Ugrás tartalomhoz


Fotó

Karakterhalál


  • Válasz írásához lépj be
411 hozzászólás érkezett eddig

aluminiumtrioxid

aluminiumtrioxid

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1669 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2011.07.01, 20:04

Én pl. elvből nem ölök karaktereket, ha érdekesek (jól kitalált jellem, a pléjer rendesen kijátssza stb.), vagy a sztori szempontjából olyan szituációkba keveredhetnek, ahol Mesélőként nagyon kíváncsi vagyok, mit fognak reagálni. Mindenki más megpusztulhat. Önző dolog, de evvan.

(Egyébként szabályilag saját rendszerben mindig úgy ideologizálom meg, hogy a W40K-s Fate pontoknak megfelelő cuccot a szerepjátszásért kapják, és akkor nem is panaszkodhatnak.)

Thorwald

Thorwald

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 493 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2011.06.20, 06:56

(OFF)Bakker Thorwald, hihetetlen, hogy már mindenhová jársz panaszkodni a glasscannon kensai halálai miatt! :lol: :lol: :lol: (/OFF)

(OFF)Ez nem panaszkodas volt, csak leirtam a halalom tortenetet:) A Norbi fele halalozashoz kepest sehol sincs, de a harcore stilus az egy picit tulzott volt:)(/OFF)


Ork

Ork

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1196 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2011.06.19, 11:53

(OFF)Bakker Thorwald, hihetetlen, hogy már mindenhová jársz panaszkodni a glasscannon kensai halálai miatt! :lol: :lol: :lol: (/OFF)


Thorwald

Thorwald

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 493 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2011.06.16, 11:00

Karakterhalal:)
Volt nalunk is jopar ilyen. Anno regesreg 20 eve kb adnd partival kezdtuk a jatekot es ha leszamitjuk a brutalallat meselot (valami cyberpunk szeru jatekban menekulunk az ellen elol robogoval, mire o: befordultok a sikatorba es ott egy tank...), es a nagyon kedvenc meselonket nezzuk, akinel 10!!!! jatekos jatszott... nos ott volt karakterhalal boven, aminek ellensulyozasara a gyogyitopapnak adott egy feltamasztas botot.
Persze ennek ellenere kerultunk olyan helyzetbe, amikor nemelyik karakternek el kellett hagynia a csapatot. (Ment a kotekedes egymas kozott rendesen es ket karakter ossze is ugrott. Egyik sem a jo jellemerol volt hires:) Az egyik egy kaosz pap a masik pedig egy khm... igen onzo tolvajvarazslo volt:) A kaoszpap vegul meghalt, de sikeresen nem en a tolvajvarazslo vegezte ki.
Aztan ugye a karekterem alacsony egeszsegebol kifolyolag sikeresen elrontottam a mentot a feltamasztasnal, de a meselo engedte ujradobni, de ment a minusz egeszseg. Vegul 2-es egeszseggel sikerult feltamadni...

Egy masik meseben a kensai-omnak sikerult egy foellenfellel folytatott csataban fube harapnia hosies korulmenyek kozott. Aztan jo sokara az esemenyek fura osszejatszasa miatt visszakerultem az elok soraba, hogy a meselo hardcore szerepjatek iranti rajongasanak elso, majd a feltamasztas utan masodik aldozata is legyek:)
Az elso alkalom:
Mentunk megtisztitani egy templomot ami regen jo templom volt, de mara elfertozodott es a gonosz szallta meg.
A tolvaj elore, csapdat keresni egyszer csak flopp eltunt. Hm... menjunk utana kiszabaditani. Flopp flopp flopp eltunt a csapat es egy aldozoedenyben talaltuk magunkat, amibol nincs kiut. Jott egy brutalisan nagy demon, rammutatott es ket utessel kivegzett. Aztan ennyi. A tobbieket elengedte.

