Ugrás tartalomhoz


Fotó

Modern hadviselés


  • Válasz írásához lépj be
3093 hozzászólás érkezett eddig

Mopat

Mopat

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 874 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2011.07.25, 09:36

Üdv!
Emellett a domborzat se segít.
Vagy két hete mentem át az Újmassa-Mályinka-Dédestap. autóúton(mer' ugye csak nem kerülöm én ki a Bükköt ha Lillafüredről megyek Szilvásváradra, Répáshuta felé meg nem kerülök...nem az autópályáért kirándul az ember :felvon: )
Kirándulásnak egy élmény-pláne modern személyautóval, aminek lényege az elsőkerék hajtás-így hegymenetben az hülye gravitáció az összes tapadást a hátsó tengelyre helyezi át, ami ugye nincsen hajtva...igaz, lejtmenetben meg jobb a motorfék...
Amúgy meg "nesze neked kisgyerek metál..." mert ilyen esetben ugye kettes, hármas fokozatban használod a motort, ezért ezen a húszonpár kilóméteren annyi benzint füstölsz el, amivel sík terepen elkarisztolsz vagy hatvan kilómétert. És ez országút, még akkor is, ha kerülgetem a gödröket, a megszakadt padkát, a kidőlt fákat meg az opcionális vaddisznókat. Ha mindezen kiépített lehetőség nélkül, a 18 fokozatban, a difiben, az összkerékben/vagy lánctalpban meg pucánkba szorult vérben bízva vágsz neki "off-road"-akkor elégetsz egy fél tank benzint. Pedig nem is az Andokon keltél át...
Emellett így is kijött 700km egy tank benzinnel, igaz az említett élménytúra mellett csak kétszer oda-vissza Egerszalók-Szilvásvárad(az se egyenes...)meg Sz.várad-Recsk(az is mindenféle dimenzióban görbített út...)A többi sík terep, és igazából végig aszfalt.
Ja, és klíma nem használva, illetve nappal-azér a távolsági fényszórók, a halogén-meg xenon lámpák-főleg ha van vagy hat-nyolc-szépen növelik a fogyasztást. Ja és külön vicces, ha elméletileg a jármű hatósugara az 300km volt-negyvenkét évvel ezelőtt, az eredeti motorral, minden működő hengerrel, meg eredeti gumikkal :buszke:
Mert ez is terep, az is terep, meg a Kelet-szibériai tavaszi olvadás "raszputyicája" is terep...
Mopat

Módosította Mopat: 2011.07.25, 09:42


Hobbyte

Hobbyte

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 71 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2011.07.23, 20:30

Üdv,
Ami a Rhino-t illeti. köves terepen egy olyan hatalmas, és méretéhez képest elég jó önsúlyú járműnél betonon és főleg sziklás terepen szerintem a lánctalp csere is elég gyakran befigyel, úgyhogy ha üzemanyag van is akkor sem olyan egyszerű a dolog.

Módosította Hobbyte: 2011.07.23, 20:31


KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11441 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2011.07.22, 15:33

Hali!

Ez 480 km ebben az estben oda vissza vagy csak oda értendő?


Csak oda, amennyiben egy árva kavics nincs az úton...

Adios
KLM

auer

auer

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5178 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2011.07.22, 13:12

Kösz az infókat. Egy szimpla teherautó vagy kiméra/rhino lesz a céljármű. Ezt mindenevőséget még nem hallottam igaz a járművek kimaradtak eddig. Mindegy valamit venniük kell fával nem fog menni (habár végül is IRL is van fatüzelésű autó hm...) a kaland jelentős mértékben fog összpontosítani egy Mad Max szerű túlélő környezetre.

Commissar

Commissar

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 321 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2011.07.22, 12:59

Üdv!
Ez a földi járműveknél sajnos csak oda értendő. A repülőknél megadják általában az átrepülési távolságot is külön.
Keress ki egy 30 tonna körüli mostani APC-t, ha Rhino vagy Chimera jutott a partidnak, vagy egy MBT-t, mert a Land Raider az bizony 80t körül van.
Azért szerencsés a 40K-s parti, mert szó szerint mindenevő az ottani járgányok motorja, talán nem is motor, hanem kazán :) Bármit belerakhatsz, ami egy kicsit is éghető. A Rhino-nak meg mintha saját oxigénje is lenne a motorokhoz plusszban.
Ja, igen, úton többet, terepen kevesebbet fog menni, meg amit KLM is írt, légkondi, világítás, egyéb kütyük is viszik feljebb a fogyaszást és lejjebb a hatótávot.

