Ugrás tartalomhoz


Fotó

Karakterhalál


  • Válasz írásához lépj be
411 hozzászólás érkezett eddig

Sogroon

Sogroon

    Visszavonult

  • Archívum
  • 2247 Hozzászólás
Hírnevek
                                

Kelt 2006.05.02, 12:17

Azóta pedig nem nagyon volt ilyenre példa, meg persze jóval kevesebb alkalom is adódott ahhoz, hogy gyakran újra kelljen kezdeni, így mindig kerestem alternatív megoldást.


Az sem jó, hogy a KM mint egy utolsó mentőlovag, minden esetben megmenti a karaktert. Nem jó, mert titkon a játékosok arra fognak számítani, hogy szinte mindegy az adott esemény kimenetele, mert a KM a végén valahogyan úgyis megmenti őket... :(

Ezért jobb, ha azt érzi a játékos, hogy a karakter szinte mindent túl fog élni, csak lehet, hogy tolószékben. :eeek:

Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6145 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2006.05.02, 12:13

soha egy pillanatig nem fordulna meg a felyemben, hogy tűzharcba kerüljek a BRFK kötelességtudó alkalmazottaival miután kirámoltam mondjuk a T-Mobile zRt valamelyik fiókirodáját és onnan sok sok adatot hoztam el a felhasználókról mivel Szergej, egy ukrán fegyvercsempész jó kis pénzt fizet érte...

vs.

Ez ugyebár extrém helyzet és jó nagy baromság egyáltalán belefolyni is. Nagy valószínüséggel egy szép kerek számmal ("0") lehetne jellemezni a túlélési esélyeimet egy ilyen helyzetben, pedig egy fiktív SR vadászat alkalmával ez hétről hétre megtörténik, mégsem hal gyilkolom le a partimat emiatt. Néhány betrafált golyó és ennyi.


Nos, megvan a kívánt "égbekiáltó baromság" :(

Ugyanis nálam egy ilyen T-mobile fiókiroda nem valamelyik pusztulat/ork gettó közepén helyezkedik el, hanem a céges negyed valamelyik részén. Talán nem a legfelkapottabb helyen, de azért nincs őrizet nélkül hagyva (minimum egy biztonsági ember, aki mondjuk a mellette levő boltot is őrzi) és valószínűleg bent van egy nagyobb épületkomplexumon belül (valami pláza széle, vagy kisebb áruház utcafrontja mondjuk). Illetve a negyedben cirkál a Lone Star (vagy valami másik biztonsági szolgálat, mindegy).
Ettől a pillanattól kezdve Szergej bá várhatja vissza a vadászokat, nem biztos, hogy visszatérnek. Nálam nagy eséllyel a céges negyedet elhagyva (a vélt biztonságban) ütnének rajta a LS-egységek a bandán -merugye a céges városrészben nem illik konfettivé robbantani senkit, csak ha nagyon életveszélyesek. Arról, hogy milyen módon követi egy biztonsági szolgálat a playákat, miután lement a drót, hogy: "buli van" talán nem kell sokat szólni. Helikopter, műholdak, taxisok, egyéb kontaktok simán tudják követni/jelenteni az útvonalukat, nem ügy.

Ez a dolog, amit te mondasz, hogy üzlet kirabolása, ez működhet a sarki éjjel-nappalival SR-ben, bár azért a tulajnak is lenne pár szava a dologhoz a shotgun boldogabbik végével. Meg nem sokkal rá a helyi punkokak, orkoknak, akik nagy eséllyel itt szerzik be a betevő sört/cigit/védelmi pénzt úgyhogy a muri itt se olyan eccerű.

:eeek:

Asszem hogy az "utolsó mondások" topikban bőven találsz rá példákat -az égbekiáltó hülyeségekre..


Ugyanakkor egy jól kifundált csapda egynémely fantasy rendszerben egy tizedmásodperc alatt "kettévághatja" egy kalandozó karrierjét - és ez nem feltétlenűl az ő hülyesége miatt történik meg, csupán mert peche volt.

Szóval várnék valami példát az "égbekiáltó" hülyeségre...