A masik eset... nah az nem jut az eszembe, de az is szinten valami hasonlo volt, hogy egy brutalisan nagy utestol haltam.

Aztan meghalt a tolvaj is. Ketszer. Itt eldontottuk, hogy ez nem jo moka, szoval probaltunk beszelni a meselovel, hogy ok hardcore, de azert ne ennyire durvan pls:)
Most majd meglatjuk mi lesz. Mar ket mese ota nem haltam (jeeee!!!) :)

Traclon

Traclon

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 8 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2011.05.07, 10:41

Ja, egyébként azt még elfelejtettem hozzátenni, hogy természetesen nem ennyivel lett elintézve a dolog, hogy "rátok esik egy szikla, 63 Ép, menjünk sörözni", és nem is tudhatták meg, hogy miért volt az egész; mert utána nyilván "outban" elmondtam nekik, hogy ez miért történt és mit kellett volna helyette csinálni...ezért is nem értem a mai napig, hogy miért rám lettek zabosak utána, miért nem arra a társukra, aki a hülyeségével bekergette őket a halálba...na meg egy cseppet magukra is, amiért egyiküknek sem jutott eszébe rákérdezni, mielőtt besétál.

Amúgy nem olyan rossz modulból mesélni, csak való igaz, hogy sokszor bele kell nyúlni. Viszont ez is személyfüggő. Van, aki nagyon jól tud modulból mesélni, van aki egyáltalán nem. Van, aki imprózni tud remekül, van aki meg azt nem...és van, aki többmindent is. Én pl. modulból közepesen mesélek, imprózni egész jól tudok, de a legjobbak a saját magam által kitalált és előre kidolgozott kalandok.

Sőt, az meg még egy külön érdekes kérdéskört vet fel, hogy milyen az, amikor valaki egy általa olvasott könyvet mesél el kalandként. Szerintem ez egy nagyon veszélyes terep, nekem pl. életem eddigi legrosszabb tapasztalata volt mesélővel kapcsolatban JK-ként, amikor egyik haver egy könyvet akart lemesélni (Michael Shea: Ravasz Cugel), és gyakorlatilag az utolsó mozzanatig mindenhez ragaszkodni akart, amit olvasott, hogy annak a kalandban is úgy kell történnie, képtelen volt elvonatkoztatni, és kicsit változtatni a dolgokon, pedig nagyon is szükséges lett volna. Két egyszerű példa: a könyv elején a főhős találkozik egy fickóval az úton, aki csatlósául akarja fogadni. Aki nem ismerné, annak elmondhatom, hogy Ravasz Cugel egy olyan karakter, aki leginkább egy tolvajhoz hasonlítható. S mint ilyen, simán eljátszani a csatlós szerepét ideiglenesen, ha a pillanatnyi érdeke azt kívánja, legfeljebb közben valami sunyi kis tervet szövöget a fejében, hogy megszabaduljon a másiktól. Én viszont egy törpe harcossal mentem a kalandnak; namármost egy büszke törpe harcos az életben nem fog csatlósául szegődni senkinek, inkább nyúl a fejszéjéhez, és bízza a harcra a döntést, még akkor is, ha odavész...a KM pedig kerekperec közölte velem, hogy de nem, ennek így kell lennie, nem történhet semmi más, csakis az, hogy csatlósként megyek tovább. Azt sem engedte, hogy inkább rátámadjak az NJK-ra, tisztára mint valami computerprogram, aminél csak az 1-2 előre beprogramozott opció lehetséges, semmi más...totál gáz. A másik, ugyanebben a kalandban, később egy hídhoz értünk, ahol az őr, aki a vámot szedi, kártyapartira hívja ki a játékosokat, és a könyvben elnyeri a szereplőknek mindenét, úgyhogy meztelenül kell tovább menniük. Ismételten: el tud valaki képzelni egy törpe harcost, aki:
a) leáll kártyázni egy gyanús pofával egy hídnál
b) hagyja, hogy elnyerjék mindenét, és pucéran tovább sétál...?!
De a KM gyakorlatilag annyival elintézte a dolgot, hogy mindenféle cselekvési lehetőség nélkül közölte, hogy "leálltok kártyázni, elnyeri mindeneteket, és meztelenül mentek tovább"...a végén megmondtam neki, hogy akkor gyakorlatilag inkább üljünk le, és mesélje el nekünk játéktól függetlenül, hogy mit olvasott a könyvben, mert ennek így semmi értelme.

