Ugrás tartalomhoz


Fotó

DnD 3. kiadás


  • Válasz írásához lépj be
6864 hozzászólás érkezett eddig

aluminiumtrioxid

aluminiumtrioxid

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1715 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.06.05, 08:01

 

Gyakorlatilag nagyon nehezemre esik elképzelni olyan szituációt, ahol a játék balansza (és itt nem a harci balanszra gondolok, hanem arra, hogy hány szituhoz tudnak érdemben hozzászolni a karakterek, hány olyan eszközük van ami kifejezetten a sajátjuk) nem javul azzal ha bannolod az összes alapkönyves kasztot. És ezért mondtam hogy az alapkönyv benne van az 5 legrosszabb WotC 3.5 könyvben.

Köztünk nincs vita ez utóbbiban. Csak a kiegek behozatala, míg orvosol egy problémát, behoz nyolc másikat a - számomra - amúgyis sok egyéb vérző seb mellé, szóval én nem a kiegeket bannoltam, hanem a kiadást... 

 

 

Hát igen, tapasztalataim szerint a 3.x ordító játékegyensúlybeli problémáira ez a legegyszerűbb megoldás.

 

(Vagy akinek nagyon nem tetszik, hogy magas szinten a caster osztályok ereje közelít a félistenihez, a többiek meg kb. ugyanazt csinálják, mint első szinten, csak +sok% eséllyel, annak ott az Exalted.)



chomy

chomy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1989 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.06.05, 07:38

Gyakorlatilag nagyon nehezemre esik elképzelni olyan szituációt, ahol a játék balansza (és itt nem a harci balanszra gondolok, hanem arra, hogy hány szituhoz tudnak érdemben hozzászolni a karakterek, hány olyan eszközük van ami kifejezetten a sajátjuk) nem javul azzal ha bannolod az összes alapkönyves kasztot. És ezért mondtam hogy az alapkönyv benne van az 5 legrosszabb WotC 3.5 könyvben.

Köztünk nincs vita ez utóbbiban. Csak a kiegek behozatala, míg orvosol egy problémát, behoz nyolc másikat a - számomra - amúgyis sok egyéb vérző seb mellé, szóval én nem a kiegeket bannoltam, hanem a kiadást... Szerencsére van még miből válogatni. ;)

 

Az egyébként, hogy a varázsló ~mindent tudhat, amit más, sőt, még többet is, alapvető jellegzetessége a játéknak szvsz, nem hibája; az, hogy milyen hátrányokat és kockázatot vállal ezért, és hányszor tudja ezt megcsinálni, na, ott szaladt el a ló a 3E-vel szvsz.

 

Az olló nyílását remekül illusztrálja, ha az amúgyis kevesebb varázslattal (és arányaiban valószínűleg kevesebb HP-val is) rendelkező AD&D-s varázsló 5. szintű teleportjának lehetséges mellékhatásait és azok valószínűségét összevetjük a 3E-s varázslóéval... megint csak szvsz.



loneknight

loneknight

    Rendszeres fórumozó

  • Inactive / Invalid
  • 180 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2015.06.05, 06:03



loneknight

 

Úgy látom hogy nálad is alapvető probléma - amit egyébként rengeteg mesélőnél láttam már - a kompetens karakterek vs. imkompetens világ felállás.

 

Ott egy 20+ intelligenciájú sárkány ami maga is tud varázsolni, de evidenciaként kezeled hogy a varázsló BÁRMIT megold ami a sárkánynál előfordulhat.

 

(a gonosztól védő körben rope trickben fürdő varázsló meg simán hülyeség)

 

De a még korában tett megjegyzések arra hogy mennyire könnyen megold 1-1 encountert egy alacsony szintű varázsló 1-1 sleep/color spray stb elsütésével is azt jelzi számomra hogy már az encounter-tervezésnél vannak gondok. Pláne hogy 4 Persze ha a mesélő a varázsló keze alá játszik, és még a mentőket se dobja meg úgy könnyű...

 

Komolyan, egy olyan világban ahol egy átlag probléma megoldó csapat (harcos-tolvaj-pap-varázsló) fele varázshasználó, még a legalapvetőbb varázslatokra sincs felkészülve az ellenfél ?

