Ugrás tartalomhoz


Fotó

Age of Wonders


  • Válasz írásához lépj be
40 hozzászólás érkezett eddig

strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8075 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2006.06.26, 10:56

Mondjuk ez még nem olyan zavaró, mert a következő pálya elején úgyis olyan kevés manát kapsz, hogy nem nagyon számít, és csak jó pár várossal később tudod teljesen kihasználni a fullos varázshatalmadat. Ellenben a hősökre kellene szintkorlátozás, mert azok a második pálya végére olyan irtózatosan táposak, hogy az elmondhatatlan...

KriiTheia

KriiTheia

    Sárkány

  • Fórumita
  • 892 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2006.06.25, 14:04

Ha jól emlékszem, AoW 1-ben volt ugyanez - legalábbis mintha hasonló taktikát követtem volna először. :D Lehet, úgy voltak vele, hogy akinek van türelme hozzá, csak tessék!

strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8075 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2006.06.24, 10:31

Nekem egy kicsit az fura, hogy nincsen korlátozás a kampányok pályáin az SM-ben. Ha Juliával az első pályán elmegyek az ellenfél utolsó városáig és körbezárom, simán kifejleszthetek minden varázslatot és skillt, mielőtt végül elfoglalom. És a következő Juliás kampánypályán minden meglesz már az elején...

strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8075 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2006.06.05, 02:18

Ebben az Item Forge-ban azért nem lehet olyan tápos tárgyakat összerakni, mint amilyeneket találni lehet olykor. Persze azért powergaming szaga van neki, de szeirntem nem olyan vészes, és mire az ember fel tudja építeni, akkor általában már úgyis mindegy...

Drone

Drone

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 829 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2006.06.04, 23:23

SM-el is volt ilyen tapasztalatom, de egy más ok miatt végrehajtott rendszerújratelepítés óta elhagyta ezt a rossz szokását.

Item Forge-ot én sem szoktam használni, amúgy is sokszor lehet tápos tárgyakat találni.

KriiTheia

KriiTheia

    Sárkány

  • Fórumita
  • 892 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2006.06.04, 15:23

Selmo: ha az AoW2-re gondoltál, az nálam is ugyanezt csinálta kilépéskor, nem egyedi. :D
Én viszont az 1-re vadászom. Szal ki vón olyan rendes, és segítene a dolgon? :ugri: (Javaslom a u2u-t ezügyben.)

Selmo

Selmo

    Lochost kvesztor

  • Fórumita
  • 2051 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2006.06.02, 14:50

Az enyém tökéletesen működik. Azt leszámítva, hogy egy fél év, mire lekapcsol. Másnak is olyan sokáig tart, mire kilép? Már régen a windows asztalt bámulom, de még mindig szól a zene és kell neki vagy 1 perc, mire kitakarodik a memóriából...
Amúgy az 1. részben nem csak alagút volt, hanem még eggyel alatta is valami mélység vagy milyen néven.
Mondjuk engem egy SM csere érdekelne, azért szívesen tölteném fel FTP-re.
Azt az item gyárat kár volt berakni. :felvon: Persze ha a jónép megegyezik, hogy nem használja, akkor máris jobb a helyzet.

sword

sword

    dartonita

  • Archívum
  • 399 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2006.06.02, 06:31

Phühhhh... Nekem megvan, csak egy kicsit szépséghibás. A kampány első pályája után kilép, és valami dwarf szőrfészt követel hibaüzenetben. Kerítettem hozzá patchet, azóta müxik ugyan, de még mindig nem tökéletes. Amíg be nem tölti a pályát, addig inverz szélesvásznú (nem az alján és a tetején van fekete csík, hanem a két oldalán, és ha nem 1024*768-ra van állítva a felbontás, akkor a pálya betöltése után is ezt produkálja. Más kínját-baját még nem vettem észre.

üdv
sword

KriiTheia

KriiTheia

    Sárkány

  • Fórumita
  • 892 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2006.06.01, 22:54

Nekem egyéként az első rész kéne. Tudja valaki, hogyan juthatnék hozzá? (Egyszer rég megvolt, de vinyóval együtt szállt. :felvon:)

sword

sword

    dartonita

  • Archívum
  • 399 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2006.06.01, 17:26

Egyre ingerlőbb a cucc... Lehet, hogy nem kell a WT a SM-hez, de én akkoj is akajom az összeset! :aaaaa:

Egyébként emlékeim szerint az I. ben is volt alagsor. Asszem cavern néven futott. A varázstárgyakkal meg hálistenkének lusta vagyok szöszmöszölni, szóval csak kikerülöm valahogy azt a tápos-mákos csodakardot.

