanutal a törzsi sámánok, a viking viharmágusok, a távolkeleti wu jenek, és a falusi boszorkányok mágiáit.



tetra

tetra

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 20 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.09.20, 09:33

Van egy kérdés, ami úgy tűnik, csak nekem nem világos, mert sehol nem találom fossátárgyalva, pedig igencsak kritikus.

 

Van ez a spellcraft skill. Amivel lehet azonosítani varázslatokat. Ezt mégis hogy kéne elképzelni? Én egy varázsló vagyok, előttem egy törzsi sámán ugrabugrál meg veri a dobot, én meg elgondolkodó arccal bólogatok, hogy "igen, ez egy Bless lesz"? Nem is ismerem a papi varázslatokat. Fogalmam sincs, hogy varázsol egy sámán. Vagy dobjak rá durva minuszokat, ha messzebb van a karakter szakterületétől?



freelancer

freelancer

    keyser söze

  • Fórumita
  • 231 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.09.18, 11:58

Üdv!

 

Egyeseket talán érdekelhet, hogy egy vasárnaponként játszó parti összehozásán fáradozom. Olyanok érdeklődését várom, akik havonta 3-4 alkalommal ráérnek. A setting 99%, hogy forgotten realms lesz. Aki esetleg beszállna, írjon privát üzenetet, vagy jelezze szándékát a fredlancergm kukac gmail.com-on




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]