Ugrás tartalomhoz


Fotó

DnD 3. kiadás


  • Válasz írásához lépj be
6869 hozzászólás érkezett eddig

Major

Major

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 423 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.09.10, 11:50

Ha a 3.5 "kritikus tartomány szorzása" koncepcióját követed, akkor a 24 órás pihenő duplázza, ugyanez ápolással kombinálva triplázza a gyógyulás mértékét.

 

Bulldy 

 

Akkor jól sejtettem. Köszi! A lényeg, hogy lehet e használni együtt. Bár tiltás nem volt és logikailag is összeegyeztethető, de gondoltam megkérdem.
 



Glowface

Glowface

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2913 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.09.09, 20:19

3.0

MULTIPLYING
Sometimes a special rule makes you multiply a number or a die roll. As long as you’re applying a single multiplier, multiply the number normally. When two or more multipliers apply, however, combine them into a single multiple, with each extra multiple adding 1 less than its value to the first multiple. Thus, a double (x2) and a double (x2) applied to the same number results in a triple (x3, because 2 + 1 = 3).

 

3.5

Long-Term Care: Providing long-term care means treating a wounded person for a day or more. If your Heal check is successful, the patient recovers hit points or ability score points (lost to ability damage) at twice the normal rate: 2 hit points per level for a full 8 hours of rest in a day, or 4 hit points per level for each full day of complete rest; 2 ability score points for a full 8 hours of rest in a day, or 4 ability score points for each full day of complete rest.
You can tend as many as six patients at a time. You need a few items and supplies (bandages, salves, and so on) that are easy to come by in settled lands. Giving long-term care counts as light activity for the healer. You cannot give long-term care to yourself.



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6499 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.09.09, 19:52

Ha a 3.5 "kritikus tartomány szorzása" koncepcióját követed, akkor a 24 órás pihenő duplázza, ugyanez ápolással kombinálva triplázza a gyógyulás mértékét.

 

Bulldy 



Major

Major

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 423 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.09.09, 16:01

A Long-term care és a Heal skill egyszerre történő használata esetén nő a szorzó? Ha igen mennyire? Egyáltalán lehet e jelen esetben együtt használni a két dolgot. Beszélhetünk sima sérülésről is, nem csak tulajdonság sebzésről, ugyanabba esik a kettő.

HEALING ABILITY DAMAGE
If, during a 24-hour period, a creature gets a full 8 hours of sleep or equivalent rest (depending on the creature’s race), that creature recovers 1 ability score point per damaged ability score. Any significant interruption, such as combat, during the rest prevents healing. Complete bed rest for the entire 24 hours doubles this rate. Undertaking even light activity during a 24-hour period prevents this additional healing.

Long-Term Care
Someone who has the Heal skill can help another creature mdouble its recovery of ability score points by succeeding on a DC 15 Heal check. A healer can tend up to six patients. Providing this sort of care is light activity and requires medical supplies. You can’t give longterm care to yourself.



Glowface

Glowface

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2913 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.09.04, 14:47

Lenne egy d20-as, vagy inkább d&d 3.5-ös kérdésem, mert nem vagyok teljesen biztos.
Ugyebár megszakító támadásból egyet lehet tenni körönként. Vannak képességek, amikkel többet is tehetsz.
Engem az az eset érdekelne, hogy amikor minden ilyen jellegű képesség nélkül áll egymással szemben két harcoló fél, és két vagy több különböző okból kifolyólag jogosult valaki megszakító támadásra [például: az ellenfél elrakja a fegyverét, és varázsolni kezd - ugyebár ez már 2 megszakító támadás], akkor is csak egyre vagyok jogosult, vagy a különböző forrás miatt 2-re? Az biztos, hogy ha van pl. Harci Reflexek képességem és kellően magas Ügyességem, akkor jogosult vagyok 2-re. De ilyen dolgok nélkül? Az biztos, hogy egy fajta kiváltó ok esetében nem lehet többet sehogy.

szerintem spéci képességek nélkül 1 AoO-d van csak két köröd között, még ha különböző fajta tevékenységek is váltanák ki.