üdv
sword

KriiTheia

KriiTheia

    Sárkány

  • Fórumita
  • 892 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2006.05.31, 22:49

sword: nagyon szívesen! :lol: Amúgy ami a hősök feljelsztését illeti: szintlépéskor 3 random opciót dob fel, képesség és/vagy képzettségfejlesztések közül választhatsz. (Pl. +támadás, sebzés vagy íjászat)

A jobb értés kedvéért: leginkább az AoW2-ről beszéltem, az SM csak megemlítésre került a végén. De hogy ne maradjon ki, egy kis SM kiegészítés:
Az SM alapvetően egy tuningolt, bővített AoW2, kvázi "AoW2.2". Olyannyira, hogy az SM-hez egyáltalán nem kell a 2, ezért a cd-k beszerzésekor az utóbbi esetén az előtte lévő elhagyható. ;)
Ami ugyanaz: szinte minden. Játékmenet, 2-ben meglévő fajok, épületek, egységek java. Utóbbinál persze van néhol változás, de ezek inkább "kozmetikák", korrekciók az alaphoz képest. Ami plusz, az minden fajnál egy speciális, egyedi épület, és egy hozzá tartozó egység. Ami igazán plusz, az 3 új faj, minden jellemhez egy-egy. És itt érkezünk el a lényeghez: két új fajjal együtt jön az "árnyékvilág", ami a rendes felszín és az alagútrendszer két szintje mellé egy harmadik szinttel bővíti a térképünket, és megajándékoz minket a kampány alapsztorijával (még nem játszottam végig, nem volt rá időm).
Mágiát kicsit helyretették, kiszedtek/olcsóbbá tettek egy-két kevésbé használható spellt, meg beraktak még egy-kettőt. Na meg visszahozták a szféra-válogatást, bár még nem jöttem rá, pontosan mit is tesz. 6 könyvből választhatsz, ha vegyíted, kozmosz az alapszférád, és mindenféle varázslat felfedezhető, akkor is, ha bizonyos szférákra semmit nem raktál. Sztem valamiféle felbukkanási arányt jelenthet a könyvben. :aaaaa: De ha valaki tudja pontosan, igazán kijavíthatna!
És persze a hősök: egy picit visszább fogták a hősöket, a szintlépésekkel már nem jár annyi bónusz, mint 2-ben - és ez sztem jó. Berakták viszont épületek közé az item-gyárat is, és ez nagyon rossz (Hegemon: én is felfedeztem, mindjárt első alkalommal. :lol:), mert tényleg hamar rombolja a hangulatot, de szerencsére nem muszáj használni. ;)

sword

sword

    dartonita

  • Archívum
  • 399 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2006.05.30, 17:00

Szóval ugyanúgy random kapja a hős a képzettségeket, mint a Heroesban? Ez kissé lelombozó. A randompálya viszont jó hír. Egyre jobban érdekel az AoW II. Lehet még kapni valahol? Mármint emberi áron. Mert amikor utoljára polcon láttam a SM-ot, 14ezer péz volt rá kibiggyesztve... (Szeretem eredetibe megvenni amit meg tudok fizetni)

üdv
sword

Selmo

Selmo

    Lochost kvesztor

  • Fórumita
  • 2051 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2006.05.30, 15:12

Azért azt az apróságot se felejtsük ki, hogy az 1. részben a hősök fejlesztése nagyszerűen el volt találva, míg a 2. részben már ilyen random módszerrel pakolgatja be a választékot, amitől az ember néha kitépi a haját, mert semmi hasznos nincs benne... Azt viszont aláírom, hogy túl erősek lettek a hősök. Ebből a szempontból a Warlords Battlecry jobb, ott az egységek 7(?) szintet léphetnek és egy kitápolt egység bizony szorongatja a hősöket.
A 2. rész nekem jobban bejött. Sokkal szabadabb az ember, hogy építkezhet, nem köti a 4-es városok elhelyezkedése. Az viszont hiányzik, hogy kilátót nem lehet építeni benne.

strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8075 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2006.05.30, 14:08

Van random generált scenario. Méghozzá elég jól parametrizálható...

strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8075 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2006.05.30, 11:55

Ami nagyon más: mágia. Szféra keverés helyett már csak specializációt választhatunk (csak levegő/föld/élet/halál/stb.), vagy kozmoszt, ami gyakorlatilag az összes varázslat, ezért ennél nem fogjuk tudni kifejleszteni az erősebb varázslatokat, azazhogy túl későn.

