Ugrás tartalomhoz


Fotó

Mágiaelméleti és egyéb rázos/problémás dolgok


  • Válasz írásához lépj be
1135 hozzászólás érkezett eddig

dave_t_i

dave_t_i

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 716 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.10.16, 13:58

Újra él az Atlas fórum: https://forum.atlas-games.com/



Blob

Blob

    Kockavadász Ogre

  • Fórumita
  • 1604 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.11.25, 06:40

Akkor tehát az sem létezik ,hogy én fogom magam és villámot készítek a kezeim között? :D

Tiszta energia megzabolázása. Bár talán úgy reálisabb ha én magam vihart generálok és onnan befogok egy villámot.

Ne keverd az Ars Magica-t a Mage-dzsel, a Vim nem egyenlő a Prime-mal.



Masterposi

Masterposi

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 232 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.11.25, 00:47

Mondjuk ha a mágus ezzel a villámmal, Zeusz fegyvere (CrAu 35), valakit telibetalál, a d10 + 45 sebzés, az a személy valószínüleg már csak történelem lesz. Tehát nem lehet egy szimpla energia kisülés, ráadásul a közelben állóknak is kell dobniuk 6 + Méret dobást, amit általában 0-ra dob az ember, hogy talpon maradhassanak.



Arcana

Arcana

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1351 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.11.24, 23:19

A többiek is írták, ráadásul helyesen, hogy a villámkeltés az Auram, pontosabban Creo Auram. De az Auramnál egyértelműen le is írja, hogy odatartozik szinte minden légköri jelenség: vihar, villám, köd, eső, hó, stb.

 



Shadowhawk

Shadowhawk

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 561 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.11.24, 18:03

Van egy varázslat, talán Zeusz fegyvere a neve vagy valami hasonló (CrAu 40-50), amivel villámokat hajigálhatsz. (mint Zeusz) De a villám az villám, nem elektromosság, vagy tiszta energia. Szerintem az Ars Magica-ban nincs is olyan fogalom, hogy tiszta energia. A Vim az a mágikus energia. (ha már mindenképp az energia szót akarjuk használni :) )

 

A Legendák Európájában van egy alapvetés, miszerint a középkori/ókori emberek világképe a valóság. (többé-kevésbé)

A legnagyobb hiba, amit az Ars Magica kapcsán el lehet követni, ha valaki "fizikusként" közelíti meg a mágiát.



Birbin

Birbin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1787 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.11.24, 17:57

villám: Creo Auram

vihar buzerálása Rego Auram

 

A vim olyasmire jó, mint mágia érzékelése, megsemmisítése, varázslatok módosítása, mágikus védelem. A pontos hatások erősen kiadásfüggők lehetnek.

 



Zaethus

Zaethus

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1385 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.11.24, 16:38

Akkor tehát az sem létezik ,hogy én fogom magam és villámot készítek a kezeim között? :D

Tiszta energia megzabolázása. Bár talán úgy reálisabb ha én magam vihart generálok és onnan befogok egy villámot.


Módosította Zaethus: 2014.11.24, 16:39


Shadowhawk

Shadowhawk

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 561 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.11.24, 14:38

Amennyire emlékszem, a villám (meg minden egyéb időjárással kapcsolatos dolog) az Auram-hoz tartozik. Az elektromosság, mint olyan, meg nem is létezik.



Zaethus

Zaethus

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1385 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.11.24, 12:57

Még újonc vagyok a témában mert most szereztem be az alapkönyvet, de érdekelne,hogy Creo Vim-el lehetséges e elektromosságot teremteni.....tovább megyek....villámokat szórni.

 

Rego Vim-el pedig villámló mennydörgő vihart irányítani vagy netán felszítani?



dave_t_i

dave_t_i

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 716 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.11.24, 03:27

1) Nem kapja meg, csak azok az előnyök/hátrányok vonatkoznak a karaktergenerálásra, amik kifejezetten említik.

 

2) Nem kapja meg, lásd Birbin válaszát. Viszont minden varázslata, amit kifejleszt, az egyértelműen néma és mozdulatlan módon mondható (itt a Félkezű hátrányból következtetek erre) mások számára is (vagy esetleg alacsonyabb büntetéssel).