Commissar

Módosította Commissar: 2011.07.22, 13:01


auer

auer

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5178 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2011.07.22, 12:27

Oké akkor máshogy:

http://en.wikipedia.org/wiki/M113_Armored_Personnel_Carrier

WH kaland lesz próbálok reális adatokat kinyerni. ha ilyen cucca van partinak az egy tankkal mennyit tesz meg. főként az utazás érdekel mert kevés lehetőség lesz tankolni.
Ez 480 km ebben az estben oda vissza vagy csak oda értendő?

KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11441 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2011.07.22, 12:14

Hali!

Az "Operational range" mint egy jármű paramétere mit takar pontosan?
Ha ez 500 km addig tud elmenni és visszajönni?


Az általában op. radius-ként emlegetik, de a legjobb, ha olyan formában
adják meg - repcsiknél - hogy "30 perc várakozással és 5 perc utánégetővel
400 km-es hatósugár".

Csak ugye ilyesmit nem nagyon adnak meg.

A földi egységeknél sem túl sokat mondó ez a hatótáv dolog, mert - Kelly óta tudjuk -
hogy az álló jármű motorját is meg kell néha járatni... Pláne, hogyha elég sok
cucc megy az aksiról, amit szintén fel kell tölteni.

Adios
KLM

Módosította KLM: 2011.07.22, 12:14


auer

auer

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5178 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2011.07.22, 12:03

Az "Operational range" mint egy jármű paramétere mit takar pontosan?
Ha ez 500 km addig tud elmenni és visszajönni?

Mopat

Mopat

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 874 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2011.07.19, 07:28

Üdv!

Nos, itt látható, hogyan hajtódik össze a Westlandos Apache rotorja hajófedélzeti tároláshoz:

Némi líbiai aprítás-ennek se lesz vége egyhamar...

Mopat

Mopat

Mopat

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 874 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2011.06.27, 12:44

(OFF)


Richard Morgan regényei (Törött Angyalok, Valós halál, etc.) kifejtik ezt a témát (modern hadviselést is, hoyg on-topic maradjak :rohog: ). Ebben főszereplő egy régen eltűnt, de fejlett technikai civilizációjú, repülőképes faj, illetve az általuk hátrahagyott nyomok.


Csak a Törött angyalok releváns, és az is csak az utánnuk való régészkedésről szól nem kevés brutál űrkommandózással. Az illető faj is már nagyon-nagyon régen túl volt ezen a légi gyalogság szintjén. Amúgy nagyon jó könyvek.
(/OFF)

Üdv!
Köszi!
Érdekesség:
http://www.militaryaerospace.com/index/display/article-display/9058324593/articles/military-aerospace-electronics/industry-news-flash-2/2011/6/raytheon-re-introduces.html?cmpid=EnlMAEJune222011
Anno egy réges-régi Top Gun újságban olvastam róla, hogy a franciák valamikor a 90-es évek végén Paveway lézerbomba kiteket vettek, és elsőnek a 113 kilós bombákból csináltak lézerbombát. Szokatlan volt ez akkor, ugyanis nem SDB kategória, tehát nem "1000 fontos hatású" törpített siklóbomba lopakodóknak, hanem snassz 250 fontos hatású bomba.(illetve, akkor még nem is volt SDB max. valami proto-előképei) Újra visszateszik a gyártásba a Raytheonnál, hogy AT-6 Texan II és hasonló berregők(pl gondolom a Reaper UAV is adja magát) fegyvere legyen. Nem tom, talán az az ok, hogy még mindig olcsóbb lehet ez a GBU-58 nevű cucc mint az SDB illetve elég a "250 fontos hatás" is.
Mopat

proandris

proandris

    Földvájó

  • Fórumita
  • 242 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2011.06.24, 15:39

(OFF)

Richard Morgan regényei (Törött Angyalok, Valós halál, etc.) kifejtik ezt a témát (modern hadviselést is, hoyg on-topic maradjak :rohog: ). Ebben főszereplő egy régen eltűnt, de fejlett technikai civilizációjú, repülőképes faj, illetve az általuk hátrahagyott nyomok.