 

SRD:

Making an Attack of Opportunity

An attack of opportunity is a single melee attack, and you can only make one per round. You don’t have to make an attack of opportunity if you don’t want to.

...

Combat Reflexes and Additional Attacks of Opportunity

If you have the Combat Reflexes feat you can add your Dexterity modifier to the number of attacks of opportunity you can make in a round. This feat does not let you make more than one attack for a given opportunity, but if the same opponent provokes two attacks of opportunity from you, you could make two separate attacks of opportunity (since each one represents a different opportunity). Moving out of more than one square threatened by the same opponent in the same round doesn’t count as more than one opportunity for that opponent. All these attacks are at your full normal attack bonus

 

.


Módosította Glowface: 2015.09.04, 14:50


Major

Major

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 423 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.09.04, 14:34

Lenne egy d20-as, vagy inkább d&d 3.5-ös kérdésem, mert nem vagyok teljesen biztos.
Ugyebár megszakító támadásból egyet lehet tenni körönként. Vannak képességek, amikkel többet is tehetsz.
Engem az az eset érdekelne, hogy amikor minden ilyen jellegű képesség nélkül áll egymással szemben két harcoló fél, és két vagy több különböző okból kifolyólag jogosult valaki megszakító támadásra [például: az ellenfél elrakja a fegyverét, és varázsolni kezd - ugyebár ez már 2 megszakító támadás], akkor is csak egyre vagyok jogosult, vagy a különböző forrás miatt 2-re? Az biztos, hogy ha van pl. Harci Reflexek képességem és kellően magas Ügyességem, akkor jogosult vagyok 2-re. De ilyen dolgok nélkül? Az biztos, hogy egy fajta kiváltó ok esetében nem lehet többet sehogy.

 



sztyepy

sztyepy

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 6 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2015.07.02, 12:18

9. szinttől Teleportálás (aki varázsolja + szintenként ~25kg -nyi személy/felszerelés).

 

17. szinttől Teleportáló Kör (bárkit áthoz, aki belelép).

 

A Forgotten Realms világlerásban van szó "térkapu" készítésről, de abban az esetben mindig ugyanott lesz a bejárat.

 

Bulldy

 

Köszönöm a választ!
 



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6499 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.07.02, 09:46

9. szinttől Teleportálás (aki varázsolja + szintenként ~25kg -nyi személy/felszerelés).

 

17. szinttől Teleportáló Kör (bárkit áthoz, aki belelép).

 

A Forgotten Realms világlerásban van szó "térkapu" készítésről, de abban az esetben mindig ugyanott lesz a bejárat.

 

Bulldy



sztyepy

sztyepy

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 6 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2015.07.02, 09:03

Sziasztok!

 

A kérdésem jellege a helyhez rögzített teleportáció-val kapcsolatos.

A szitu a következő:

csapatunk egy elhagyott törpa otthonban barangol ahol sikeült megfejteni a kapu kinyitását. Igaz alacsony szintűek vagyunk még, de az elképzelésuünk az, hogy itt kialakítunk magunknak egy rejtett bázist ahova vissza tudunk térni ha baj van vagy pihenni  kell. A lényeg,h ogy lehetne megoldani mindezt. Regényekben olvastam ilyen gyűrűkről és egyébb eszközökreől amik ezt lehgetővé teszik, de leírást nemigazán találtam hozzá.

Segítségeteket előre is köszönöm

Szytepy



Glowface

Glowface

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2913 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.06.08, 05:06

PHB 3.5, 143. oldal.

A metamagic sorcerer-bard spellek használata full-round action, ami csak annyit jelent, hogy elveszi a varázshasználó teljes körét. De rögtön, amikor a mágus varázsolni kezd, azonnal létrejön.

 

Ez nem ugyanaz, mint az '1 round' varázslási idejű varázslatok. Azok ugyanis valóban a varázsló következő köre elején jönnek létre.