 

Egyébként nem vitatom hogy a varázsló a legsokoldalúbb kaszt, leginkább magasabb szinten. Csak neki minden egyes védelem, támadás, érzékelés és trükk a limitált erőforrásait csökkenti, míg egy harcos esetén nincs ilyen + idő kell neki a felkészülésre. És ha valamire véletlen nem készült fel akkor az alacsony életerejével lecsapják mint vak a poharat.

 

 És a 20+ IQs sárkány azzal tudja megakadályozni a varázslót abban hogy hogy a varázslataival átrendezze a képét (és a barlangját) hogy 20+ IQ-ja van... vagy azzal hogy ő is magas szintű varázsló/mágus? Mert megint az van, hogy a varázsló tök rendben van, ha van egy azonos szintű varázsló ellenfél aki csekkolja. Mi a francot csinálna a sárkány ha 7. szintű mágus varázslatok helyett kapna mondjuk 8 extra featet? Mert gyakorlatilag ezt adja fel egy karakter mikor caster helyett fighter szinteket lép.

 

A harcosnak egyáltalán nincs limitált erőforrása. Ez olyan mintha összehasonlítasz egy római légióst egy f16-al és aszondod "hát, az f16 rakétákkal, bombákkal, és a gépfegyverével tudja megszórni az ellenfelet miközben hangsebességgel repül, de balansz van mert naponta csak 60 rakétája meg 2000 lőszere van, a légiós meg végtelen embert tud leszúrni a gládiusszal!".

 



 

*Kivéve persze, ha csak harcosokból áll a csapat. De mint mondtam, ez a 3E-nek hatványozottan problémája. Ezen kár is fennakadni, a rendszer jellemzője. Közismert tény, hogy Monte erősen varázslópárti volt. ;)

 

- Szvsz -

 

 

Gyakorlatilag ez volt a lényege az egész szövegnek és a tier listának. Nem az a problémám hogy a varázsló megoldja a játékot (az is, de mint mindenki nagyon szépen elmagyarázta nekem lehet kezelni ellenvarázslókkal meg antimágikus szigetekkel), hanem az, hogy a kasztok másik fele, az alap 11 kasztból 6 elég biztosan nem. Van itten egy játék 11 kaszttal, amiből 4-5 megkapja a lehetőséget hogy amint szintet lép, újabb és újabb dolgokat tudjon csinálni, 3 ezek közül egyik napról a másikra eldöntheti hogy pontosan mit (nekromantából másnapra lehet illúzionista probléma nélkül), és van a maradék, akiknek csak a számai nőnek, és gyakorlatilag tök ugyanazt csinálják 1. szinten, mint a 20-on.

 

Emiatt van a kasztok 2/3 része alacsonyan van a listán, a többi meg a legtetején. Emiatt mondom hogy az alapkönyvben gyakorlatilag a legszarabb a balansz.

 

Ha későbbi könyveket nézel, a kasztok sokkal-sokkal közelebb húznak egymáshoz. A varázsló/mágus alkasztok (beguiler, dread necromancer, warmage, stb.) mind sokkal limitáltabb dolgokat tudnak csinálni. A rogue beütésű kasztok (spellthief, warlock, stb.) kapnak saját varázslatokat, varázslat szerű hatásokat, hogy ne legyenek ráutalva varázshasználókra. A harcos alkasztok (ToB kasztok, pszi harcos, stb.) kapnak harci technikákat, amikkel magas szintű hősökhöz illő dolgokat képesek megtenni, méghozzá egyre több és több félét, nem pedig egy helyben állni (esetleg charge) és full attack 1-20 ig.

 

Gyakorlatilag nagyon nehezemre esik elképzelni olyan szituációt, ahol a játék balansza (és itt nem a harci balanszra gondolok, hanem arra, hogy hány szituhoz tudnak érdemben hozzászolni a karakterek, hány olyan eszközük van ami kifejezetten a sajátjuk) nem javul azzal ha bannolod az összes alapkönyves kasztot. És ezért mondtam hogy az alapkönyv benne van az 5 legrosszabb WotC 3.5 könyvben.

 



Huh, nálam ugyan nem jár a szintenként kettő, de biztos, hogy 11. szintre lenne vagy 50-60 varázslatod. :)

De ez még mindig csak töredéke annak, amihez loneknight szerint a varázsló hozzáfér.

