Ugrás tartalomhoz


Heroes Of Might And Magic


  • Válasz írásához lépj be
1556 hozzászólás érkezett eddig

strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 7368 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2015.01.07, 11:27

A képek alapján nem is igazán látok említésre méltó különbséget az eredeti és a HD változat között. Ezért kár volt fáradniuk. A widescreen support az a két csík a bal és jobb szélen?

 

Ha csak annyit csináltak volna, hogy eredeti verzió mindkét kiegészítővel + néhány steames extra (achievement, cloud...), az talán még jobban is fogyna, mint a HD a kiegészítők nélkül. :)

 

Így is ott van a Top Seller listán a játék. Pedig ugye se Conflux, se random pálya generátor...



Vorador

Vorador

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1441 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2015.01.07, 10:47

A képek alapján nem is igazán látok említésre méltó különbséget az eredeti és a HD változat között. Ezért kár volt fáradniuk. A widescreen support az a két csík a bal és jobb szélen?

 

Ha csak annyit csináltak volna, hogy eredeti verzió mindkét kiegészítővel + néhány steames extra (achievement, cloud...), az talán még jobban is fogyna, mint a HD a kiegészítők nélkül. :)



strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 7368 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2015.01.07, 00:06

Jön a Heroes 3 HD Edition, de sajnos csak a RoE, ami számomra teljességgel érthetetlen:
https://mmh7.ubi.com/en/blog/post/view/a-special-announcement


Felkerült a Steamre. A lángok az egekig érnek:
http://steamcommunity.com/app/297000/discussions/0/
Ha jól veszem ki, a kiegészítőkhöz nincs meg a forráskód, így a RoE után nem lesz folytatása a HD verziónak...
Ez utóbbira itt a szósz:
http://mmh7.ubi.com/en/blog/post/view/a-special-announcement

Módosította strato: 2015.01.07, 00:09


strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 7368 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2014.12.10, 09:03

Jön a Heroes 3 HD Edition, de sajnos csak a RoE, ami számomra teljességgel érthetetlen:
https://mmh7.ubi.com/en/blog/post/view/a-special-announcement



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4128 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2014.08.16, 12:07

 

 

Vagy négy félig kész van, kettőt amit megszavaztak befejeznek, többi megy DLC-be. Ez a blog és szavazósdi nagyon jól működött szerintem Might & Magic X-nél is.

 

Ez meg azért fura, mert akkor nem lehet valami összetett a campaign mód története ha a fejlesztés ezen szakaszában ennyire lehet variálni a frakciókkal. Bár azt se bánnám kifejezetten ha visszatérnének a heroes 3 féle külön faj - külön kampány megoldáshoz.

 
A Heroes 3-ban azért nem volt olyan baromira összetett a "történet", illetve több frakciónak alig volt benne pálya. Inferno/Dungeon/Tower/Rampart például választástól függően egy vagy két pályát kapott.


strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 7368 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2014.08.15, 23:39

Gameplay:



Baka

Baka

    Elementalista

  • Fórumita
  • 963 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2014.08.14, 16:40

 

Vagy négy félig kész van, kettőt amit megszavaztak befejeznek, többi megy DLC-be. Ez a blog és szavazósdi nagyon jól működött szerintem Might & Magic X-nél is.

 

Ez meg azért fura, mert akkor nem lehet valami összetett a campaign mód története ha a fejlesztés ezen szakaszában ennyire lehet variálni a frakciókkal. Bár azt se bánnám kifejezetten ha visszatérnének a heroes 3 féle külön faj - külön kampány megoldáshoz.

 

Xever:

 

 

Csak engem emlékeztet ez a Disciples II-re?

 

Igen. Engem legalábbis egyelőre nem csap arcon a hasonlóság. :)

De a battle map elég picinek tűnik. Meg remélem nem folytatódik a tendencia, miszerint minél jobb a grafika, annál kisebb a pálya...



Xever

Xever

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 488 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2014.08.14, 15:54

Screenshotok:

https://imgur.com/a/sHF8R
 

 

Csak engem emlékeztet ez a Disciples II-re?



Ravenheart

Ravenheart

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2868 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2014.08.14, 09:40

Ami fura az az, hogy ha jól értem a rajongók szavazhatnak a bekerülő frakciókról, amit nem igazán tudok mire vélni. Ennyire kezdeti stádiumban van a játék? Hogy a hat frakcióból kettőt még most lehet eldönteni? :titok:

 

Vagy négy félig kész van, kettőt amit megszavaztak befejeznek, többi megy DLC-be. Ez a blog és szavazósdi nagyon jól működött szerintem Might & Magic X-nél is.



strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 7368 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2014.08.14, 08:51

Screenshotok:

https://imgur.com/a/sHF8R
 



Baka

Baka

    Elementalista

  • Fórumita
  • 963 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2014.08.14, 08:39

