Ugrás tartalomhoz


Fotó

DnD 3. kiadás


  • Válasz írásához lépj be
6864 hozzászólás érkezett eddig

loneknight

loneknight

    Rendszeres fórumozó

  • Inactive / Invalid
  • 180 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2015.06.03, 22:38

Nem azt mondtam hogy a harcos semmire sem képes; Még egy negatív INT moddal rendelkező 11. szintű is lehet a legjobb kosárfonó messzeföldön, mert mind a 14 skill pontot beleölte. És nem mellesleg harcban is tud csinálni valamit biztos. Ezzel csak az a probléma hogy pontosan ugyanez igaz a 11. szintű NPC warriorra.

 

A példák feltételezik hogy a kaland a parti szintjének megfelelő kihívást biztosít. Márpedig ahol egy 11. szintű kalandornak dobnia kell próbákon (átlag ugye 14 pont van a fontos skiljeiben+bónuszok) ott egy 6-os/8-as skillel te pont semmit nem fogsz elérni (ha rogue 10-el sikeres, neked 18-20 körül kell dobnod). Szóval ha van egy harcosod aki a 2-4 skillpontból egyet mindig megfélemlítésre tett, akkor lehet hogy ki tud segíteni azzal az egy skillel, de másban nem igazán.

 

Emellett a példák arra is próbáltak rávilágítani hogy míg a legtöbb kaszt ha egyszer elhatároz valamit (elkölti a skill pontot, felveszi a featet) akkor onnan már nagyon nehezen tud változtatni, addig van pár akik egyik napról a másikra úgy dönthetnek hogy teljesen más játékot játszanak.

 

Pl, Davran a Törvény és Jó harcos papja eddig társai segítésére és támogatására használta a varázslatait. Amikor belekerültek a gyilkosságos ügybe; aznap reggel dönthet úgy inkább a speak with dead és zone of truth varázslatokat készíti be, esetleg locate object-el megkeresi a gyilkos fegyvert, detect secret doors-al titkos átjárókat amin a csávó menekülhetet stb. Semmibe nem kerül neki alkalmazkodni a helyzethez, azon kívül hogy reggel más varázslatokért imádkozik; még a varázslós "oh de mi van ha nincs a könyvében!" vagy "de a gyilkos ellopta a könyvét!" megoldások sem működnek.

 

Ezzel szemben Davros, Taldon vívomester párbajhőse, aki 18-as DEX-el, és a következő featekkel rendelkezik rapírra: kecses fegyver, fegyver fókusz, fegyver spec, mesteri fegyver fókusz, mesteri fegyver spec, javított kritikus (1-2 biztos kimaradt, esetleg képzelj ide még TWF-feateket egy offhand dagger vagy pajzs használatához), még ha tudja is hogy a jövőhéten csontvázakkal teli dungeonbe fognak lemenni hogy megállítsák a gonosz Lichalock-ot, akkor is cseszheti, mert a rapírja teljesen használhatatlan lesz, és vele együtt a featjei többsége, hiába imádkozik a kovácshoz hogy csináljon neki egy tompa ütőrapírt vagy valami.

 

@Bulldy:

-sárkány: kit érdekel hogy milyen színű? Protection from elements az ellen véd ami ellen akarom amikor varázsolom, nem amikor bekészül, form of the dragon olyanná változtatja a famulust amilyenre akarom, a csapdákat amiket kikerülök tenser korongjával, meg mágiatöréssel, és nagyon nem érdekli hogy milyen sárkány (vagy koboldjai) állították.

-a többi: igen, az hogy varázslatokkal lehet küzdeni varázslatok ellen igazán alátámasztja az érveidet hogy a varázslatok teljesen rendben vannak :D


Módosította loneknight: 2015.06.03, 22:43


Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6389 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.06.03, 22:34

1.) Még jó hogy reggel szóltatok hogy sárkányt ölni megyünk. Gyakorlatilag biztos hogy lesz olyan varázslatom ami áthidalja a problémáinkat.

És egészen pontosan mivel készül a kedves 12. szintű varázsló? A helyi parasztok szerint vörös sárkány, Félszemű Jack, az öreg zsoldos szerint arany, a kereskedők zöldet láttak. Honnan tudja a varázsló, hogy mi van a barlangban?

 

2.) Még jó hogy reggel szóltatok hogy jön egy sereg. Gyakorlatilag biztos hogy lesz olyan varázslatom ami áthidalja a problémáinkat. Wall of stone/iron hatalmas falakat emelhet a város köré, earth to mud/soften earth sáros árkot ás egy pillanat alatt, hogy a védők életét megkíméljem megidézhetek néhány szörnyet, mellesleg bátorkodtam beteleportálni az ellenséges táborba néhány kémlelő varázslat után és ledominatelni pár rangosabb katonát.

Ennyi cécó egy kisvárosért? Ott fog dekkolni a varázsló, hogy két nevenincs nemes között békét tartson? De legyen kemény, teleportáljon be. A magas rangú őrökön Prot. from Evil van (pálcából 1 naposra hosszabbítva, mert nem csak a JK -nak van ideje készülni), az ügyködő varázsló pedig kap egy dimenzióhorgonyt és kb ott verik agyon.

 

3.) Wizard: Még jó hogy reggel szóltatok hogy bálba megyünk. Gyakorlatilag biztos hogy lesz olyan varázslatom ami áthidalja a problémáinkat.

 

És az ajtóból visszafordítják a partit, amikor az ajtónállókkal lévő pap jelzi, hogy mágiával álcázott, valószínűleg rosszban sántikáló személyek. Ő persze nem a főpap, csak kapott egy True Seeing pálcát, mert a bált rendező nemes *nagyon* sokat adakozik az egyháznak és nem szeretné, ha bármi jöttment mágiahasználó belerondítana a társasági eseménybe.

 

4.) Még jó hogy reggel szóltatok hogy meghalt a király. Divination varázslatokkal megkereshetem a gyilkost, vagy megidézek egy angyalt ami rendelkezik legalább 3-as szintű cleric spellekkel hogy varázsoljon nekem Zone of Truth-t és Speak with Dead-et. Esetleg nyomozok mint a rogue, de charm person/suggestion/dominate-re bízom a dolgot skill próbák helyett.

 

 

Ó, igen! Aki megölt egy királyt, az valószínűleg nem gondolt arra, hogy védekezzen az ilyen varázslatok ellen. Kis naív varázslónk megtalál egy bűnbakot, akit jól elítélnek, a nagyvonalú Richelieu bíboros pedig kisegíti az országot szerény szolgálataival. Még meg is jutalmazza a partit sok-sok arannyal, egy-egy varázstárggyal.

 

5.) Még szerencse hogy gonosztól védő körben fürdök a rope trickemben.

 

Most zárta rád a zsebsíkot az egyik démon. Új karaktered? (Mert ez kb annyira értelmes dolog, mint minden este rope trickben/CoPfE -ben fürödni...)

 

Szóval igen, tápos a varázsló (pap/druida), de

- vagy nagyon körültekintő, mert ahol ő lehet 20. szintű, ott más is.