 

50-60 spell bőségesen elég.



iceride

iceride

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 3645 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.06.04, 22:33

Látod, ez nem baj.

Akinek nem tetszik a rendszer, max választ másikat. :)



aluminiumtrioxid

aluminiumtrioxid

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1715 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.06.04, 21:07

Ha nincs vita, más se nagyon van...

 

Tényleg nem akarok bunkónak tűnni, de ez valahol a 3E-t minősíti. Jól működő, aktív játékosbázissal bíró játék esetén nem az az alapvetés, hogy vagy azon megy a vita, mennyire szar a rendszer (és/vagy azon, hogy az azonosítani vélt probléma ténylegesen, játékban is felbukkan, vagy csak whiteroom f***verés), vagy totális a csend.



iceride

iceride

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 3645 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.06.04, 20:49

Mert beszélgetni jó. :)

Ha nincs vita, más se nagyon van...

 

És érdekes látni, hogy mások miket vesznek alapvetésnek.



aluminiumtrioxid

aluminiumtrioxid

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1715 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.06.04, 18:58

...Mondjuk azt nem vágom, minek vitatkozunk ezen, amikor ott a kismillió OSR-unokatesó, meg 4(+) másik hivatalos D&D edition, ahol a "caster supremacy" nem annyira aránytalanul elszállt, mint 3.x-ben. Ha valakinek nem tetszik, tényleg nincs hiány alternatívákban.



iceride

iceride

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 3645 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.06.04, 17:52

Huh, nálam ugyan nem jár a szintenként kettő, de biztos, hogy 11. szintre lenne vagy 50-60 varázslatod. :)

De ez még mindig csak töredéke annak, amihez loneknight szerint a varázsló hozzáfér.



chomy

chomy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1989 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.06.04, 16:34

Úgy látom hogy nálad is alapvető probléma - amit egyébként rengeteg mesélőnél láttam már - a kompetens karakterek vs. imkompetens világ felállás.

...meg az is tipikus hiba szokott lenni, hogy 10+ szint fölött is olyan kalandokat akarunk mesélni a partinak, mintha első szintűek lennének. Szvsz el kell fogadni, hogy a karakterek, és főleg a varázshasználók - nem csak, de 3E-ben pláne - kinövik ezeket. Ezen a szinten a karakterek már nem fognak gyilkosok után nyomozgatni, végigszopni az utazgatás különböző piszlicsáré kínjait, nem fognak a dungeonben éjszakázni, és nem okoz nekik gondot fél perc alatt ellopni észrevétlenül egy bálról egy kütyüt, etc-etc, mert ők már nem ez a kategória... Szóval fals hozzáállás a mesélő részéről, hogy mindezeket nyolc órás rendszertechnikai tervezgetéssel mind ráerőltesse a karakterekre.* Alkalmazkodni kell léptékhez, az ilyen kalandokra pedig a magas szintű parti csicskásait - az alacsony szintű másodkaraktereket - kell küldeni, a magas szintűek meg majd szétrúgják a vörös sárkány meg a démonherceg seggét, ha be kell avatkozni.

 

*Kivéve persze, ha csak harcosokból áll a csapat. De mint mondtam, ez a 3E-nek hatványozottan problémája. Ezen kár is fennakadni, a rendszer jellemzője. Közismert tény, hogy Monte erősen varázslópárti volt. ;)

 

- Szvsz -

 



Sphynx

Sphynx

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 910 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.06.04, 13:42

Elég sokat játszottam varázslóval AD&D, D&D3e, és 3,5 rendszerben is. Alacsony szintről kezdve egész magas (10+) szintekig fejlődve. Valahogy mégsem éreztem hogy megállíthatatlan kaszt lenne a varázsló. (És nem csak azért mert Bulldy volt a mesélő.  :sor: )

 

Hiába van több száz varázslat, minden eshetőségre, egyetlen karakterem sem rendelkezett a végtelen lehetőségek tárházával. Ha jól emlékszem a leghosszabb pályafutás alatt 6 ismert varázslattal kezdtem, ehhez jött szintenként 2. 11-ik szintre ez 28, ehhez jött még pár darab amit találtam felfedeztem. De legdurvább becslés szerint sem rendelkeztem 35-nél több varázslattal, 6 szintre elosztva. Értelem szerűen több alacsonyabb szintűt ismertem mint magasat. 