Megnéztem a weboldalukat. Reménykedő vagyok. A kritikán aluli hatodik rész után egész ígéretesnek tűnik. Ami fura az az, hogy ha jól értem a rajongók szavazhatnak a bekerülő frakciókról, amit nem igazán tudok mire vélni. Ennyire kezdeti stádiumban van a játék? Hogy a hat frakcióból kettőt még most lehet eldönteni? :titok:

 

Egyébként az egységlista mérete, az artwork, meg a frakciók elég ígéretesek. Szintén pozitív benyomás hogy visszahozzák a frakciónkénti hero classokat, méghozzá nem is kettőt (might-magic) hanem négyet. Legalábbis remélem hogy a négy kérdőjel a classok alatt nem az összesen játszható négy hőst fogja takarni.



Ravenheart

Ravenheart

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2868 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2014.08.13, 09:41

Jövőre érkezik a Heroes VII!



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4128 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2012.12.03, 10:07

Kérdésem lenne!

A Heroes 5-ben tetszett jó néhány dolog, de sokáig nem nagyon kötött le, főképp azért, mert az kampány elég idegesítő (a sztori elég sablonos, a pályák pedig szvsz unalmasak, ráadásul a varázsló várral talán csak egy pályán lehet játszani), valamint kevés pálya volt amit lehet legalább ketten játszani.


Nemrég láttam Tribes of the East-et és Hammers of Fate-et korrekt összegért, gondoltam beruházok rá, de előtte kérdezek :)
- hány hadjárat van benne?
- ezek teljesíthetőek casual játékosok számára vagy elborultak mint anno az Armageddons blade?
- vannak-e scenariok?
- a gyári "complete" (3 DVDs) hammers of fate/tribes of the east telepíthető lemez nélkül, vagy cserélgetni kell a három lemezt? (utálom)




Azóta beszereztem, és hát elég nagy csalódás a dolog.
- a pályák ugyanolyan rosszul tervezettek, mint az alapjátékban (ide is illik az rpg-s "railroading" kifejezés)
- a sztori hihetetlen rossz! (Freyda mit keres az élők sorában pl.?)
- a 3D alvilág kampánytérkép még több óra játék után (15+) is halálra idegesít

Ami tulajdonképp tetszik az ötben az kizárólag a képzettség- és mágiarendszerendszer...

galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4128 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2012.11.16, 10:14

Kérdésem lenne!

A Heroes 5-ben tetszett jó néhány dolog, de sokáig nem nagyon kötött le, főképp azért, mert az kampány elég idegesítő (a sztori elég sablonos, a pályák pedig szvsz unalmasak, ráadásul a varázsló várral talán csak egy pályán lehet játszani), valamint kevés pálya volt amit lehet legalább ketten játszani.


Nemrég láttam Tribes of the East-et és Hammers of Fate-et korrekt összegért, gondoltam beruházok rá, de előtte kérdezek :)
- hány hadjárat van benne?
- ezek teljesíthetőek casual játékosok számára vagy elborultak mint anno az Armageddons blade?
- vannak-e scenariok?
- a gyári "complete" (3 DVDs) hammers of fate/tribes of the east telepíthető lemez nélkül, vagy cserélgetni kell a három lemezt? (utálom)

strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 7368 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2012.10.11, 13:28

Ja, és erről az ERA cuccról tud valaki valamit? Mi is ez pontosan?

http://heroescommunity.com/viewthread.php3?TID=37208

Más:
A VCMI-ből e hónap elején kijött a 0.9:
http://forum.vcmi.eu/portal.php

Módosította strato: 2012.10.11, 13:29


KYLE

KYLE

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1393 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2012.10.05, 07:53

Ja, és erről az ERA cuccról tud valaki valamit? Mi is ez pontosan? Valami olyasmit vettem ki belőle, hogy sokkal dinamikusabban kezeli az egyes modokat, így akár váltogatni is lehet köztük, de próbálni még nem próbáltam. Valaki esetleg, tud erről nyilatkozni?
Előre is köszönöm!

U.i.: Ja, természetesen a H3-ról van szó, illetve annak egy "fanmade"(?) változatáról, ha valaki esetleg nem tudná.

KYLE

KYLE

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1393 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2012.10.04, 08:09

Amúgy, ha érdekel valakit öcsémmel csináltunk a Heroes 3 Memory és a WoG 3.58f kampányhoz patcheket (csak a h3c fájlokat kell felülírni). Több hibát és hiányosságot kijavítottunk és egy kicsit átdolgoztuk a pályákat (a koncepció maradt ugyanaz, csak kicsit játszhatóbbá és hibamentesebbé tettük őket). Ha érdekel valakit küldjön nekem vagy Yepa_Winga-nak egy u2u-t, és elküldjük emailben! (vagy feltöltjük valahová, ha nagy rá az igény)

És készülőben van egy kampány: a Heroes 2 kampányát dolgozzuk át Heroes 3-asra! Ez majd, ha szintén érdekel valakit, akkor ugyanúgy megosztásra/szétosztásra kerül majd.