- a tudásához képest pitiáner dolgokkal foglalkozik, így megreked egy vélhetően alacsony szinten

 

Ami a harcos+felszerelés, illetve varázsló+felszerelést illeti, ugyanúgy a mesélőtől függenek. A varázslónak jár szintenként 2db varázslat és ennyi. Ha kifut a lapokból a varázskönyvben és nincs pénze/lehetősége venni, akkor a tanultakat sem tudja hová tenni. A varázstárgy készítéshez is varázslatok kellenek, ha nem talált/tudott venni, akkor nem biztos, hogy megvan neki az, ami kell. Arany is kell, az sem garantált.

 

Szóval a varázsló semmivel sem önellátóbb, mint a harcos. Csak annak tűnik.

 

Én továbbra sem kétlem, hogy a varázsló sok mindent tud. Azt azonban igen, hogy akkora ultimate jolly joker, amilyennek beállítod, főleg úgy, hogy a példáidban sorra nem veszed számításba, hogy az egyenlet másik oldalán is állhat egy varázsló (pap/druida).

 

Bulldy

 



Azael

Azael

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 172 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.06.03, 21:58

Abban én is egyetértek, hogy az egy kasztú harcos, harcon kívül elég használhatatlannak tűnik első pillantásra. De a 3.5 egyik erőssége a multiclass rendszer, így simán megéri a harcosnak 1-2 szintet felvenni más kasztokból.

 

Amúgy egy ember harcosnak 12-es Int-el, van 4 skill pontja, amit ha jól oszt be, máris tud segíteni a nyomozásban is. Felvesz néhány skill támogató feat-t (elvégre van neki elég), és messze nem lesz olyan használhatatlan, mint a lenti példákban.

Íme néhány példa "sok" skillel rendelkező harcosokra.

 

Sir Randal Tancarvil, Arisztokrata 1/Harcos 10
Erő 18 Ügy 10 Állk 14 Int 12 Böl 10 Kar 14 (pont elosztás 30 pont)
Szakértelmek: Diplomácia 7, Előadás 6, Emberismeret 6, Ismeret (Hadvezetés) 14, Ismeret (Nemesség) 4, Ismeret (Szerencsejáték) 9, Lovaglás 5, Mászás 6, Megfélemlítés 6, Ugrás 6, Úszás 6,
Képességek: Diplomata, Fegyverfókusz (Hosszú kard), Támadás erőből, Kaszabolás, Hatalmas kaszabolás, Fegyver specializáció (Hosszú kard), Mesteri fegyverfókusz, Mesteri fegyver specializáció, Képzettségfókusz (Szerencsejáték), Villámgyors reflexek, Vezetés

Sir Randal ért mindahhoz, amihez egy nemesembernek értenie kell. Nem olyan kifinomult mint egy bárd vagy egy arisztokrata, de nincs is szüksége, hisz ő elsősorban katona és hadvezér. Szakértelmei elegendőek ahhoz, hogy megállja helyét egy bálon, vagy egy tanácskozáson. Szenvedélyes szerencsejátékos, ám nem veheti fel a versenyt a hivatásos kártyásokkal. Mindezek mellett kiváló harcos.

Much a molnár fia, Harcos 11.
Erő 18 Ügy 12 Állk 14 Int 10 Böl 14 Kar 10
Szakértelmek: Észlelés 7, Hallgatózás 7, Ismeret (Hadvezetés) 9, Ismeret (Szerencsejáték) 6, Mászás 6, Megfélemlítés 7, Mesterség (Molnár) 2, Ugrás 6, Úszás 6,
Képességek: Éberség, Fegyverfókusz (Alabárd), Fegyver specializáció (Alabárd), Támadás erőből, Kaszabolás, Hatalmas kaszabolás, Szakértelemfókusz (Hadvezetés), Szakértelemfókusz (Szerencsejáték), Javított pusztakezes támadás, Kitartás, Vezetés

Várkapitány. Ért a hadvezetéshez, el tudja irányítani a rábízott embereket. Szeret kártyázni, néha nyer, néha veszít, átlagos játékos. Egy ideig inaskodott apja malmában, de sem kedve, sem tehetsége nem volt a molnárkodáshoz. Inkább beállt katonának. Szemfüles őrszem, de a profi orvgyikosok vagy felderítők kifognak rajta.

Martin a zsoldos, Kalandor 3/Harcos 8
Erő 16 Ügy 16 Állk 12 Int 12 Böl 10 Kar 12
Szakértelmek: Átverés 6, Csendes Mozgás 9, Diplomácia 6, Emberismeret 6, Észlelés 6, Hallgatózás 6, Információgyűjtés 6, Ismeret (Hadvezetés) 11, Kézügyesség 9, Mászás 8, Megfélemlítés 7, Rejtőzés 9, Ugrás 8, Úszás 8,
Képességek: Egzotikus fegyver (Fattyúkard), Fegyverfókusz (Fattyúkard), Fegyver specializáció (Fattyúkard), Támadás erőből, Kaszabolás, Hatalmas kaszabolás, Szakértelemfókusz (Hadvezetés), Fegyverrántás, Javított pusztakezes támadás, Vezetés

Zsoldos és szerencsevadász. Elsősorban katona, de ha épp nincs munkája lopásból, csalásból, vagy bérgyilkos munkából él. Jó hadvezér, általában a rajtaütéseket kedveli.
 

Ezek a karakterek mind meg tudják állni a helyüket a lent felsorolt 5 példa közül némelyikben.



loneknight

loneknight

    Rendszeres fórumozó

  • Inactive / Invalid
  • 180 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2015.06.03, 20:51

Komolyan nem tudom mit csinálok rosszul ha tényleg csak ez jön le belőle...

 

 

 



Sahra_Stanfield

Sahra_Stanfield

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 119 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.06.03, 20:40

loneknight: Nincs benne rosszindulat, inkább csak csodálkozás az alábbi rövid véleményemben ami az elmúlt pár napra vonatkozik.

"Ez de furcsa állatfaj O.O"

(Hosszabban szólva: látom, hogy tetszik a varázsló és nálad az a mindent leölő bekereíthetlen istenség, de erről minek ennyit vitázni? Mások meg játszanak az összes kaszttal, ahány ember annyi igény.)



loneknight

loneknight

    Rendszeres fórumozó

  • Inactive / Invalid
  • 180 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2015.06.03, 20:00

Ha csak egzakt szabályokat nézünk, akkor az egész játékban nincs semmi egyensúly. De a szerepjáték nem sakk, így nincs értelme a "a varázsló mindenre képes" jellegű kijelentéseknek. Ha azt szeretnénk, hogy legyen egyensúly a kasztok között, akkor 4. kiadást kell játszani. Ott mérhető az ilyesmi, aki több sebzést okoz, az mást nem tud (striker), aki kevesebbet, az jobban tud tömeget oszlatni, egy-egy ellenfelet akadályozni (controller), a csapatát segíteni, támogatni (leader) vagy megóvni a többieket (defender). Ott van hozzá egy szűkre szabott rendszer, így van értelme az összehasonlításnak, a ranglista állításnak (és vannak is jobban-rosszabban sikerült kasztok a saját szerepükön belül).

 

Az összes többi kiadásnál nincs értelme ranglistákat csinálni, sokkal több minden van a mesélőre bízva.

 

Én pont fordítva érzem; pont hogy a 4. kiadásnál nincs értelme a listának, mert mindenki olyan közel van egymáshoz, hogy gyakorlatilag szarrágás az egész. Sokkal fontosabb hogy a parti hogyan dolgozik együtt, mint hogy az individuális karakterek milyen erősek.

