Ugrás tartalomhoz


Fotó

DnD 3. kiadás


  • Válasz írásához lépj be
6859 hozzászólás érkezett eddig

galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4231 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.09.16, 10:31

Ha klasszikus d&d hangulatú kalandot indítanátok, melyik világot választanátok a klasszikus d&d világok közül? (a nem hagyományos fantasy világok, mint Planescape, Dark Sun, Ravenloft stb. most nem játszanak.)

 

Forgotten Realms vagy Greyhawk?

 

Hagyományos d&d hangulatú játékot nem nagyon szoktam hivatalos világba helyezni.

A hagyományos alatt azt értem, hogy nagy feltérképezetlen vadon, kisebb városállamok (de semmiképp nem ezeréves birodalmak), a setting elbírja a dungeon-öket, vannak hagyományos fajok, stb.

 

Forgotten Realms-t teljes egészében azért nem szeretem, mert vannak a világ folyásába állandóan beleszóló, nagyon erős, elkötelezett NPC-k, és szervezetek, amik mindenhol ott vannak.. Ha ezt nem használjuk fel, akkor tök jól játszható, csak nem tudom mennyire marad FR...

 

 

Ami nálam felmerül, mint érdekes alternatíva:

- Wilderlands

- Scarred lands

Biztos van még egy tucat másik, ami megfelel a hagyományoknak, csak nem ismerem :)



Garaboncias

Garaboncias

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 463 Hozzászólás
Hírnevek
                                

Kelt 2017.09.16, 10:10

Ha klasszikus d&d hangulatú kalandot indítanátok, melyik világot választanátok a klasszikus d&d világok közül? (a nem hagyományos fantasy világok, mint Planescape, Dark Sun, Ravenloft stb. most nem játszanak.)

 

Forgotten Realms vagy Greyhawk?

 

Mystara - ugyan a harmadik kiadástól nincs hozzá hivatalos anyag, de ennél klasszikusabb D&D világ nem volt. :) Konverzió szükségeltetik, de biztosan van a neten pár rajongói is, ha nem akarsz vele dolgozni.
 


  • chomy kedvelte ezt

anarion

anarion

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 774 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.09.16, 09:07

Ha klasszikus d&d hangulatú kalandot indítanátok, melyik világot választanátok a klasszikus d&d világok közül? (a nem hagyományos fantasy világok, mint Planescape, Dark Sun, Ravenloft stb. most nem játszanak.)

 

Forgotten Realms vagy Greyhawk?


Módosította anarion: 2017.09.16, 09:08


freelancer

freelancer

    keyser söze

  • Fórumita
  • 218 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.04.25, 14:28

Üdv!

 

D&D 3.5 modul teszteléséhez keresnék 3-5 játékost. 1-2, 6-7 órás alkalomról lenne szó . A tervek szerint szombaton, vagy ha a társaságnak jó, hétköznap játszanánk, Budapesten.

 

A modul a rómaiak kivonulása utáni Britannia egyik királyságában játszódik. A setting low-fantasy, a mágia kifejezetten ritka, de emiatt erős, és vannak nem emberi fajok is. A mágiahasználó kasztok le lettek gyengítve és sok helyen a lincselést kockáztatja az, aki varázsol, mert a nép nem elhanyagolható része betegesen fél a misztikus erőktől. Az érdeklődők vagy itt, privát üzenetben, vagy pedig a fredlancergm kukac gmail pont com címen jelezzék szándékukat.



HalfDemon

HalfDemon

    Gonosz Házimacska

  • Fórumita
  • 603 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2016.02.26, 18:02

Az én kérdésem a Disguise Self varázslathoz és az illúziókhoz tartozik. Ugye tudok magamra másfajta ruha képét varázsolni. Ez a ruha értelemszerűen természetesen fog viselkedni, különben igen gyorsan lebukna az ember. Mivel a varázslat nem igényel koncentrációt, ezért ez része a spellnek. Na most mi van, ha én manipulálni akarom ezt a ruhát? Például illúzionáltam magamra egy hosszú köpenyt (noha nincs rajtam), és meg akarom fogni, akkor meg fogom tudni "fogni"? Azért idézőjel, mert én érezni fogom, hogy nem fogok semmit, de ha ügyes vagyok akkor ez senki másnak nem tűnik fel.

 

Egyfelől igen, hiszen a gravitácónak engedelmeskedik és a testemen természetesen hajlik.

Másfelől nem, hiszen többször is előjön, hogy az illúzió könnyen leleplezhető, ha keresztülmegy valamin, tehát a sapkámat nem "veri le" a szemöldökfa, hanem átmegy rajta.

