Ugrás tartalomhoz


Master of Magic


  • Válasz írásához lépj be
408 hozzászólás érkezett eddig

whitegorilla

whitegorilla

    Újdonsült fórumozó

  • Archívum
  • 1 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2010.07.19, 20:58

hali!

Leszedtem a 1.4es patcht , :sor: kiraly :)

végre igy mar nem olyan konnyu az impossible

iceride

iceride

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 3646 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2008.04.22, 18:06

MIndezt milyen fokozatban? ;):D:D

Pen-Anwn

Pen-Anwn

    alias Arsenic

  • Fórumita
  • 192 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2008.02.21, 13:01

Na vmeik nap megint nekiestem, s ennek tükrében pár hónap elteltével visszanéztem ebbe a topicba is. ^_^

Fura volt olvasnom ezt a 21 "pick" összesent, mert nekem vmiért úgy rémlett, h idő után nem ad többet, hiába töröd fel te az összes node-ot, romot, stb. (Volt már rá precedens; most is mindössze 2 nature node-ban előztek meg. Eddig. :) )
Amúgy nem tom mennyi idő lehetett összehozni ezt az egészet, de én nem szeretek tökölni sokat. Mivel a Myrran "pick" a nagyon kedvelt taktikámhoz sokba kerül ezért én mindig "fennt" kezdek. A lényeg, h fossuk a városokat 1000el (lehetőleg a legjobb helyekre) s próbáljuk kihúzni a háborút 1, de inkább 2 értelmes hősig. (Azokkal ui már profin lehet védekezni.) Ez mivel a városalapítgatás miatt nem igazán lesz időnk egységet gyártani elég necces szitu mivel a kis army strength miatt nehéz lesz a háború elkerülése, hát még a wizard pact kicsikarása. Nekem per pill az 5ik útépítő (jó)munkásemberemet teszi hidegre 2 vacak slinger. ("Vacak". A legtápabb egység. Brutálisan darálnak be mindent.) De lassan elkészülnek a mithril-es paláim a mage-eimmel karöltve.

Én imádok azzal szórakozni, h feltörök 1 kaput, settlers áttipli rajta. (Addigra úgyis leszedi vki Sss'ra Planar Seal-jét. :röhög:) Majd Summoning circle át a kisvárosba, s recall hero/word of recall-al erőátcsoportosítás, miközben az a zöld gyík ismét felrakja a varázst. (Ezáltal megakadályozva, h más is garázdálkodjon odalent.) Sss'ra-t gyorsan ki lehet iktatni, csak 1ből a fővárosba kell beviharzani, aztán a varázslás hiánya a csatákban eldönti az egész alanti meccset. Aki meg uralja a Myrrant az már nyert is.
Fennt a kezdeti gyors területi terjeszkedésnek hála nem lesz kellő városa a másik 3nak, h kutasson, így aztán én rég nem is láttam még olyat, h Armageddonnal vagy Great Unsummoning-al jött volna bárki is. (Jobban mondva vagy jön 1ből a játék 20-30ik körében, de ekkor meg 1 gyors New Game opcióval felülbírálom. :))
Mondjuk én idézni nem is szoktam, mert sok időt visz el, s amúgyis lassúak a lények. Én fixen 6 hős párti vok, így mikor már rajtuk minden durvább unit spell magányosan irtanak, így körönként átlag 3-4 csapatot semmisítek meg. Ezt meg nem tudja pótolni.
Átlag 1430ra, legkésőbb 35 körülre végzek mindennel, összes rom, spell, stb.

Kicsit uncsi tom, de olyan élvezetes. :)

Ravenheart

Ravenheart

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2870 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2007.09.17, 21:24

Nemrég hallottam, hogy a Stardock Games neve szóbakerült a MoM2 kapcsán... Most meg ezt találtam a fórumukon:

"We've begun work on a fantasy strategy game for the future, but it won't be a MoM sequel."

Belekezdtem a nyár folyamán a Galactic Civilisations 2-be, és az állam a padlón csattant... Ha valaki, hát ők alkalmasak egy kimagasló fantasy TBS megalkotására. Nagyon várom a fejleményeket, remélem lesz belőle valami...
Amúgy nem tud valaki valami progit, amivel Windows alatt futtatható a MoM, 320*240-nél nagyobb felbontásban? IME megvan, de az tudtommal csak multihoz jó. Keresek tovább szorgosan, de ha valaki tud egy jó megoldást, feltétlen szóljon... (Linuxos is jó!)