 

Gyakran előfordult hogy a karakterem maga is mint gondalf karddal bottal csapta az ellent, nehogy a taktikailag értékes varázslatokat elszórjam. 

 



iceride

iceride

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 3645 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.06.04, 12:51

Annyi mindent kéne írnom... nincs valakinek két óra szabadideje kölcsön? :)



Cain

Cain

    Walkin' Dead

  • Fórumita
  • 1278 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.06.04, 09:16

loneknight

 

Úgy látom hogy nálad is alapvető probléma - amit egyébként rengeteg mesélőnél láttam már - a kompetens karakterek vs. imkompetens világ felállás.

 

Ott egy 20+ intelligenciájú sárkány ami maga is tud varázsolni, de evidenciaként kezeled hogy a varázsló BÁRMIT megold ami a sárkánynál előfordulhat.

 

(a gonosztól védő körben rope trickben fürdő varázsló meg simán hülyeség)

 

De a még korában tett megjegyzések arra hogy mennyire könnyen megold 1-1 encountert egy alacsony szintű varázsló 1-1 sleep/color spray stb elsütésével is azt jelzi számomra hogy már az encounter-tervezésnél vannak gondok. Pláne hogy 4 Persze ha a mesélő a varázsló keze alá játszik, és még a mentőket se dobja meg úgy könnyű...

 

Komolyan, egy olyan világban ahol egy átlag probléma megoldó csapat (harcos-tolvaj-pap-varázsló) fele varázshasználó, még a legalapvetőbb varázslatokra sincs felkészülve az ellenfél ?

 

Egyébként nem vitatom hogy a varázsló a legsokoldalúbb kaszt, leginkább magasabb szinten. Csak neki minden egyes védelem, támadás, érzékelés és trükk a limitált erőforrásait csökkenti, míg egy harcos esetén nincs ilyen + idő kell neki a felkészülésre. És ha valamire véletlen nem készült fel akkor az alacsony életerejével lecsapják mint vak a poharat.



loneknight

loneknight

    Rendszeres fórumozó

  • Inactive / Invalid
  • 180 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2015.06.03, 23:51

Az hogy megütsz valakit és 20-at sebzel 15 helyett neked ugyanaz mintha egy varázsló magic missile helyett charm person-t varázsol?

 

az egyik ugyanaz csak nagyobb számokkal, a másik egy teljesen más effektus.

 

Ha ősöreg sárkányról beszélünk akkor igen, a barlangja nagyobb lesz és teli csapdákkal. Mondjuk hogy a varázsló nem tudja megoldani az összes csapdát mert nem készült fel mindenr, oké (bár ezen a szinten.. de mindegy). Pontosan mit fog csinálni addig a harcos amíg megérkeznek hozzá? Attól hogy a vari nem tud semmit tenni, a harcos még ugyanúgy nem lett jobb hirtelen az akadályok leküzdésében.


Módosította loneknight: 2015.06.03, 23:53


Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6394 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.06.03, 23:38

 

 

Nekem nehezemre esik elhinnem hogy valaki felkészülne arra hogy egy wizard beteleportál, de nem készül fel arra hogy erősebben megütik, vagy megpróbálják lefegyverezni, vagy a harcos becsukja a szemét.

 

Mellesleg, tudom hogy olyan mintha beakadt volna a lemez de a harcos már megint csak harcban lepett meg, és nem azzal amit csinált, hanem azzal hogy jobban csinálta mint amire a DM számított. 

 

 

Hát, ha az NJK úgy lenézi a harcosokat, mint te, akkor simán nem készül arra, hogy valaki olyan csapásokat oszt, ami neki a HP -ja fele, vagy simán átüti a Kőbőrt. Egy varázsló attól jobban tart, hogy egy másik varázsló is beszáll a játékba, illetve a varázslatok adta lehetőségeket jobban ismeri, mint a harci cseleket.