 

Amúgy miért lyukadunk ki mindig a harcnál? A tier lista a karakter általános teljesítményén alapszik egy teljes kaland alatt. A harc ennek egy aspektusa. A 4. kiadás azért király ebből a szempontból mert sokkal közelebb húzta a karaktereket. Pl. harcos kap 3-4 skillt, de van összesen 10, szóval a harcon kívüli helyzetek felében érdemben hozzá tud szólni a dologhoz. Vagy pl. a rituálékat is mindenki felveheti, illetve mindenki kap harcon kívül használható utility cuccokat. Van aki jobb, és van aki rosszabb benne, de nem annyira ég és föld a különbség mint a 3.5-ben.

 

Példák amit most zanzásítok és lefordítok mert úgy tűnik mindenki ignorálja:

 

Szitu 1: Sárkány a saját dungeon-ja mélyén alszik. Lopjuk el a kincsét!

 

-Harcos: Ha odaérünk akkor megállom a helyem harcban. Odafelé max arra vagyok jó hogy belesétáljak a csapdákba. Majd a többit a többiek megoldják.

-Barbár: Ha odaérünk rage és széttépem. Van skill pontom és oké skill listám meg néhány class feature, szóval ha a ranger/rogue nem vesz észre valamit akkor lehet hogy tudok menteni. Meg persze több HP, szóval jobban tudok csapdákba sétálni.

-Rogue: Erre születtem! Csapdák hatástalanítva, felderítés és lopakodás biztosítva! Ha meglepjük a sárkányt akkor úgy vesén szúrom hogy csak na!

- Mágus: Lehet hogy van néhány varázslatom ami a lejutást és a harcot is gyakorlatilag megnyeri anélkül hogy nekünk egyetlen kockát is dobni kéne.

- Wizard: Még jó hogy reggel szóltatok hogy sárkányt ölni megyünk. Gyakorlatilag biztos hogy lesz olyan varázslatom ami áthidalja a problémáinkat.

 

Szitu 2: Jön az ellenséges sereg, védjük meg a várost!

 

-Hartcos: Majd ha ideérnek harcolok. Addig... árkot ások?  Majd a többit a többiek megoldják.

-Barbár: Ha ideérnek RAGE! és harcolok. Addig tudok kicsit felderíteni meg kémkedni.

-Rogue: Ha ideérnek kapnak néhány veseszúrást; a harc forgatagában nehéz figyelni. Addig is felderítek, esetleg belopakdok a táborba és kémkedek, ha nagyon szerencsém van, megmérgezem/leszúrom valamelyik vezetőt.

- Mágus: Lehet hogy van néhány varázslatom ami a en-blokk visszafordítja az ellenséges sereget illetve segít a védekezésben.

- Wizard: Még jó hogy reggel szóltatok hogy jön egy sereg. Gyakorlatilag biztos hogy lesz olyan varázslatom ami áthidalja a problémáinkat. Wall of stone/iron hatalmas falakat emelhet a város köré, earth to mud/soften earth sáros árkot ás egy pillanat alatt, hogy a védők életét megkíméljem megidézhetek néhány szörnyet, mellesleg bátorkodtam beteleportálni az ellenséges táborba néhány kémlelő varázslat után és ledominatelni pár rangosabb katonát.

 
Szitu 3: Egy nemesi bál kiváló alkalmat ad arra hogy észrevétlenül ellopjatok egy értékes és fontos tárgyat, amivel meg lehet akadályozni hogy feltámadjon az ős-lich illithid, Myxplitzxypz. A nemesi élet krémje jelen van, és a biztonság is ehhez mért.
 
-Harcos: Hát.. esetleg befoghatom a számat, vagy ha segít elterelésnek keverhetek bajt.  Majd a többit a többiek megoldják.
-Barbár: Én nem szeret unalmas partik. De a bor jó és néhány hölgy egész szépen néz ki *hikk*.  Majd a többit a többiek megoldják.
-Rogue: Ha minden jól megy, ravasz kérdésekkel kiszedem valakiből hogy hol van a cucc amit keresünk, aztán mintha könnyítenék magamon felszívódok hogy belopakodjak a helyre, feltörjem a zárakat, meglógjak a szajréval. Segítségnek leitatok valami idiótát hogy felfordulást csináljon. Miután elrejtettem visszatérek a bálra és valamelyik hölgyről leblöffölöm az alsóneműjét.
-Mágus: Mint a rogue, én is megtudom hol van a cucc óvatos diplomácia dobásokkal; ha ez nem sikerül akkor talán hagyatkozhatom a varázslataimra. 12 évvel a parti után egy ifjú nemesről kiderül hogy valahonnan mágia van a vérében.
-Wizard: Még jó hogy reggel szóltatok hogy bálba megyünk. Gyakorlatilag biztos hogy lesz olyan varázslatom ami áthidalja a problémáinkat. Alter és disguise self tökéletes arra hogy biztosítsam a saját és társaim jó megjelenését, prestidigitation-el tudok parti trükköket csinálni hogy mindenki bizalmába férkőzzek, eagle's splendor megnöveli a karizmámat ha dobni kéne velemire, charm person, suggestion, ha meg akarom kérdezni hogy hol van a cucc, Locate Object ha nem, invisibility, silence, knock ha oda akarok lopakodni és kinyitni a zárt cuccot, dimension door vagy teleport ha nem akarok ezzel szarozni. A legnehezebb része a tervnek talán at lesz hogy ignorálnom kell a felsőbbrendű intellektusomtól megrészegült kisasszonyok közeledését, dehát, ilyen a wizard élet, már hozzászoktam.
 
Szitu 4: Reggel arra a hírre keltek hogy a királyt megölték! Ki tehette?
 
-Harcos: Nem én! De megölöm aki volt.
-Barbár: Én sem! Ha megölöm azt aki megölte a királyt, logikusan én vagyok a legerősebb és enyém a trón, nem? Nálunk otthon ez így ment.
-Rogue: *nyomoz, nyomoz, nyomoz* A nyomok alapján... a komornyik volt! *hátulról leüt*
-Mágus: Ha van ide illő varázslatom megoldom a szitut. Ha nincs, nyomoznom kell mint a rogue-nak, de nem vagyok benne olyan jó.
-Wizard: Még jó hogy reggel szóltatok hogy meghalt a király. Divination varázslatokkal megkereshetem a gyilkost, vagy megidézek egy angyalt ami rendelkezik legalább 3-as szintű cleric spellekkel hogy varázsoljon nekem Zone of Truth-t és Speak with Dead-et. Esetleg nyomozok mint a rogue, de charm person/suggestion/dominate-re bízom a dolgot skill próbák helyett.
 
Szitu 5: Épp a fogadóban fürdesz amikor TÁMADNAK A MUTÁNS NINJA HARCI DÉMONOK! 
-Harcos: *nyekk*. Majd a többiek feltámasztanak.
-Barbár: Nem lehet meglepni és van 10 extra láb mozgási sebességem. Rage ha alacsony a HP-m és futás!
-Rogue: Nem lehet meglepni. Talán sikerül elslisszolnom közöttük néhány akrobatika és rejtőzés próbával.
-Mágus: Rope trick vagy gonosztól védő körben fürödtem? Maradt teleport vagy valami hasonló varázslat amivel meglóghatok? Ha igen rendben, ha nem *nyekk* 
-Wizard: Még szerencse hogy gonosztól védő körben fürdök a rope trickemben. Alternatíva: na végre hogy itt vagytok, már azt hittem nem működik a Gate!
 

