Ugrás tartalomhoz


Fotó

ÜberLive Projekt


  • Zárt téma Téma lezárva
104 hozzászólás érkezett eddig

SirThomas

SirThomas

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2056 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2006.08.23, 11:06

Petro: Félreérted. Dii azt írta, hogy az eddigi kutatásaik kerültek ennyibe. Nem pedig azt, hogy egyetlen fegyver.

Egyébként nem csak ők kisérleteznek új fegyver megoldásokkal, hanem a Lumina Cornu csapat is. Ők tudtommal még ennél is többet áldoztak be az ügyre, de náluk sincs még átütő siker.

Már egy ideje én is nyomozok ezzel kapcsolatban és elég vegyes a kép nemzetközi szinten is. Ott is sokan használnak fa-magvú fegyvereket, így én ezt nem dobnám reflexből el (főleg, hogy ez "ingyen" van). Az tény, hogy a nyugati fegyvereknél sokkal komolyabban foglalkoznak a burkolással, így a sokat emlegetett latex fegyverek is két fajta szivacsot tartalmaznak. A nyitott cellásat (standard hazai csőburkoló, vagy polifoam), meg a mostanában már kapható (és elég drága) zárt cellásat. Na de erről részletesebben majd kicsit később, mert még gyűjtögetem az infókat.

Petro

Petro

    Jómunkásember

  • Archívum
  • 333 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2006.08.23, 10:41

Szeretnénk új technológiákat bevezetni a fegyvergyártásba, ez rengeteg kutatásba és pénzbe került (eddig kb 25000 forint csak az alapanyag költség az időről nem is beszélve).


Bocs hogy ezt mondom, de ti mégis miféle álomvilágban éltek??? ;) Hatalmas luxusban kellene az élőszerepjátékosoknak élniük, hogy ezt megengedhessék maguknak, hogy "új technológia" címén 25 rongyot kidobjanak fakardra. A legtöbb embernek Magyarországon (a legtöbben minimálbérből élnek) a fizetése alig elég arra, hogy a családját eltartsa, arra meg főleg nem, hogy ilyen jelentős részét hülyeségekre szórja el. Szóval abba lehetne hagyni a "költségek elfogadtatása" szöveget, amíg ilyen rosszul élünk, tudomásul kell venni, hogy ez van. :D

Dii

Dii

    Rendszeres fórumozó

  • Archívum
  • 278 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2006.08.23, 10:07

Na ezt nagyrészt megbeszéltük. A retorikai vitát és csűrést csavarást hagyom másra, hogy ki mit hogyan kommunikált, nem nagyon izgat a kérdés. Az überlive-al kapcsolatos dolgokra összpontositva innen...

"Szükség van LSZT-re, szükség lenne központi tudásbázisra, szükség lenne a játékokról áttekintő oldalakra, egymás segítésére és igen nagyon nagy szükség lenne referencia játékra is. Olyanra, amit lent megfogalmaztam. Ennek a nem teljesülése az ami csalódást ébreszt bennünk."
H - Itt csak visszakérdeznék: mit tettetek hogy teljesüljön? Mert hidd el bennem ugyanolyan csalódást, ha nem nagyobbat ébresztett, hogy az ÜL max 20%osan ment mert az időmbe nem fért több...

Szerintem eddig is volt cselekvő potenciál nálunk és ezután is lesz. Arra a kérdésre hogy mit tettünk, mondhatnám azt hogy próbálkoztunk de el voltatok foglalva, aztán nem próbálkoztunk többet. Ez is igaz, de az is igaz hogy nagyon is sokat tettünk ennek ellenére. Reklámoztuk az élő szerepjátékot, sokat. Plakátok, rpg találkozók meglátogatása, cikkek. Figyelgettük a feltörekvő és testvér lájvokat. Ahol tudtunk segítettünk. Nem jelentős dolgok, de elmentünk pl cell 1.x-re, hogy találkozzunk velük, beszélgessünk, segítsünk, barátkozzunk. Ez is szerintem ÜL keret, még ha nem is annak a zászlója alatt meneteltünk.
Amit meg LSZT-én kívánok prezentálni: amit talán sokan nem tartanak fontosnak, a felszerelés minőségének javítása. Egyre több probléma adódik a klasszikus "fabunkós" fegyverekből, innen is, onnan is sérülésekről számolnak be, ráadásul a pompás vértek és ruhák mellett rém randa a szigszallag-szivacs pallos. Szeretnénk új technológiákat bevezetni a fegyvergyártásba, ez rengeteg kutatásba és pénzbe került (eddig kb 25000 forint csak az alapanyag költség az időről nem is beszélve). Például ilyeneket tettünk. Folytathatnám a sort, de nem fényezném magunkat, arra akarok rámutatni, hogy igenis vannak, akikben van igény tenni, cselekedni, és lefogadom, hogy még többen csatlakoznának a dolgokhoz, ha ez jól meg van szervezve.

Nem értek egyet a "kvázi szabályszabványokkal" a meghívásos rendszerű szervezői fórummal, a live reklámozás és médiajelenlét szükségességével, a nemzetközi nyitás időszerűségével, a kényszerített színvonalemelési késztetésekkel, a naaagy központi játékosadatbázis fontosságával, és egyáltalán bármely kényszerítési törekvéssel akár a jelmezeket akár a jelentkezés metódusát tekintve. Amikor kitaláltam az ÜberLive nevet és hozzá a szlogent: Mindenkitől, mindenkinek! egy olyan portál képe lebegett a szemem előtt, ahol mindenki akinek igénye van rá felrakhatná a saját tapasztalatait és ötleteit vagy hirdetéseit, infóit. Egy laza információs rendszer, ahol kommunikálni lehet és kapcsolatokat építeni. Egy hely ahol minél többféle, egyedibb és színesebb lehetőségekről kapnál infót és olvashatnád a tapasztalatokat. Ennyi, nem több.