Lehet keverni. Legalábbis SM-ban minden pálya (vagy kampány?) elején feldobja a varázsló adatlapját, és ott customizálható őkelme körülbelül úgy, mint a MoM-ban (milyen varázslatféléből hány bogyója legyen, illetve, hogy milyen perkjei legyenek).

A random térképeknek majd utánanézek...

_Hegemon (NPC/NJK)

_Hegemon (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2006.05.30, 09:20

SM-el játszottam sokat, egész addig jó a játék, amíg nem tudsz varázsfegyvert csinálni, na akkor megszületik az ultimate hero :
Spoiler

Na ezt legyártod, és minden hősödnek adsz egyet. És vége. Te nyersz. Mindig.
Ha ritkán mégse, akkor nagyon kicsi befektetéssel (távfegyver védelem, magikus védelem) mégis :vitatkozik:

Ekkor untam meg. Pedig tenyleg szép és jól kigondolt játék.

sword

sword

    dartonita

  • Archívum
  • 399 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2006.05.30, 07:16

Krii'Theia, ez szép volt. :punny: :D

Már csak azért is, mert a II-ről és a SM-ről sehol nem találtam egy épkézláb leírást.

Amit még hozzáfűznék: a varázslatoknak az I.-ben is van hatósugaruk, a harctéri spelleknek legalábbis mindenképp, de ha jól emlékszem a pályán se lehet csak úgy átmágiálni egyik sarokból a másikba.

Vmi diplomáciaféle van az I.-ben is, csak még nem nagyon jöttem rá, hogy hogy műxik. (Egyrészt, mert ángliusul van, másrészt meg azért, mert nem vagyok egy diplomatikus alkat :nemertem: )

A várépítés is létezik az I.-ben, de ott nem a plebsre hárítják a feladatot, hanem építhető hozzá egy builder (nahát...) nevű masinéria.

És ha már gépek: imádom a drill nevű szerkentyét. Utat lehet vele csinálni a föld alatti pályákon (igen, át lehet fúrni a falat. H3-ban de hiányzott párszor...).

Felfelé viszont már nem vagyok kompatibilis. Azt pl. csak sejtem, hogy a Shadow Magic az AoW II. The Wizard's Throne vmiféle kiegészítője lehet. Azt meg egyáltalán nem tudom, hogy rejtezik-e benne randommap? (Életem egyik sarkalatos kérdése... :vitatkozik: )

Mostmár viszont asszem dolgoznom is kéne valamit... :aaaaa:

üdv
sword

KriiTheia

KriiTheia

    Sárkány

  • Fórumita
  • 892 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2006.05.29, 22:57

