Ugrás tartalomhoz


Fotó

DnD 3. kiadás


  • Válasz írásához lépj be
6869 hozzászólás érkezett eddig

bodzatea

bodzatea

    Abyss mystic

  • Fórumita
  • 2474 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2005.08.11, 13:25

VF-novekedesrol:
Egyik-masik D20 vilag, ha jol emlekszem, kaszttol es szinttol fuggoen plusz VFet ad (pl. a Robert Jordan-fele Wheel of Time, illetve asszem a SW). Szvsz erdemes lehet atrakni a "normal" d20ba is.

Kijoe

Kijoe

    Újdonsült fórumozó

  • Archívum
  • 27 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2005.08.11, 13:20

Köszönöm a válaszokat.

Vanger: Nem a Silverlandben hanem a Camelot-ban vettem a könyveket,mert ott aug. 31-ig 30%-os árengedmény van a szerepjátékkönyvvekre.
Ott is hagytam jó pár ezret. :(

Most költöztem fel Bp-re meló miatt, így gondoltam majd itt végre kiélhetem a szeepjátékosi vágyaimat. Mondjuk eddig még nem sikerült csapatot találni, de próbálkozok. :(

A D&D szabálykönyvek egyébként nagyon szépek tetszenek a szines rajzok, szóval elég igényes. Eddig főként M.a.g.u.s.-sal játszottak és az meg sem közelíti ezt a szintet. Mármint a külsőt. A tartalomról nem nyilatkozom,mert mint mondtam még csak most ismerkedek a D&D-vel.

A Drizzt-es könyveket elolvasta azért bizakodok, mert azok nagyon tetszettek.

Egyébként még lenne egy kérdésem:
A Mágus kasztnál kicsit érdekes, hogy szintlépések alkalmával semmi plusz képességet nem kapnak, ellentétben a varázslókkal.
Ez miért van így?

Kibic

Kibic

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 205 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2005.08.11, 12:56

Üdv mindenkinek!

Kijoe: Alapvetően jól látod. Alapból másnak nem javul automatikusan, de lehet olyan képességeket felvenni, amelyek javíthatják. Pl. Kitérés/Dodge, vagy Hárítás/Combat expertise ad -x támadóértékért +x VF-et.

Üdv,

Kibic

Módosította Kibic: 2005.08.11, 12:58


Vanger

Vanger

    Knuddelmonster

  • Archívum
  • 1390 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2005.08.11, 12:56

Kijoe:
Tegnap? Silverlandben? :(
Egyébként jól látod. Az alap D&D 3.x-ben nincs VF növekedés szintlépéssel. A VF növelésének feladta a páncélokra, pajzsokra, és egyéb mágikus tárgyakra van hagyva.

Doc: Nem csak BG 2-re hagyatkozok, hanem még AD&D-s Tome of Magic-ra is... szóval a varázslatok csak úgy kavarognak a fejemben :(

Módosította Vanger: 2005.08.11, 12:57


Ymdar

Ymdar

    A Belső Kör Tagja

  • Fórumita
  • 2513 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2005.08.11, 12:54

Kijoe: Jól látod. Csak mágiával, mágikus tárgyakkal (páncél, pajzs, gyűrű, stb), és esetleges tulajdonságnövekedéssel (a páncél által megengedett maximumig) fejlődhet a VF. :(

Más:

Tud valaki olyan linket, ahol fel van sorolva a D&D, és FR-hez kiadott összes 3.0, és 3.5 kieg listája? A wizardsé elég zavaros, mert bead novellákat is, meg ilyesmiket. Előre is kösz. :(

Kijoe

Kijoe

    Újdonsült fórumozó

  • Archívum
  • 27 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2005.08.11, 12:24

Üdv mindenkinek!

Én még csak most ismerkedek a D&D-vel, pontosabban tegnap vettem meg a szabálykönyveket.

A Játékosok könyvébe belelapozva úgy tűnik, hogy szintlépésnél nem fejlődk a karakterek VF-e. Ugyanaz marad, mint ami 1. szinten kijött. Ezen talán annyi módosulhat,hogy jobb páncél viselnek vagy pajzsot.
Kivéve a szerzetest,mert ő idővel kap Vf bónuszt.

A többi karakter nem fejlődik védekezésben csak támadásban?
Jól látom vagy valami fölött átsiklottam?

Előre is köszi a választ.