Most van itt az ideje hogy lefektessük, az Überlive céljati. A meghívásos fórum, ahová minden szervező meghívást kap, csak azért volt szükséges, amit magad is láthattál alant, itt az überlive topikba keresztbe-kasul mennek a beszélgetések még mindig keverve a CJ-vel a dolgokat. Amint megvannak az alapok máris szükségtelenné fog vállni szerintem.
Hogy mire van szükség és mire nem, azt pedig közössen kitalálhatjuk. Valóban, szerintem sincs szükség szabványokra, játékos adatbázisra, de vannak olyan közös pontok, ahol összefogva igenis kényszeríteném, vagy legalábbis erősen propagálnám a változás szükségességét és a színvonal javulását. Amiről már írtam eddig is, ilyen a fegyver és pajzs készítési metódusok (a balesetek csökkentéséért), a költségek elfogadtatása, az előjelentkezés jelentősebb jutalmazása, a fairplay nevelése, fegyverhasználati képzés, workshopok, hagyományőrzés és élő rpg találkozása stb.
A közös munkában kikerülő cikkek, információs bázis azthiszem nem kérdés. Na de ez már egy másik történet.

Két dolgot tartanék most célszerűnek, mint első lépés. Egyrészt ezt a témát is az Überlive#1 mellé beraknám a temetőbe, másrészt átnevezném az Überlive projektet valami másnak (amúgy is kicsit visszatetsző a név) és akkor tiszta lappal újra lehetne indítani a dolgokat.
Tehát mégegyszer mindenkinek: az Überlive nem a Caelumi játék! Az Überlive a szervezők összefogására, a hazai élő szerepjátékos élet fellendítésére és tudásunk rendszerezésére tett kísérlet. Valami ilyesmi. És miért is ne?

SirThomas

SirThomas

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2056 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2006.08.23, 08:18

Noh, akkor szerintem most zárjuk le ezt a témát és evezzünk békésebb vizekre.

Isharnak és Petronak felhívom figyelmét, hogy a topic első hozzászólásában felvezetett témát kell elolvasni először, aztán érdemes csak írni. Az offtopic hozzászólásokat és a felesleges vitát innentől törlöm.

/a moderátor/

Lee

Lee

    Rendszeres fórumozó

  • Archívum
  • 131 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2006.08.23, 07:39

Elnézést,hogy beleszólok.
Homár vedd már észre,hogy Ishar és Petro,azt próbálja lemagyarázni,hogy a semmiért vitáztok!Egymásra mutogattok,hogy miért nem sikerült jól a játék,ahelyett,hogy azon fáradoznátok,hogy szebbé,jobbá tegyétek és ebben teljesen egyetértek velük!!!!! ;)


Tisztelettel:Aidan

Vivax

Vivax

    Gloria Határvidék

  • Fórumita
  • 368 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2006.08.23, 07:36

Még jó, hogy egyesek komunikációt tanultak... ;)
Homár: nem értem miért kell ennyire besértődnöd? Többen is leírták a váleményüket, hogy mi is a gond, mit kellene javítani, ill. minkellene változtatni. Én csak azt látom, hogy két félkönyvnyi reagban hisztizel, mert olyant mondanak ami nem ínyedre valaó. Most nem kell újabb mártírkodó féloldalt írnod, hogy nincs igazam...lehet, hogy nincs...de én így látom.
Hozzátenném erős paranolyát vélek felfedezni a soraidban...bár lehet hogy ebben is tévedek... :D
Jahh mégvalami: az LSZT-n remélem tudunk személyesen is beszélni!

Homar

Homar

    Caelumi Játék

  • Fórumita
  • 953 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2006.08.23, 03:36

Jajj Ishar. Legalább egy pillanatra vennéd észre, hogy miről zajlik itt a beszélgetés... :D
Petro már egyszer megmondta: "Miért lenne offtopic? Nagyon is jól összeszedte Ishar, mik voltak a problémák. Ja bocsánat ez nem a játék, hanem a project témája!"

A JÁTÉKRÓL önmagáról a Caelumi Játék topicban nyilatkozz. Itt felesleges. SEMMI köze nincs a topic témájához. Ne szajkózd folyamatosan a játékszervezési ötleteidet és az örök odamondogatásaidat itt. A CJ-t érintő véleményeket és kritikákat a játék fórumán intézd, és ott lesz is rá válaszolva.
Jójó, hogy "ha már áll a bál, nehogy kimaradjak belőle.", de te szambázni jöttél tangóra... ;)

De hogy mindenkinek világos legyen:
Ha valakinek gondja van az autójával, akkor a márkaszervízbe megy reklamálni, nem pedig a marketingosztályra. EZ itt a marketingosztály. Nem a szervíz. Itt nem az autó felépítése és működésének módja a lényeg, hanem hogy megfelel e a gyártó által elvárt feltételeknek. Teljesíti e azokat a feladatokat amikre szánták. De nem teljesítette. Így megválnak a típustól és a gyártását vezető igazgatótól. Innentől ezt az autót nem ebben a gyárban készítik, és a gyártásvezető nem kompetens ennek a gyárnak a marketingszemléletében.