 

 

 "Ertelemszeruen" ha tudataban van a dolognak akkor tudja manipulalni a illuziot (tehat, a szemoldokfa eseteben is, ha eszleli, hogy nem oke, akkor ha le nem is esik, de elcsuszik, stb (csak hogy resze maradjon a ruhanak), 
Szoval, igazabol, nem megfogni lehet a illuzio ruhat, hanem inkabb "az illuzio hajlik a ujjad ala". Szoval, ez nem "koncentracio" dolog, csak tudataban kell lenni annak, hogy ott van. 

 Ez a en velemenyem. Meg az, hogy az a meselo, aki ezen akar kukacoskodni, megerdemel egy felvont szemoldokot. :)



tetra

tetra

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 20 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2016.02.17, 11:30

Téma D&D3.5 Darkvision.
Ugyebár ha van valakinek 60 láb sötétlátása, az, nem csak a teljes sötétségben 60 lábnyira lát. Ahogy írja a könyv, a fény nem zavarja a sötétlátásban, továbbra is ellát 60 lábra. Ha a fényforrás fényköre messzebb nyúlna a 60 láb sötétlátás határánál, akkor sem lát tovább, ez a sötétlátás.
Ugyebár ebből is következik, hogy valakinek a normál látása és a sötétlátása egyszerre nem működik. Ti ebben az esetben hogy kezelitek, kezelnétek a dolgokat?
1: Tudatos váltással át tud váltani (mondjuk free action-nel) az egyik látásmódból a másikba.
2: Nem tud váltani, mert a sötétlátás bekapcsolódása és kikapcsolódása automatikus, a sötétség függvénye.
3: egyéb.

 

Miért ne működne egyszerre a kettő? Ahol nincs fény ott lát darkvisionnel, ahogy a normál emberi látás is kiszürkül ahogy a fényviszonyok romlanak, ez is kiszürkül, csak megmarad az "élesség". De asszem ezt arckönyvön már kitárgyaltuk.

 

 

Az én kérdésem a Disguise Self varázslathoz és az illúziókhoz tartozik. Ugye tudok magamra másfajta ruha képét varázsolni. Ez a ruha értelemszerűen természetesen fog viselkedni, különben igen gyorsan lebukna az ember. Mivel a varázslat nem igényel koncentrációt, ezért ez része a spellnek. Na most mi van, ha én manipulálni akarom ezt a ruhát? Például illúzionáltam magamra egy hosszú köpenyt (noha nincs rajtam), és meg akarom fogni, akkor meg fogom tudni "fogni"? Azért idézőjel, mert én érezni fogom, hogy nem fogok semmit, de ha ügyes vagyok akkor ez senki másnak nem tűnik fel.

 

Egyfelől igen, hiszen a gravitácónak engedelmeskedik és a testemen természetesen hajlik.

Másfelől nem, hiszen többször is előjön, hogy az illúzió könnyen leleplezhető, ha keresztülmegy valamin, tehát a sapkámat nem "veri le" a szemöldökfa, hanem átmegy rajta.



Major

Major

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 416 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2015.12.07, 15:09

Téma D&D3.5 Darkvision.
Ugyebár ha van valakinek 60 láb sötétlátása, az, nem csak a teljes sötétségben 60 lábnyira lát. Ahogy írja a könyv, a fény nem zavarja a sötétlátásban, továbbra is ellát 60 lábra. Ha a fényforrás fényköre messzebb nyúlna a 60 láb sötétlátás határánál, akkor sem lát tovább, ez a sötétlátás.
Ugyebár ebből is következik, hogy valakinek a normál látása és a sötétlátása egyszerre nem működik. Ti ebben az esetben hogy kezelitek, kezelnétek a dolgokat?
1: Tudatos váltással át tud váltani (mondjuk free action-nel) az egyik látásmódból a másikba.
2: Nem tud váltani, mert a sötétlátás bekapcsolódása és kikapcsolódása automatikus, a sötétség függvénye.
3: egyéb.



Glowface

Glowface

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2816 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2015.09.20, 09:41

Hogy ne értenél a papi varázslatokhoz? Felvetted rá a spellcraft szakértelmet. Megtanutal a törzsi sámánok, a viking viharmágusok, a távolkeleti wu jenek, és a falusi boszorkányok mágiáit.


  • HalfDemon kedvelte ezt

tetra

tetra

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 20 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2015.09.20, 09:33

Van egy kérdés, ami úgy tűnik, csak nekem nem világos, mert sehol nem találom fossátárgyalva, pedig igencsak kritikus.