Ami a lovasroham-harcos hátasát illeti: miért gondolod, hogy csak 3HD -s lovon tudja ezt előadni? Egyrészt a mesélő mondhatja azt, hogy egy (cormyri/pajzsföldeki/ilanori) ló dupla HD -vel bír, vagy számol neki úgy statokat, mintha egy druida állati társa lenne. Vagy csak simán ad (a megfelelő körülmények között) egy ilyet a harcosnak.
 
Mert ezeket a DM-nek kell adnia és nem a kaszt saját képességeiből, lehetőségeiből fakad. Amúgy, pont ezért a ranger és a druida sokkal jobb "lovas", mert nekik garantálva van hogy lesz egy pöpec hátasuk (amivel amúgy tudnak kommunikálni dobások nélkül), míg ha egy harcos ilyet akar akkor az csak úgy működik hogy a mesélő megszánja. Vagy ha engedélyezve van a leadership.
 

Ugyanígy, ha a varázslónak (papnak/druidának/mágusnak) van pénze tekercsre, tárgyakra, akkor a harcosnak is van pénze lefejező kardra, mágiaellenállás páncélra, varázstároló gyűrűre, tűzlabdák nyakékére és hasonló jóságokra.
 
A tekercsek ára azért messze nem egy kategória a harcos felszerelésével. Emellett a harcos itt is külső tényezőkre van utalva, mert a varázsló 1. szinttől fogva tud tekercset írni, illetve ha akar felvehet tárgyalkotási képességeket, míg a harcos nem. Arról nem beszélve hogy a harcosnak szüksége van mágikus fegyverekre hogy tudja a dolgát csinálni, míg a varázsló felszerelése bónusz. Ha 0 varázstárggyal ledobsz egy varázslót/mágust/druidát/papot a pokolba, még mindig lesznek varázslatai amivel talán egy ideig eléldegélhet. Ha 0 varázstárggyal ugyanezt a harcossal teszed meg, akkor megdöglik mert még sérülést se tud okozni senkinek a DR miatt.
 
Itt ugyanaz van amit a szigetnél írtam: a varázslót meg kell akadályoznod hogy használja a képességeit (nem adsz neki elég időt hogy kraftoljon), míg a harcosnak engedékenynek kell lenned hogy felszerelhesse magát és csinálja a dolgát (mégis engedsz időt a wizának hogy kraftoljon, de csak a harcosnak, vagy találtok egy magic shoppot a semmi közepén, ahol csak harcos ereklyéket árulnak, hogy a harcos elkölthesse a pénzét).
 
Megint oda jutunk hogy hogy DM-ként kell lekorlátoznod/megerősítened karaktereket a kasztjuk függvényében, de közben váltig állítod hogy a tier listának van értelme. A kettő eggyütt nem megy.


Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6389 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.06.03, 10:11

Nem mondom hogy nem történik meg hogy a varázshasználó megszívaj mert nincs könyve, belesétált egy AMF-be, vagy elkapta Gustaff, a csendvarázsló egy maximalizált permanens csendvarázzsal. Azt mondom hogy a többi kasztot is legalább ilyen könnyű megszivatni (ha ellopták a könyvét, miért nem a fegyverét meg a lovát? Ha intensified silence, miértnem dominate a harcosra?), de ők cserébe nem kapnak ingyen jegyet arra, hogy a térdükre fektessék az univerzumot és jól elfenekeljék.

 

 

A papot és a druidát köti a vallása. Bár sok mindenre van varázslata, az istenség az egészet egy csettintéssel visszaveheti, ha úgy látja, hogy a követője visszaél vele.

 

Itt el is jutunk oda, hogy bizonyos kasztok azért kapnak több hatalmat, mert vagy a patrónusuk többet vár el tőlük (volt valami csávó a földünkön is, aki kapott egy egyszerű küldetést, miszerint váltsa meg a világot, de közben éljen a vallás irányelvei szerint :), illetve egy druida esküje is megköveteli, hogy óvja meg a szent erdőt mondjuk tőle), vagy az egyéni céljaik érdekében több eszközre van szükségük (a varázslóknak, mágusoknak a "világuralomhoz" magukhoz hasonló őrültekkel kell felvenni a versenyt).

 

Ezzel szemben egy harcostól maximum öngyilkos küldetés formájában várják ezt el, így az eszközeik is ehhez mértek.

 

Ha csak egzakt szabályokat nézünk, akkor az egész játékban nincs semmi egyensúly. De a szerepjáték nem sakk, így nincs értelme a "a varázsló mindenre képes" jellegű kijelentéseknek. Ha azt szeretnénk, hogy legyen egyensúly a kasztok között, akkor 4. kiadást kell játszani. Ott mérhető az ilyesmi, aki több sebzést okoz, az mást nem tud (striker), aki kevesebbet, az jobban tud tömeget oszlatni, egy-egy ellenfelet akadályozni (controller), a csapatát segíteni, támogatni (leader) vagy megóvni a többieket (defender). Ott van hozzá egy szűkre szabott rendszer, így van értelme az összehasonlításnak, a ranglista állításnak (és vannak is jobban-rosszabban sikerült kasztok a saját szerepükön belül).

 

Az összes többi kiadásnál nincs értelme ranglistákat csinálni, sokkal több minden van a mesélőre bízva.

 

Ami a lovasroham-harcos hátasát illeti: miért gondolod, hogy csak 3HD -s lovon tudja ezt előadni? Egyrészt a mesélő mondhatja azt, hogy egy (cormyri/pajzsföldeki/ilanori) ló dupla HD -vel bír, vagy számol neki úgy statokat, mintha egy druida állati társa lenne. Vagy csak simán ad (a megfelelő körülmények között) egy ilyet a harcosnak.

 

Ugyanígy, ha a varázslónak (papnak/druidának/mágusnak) van pénze tekercsre, tárgyakra, akkor a harcosnak is van pénze lefejező kardra, mágiaellenállás páncélra, varázstároló gyűrűre, tűzlabdák nyakékére és hasonló jóságokra.

 

Bulldy



iceride

iceride

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 3645 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.06.03, 08:58

Oké. :)



loneknight

loneknight

    Rendszeres fórumozó

  • Inactive / Invalid
  • 180 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2015.06.03, 02:41

TL,DR:  

Az érveid nagy része tulajdonképpen helytálló. Tulajdonképpen igaz, hogy a varázslóknak a legtöbb problémára létezik megoldásuk. Elméletben a varázslóknak mindenre van megoldása, tekintettel arra, hogy a mágia bármire alkalmas. Ha véletlen kitalálok egy olyan helyzetet, amire nincs leírt megoldás, akkor max annyit mondasz, hogy max beülök a laborba és csinálok rá egy spellt.

 

Ami miatt nem tudok mégsem egyetérteni a következtetéseddel, az az, hogy úgy veszed, mintha a varázsló elméletben létező lehetőségei mindig rendelkezésre is állnának, úgy veszed, hogy az előnyei mindig érvényesülnek, a hátrányai pedig sosem. Ez pedig a valóságban egyszerűen nem így van.