Remélem érthető voltam. Ha mégsem, egy kis segítség:
Autó=CJ, Marketingosztály=ÜL fórum, Márkaszervíz=CJ fórum, Gyártásvezető=Homár, Marketingesek=ÜL szervezőség.

ui: Csak egyszer az életben látnám Ishar hogy erre a fórumra tudsz ontopic hozzászólást írni. Kezdem elhinni hogy ez lehetetlen... :lol:

Módosította Homár: 2006.08.23, 03:38


__Ishar_ (NPC/NJK)

__Ishar_ (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2006.08.23, 00:16

Istenem, de ritkán értek egyet Petroval... és most mégis. Amíg megírtok két ilyen fórumbejegyzést, kettéhasíthatnátok egy rönköt fejszével, és lenne egy plusz pad a kocsmában anélkül, hogy deszkát vettetek volna. Többet érnétek el vele. Mert ne mondjátok hogy ezeket a köröket le kell futni, mert nem kell.
Nem hittem volna hogy a fakardozásban ennyire elterjed a bürokrácia. Miért nem lehet fél évre előre meghirdetni a játékot, két hónapra előre lefixálni a szabálykönyvet, és két héttel előre kiépíteni a játékteret, egy héttel előtte kiköltözni a játéktérre, esetleg összeírni a játékosokat (bár nemtom minek), és egyszerűen egy jót játszani?
Szerintem ehhez nem kellenek se projectek, se egyesületek, se kasszák, se ilyen-olyan bizottságok, tanácsok és hasonlók. Kell hozzá pár főszervező, egy szabálykönyv, legfeljebb 10-20 lelkes segítő és némi pénz. Még csak nem is olyan nagyon sok, főleg ha fizetős a játék - rengeteg kiadást meg lehet spórolni némi munkával és józan ésszel. Pl két ember fel tud gyalogolni a fatelepről négy szál deszkával és nincs benzinköltsége az útnak. Egy ember és egy fejsze meg tudják oldani hogy ne is nagyon legyen szükség deszkákra. Az emberek tudnak az erdőben anyagcserét végezni és kibírják két napig fürdés nélkül, ahogy minden más játékon is megy ez nekik - akkor minek ezekre költeni?

Nektek pár főszervezőnél, egy szabálykönyvnél, 10-20 lelkes segítőnél és némi pénznél jóval többetek van/volt, és mégse jött össze. Miért?

Homar

Homar

    Caelumi Játék

  • Fórumita
  • 953 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2006.08.22, 22:36

Dii!

"Problémás ez a hozzáállás. Homár nem kellene ezt kettőtök ügyének tekinteni, az überlive sorsa közös ügy."
H - Nem látom hogy ez miért kettőnk ügye? A személyeskedéseket leszámítva egyértelmű a kép. A Caelumi Játék szervezősége a továbbiakban nem szervezője az ÜberLive projectnek és vice-versa. Már csak a VT és a CJ szervezőség döntésein múlik hogy az elválás hogyan zajlik. Tom sem egyedül dönt, én sem.
Ettől még az ÜL marad közös ügy, mert mint írtam, "Onnantól pedig az ÜL project csak annyiban érinti a CJ-t mint bármely más live-ot."

"Amit szerettünk volna közölni, hogy az Überlive nem működik, továbbá a Caelumi játék sem működik referencia játékként."
H - Noprob. Az ÜL működik tovább Tom koordinálásával és lesz bőven mód jobbá tenni. A Caelumi Játék már idén sem volt referenciajátékként hirdetve az LSZT-s kérések óta, és a továbbiakban még markánsabban el fog különülni.

"Neked, mint az ÜL főszervezője, ahogy titulálod magad, törődnöd kellett volna ezzel a dologgal és akkor most nem tartanánk itt ahol."
H - Hoppá! Nekem csak? És a másik 2 főszervezőnek? Ebben a szituban max 33,333%-os felelősséget vállalok :D
Egyébként ideje tisztázni valamit ezzel a főszervező dologgal kapcsolatban. Az ÜL-ös belső doksikban jellemzően egy 3 szintes hiearchia volt ábrázolva a tagságot illetően, változó elnevezésekkel.
1. Főszervezők, ÜL szervezők (újabban Adminok)...stb akármi: Azok akik az ÜL project technikai működésében is részt vállalnak. Működtetik a strukturát és az ÜL elvek homogenitását igyekeznek megtartani. Érdemben csak rajtuk keresztül lehet elvenni, hozzátenni vagy változtatni a projecten.
2. Szervezők, alszervező, Projekt tag... stb. akármi: Azok akik tevőlegesen részt vállalnak a projectben akár operatív segítőként (pl lszt szervezés) vagy tapasztalatcsere, cikkírás...stb.
3. Segítők...stb: mindenki más aki segít.
Nos, én főszervező voltam. Tom is az. És Aluran is az volt. Nem azért mert mi kezdtük. Azért mert mi voltunk az "üzemeltetők". Mi voltunk adminok, volt hozzásférésünk az FTP-hez, mi tudtunk feltölteni cikkeket (persze különböző mértékében, én pl ha jól tudom csak FTPhez katpam jogokat, meg talán az oldalhoz, de arra nem volt időm és energiám hogy ki is próbáljam). Ettől én még nem voltam nagyobb ember, vagy nem voltam több másoknál, csak több kötelességem és feladatom volt. Ennyi.
Azaz van még egy kategória. Az online adatgazda. Ez pedig SirTom. Ő az akinek egyedül tényleges jogai vannak az ÜL oldallal és úgy unsluszz az uberlive.rpg.hu dolgokkal. Lezárni, megszüntetni, átterveztetni...stb. De ez egyedi státusz, mást nem érint.

"A CJ azt csinál amit akar. Mint játék vannak erényei és vannak hibái, az idő eldönti hogy megmarad-e."
H - Ebben pontosítanék. Nem az idő, hanem azok az emberek akiknek van rá igénye. Ha nem lesz rá igény, nem lesz live hidd el.

"Amit elvártam volna, az egy beismerés, hogy hiba volt ezt így alakítani és jobban kellene csinálni."
H - Nem elég beismerés az hogy kivonom a játékot az ÜL projectből, és hogy ne legyen további vita vagy háború KILÉPEK a jórészben általam megtervezett projectből? Vagy írjam le: Igen, nem kommunikáltuk egyértelműen, hogy olyanfokú túlterheltség jellemezte a szervezői munkát, hogy alig marad mellette időnk a távolabbi célokat megvalósítani.