Azért ilyen helyzetekben a mesélő még dobathat valami észlelést, vagy hasonló, vagy reflex/gyorsaság próbákat. Én szeretem megadni az esélyt a karaktereknek. Ha én mesélek, és az én hülyeségem miatt nyúlt ki egy karakter (ráadásul ártatlanul) akkor az még gázabb, mintha a saját baromsága miatt történik ugyanez.

Greywood

Greywood

    Rendszeres fórumozó

  • Archívum
  • 487 Hozzászólás
Hírnevek
                                

Kelt 2006.05.02, 12:00

Azóta pedig nem nagyon volt ilyenre példa, meg persze jóval kevesebb alkalom is adódott ahhoz, hogy gyakran újra kelljen kezdeni, így mindig kerestem alternatív megoldást.


Az sem jó, hogy a KM mint egy utolsó mentőlovag, minden esetben megmenti a karaktert. Nem jó, mert titkon a játékosok arra fognak számítani, hogy szinte mindegy az adott esemény kimenetele, mert a KM a végén valahogyan úgyis megmenti őket... :(

Matzi

Matzi

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1752 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2006.05.02, 11:42

Ugyanakkor egy jól kifundált csapda egynémely fantasy rendszerben egy tizedmásodperc alatt "kettévághatja" egy kalandozó karrierjét - és ez nem feltétlenűl az ő hülyesége miatt történik meg, csupán mert peche volt.

Erről volt szó, hogy elrontott dobásért, illetve olyan dolgokért amiről a player nem tehet nem jó karaktert ölni. De pl ha figyelmeztették hogy tele van csapdákkal, és mondjuk meg is tudná találni, ennek ellenére elővigyázatlan (pl:"tuti hogy csak illúzió..."), akkor könnyen kampec lehet a vége.

Szóval várnék valami példát az "égbekiáltó" hülyeségre...

Egy régi aranyköpés:
Paplovag a lávagólemmel szemben:
"- Hmm, nem üthetem a kardommal, mert még megolvadna. Inkább elteszem és ütöm ököllel!"

A nyitó témára visszatérve én nagyon kevés karaktert öltem meg, azokat is főleg a "kezdeti" időkben. Akkor is csak ha nagy marhaságot csinált a játékos, ami persze nem volt ritkaság. Azóta pedig nem nagyon volt ilyenre példa, meg persze jóval kevesebb alkalom is adódott ahhoz, hogy gyakran újra kelljen kezdeni, így mindig kerestem alternatív megoldást.

Sogroon

Sogroon

    Visszavonult

  • Archívum
  • 2247 Hozzászólás
Hírnevek
                                

Kelt 2006.05.02, 11:13

(OFF)
Természetesen én, mint Attila, és nem "az az Attila", aki itt válik legendává az RPG.HU- n. Hozzá semmi közöm hálaistennek.(/OFF)

(OFF)És megkönnyebülten felsóhalytanak a Néma tömegek :((/OFF)


Én kb 5-6 éve játszo, de aktívan csak 3 éve (de az TÉNYLEG aktív :eeek: ), ez idő alatt még egyszer sem öltem meg karaktert véglegesen. A legrosszabb az volt, amikor egy Arel-papot megfosztottam a hatalmától, mert elbukott egy próbát. (Amolyan észhez térítésnek volt szánva a srácnak, de nem igen értette meg.)
Átmenetileg is csak egyszer öltem JK-t, de az csak 1-2 óráig tartott IC, meg a sztorim ezt bőőőőőven megengedte.

Más esetben meg nem is szeretnék karaktert ölni, mert az rossz érzés a játékosnak, de még nekem is.
Sőt, ha a karakter sodorja is magát életveszélyes helyzetbe, de nem mert hülyeséget csinál, hanem kijátsza a kari jellemét (nem rég pl egy minotaur harcos inkább neki rohamozott egy légiónyi élőholtnak, minhogy lepaktáljon velük, pedig tudta, hogy esélytelen), ilyenkor inkább igyekszem megoldást találni rá, hogy túl élhesse (a minót kővé változtatták, mivel az élőholtak azt a parancsot kapták eredetileg is, hogy fogják el a partit, mert a vezetőjük beszélni akar velük. Megjegyzem még, hogy a holtakat nem mint ellenség meséltem oda, hanem mint "felszabadítók", akik el tudnak bánni egy olyan ellenséggel, amivel a parti maga nem. A csapat igazából két tűz közé került, de a légió nem viselkedett ellenségesen, csak meg kellett adnia magát a csapatnak, s voltak akik megtették, voltak akik nem.)