 

A spell mastery és az eschew materials 1-1 feat. Ember varázsló akár 1 szinten kezdhetne vele, ha paranoiás, bár a spell masteryt érdemes felvenni 9-en (is), mikor megkapod a teleportot. 

 

Amikor azt mondtam hogy komponens nélküliek a varázslatok, olyan komponensekre gondoltam amik nem szerezhetőek be azzal hogy van egy komponens táskád (vagy egy denevér famulusod ami a markodba szar meg fog neked pókokat vagy nem tudom).

 

Persze lehet még neki memorizálva Stone to Flesh, meg Break Enchantment, meg Teleport, meg Detect invisibility, de azért erősen érzi, hogy még egy összecsapás már nem menne igazán.
 

Miért memorizálná be a stone to flesh-t? Tudja hogy gorgókkal küzdenek aznap? Feltételezed, hogy a varázsló bememorizál mindenféle szart reggel, mikor már 5 postal ezelőtt is belinkeltem hogy nem kell, utilitynek elég ha vagy helyet hagy nyitva, vagy bekészít scrollt. Ha nem marad harci spellje aznapra, de még marad üres slot, azt is megteheti, hogy harci varázslatokat memorizál oda, bár elég rizikós.

 

Amúgy még mindig a varázslóval vagy fixálva mikor a cleric meg a druida ugyanakkora problémák, csak több hp-val, hozzáféréssel az összes varázslatukhoz (még spell mastery se kell), ellophatatlan varázskönyvvel, stb.

 

Nem mondom hogy nem történik meg hogy a varázshasználó megszívaj mert nincs könyve, belesétált egy AMF-be, vagy elkapta Gustaff, a csendvarázsló egy maximalizált permanens csendvarázzsal. Azt mondom hogy a többi kasztot is legalább ilyen könnyű megszivatni (ha ellopták a könyvét, miért nem a fegyverét meg a lovát? Ha intensified silence, miértnem dominate a harcosra?), de ők cserébe nem kapnak ingyen jegyet arra, hogy a térdükre fektessék az univerzumot és jól elfenekeljék.



loneknight

loneknight

    Rendszeres fórumozó

  • Inactive / Invalid
  • 180 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2015.06.03, 02:21

Hú, te aztán nagyon megeröltetted magad :DDDDD

 

Főleg a cleave meg a great cleave, biztos nagyon hasznosak lesznek a temérdek goblin ellen amit 8. szinten szokás kaszabolni :DDDD
 
Annyira magabiztos voltál, azt reméltem legalább van valami titkos fighter technikád és majd elámulok annyira menő szuper kardpajzsos TWf fightert dobsz össze. Erre felsorolsz ~10 featet hogy válasszak 5-t és kész. Bummer. Apropó, Goad és Riposte honnan vannak? Alapkönyvben nem látom.
 
Ezzel nagyon jól bemutattad hogy a harcos mennyivel erősebb a warriornál ha pl. meg kell küzdeni egy sárkánnyal, ogréval vagy trollal, gratulálok  :D

 

Annyit hozzáfűzök a fariplay jegyében hogy a spirited charge build az tényleg a legtöbb sebzéssel rendelkezik alapkönyvben, de ezzel arányosan nehéz összehozni is; hátast nem lehet mindenhova bevinni, 8. szint körül már 1-2 ütésre/spellre hal (és ugye mentői gyakorlatilag nincsenek), chargolni sem lehet mindig/minden ellen, de ha sikerül, a legnagyobbat sebzi mozgás mellett amit harcos sebezhet alapkönyvben. Ha kombinálod az improved criticallal és nagyon nagy mákod van, még mags szintű szörnyeket is öl 1 támadásból.

 

Vaciláltam hogy az legyen (merthogy 8-as szinten már a warriornak is van elég feat hozzá, ha jól számolom) vagy trip, de a trip mellett döntöttem mert azt kicsit könnyebb használni (és pl. a spirited charge buildet tökéletesen megállítja hogy a lovad eltaknyol amint range-be ér).



iceride

iceride

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 3645 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.06.03, 02:02

Spoiler

TL,DR:

 

Az érveid nagy része tulajdonképpen helytálló. Tulajdonképpen igaz, hogy a varázslóknak a legtöbb problémára létezik megoldásuk. Elméletben a varázslóknak mindenre van megoldása, tekintettel arra, hogy a mágia bármire alkalmas. Ha véletlen kitalálok egy olyan helyzetet, amire nincs leírt megoldás, akkor max annyit mondasz, hogy max beülök a laborba és csinálok rá egy spellt.

 

Ami miatt nem tudok mégsem egyetérteni a következtetéseddel, az az, hogy úgy veszed, mintha a varázsló elméletben létező lehetőségei mindig rendelkezésre is állnának, úgy veszed, hogy az előnyei mindig érvényesülnek, a hátrányai pedig sosem. Ez pedig a valóságban egyszerűen nem így van.

 

Spoiler


iceride

iceride

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 3645 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.06.03, 01:06

Anon, 8. szintű ember Warrior

STR:17+1(8. szintű stat)

DEX:12

CON:11+1(4. szintű stat)

INT:13

WIS:10

CHA:7

 

15 PB a PF rendszerben, 26PB a 3.5-ben; karizmát csökkentheted 1-el 25-re ha zavar. Lehet hogy nem kéne trip-re mennie, és jobban járna egy szimpla 20-as erővel, de mostmár mindegy. :)

 

HP:(8d8+8)~44

 

Bevallom úgy emlékeztem d10 HP-ja van.

 

4 feattel rendelkezik, ezek: Power attack, Combat expertise, Improved Trip, Quick Draw(ha dárdás)/Combat reflexes (ha composite íjas).

 

Felszerelése: 1 Flail (1d8, disarm, trip), 1 Guisarme(reach,trip, 2d4), 1 buckler, 5-10 dárda vagy composite (+4 STR) hosszúíj, teljes lemezvért

 

Savek:

 

Fort:6+1

Ref:2+1

Will:2+0

 

Támadások:

Flail/guisarme:+12/+7 v +11/+6 (ha nem dobja el a bucklert) d8+6 (~10,5) v. 2d4+6 (~11) (ha megengedheti magának, PA 1-8 ig ad 2-16 bónusz sebzést)

 

Dárda v. hosszúíj: +9/+4 d6+4(~7,5) v. d8+4(~8,5)

AC:20 (10+fullplate(8)+dex(1)+buckler(1)).

 

 

Nos, előszöris megjegyezném, hogy nem örülök a trip-es speckónak, mert szerintem a trip, a disarm és a grapple merőben idegen a HP alapú harcrendszertől.

Egy olyan rendszerben, ahol nem tudsz egy tőrrel hátulról leszúrni egy őrt, csak sebezni d4+3 HP-t, ott minden olyan módszer, ami egy akcióból nulla közelébe viszi az ellenfél harcértékét, fura.

 

De ez a mi kis játékunkra nézve jelenleg lényegtelen, úgyhogy figyelmen kívül hagyom.

 

Legyen a harcos gaykorlatilag ugyanilyen, csak van mág öt feat-je.

Csak úgy emlékezetből leírom, mik jutnak eszembe.

 

Celave, esetleg Great Cleave

Ezek a featek bizonyos esetekben akár duplázzák/négy-ötszörözik a kiosztott sebzést.