"Persze mi az ÜL-ot szeretnénk működni látni, abban segíteni, nem a CJ-ét mert az nem referencia játék, lásd lent."
H - Idén nem is volt az és nem is lesz az. 2005-ben volt utoljára az. Idén már csak annyit mondtunk, hogy az ÜL elvek felhasználásával szerveztük. Azt pedig úgy gondolom szabad...

"Szükség van LSZT-re, szükség lenne központi tudásbázisra, szükség lenne a játékokról áttekintő oldalakra, egymás segítésére és igen nagyon nagy szükség lenne referencia játékra is. Olyanra, amit lent megfogalmaztam. Ennek a nem teljesülése az ami csalódást ébreszt bennünk."
H - Itt csak visszakérdeznék: mit tettetek hogy teljesüljön? Mert hidd el bennem ugyanolyan csalódást, ha nem nagyobbat ébresztett, hogy az ÜL max 20%osan ment mert az időmbe nem fért több...

"Sir Thomas-t érintő mocskolódásnak pedig sok értelmét nem látom. Az eddigi élő szerepjátékos élet, az ÜL és az LSZT nagyon sokat köszönhet neki, aki itt van pár éve, tudja miről beszélek, nem kell magyarázni."
H - Hol mocskolódtam? Az érdemeit sosem vitattam, de ettől még talán nem kell elfogadjam ha nyilvános fórumon azt terjesztik rólam hogy " odapofátlankodjon egy belső megbeszélésre" ami közben nyíltnak volt hirdetve és előzetesen jeleztem hogy mennék. Te mit reagálnál egy ilyenre?

"Másik fél minősítésétől óvom magam."
H - Ezt látod jól teszed, hiszen nem ismered a másik félt... ;) Egyébként miért minősítenél? Én minősítettelek téged?

"Summa, kellene überlive."
H - De hisz van! Sőt TI csináljátok!

"Homár a te munkád is kellene bele, ha hajlandó vagy tenni érte valóban."
H - Ugyan miért kéne? Eddig sem volt jó, mitőbb páran azt is megkérdőjelezik volt e benne munkám. Ugyanúgy részt fogok vállalni mint minden live szervező. Csak főszervező nem leszek többé.

"De nem kell mellé a Caelum. De ez azthiszem világos, folytatja a maga életét külön."
H - Ez kicsit paradoxon. Tudjuk hogy folytatja az életét külön. Nem az ÜL mellett. Hanem külön.

"Nem kellene ellentét, virágos réten összeboruló lájv szervezők kellenének."
H - Jajjj... Ez ütött... Szerinted a CJnek melyik játékkal volt baja? Egyikkel sem. Viszont támadták. Akkor miért nekem mondod hogy boruljunk össze? Megszüntettem az okot amiért támadtak, ez nem elég? Ha tovább támadnak akkor más az ok. Csak még nem tudom mi.

"Aktív munka, cselekvés. Van mit tenni nincs kérdés, csak egy bolintás, egy "IGEN" kell minden szervező részéről és belerúgunk egyet a gépezetbe és megy ahogy kell vagy ahogy tud. A többit meg eltemetjük egy sötét pince mélyén."
H - Hát ez igazság az, hogy 1 LSZT-t hagytam ki, mert nem kaptam szabit aznapra (sajna azokon a hétvégéken amikor nem dolgoztam másoknak nem volt jó az LSZT, és inkább hozzájuk igazodott a menetrend, de ez nem is lenne baj, mert volt ott ÜL ember). Azóta viszont csak kapkodom a fejem, mert igenis úgy érzem mintha eltemettek volna egy sötét pince mélyén.

H - De látom a visszajelzéseket és beszéltem is pár emberrel az elmúlt napokban. Nincs szükség rám szervezőként az ÜL projectben. Nem értek egyet a "kvázi szabályszabványokkal" a meghívásos rendszerű szervezői fórummal, a live reklámozás és médiajelenlét szükségességével, a nemzetközi nyitás időszerűségével, a kényszerített színvonalemelési késztetésekkel, a naaagy központi játékosadatbázis fontosságával, és egyáltalán bármely kényszerítési törekvéssel akár a jelmezeket akár a jelentkezés metódusát tekintve. Amikor kitaláltam az ÜberLive nevet és hozzá a szlogent: Mindenkitől, mindenkinek! egy olyan portál képe lebegett a szemem előtt, ahol mindenki akinek igénye van rá felrakhatná a saját tapasztalatait és ötleteit vagy hirdetéseit, infóit. Egy laza információs rendszer, ahol kommunikálni lehet és kapcsolatokat építeni. Egy hely ahol minél többféle, egyedibb és színesebb lehetőségekről kapnál infót és olvashatnád a tapasztalatokat. Ennyi, nem több. Ami most ÜL néven zajlik az nem az amivel én egyetértek. Ti egy számomra még nem reális jövőt terveztek (legalábbis idehaza), én inkább a tényleges jelenre figyelnék.
Az LSZT jó ötlet, és tetszik is. A publikus fórumokkal és a tapasztalatmegosztó cikkekről szintén csak jót tudok mondani. De ezek minden live szervező számára elérhetőek, ezért nem kell főszervnek lennem. Gondolom nem leszünk kitiltva az oldalról, vagy az LSZTről azért mert nem vagyok főszervező többé ugye?
Megyek vissza a CJ-hez és maradok "mezei" live szervező és "közönséges" ÜL project tag, egy a sokból. Mindenkinek jobb lesz így. Mi a CJ-n folytatjuk a játékot az eddigiek szellemiségében, továbbra is Szabad Játék, továbbra is Mindenkitől mindenkinek, továbbra is az eredményeink és tapasztalataink szabadon felhasználhatóak, még a forrás megjelölését sem várjuk el, ha valaki tőlünk merít. Mert a játékosok játszani akarnak és jót játszani. Ha emellett tudjuk segíteni egymást az jó. És törekedjünk is erre, de ennek ne rendeljük alá a játékot.
Jogos amit Ishar, Petro vagy Seraph mond. Nem kell túlbonyolítani, mert már így is túl van. És ebben én is hibás vagyok. De igyekszem kijavítani azt amit tudok. Ahol kell félreállok az útból, ahol kell közreműködök hogy megvalósuljanak az eddig meg nem valósult célok.
Nem ütköznek az érdekeink, nem lesz levédve az oldalunk, nem tiltjuk a tapasztatlataink felhasználását, és jövő július 10-16 között jelentünk csak konkurrenciát bárkinek. De erről időben szólunk, hogy ne legyenek ütközések.

