Ugrás tartalomhoz


Fotó

Stratégiai játékok - általános


  • Válasz írásához lépj be
624 hozzászólás érkezett eddig

galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4871 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.03.20, 12:41

Curious expedition (2016)
 
röviden: jópofa, de piszok nehéz, körökre osztott, felfedezős játék, hex alapú procedurálisan generált térképeken. Hangulatilag egy kicsit sötét hangulatú Indiana Jones. Másképp nézve Joseph Conrad-féle Sötétség mélyén, egy csipetnyi misztikummal. (egyébként van is olyan küldetés, hogy egy Lt. Konrad nevű katonát kell elfogni a dzsungelben)
 
Egy kampány 10-50 perc (10 akkor, ha hamar meghalsz, van rá esély)
 
 
A játék viszonylag egyszerű:
- szériában hat, egyre nehezebb régiót kell felfedezni
- a régióba érkezve különféle szempontok versenyeznek egymással, egyensúlyban kell tartani a túlélést, minél több érdekes hely érintését, a gyorsaságot, a bennszülöttek és a vadállatok hozzád való viszonyát, és a loot kijuttatását

Spoiler

 
Túlélés (a játék elég érdekes absztrakciót használ):
- minden felfedező ad harci képességet, véletlen eseménykor hasznos képzettséget és felszerelést is cipelhet
- a málhás állatok csak terhet cipelhetnek, de nem vesznek részt harcban, sem a véletlen eseményekben
Ez kábé úgy néz ki, hogy jobb harci képességet áldozol fel több felszerelésért, biztonságosabb haladásért, vagy értékesebb loot-ért
 
 
- Egyetlen értékkel jelez mindent a játék, ez a sanity. A nélkülözés, a moszkítók, a nehéz terep, a necronomicon használata mind ugyanazt az épelmét veszélyezteti
- a felderítetlen földön utazás már önmagában veszélyezteti a sanity-t. (a dzsungel vagy hegység jobban, mint a füves mező)
- a nagyon nehéz hexek (sivatag, őserdő, magashegység) épelme igénye csökkenthető felszereléssel (víz, machete, kötél és kampók)
 
- a rendelkezésre álló teherkapacitást ügyesen kell felhasználni, hogy: elég felszerelés legyen, elég fegyver legyen, elég cserére alkalmas tárgy legyen (ha fizetni kell az őslakosoknak) értelmes mennyiségű loot-ot tudjunk kivinni
Spoiler

 
- van továbbá stratégiai szintű tervezés is. Pl. ha az egyik felfedező nagy vadász, és tudunk neki venni egy egyedi fegyvert (signiture gun), akkor nagyon valószínű, hogy a sima vadállatokat le tudjuk vadászni, és ott lesz egy csomó felesleges hús. Akkor már érdemes vinni egy szakácsot, aki feldolgozza és így tudunk spórolni a magunkkal vitt csokin. Ugyanígy egy antropológus ingyen pihenhet a bennszülötteknél. Ha pedig így van, jól kiegészíti egy művész, aki portrékat fest róluk (eladható), és egy tolmács, aki épelmét generál a falusiakkal pihenésből. Ez a csapat mondjuk futni fog a vadállatok elől...
 
 
HARC
körökre osztott pixelháború, de érdekes rendszer. Málhás állatot leszámítva minden felfedező 1-3 kockát az egy közös pool-ba minden körben.
Ezek színe piros (offense), zöld (defense), kék (support) a karakter foglalkozásától függ.
Minden kockának két kimenetele van: pl. a pirosnak például attack és manuver.
A csapat által összedobott kockákból kell különböző kombókat építenünk. Két attack (double attack) például kettőt sebez, két defense (strong defense) két páncélt ad egy körre. Viszont egy attack és két defense együtt (shielded riposte) kettőt sebez, de három páncélt ad.
 
Azaz a több kocka jó (a málhásállatokkal ez a gond), és jobb, ha az offenzív karakterek mellett védő és támogató is van a csapatban.
 
 
 
 
Összetett játék, de érdekes, főleg a különféle absztrakciók tetszettek benne. Ja, és a pixelek is.



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4871 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.03.19, 21:38

Invisible, inc. (2015)

 

Munka mellett játszható játékok rovatunk folytatása.
Pláne, hogy tavaszi akcióban 4 dolcsi alatt vihető a gog-on.
 

 

Eredetileg a Don't Starve miatt néztem meg a Klei játékait, így került sorra még régebben az Invisible, Inc. Az utóbbi időben kipróbált (újra kipróbált) játékok között mindenképp dobogós az Into the Breach és az FTL - Faster than light mellett.