Ráadásul minél több támadás és/vagy sebzés bónuszt tud összecsalni magának a karakter (mindegy miből), annál komolyabb különbség lesz a cleave-es és a nem cleave-es karakter teljesítménye között.

Kis turbózással a harcos 8-10 zombit tud leütni egy kör alatt, a Warrior meg kettőt.

A Great Cleave nagyobb ellenfelek ellen sokszor hatástalan, bár ez a mi kampányunkban például, ahol a mindenféle kiegekből összecsalt kombók hatására +60-as sebzésmódosítók is vannak kritikus előtt, nem olyan egyértelmű. :)

 

Riposte, esetleg Goad

A legtöbb esetben körönként egy ingyen támadás, illetve megakadályozhatod, hogy a varázslót püfölje az ogre barbár, inkább téged gyepál, de neked meg jó az AC-d.

 

Improved Critical

Mondjuk váltsunk Scimitarra. az esetek szignifikáns részében plusz 5 és 30 közötti sebzés (PA-tól függően).

 

Mounted combat, Ride-by Attack, esetleg Spirited Charge

Kis mozgású vagy lekötött ellenfelek ellen jó nagy szivatás, eleinte rád se tud ütni, aztán meg neki single attack a bekészítésből neked meg dupla (kopjával tripla) sebzés.

 

Blind Fight

Főleg, hogy azokat a körülményeket, amiben előnyt kapsz, mesterségesen is elő lehet idézni...

 

A föntiek közül kb. hármat választhat. :)

Az ilyenekkel fölszerelt harcos több helyzethez tud idomulni, esetleg olyanokhoz is, amikhez a Warrior egyáltalán nem.

 

És ezek még javarészt csak a PHB-ból vannak. Minél több kiegből válogatok, annál brutálisabb lesz a különbség. Sokkal gyakoribbak lesznek a feat feltétel nélküli és egyben a föntieknél nagyságrenddel erősebb tápfeatek.



iceride

iceride

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 3645 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.06.02, 14:01


-Ravenloftot nem játszottam. Mi történik ott ha a parti bemászik egy rope trick-be?
 

 

Most csak erre van időm:

Akkor nagy királyság történik, mert tudnak pihenni, ami ebben a kalandban brutál buff. :)

Föltéve, ha ez pont megvan a varázslónak és memorizálta is.

Meg hogy nem vagyok genya és nem dispellez ki a fővámpír a Rope Trick-ből. :D

És sajnos, mivel a kaland 5-7. szintű, még mindig nincs meg a 8 órád.

 

A későbbi kiadásokban ez már nem megy, mert ott Ravenloftban nem működnek a más dimenziókat kezelő spellek, de ez még 1st ed-ből van. :)

 

 



loneknight

loneknight

    Rendszeres fórumozó

  • Inactive / Invalid
  • 180 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2015.06.02, 11:53

Én csak arra gondoltam hogy el a vérfarkasok elől, amerre mentek. Valamiért végülis ott vannak, nem? Vagy csak túlélnek amíg a tartományúr úgy nem dönt hogy meghaltak? Nem azt mondtam hogy Ravenloftból repülnek el, ennyire azért nem kell madárnak nézned :D

 

A rope trick arra jó hogy visszanyerjék az összes varázslatot; ha utána néhány varázslatból megoldják a farkasokat, még mindig pozitívban jöttek ki.

 

De ha a vérfarkasoknak nincs távolsági fegyvere, akkor azt is lehet hogy mindenki kap egy fly-t/levitatet, egy nyílpuskát, meg egy köteg ezüst nyilat, azt mehet a vadászat :D

 

Egy kis gondolatébresztő:

 

A leírt magasszintű kalandodban eddig csak azt írtad le hogy kizártál egy (jó pár) varázslatot, meg okoztál pár extra nehézséget a varázslónak. Tedd a szivedre a kezed és válaszolj őszintén: Szánsz ennyi időt arra is hogy felkészítsd a szigetet a harcosra? Elhelyeztél neki dolgokat amikkel megküzdjön pl.?

 

Mondjuk azt hogy igen, el bírom képzelni hogy te ilyen király mesélő vagy. Vizsgáljuk meg mi történt itt: 

- a varázslónak van egy tucat dolog amit megtehet. Ebből elvettél néhányat és megnehezítettél párat. Továbbra is maradt jó sok dolga.

-A harcosnak továbbra is 1 dolga van amit tud csinálni, megütni/lőni dolgokat a fegyvereivel. Ha nem helyezel el a szigeten olyan dolgokat amikkel megküzdhet/személyre szabott varázstárgyakat, akkor még 1 sem (pl, nem fázispókokat amikből k***ára reménytelen hogy akár csak 1-et is kinyír, ha csak nem talál valamilyen olyan fegyvert ami megvágja őket éterben is, és sisakot ami átlát oda).

 

Lényegében ez a különbség az "erős"/magas tier kasztok és a "gyenge"/alacsony tier kasztok közt. A varázslót le kell korlátoznod hogy a kalandban tartsd, a harcost fel kell emelned hogy ugyanabban a játékban játsszon.

 

Ez nem probléma, és egy jó mesélő megoldja. De szerintem még jobb, ha senkit nem kell lekorlátozni, és senkit nem kell felemelni, mert mindenki alapból egy szinten játszik.



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6389 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.06.02, 11:06

Hova szállnak elég? Eljutnak a tartomány széli ködig, és akkor mi van? Nem tudnak elmenekülni. (Bemehetnek a ködbe, amiből vagy ugyanott jönnek ki, vagy a tartomány más, számukra kedvezőtlenebb pontján.) Ravenloft -on a tér- és síkváltásokat el lehet felejteni, vagy nem működnek, vagy nem oda visznek, ahova szeretnéd. Ha nagyon izmozik a parti, akkor a tartományúr odaküld valami mókásat a keményebb emberei közül. És hogy honnan tudják, hogy ott vannak? Például látták őket ott eltűnni. Vagy előlük menekültek oda.

 

Fura a felfogásod, hogy úgy állsz hozzá a kalandhoz, hogy a játékos karaktereknek minden lehetőség adott, minden erőforráshoz hozzáférnek, míg a kaland helyszínén semmi korlátozó tényező sincs.

 

Én például, ha egy szigetre tervezek valamit magas szinten, akkor simán úgy veszem, hogy a terület (+pár kilométer a parttól) dimenzióhorgony-szerű hatás alatt van, így mágikus sík- és térváltással se ki - se be. Ugyanez a hatás meggátolja a kötéltrükköt is, mert az egy mini-síkkaput nyit. (A szigeten lakó fázispókokat ez nem zavarja, mivel ők "helyi lakosok", az otthonukon belül oda-vissza léphetnek a síkok között, de a szigetet ők sem hagyhatják el így.) Ha pihenni akar a varázsló, akkor tegyen riasztást vagy használjon kicsiny kunyhó, biztos menedék jellegű varázslatokat.

 

Várható, hogy mire erre rájön (csak a próba-hiba módszerrel tapasztalhatja ki), már pár varázslata pazarba ment, ellenben ezzel-azzal találkozott (nem kell halálos ellenfélre gondolni, egy-egy érdekes jelenség megismerésére is rámehetnek varázslatok), ha komolyabb kenyértörésre sor került, akkor a tekercsek-italok is fogyhattak.