Ilyen egyszerű. Ez azért annyira nem problémás hozzáállás szerintem...

Aloha!

Petro

Petro

    Jómunkásember

  • Archívum
  • 333 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2006.08.22, 21:22

De most mi az, hogy referenciajáték? :D Kinek referencia? A játékosok közül a kutyát nem izgatják az ilyenek. Szal ha rendszertesztre vagy ilyesmire gondoltok azt a szervezők megcsinálhatják zártkörűen. El kéne felejteni már az ilyen hülyeségeket mint "tesztjáték". A puding próbája az evés. Hihetetlen hogy túlbonyolítjátok ezt az egész élőszerepjáték szervezést... ;)

Dii

Dii

    Rendszeres fórumozó

  • Archívum
  • 278 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2006.08.22, 21:04

Problémás ez a hozzáállás. Homár nem kellene ezt kettőtök ügyének tekinteni, az überlive sorsa közös ügy. Anno Elison indította el a Caelummal kapcsolatos elégedetlenségi folyamatot, ami mellé később mások is odaálltak.
Amit szerettünk volna közölni, hogy az Überlive nem működik, továbbá a Caelumi játék sem működik referencia játékként. Ez volt a bajunk, indokok lejebb. Neked, mint az ÜL főszervezője, ahogy titulálod magad, törődnöd kellett volna ezzel a dologgal és akkor most nem tartanánk itt ahol.
Tehát még egyszer. A CJ azt csinál amit akar. Mint játék vannak erényei és vannak hibái, az idő eldönti hogy megmarad-e. A személyes véleményem megvan a minőségéről, mint ahogy megvan mondjuk egy zenéről is, de ez nem mérvadó, a tömeg dönti el a dolgot végül.

Amit elvártam volna, az egy beismerés, hogy hiba volt ezt így alakítani és jobban kellene csinálni. Amihez segítő kezet is nyújtanánk, ha a Caelumi játék miatt nem lett volna minden ÜL ügy és kezdeményezés lesöpörve az asztalról.
Persze mi az ÜL-ot szeretnénk működni látni, abban segíteni, nem a CJ-ét mert az nem referencia játék, lásd lent.

A dolog nem azért fájdalmas mert most ki akarjuk kezdeni a Caelumi játékot. A baj az, hogy az Überlive célkitűzési jók voltak. Szükség van LSZT-re, szükség lenne központi tudásbázisra, szükség lenne a játékokról áttekintő oldalakra, egymás segítésére és igen nagyon nagy szükség lenne referencia játékra is. Olyanra, amit lent megfogalmaztam. Ennek a nem teljesülése az ami csalódást ébreszt bennünk.

Sir Thomas-t érintő mocskolódásnak pedig sok értelmét nem látom. Az eddigi élő szerepjátékos élet, az ÜL és az LSZT nagyon sokat köszönhet neki, aki itt van pár éve, tudja miről beszélek, nem kell magyarázni. Másik fél minősítésétől óvom magam.

Summa, kellene überlive. Homár a te munkád is kellene bele, ha hajlandó vagy tenni érte valóban. De nem kell mellé a Caelum. De ez azthiszem világos, folytatja a maga életét külön. Nem kellene ellentét, virágos réten összeboruló lájv szervezők kellenének. Aktív munka, cselekvés. Van mit tenni nincs kérdés, csak egy bolintás, egy "IGEN" kell minden szervező részéről és belerúgunk egyet a gépezetbe és megy ahogy kell vagy ahogy tud. A többit meg eltemetjük egy sötét pince mélyén.

Vivax

Vivax

    Gloria Határvidék

  • Fórumita
  • 368 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2006.08.22, 20:35

Ez a 2 külön út megosztja majd a játékoskat, barát mutogat majd barátra, és hiba szervezitek külön-külön nagyon is sikeresen a "saját" rendezvényét, valahogy elveszti a varázsát, hisz mindenki fejében ott motoszkál majd a kisördög, hogy vajon mit is tesz a másik? ez kezdetben jó lesz, hiszen versenyhelyzet alakul ki, az álltalatok összeállított szervezőgárda nagy együttértésban nagy nagy sikereket ér el... De aztán a játékosok lesznek azok, akik hol ide, hol oda kapnak, és a végén már csak az lesz az egésznek a lényege, hogy ki-kit szid on és off...

(OFF)Szvsz ez a dolog már régóta létező dolog...tapasztalat ;) Vannak olyanok akik azt sem tudják miért, de fújnak a másikra... tapasztalat. :D
Én is azt javaslom, hogy a személyes ellentéteket kell először tisztázni, a fejekben rendet tenni, s csak ezt követően lehet valamit is kezdeni...(/OFF)


_theSeraph (NPC/NJK)

_theSeraph (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2006.08.22, 20:07

Kedves "SirThomas", és kedves "Homár" !