Egy kampány nagyjából 4-5 óra, rutinosan talán leszorítható 3-4-re. Ez kb. dupla annyi, mint az FTL/ITB, de a játék jól tördelhető fél órás etapokra.

 

A játék az általam ismert egyetlen körökre osztott lopakodós játék. Körülbelül úgy kell elképzelni, mint a Syndicate cyberpunk környezetét, X-com 1 szerű véletlen generált térképeken, de úgy, hogy a direkt tűzharc teljesen esélytelen. 

Spoiler

 

 

PRO

- a véletlen generált térképek "igazságosak". Nincs olyan, hogy az egyetlen úton két biztonsági őr néz egymással farkasszemet, és nem tudod őket kicselezni.

- ugyanakkor érdekesek is. Legalább két cél mindig van, ezeket szinte mindig a legtávolabb teszi a program a bejárattól és egymástól. Az alternatív útvonalak egy részét a térkép generálása során mindig "lezárja" biztonsági ajtókkal

- elegendő információt ad (látod, ha egy mező megfigyelés alatt áll, akkor is, ha azt nem látod, hogy ki/mi tarjta megfigyelés alatt)

- ugyanakkor nem látsz mindent (folyamatosan gondolkodni és rögtönözni kell az új információk tükrében)

- a játékban nincsenek komoly fegyverek, és szerezni sem tudsz, erre van in game magyarázat

- viszont meglepetésből az ügynökeid bárkit elintéznek, kb. úgy mint a Bourne vagy a Taken filmekben. Még találati esély sincs! Ha megleped, leütöd, kész.

- nagyon jól szelektáltak a játék alrendszerei között, meglepő megoldásokra is előre gondoltak. (pl. az üthetetlen power armor-os őr legyőzhető, ha támadás előtt egy wireless hacker lekapcsolja a páncélt)

- tetszik a játék stílusa. Ezekről a darabos figurákról nekem a Samurai Jack ugrik be, de mindenképp valami képregény.

Spoiler

 

KONTRA

- van egy ügynök, aki szerintem annyira szuper, hogy nem szívesen játszom nélküle (Internationale)

- szerintem piszok nehéz...

- van egy fontos koncepció, ami teljesen kimarad az egyébként nagyon jó tutorialból (a berendezéseket védő "ice" tűzfalak, itt daemonnak hívják)


Módosította galu22: 2020.03.19, 21:40


galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4871 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.03.04, 20:30

folytatás.

 

Deep Sky Derelicts (2018)

 

Röviden összefoglalva a Darkest Dungeon nyomdokain haladó felfedezős, űrben játszódó körökre osztott rougelike.

Az összevetés a kazamataszimulátorral kikerülhetetlen, így szerintem nézzük ebből a szempontból:

 

- a képi világ nagyon hasonló, képregényes valami. Szerintem hangulatos.

Spoiler

- mivel ugyan visszavet (drága), de létezik újraélesztés, ezért kevesebb a grind

- mivel van újraélesztés, sokkal kisebb a feszültség

- a karakterek képessége/támadása nem egy rövid listáról választható, hanem osztályonként 2 fejlesztési fát kombinálhatunk

- továbbá a felszerelési tárgyak és kiegészítőik (karakterenként négy tárgy és mindhez két-két kiegészítő) is ad plusz opciót

- a támadás sikere nem véletlenszám-generálással, hanem kártyák kijátszásával történik (kiszámíthatóbb, kombózhatóbb, de kevésbé feszült)

- teljesen új elem a pakli összeállítása, ami nem várt dillemmákhoz vezet (pl. van egy tárgy, ami nagyon jó támadást ad, de "teleszemeteli a paklidat" három felesleges kártyával, ami csökkenti a hasznos kártyák húzását)

- a környezet (igazából Halálhajó méretű elhagyott űrmonstrumok) sokkal több üres teret tartalmaz

- az ellenfelek változtatják a helyüket, nem pedig csak egy helyben állnak

 

 

Összességében nem igazán tetszett, az újraélesztés és az RNG elmaradása teljesen kiöli a feszültséget a játékból. Ami ezek után marad, az csak a menő paklik összeállítása, de az sosem érdekelt igazán.

Én teljes árat nem fizetnék érte, szerencsére bundle-ben volt olcsón.



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4871 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.03.04, 19:43

Munka mellett játszható játékok rovatunk folytatása.

 

 

Into the Breach (2018)

 

Azért néztem meg, mert a Faster than light ingyenes frissítése után megjelent egy ikon, hogy "nézd meg az új játékunkat, Subset Games". Nos, megtettem, és nem bántam meg.

 

 

Röviden összefoglalva egy régies grafiájú, körökre osztott taktikai játék, ami elég sok agyalásra késztet. Kicsit könnyebb, mint a FAster than light, kevesebb RNG-vel.