Age of Wonderst most kezdtem megszeretni, nagy Archon fan lettem elég hamar.:) Kár hogy a Triumphosok most holmi Overlorddal vannak elfoglalva mostanában...

Selmo

Selmo

    Lochost kvesztor

  • Fórumita
  • 2051 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2007.09.02, 13:34

Ha ennyire tetszett, érdemes beszerezned az Age of Wonders 2 kiegjét a Shadow Magicet. És hozzá az 1.4-es patchet. Nem kell hozzá az alapjáték, de ha kíváncsi vagy rá, természetesen azt is végigjátszhatod, bár van pár különbség köztük. Ja, van AoW fórum is. :) A készítők nagyon sokat felhasználtak a jó öreg MoM-ból hozzá.

_Nomis Leinád (NPC/NJK)

_Nomis Leinád (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2007.09.02, 03:08

Sziasztok!

Az utóbbi hetekben sokat foglalkoztam a M.o.M.-mal, és szeretném én is megosztani a tapasztalataimat. Nagyon sokat tanultam a hozzászólásokból, remélem Ti is találtok hasznos infot ebben. :eeek:

A játékról a véleményem napról-napra javult, ahogy felfedeztem a szépségeit. Egyet tudok érteni minden előttem szóló, dícsérő véleménnyel. Fantasztikus hangulata van! :eeek:

Impossible szint az amivel az utóbbi napokban foglalkoztam, és végre sikerült elérnem, hogy több féle kombinációval is sikerült már nyernem. :nos: Impossible szinten a gép nem 11, hanem 15 pontot oszthat el a játék elején, ugyanúgy 1 várossal kezd, viszont gyorsabban szaporodik a népe, több power-t szerez ugyanannyi forrásból és hatékonyabban is termel. Ezek nem túl bizalomgerjesztő infók, de vegyük figyelembe, hogy a gép nem tud gondolkodni! Az AI nem túl erős "szerencsére", különben ilyen hátrányból nem tudnánk felállni.

A tipikus hibák, amit a gép elkövet:
1. "Túlidézi" magát olyan lényekkel, melyeknek a fenntartása rengeteg manát emészt fel, és "haszontalanul" csücsülteti őket várvédőként, vagy kóborolgat. Ezt kihasználva érhetjük el, hogy akár harmad vagy negyed akkora power készlettel is hatékonyabban fejlődhetünk a kutatások terén.
2. Hajlandó nagyságrendekkel jobb varázslatot is elcserélni egy gyengébbért. Mindezt úgy, hogy egymással nem cserélnek eddigi tapasztalataim szerint a gépi játékosok, így ügyes cserélgetéssel, egyfajta "közvetítőként" kicserélhetjük a gépek spelljeit egymás közt, és úgy "mellékesen" mi is megtanuljuk őket.
3. Csatában kiszámíthatóan viselkedik. Egy ügyes trükkel akár hatalmas túlerőt is legyőzhetünk. Több ilyen is létezik, az egyik legegyszerűbb pl. felgyorsított, regenerációval rendelkező lény odarohan, pofozkodik, elrohan, gyógyul, újra támad, megint odébb áll....
4. Nem védi az újonnan megalakult telepeit, így azok pár körig védtelenek!
Próbáljuk meg ezeket kihasználni.

Impossible szinten nem javasolt az "erőháború", - kivéve bizonyos gyors stratégiáknál - sokkal inkább a taktikai elemek dominálnak. Természetesen hiába impossible a szint, ha van egy Demi-god Torin rengeteg unit spell-el megrakodva itt is kiirtja a világot. Egyedül talán az lehet a zavaró, hogy körönként csak 1-t tud csatázni, és ezen a szinten a gép néha képes ennél gyorsabban reprodukálódni (1-t leütök, 2-t épít helyette :) ).

A legkönnyeben kivitelezhető taktika szerintem ezen a szinten 4 ellenfél ellen Powerful Magic esetén, Large pályán, hogy mind a 11-t Death könyvekbe fektetjük, Wraith-t kérünk ritkának, Black Prayert- nemgyakorinak. 2 kezdő egység védekezik, adó 45%-ra, minden power manatermelésre, aranyat mindig manára alakítjuk, folyamatosan indítjuk a Wraith-eket. Amelyik várost elfoglalja, annak rögtön ki is "termeli" a védelmét (aminek ráadásul nincs is fenntartása). Ezek ugyan nem gyógyulnak, de általában nincs is rájuk szükség, hiszen a Wraith-ek folyamatosan nyomulnak előre, és nem engednek senkit a városaink közelébe. Ha legyengülnek, keressünk egy csak spearman-swordman csapatot, azon visszagyógyulnak maxra. A stratégia lényege, hogy minél előbb találjunk minél több várost, és támadjuk is meg őket velük rögtön. Ha vannak lőfegyveresek vagy varázslók, akkor jöhet a Black Prayer támogatásnak. Ezzel a módszerrel Merlint, Tauront, Oberont és Sss'ra-t tettem ártalmatlanná 1408-ra, rengeteg várost (253 townfolks) és hírnevet (76 fame) szerezve pár kör alatt.