Én itt nem engedném meg, hogy egyszerre legyen meg a különleges körülmény és a Mozdulatlan/Szótlan varázs, hisz eleve úgy fog varázsolni. Esetleg limitáltabb kombinációban. (Lásd az Előnyök és hátrányok bevezetője.)

 

3) itt a b) opció. A 3. kiadás rendszere itt egyszerűsít, a későbbi kiadásokban változik ez.

 

 

A 3. kiadásban még sok minden nem volt explicite rögzítve, inkább ráérzés alapon működött.

 

 

AM3-ban gondolkodom:

------------------------------

1) Ha valaki felvette az Álmatlant (AM3 63 oldal, mágusok számára 7 pontos előny), akkor már a játék kezdetekor jár neki a +évszakok? /jártasságok+Hermetikus Mágia beli tudás és a Varázslatok terén?/

Azaz az induláskor kapott

a) 55 pontnyi jártasságra

b) Az évek számáért kapott jártasságra

c) A 150 pontnyi művészetre

d) A 150 pontnyi varázslatra

mind megkapja a + évszakot?

 

2) Ha valaki felvette a Lángész-t (AM3: 55 oldal), Különleges Körülményként 1-1 pontért a Néma és a Mozdulatlan varázst (AM3: 55 oldal), a Mozdulatlan varázst 2 pontért (AM3: 55), és a Szótlan varázst 4 pontért (AM3: 56), akkor amikor elkezd kisérletezni a laborjában mert mondjuk egy varázslatot kíván kifejleszteni, akkor lángész mellett beleszámít a mozdulatlan/+3/ vagy a néma/+3/ varázs (netán mindkettő) is a labor összegbe, vagy csupán a lángész?
Azaz a lángész mellett hozzá számít még:

a) mozdulatlan +3 /bár ezt nem nagyon hiszem, hisz a laborban álltalában tevékenykednek az emberek/

b) néma +3 /ez szerintem hozzá jöhet, hisz nem muszáj hozzá beszélni/

c) esetleg mindkettő

a laborösszeghez?

 

3) Ti hogyan játszottátok az induló mágus karakterét jártasságok szempontjából?

a) Amíg rá nem akadt a mestere és el nem kezdte tanítani, addig ugyan úgy jár neki az évenkénti 2 pont, mint a bajtársaknak, és csak utána jár évenként 1

b) Mivel alapból minden mágustól idegenkednek az emberek, ezért csak 1 évenkénti pont jár neki arra az időre is amíg még a mestere nem talált rá

 



Birbin

Birbin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1787 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.11.10, 12:22

Ahogy a neve is mutatja, a szótlan, mozdulatlan varázslás csak varázslásra jár. A labormunka nem varázslás, hanem labormunka.

 



Walkea

Walkea

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 65 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.11.10, 11:41

AM3-ban gondolkodom:

------------------------------

1) Ha valaki felvette az Álmatlant (AM3 63 oldal, mágusok számára 7 pontos előny), akkor már a játék kezdetekor jár neki a +évszakok? /jártasságok+Hermetikus Mágia beli tudás és a Varázslatok terén?/

Azaz az induláskor kapott

a) 55 pontnyi jártasságra

b) Az évek számáért kapott jártasságra

c) A 150 pontnyi művészetre

d) A 150 pontnyi varázslatra

mind megkapja a + évszakot?

 

2) Ha valaki felvette a Lángész-t (AM3: 55 oldal), Különleges Körülményként 1-1 pontért a Néma és a Mozdulatlan varázst (AM3: 55 oldal), a Mozdulatlan varázst 2 pontért (AM3: 55), és a Szótlan varázst 4 pontért (AM3: 56), akkor amikor elkezd kisérletezni a laborjában mert mondjuk egy varázslatot kíván kifejleszteni, akkor lángész mellett beleszámít a mozdulatlan/+3/ vagy a néma/+3/ varázs (netán mindkettő) is a labor összegbe, vagy csupán a lángész?
Azaz a lángész mellett hozzá számít még:

a) mozdulatlan +3 /bár ezt nem nagyon hiszem, hisz a laborban álltalában tevékenykednek az emberek/

b) néma +3 /ez szerintem hozzá jöhet, hisz nem muszáj hozzá beszélni/

c) esetleg mindkettő

a laborösszeghez?