 

Nem megoldhatatlan helyzet, de biztos lehetsz benne, hogy meg kell küzdeni a csapatnak a sikerért.

 

Bulldy

 

 



loneknight

loneknight

    Rendszeres fórumozó

  • Inactive / Invalid
  • 180 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2015.06.02, 10:41

 

-Ravenloftot nem játszottam. Mi történik ott ha a parti bemászik egy rope trick-be?

 

 

AD&D 2nd revised DMG -ben volt erre egy jó kép. :)

 

(Az egész környék televolt vérfarkasokkal.)

 

Bulldy

 

 

Valahogy gondolhattam volna :D

 

Mondjuk az érdekelne hogyan szagolták ki őket a dimenziókon keresztül. Meg az is, hogy mit csinálnak ha feljön a nap, amit ugye lyukban könnyű kivárni, de mivel Ravenloft, lehet hogy nem jön fel? El kéne olvasnom egyszer.

 

EDIT: jobban belegondolva, annyira nem is szar a szitu. Attól függ hányas szintű a varázsló, és hányan vannak a partiban. Simán lehet hogy a varázsló/pap (még bent a lyukban) felbuffolja a partit, vagy mindenféle vérfarkas elleni dologgal (végülis, pontosan tudják mi van kint), vagy repüléssel, aztán elszállnak a vérfarkasok felett.

 

De akkor meg gondolom jönnek a vámpírdenevérek vagy a szellemcápák vagy nemtom mi.


Módosította loneknight: 2015.06.02, 10:45


Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6389 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.06.02, 10:20

-Ravenloftot nem játszottam. Mi történik ott ha a parti bemászik egy rope trick-be?

 

 

AD&D 2nd revised DMG -ben volt erre egy jó kép. :)

 

(Az egész környék televolt vérfarkasokkal.)

 

Bulldy



loneknight

loneknight

    Rendszeres fórumozó

  • Inactive / Invalid
  • 180 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2015.06.02, 10:09

 

 

 

+1: A druidát/clericet ledobhatod bárhova, amíg ők tudnak imádkozni addig minden spell-t megkapnak amit akarnak. A varázslónak, ha van teleport (vagy egyéb spellek) az "utazó könyvében", esetleg betanulta (spell mastery), magasabb szinten hazaugrik vagy megidézi a könyvét. Alacsonyabb szinten mindegy, mert minden spellje elfér 1, max 2 könyvben.

 

A harcosnak ha elcsórják a felszerelését akkor viszont b*szhatja :D

 

 

Nos, nem lehet olyan valakivel vitatkozni, aki tételigazoló módon érvel, és nem hallja meg az ellen oldal érveit.

A varázslónál nyilvánvaló hátrány, hogy elveszítheti a könyvét, ezt bagatelizálod.

 

Nem én, hanem a spell mastery.

 

 

 

Komponenseket meg nyilván nem is játszotok. :D

 

Ha olyan játékot játszunk ahol ez probléma lehet (goblinok lopják a guánot!), felveszem az eschew materials-t. Azt hiszem a spellek amiket felsoroltam mondjuk nagyrészt komponens nélküliek voltak. Magas szinten csak néhány spell éri meg az árát, azokra megéri gyúrni, de addigra már olyan dolgokat tudsz megtenni komponensek nélkül, hogy azokat megszerezni általában bagatel dolog. Még azt is megteheted hogy Fabricate-el megcsinálod magadnak.

 

 

 

Hogy elveszíti a felszerelését, az a harcosnál is szívás, de mondjuk egy kardot, pajzsot, bőrpáncélt egy cseppet könnyebb pótolni, mint egy varázskönyvet.

A vadonban meg husáng. De fireball leírás nem terem a fákon. :)

Ez egy hátrány. Nem mondom, hogy ettől a varázsló gyenge lesz, de akkor is egy hátrány.

 

Ezt amúgy nem vitatom. De simán megvannak az eszközei hogy ezt a hátrányt kiküszöbölje. Spell mastery, tartalék könyvek, stb. Amúgy meg, mit szólsz azokhoz a kasztokhoz ahol nincs ez a hátrány (druida, pap)? 

 



 

akkor megjegyzed hol van egy Ork/goblin/stb. falu, és amíg a harcos kocsmázik meg pihen egy hétvégét, te betelkeportálsz és ellősz néhány fireball-t, aztán ki ahogy jöttél. Szomorú, de ez van, az alsóbbrendű életformáknak halnia kell a scrollokért

 

Ezt kíváncsi vagyok, hogyan magyarázod in game. Persze ha társasjűtékot játszunk, akkor működik, de ez egy szerepjáték.

 

Azzal hogy nem hittem volna hogy bárki is komolyan veszi. Még smiley is volt után. Mint itt: :D

 

 



Quote

Csak a harcosnál nem arról szól, értem.  :D

Látom :D

 

A harcos featjei mind 1 opció, a harc körül forognak. Nem kap új opciót, csak a meglévőket növeli.

Most arról beszéltünk, hogy a harci kasztokon belül miben jó a harcos. Hát ebben. Több helyzetre van rákészülve, mint a Warrior, meg a barbár.

 

 

Akkor kérlek mutasd be. Várom az egetverően sokoldalú 8. szintű harcosod :D

 

 

 

 

 

Ezen a szinten a color spray, sleep, charm person spellek egymagukban megoldanak egy összecsapást...

..knock-al kinyit egy régóta zárt ajtót...
...Szóval, a wizard legalább 4-5 akadályra rendben van...

...Szóval mikor a varázsló/pap/druida pihen, akkor az egész parti pihenni fog.

Köszi, nem kell megtanítanod varázslóval játszani, feltételezhetően egy icipicit többet játszottam már vele, mint a legtöbb játékos...   :)

Nálad tehát alapvetés, hogy a spellcasterekhez igazodik az egész csapat, beleértve a játékvezetőt is.

A spellcasterek mindig tudják, mely spellek lesznek a legjobbak aznapra, és sosem sleep van memorizálva, amikor zombik jönnek, sosem grease, amikor stirge-k és sosem command undead, amikor orkok. Mindig van idejük magukra rakni a védelmi spelleket és sosem ütik őket amikor 10-es AC.jük van (meg 12 max HP-juk).

3. szinten 1-2 spellből megoldják a csatát, így a kb.7-8 db varázslat 4-5 encounterre elég (ne haragudj, de ez egyszerűen lol).

Amikor kifogynak a spellekből, mindig lepihen az egész csapat, és ebben sem a történet, sem a többi karakter nem akadályozza őket sosem. Ez akkor is így van, ha negyed órája memorizáltak és akkor esett nyakukba egy csata, egyszerűen visszafekszenek, és ott töltenek még egy napot (mert ugye a pap csak holnap reggel tud imádkozni újra).   :)

 

Nincsenek olyan encounterek, amiket a harcos önerőből is meg tud oldani jelentéktelen vagy kisebb sérüléssel, erőforrás rááldozása nélkül. (mert ha vannak, akkor ebben megintcsak jobb a harcos, és nincs szükség lepihenni egyből, amint fogyni kezdenek a spellek).

 

Természetesen, ha mindent úgy játszunk, hogy a varázslóknak legyen kedvező, mert ilyen a játékstílusunk, akkor ne csodálkozzunk, hogy a varázsló lesz erős.