Csak a Törött angyalok releváns, és az is csak az utánnuk való régészkedésről szól nem kevés brutál űrkommandózással. Az illető faj is már nagyon-nagyon régen túl volt ezen a légi gyalogság szintjén. Amúgy nagyon jó könyvek.
(/OFF)

Módosította proandris: 2011.06.24, 15:41


Mopat

Mopat

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 874 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2011.06.24, 14:29

Nem valószínű, hogy a kezüket használnák,ha a szárnyukban van a beidegződés (állásszög, V-beállítás, csűrés, alakítása). De a repüléshez nem csak szárny kell, hanem kormányfelület is. Egy galamb a farkával kormányoz, egy kacsa a fejével, a denevér a lábával (a szárnyak mellett). Nekem elképzelhetőbb, ha ezekhez csatlakozik az irányító "interfész" , kb mint egy exoskeleton az emberhez, vagy kézmozgást utánzó manipulátor. Így ráadásul szabad a keze a harchoz :-).
A járművet is hasonlóképpen képzelném el mint a szekeret csak nem kerékkel, hanem siklószárnnyal (kb mint a szovjet szárnyas tankok, amit ők húznak, vagy valamilyen szárnyas állat, vagy később motor.

A leszállás hoz sem kell sok hely, csak siklópálya. Gondoljatok bele bármelyik veréb képes rá hogy pontosan 1 cm-el a kinézett ág fölött ejtse át magát 0 cm/h vízszintes sebességgel.Az elindulás persze más tészta, pláne teherrel.

Üdv!

Hát, ilyen szekérnek ideálisak a II. vh szállító vitorlázógépei. Egy Me-321 gigant 20+ tonna terhet is elvihetett. Most képzeljünk el, ahogy négy-öt sárkány eléfogva húzza, közben meg izzanak a segédrakéták a felszálláskor...(Nem is nézne ez ki rosszul egy számítógépes játékben pl...)
Verébtől nagyobb madár nem képes helyből felszállni és helyben megállni saját izomerővel-az ölyvek a különféle felszálló és szembefújó légáramlatokon egyensúlyoznak...
Savaz, kösz a címeket!
Mopat
Mellesleg a légi utánfutóval-helikopterekhez kísérleteztek a 60-as években is. Egy négykerű, Rover Mini szerű kasznira rászereltek egy sárkányrepülőt, és a heli vontatta. Persze a leoldott vontatókábel kicsit veszélyes volt a farokrotorra. Egyszer beakadt a farokrotorba, le is zuhant mind a két jármű. A teszteket törölték-közben ugye megjelentek a nagy helikopterek is.

savaz

savaz

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 34 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2011.06.24, 09:37

Richard Morgan regényei (Törött Angyalok, Valós halál, etc.) kifejtik ezt a témát (modern hadviselést is, hoyg on-topic maradjak :rohog: ). Ebben főszereplő egy régen eltűnt, de fejlett technikai civilizációjú, repülőképes faj, illetve az általuk hátrahagyott nyomok.

/Ha még nem lett volna róla szó/

savaz

savaz

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 34 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2011.06.24, 09:30

Nem valószínű, hogy a kezüket használnák,ha a szárnyukban van a beidegződés (állásszög, V-beállítás, csűrés, alakítása). De a repüléshez nem csak szárny kell, hanem kormányfelület is. Egy galamb a farkával kormányoz, egy kacsa a fejével, a denevér a lábával (a szárnyak mellett). Nekem elképzelhetőbb, ha ezekhez csatlakozik az irányító "interfész" , kb mint egy exoskeleton az emberhez, vagy kézmozgást utánzó manipulátor. Így ráadásul szabad a keze a harchoz :-).
A járművet is hasonlóképpen képzelném el mint a szekeret csak nem kerékkel, hanem siklószárnnyal (kb mint a szovjet szárnyas tankok, amit ők húznak, vagy valamilyen szárnyas állat, vagy később motor.

A leszállás hoz sem kell sok hely, csak siklópálya. Gondoljatok bele bármelyik veréb képes rá hogy pontosan 1 cm-el a kinézett ág fölött ejtse át magát 0 cm/h vízszintes sebességgel.Az elindulás persze más tészta, pláne teherrel.

Mopat

Mopat

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 874 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2011.06.24, 07:17

Üdv!