Módosította KYLE: 2012.10.04, 08:10


Ravenheart

Ravenheart

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2868 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2012.10.03, 14:50

No, de hogy egy kicsit szót ejtsek egy másik részről is:
A Heroes 5-hoz is jelent meg egy fanmade mod+kampány:

+5.) Legend of the Ancients:
Elvileg a régi heroes hősöket hozza vissza (pl. Crack Hack, Solmyr, Emilia Nighthaven, Lysander,stb.), és a készítő 4 kampányban gondolkozott, amiből egyelőre csak 2 készült el, a harmadikból még csak ízelítő látható a negyedikből pedig még semmi. Bár igaz, már egy jóideje megrekedt ez a project is, és a fene tudja, hogy be lesz-e fejezve vagy sem. Próbálni még ezt sem próbáltam, de ha valaki esetleg már kipróbálta, kérem ossza meg ezzel kapcsolatos észrevételeit, véleményét, kritikáját, stb.

Valószínű, hogy nem lesz soha befejezve, mivel a bizonyos fan, aki mögötte áll (Marzhin, polgári nevén Julien Pirou) jelenleg a Heroes VI lead level designere.

KYLE

KYLE

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1393 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2012.09.30, 11:13

És szintén csak úgy kíváncsiságból kérdem, hogy nektek mely H3-as küldilemezről (és az alapjátékról) mi a véleményetek, és milyen szájízzel álltatok fel melőle miután kipörgettétek (vagy hagytátok félbe)?

Kezdem akkor én a sort:

Én az alapjátékkal rengeteget játszottam, főleg multiban haverok/rokonok ellen, sokáig a kampányba bele sem szagoltam. Aztán egyszer nekiugrottam, és egy szuszra végigtoltam.
Az 1. kampány igazából tényleg csak egy tutorial, így mire igazán belemelegedtem volna, már vége is lett (pedig mit sz@roztam az elején, hogy frankó kis hősöket vigyek tovább egyik pályáról a másikra)
A 2. kampány a Dungeon-nel meglehetősen hosszú volt a sok föld alatti mászkálás miatt, az Inferno-ról meg már akkor tudtam, hogy nem lesz a kedvencem. Ennek ellenére nem volt rossz kampány, mondanom sem kell, hogy a 3. pályát a Dungeon-nel toltam :-) (itt Gunnar az én igazi kedvencem: Logistic speciality)
3. kampány: örültem, hogy végre egy régi kedvencemmel játszhattam: a barbárokkal! Igaz, anno a H2-ben elégé lebutították őket, de a H1-ben abszolút top nyerő frakció volt! A H3-ban szerencsére visszakapták régi fényüket, és bár érdekes volt a Fortress kampány/frakció is, a 3. pályán természetesen itt is a barbárokat választottam ;-)
4. kampány: ez az a kampány, ahol a Castle összefogva a Rampart-tal és a Tower-rel totáli offenzívát indít az Inferno+Dungeon ellen. Bevallom őszintén vajmi kevésre emlékszem már ebből a kampányból, bár rossz biztos, hogy nem volt, mert arra viszont emlékeznék. Érdekesnek talán érdekes volt, de nem átütő szerintem.
Az 5. kampány a nekrókkal volt nálam. Húhúhú, itt kedveltem csak meg igazán a Necro népet! A H2-ben nekem nem nagyon jöttek be, de itt baromira erősek tudnak lenni. És a kampánypályák is nagyon hangulatosak voltak számomra! Talán az alap H3-ban ez a kampány tetszett a legjobban!
A 6. kampány arról szól, hogy Catherine felveszi a harcot a közben feltámasztott élőhalott apja ellen. No, itt jött be végre az, amit én igazán hiányoltam végig a játékban: vagyis az, hogy egy-egy hőst végre hosszabb távon is tovább tudunk vinni (és van is értelme, hogy komolyabban foglalkozzunk velük)! Mert előtte vagy nem ajánlott fel ilyen lehetőséget a gém, vagy csak max. egy-két pálya erejéig tudtuk továbbvinni őket, és nem is biztos, hogy mindig megérte túlzottan bíbelődni velük (ld. 1. kampány például). Na, ez már tetszett, és végre úgy éreztem, hogy már nem egy tutorial-lal játszok, hanem egy komplett kampánnyal. Okés, a készítők valószínűleg úgy tervezték az alapjátékot, hogy a játékos szépen sorban, egy-egy rövidebb kampány keretében végigpróbálja az összes népet, kiismeri magát benne, a hősöket, az egységeket, a taktikákat stb., aztán ha ezen már túlesett, akkor jöhet a komplexebb kampány. Csak hát mire eljutunk, már vége is az alapjátéknak sajnos... No mindegy, azért tetszett.
A 7. bónusz kampány viszont nagyon pofás volt. Seperc alatt kipörgethető, és amellett baromira érdekes és izgalmas volt számomra. Nagyon tetszett, és nagyon hangulatos volt számomra, akármilyen rövid is volt. Nagyon jópofa, egyszerűen csak ennyit tudok mondani róla.