oil_ali

oil_ali

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 420 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2006.05.02, 09:39

(OFF)

Nekem pl. mint Attilának ( a valódi életben)


Természetesen én, mint Attila, és nem "az az Attila", aki itt válik legendává az RPG.HU- n. Hozzá semmi közöm hálaistennek.

(/OFF)


oil_ali

oil_ali

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 420 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2006.05.02, 09:36

LC:

Nem feltétlenül. Nem minden szerepjátékban HŐSÖK a karakterek.


Ja, igen. Ezt már valahol lezongoráztuk korábban, és hagytam is magam meggyőzni... Bocs.


Orastes:

Szerintem a karakterhalál viszonylag könnyen elkerülhető, ha a karaktert megszemélyesítő játékos nem követ el baromságot.


Na igen. De azt azért szögezzük le, hogy mi az, hogy baromság. Nekem pl. mint Attilának ( a valódi életben) soha egy pillanatig nem fordulna meg a felyemben, hogy tűzharcba kerüljek a BRFK kötelességtudó alkalmazottaival miután kirámoltam mondjuk a T-Mobile zRt valamelyik fiókirodáját és onnan sok sok adatot hoztam el a felhasználókról mivel Szergej, egy ukrán fegyvercsempész jó kis pénzt fizet érte...

Ez ugyebár extrém helyzet és jó nagy baromság egyáltalán belefolyni is. Nagy valószínüséggel egy szép kerek számmal ("0") lehetne jellemezni a túlélési esélyeimet egy ilyen helyzetben, pedig egy fiktív SR vadászat alkalmával ez hétről hétre megtörténik, mégsem hal gyilkolom le a partimat emiatt. Néhány betrafált golyó és ennyi.

Ugyanakkor egy jól kifundált csapda egynémely fantasy rendszerben egy tizedmásodperc alatt "kettévághatja" egy kalandozó karrierjét - és ez nem feltétlenűl az ő hülyesége miatt történik meg, csupán mert peche volt.

Szóval várnék valami példát az "égbekiáltó" hülyeségre...


LC2:

IDÉZET
olyan érzésem van, hogy a játékosok néha igénylik, hogy a karakterek meg tudjanak halni. Észrevettétekm, vagy csak nálam van így?

Nah, én ilyet még sosem vettem észre. Magamból kiindulva: pár karakteremnél, akik ilyen szívemszottyai, kimondottan zokon is venném, ha a mesélő kicsinálná őket. Értelemszerűen ezen karaktereimmel csak olyan mesélőnél is játszom, aki tudja és tiszteletben tartja ezt. bigsmile.gif


Konkrétan arra van igény, hogy egy életút valóban életút legyen. Senior CoC karaktereimnél (túl vannak a 20. modulon, és közel járnak a totális megbolonduláshoz/besokaláshoz) konkrét kérés is jelentkezett erre vonatkozólag, míg más rendszerekben a kari halála esetén való _NEM_ tiltakozás erősít meg ebben.


Marvin:

. Alkalmilag összeverődött csapatokban (bár ilyenekben pont nem játszom, de tán van, aki igen), majdnem vadidegen pofák karaktereit az ember nyilván lazábban öli, mint évtizedes haverjaiét,


Ez szerintem nem igaz. Én legalábbis felnőtt fejjel mesélek, és örülök, ha van csapatom. Semmiképp nem riasztok el azzal egy új érdeklődőt, hogy kicsinálom a karakterét...