Eleve nem rossz a térlátásunk. Gondoljunk arra, hogy a két szemünk helyzete milyen! Hogy tudjunk távolságot érzékelni. És ezt a képességet állandóan használod...
Pl. autóvezetés közben. De már ahhoz, hogy az ember ezközt tudjon használni, kellett a szem-kéz koordináció tökéletessége! Hiszen hogyan ütsz a kalapáccsal(vagy egy kőbalta-szerűséggel) a karó tetejére pl, hogy beverd a földbe???
Vagyis jobb a repülő lények térérzékelése, de nem nagyságrendekkel jobban!
Valóban, olyan dolgokhoz nem kell szoktatni a pilótáikat, mint a "G"-szó jelentése, a horizont forgása és az egyensúlyérzék kapcsolata, a felhők közelében előforduló érdekes széláramlások stb.
Másik előny(és ez komolyabb, mert több embert érint)-hogy a gyalogságot nem kell szoktatni a légi járműhöz! Azért nem mindenki szeret nálunk 500m magasan egy helikopter nyitott ajtajában ücsörögni, de sokan a repülés puszta gondolatától is rosszul vannak, émelyegnek a gépen, stb. Na itt ilyen baj nincs! Esetleg kezdetben relatíve nyitott masinákat használnak, mert egy dobozba zárva nem természetes nekik a "szállunk az égen" fíling. (IRL nálunk is nyitottak voltak az autók és a vonatok pl. "valamely titokzatos okból"!)
Ha pedig alapvetően antropomorf lények, + két szárnnyal, akkor van kezük és lábuk, amit használhatnak repülés közben pl extra féklapként, egyensúly megtartására, forgás lassítására gyorsítására. Illetve, hát a kormányszerveket is magukhoz alakítják. Most miért, ül a pilóta egy ejtőernyőhevederzet -szerű hámban, végtagjait és szárnyait egy-egy karikába dugva és látszólag vergődik...mondjuk ehhez kicsit több hely kell. Persze ezután a botkormány szokatlan-bár technikailag egyszerűbben megoldható mint az előbb említett "papagályhinta"...
Mopat

KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11441 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2011.06.23, 16:28

"Az elsőhöz egy szó, miszerint az ember, mint főemlős egyáltalán nem rosszul
indul a 3D-ben - az egy dolog, hogy anno-anno ágról-ágra pattogva is fel kellett
mérni a távolságokat. A másik, amiben ez megnyilvánul, hogy nincs másik faj,
ami képes lenne ilyen szinten dobni (pld. követ), ami a 3D észlelésünk és a
finom szem-kéz koordinációnk eredménye."

Mit szólnál egy lasszóspókhoz?


Nem dob - ha megfigyeled nem engedi el a fonalat.

Van 8 szeme, a lábai között tartott pókfonal végén lógó ragasztócseppel simán eltalál egy kiszámíthatatlan pályán a közelében elrepülő rovart. 8 szemet koordinál 8 lábhoz.


A fenét. Szegény kanmoly a lasszóspók szagára jön, a pók pörgeti a fonalat,
nem egy nagy kunszt beleakadni.

Sehol nincs ahhoz a teljesítményhez, amikor futás közben (2 láb), kővel megdobsz
(5 ujj koordinálása) valamit, mondjuk 20-30 testhossznyira.
Ha az abszolút kategóriát nézzük, akkor a pók "dob" 5 centire, egy ember meg
40-50 méterre simán. Parittyával, íjjal meg...

Adios
KLM

savaz

savaz

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 34 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2011.06.23, 12:54

"Az elsőhöz egy szó, miszerint az ember, mint főemlős egyáltalán nem rosszul
indul a 3D-ben - az egy dolog, hogy anno-anno ágról-ágra pattogva is fel kellett
mérni a távolságokat. A másik, amiben ez megnyilvánul, hogy nincs másik faj,
ami képes lenne ilyen szinten dobni (pld. követ), ami a 3D észlelésünk és a
finom szem-kéz koordinációnk eredménye."

Mit szólnál egy lasszóspókhoz?
Van 8 szeme, a lábai között tartott pókfonal végén lógó ragasztócseppel simán eltalál egy kiszámíthatatlan pályán a közelében elrepülő rovart. 8 szemet koordinál 8 lábhoz.

:-)

Mopat

Mopat

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 874 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2011.06.22, 13:05

Hali!

Ami a repülő lények gépeit illeti, valszeg az első felhasználás olyasféle
(csapat)szállító lehet, mint IRL a szekér.

Adios
KLM

Vagy éppen nehezebb fegyvert kell hordozni, amelyet maguk, és opcionális hátasaik nem bírnak el. Már pedig erősebb barlangok, beásott fedezékek, erődök ellen ugye szükséges lehet. Illetve, akkor lehet hasznos, ha a "gyalogságot"-magukat a lényeinket(helyi szlengben varjak, v. csirkék. De nem nyúl, az biztos) kell megerősíteni olyan cuccal, amivel le lehet verni a legerősebb repülő állatot is a bolygón. Az ilyen fegyver mérete, tömege(rakétás korszak előtt visszarúgása) meg biztosan túl nagy. Vagyis megkaptuk az IRL huszita harci szekeret meg a lövegmozdonyt...
Illetve, a gépen nem csak hátul kellene lenni be és kiszálló ajtónak, hanem felül, alul, oldalt. Igazatok van, muszály tudnia lebegésig vagy ahhoz közel is lassítani, hiszen célszerű, ha fel is tudja venni a gyalogságot a levegőben. A mi csapatszállítóinkkal szemben ez nem elvárás!
Szóval, bennem hirtelen egy B-25 képe merült fel, a k... sok mindefelé kitekert géppuskával(mondjuk 2 db minigun per torony...)éppen a géppuskaorrat is megtarthatom, bár kell a hely az elektronikának is és a szárnyon két csőlégcsavaros elbillenő hajtóművel. A legények a bombatér helyén lévő ajtón, a megnövelt oldalső és egy-két felső ajtón szállhatnának ki-be.
Mopat

KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11441 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2011.06.21, 08:36

Hali!