Én az alapjáték után az Armageddon's Blade-et próbáltam, és azt kell, hogy mondjam, hogy az alapjáték egyszerű kampányai és története után itt egész egyszerűen leesett az állam! Az újítások is nagyon jók benne, és nagyon hiányoztak már, de a kampányrendszere... egyszerűen hibátlan! Végre van értelme hosszú időket elszöszölni egy-egy hőssel, célirányosan fejleszteni őket, és néha már-már úgy éreztem magam, mintha nem is egy stratégiai játékkal játszanék, hanem egy szerepjátékkal! Az egyes pályák hossza meglehetősen nagy, egyiket sem lehet néhány perc alatt kipörgetni, meglehetősen összetettek a pályák, kellőképpen nehezek, nagyon hangulatosak, és a melléjük tett körítés nagyon meghozza az ember hangulatát, hogy a vasárnap reggel elkezdett játékot, csak hétfő hajnalban tudja abbahagyni. (dehogy tudja, úgy kell megkérni valakit, hogy vágja már le a köldökzsinórról :-)))) Az összes kampány hangulata teljesen átitatott engem, és 100%-ig bele tudtam magam élni a hősök szerepébe! Ilyet nem sok játék esetében tapasztaltam még.
Az 1. kampány az Armageddon's Blade: nagyon jól kapcsolódik az alapjáték sztorijához. Ahol az abbamaradt, ott ez folytatódik. Sorra jönnek be a különleges hősök (Catherine, Roland, Gen. Kendal, Xeron), de az igazán hangulatos és pörgős pályák azok, ahol Gelu-t (is) lehet irányítani. Ő volt nálam a főhős, és mondanom sem kell, hogy miután szépen felturbóztam úgy ahogy kell, a későbbi Impossible pályák, már egy csepp gondot sem okoztak vele. Jó volt amúgy Xeron-nal is játszani, arra az időre kicsit vissza is hozta a kedvem az Inferno-ra, és ráadásul nagyon nagy ötletnek találtam, hogy később azzal a Xeron-nal kell szembenéznem Gelu-val, amit előzőleg jól feltápoltam :-)) Mindenesetre ez a kampány jól megalapozta számomra ezt a küldilemezt, és bár akkor még nem hittem, hogy a többi is lesz ilyen jó, de szerencsére jó nagyot tévedtem.
A 2. kampányt elégé egykedvűen kezdtem, és túl nagy extrát nem láttam benne. De amikor aztán bejött Mutare, és kezdett kibontakozni a sztori... no, ott akkor azt mondtam, hogy ez igen! Egyszerűen élvezet volt a Sárkánylady bőrébe bújni, és az utolsó pályán tisztára az az érzésem volt, hogy egy sárkányt irányítok általa. (Természetesen ehhez kellett az is, hogy alaposan felturbózzam az előző pályákon, és nála csak Black Dragon-okat tettem a csapatba) Kellően nehéz is volt, ugyanannyira hangulatos is, jól kidolgozott pályák, egyszerűen szuper!
Az első két kampány után nem hittem volna, hogy lesz még olyan, mely eléri azok szinvonalát, de a Dragon Slayer (3. kampány) erre alaposan rácáfolt. Állítom, hogy az egyik legjobb kampány ebben a küldilemezben! Baromira nehéz pályák, de nagyon-nagyon hangulatosak, kiválóan összerakott térképek, fantasztikus sztori! És nagyon tetszett, hogy ha valahol, akkor hát itt nagyon-nagyon megéri alaposan felfejleszteni minden egyes pályán a főhősünket! (ráadásul 4(!) hosszú pályán keresztül)
A Festival of Life már nem hozta azt a színvonalat, amit az előző három, ennek ellenére azért tetszett Kilgor története is. Az első pálya nagyon jól kezdődött számomra (hehe, ellopni Yog hajóját), csak az nem tetszett benne, hogy egy idő után őrült rohanás lett az egészből, mikor rájöttem, hogy az időlimit igencsak rövid ahhoz, hogy alaposan körbejárjam a pályát. Emiatt alaposan meg kellett terveznem minden egyes lépést, hogy mindenhova legalább egyszer eljussak. Ez egy kicsit zavart, no de hát végül is ez egy stratégiai játék. A második pálya viszont ennél jobban tetszett, ahol a különféle szörnyeket kellett felhentelni Kilgor-ral és a hadnagyaival. A