Először is elnézést szeretnék kérni, hogy így, a névtelen játékosok tömegéből megszólítalak Benneteket, nekem a 2006 os nyári élő szerepjáték volt az első, nézzétek el nekem, ha nem rendelkezek nagy tapasztalatokkal az Überlive témában...
Barátaim, kikkel együtt voltam az idény nyáron abban a sok vitát kiváltó világban, meséltek nekem a korábbi évekről, az élményekről, az együtt átélt kalandokról, csatákról, és beszélgetésekről, amiknek idén én is részese lehettem, noha kezdetben nehezen illeszkedtem be a környezetbe.
Sajnálattal tapasztaltam a hibákat, és az azon marakodó emberek tömegét, mind ott , mind itt a fórumon. Ott, élőben próbáltam azokkal lenni akik a nehézségek ( mert véleményem szerint ezek pusztán problémák amiket meg kel oldani) ellnére is jól érezték magukat, akik jelenlétükkel be tudták tölteni élettel az erdőt, ami otthont adott ennek az eseménynek.

A véleményemet, élményeimet, összegezve sok másik játékoshoz hasonlóan én is leírtam annó, amíg friss volt a téma, aztán visszatérve mindennapi életemhez, készültem és készülök mind szellemben, mind testben a következő találkára, mind On , mind OFF vonatkozásban. De álmomban sem gondoltam volna, hogy néhány elégedlenkedő játékos, és a problémáktól már teljesen elborult elmélyú szervező folytatja ezt az értelmetlen vitát, és a tanulságok levonása helyett bűnbakot keres, illetve egymásra mutogat, meg széthúz...

A mai napon aztán visszapörgettem a hozzászólások listáját, érdeklődtem a barátoktól, és bizony azt szűrtem le, hogy nagyon nagyon kétfelé húz a szekér, 2 ember köré csoportosul a játékosok zöme, " szervező, akik valamiért hagyták, hogy szmélyes jellegű ellentétté fajuljon a helyzet.
Ez a 2 külön út megosztja majd a játékoskat, barát mutogat majd barátra, és hiba szervezitek külön-külön nagyon is sikeresen a "saját" rendezvényét, valahogy elveszti a varázsát, hisz mindenki fejében ott motoszkál majd a kisördög, hogy vajon mit is tesz a másik? ez kezdetben jó lesz, hiszen versenyhelyzet alakul ki, az álltalatok összeállított szervezőgárda nagy együttértésban nagy nagy sikereket ér el... De aztán a játékosok lesznek azok, akik hol ide, hol oda kapnak, és a végén már csak az lesz az egésznek a lényege, hogy ki-kit szid on és off...

Ezért ezt a dolgot Nektek , kettőtökenk kell tisztázni, leülni pl egy kávézóba, és megoldást keresni.

Hogy melyikőtök melett állok? Én a barátaim mellett, oda megyek ahova ők, és ezt teszi minden játékos... A döntés csúcsán most Ti 2-en vagytok.... Én csak azt tanácsolom, hogy engedjétek, hogy a sok játékos Veletek együtt a meglévő világott közösen építhesse szépíthesse tovább!

Tisztelettel: Seraph

Homar

Homar

    Caelumi Játék

  • Fórumita
  • 953 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2006.08.22, 19:58

A nem közvetlenül ÜL jellegű kérdésekre és felvetésekre, a holnapi nap folyamán a Caelumi Játék topicban válaszolok és reagálok, ha tudok. Nem szeretném teljesen szétoffolni az ÜberLive topicot.

Üdv!

Homar

Homar

    Caelumi Játék

  • Fórumita
  • 953 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2006.08.22, 19:42

SirTom!

"Kommunikációbol jeles ez az "addig nem válaszolok, míg a másik nem válaszol"..."
H - Nem tudom mért baj, ha akkor válaszolok egy kérdésre, amikor már rendelkezésemre áll a szükséges kapcsolódó információ? Diinek nem tudtam pár kérdésben reagálni amíg nem tudtam a te álláspontodat. Azért ez annyira nem bonyolult dolog...

3. Erre Dii szép választ adott. Bár minden pontjával nem értek egyet, de ez egy más kérdés.
H - Én a Te véleményed kérdeztem. Az egyet nem értő pontokkal együtt.

"Hahá, kiugrott a szög a zsákból... Mely döntésre gondolsz? Ha esetleg pontosítanál, hogy ez a rettentő titkos szerveződés milyen döntéseket hozott eddig."
H - Nem mondtam hogy hoztak döntéseket. Egyetlen döntésről volt itt szó. Ki(k) határozta(k) meg, hogy kik láthatják ezt a szervezői fórumot? És igen, "predesztinállak". Az tényeket ugyanis egyféleképpen lehet csak mondani...

"Mert túl nagy az ellenállás, és kevesebb erőbefektetéssel többet érhetünk el. Jelenleg az lenne a leghatékonyabb, ha a jelenlegi tapasztalatokat szépen közreadnánk."
H - Attól a perctől hogy a CJ külön játék hol kerül az ÜLnek bármilyen erőforrásba? Hacsak a nálad lévő CJ-s erőforrásokat nem kívántad volna megtartani... A jelenlegi és eddigi tapasztalatok közreadásában pedig mi akadályoz? Vagy mi akadályozott az elmúlt 3 évben?

"6a. Mert még a szervezés is meghaladja az erőforrásainkat. "
H - Az ÜLtől már idén is külön futott. Ez után még látványosabban elválik. Innentől miért akartad lefújni még azután is hogy egyértelműen meg lett mondva, önállóan megy tovább?