Ellenben, pár hete én is lemeséltem egy regényt, amit nemrég olvastam és nagyon tetszett, de ehhez gondosan előre kidolgoztam a helyszíneket, NJK-kat, mindent, ami kell, és rugalmasan álltam hozzá az egészhez, nem hascsikarásosan ragaszkodva ahhoz, hogy csakis és kizárólag annak kell történnie, ami a könyvben volt, hanem bármikor bárhol tudtam változtatni a karakterek jelleméhez és cselekvéseihez viszonyítva. Végül egy teljesen más történet kerekedett ki, mint ami a regényben volt, de mindenki nagyon élvezte, és külön elismerték, hogy remekjó kis kalandban volt részük. :)

Na, bocsi, ez megint kicsit hosszúra nyúlt, ráadásul el is kanyarodtam a témától, úgyhogy leállok...;)

Traclon

Traclon

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 8 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2011.05.07, 09:09

Alapvetően igazad van, csakhogy azt ne feledd el mindehhez, hogy ez a társaság annál a bizonyos kalandnál is végig nagyon ellenszenvesen, hülyén és agresszíven játszott, szóval sorra gyűltek a rossz pontjaik, ez a mennyezetleomlós jelenet már csak az utolsó csepp volt a pohárban. Alapesetben természetesen én sem tolnék ki ennyire egy partival, pláne magas szinten, és pont az általad is felvázolt "leredukálom a sebzést 2k10-re" módszert alkalmaznám, de ők addigra már elérték nálam a játék során, hogy ne legyek jóindulattal irányukba.

Különben abban nem feltétlenül értek egyet, hogy a csapatból csak egy embernek köszönhetően szívták meg mind, ugyanis amikor az a szerencsétlen nem felolvasta a verset, hanem csak közölt valami ködös utalást, akkor senkinek nem jutott eszébe megkérdezni tőleg, hogy "várjunk már, azért előbb inkább olvasd már fel, hogy mi van oda írva, vagy beszéljük meg a dolgot együtt...!" Vagy valami ehhez hasonlót...ehelyett ők birkaként, libasorban besétáltak...:P Szóval, valahol közös volt a felelősség.

Fywillan

Fywillan

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 318 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2011.05.01, 15:08

Na látod, ezért utálok modulból mesélni! Valljuk meg játékosi szempontból elégé igazságtalannak tűnik ez a "bementek, rátok esik egy szikla" megoldás. Főleg, hogy a csapat egy embert kivéve nem is tudta, hogy miért kapja (és neki is csak hosszú idő után eshetett volna le). Ilyenkor kell (szerintem) a mesélőnek azt mondania, hogy: na jó, ez baromság, belenyúlunk a modulba, elég nektek 2-3 d10 is fejenként (éppen csak annyi, hogy túléljék, de már ne legyen túl sok esélyük a labirintus másik oldalán dekkoló izével szemben (ha a modulban nem volt, akkor szvsz. megint bele kell nyúlni és odatenni egyet). Ha elfutnak, jó, ha nem, nem. Azért egy játékos hülyesége miatt az egész partit szívatni (ráadásul olyan szinten, mint ez a modul) túlzás.
A második eset teljesen tiszta, én is így csináltam volna.

Traclon

Traclon

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 8 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2011.03.26, 18:25

Nah, akkor hát lássuk a másik történetet!