 

Általánosabban: a DnD kör jól működő absztrakció. Ami egy teljes kör alatt történik, az mind kb. egyszerre zajlik. Mégis úgy kezeljük, hogy sorban a szereplők lecselekszik a teljes körüket, nem mérjük, melyik időillanatban történnek az egymás utáni cselekvések. Ezen az alapon pl. aki mozog és támad, az is előbb mozogna, majd a kör végén támadna.

Amúgy vannak ilyen szegmens-alapú rendszerek, amik körön belül másodperces bontásban követik, mikor mi történik. De szerintem a DnD kb. AD&D 2nd edition óta nem ilyen.



loneknight

loneknight

    Rendszeres fórumozó

  • Inactive / Invalid
  • 180 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2015.06.08, 04:57

Full round varázslat úgy működik hogy a varázsló következő köre előtt fejezi be a varázslatot.

 

Tehát ha varázsló mondjuk jön 10-nél, elkezd egy summon monster-t (vagy a mágus egy silent sleep-et), akkor a következő köre elejére (10-nél) fejezi be.

 

A teljes támadás még az adott körben megtörténik, nem lehet kimozogni belőle vagy ilyesmi.



Hawkmoon

Hawkmoon

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 65 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.06.07, 17:41

Amúgy.... lehet, le van írva valahol, de most lusta vagyok keresgélni... 

De ha egy Sorcerer metamagic feat-et használ, akkor ugye full-round action-né változik az alapból standard action-os varázslás. Időben ez akkor mikor történik meg pontosan? A mágus kezdeményező dobásának megfelelő időben, vagy pedig az adott kör végén? 

 

Ugyanez, hogy működik több támadásnál (magas BAB vagy TWF) nálatok? Az adott karakter letolja egyszerre mind az akár 6-7 támadását is egyszerre, amikor ő van soron? Vagy van valami késleltetés erre? Ki hogy játssza ki az ilyet?



loneknight

loneknight

    Rendszeres fórumozó

  • Inactive / Invalid
  • 180 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2015.06.06, 10:30

(kicsúsztam edit-időből...)

 

A kavarodás oka nálam az, hogy alapkönyves, errata nélküli Quicken Metamagic az Free action, és úgy emlékeztem azokra hiába készítesz be, mert nem lehet rá reagálni.

 

De errata Swift Action-é teszi, szóval biztosan lehet rákészülni támadást.



loneknight

loneknight

    Rendszeres fórumozó

  • Inactive / Invalid
  • 180 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2015.06.06, 10:14

Utánaolvastam, asszem igazad van.



iceride

iceride

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 3645 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.06.06, 09:09

Hasonlóképp gondolom.

 

A Quickened Spell-re szerintem lehet bekészített támadást tenni.



loneknight

loneknight

    Rendszeres fórumozó

  • Inactive / Invalid
  • 180 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2015.06.05, 16:12

Attól függ.

 

Ha a varázsló simán varázsol, 2 támadás, 0-2 koncentration találattól függöen. 1 Bekészített, 1 megszakító.

 

Ha a varázsló védekezve varázsol akkor megkapja a bekészített 1 cselekvést, de többet nem, és a varázslónak 1-2 koncentrációt kell dobnia (1 defenzív varázslás, 1 sebzés, ha a rogue eltalálja és nincs fent rajta mondjuk stone skin vagy valami hasonló).

 

Ha a varázsló Quicken varázslatot süt el, akkor nem kap megszakítót, se bekészítettet, mert quicken varázslatra nem lehet reagálni. 

 

Ha a varázsló először mozog, és a rogue kifejezetten azt készítette be hogy "ha varázsol hátbaszúrom" akkor esetleg kap egy megszakítót, de nem kötelező koncentration-t dobnia, hacsak nem akar defenzíven varázsolni.



iceride

iceride

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 3645 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.06.05, 15:37

A hadvezér sátrába teleportáló varázslóról jutott eszembe:

 

Egy varázslónak a háta mögé lép egy láthatatlan tolvaj, és támadást készít be arra az esetre, ha a varázsló elkezdene varázsolni. Ez be is következik, ahogy lehetett rá számítani.