harmadik pálya viszont kicsit megint csalódás volt, mert bár időlimit talán nem volt, és egy jó kis üsd-vág skirmish pálya, semmi különleges feladat vagy feltétel, hanem csak úgy barbár módra felhentelni mindenkit. Ez még jó is lenne, de a pálya felépítése nagyon nem tetszett. Engem zavart (főleg az előző kampányok után), hogy igazából nagyon nem is kell bejárni az egész pályát a győzelemhez, bőven elég a 40%-át szinte. Emellett a Quest-ek teljesítését is nem tudom, hogyan képzelték a készítők: kapsz egy Quest-et a jobb felső sarokban, amit a bal alsóban tudsz teljesíteni, majd megint vissza a jobb felsőbe, de igazából mire azon végigérsz, útközben ki is nyírtál mindenkit, és már bőven meg tudnád nyerni a pályát a Quest-es segítség nélkül is. És több ilyen Quest is volt a pályán: magyarán mire teljesíteni tudod, annyi erővel már nyerni is tudnál, és totál fölöslegessé válik az azokkal való bajlódás. A negyedik pályán igazából már nem is nagyon tököltem, hamar berobbantam a fővárhoz, és letoltam, akit kell, miközben a hadnagyaim szinte csak logisztikai és felfedező feladatokat láttak el. Úgy nyertem meg a pályát, hogy igazából alig fedeztem fel valamit. És ez egy kicsit már megint zavart, de már nem annyira, mint eddig.
Az 5. kampány (Adrienne-nel a tűzvarázslóval) elég jól kezdődött nálam, hangulatos volt, érdekes. Tetszett, hogy végre a Fortress népre is építettek egy hosszabb, jobb fajta kampányt, és Lord Haart feltűnése is (akkor még) nagy meglepetés volt számomra. Bár tény, hogy az első pálya tetszett itt a legjobban főleg a Castle és a Fortess népek keveredése, laza szövetsége végett (aminek nehézségeiről ráadásul fel is dobott egy-egy story-box-ot a program hangulatkeltés gyanánt). Nem voltak rosszak az utána következő pályák sem, de nem voltak annyira érdekesek, mint amennyire hosszúak voltak. Jó volt, szép volt, és eddigre már a Festival of Life is lejebb vitte nálam a további elvárásokat, így már ettől a kampánytól sem vártam már akkora színvonalat, de talán pont így volt ez jó (legalább is a kampánnyal szembeni elvárásaimat tekintve)
Mindenesetre az előző két kampány valamennyire már csillapította magas elvárásaimat, így az utána következőtől sem vártam valami sokat. De aztán... egy újabb nagy fun-löketet kaptam a bónusz kampánytól, Sir Christian történetével! Számomra ez még a Dragon Slayer-nél is jobb, hangulatosabb, kihívóbb! Nagyszerű pályák, hangulatos és humoros sztori, kiváló küldetések, egyszerűen tökéletes. Eleddig Sir Christian nem igazán tartozott a kedvenc hero-im közé, de most abszolút a szívembe lopta magát! Abszolút bele tudtam élni magam az egész kampányba, jókat nevettem a főhős hánnyatatott sorsán, a poénos leírásokon, az előttem álló kihívásokba, stb. Ráadásul az első két pálya zseniális elgondolás alapján született: ugyanazon a szigeten játszódik, csak kicsit máshogy! Így ha az ember elsőre jól kiismeri a pályát, a másodiknál már szinte nem is kell használni a View Earth varázslatot, mert már otthonosan mozog :-)) A harmadik pálya szintén nagyszerű, amikor felcsapunk kalóznak! A negyedik meg még annál is jobb, amikor szembeszállok eddigi kalóz szövetségeseinkkel! És mindaz, ahogy az egész tálalva van... marha jókat nevettem/mosolyogtam rajta, nagyon-nagyon tetszett!
És már itt sajnáltam, hogy véget ért ez a nagyszerű történet, és a küldilemez is! Pláne, amiatt, ami utána jött...
(Amúgy egyetlen hiányérzetem volt csak az AB kapcsán: az pedig az, hogy hiányoltam egy jó kis nekros kampányt belőle... gondoltam majd a SoD pótolja ezt a hiányt, de erről majd alább írok néhány keresetlen sort)