Az alapszituáció teljesen saját kreálmány, aminek licenszét ezennel egyúttal közkézre is bocsátom, ha valakinek megtetszene, használja fel bátran ;): a parti felszáll egy hajóra, ahol megvannak a kidolgozott NJK-k (utasok, matrózok, tisztek, a kapitány, stb.). Az út során, úgy másfél hét után egyszercsak a hajó eltűnik a semmiben, teljesen szürke ég veszi körül őket, azt sem tudják hol vannak, iránytűk megbolondultak, egyszóval teljes homály...kapitány tanácstalan, összehívja a nagy ebédlőben a hajón tartózkodó összes embert (és egyéb humanoidot, JK-któl függően :D), közli mindenkivel a szitut; de van jó hír is, méghozzá hogy a hajó raktere tele van gabonákkal, gombákkal, zöldségekkel, továbbá a tenger sem halott alattuk, azaz tudnak halászni mindenféle tengeri herkentyűket, így a szakácsoknak köszönhetően paradicsomos tésztafélékkel és tengeri cuccokkal bőven el lesznek látva még jó ideig.
Ezt követően nem sokkal elkezdenek sorban eltünedezni emberek a hajóról: néhány matróz, az egyik szakács a kettőből, 1-2 (kevésbé jelentős) utas, pár tiszt, a kapitány...a JK-k pedig nyomozhatnak. A megoldás abban rejlik, hogy a másik szakács (tehát aki nem tűnt el) egy tréfás kedvű vámpírszolga, aki eképp jut a napi betevőhöz: először egy tekercs felolvasásával megállította a hajót valamint nagyon erős illúziót bocsátott rá, hogy úgy tűnjön, mintha valami végtelen, halott világban haladnának (a hajó valójában végig egyhelyben áll a tengeren) a semmi felé, aztán elkezdi lassan levadászgatni az embereket, kivérezteti őket, a holttesteket behajítja a tengerbe, a vért pedig egy speciális eljárással beledolgozza a paradicsomos szószba, amit mindenkinek felszolgálnak (többek közt neki magának is), tehát elég nehezen vetülhet éppen őrá a gyanú árnyéka. Ha van a partiban wier, akkor itt érdekessé lehet tenni számára a játékot azzal, hogy közöljük vele: azon veszi észre magát, hogy nem kíván vért (ugyanis, a tudtán kívül hozzájut ugyebár). A vámpír a JK-kat hagyja utolsónak; az, hogy addig mennyien makkannak meg általa, attól függ, hogyan és mit működik a parti...
Egy további csavarként a hajón utazik egy titokzatos, 13. szintű gorviki fejvadász (természetesen álca alatt), és az egyik JK-t azzal kell bemesélni, hogy azért szálljon fel a hajóra, mert ezt a fazont el kell tennie láb alól (a JK megbízói annyit tudnak biztosan, hogy a hajón fog utazni). Itt válhat el a szar a víztől: ha ugyanis a JK-k rájönnek, hogy valami sokkal komolyabbal és veszélyesebbel állnak szemben, akár be is vonhatják ezt az NJK-t (feltéve, hogy sikerül rájönniük, melyik álca mögött rejtőzik), és közösen küzdhetnek meg a vámpírszolgával. Ha nincs ennyi eszük, magukra vessenek, könnyen úgy járhatnak, mint az én drága barátaim...:P