 

Van ez a spellcraft skill. Amivel lehet azonosítani varázslatokat. Ezt mégis hogy kéne elképzelni? Én egy varázsló vagyok, előttem egy törzsi sámán ugrabugrál meg veri a dobot, én meg elgondolkodó arccal bólogatok, hogy "igen, ez egy Bless lesz"? Nem is ismerem a papi varázslatokat. Fogalmam sincs, hogy varázsol egy sámán. Vagy dobjak rá durva minuszokat, ha messzebb van a karakter szakterületétől?



freelancer

freelancer

    keyser söze

  • Fórumita
  • 218 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2015.09.18, 11:58

Üdv!

 

Egyeseket talán érdekelhet, hogy egy vasárnaponként játszó parti összehozásán fáradozom. Olyanok érdeklődését várom, akik havonta 3-4 alkalommal ráérnek. A setting 99%, hogy forgotten realms lesz. Aki esetleg beszállna, írjon privát üzenetet, vagy jelezze szándékát a fredlancergm kukac gmail.com-on



Major

Major

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 416 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2015.09.10, 11:50

Ha a 3.5 "kritikus tartomány szorzása" koncepcióját követed, akkor a 24 órás pihenő duplázza, ugyanez ápolással kombinálva triplázza a gyógyulás mértékét.

 

Bulldy 

 

Akkor jól sejtettem. Köszi! A lényeg, hogy lehet e használni együtt. Bár tiltás nem volt és logikailag is összeegyeztethető, de gondoltam megkérdem.
 



Glowface

Glowface

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2816 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2015.09.09, 20:19

3.0

MULTIPLYING
Sometimes a special rule makes you multiply a number or a die roll. As long as you’re applying a single multiplier, multiply the number normally. When two or more multipliers apply, however, combine them into a single multiple, with each extra multiple adding 1 less than its value to the first multiple. Thus, a double (x2) and a double (x2) applied to the same number results in a triple (x3, because 2 + 1 = 3).

 

3.5

Long-Term Care: Providing long-term care means treating a wounded person for a day or more. If your Heal check is successful, the patient recovers hit points or ability score points (lost to ability damage) at twice the normal rate: 2 hit points per level for a full 8 hours of rest in a day, or 4 hit points per level for each full day of complete rest; 2 ability score points for a full 8 hours of rest in a day, or 4 ability score points for each full day of complete rest.
You can tend as many as six patients at a time. You need a few items and supplies (bandages, salves, and so on) that are easy to come by in settled lands. Giving long-term care counts as light activity for the healer. You cannot give long-term care to yourself.



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6115 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2015.09.09, 19:52

Ha a 3.5 "kritikus tartomány szorzása" koncepcióját követed, akkor a 24 órás pihenő duplázza, ugyanez ápolással kombinálva triplázza a gyógyulás mértékét.

 

Bulldy 



Major

Major

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 416 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2015.09.09, 16:01

A Long-term care és a Heal skill egyszerre történő használata esetén nő a szorzó? Ha igen mennyire? Egyáltalán lehet e jelen esetben együtt használni a két dolgot. Beszélhetünk sima sérülésről is, nem csak tulajdonság sebzésről, ugyanabba esik a kettő.

HEALING ABILITY DAMAGE
If, during a 24-hour period, a creature gets a full 8 hours of sleep or equivalent rest (depending on the creature’s race), that creature recovers 1 ability score point per damaged ability score. Any significant interruption, such as combat, during the rest prevents healing. Complete bed rest for the entire 24 hours doubles this rate. Undertaking even light activity during a 24-hour period prevents this additional healing.

Long-Term Care
Someone who has the Heal skill can help another creature mdouble its recovery of ability score points by succeeding on a DC 15 Heal check. A healer can tend up to six patients. Providing this sort of care is light activity and requires medical supplies. You can’t give longterm care to yourself.



Glowface

Glowface

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2816 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2015.09.04, 14:47

Lenne egy d20-as, vagy inkább d&d 3.5-ös kérdésem, mert nem vagyok teljesen biztos.
Ugyebár megszakító támadásból egyet lehet tenni körönként. Vannak képességek, amikkel többet is tehetsz.
Engem az az eset érdekelne, hogy amikor minden ilyen jellegű képesség nélkül áll egymással szemben két harcoló fél, és két vagy több különböző okból kifolyólag jogosult valaki megszakító támadásra [például: az ellenfél elrakja a fegyverét, és varázsolni kezd - ugyebár ez már 2 megszakító támadás], akkor is csak egyre vagyok jogosult, vagy a különböző forrás miatt 2-re? Az biztos, hogy ha van pl. Harci Reflexek képességem és kellően magas Ügyességem, akkor jogosult vagyok 2-re. De ilyen dolgok nélkül? Az biztos, hogy egy fajta kiváltó ok esetében nem lehet többet sehogy.

szerintem spéci képességek nélkül 1 AoO-d van csak két köröd között, még ha különböző fajta tevékenységek is váltanák ki.