Az Armageddon's Blade nagyon magasra rakta nálam a mércét a kampányok és a mellé körített sztori kapcsán, és bár reménykedtem benne, hogy a Shadow of Death, ha nem is tudja túlszárnyalni, de legalább tartja a szintet... hááát, ilyenformán jó nagyot csalódtam benne, és csak helyenként idézte fel nekem az AB nagyságát...
Az 1. kampány sztorija számomra semmi extra: egy újabb "fékezzük meg a nekrókat" kampány, melyből már kaptam eleget a H2 Price of Loyalty-ban, az alap H3 végső hadjáratában (ha a bónusz kampányt nem számítjuk bele), és az AB Playing with the Fire kampányában. Így itt már - a történetet látva - előjött nálam a "Már megint?!" felkiáltás. Nem találtam túl ötletesnek... az egyetlen dolog, ami egy kicsit feldobta, az Gem sztorizása volt még a régi életéről, és a hátrahagyott kontinensről, ezzel is egy kis nosztalgia-hangulatot keltve... de azzal is csak azt érte el nálam a progi, hogy egy jó időre félretéve ezt a játékot, újra elővettem a Heroes 1-et és 2-t, és jól kipörgettem őket Sorceress-szel (ugye, H1-ben úgy, hogy alapból velük indultam, a H2-ben pedig úgy, hogy ahol csak lehetett, őket preferáltam). Aztán csak ezután a hosszabb kitérő után tértem vissza a SoD-hoz, hogy "na, a franc egye meg, toljuk már le gyorsan ezt a kampányt, aztán nézzük meg a többit". Szóval elég fanyar szájízzel folytattam tovább... bár az utolsó pályának már volt egy fajta hangulata, ami egy kicsit visszahozta nálam az egészet. Mindenesetre elsőre ennél többet vártam volna ettől a küldilemeztől.
A 2. kampány Crag Hack-kel már jóval érdekesebb volt számomra. Amúgy is bírom az ipsét, és szeretem a barbárokat, így ez a kampány már kezdte nálam megmenteni ezt a küldetéslemezt, de azért... az utolsó pálya elég bosszantó volt, amikor mindegyik ellenfél vára egy-egy áthatolhatlan kapu mögött lapult, ahonnan csak az ellenfél tudott kilépni, én nem tudtam bemenni, hogy esetleg letoljam és elfoglaljam a várát. Így mindig az alábbi történt: gép kilép egy viszonylag erős hőssel, kinyírja minden közeli hősőm, ki nála gyengébb, elfoglalja annyi bányám, amennyit csak tud, majd ha már szorongatva érzi magát egy nála erősebb hős/sereggel szemben, szépen hazateleportál. És ugyanezt ismétli folyton-folyvást. Közben az összes nekrovár telefülstöli a pályát, így sokszor csak emlékezetből tudtam tovább folytatni az utam Crag Hack-kel. Ráadásul ezt a pályát többször újra is kellett kezdenem, mert a gép tényleg nagyon szemétül játszik, és először nem voltam felkészülve rá. Mindegy, azért még mindig érdekesebb és hangulatosabb volt, mint az előző, és a kihívás is megvolt bőven.
A 3. kampány Gelu-val már visszahozott valamit az AB hangulatából. Gelu-val egyébként is imádok játszani, egy igazi bliztkrieg karakter, és bár a sztori ezúttal nem volt valami nagy, azért mégis érdekes volt. Az első pálya, ugye maga a kiképzés, azért ötletes volt. A többi pedig azért tetszett, mert abszolút játszható volt mindegyiken a Hit-and-Run taktika, illetve a villámháborús koncepció (amire ugye az első, kiképzős pálya elvileg meg is tanítja a játékost :-)) Szóval, ez már sokkal jobb és élvezhetőbb volt számomra, mint az előzőek.
És ezzel a magam részéről elérkeztem a SoD fénypontjához: a Yog-os kampányhoz! Állítom, hogy ez a legjobb kampány ebben a küldetéslemezben, és talán csak ez az egy vetekszik az AB azon nagyszerű kampányaival, mint a Dragon Slayer vagy a Foolhardy Waywardness. Nagyon tetszik az alapsztori, kiváló a pályák felépítése, hangulatosak a küldetések, és Yog egyébként is az egyik kedvenc barbár hősöm. És nagyon érdekes újítás volt, hogy letiltották nála a varázskönyvet, és a varázslói skillek fejlődését! Ennek hatására viszont egy iszonyú erejű tank lett belőle, melynek semmi sem állhatott meg! Egyszerűen imádtam ezt a kampányt, és sajnáltam, hogy már vége van! És itt már végre használhattuk az egyik SoD-os tárgyat: az Angelic Alliance-t! Ja, azt elfelejtettem megemlíteni, hogy a Gelu-s kampányban frankón összerakatták velünk az Elixir of Life-ot, de nagyon fusztráló volt, hogy pillanatig sem használhattuk! >:-(
Ezután a Yog-os kampány újra feltette nálam a mércét, és bevallom őszintén sokat vártam a Sandro-s kampánytól is! Ehelyett jókorát csalódtam benne! Egyszerűen idegesített az a pitiáner szintlimit, amely végig jellemezte az egész kampányt. Egyszerűen nem lehetett rendesen kibontakoztatni a főhőst, csak a legutolsó pályán! A mellé kapott "beugrós" hősöknek (mint pl. Vidomina, Finneas) szintén nem sok hasznát láttam (igazából csicsak szinten mindig megrekedtek). Egyetlen pozitívum volt vele kapcsolatban, az az, hogy itt már végre használhattuk azokat a nekros tárgyakat, melyeket Gem és Crag Hack szépen összerakott nekünk. Bár először a Cloak of the Undead King-et se igazán tudtam élvezni az elején, pont a szintlimit miatt. Nem volt rossz, de sok helyen fusztráló volt számomra.