A tolvaj hány támadást adhat le a varázslat befejezése előtt, és a varázslónak hány koncentrációt kell dobni, hogy elsüsse a spellt?


Módosította iceride: 2015.06.05, 15:37


iceride

iceride

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 3645 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.06.05, 15:20

Tegyük hozzá, hogy az idő előrehaladtával, meg az újabb és újabb kiegek megjelenésével a kasztok közötti különbségek, főleg, ha azok nem voltak nagyon határozottan deklarálva, elmosódtak.

 

Ilyen jelenség például, hogy a papoknak ugyanolyan, vagy akár jobb direkt sebző varázslataik is vannak, mint a varázslónak, ami pedig totális szereptévesztés.

Vagy például cél, hogy a harcban a Rogue is ugyanolyan jó legyen, mint a harcos, ami szintén az (bár egyébként nem vagyok ellene, hogy egész jól harcoljon).

 

Biztosan lehetne még sorolni.

 

Valaha volt egy új varázslatokra kiírt verseny. Na ott pl. leírtak egy csomó olyan értékelési szempontot, ami ma szerintem szinte senkinek nem jutna eszébe.

Teszem azt ki veszi manapság figyelembe, hogy a varázslónak klasszikusan a páratlan spellszinteken vannak a jobb sebzővarázslatai? :)

Hogy 10D6 tűzsebzés nem ugyanaz a hatékonyság, mint 10D6 sonic?

Hogy úgy általában, ki az a marha egyáltalán, aki sonic sebzést akar/jut eszébe kiosztani? (manapság persze mindenki, mert az ellen ugye ritkásabbak a védelmek)

Hogy mondjuk a pap harci buff spelljei akkor a leghatékonyabbak, ha a harcosra süti el őket? Most kifejezetten azok a legerősebbek, amiket magára süt.


Módosította iceride: 2015.06.05, 15:22


Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6499 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.06.05, 10:38

 

 

Érdekesnek találom azt a mesélői hozzáállást hogy a beteleportálok-tűzgolyó, meg a rope-trick-minden-ellen ill. a sleep/charm person/stb. mindent megold JK oldalról egyértelmű, mégis feltételezzük hogy az NJK-k számára ezek teljesen ismeretlen, és meglepetésszerűen ható dolgok amik 100%-os hatékonysággal működnek.

 

 

Azt azért egész halkan megjegyzem, hogy létezik olyan társaság is, ahol nem az mesél, aki a legjobban ismeri a rendszert. De ezzel megint visszatértünk ahhoz az örökbecsű felfedezéshez, hogy eltérő csapatok igényeit eltérő rendszerek elégítik ki. További híreink: az ég kék.

 

 

Az rendben van, de ha úgy tűnik, hogy az egyik karakter kicsit elszállt erőben, akkor azért annyira utánaolvasok mesélőként, hogy mi is okozhatja ezt.

 

Bulldy



aluminiumtrioxid

aluminiumtrioxid

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1754 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.06.05, 10:15

 

Érdekesnek találom azt a mesélői hozzáállást hogy a beteleportálok-tűzgolyó, meg a rope-trick-minden-ellen ill. a sleep/charm person/stb. mindent megold JK oldalról egyértelmű, mégis feltételezzük hogy az NJK-k számára ezek teljesen ismeretlen, és meglepetésszerűen ható dolgok amik 100%-os hatékonysággal működnek.

 

 

Azt azért egész halkan megjegyzem, hogy létezik olyan társaság is, ahol nem az mesél, aki a legjobban ismeri a rendszert. De ezzel megint visszatértünk ahhoz az örökbecsű felfedezéshez, hogy eltérő csapatok igényeit eltérő rendszerek elégítik ki. További híreink: az ég kék.




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]