A hosszas bevezető után a lényeg: ezt a kalandot 10-11. szintű partihoz dolgoztam ki, és két társaságnak is lemeséltem: az egyik társaság az előzőekben már említett csapat; ami rossz tulajdonságuk csak van játékosként, azt ebben mind felvonultatták, királykodtak a hajón és utasain, a matrózokon, még a tiszteken is, rájuk erőltették idióta ötleteiket, mindezt bicskanyitogatóan arrogáns modorban (egyszóval megutáltatták magukat az egész hajóval), a gorviki fejvadásznak pedig első adandó alkalommal nekirontottak, és nagy nehezen, de legyűrték...ekkor jelent meg a vámpírszolga, aki az előző csatában legyengült JK-kat aztán simán elintézte (persze mindent kockadobással döntöttünk el, korrektül lejátszva a harcokat, akár még esélyük is lett volna ellene).
A másik csapat ehhez képest teljesen korrektül, megfelelő alázattal és odafigyeléssel kezdett a nyomozásba, partnerként tekintettek mindenkire, a gorvikit pedig bevonták, hogy segítsen nekik (pedig közülük is az egyik JK-t úgy meséltem be, hogy őt kellene kinyírnia), és azt is gondosan megválasztották, hogy hol és mikor csapjanak össze a főellenséggel. Végül, bár a kettő közül ők voltak a gyengébb parti (képességeket, harc- és mágiaértékeket tekintve), vért izzadva elintézték a "főgonoszt", békésen hazatértek és még a jól megérdemelt TP-nek is örülhettek. Ez tipikus példája annak, hogy egy gyengébb, de okosabb és jobb játékos könnyebben maradhat életben mint az erősebb, de buta vagy rossz; továbbá hogy a szerepjáték nem csak arról szól, hogy mennyire bivaly vagy tápolt a karakterem, hanem hogy mennyire tudom használni a szürkeállományom...;)

Traclon

Traclon

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 8 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2011.03.26, 17:00

Üdv mindenki!

Szerintem érdekes dolog ez a "mikor, milyen körülmények között és hogyan etikus bevégeztetni a karaktereket egy játék során" kérdés. Elmesélem az én emlékezetes sztorijaimat, és kíváncsi lennék a véleményekre.

Szóval, előljáróban: '97 óta játszunk szerepjátékot a közeli barátaimmal (illetve páran néha másokkal is, akiket még ismerünk), mindenki szokott játékos és KM is lenni (ugyebár a "mikor ki mesél" kérdés...)
Van a csapatban nagyon kegyetlen KM (kalandjainak túlélési aránya kb. 2 a 10-ből, de egyéb apróságokat is elég egyéni módon értelmez, amivel szinte lehetetlenné teszi a karik boldogulását -hogy egy példát mondjak, szerinte térképészet alapfok képzettség nélkül nem tudsz értelmezni egy lefirkantott skiccet, ami azt mutatja meg, hogy az adott kocsmáából hogy jutsz ki a kikötőbe-); egyébként jól és élvezetesen mesél, de a játék végén szinte mindig kötelezőszerűen belefutunk valami ultratápolt "boss"ba, akivel szemben a partinak kétszer olyan magas szinten se sok esélye lenne, és konyec...
Másfelől van olyan srác is, aki még soha nem ölt meg JK-t; szerintem ez sem a legjobb, ugyanis elvész annak az izgalma, hogy oda kell figyelni mit csinálok, mert akár meg is pusztulhatok egy rossz döntésbe.

Én magam igyekszem szigorú, de következetes és igazságos KM lenni: vagyis nem küldök a JK-kra olyat, amivel szemben esélyük nincs, nem kergetem őket esélytelen szituációba, vagy segítem őket (sugallattal, vagy bármi egyébbel), hogy jobb lesz inkább menekülni, vagy nem azt csinálni, arra menni, amit akarnak. Ennek ellenére (vagy éppen ezért) nálam is már hullottak el karakterek a 14 év alatt szép számmal. Most a két legemlékezetesebb ilyet szeretném megosztani veletek:

1.) Modulból meséltem (ez is ritka) 9-12. szintű kariknak (eleve kemény dió, mert ilyen szintre már mindenki nagyon megszereti az adott karakterét, örül neki, hogy már azért erős kariról van szó, nem szeretne megválni tőle). A 2 kiadott modulgyűjreményből azt hiszem az elsőben van az érintett kaland, talán sokaknak ismerős is lesz. A lényeg, hogy a kaland vége felé egy labirintusrendszeren kell keresztülvergődni, ahol minden járat elején Kyr ősi nyelven van felírva egy kétsoros versike, ami rávezet, hogy hogyan lehet a járatot élve átvészelni. A partiból egyvalaki ismerte a kyr ősi nyelvet, így egyedül neki mutattam meg a versikéket, azután ő szabadon cselekedhetett (erről szól ugye a szerepjáték). Namost, a legutolsó járat előtt a vers valamiképpen azt sugallta, hogy tartózkodni kell a mágikus felszerelésektől, le kell mondani róluk. A modul leírása szerint ez azt jelentette, hogy a bejáratnál mindenkinek le kell tennie minden másikus kütyüt, ami csak rajta van (kivéve a szent szimbólumokat). A modul azt írta, ha csak egyetlen ilyen felszerelést is bevisz bárki, akkor rájuk omlik a mennyezet, 10k10 Ép-t sebezve. A JK fel is olvashatta volna a verset, hogy aztán közösen értelmezzék, agyaljanak a megoldáson, vagy tehetett volna bármit, ehelyett ő félreértelmezte azt, és közölte a többiekkel, hogy odabent majd mágikus cuccok lesznek, de ne nagyon nyúlkáljanak hozzájuk...így hát besétáltak. Ekkor végignéztem a karilapokat, azt mondtam magamban, ha csak egyvalaki van, akinek nincs semmi ilyen jellegű tápolt cucca, annak valahogyan esélyt adok a túlélésre. Mondanom sem kell, egytől egyig mind tökig voltak aggatva mágikus tápokkal. Ezután szépen kidobtam a modul által előírt 10k10 Ép-t (dobhattam volna 10 db 1-est is, és akkor is öröm van és bódottá); 63 jött ki, ezt faarrccal lemeséltem nekik, és bambi!
Mindez 2001 nyarán történt, ergo közel 10 éve, de azóta is, ahányszor ez az eset szóba kerül, mindig úgy emlegetik, hogy amikor ÉN milyen szemét módon kinyírtam az egész partit egy pillanat alatt (tehát énrám fújnak miatta), nem pedig az, hogy amikor XY hülyesége miatt mindannyian odavesztek...
Hozzá kell tennem, hogy ez a társaság sokszor nagyon ellenszenvesen játszik, arrogánsak, agresszívek, hülyeségeket csinálnak, nem gondolkodnak, csak mennek a fejük utén, miközben azt hiszik, ők a kiskirályok a kalandozó karaktereikkel, és néha bizony jóleik kicsit letörni a szarvukat; ez is egy ilyen eset volt, az egész kalandot így nyomták végig a mennyezetleomlós mozzanatig.

Ehhez kapcsolódik a másik partiszintű haláluk is, amit mindjárt leírok, csak előbb rápihenek egy kicsit...;)

fafner

fafner

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 4 Hozzászólás
Hírnevek
                                

Kelt 2010.10.15, 14:09

Üdv!

Hamár karakterhalál:

Jópár eset eszembejut, de csak a három kedvencemet írnám le...

Elsőként Vilmos a hobbit története. Egy ismerősöm ki szerette volna próbálni magát egy szerepjátékban. Megszületett Vilmos a hobbit kalandor... Nem jött be neki ezért nem is folytatta, azonban a karaktere megmaradt (találkozott mindenkivel a csapatból). Próbáltuk NJK-ként megtartani de nem igazán jött össze (csak hülyülések lettek a kalandozásokból, és azon kaptuk magunkat, hogy állandóan Vili a hobbit idióta történeteit találjuk ki). Szóval ezt egyszer megunva: Vilit elcsapta egy szekér... Hülyülésnek indult ez is, de azóta tényként kezeljük, és nyugis sörözésekkor mindig előjönnek Vilmos kalandjai...