Kicsit gyengébb kezdés, de továbbra is a "nagyon erős kezdés" kategóriába tartozik a 11 life könyv és Incarnation (Torin idézése) vagy Stream of Life kezdés. Ezeket a taktikákat már olvashattátok itt.

Ami a személyes kedvencem, az a következő: Dwarf faj mellett: Myrran, Node Mastery, Alchemy, valamint 2 life könyv, 2 nature könyv és 1-1 sorcery és chaos könyv. Sss'ra-t választom arcnak, hogy jó eséllyel csak legfeljebb 1 ellenfelem kezdjen Myrran szinten (15-be ugye belefér nekik... :) ). Mivel itt hosszabb játékra rendezkedek be, addig próbálkozom, míg kezdő helynek nem kapok egy gazdag területet (arany, adamantit, szarvas trióból kettő minimum). Életből Guardian Spirit-et választom, Nature-ből Earth Lore-t. Bármilyen furcsa is, a kis törpök a legjobb varázslók a játék elején. Jó területtel, 45% adóval akár a körönkénti 30 arany sem ritka, ami alkímiával 30 manának felel meg, ráadásul úgy, hogy a valós mana készletet casting skill fejlesztésre tehetjük teljesen! Pár kör alatt Earth Lore segítségével megtalálhatjuk Myrranon lévő ellenfelünk helyét, Guardian spiritekkel pedig lerombolhatjuk az újonnan alakult kis településeit. Kizárólag a fővárosával már közel egyenlő ellenfelek vagyunk. Nekem ezt az egyensúlyt a corruption nevű varázslat segítségével sikerült felborítanom, így Raven (3nature, 6sorcery, 3 chaos, Myrran) a játék hátralévő részében már nem sok vizet zavart, a max. 5 lakosával. :nos:.
A törpök másik előnye a sok pénzből kifolyólag a gyors település-fejlesztés. Builder Hall és a Granary is 150-100 körüli tételek Buy paranccsal, ha már 1 kört is épültek! Így nagyon gyorsan felhúzhatóak a rengeteg arany miatt, és a Granary után már gyorsabban is növekednek. Érdemes tehát azt a Buy gombot használni törpékkel! :eeek:
Mivel pár tucat Earth Lore után mind a két bolygónak minden mezejét figyelemmel tudtam kísérni, így pontosan tudtam, hogy hova kell városokat felhúznom, honnan kell veszélytől tartanom, és hát ugye, hogy hol tartanak a másik bolygón. Igyekeznem kellett, hogy le ne érjenek azelőtt, hogy a kis Hammerhead alakulataim adamantit karddal (alchemit guild után kapják) fogadják őket. Törp mérnök gyorsan dolgozik, és hamarosan nem volt olyan pont Myrranon, ahova ne értem volna el 1 kör alatt a kis "lomha" kalapácsfejűekkel. :dilis:
Kali nem tudta tartani a lépést Oberic (5nature, 2sorcery, 5chaos, nature mastery, sage mastery, mana focusing) és Merlin (4nature, 4sorcery, 3life, channeler, runemaster) fejlődésével, akik hamarosan likvidálták őt. Nekem sikerült hamar kifejlesztenem a planar seal-t, valamint védenem a tornyokat, míg a semlegesített planar seal-t újra feltettem. A fenti fiúk nem nézték jó szemmel tevékenykedésemet, így Oberic Meteor shower-je nehezítette meg az új telepek elhelyezését, valamint az Armageddonja tette tönkre legjobb területeimet.
Iszonyú nehéz időszak volt ez, főleg mert a fent tárgyalt hiba, mely szerint a sok idézet szörnyben csücsül a mana itt nem érvényesült Merlin Great unsummoning spellje miatt (10 körönként minimum elnyomta). Nekem pedig fejlesztenem kellett a casting skillt erőltetett menetben, hogy az Aura of Majesty, és a Planar Seal folyamatosan fenn legyen -gyakran lelőtték őket sajnos-. Ezekkel tudtam kibekkelni azt az időszakot, amíg a kb. 30-40 kistelepülésem várossá duzzad és ontja magából a manát és az aranyat. Sajnos Merlin nem volt olyan jófej, hogy ezt kivárja, és még a településeim fejlődésének hajnalán rázendített egy Spell of Mastery-re :wow: :-o Szerencsére egy másik hiba (a rossz csere) segítségével beszereztem az Incarnation-t valami Phantom warriors szerű spellért cserébe, és Torin megrakodva invulnerability-vel, guardian winddel valamint flying-al megszakíttatta Merlin gondolatait. :eeek: Innentől kezdve nem volt megállás 3nature, 6 sorcery, 1 chaos, 3 life, alchemy, node mastery, nature mastery, myrran, archmage, node mastery, runemastery (21össz) zártam a játékot. 3600 arany/ kör fedezte az 1200 mana körönkénti enchantment költségeket :felvon:
change terrain és raise vulcano segítségével minden városom elérte a 25-ös max-t, ami elég sok pontot jelentett az összesítésben. Nagyon izgalmas, fordulatos játék volt. Élveztem! :drool:
Kedvenc üzenetem a játékból: Your Suppress Magic spell has caused Oberic's Spell of Return spell to fizzle. :)