"7 - Itt a fórumon miért nem hoztad fel a CJ megszüntetésére azokat az érveket amiket az ostromos Vezéri Tanácson mondtál? Igen, az egyesületet érintő kérdésekről beszélek..."
"Mert azzal aláásnám a szervezésed folytatását."
H - Már megbocsáss, de az hogy te az ostromjáték egyesület jó hírét féltetted a következő Caelumi játék esetleges kudarca esetén, miért ásná alá a CJ folytatását? Pontosabban fogalmazva, mit mondhatsz te olyat ami aláássa a CJ szervezését? Nem értem...

"Emellett hozzáteszem, hogy miután hivatlanul megjelentél, nem is hallhattad minden érvemet. Példátlan eset, hogy valaki odapofátlankodjon egy belső megbeszélésre, de neked sikerült. Részünkről udvariatlanság lett volna elküldeni téged, ezért nem tettük. Cserébe viszont nem is tudtunk megbeszélni mindent. "
VS.
"Sir Thomas 2006.07.20, 09:46
Ha minden igaz, akkor körülbelül 2 hét múlva tartunk VT-t.
Nyílt űlés lesz, témaként az idei CJ, az őszi programok és az edzések kerülnek napirendre."

H - Azt hittem hogy ez egy nyílt ülés, megspékelve azzal hogy 2 nappal előtte még az ostromos egyesület titkárának is jeleztem telefonon hogy mennék én is, elég egyértelmű helyzetet teremt. Sehol egy utalást nem kaptam arra hogy nem mehetek.
Emellett hozzáteszem, hogy a helyszínen konkrétan az lett mondva hogy a Vezéri Tanács határozatképes, és CSAK azért nem szavaztok mert War, Maverick és Kata nincs jelen. Ez akkor dezinformáció volt?
Arról pedig hogy nem hallhattam minden érvedet nem tehetek hiszen a VT első pillanatától az utolsóig ott voltam, pontosabban a VT kezdete előtt min fél órával már csatlakoztam az akkor még 3-4 fős "csak" beszélgető társaságotokhoz. És hidd el figyeltem minden Caelumot érintő mondatra...

"Ezeket hiányoltam Homárnál.
Közös szervezés, közös jóváhagyás, dokumentálás, átlátható feladatvégzés, határidők betartása, többiek tájékoztatása."
H - Jó tudni hogy egyedül szerveztem. Ezek szerint néha nem véletlenül éreztem ezt én is... :gyagya: Bár a tájékoztatáson sokat segített volna ha legalább a kapcsolódó fórumokat elolvassák... Persze mindebben én is hibás vok mint szervező, de cseppet erősnek érzem a kizárólagos felelősség áthárítását.
Vagy nem emlékszel amikor 2 heti eltűnésed után május 22-én jelezted hogy a "a játékig teljesen ki vagyok lőve"? és onnantól csinálhattam olyan dolgokat amikor lövésem nem volt addig. (pl akkor láttam életemben először fórumadmin felületet). Nos onnantól igen nehézzé vált a "közös jóváhagyás, és közös szervezés" a dokumentálásra meg valahogy nem jutott sok időm...
Az igazság azonban az, hogy messze nem egyedül szerveztem. A játékosok annyit segítettek és ott ahol tudtak, hogy minden olyan dologban amire volt rálátásuk jól jöttünk ki a kérdésből. Bátran merem állítani, hogy a legjobban sikerült részei a játéknak azok voltak amiket a nem központi "szervezés" szült...

"Esetleg te volnál a pszichiáterem, hogy megmondd én mit gondolok, vagy miről álmodozom? "
H - A mondanivalóm értelme csupán annyi volt: azért mert te IS álmodoztál róla, még nem lesz a TIÉD a közös álom.

"Ha jól emlékszem kezdetben nem veled, hanem XP-vel beszélgettünk a közös játék lehetőségéről, meg Brennel, Anárionnal, Elisonnal, stb."
H - Ühümm... Ezek szerint mert te is beszélgettél emberekkel mielőtt találkoztunk volna, már tiéd az érdem? És te kezdted el szervezni, mindenki más max csatlakozott? Jó tudni.

"Nem sikerült a személyes részt minimalizálni, mert a kérdés predesztinálta a választ, s meglepnél, ha erre nem lenne meg már előre a válaszaid nagy része. Ezek provokatív kérdések voltak, provokatív válaszokkal. "
H - többnyire érdemi válaszok nélkül... De vszeg meglepődsz, mert tényleg nincsenek előre válaszaim... Előre csak kérdéseim voltak...

"Nos, ettől hosszú egy szétválás. A szervezők marakodnak a csontokon (önirónia). Részemről nem marakodnék tovább, ha nem probléma."
H - Nem kell ezzel gond legyen. És pláne nem lesz hosszú a szétválás. Sima ügy lesz, ha nem nehezíted meg. Ha nem szívózol a CJ-s cuccokkal akkor Homár balra el, megy CJ-zni, mert nem fog részt venni egy ilyen kifacsart ÜberLiveban. Ez lesz a legjobb "mindenkinek" nem? Mindenki viszi a saját "csontját" és kész.

Tehát innét lehet sima is az ügy:
A szeptember közepére ígért ostormos megbeszitekből kiderül a CJ-ből kiszállás mértéke a VT döntése alapján, az általad felsorolt lehetőségekből választva:
- csak te szálltál ki a CJ-ből és átadsz mindent a folytatóknak
- az egyesület is kiszállt a CJből és átad mindent a folytatóknak
- az egyesület is kiszállt a CJből és minden saját értéket visz magával (illetve azt még megmondod mit nevezel saját értéknek)
- előző + megvonja a folytatás jogát (azaz nem enged CJ utódot)

Fenntartva természetesen hogy valamilyen általan nem vázolt lehetőség következik be (mert ugye lehetnem még variációk erre a témára) amint megkapjuk az eredményt a lehető leghamarabb válaszolunk, hogy mi hogyan állunk az ÜberLive-os kiszálláshoz. Szerencsére a CJ szervezősége békepártinak tűnik, így vszeg az első pontnak megfelelő lesz a válasz.