 

A varázsló sem azzal lep meg, amit csinál (elég valószínű, hogy varázsolni fog), hanem azzal, hogy jobban csinálta (mást memorizált és használt), mint amire a DM számított. :)

 

Amúgy kíváncsi lennék nálad egy sárkány barlangjára. Az úgy néz ki, hogy van egy "előszoba" 1-2 HD -s szolgákkal, egy ajtó+csapda, majd a sárkány? Véletlenül sincs több felfedezni való, változatos találkozások, környezeti veszélyek? Odasétálunk, felrakjuk a védelmeket és ütjük a monsztát. Egy ősöreg vörös sárkányanyuka a maga 27 -es INT -jével és párezer év tapasztalatával ennyit tud. "Életszerű".

 

Bulldy



Azael

Azael

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 172 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.06.03, 23:26

 

Nem azt mondtam hogy a harcos semmire sem képes; Még egy negatív INT moddal rendelkező 11. szintű is lehet a legjobb kosárfonó messzeföldön, mert mind a 14 skill pontot beleölte. És nem mellesleg harcban is tud csinálni valamit biztos. Ezzel csak az a probléma hogy pontosan ugyanez igaz a 11. szintű NPC warriorra.

A warrior nagy valószínűséggel elvérezne 1v1 párbajban bármelyik azonos szintű harcossal szemben. Ráadásul nem igazán rohangálnak ilyen magas szintű warriorok, a tehetségeseket valszeg elküldik harcos továbbképzésre.

 

 

A példák feltételezik hogy a kaland a parti szintjének megfelelő kihívást biztosít. Márpedig ahol egy 11. szintű kalandornak dobnia kell próbákon (átlag ugye 14 pont van a fontos skiljeiben+bónuszok) ott egy 6-os/8-as skillel te pont semmit nem fogsz elérni (ha rogue 10-el sikeres, neked 18-20 körül kell dobnod). Szóval ha van egy harcosod aki a 2-4 skillpontból egyet mindig megfélemlítésre tett, akkor lehet hogy ki tud segíteni azzal az egy skillel, de másban nem igazán.

Én általában a szakértelem próbákat nem a karakterek szintjéhez mérem. Nem lesznek 18-as Észlelésű őrök csak azért, mert van a csapatban egy 20-as Lopakodás.

A kalandor előnye, hogy kisebbet, vagy egyáltalán nem kell dobnia, hogy sikeres legyen egy próbán. A harcos meg átlagos dobásokkal is sikeres lehet. Nem lesz olyan jó, mint egy kalandor, de egy 6-os 8-as skillel már be tud segíteni a társaknak a szituációkban.

 

 

Szitu 1: Sárkány a saját dungeon-ja mélyén alszik. Lopjuk el a kincsét!

 

-Harcos: Ha odaérünk akkor megállom a helyem harcban. Odafelé max arra vagyok jó hogy belesétáljak a csapdákba. Majd a többit a többiek megoldják.

Miért nem elég az, hogy megállja a helyét a harcban? Ha a sárkány felébred, nem sokra megy a kalandor ellene (örül, ha az első támadásával eltalálja) vagy a varázsló is szívhat (elég magas mágiaellenállással rendelkeznek a sárkányok). Szóval jól jön a harcos, aki bírja a strapát, és sebezni is jól tud. Barbár ugyanolyan jó lehet, bár kisebb az AC-ja, és az elborult agyú barbár nem tud taktikázni őrjöngés közben, könnyebb csapdába csalni.

 

 

Szitu 2: Jön az ellenséges sereg, védjük meg a várost!

 

-Harcos: Majd ha ideérnek harcolok. Addig... árkot ások?  Majd a többit a többiek megoldják.

Vagy segít megszervezni a város védelmét, irányítja az embereket, mivel ő ért egyedül a hadviseléshez? csata alatt meg vezetheti a katonákat, lelkesítheti őket.

 

 

Szitu 3: Egy nemesi bál kiváló alkalmat ad arra hogy észrevétlenül ellopjatok egy értékes és fontos tárgyat, amivel meg lehet akadályozni hogy feltámadjon az ős-lich illithid, Myxplitzxypz. A nemesi élet krémje jelen van, és a biztonság is ehhez mért.
 
-Harcos: Hát.. esetleg befoghatom a számat, vagy ha segít elterelésnek keverhetek bajt.  Majd a többit a többiek megoldják.