Csak felötlött bennem, hogy egy alapvetően repülő és ösztönösen 3 dimenziós fajnak a pilótái milyenek lehetnek. Valószínűleg nem azzal kezdik a kiképzést mint nálunk :) 3D manöverek, g-tűrés, ezeket gyerekkori labdázás közben felszedik. Ellenben az irányítás már inkább gond lehet, megszokni, hogy nem a szárnyaddal repülsz, hanem a kezeddel.

A másik pedig, hogy technikai szinttől függően a gépi repülést nehezebben fejleszthetik ki, mert az első modellek rosszabbak lesznek, mint saját maguk.


Az elsőhöz egy szó, miszerint az ember, mint főemlős egyáltalán nem rosszul
indul a 3D-ben - az egy dolog, hogy anno-anno ágról-ágra pattogva is fel kellett
mérni a távolságokat. A másik, amiben ez megnyilvánul, hogy nincs másik faj,
ami képes lenne ilyen szinten dobni (pld. követ), ami a 3D észlelésünk és a
finom szem-kéz koordinációnk eredménye.
(tehát pld. SW d6-ban az ember vonatkozó főértéke 2 és 4D - ti.d6 - között
változik, a repülő lényeké meg kb. 3D - 5D között. Szóval egyáltalán nem
leküzdhetetlen hátrány.)

Ami a repülő lények gépeit illeti, valszeg az első felhasználás olyasféle
(csapat)szállító lehet, mint IRL a szekér.

Adios
KLM

Mopat

Mopat

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 874 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2011.06.20, 14:19

Csak felötlött bennem, hogy egy alapvetően repülő és ösztönösen 3 dimenziós fajnak a pilótái milyenek lehetnek. Valószínűleg nem azzal kezdik a kiképzést mint nálunk :) 3D manöverek, g-tűrés, ezeket gyerekkori labdázás közben felszedik. Ellenben az irányítás már inkább gond lehet, megszokni, hogy nem a szárnyaddal repülsz, hanem a kezeddel.

A másik pedig, hogy technikai szinttől függően a gépi repülést nehezebben fejleszthetik ki, mert az első modellek rosszabbak lesznek, mint saját maguk.

Üdv!
Arról nem is beszélve, hogy ha megnézel bármilyen repülő fajt(már amit filmhez, szerepjátékhoz kitaláltak, illetve ezek mitológiai alapjait) hát bajosan tudom elképzelni, hogy fennmarad a levegőben a szárnyaival...Most nézhetünk az angyalkától a démonig, a sárkányig, a tündér-félékig meg Anakin szárnyas barátjáig bármit-ha az alap felépítést veszed(emberszerűség x-típusú tollas-hártyás-rovar szárnyakkal) no azok bajosan repülnek a megálmodott formában. Egyszer valami természettudós effektíve "tervezett" egy ilyen lényt, hát baromi randa lett, akkora mellcsonttal mint egy víbárd, olyan 8m fesztávval meg két törpelábbal és kézzel...De a tényleges repülő dínók is messze vannak a "felénk őshonos" sárkány, pegazus és griffmadár féléktől-már csak hogy három ismert "hátas-szárnyast" említsek.
De erre mondom én, hogy sebaj, hiszen pl. az űrvadászok(na jó ez olyan OFF) is több tíz tonnásak két Mig-21 szárnnyal-de ugye azért van az antigravitáció...
Azaz, ezek valamit mahinálnak a gravitációval. Ettől kezdve aztán nem teljesen úgy repülnek mint a madarak(részben jobban). Szóval fel van adva a lecke a technikának.
Ha egy repülő, intelligens fajról beszélünk-az meg alapvetően fenn fordul elő, azaz jobban ki van téve bármilyan felülről jövő hatásnak. Ha a bolygóval felveszik kintről a kapcsolatot(pl egy másik faj...)azt hamarább észreveszik. Illetve, talán nyitottabbak is erre. A technika beszerzési forrása lehet export is ilyen módon...
Mopat


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]