Na, és most következik az a rész, ahol én nagyon-nagyot csalódtam a játékban. Ugyanis minden eddigi kampány végén a program azt hazudta nekem, hogy továbbviszem az addigi hőseimet. Már pedig én csak direkt emiatt fejlesztgettem az utolsó pályán is a főhőseimet, hogy majd a közös kampányban őket lássam viszont (vagyis azzal a tudással, amivel addig én felvérteztem őket). Ehelyett kapunk egy-egy 25. szintű random hőst, azt szevasz! Semmi varázslat, tök más secondary skill-ek, jóval alacsonyabb primary skill-ek! Hát, mondom, MI EZ??? Akkor legalább ne áltatott volna azzal a progi, hogy őket viszem tovább! Mert akkor nem putyulok azzal, hogy még az utolsó pályán is, az utolsó Attack-ot adó helyre is bemenjek velük, és az összes addig megtanulható varászlatot megtanítsam nekik, stb.! Pedig sok időm elment ezzel mindegyik kampány mindegyik pályáján! Így igazából minden egyes hősnél azzal indult nálam a játék, hogy nyomtam vagy 50 restart-ot, míg nagyjából olyan hőst nem generált (főleg a sec.skill-ek esetében), mely már-már közelített eredeti elképzelésemhez (persze pont ugyanolyat sohasem sikerült). Hááát... úgyhogy elég keserű szájízzel álltam neki az Unholy Allaince kampánynak! Ennek ellenére voltak benne nagyon jó és hangulatos kampányok, bár az első Gem-es pálya szintén nem nagyon tetszett, a Crag Hack-es viszont annál inkább (plusz Crag Hack és Yog közös küldetései is nagyon bejöttek). Ellenben a Sandro-s küldetések már megint csalódást okoztak nekem, és újabb mérgelődések lettek rajtam úrrá. De mindent egybevetve azért voltak benne érdekes, hangulatos és jól összerakott pályák, de azért még így is keserű szájízt éreztem helyenként egyik-másik pálya kapcsán. (Főleg azok zavartak, amelyek jól indultak, de aztán valami miatt egy kicsit mégis el lett b@szarintva a végén). Szóval, ez a kampány okozta bennem a legvegyesebb érzéseket, nagyon nem is tudnám emiatt értékelni. Helyenként jó, helyenként idegesítő... hááát, nem tudnám hirtelen megmondani, hogy mely érzés volt bennem erősebb miközben játszottam vele... de talán mégis inkább bosszús voltam, hogy mi mindent ki lehetett volna hozni ebből a kampányból, aztán abból alig láttam valamit...
Így a bónuszkampánynak már úgy álltam neki (Specter of Power, Sandro-val), hogy jöjjön, aminek jönnie kell, "Gyere, ne kímélj!" felkiáltással... Ahhoz képest ebben a kampányban meglehetősen kellemesen csalódtam. Igaz, az első pályát egyszer újra kellett játszanom, mert túl sokat vártam a kirohanással, és a hagytam a gépet megerősödni, és a szintlimit itt szintén nagyon idegesítő és visszatartó hatású volt számomra. Mégis azt kell mondanom, hogy volt bennük valami, ami megfogott. Talán a hangulat, talán a kihívás, talán a pályák koncepciója vagy az azok mellé kanyarított kis sztori... vagy mindegyik egyszerre, a fene tudja... De a Yog-os kampány után (meg talán a Gelu-s után) ez tetszett még leginkább. Így azért annyira mégse rossz hangulatban fejeztem be a SoD-ot, és bár maradt bennem kesernyés íz bőven, az utolsó kampány ennek valamennyire elvette az intenzítását.
Viszont egy nagyon-nagy hiányosság mindenképpen zavart (sőt, rettentően zavart) a SoD-ban! Mégpedig az, hogy a kombinált tárgyak közül (van belőlük pedig 12), csak a töredékét használhattuk ki igazán a kampányok során; igazából szinte csak azokat, amelyeket alapból megkapunk (Angelic Alliance, Armor of tha Damned, Cloak of the Undead King). A többit olykor-olykor sikerült összeraknom, és esetleg még ki is használnom őket rendesen (pl. Cornucopia, Magic Well), bár néha azokat is csak úgy, hogy még az elején gyorsan körbeteleportáltam/repültem a pályát, és még a gép előtt összeszedtem a hozzávalókat. De sok olyan volt, hogy mire össze tudtam rakni (ha egyáltalán lehetőségem volt rá), addigra igazából már nem is volt rá szükségem. Például mi a fenének rakatta össze velünk a program az Elixir of Life-ot Gelu-val vagy a Statue of Legion-t Crag Hack-kal, ha nem használhatjuk ki őket??? Más tárgyakról (pl. Admiral's Hat) említést sem tesz, vagy nem adja meg a lehetőségét, hogy összerakjuk (na jó, ad esélyt, de csekélyt). Így pl. a Titan's Thunder-t, a Bow of the Sharpshooter-t (amit mondjuk szintén odaadhattak volna Gelu-nak jutalmul a sikeres próbatételei után), vagy a Power of the Dragon Father-t már csak a legutolsó kampány legutolsó pályájának legutolsó csatájában tudtam volna csak használni (végül is az íjat használtam), de ott meg már minek... (helyettük ott volt az Angelic Alliance, ugye)
Szóval, nagy-nagy csalódás volt nekem ez a SoD, pláne az AB után!