A lentebb leírt 3 harcos közül 2 kitűnően megállná a helyét egy nemesi bálon. Vagy szerinted csak a kalandornak lehetnek szociális skilljei, a harcosnak nem?

 

 

Szitu 4: Reggel arra a hírre keltek hogy a királyt megölték! Ki tehette?
 
-Harcos: Nem én! De megölöm aki volt.

Ugyan az, mint az előbb. A lentebbi harcosok mind tudnak segíteni a nyomozásban.

 

 

Szitu 5: Épp a fogadóban fürdesz amikor TÁMADNAK A MUTÁNS NINJA HARCI DÉMONOK! 
-Harcos: *nyekk*. Majd a többiek feltámasztanak.

Miért lenne nyekk? Van egy rakás HP-ja, jó sebzése, a fegyvere meg ott lehet a kád mellett, ha már a varázsló védővarázslatokkal fürdik.



loneknight

loneknight

    Rendszeres fórumozó

  • Inactive / Invalid
  • 180 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2015.06.03, 23:15

 

Mondom máshogy: a varázsló/pap/druida képességei ellen fel kell készülni; kell a varázskör, kell a dimensional anchor, kellenek a non-detection stb. mert ha nincsenek, ugrott az egész.

 

Ez mikor fordul elő harcossal? Mikor van olyan hogy a boss azt mondja hogy "hupsz, otthon hagytam a HP-t és a másik nadrágomban maradt az AC-m, úgyhogy semmit nem tudok tenni a harcos ellen"?

 

Nálunk volt meglepődés mesélői részről, mikor a harcosom lazán átütötte az alacsony VF -el, de magas DR -el rendelkező ellenfél védelmét. Pedig az csak egy pallos + power attack kombó volt.

 

Ugyanitt DAFAQ érzése volt a mesélőnek, mikor PA helyett Combat Expertise -ba mentek a pontok és alig tudtak megütni.

 

Illúziókra gyúrt ellenfelet elvitte a vakharc.

 

Egy "eltitkolt" Improved Disarm is okozott már komoly meglepetést.

 

Varázsló, pap nem igazán lepett még meg. Volt pár "creative use of game mechanics" élményem, de azokat szeretem. D&D -ben jól megvan a varázs-ellenvarázs játék. Én nem úgy készülök, hogy tudom, milyen varázslatai vannak a JK -nak és arra készül az NJK, hanem az NJK a szituációra készül, igyekszik kiiktatni bizonytalansági tényezőket. Nálunk tényleg sokszor ment el idő arra, hogy a varázsló/pap végiggondolta, hogy "ha én lennék a helyében, erre készülnék", és igyekezett úgy memorizálni, hogy ne bukjanak el a varázslatai az ellen felkészültségén. Ez egy játék a játékban, nem a memorizációs varázshasználók tápossága miatt van, hanem egy érdekes minijáték a rendszerben.

 

Bulldy

 

 

Nekem nehezemre esik elhinnem hogy valaki felkészülne arra hogy egy wizard beteleportál, de nem készül fel arra hogy erősebben megütik, vagy megpróbálják lefegyverezni, vagy a harcos becsukja a szemét.

 

Mellesleg, tudom hogy olyan mintha beakadt volna a lemez de a harcos már megint csak harcban lepett meg, és nem azzal amit csinált, hanem azzal hogy jobban csinálta mint amire a DM számított. 



loneknight

loneknight

    Rendszeres fórumozó

  • Inactive / Invalid
  • 180 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2015.06.03, 23:08

Alapvetően kasztokat hasonlítunk össze nem karaktereket; ezért nem számolom bele hogy az NPC warriornak kevesebb pénze lesz mint a harcosnak. Valószínűleg a statjai is kisebbek lesznek, mert nem 25-30 pontot oszt el, csak 10-20-at. De ez az NPC-ségéből jön, nem a kasztjából.