Nagy vonalakban arról van szó, hogy egy 8*8-as sakktáblán van három mechánk, 1-6 ellenfelünk, néhány civil épület és itt kell feladatokat végrehajtani.

A fejlesztők nagyvonalúságát mutatja, hogy bár mentés nincs, van "undo move" gomb, valamint feladatonként egyszer újrajátszhatunk egy egész kört (a főszereplők időutazók).

 

 

Pro

- kevés egységgel is képes komplex feladványokat adni

- a mechák képességei egyszerűek, de változatosak és jól kombózhatóak

- az új három fős csapatok (összesen 9 van jelenleg) megszerzése olyan, mint mikor egy gyerek kibont egy G.I. Joe-t

- a feladatok változatosak, és sokszor kompromisszumra kényszerítenek (civilek mentése vs. mecha túlélése vs. jutalom vs. extra jutalom)

- talán a legfontosabb: egy egész "kampány" 40-50 perc, egy küldetés 3-5 perc, nagyon jól játszható rövid etapokban

- az ellenfelek elég változatosak, és sokszor mozdítanak ki a komfortzónából (vannak olyan mecha kombinációk, amik a kihívások és az ellenfelek 80-90%-át magabiztosabban viszik a többinél, de van néhány probléma, ahol csak lesni tudnak)

 

Kontra

- lehetne több sziget (4+1 van jelenleg), több tereptípussal

- nekem nem tetszik, hogy néhány mecha csak konkrétan egy pilótával működik, viszont akkor uralja a játékot (Abe Ishamu és a Zenith Charger, Camilla és a Jet, Bethany vagy Mafan és az Ice mech)

- lehetne többféle kihívás (bár sokféle van most is, nem jellemő, hogy egy kampány során duplázni kellene)

- van egy csapat, ami szerintem túl erős (Frozen Titans) és egy amit nem tudok besorolni, de inkább túl erős, mint nem (Rusting Hulks)

 

 

Remek játék, ajánlott azoknak, akik szeretik a körökre osztott taktikai játékokat, és nem bánják, ha egy 2018-as játékban 1998-as a grafika. (ld. alább)

 

Spoiler


galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4871 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.01.31, 14:22

Oxigén: egyszer már próbálkoztam egy direkt erre fejlesztett hajóval, és általában működött is.

- lanius támadók

- hacking + breach bomb a létfenntartóra, felváltva (az a kettő folyamatosan nullázza a rendszert)

A mantis hajók a béna szerelőikkel különösen tehetetlenek.

 

Nehézségek: engi szerelők (hamarabb kijavítják a breach bomb okozta károkat, mint hogy újra hackelhetnél), zoltan shield, időigényes (aszteroidamezőn vagy csillagok mellett problémás lehet)

 

Elvileg működik, de elég unalmas, és kábé csak ezt fogod tudni csinálni. Azt hiszem egy automata hajó szivatott meg ebben a játékban.

 

 

 

Ennél szerintem sokkal egyszerűbb, és hatékonyabb a tüzes megoldás.

Fire beam + ion blast + ion blast 2.

opcionális:

- a negyedik helyre egy alternatív fegyver, amit oxigénmentes hajók ellen tudsz aktiválni a fire beam helyett

- 2 darab rockman támadó (igazából opcionális, csak gyorsítja a csatákat)

- nagy létszámú legénység és/vagy jó ellenséges medbay esetén szükség lehet valamire, amivel ki tudod ütni a medbayt, vagy lassíthatod a tűz oltását. A kettőt egyben tudja a hacking.

- fire beam helyett lehet fire drone is. Az gyorsabban tud tüzet csiholni, de nem tudod befolyásolni, hogy mit támadjon.

 

Ez a játékom majdnem sikerült, a legénység/levegő nélküli ellenfelek ellen nem készültem semmivel, pedig elvileg lett volna hely egy alternatív fegyvernek.


Módosította galu22: 2020.01.31, 14:24


Krynn

Krynn

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1263 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.01.31, 11:48

A másik hajóra átszállás kifejezetten erős mid game stratégia (jön a scrap rendesen), de pont a boss fight esetében voltam már vele bajban (mikor valami 5 különböző, a hajójuk többi részétől elszigetelt fegyverközpontot kell kiiktatni, az azért bosszantó). Legutóbbi végigjátszásban pont azzal a mantis hajóval voltam, ahol 4 fő nagyságú a teleport terem (talán C modell), és a játék első jó pár harcában a hajómon konkrétan senki nem volt - mivel így nem dodge-olhattam, ezért a pajzsot fejlesztettem meg hamar. Az automatizált ellenséges hajóknál kénytelen voltam rakétázgatni, nem szívesen szállok át légüres térbe emberkedni, főleg ha nincs legénység, és a hajó önjavító. :)