Onnantól pedig az ÜL project csak annyiban érinti a CJ-t mint bármely más live-ot. Te pedig Tom az egyedüli hivatalos ÜL szervező leszel és a belsős egyet nem értésünk már nem befolyásolja az elindított ügyeidet. (izé, lehet Aluran kilépését az ÜL szervezésből majd meg kéne említeni hivatalosan is)

Üdv!
Homár

Petro

Petro

    Jómunkásember

  • Archívum
  • 333 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2006.08.22, 19:17

a háttérvilághoz és az előzményekhez lett volna kitalálva a prehist az online üzengetések vagy ...( egyébként ha jól tudom soproni találmány ) Ja azt akkor el kéne olvasni és nem rágják a szátokba(vagy még rosszabb ki kéne találni esetleg és nem csak várni a missionadó embereket és a főszálat) de az már baromi nehéz!


Igen, egyrészt mivel a prehist zártkörű, másrészt meg nincs minden játékosnak türelme, energiája vagy csak szimplán netkapcsolata ahhoz, hogy egy live előtörténetéhez fórum rpg-zzen vagy végigolvassa, amit mások fórum rpg-znek. A két dolgot szét kell választani, ennyire egyszerű. Aki online akar játszani, az megteheti máshol is.

Módosította Petro: 2006.08.22, 19:18


__Ishar_ (NPC/NJK)

__Ishar_ (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2006.08.22, 17:43

A dolog alapból mellkasdöngetésnek indult. Mi is a project neve? Na hát akkor. Ha ez nem színtiszta emberkedés, akkor nem tudom mi számít annak.
Úgyhogy nem értem a meglepődés tényét, ez nem újkeletű dolog, kezdettől fogva így volt, csak az első két (referencia)játéknál volt némi alapja (azok se voltak tökéletesek, de nem voltak rosszak), a harmadik viszont totális katasztrófa.

snowfang

snowfang

    turistaút

  • Archívum
  • 43 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2006.08.22, 15:20

A hozzáállással volt a gond? Ha nem úgy tekintesz a dologra mint egy űrprogramra akkor talán még ennyi dolog sem lett volna,mint egyébként! Nem szabad túlszervezni? de legyen történet,fő irányvonal 12 melléktörténet a csinálj amit akarsz szigetre jövő embereknek? akik leszarják a főszálakat, mert ők sátorozni jönnek! a háttérvilághoz és az előzményekhez lett volna kitalálva a prehist az online üzengetések vagy ...( egyébként ha jól tudom soproni találmány ) Ja azt akkor el kéne olvasni és nem rágják a szátokba(vagy még rosszabb ki kéne találni esetleg és nem csak várni a missionadó embereket és a főszálat) de az már baromi nehéz!
Amiben valószínűleg hiba van az a kommunikáció: ha az elejétől kezdve mint referencia(teszt) játék lett volna hirdetve akkor talán nem lenne gond! És pont ezt kéri számon Sirthomas, mert mint már említették el ment a kasza és a mellkasdöngetés irányába az eredeti project helyett! és erről szólna ez a topic és ezért off az amit ishar az idei játék hiányosságairól írt!

Üdv!

Petro

Petro

    Jómunkásember

  • Archívum
  • 333 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2006.08.22, 14:50

Miért lenne offtopic? Nagyon is jól összeszedte Ishar, mik voltak a problémák. Ja bocsánat ez nem a játék, hanem a project témája! :gyagya:
Különben ezzen a hozzáállással szerintem a legnagyobb gond. Úgy kezelitek ezt az egész élőszerepjáték szervezést, mintha valami üzleti vállalkozás, nagyszabású építkezés vagy űrprogram lenne. A szóhasználatotok is erre utal. Tudom én hogy szervezni kell, de nem szabad túlszervezni. Senkit se érdekel a játékosok közül, hogy ti milyen aspektusokat preferáltok a project moduljaiból, az viszont már annál inkább, hogy mondjuk milyen a játék háttérvilága, mi minden történt eddig, mi motiválhatja őket (amiről egyetlen büdös infót se kaptunk a játék előtt).

SirThomas

SirThomas

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2056 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2006.08.22, 14:34

Ishar: némileg offtopic vagy, de mindegy... felőlem...

SirTom állandóan leálíltotta a csatát, mert ezt és ezt nem szabad

Ha esetleg nem tűnt volna föl, a találatokat figyeltem és a balesetet próbáltam megelőzni. Talán azt sem vetted észre, hogy nem csak én, hanem többek közt Aluran, plusz két további látó volt ott, és mindannyian ugyanazt csináltuk. Továbbá nemcsak én mondtam játékálljt, hanem bezony mások is. Mindezt azért, hogy a lehető legkevesebb anyázással menjen le a csata. Én sem örültem a sok megállásnak, tiszta sakkjáték fílingje lett a dolognak, de a rengeteg kivétel és mágikus bizgere folyamatos harcra képtelenné tette a rendszert. Ez tény. Tavaly jobb volt ilyen szempontból a rendszer, meg fele ennyi mágiahasználó és kivétel volt. Ott álltam, szedtem ki a halottakat az élők közül, és próbáltam visszafogni az állatokat. Nem olyan egyszerű, mint aminek gondolod - de honnan is tudhatnád...
Emellett nem írtam arról, hogy szeretem-e a szőrszálhasogatást, vagy sem.

A többivel többé-kevésbé egyetértek. Ha további hozzáfűznivalód van, akkor meg légyszíves a megfelelő topicba írd, ne ide. Köszi előre is.


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]