De kíváncsi lennék, mit tesz az ilyen varázsló mondjuk a Ravenloft c. kalandban, ahol gyakorlatilag sosem tudsz 4 órát pihenni egyben.   :)

-Azért mert sokat csinálsz valamit, még nem leszel jó benne. Huszon sok éve beszélek, de attól még nem lettem szónok.

-A csapat fele a tradicionális harcos-pap-tolvaj-varázsló felállásban mágiahasználó. Nem 1 emberhez igazodnak, hanem a parti feléhez, legalább. Nem láttam még olyat mikor a varázsló meg a pap kifogyott spellből, akkor a harcos azt mondta hogy ő márpedig tovább akar menni, úgy hogy az ne végződjön PC halálban. Ugyanígy elég genya dolog az hogy ha a varázsló meg a pap azt mondja a harcosnak hogy "tudom hogy nincs már HP-d és kifogytunk cure-ból, de azért menj előre tankolni".

- Az átlag napi 4 (kihívást jelentő) encounter javasolt a DMG-ben. Alacsony szinten ez még tényleg sok a varázslónak, magasabb szinten akár 10-20 is beleférhet.
- Ha a varázsló negyed óra alatt kifogy a spellekből akkor:
a.) most győztek le valami olyan erőset amire nem voltak rendesen felkészülve, és a spellek nélkül haltak volna, tehát jogos hogy lekuporodnak és nyaldossák a sebeiket, esetleg óvatosan felderítgetnek miután szétosztották a rakat lootot. Amúgy 1 nap egyszer lehet pihenni.
b.) a varázsló nagyon alacsony szintű és/vagy retardált. Itt megjegyezném hogy nagyon látszik hogy alacsony szinten játszol, mert magas szinten egy 9. szintű varázshasználó a büds életbe nem fogy ki a spellekből, és már közepes szinten is elég jól bírja.
-Ha van egy encounter amit egy harcos teljesen egyedül megold sérülés meg minden nélkül (mert azt is be kell valakinek gyógyítani ugye) akkor garantálom hogy egy azonos szintű 4 emberes parti azt ugyanúgy megoldja akkor is, ha nincs benne harcos. Ez duplán igaz, ha van benne druida.
-Ravenloftot nem játszottam. Mi történik ott ha a parti bemászik egy rope trick-be?
 

Módosította loneknight: 2015.06.02, 10:15


iceride

iceride

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 3645 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.06.02, 09:13

+1: A druidát/clericet ledobhatod bárhova, amíg ők tudnak imádkozni addig minden spell-t megkapnak amit akarnak. A varázslónak, ha van teleport (vagy egyéb spellek) az "utazó könyvében", esetleg betanulta (spell mastery), magasabb szinten hazaugrik vagy megidézi a könyvét. Alacsonyabb szinten mindegy, mert minden spellje elfér 1, max 2 könyvben.

 

A harcosnak ha elcsórják a felszerelését akkor viszont b*szhatja :D

 

Nos, nem lehet olyan valakivel vitatkozni, aki tételigazoló módon érvel, és nem hallja meg az ellen oldal érveit.

A varázslónál nyilvánvaló hátrány, hogy elveszítheti a könyvét, ezt bagatelizálod.

Komponenseket meg nyilván nem is játszotok. :D

 

Hogy elveszíti a felszerelését, az a harcosnál is szívás, de mondjuk egy kardot, pajzsot, bőrpáncélt egy cseppet könnyebb pótolni, mint egy varázskönyvet.

A vadonban meg husáng. De fireball leírás nem terem a fákon. :)

Ez egy hátrány. Nem mondom, hogy ettől a varázsló gyenge lesz, de akkor is egy hátrány.

 

 

akkor megjegyzed hol van egy Ork/goblin/stb. falu, és amíg a harcos kocsmázik meg pihen egy hétvégét, te betelkeportálsz és ellősz néhány fireball-t, aztán ki ahogy jöttél. Szomorú, de ez van, az alsóbbrendű életformáknak halnia kell a scrollokért

 

Ezt kíváncsi vagyok, hogyan magyarázod in game. Persze ha társasjűtékot játszunk, akkor működik, de ez egy szerepjáték.

Mert pszichopata terrorista azért nem gyakran van a PC-k között. És tizedik szintű varázslóval erre nagyjából nem is jár XP. Az encopunter CR-je 0-ás, mert nem volt ellenfél. A második ilyen után pedig tuti, hogy egy farkasverembe érkeznél (persze most mondhatod, hogy te máshova teleportálsz a faluban, de biztos vagyok benne, hogy ez csak most jutott eszedbe). :)

 

 

Quote

Csak a harcosnál nem arról szól, értem.  :D

Látom :D

 

A harcos featjei mind 1 opció, a harc körül forognak. Nem kap új opciót, csak a meglévőket növeli.

Most arról beszéltünk, hogy a harci kasztokon belül miben jó a harcos. Hát ebben. Több helyzetre van rákészülve, mint a Warrior, meg a barbár.



iceride

iceride

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 3645 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.06.02, 08:58

 

Ezen a szinten a color spray, sleep, charm person spellek egymagukban megoldanak egy összecsapást...

..knock-al kinyit egy régóta zárt ajtót...
...Szóval, a wizard legalább 4-5 akadályra rendben van...

...Szóval mikor a varázsló/pap/druida pihen, akkor az egész parti pihenni fog.

Köszi, nem kell megtanítanod varázslóval játszani, feltételezhetően egy icipicit többet játszottam már vele, mint a legtöbb játékos... :)

Nálad tehát alapvetés, hogy a spellcasterekhez igazodik az egész csapat, beleértve a játékvezetőt is.

A spellcasterek mindig tudják, mely spellek lesznek a legjobbak aznapra, és sosem sleep van memorizálva, amikor zombik jönnek, sosem grease, amikor stirge-k és sosem command undead, amikor orkok. Mindig van idejük magukra rakni a védelmi spelleket és sosem ütik őket amikor 10-es AC.jük van (meg 12 max HP-juk).

3. szinten 1-2 spellből megoldják a csatát, így a kb.7-8 db varázslat 4-5 encounterre elég (ne haragudj, de ez egyszerűen lol).

Amikor kifogynak a spellekből, mindig lepihen az egész csapat, és ebben sem a történet, sem a többi karakter nem akadályozza őket sosem. Ez akkor is így van, ha negyed órája memorizáltak és akkor esett nyakukba egy csata, egyszerűen visszafekszenek, és ott töltenek még egy napot (mert ugye a pap csak holnap reggel tud imádkozni újra). :)

 

Nincsenek olyan encounterek, amiket a harcos önerőből is meg tud oldani jelentéktelen vagy kisebb sérüléssel, erőforrás rááldozása nélkül. (mert ha vannak, akkor ebben megintcsak jobb a harcos, és nincs szükség lepihenni egyből, amint fogyni kezdenek a spellek).

 

Természetesen, ha mindent úgy játszunk, hogy a varázslóknak legyen kedvező, mert ilyen a játékstílusunk, akkor ne csodálkozzunk, hogy a varázsló lesz erős.

De kíváncsi lennék, mit tesz az ilyen varázsló mondjuk a Ravenloft c. kalandban, ahol gyakorlatilag sosem tudsz 4 órát pihenni egyben. :)




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]