Ryel

Ryel

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 745 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2007.06.02, 13:23

csak azt nem értem, hogy nekem a MoM miért nem indul XP alól. "múltkor" '98al lazán ment... :titok:


Itt van egy oldal ahonnan le lehet tölteni a DOSBOX-ot, azzal megy, csak csiga lassú. Kicsit furcsa ez, hogy most a vidkártyám ramja kábé annyi, mint anno a 386-os vinyójának kapacitása volt, amin ugyanígy ment...

Valszeg a dosboxxal lesz a hiba, ha valki rájött hogy kell beconfigolni, akkor kíméljen meg egy kis fejtöréstől, ha nem, akkor éjjel ha rájövök, leírom mi volt a baj.


Én semmit nem konfigoltam rajta mégis gyors. A varázsszó F12 azzal lehet felvenni az emulátor sebességét futás közben.

keoma

keoma

    Törzs-fórumozó

  • Archívum
  • 660 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2007.05.13, 17:36

Dosboxnál érdemes windows esetén az output=overlay értéket beállítani, így jelentősen gyorsul. Nekem mostkifogástalan sebességgel megy vista alatt a mom.

Pen-Anwn

Pen-Anwn

    alias Arsenic

  • Fórumita
  • 192 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2007.04.25, 22:11

Én a Sorcery + Life + Nature kombóra esküszöm. (6/2/2 alap könyv leosztásban, 1 kell az alchemy-re is ^^) Amit nem találok meg spelleket azokat elcserélem a wizekkel. Sorcery-vel te szívatsz folyamatosan vagy pont ellenkezőleg, megakadályozod, h téged szívassanak, míg a másik 2 szféra tápos unit spelljei aláznak mindent. Célszerű a játék során összeszedni még 1 Chaos könyvet is, hisz már az 1 könyből megtanulható cuccok is mókásak tudnak lenni. (Chaos Champion rules!) Komolyabb dolgokhoz azért sajna már 2 könyv a minimum, de szvsz a többi könyv jobb ha Életre pakolódik plusszba. (Kivéve ha van vmi nagyon jótét Life wiz akivel orrvérzésig cserélhet az ember. Olyankor mindig kiül az arcomra az önelégült mosoly mikor becserélem az Incarnation-t egy Confusionért. :) )

A Dosbox témához meg csak annyit, h 1szer kell belőni és kész. ITT elég jól leírják a dolgot. Ez alapján nekem minden fut normálisan, hanggal, stb.

_junkfer (NPC/NJK)

_junkfer (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2007.04.12, 09:51

köszönöm!!

Drone

Drone

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 829 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2007.04.11, 10:17

Magic spirit-et vagy Guardian spirit-et kell odaküldeni, ha odaér, lesz olyan parancs hogy 'Meld with node'.

_junkfer (NPC/NJK)

_junkfer (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2007.04.11, 10:00

Helló!