Bye!

doc

doc

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2580 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2005.08.11, 08:57

Vanger:
Valószínüleg szintén baldur's gate-es emléked lehet a prot from magical weapons, ugyanis sem a 3.0, sem a 3.5 nem használ ilyet. Pontosítok: az általunk használt kiegekben nincs ilyen, mi ugyanis csak a wizard's-os kiegeket használjuk. A többi túl specializált, túl kihegyezett, túl kombózható, ergo tápos.
Az alap védő spellek mágia, nyilak, illetve jellem ellen véd. Az meg hogy új spelleket dolgozzunk ki (a Psion játékos kedvenc foglalatossága, hogy kidolgoz új spell-t, varázstárgyat, stb, holott az alapszabályok felét sem ismeri) felesleges, mert a csak wizardsos kiegekben is számtalan spell van. Azokból aztán lehet válogatni.
Jakirte Jak Cyr:
Ha megfogatsz egy jó tanácsot, átolvasod az angol nyelvű keigeket is, mert a magyarban annyi, és akkora bakit ültettek el, hogy a leírásokon kívül használhatatlan.

Daelon

Daelon

    Könyvtáros

  • Fórumita
  • 435 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2005.08.11, 07:56

varázslás képesség: ha jól tippelem, akkor ez a Spellcraft akar lenni, Mágiaismeret a 3.0 magyar PHB-ban.

az Elemek Mestere egyik első képessége, hgy minden energiavarázslatot automatikusan a választott elemével lő el, a spell eredetijétől függetlenül. ergo igen, vonatkozik rá a bónusz.

Jakirte_Jak_Cyr

Jakirte_Jak_Cyr

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1280 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2005.08.11, 07:39

Üdv!
A FR kampánykönyvben (ill. sok egyéb helyen) szerepel NPC statisztikák közt a Jártasságfókusz: varázslás képesség. Namost és varázslás szakértelmet nem találtam a PHB-ban. Mire jó? Ha varázslolok, ad bónuszt, vagy mi?

A másik kérdésem az "Elemek mestere" presztizs kasztra vonatkozik. Ez a kaszt kap bónuszokat egy bizonyos elemmel kapcsolatos varázslatokra. Ha mondjuk ez a víz/jég, akkor megkapom a bónuszt akkor is, ha Energiaátalakítással a Tűzgolyóból Jéggolyót csinálok?

Vanger

Vanger

    Knuddelmonster

  • Archívum
  • 1390 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2005.08.11, 07:13

Hm, Doc, nem tévedtél akkorát... Van olyan varázslat, hogy prot, from normal weapons, meg olyan is, hogy prot from magical weapons, meg missile, stb... minden ellen tudsz védekezni, csak az a kérdés, megéri-e az energiabefektetést, hogy kör/szintre védve legyél.

doc

doc

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2580 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2005.08.10, 14:43

Vanger:
Természetesen az alap megoldást használtam, vagyis a főmufti társa (psion 6) letörte a charmot a főnökről.
És rájöttem a fiaskóra. Mi 3.0-át játszunk, és ott a prot from e. nem véd a charm ellen, csak 3.5-ben.

A prot from. charm-ot nem tartom tisztességesnek, mert akkor simán ki lehetne dolgozni prot from sword-öt a harcosok miatt, vagy prot from turn a papok ellen, stb.

Amúgy csak a kezdeti sokk okozott ekkora problémát, azóta már számtalan módját találtam ki a védelemnek. Ráadásul a hatótáv csak close, szóval nem is akkora táp :D .

_Hafi (NPC/NJK)

_Hafi (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2005.08.10, 13:31

Doc:

Egy fegyver/vért/ékszer ami "immune to charm effects" -et ad.

Esetleg egy varázslat, a 'la Baldur's Gate (CRPG): Protection from petrification, csak ez protection from charm effects. 2.-3. varázslatszintű és rövid ideig kör/szint, perc/szint megvéd a bűbájoktól.

Esetleg magasabb szinten Magic Immunity: Enchantment
Ez minden bűbáj iskolától megvéd.

Ne feledkezzünk meg a D&D legjobb dolgáról, az új varázslatok készítéséről. Védelem varázslatok tekintetében a Baldur's Gate 2 egész érdekes...

Hafi

Vanger

Vanger

    Knuddelmonster

  • Archívum
  • 1390 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2005.08.10, 13:24

Pedig hivatalos álláspontban benne van, hogy véd a charm efektek ellen... de nem kötelező használni. Egyébként, meg ha nem permanens effektus tárgynak köszönhetően, hanem csak feltett spell és a psi, meg a mágia vica versa hat egymásra, akkor annak a psionnak nem eshet nehezére leszedni róla a prot spellt. Mondhatni gondolkodásra készteted.
De akkor kiváncsi lennék, hogy Te végül is hogy oldottad meg a helyzetet.

doc

doc

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2580 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2005.08.10, 12:15