St.b.:

Irigylésre méltó a gyilkolási rátád



Köszi. Szerintem ez így fair... :(

Marvin

Marvin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2293 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2006.05.01, 10:49

Asszem, ez elsősorban műfajfüggő. Kell lenni vmi hallgatólagos megegyezésnek a mesélő és a plájer közt - legyalulni sztem csak akkor kell vagy lehet valakit, ha a stílus elvárásaitól nagyon elrugaszkodó baromságokkal próbálkozik, vagy direkt a széllel szemben csövel (ilyen okosokkal mondjuk én alapból nem ülnék le játszani). Hősies, könnyedebb hangvételű játékban, mint pl. a 7th Sea, a játékos joggal pattoghat, ha egy hülye kockadobás miatt a második percben kinyírják a karakterét, míg keményebb és realistább helyeken, amilyen pölö a Twilight 2000, szava nem lehet, ha éppen rosszkor néz ki a fedezékből, lelövik, és ennyi. Az értelmesebb gamék támogatják is a megcélzott stílust, és mindenféle mechanizmusokkal (Erő-pont, Végzet-pont, Szerencse, stb.) gátolják a random halált.

Furcsamód az emberközpontú horrorokban (Kult, WoD-cuccok) az instant megdöglés kevésbé hatásos, mintha különféle, a halálnál is rosszabb pályákra állítanánk az elhunytat. Szöges ellentétben áll ezzel a CoC, ahol, ahogy Orastes is mondta, a kozmikus közöny érzékeltetése a cél, és egy emberélet annyit számít, mint nekünk egy szúnyogé, v. annyit se.

Meg erősen bejátszanak az outos meggondolások is. Alkalmilag összeverődött csapatokban (bár ilyenekben pont nem játszom, de tán van, aki igen), majdnem vadidegen pofák karaktereit az ember nyilván lazábban öli, mint évtizedes haverjaiét, akikkel esetleg évek óta kísérjük nyomon egy-egy karakter életét. Ennek ellenére sem jó hagyni, hogy bárki azt képzelje, csak a fentiek miatt sérthetetlen, a halálra szükség van, különben a gém komolyságát vesztheti. Gyilkolásaimról majd, de nem volt sok.


__________________________
Beauty in dorkness.

Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6145 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2006.04.30, 17:52

Szerintem a karakterhalál viszonylag könnyen elkerülhető, ha a karaktert megszemélyesítő játékos nem követ el baromságot.

Ha egy játékos hülye, és olyan helyzetet hoz létre/sodorja bele a karakterét, akkor én a legnagyobb jószándékkal sem fogom (már ha a körülmények elfajulnak nagyon) megmenteni őt, mint mesélő. Esetleg utána, játékon kívül elmondom neki, hogy mit kellett/lehetett volna másképp, meg hasonlók, de egy bizonyos szintű idiotizmus fölött nem hiszem, hogy lenne mesélő, aki így akarna tovább mesélni.
Olyan helyzetekre gondolok, hogy valaki pl. kinyírja nyilvánosan valamiért a város Hercegét. Ezért a vámpírtársadalomban halál jár -általában azonnali.

Vagy a másik példa a CoC. Nem kell nekimenni a monsztáknak, mert azok humánumból (nem is tudom van-e értelme az ő esetükben ilyesmiről beszélni, nem hinném) nem fogják megkímélni az életét, hiszen nem különösebben hatja meg őket egy (vagy akárhány) ember halála (sztem még a tulajdon kultistái se nagyon).

Bosszúból karaktereket irtani vagy azért mert: "ezt elvileg ki kéne bírniuk mert hiszen én 6. szintűeknek írtam a mondult" szintén eléggé szánalmas hivatkozási alap. Ha meg nem akarok vele egy partiban játszani, akkor fogom és kirúgom, ennyi.

:leborul:

LadyCrow

LadyCrow

    Nachtkäfer

  • Fórumita
  • 2258 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2006.04.30, 13:53

Eléggé kényes amolyan hisztifakasztó téma a partin belűl amikor bevégzi egy karakter. Arra lennék kíváncsi, hogy Ti hogy kezelitek ezt. Ki lehet érdemelni (pl. bosszúból kifingatni valamelyik JK-t), vagy csak a szabályok számítanak?