 

Az extra nem harci featek elég gyalázatosak 3.5-ben ha csak az alap könyvet nézzük (komolyan? +2 2 featre? Hogy oda ne rohanjak!) az 1 szem Leadership kivételével, ami viszont hihetetlen jó mert lehet egy zseb másod karaktered; ha azt felvetted valóban könnyedén győzhetsz le minden 1 karakterre szabott akadályt, mert hirtelen 2 karaktered van, nem 1 (meg több tucat csatlósod). Viszont az hogy egy harcos veszi fel, vagy egy mágus megint csak teljesen mindegy a feat szempontjából, a hatása ugyanaz (kivéve persze hogy a mágusnak nagyobb lesz a karizmája és ezáltal több követőt nyer...).

 

 



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6394 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.06.03, 23:08

Mondom máshogy: a varázsló/pap/druida képességei ellen fel kell készülni; kell a varázskör, kell a dimensional anchor, kellenek a non-detection stb. mert ha nincsenek, ugrott az egész.

 

Ez mikor fordul elő harcossal? Mikor van olyan hogy a boss azt mondja hogy "hupsz, otthon hagytam a HP-t és a másik nadrágomban maradt az AC-m, úgyhogy semmit nem tudok tenni a harcos ellen"?

 

Nálunk volt meglepődés mesélői részről, mikor a harcosom lazán átütötte az alacsony VF -el, de magas DR -el rendelkező ellenfél védelmét. Pedig az csak egy pallos + power attack kombó volt.

 

Ugyanitt DAFAQ érzése volt a mesélőnek, mikor PA helyett Combat Expertise -ba mentek a pontok és alig tudtak megütni.

 

Illúziókra gyúrt ellenfelet elvitte a vakharc.

 

Egy "eltitkolt" Improved Disarm is okozott már komoly meglepetést.

 

Varázsló, pap nem igazán lepett még meg. Volt pár "creative use of game mechanics" élményem, de azokat szeretem. D&D -ben jól megvan a varázs-ellenvarázs játék. Én nem úgy készülök, hogy tudom, milyen varázslatai vannak a JK -nak és arra készül az NJK, hanem az NJK a szituációra készül, igyekszik kiiktatni bizonytalansági tényezőket. Nálunk tényleg sokszor ment el idő arra, hogy a varázsló/pap végiggondolta, hogy "ha én lennék a helyében, erre készülnék", és igyekezett úgy memorizálni, hogy ne bukjanak el a varázslatai az ellen felkészültségén. Ez egy játék a játékban, nem a memorizációs varázshasználók tápossága miatt van, hanem egy érdekes minijáték a rendszerben.

 

Bulldy



Sahra_Stanfield

Sahra_Stanfield

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 119 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.06.03, 22:52

Nem azt mondtam hogy a harcos semmire sem képes; Még egy negatív INT moddal rendelkező 11. szintű is lehet a legjobb kosárfonó messzeföldön, mert mind a 14 skill pontot beleölte. És nem mellesleg harcban is tud csinálni valamit biztos. Ezzel csak az a probléma hogy pontosan ugyanez igaz a 11. szintű NPC warriorra.

 

Leszámítva a magasabb HP-t, a több Feat-et amiből mint Azael példájából is láthatod - ha figyelsz - verőgépen túl mást is ki lehet hozni, és persze a sokkal nagyobb mozgástere van pénz és varázstárgyak terén a harcosnak a Warriorhoz képest.

 

Oh és ne felejtsük azt az apróságot, hogy kegyetlen sok pénzt a varázsló arra költ el, hogy egyáltalán ilyen sokoldalú legyen ( a tekercs sem a fán nő, főleg a magas szintű azt beszerezni se egyszerű, és a beírása is igen borsos tud lenni.), még a harcos esetleg vehet mást pár alap dolgon túl amik csak a trükközési lehetőségeit szélesítik. (Nem, a +5 vorpal sárkányölő kard nem az! :)



loneknight

loneknight

    Rendszeres fórumozó

  • Inactive / Invalid
  • 180 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2015.06.03, 22:51

Mondom máshogy: a varázsló/pap/druida képességei ellen fel kell készülni; kell a varázskör, kell a dimensional anchor, kellenek a non-detection stb. mert ha nincsenek, ugrott az egész.

 

Ez mikor fordul elő harcossal? Mikor van olyan hogy a boss azt mondja hogy "hupsz, otthon hagytam a HP-t és a másik nadrágomban maradt az AC-m, úgyhogy semmit nem tudok tenni a harcos ellen"?




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]