Az én értelmezésemben a prot from. x csak a domination spellek ellen véd, mert effektíve csak azokkal lehet direktben irányítani az elmét. A charm egészen más, ott csak barátként tekint a célszemély. Esetleg a karizmapróbát lehet elkerülni a prottal, legalábbis mi így játszuk. És így értelem szerű, mert ne védjen már egy 1. szintű varázslat 4-5. szintű spellek ellen. A domain az egyértelmű, de a charm ellen nem hat a protection from evil.
A psion nagyon hangulatos kaszt, és a világunkban külön kontinens épül a művészetre. Csak az egyensúlyt kellett megtalálni, így most nncs különbség psí és mágia között. Psí-t lehet dispel magic-el kiiktatni, és a SR-is hat a pszí ellen. A különbség az antimagic és antipszí mezőben van. Így egy szintre hoztuk a pszít és a mágiát, és nincs übertáp pszionista karakter.
Mondjuk egy 7. szintű bűvölő specializált wizard sokkal durvább mint a psion. És a charm monster lényege nem az, hogy szivassuk a psiont, hanem az, hogy tetszőlegesen használja a hatalmát, és csak speciális (főellenség) esetén legyen kicsit megkötve a keze.

Radivoj

Radivoj

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1604 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2005.08.10, 10:52

Mikor kerül elő a főellenfél? Ha csak a háttérben manipulál, a sztori legvégéig nem hozzáférhető ilyen csúf hatásokhoz.

Ymdar

Ymdar

    A Belső Kör Tagja

  • Fórumita
  • 2513 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2005.08.10, 10:43

Doc: szerintem nagy hiba volt egyáltalán pszionistákat engedni a játékba...


Naja, a 3.5-ben sokkal jobbak lettek a pszionisták. Játszhatóbbak, és kevésbé kaotikusak.

ShamesMaldune

ShamesMaldune

    Régi fórumozó

  • Archívum
  • 1182 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2005.08.10, 08:15

Doc:
A legolcsóbb megoldás egy gyűrű, ami folyamatosan valamilyen Prot. from ... hatást ad. :D
Mi is a magunk kárán tanultunk, csak éppen fordítva. Amikor a mesélők (egy srác és jómagam) többször átállította csapat brutál, de mentálisan sebezhető harcosát az ellenség oldalára, akkor a csapat összedobta a gyűrűre valót. :D
Mivel alapból ilyen tárgy nem létezik, ha jól tudom, mi az intelligens fegyverekbe rakható Magic Circle vs. ... képességből (ami 16.000 aranyat kóstál) vezettük le. Mivel ez csak egy 1. szintű spell, elfoglal egy tárgyhelyet és nem is turbózható, így mi kb. 6.000 aranyra hoztuk ki a tárgyat. Nem kevés, de egy főellenfélnek lehet ilyen. :buszke:
Ja és persze ott van az a dolog, hogy meg kell növelni az elme-immunis ellenfelek számát (élőholtak, növenylények, gólemek). Innetől a telepata sütheti magát. :)
De az orrára koppinthat a csapatnak a főgonosz főnöke, aki már pl. 15. szintű mágus és van neki Mind Blank spellje. Egy ilyen fiaskó után (nem kell persze a partit kiirtani) a telepata kétszer is meggondolja, hogy fűt-fát lecharmoljon-e. :pajzs:
Igazán gonosz mesélő, persze hozhatja olyan helyzetbe a telepatát, hogy áldozata lesz egy Quest spellnek. Feladata, hogy ne befolyásolja senki szabad akaratát. Ha elkezd charmolgatni, akkor szépen elkezd csökkeni az egészsége, stb. Na ettől szabaduljon meg! Ha sikerül is, akkor is biztos visszavesz a nyakra-főre való befolyásolgatásból. :kungfu:

Vanger

Vanger

    Knuddelmonster

  • Archívum
  • 1390 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2005.08.10, 08:01

Ha szemét akarsz lenni, adjál SR-t, vagy PR-t a főgonosznak.
Vagy legyen valójában egy githerzai/githyanki aki polymorph self-fel másnak adja ki magát. Pszionista, vagy valami más. Persze, hogy ez mennyire beilleszthető a mesédbe, bár ha már psionok rohangálnak...

Teron

Teron

    Régi fórumozó

  • Archívum
  • 1526 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2005.08.10, 07:46

Doc: szerintem nagy hiba volt egyáltalán pszionistákat engedni a játékba...

Ymdar

Ymdar

    A Belső Kör Tagja

  • Fórumita
  • 2513 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2005.08.10, 06:25

Vagy a főellenfél főnöke (fő fő főnök :D ) lehetne egy varázsló, aki rátesz egy védelmet a charm típusú varázslatoktól. Mindig is jól nézett ki amikor a legfőbb ellenfél egyszerűen kisétált az ajtón, vagy elsétált egy magas pallón, a játékosok meg nem tehettek semmit (vö. Half-Life)


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]