Utánna jött a törp harcos első háborús élménye. Törp barátunk egy 4-5 fős törp csapat vezetője lett (NJK mind).
Szigorúan kiadta a parancsot:
-Csak azt tehetitek amit parancsolok! Semmi hősködés! Amíg nem adom ki a parancsot nem mozdultok!
Erdőben bújkálva várták az ellenséget! Meg is jelent 15-20 ork teljes felszerelésben...
-Akkor most megrohamozzuk őket! Előveszem a fegyverem és rájuk rontok! (mondta a törp a KM-nek)

Mondanom sem kell a katonái betartották az utasítást és nem hősködtek...

Végük a kedvencem:

Ugyanaz a játékos immáron egy újabb törp harcos karakterrel és 4 JK társával (1 tünde íjász, 2 ember lovag, 1 ember mágus).
Tehát 5-en próbálnak átkelni a fantáziadús nevű Ork Hegységen... Az egyik lovag óvatosságra inti a többieket, hogy nemhiába kapta a nevét a hegység. Törp barátunk azonban legyintve felugrik egy sziklára és elordítja magát: "Pusztuljanak a mocskos orkok!" Majd nevetve a többiek felé fordul (10. szint körül volt mindenki)...

Természetesen nemsokára megjelentek a lakók is... 1 lovag és a törp lelte halálát...

Szép napot!;)

KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11184 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2010.09.29, 12:06

Hali!

De egy életút játék közepén egyetlen rossz döntés, vagy egy rossz dobás miatt kinyírni a partyt... Nem is tudom. Valahogy nem illik.
Természetesen vannak olyan helyzetek, amikor a karakter megérdemli a halált.. Ha a KM sugallatára is meghozza a rossz döntés(eke)t, akkor szóba jöhet egy karaktergyilok.


Mondjuk eleve kedvelem az olyan rendszereket, ahol vannak afféle "elfogyó boostok", mint a SW d6 karakterpontjai,
a SRun karmatartaléka, stb. - vagyis egy rossz dobásba még nem kellene belehalni.

Ugyanakkor - amit lentebb írtam - az egy életútjáték lezárása, amikor a parti jó sok nagyhatalmú valakit
rúgott már tökön és boldog mosollyal az arcukon sétáltak be egy csapdába - ilyenkor esetleg a pld. hősi
halált érdemes lejátszani.

Adios
KLM

Executor

Executor

    Érdeklődő fórumozó

  • Archívum
  • 78 Hozzászólás
Hírnevek
                                

Kelt 2010.09.29, 11:11

Üdvözlet!

Végülis egy dungeon-ölésre összedobott karaktereknél szerintem nem gáz, ha odaveszik csapat egyik-másik tagja, netán mindenki...

De egy életút játék közepén egyetlen rossz döntés, vagy egy rossz dobás miatt kinyírni a partyt... Nem is tudom. Valahogy nem illik.
Természetesen vannak olyan helyzetek, amikor a karakter megérdemli a halált.. Ha a KM sugallatára is meghozza a rossz döntés(eke)t, akkor szóba jöhet egy karaktergyilok.

Régebben volt, hogy öldöstem a karaktereket, de sosem vezetett eredményre.. Ezzel nem lehet nevelni. Max csak ráveszem a játékosokat, h vegyenek cinkelt kockátat.

Ha meg úgy jön ki, hogy az a szerencsétlen olyat dob, h belehal, akkor egyszer-kétszer KM-ként bele lehet nyúlni a játékba, hogy azért ne azzal teljen az a pár óra, hogy játék helyett könyvet lapozgat az egyik haver...

Balfars

Balfars

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 283 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2010.09.28, 20:25

Mi is csak úgy kikapcsolódásként játszottuk le. Én személyszerint jobb szeretem azért ha nem csak egy (képzettséghez kötődő) megoldása van a kalandnak...

KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11184 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2010.09.28, 10:49

Hali!