 

SRD:

Making an Attack of Opportunity

An attack of opportunity is a single melee attack, and you can only make one per round. You don’t have to make an attack of opportunity if you don’t want to.

...

Combat Reflexes and Additional Attacks of Opportunity

If you have the Combat Reflexes feat you can add your Dexterity modifier to the number of attacks of opportunity you can make in a round. This feat does not let you make more than one attack for a given opportunity, but if the same opponent provokes two attacks of opportunity from you, you could make two separate attacks of opportunity (since each one represents a different opportunity). Moving out of more than one square threatened by the same opponent in the same round doesn’t count as more than one opportunity for that opponent. All these attacks are at your full normal attack bonus

 

.


Módosította Glowface: 2015.09.04, 14:50


Major

Major

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 416 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2015.09.04, 14:34

Lenne egy d20-as, vagy inkább d&d 3.5-ös kérdésem, mert nem vagyok teljesen biztos.
Ugyebár megszakító támadásból egyet lehet tenni körönként. Vannak képességek, amikkel többet is tehetsz.
Engem az az eset érdekelne, hogy amikor minden ilyen jellegű képesség nélkül áll egymással szemben két harcoló fél, és két vagy több különböző okból kifolyólag jogosult valaki megszakító támadásra [például: az ellenfél elrakja a fegyverét, és varázsolni kezd - ugyebár ez már 2 megszakító támadás], akkor is csak egyre vagyok jogosult, vagy a különböző forrás miatt 2-re? Az biztos, hogy ha van pl. Harci Reflexek képességem és kellően magas Ügyességem, akkor jogosult vagyok 2-re. De ilyen dolgok nélkül? Az biztos, hogy egy fajta kiváltó ok esetében nem lehet többet sehogy.

 



sztyepy

sztyepy

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 6 Hozzászólás
Hírnevek
                                

Kelt 2015.07.02, 12:18

9. szinttől Teleportálás (aki varázsolja + szintenként ~25kg -nyi személy/felszerelés).

 

17. szinttől Teleportáló Kör (bárkit áthoz, aki belelép).

 

A Forgotten Realms világlerásban van szó "térkapu" készítésről, de abban az esetben mindig ugyanott lesz a bejárat.

 

Bulldy

 

Köszönöm a választ!
 



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6115 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2015.07.02, 09:46

9. szinttől Teleportálás (aki varázsolja + szintenként ~25kg -nyi személy/felszerelés).

 

17. szinttől Teleportáló Kör (bárkit áthoz, aki belelép).

 

A Forgotten Realms világlerásban van szó "térkapu" készítésről, de abban az esetben mindig ugyanott lesz a bejárat.

 

Bulldy



sztyepy

sztyepy

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 6 Hozzászólás
Hírnevek
                                

Kelt 2015.07.02, 09:03

Sziasztok!

 

A kérdésem jellege a helyhez rögzített teleportáció-val kapcsolatos.

A szitu a következő:

csapatunk egy elhagyott törpa otthonban barangol ahol sikeült megfejteni a kapu kinyitását. Igaz alacsony szintűek vagyunk még, de az elképzelésuünk az, hogy itt kialakítunk magunknak egy rejtett bázist ahova vissza tudunk térni ha baj van vagy pihenni  kell. A lényeg,h ogy lehetne megoldani mindezt. Regényekben olvastam ilyen gyűrűkről és egyébb eszközökreől amik ezt lehgetővé teszik, de leírást nemigazán találtam hozzá.

Segítségeteket előre is köszönöm

Szytepy



Glowface

Glowface

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2816 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2015.06.08, 05:06

PHB 3.5, 143. oldal.

A metamagic sorcerer-bard spellek használata full-round action, ami csak annyit jelent, hogy elveszi a varázshasználó teljes körét. De rögtön, amikor a mágus varázsolni kezd, azonnal létrejön.

 

Ez nem ugyanaz, mint az '1 round' varázslási idejű varázslatok. Azok ugyanis valóban a varázsló következő köre elején jönnek létre.

 

Általánosabban: a DnD kör jól működő absztrakció. Ami egy teljes kör alatt történik, az mind kb. egyszerre zajlik. Mégis úgy kezeljük, hogy sorban a szereplők lecselekszik a teljes körüket, nem mérjük, melyik időillanatban történnek az egymás utáni cselekvések. Ezen az alapon pl. aki mozog és támad, az is előbb mozogna, majd a kör végén támadna.

Amúgy vannak ilyen szegmens-alapú rendszerek, amik körön belül másodperces bontásban követik, mikor mi történik. De szerintem a DnD kb. AD&D 2nd edition óta nem ilyen.




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]