Kíváncsi volnék, hogy mások hogyan viszonyulnak az egyes küldilemezek, modok, stb. felé! Persze nem kell ilyen hosszan, mint ahogy én tettem ;-), csak úgy nagyvonalakban kíváncsi lennék, hogy kinek melyik Heroes jön be, melyik küldilemez, melyik mod, melyik kampány, melyik nép, melyik hős, stb. Avagy, hogy melyik nem? És főleg, hogy miért?

Elnézést, hogy ilyen hosszút írtam, és talán a kutya se olvassa, de gondoltam kezdeményezek egy ilyen beszélgetős, véleménycserélős témát Heroes kapcsán.
Várom az esetleges hosszászólásokat!
Addig is sziasztok:

KYLE

Módosította KYLE: 2012.09.30, 11:17


KYLE

KYLE

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1393 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2012.09.30, 08:06

Hali, sziasztok!

Tudom, hogy már a Heroes 6 megy javában, engem mégis a H3 fogott meg a legjobban a hangulatával és a rendszerével, így ezzel kapcsolatban írnék most:

Kinek mi a véleménye az alábbi modokról? Próbálta már valaki őket, és mi a véleményetek róluk?

1.) Wake of Gods:
Én már kipörgettem, azóta pedig egy csomó single scenario-t letoltam már, alig tudom megunni; bár az alapkampányba nem kevés bug csúszott, ti is belefutottak ezekbe?

2.) Memory:
Egy félbehagyott fanmade creation, összvissz 2 pályával és egy kevéske újítással; meglehetősen... impossible az első pálya, de betudom annak, hogy valszeg nem is volt normálisan tesztelve... vélemény?

3.) Horn of the Abyss:
Még csak orosz verzió van belőle sajnos, de amiket láttam belőle meglehetősen impozáns... viszont az orosz nyelv egy kicsit(?!) elriaszt attól, hogy föltegyem, nem beszélve arról, hogy tán a vinyómat is telerakja cirill betűs file-okkal (amiket aztán nem is biztos, hogy letudok törölni emiatt)... az angol nyelvű változatot egyelőre csak ígérgetik, de az is lehet, hogy nem lesz belőle semmi... tényleg esetleg tud valaki arról, hogy valaki esetleg belekezdett egy magyar változatba: magyarán elkezdte lefordítani?

4.) Hero of Light:
Egy újabb impozáns kiegészítő, de még egyelőre ezt sem próbáltam ki, mert folyamatosan jönnek ki az újabb és újabb verziók (indult 1.0-ról és most járunk a 3.2-nél), aztán egyelőre csak várok, hogy megállapodjon valahol... de amúgy már próbálta már valaki? Vélemény?

No, de hogy egy kicsit szót ejtsek egy másik részről is:
A Heroes 5-hoz is jelent meg egy fanmade mod+kampány:

+5.) Legend of the Ancients:
Elvileg a régi heroes hősöket hozza vissza (pl. Crack Hack, Solmyr, Emilia Nighthaven, Lysander,stb.), és a készítő 4 kampányban gondolkozott, amiből egyelőre csak 2 készült el, a harmadikból még csak ízelítő látható a negyedikből pedig még semmi. Bár igaz, már egy jóideje megrekedt ez a project is, és a fene tudja, hogy be lesz-e fejezve vagy sem. Próbálni még ezt sem próbáltam, de ha valaki esetleg már kipróbálta, kérem ossza meg ezzel kapcsolatos észrevételeit, véleményét, kritikáját, stb.

Módosította KYLE: 2012.09.30, 08:10



[Fantasy háttér] [Sötét háttér]