Ami a leírásokból nem derül ki: az 1. és a 2. lényegesen eltér egymástól. Amíg az első részben a főhős fejlesztése kardinális szerepet kapott, a 2. részben pont a fővarázsló az egyetlen, aki nem fejlődik. Azazhogy fejlődik, de nem saját képessségekben: varázslatok tanulása helyett választhatjuk bizonyos "globális támogató képességek"-ek kifejlesztését, mint pl. ami plusz mozgást ad minden egységnek, vagy több bevételt a városokból, nagyobb casting skill-t, stb. (ezekből egyébként egyet az elején kapunk/választhatunk). Ami ezeket illeti, legtöbbjük kifejlesztésének L-esnél kisebb scenáriók esetén szerintem nem sok értelme van, mert túl sokáig tart, és mire hasznot hozna, már 95% eldőlt a játék, szóval egyértelműen nagy térképekre ill. campaign-re találták ki (mármint a fejlesztést).
Másik lényegi különbség a városfejlesztés. Míg 1-ben kimerült azzal, hogy lehetett növelni a városméretet, 2-ben már egy egyszerűbb épület-fejlesztési struktúrával is találkozni lehet - ezektől függenek pl. a gyártható egységek, és már nem közvetlenül a városmérettől. A városméret egyébként a lélekszám növekedésével fejlődik, ami gyorsítható a házépítésekkel, ha éppen sem egységet, sem épületet nem gyártunk. Sőt, a Trade Goods is jelen van, tehát ez a rész (mármint a városépítés/fejlesztés) egyértelműen a MoM-ra hasonlít leginkább (legalábbis nekem, régi MoM-osnak :vitatkozik:). Ami új, hogy a gyártás megvétele helyett Hurry van, és ehhez nem csak pénz, hanem lélekszám is kell. Valamint az, hogy városonként 5 egységes gyártási listát tudunk csinálni. Kissé kényelmesebb így.
Hősök egyébként 2-ben is vannak, és legalább olyan komoly szerepet kapnak, mint elődjében. Varázstárgyak akadnak dögivel, hősök erősen tápolhatók, egyszóval megint csak kellemes MoM utóérzet, de AoW stílussal.
Harcmenetben nem sokban változott. A ranged attack-ok működnek másképp: 2-ben 1 v. 3 lövés van alapból egy egységnek (támadás fajtájától függ), és adott körben hátralévő mozgásától függ, hogy mennyit lőhet el belőle.
Egységek természetesen mások, sok új és jó képességgel, elég hangulatosak szvsz. 12 faj közül választhatunk, 4 jó, 4 gonosz, 4 semleges, mindegyikhez van 9 egyedi egység + pap + ostromgépek; valamint egyedi faji bónusz. Na meg van settler is, aki utat és várost építhet (vajh milyen utóérzet? :nemertem:) - igaz ez utóbbi funkciójára még inkább jellemző az, hogy kevés értelme van -, na meg helyreállíthatjuk vele a lerombolt városokat/bányákat/node-okat/egyebeket.
Ami nagyon más: mágia. Szféra keverés helyett már csak specializációt választhatunk (csak levegő/föld/élet/halál/stb.), vagy kozmoszt, ami gyakorlatilag az összes varázslat, ezért ennél nem fogjuk tudni kifejleszteni az erősebb varázslatokat, azazhogy túl későn. (Túl sok gyengét kell kifejleszteni előtte.) Ráadásul a varázslatok egy része túl költséges és/vagy körülményes. Másik nagy változás, hogy már nem tudunk akárhova varázsolni, hatósugarunk van. A varázslónké alapból kicsi, ezért célszerű az elején berakni egy varázslótoronyba, ami kiterjeszti a hatósugarat, ráadásul a többi tornyunk körül is ad.
Diplomácia is van, mostanában szabvány "kereskedjünk arannyal/manával/épületekkel/varázstárgyakkal" stílusú.

Campaign-ről még nem szóltam: érdekes sztori, jó térképek, de mint már elhangzott MoM fórumon, van egy nagy hibája. 3 térképes részekre van osztva, ezeken belül fejlődnek az egyes hősök. Akit első térképen felveszünk, jó eséllyel egymaga megnyeri nekünk a köv. 2 térképet.
Ez egyébként a játék hátránya szerintem. Akárcsak MoM-ban, túl erősek a hősök. Egy darabig persze izgalmas fejlesztgetni őket, de hosszú távon megunhatóvá teszik a játékot.

Összességében nagyon hangulatos, és jó játék a kettes (is). Ha valakinek tetszett az 1, a 2-ben sem fog sokat csalódni, bár kissé másabb, mint amire számítani lehet. Míg az egy meglehetősen egyedi volt, a kettő sokkal inkább hasonlít egy MoM folytatásra - persze szerintem ez cseppet sem rossz dolog, sőt! :punny:
És még valami: AoW:ShadowMagic-et mindenképpen érdemes kipróbálni. Sokkal jobb lett tőle a 2. szvsz!

strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8075 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2006.05.29, 18:16

Én a Shadow Magic-et gyűröm egy pár hete, de mivel nincs rá sok időm, alkalmanként egy-egy pályát haladok előre, s így még csak a tutoriallal végeztem. :vitatkozik:
Eddig tetszik.

sword

sword

    dartonita

  • Archívum
  • 399 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2006.05.29, 17:29

Strato, Selion, örök hálám mindkettőtöknek. (Most már csak egy lottó ötöst szeretnék... :vitatkozik: )

Annak, aki még nem találkozott a játékkal, itt egy kis ismertető:

AoW

és egy rövidebb szösszenet a második részről:

AoW hte Wizard's Throne

Meg a miheztartás végett néhány kép az AoW Shadow Magic-ból:

Aow SM

Sajnos még csak az első résszel találkoztam, de nekem nagyon bejött. Isteni a zenéje, és az a bájosan bumfordi, kézzel rajzolt hatású grafikája. Sőt, ahogy a képeket elnézem, a feeling a többi részben is megmaradt. Azt hiszem, most megyek és játszom is vele.

hali

sword

Módosította sword: 2006.05.29, 17:30



[Fantasy háttér] [Sötét háttér]