Szerintem a kicsinyes bosszú rossz tanácsadó, a szabályok meg nem mindenhatóak. Én igyekszem elkerülni a karakterhalált. Eddig ha jól emlékszem, circa 6 év (kisebb-nagyobb megszakításokkal) mesélés során kétszer öltem karaktert; egyszer még Magusban, amikor amellett, hogy a karakter ostobán viselkedett (fejjel a falnak, a dicsőségért... blöe...), még cefetül jókat dobtam az ellenfélnek is. A másik mesélői meggondolatlanság volt részemről, Kultban; nem számítottam rá, hogy a karakter hősködni fog, és inkább a halált és a biztos kárhozatot választja a behódolás helyett. És egyszerűen abból a szituációból lehetetlen és irreális lett volna élve kijutnia.

Nem azért mert a karakterek belemennek lehetetlennek látszó feladatokba is (elvégre ők hősök)

Nem feltétlenül. Nem minden szerepjátékban HŐSÖK a karakterek. :leborul:

olyan érzésem van, hogy a játékosok néha igénylik, hogy a karakterek meg tudjanak halni. Észrevettétekm, vagy csak nálam van így?

Nah, én ilyet még sosem vettem észre. Magamból kiindulva: pár karakteremnél, akik ilyen szívemszottyai, kimondottan zokon is venném, ha a mesélő kicsinálná őket. Értelemszerűen ezen karaktereimmel csak olyan mesélőnél is játszom, aki tudja és tiszteletben tartja ezt. :felvon:

Egyszer halt meg amúgy csak karakterem (ha jól emlékszem), az ő bűne az volt, hogy olyan szinten ellenszenves, gerinctelen, ki-ha-én-nem, öntömjénező - és emellett gyáva - pöcs volt, hogy a mesélő megutálta. Nagyon. Azóta is sajnálom azt a karakteremet, én szerettem. (Amúgy élve megették cegényt a Határvidékiek. Utána egy darabig kísértetként még játszottam vele, de végül kifakult, ozt' ment reinkarnálódni. Szipp.)


Egyébként nem hiszem, hogy lenne "jó" hozzáállás a témához, a lényeg az, hogy a party tagjai és a mesélő előre egyeztessék a dolgokat, hogy aztán ne legyen balhé belőle. Vannak, akik szerint ha a mesélő néha nem öl, akkor oda az izgalom; mások meg személyes sértésnek veszik a kiskedvenc elvesztését - nálam karakter- és játékfüggő a dolog, de inkább az utóbbi csoporthoz húzok.

StB

StB

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1232 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2006.04.30, 13:41

Irigylésre méltó a gyilkolási rátád :leborul: - egyébként én sem szeretem megölni a JK-kat. Ha büntetni szeretnék, megtalálom más, kevésbé a végleteken táncoló, enyhébb módját (tárgy elveszítése/ellopása, ismerős/családtag halála, csúf nyavalya elkapása stb.). Hát ja, volt már olyan, hogy a játékos a szememre köpte, hogy inkább halt volna meg a karaktere, jobb csukló nélkül már úgy sem megy sokra vele - és ment! Hja, azt hiszem, a kedvenc karaktere lett az ürgének, pedig évekig eltartott, míg megtanult bal kézzel vívni... :felvon: Na mindegy, elkalandoztam.

oil_ali

oil_ali

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 420 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2006.04.30, 12:01

Eléggé kényes amolyan hisztifakasztó téma a partin belűl amikor bevégzi egy karakter. Arra lennék kíváncsi, hogy Ti hogy kezelitek ezt. Ki lehet érdemelni (pl. bosszúból kifingatni valamelyik JK-t), vagy csak a szabályok számítanak?

Én elég vajszívű vagyok a témában: nem ölök karit, ha nem muszáj. A szabályok ilyen szinten nem számítanak 100%-ig, mivel szerintem egy játékos karaktert megölni olyan mintha egy kisgyerek nyalókáját venném el.
És néha azt érzem, hogy ez nem jó így. Nem azért mert a karakterek belemennek lehetetlennek látszó feladatokba is (elvégre ők hősök), hanem mert olyan érzésem van, hogy a játékosok néha igénylik, hogy a karakterek meg tudjanak halni. Észrevettétekm, vagy csak nálam van így?

Végezetűl írok egy arányszámot (mióta játszom, mennyit öltem), ez tanulságos lehet.

10 év 5 kari

Nos?


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]