Őszintén szólva, ritka szar dolog, ha valaki úgy ír meg egy modult, hogy csak egyetlen, és meglehetősen speciális módja van a túlélésnek. Ez vagy genyóság vagy butaság. Egyik sem jó mesélői tulajdonság.


Vagy nem.

Van létjogosultsága olyan meséknek, amelyekből nem lehet élve kijutni. Például
- Versenymodul, ki húzza tovább
- Életútjáték vége, amikor már jó sokan akarják a parti fejét - a többi testrészük nélkül.
- Szórakozásképpen, "egylövetű" karakterekkel

Spoiler


Bármelyiket meg lehet nagyon jól és nagyon vacakul is valósítani.

Adios
KLM

Krynn

Krynn

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1096 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2010.09.27, 20:44

HalfDemon, azért azt vegyük hozzá, hogy ami tök jól mutat filmben/könyvben, az néha (sőt, többnyire) nem működik szerepjátékban. Avagy mondhatnán úgy is: oké, sorold fel azokat a filmeket, ahol csak egy, hülye megoldás volt ÉS a főszereplők nem találták meg. Szóval egy könyvhöz elég egy jó megoldás, ami izgalmassá teszi. Szerepjátékban az egy megoldás és az izgalmas kitétel kb. üti egymást - mert hogy hol is a döntés? Amúgy egy megoldás is lehet érdekes, ha annak a keresése/végrehajtása összetett, gondolkodást/jó döntéseket igényel. Ehhez meg nem kell más, mint néhány jó kis quest hook :asit: Kinek fordult meg a fejében, hogy béna a Gyűrűk ura, mert csak egyetlen módon lehet elpusztítani Szauront? Na, azt sem tartom kapásból (!) rossz kalandötletnek, hogy egy süllyedő/lakatlan szigetről kell kijutniuk a karaktereknek. A lényeg a részletekben, kivitelezésben rejlik. :rohog:

Btw, Asidotus, azt értem, hogy genyóság és butaság nem jó mesélői (!) tulajdonság, de akkor kinél jó? :popcorn: :)

HalfDemon

HalfDemon

    Gonosz Házimacska

  • Fórumita
  • 603 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2010.09.27, 20:09

Asidotus: akarhogyis, osszeszamoljam az "egy, hulye megoldasos" filmeket? :)

auer

auer

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5132 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2010.09.27, 09:45

2-es modult én is meséltem a nyáron. nálam annyit szerencsétlenkedteka játékosok hogy a sárkányt magát elkerülték a térkapuk bezáródtak és 2-2.5 évet dekkoltak a szigeten mire jött egy hajó ami elvitte őket.

Asidotus

Asidotus

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 238 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2010.09.26, 09:45

Őszintén szólva, ritka szar dolog, ha valaki úgy ír meg egy modult, hogy csak egyetlen, és meglehetősen speciális módja van a túlélésnek. Ez vagy genyóság vagy butaság. Egyik sem jó mesélői tulajdonság.

Balfars

Balfars

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 283 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2010.09.25, 13:06

Asszem nálunk is beszélgetni próbált... De ha egy barbárral, ork gladiátorral és mondjuk egy amund harcossal játszunk akkor esélytelen a mi részünkről a válasz. Csak úgy meg gondolom nem teleportál el ynevre ha nem kérik rá effektív.

Baka

Baka

    Elementalista

  • Fórumita
  • 966 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2010.09.25, 07:01

2:

Ezt a modult még én is lemeséltem amikor fiatal voltam és bohó (és példaértékűnek tartottam a M kalandmoduljait :) ).
A végén akkor is evidens volt hogy a karik nem élik túl a vihart, ezért a sárkány kezdeményezett velük társalgást ("mi ez a sok hulla a padlómon és ki a #& is vagytok?"), majd miután tisztázták a helyzetet jó fej volt és visszateleportálta őket Ynevre mielőtt lelép.


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]