 

3) Ti hogyan játszottátok az induló mágus karakterét jártasságok szempontjából?

a) Amíg rá nem akadt a mestere és el nem kezdte tanítani, addig ugyan úgy jár neki az évenkénti 2 pont, mint a bajtársaknak, és csak utána jár évenként 1

b) Mivel alapból minden mágustól idegenkednek az emberek, ezért csak 1 évenkénti pont jár neki arra az időre is amíg még a mestere nem talált rá



Arcana

Arcana

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1351 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2013.12.18, 10:43

Az egyszerűbb szabályok általában bumfordibb megoldást kínálnak. Így van ez ebben az esetben is. Ugyanakkor az 5. kiadás harcrendszere szerintem egyáltalán nincs túlbonyolítva, abba is simán bele lehet rázódni. Következő alkalommal biztosan gördülékenyebben fog menni a dolog, ha megtartjátok ezt a szisztémát. Amúgy meg, ha kezdene nagyon elnyúlni a jelenet, akkor a mesélő feladata lenne valahogyan felpörgetnie a harcot.

Masterposi

Masterposi

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 232 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2013.12.17, 22:35

Az ötödik kiadás harcrendszerét már kísérleti jelleggel, házi szabályként megteszteltük anno, de mesélőként annyira nem jött be a "megszámolom mennyivel dobtad túl a másik védekezését és annyival megnövelve dobjál sebzést a másik sebtűrése ellen" szisztéma.
Már-már a DnD-féle csaták végeláthatatlan könyvelésébe csúszott néha a történet. Szerintem sok számolgatást igényel az ötödik kiadás harci rendszere, ami persze vitathatatlanul így is jobb, mint a harmadik kiadásé.
Valami egyszerűbbre gondoltam.

Birbin

Birbin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1787 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2013.12.16, 16:37

A 4. és 5. kiadásból bőven lehet szabályokat átvenni, ha mindenáron ragaszkodtok, az ósdi 3. kiadáshoz.

Masterposi

Masterposi

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 232 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2013.12.15, 23:32

Most hirtelen nem tudtam, hogy melyik topic-ban tegyem fel a kérdést, de a lényeg az lenne,
hogy a harmadik kiadásban használtatok-e házi szabályokat a harcra (támadás vs.védekezés és sebződobás vs. sebtűrés) és a mágiára (varázslat-erőssége vs. varázslat-ellenállás) és ha igen, akkor milyeneket?
Úgy érzem, ez a két terület, amit nem sikerült jól belőniük a fejlesztőknek ennél a kiadásnál.
Vigyázat! A jó ötleteket lehet még valamikor felhasználom : )

Blob

Blob

    Kockavadász Ogre

  • Fórumita
  • 1604 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2013.02.04, 05:36

Hali!

Igen, a magyar kiadással játszunk:)

A -10-es határ eddig élt nálunk, minden esetben, így többféle varázslatot is el tudnak lőni a játékosok.
Most, hogy felhívták a figyelmemet erre a szabályra, gondolkodom ennek a megszűntetésén.

Donatus


Hát, ezzel spec. olyan, mintha minden varázsló 10-zel magasabb szintű művészettel rendelkezne... alaposan átrendezted a mágia súlyát és gyengítetted a formuláns varázslást.

Donatus

Donatus

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 80 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2013.01.31, 15:24

Hali!

Igen, a magyar kiadással játszunk:)

A -10-es határ eddig élt nálunk, minden esetben, így többféle varázslatot is el tudnak lőni a játékosok.
Most, hogy felhívták a figyelmemet erre a szabályra, gondolkodom ennek a megszűntetésén.

Donatus

Birbin

Birbin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1787 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2013.01.31, 14:35

Lehet, hogy át kéne nevezni ezt a topicot "3. (magyar) kiadás" névre. Mit szóltok hozzá?

Masterposi

Masterposi

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 232 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2013.01.31, 12:59

Ja igen, elefejtettem mondani, hogy én a harmadik kiadásban gondolkodtam.


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]