Hosszú évek után tegnap este ismét elkezdtem játszani a $SUBJECT-et, viszont valamit nagyon elfelejtettem... :nos:

esetleg ha tudna segíteni valaki... ha jól fogalmazok a gém két síkon játszódik, és minden síkon vannak különböző node-ok (??)( pl torony erdő, vulkán)
amit bizonyos lények őriznek amíg le nem gyilkolják őket... viszont ha jól tudom, de ha nem javítsatok ki, ez után ezekből a helyekből manna nyerhető, csak arra nem emlékszek hogy hogyan is.. ha jók az emlékeim, akkor valami ilenkor úgy néz ki a node hogy körülötte kb egy 3x3 as mezőben csillogó "köd" veszi körül, valamint ha nem hagyok ott senkit őrizni ezt a helyet akkor az ellen ezt le is nyúlhatja tőlem.... konkrétan a kérdés, hogy miután a helyet elfoglaltam, hogyan tudom elérni, hogy termeljen is nekem..... oda kell küldeni valakit, vagy csak valami varázslatot ráküldni.. pls help me... esetleg ha tudna valaki ajánlani egy "howto"-t akkor azt is megköszönném....

Selmo

Selmo

    Lochost kvesztor

  • Fórumita
  • 2051 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2007.02.23, 14:26

Pont ezt akartam mondani, nem dosboxxal kell szenvedni, hanem egy vitrualpc-t feltenni, arra meg egy win98-at és gyönyörűen megy minden régi játék. :rohog:

doc

doc

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2580 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2007.02.23, 11:30

Hát ja. Ahhoz, hogy egy játékot, amit 20 éves futtatni tudj egy mai gépen, igencsak bele kell ásni magad a rendszerek, és emulálók kupacába. Régebben nosztalgia időmben megcsináltam a dosboxot, belőttem tutira, majd telepítettem egy virtuális 98-at, hogy minden régi game-vel tudjak játszani. Megérte azt a pár nap utánajárást, hogy aztán ne legyem időm játszani egyikkel sem :rohog: .

_Muad-Dib (NPC/NJK)

_Muad-Dib (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2007.02.22, 23:04

Nabakker, kifotottam az időből... Pedig de töröltem volna ezt a hsz-t...

Szal a dosboxb.conf-ban lehet sebességet állítani :rohog:

Evvan, hülye vok:(

_Muad-Dib (NPC/NJK)

_Muad-Dib (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2007.02.22, 22:55

öööö... ha le van kapcsolva a hang, akkor is lassú, nem a hanggal, hanem a megjelenítéssel van gond. Még az install exe is lassan tölti be a MoM logós hátteret.

És amit szintén nem értek, az az, hogy a p2-esemen gond nélkül ment -hang nélkül- a mom xp alatt, dosbox nélkül is. Csak a pif fájnak kellett nekiesni. Most meg EMS memóriát hiányol... hmmm...

A dosbox utálja az xp-met, vagy a procimat, a kormányt, saját magát, vagy engem. De valamiért lassú... úgyis rájövök miért! :rohog:

Ettől függetlenül kösz a tippet, mert még életembe nem hallottam hanggal azt a játékot :sor:

strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8077 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2007.02.22, 16:57

XP-MoM kérdéskörben VDM Sound a varázsszó. Keress rá erre meg a Master of Magicra egyidőben, és ki kell dobnia egy fórumot, ahol szépen le van írva, hogy mit kell tenni, hogy XP alatt is elinduljon a játék hanggal...

Multiplayer terén ez ígéretesebbnek tűnik:
http://www.roughseas.ca/momime/
Bár nekem mindkettő változat elég nehézkesen ment...

Én amúgy a Sorcery magicre esküszöm.

_Muad-Dib (NPC/NJK)

_Muad-Dib (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2007.02.22, 16:22

csak azt nem értem, hogy nekem a MoM miért nem indul XP alól. "múltkor" '98al lazán ment...  :)


Itt van egy oldal ahonnan le lehet tölteni a DOSBOX-ot, azzal megy, csak csiga lassú. Kicsit furcsa ez, hogy most a vidkártyám ramja kábé annyi, mint anno a 386-os vinyójának kapacitása volt, amin ugyanígy ment...

Valszeg a dosboxxal lesz a hiba, ha valki rájött hogy kell beconfigolni, akkor kíméljen meg egy kis fejtöréstől, ha nem, akkor éjjel ha rájövök, leírom mi volt a baj.

andaxin

andaxin

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 561 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2007.02.22, 15:45

csak azt nem értem, hogy nekem a MoM miért nem indul XP alól. "múltkor" '98al lazán ment... :)

Selmo

Selmo

    Lochost kvesztor

  • Fórumita
  • 2051 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2007.02.22, 13:47

Valamelyikőtöknek sikerült ezt a játékot neten összelőni? Van valami MP patch hozzá, de a leírásából úgy tűnik, mintha nem netre találták volna ki...

Mert nem is arra találták ki :sor: De csinálgatnak egy hasonlót itt bár már régen nem updatelték az utolsó verziót. :)


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]