Mantis-en kívül nem nagyon szeretek másokkal átszállni, mert lassan sebeznek, ami azt jelenti, hogy ha az ellenfél behúzódik a medbay-be, akkor gyorsabban gyógyul, mint ahogy ütöm. Plusz ha bajban vagyok a játék elején, mert a teleport lassabban töltene vissza, mint ahogy elfogy az embereim hp-ja, akkor a mantisek elég gyorsak hozzá, hogy kb. nulla sérüléssel körbe körbe rohangáljanak, míg vissza nem tudom őket hozni. A rock faj igazából védekezéshez tökéletes, ezért pilótának vagy "biztonsági" szakembernek (kamera vezérlőbe) szoktam használni - tökéletesen oltják a tüzet, és a sok hp-val elég időt nyernek a behatolók ellen, hogy úrrá legyek a helyzeten. Viszont átszálló egységnek szerintem gyöngék, erre nem építenék külön stratégiát. A crystal fajt őszintén szólva még nem használtam, az nem tudom milyen lesz harchoz (gondolom valahol a kettő között).

Az egyik legcsúnyább szívásom volt, mikor a 2 harcra tökéletesen felfejlesztett mantis karakteremmel az ellenséges hajó elrepült, mielőtt sikerült volna szétvernem a hajtóművüket. Azt a kört be is buktam nagyon simán - azóta ha az ellenséges hajó menekülni próbál, akkor inkább nem kockáztatok. Nincs az a csata, amit megéri megnyerni döntetlen helyett, ha ezzel az adott játék komplett bukását kockáztatom.

 

Lanius hajóval sikerült valami érdekes "buggoltatás" neked? Én próbálkoztam velük 2-3 alkalommal, de olyan sok volt a plusz hűhó, hogy inkább feladtam. Pedig nagyon érdekelne, hogy valid taktika volna-e az ellenség oxigénellátását kiiktatni, és velük átszállni. Párszor összejött, hogy megfullasztottam a másik hajó legénységét, de ez inkább csak véletlen volt.

 

 



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4871 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.01.30, 18:46

galu22,
Én is szeretem az FTL-t, időnként elő szoktam venni újra. Szerintem easy módon nem olyan nagy dolog megnyerni


Easy-t nem próbáltam. Így végiggondolva eddig két dolog miatt nem sikerült:
- túlságosan előre terveztem, és nem voltam elég rugalmas (bajban voltam, ha nem találtam a boltokban, amit kerestem)
- nem fejlesztettem elég agresszívan a legénységet a másik hajóra átruccanáshoz. Nyilván ehhez kell egy adott létszám (négy ember nekem kell a hajón, szóval 6+ legénység kell), de nem életbevágó hozzá a mantis vagy crystal karakter. A mostani fő rohamcsapat két ember volt.


Kockáztatni a játék elején én is szoktam. Ha ezek ellenére eljutok az ötödik-hatodik szektorba, akkor onnan már nem nagyon.

Hajó: az Engi A hajóval sikerült először megnyernem. (glaive beam + burst laser mk2 volt a fő fegyver. Ehhez jött még a két ember a másik hajón, a 3 drón, plusz apró)

Módosította galu22: 2020.01.30, 18:49


Krynn

Krynn

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1263 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.01.30, 10:47

galu22,

Én is szeretem az FTL-t, időnként elő szoktam venni újra. Szerintem easy módon nem olyan nagy dolog megnyerni, de hard-on még nem is próbáltam (a normal épp elég nagy kihívás). Ha már kitapasztaltad, mi a nyerő taktika, akkor ideje hajót vagy hajó modellt váltanod. Kb. tucatnyi hajó van a játékban, és többségének van 2-3 különböző modellje. A hangárban nézegesd meg, hogy a meglévő hajóidnak milyen küldetéseket kell teljesíts, hogy megnyisd az új modellt. A felfedezésnél pedig érdemes néha direkt "keresni a bajt", pl. ellenséges szektorokba utazgatni, mert bizonyos hajókat csak így tudsz megnyitni majd (én legalábbis így tapasztaltam).



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4871 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.01.30, 09:08

Hát, sosem gondoltam volna, hogy eljön ez a pillanat, de tegnap sikerült végigvinnem az FTL-t :)
 
 
aki nem tudja miről van szó:
- kóborlás a világűrben, mikorben üldöz a lázadó flotta
- rougelike, permadeath, minden finomság
- szöveges véletlen események (nem mindben van jó kimenetel)
- elég sok a változó, ami miatt nem lehet mindenre jó svájci bicska hajót fejleszteni. Sokszor kell változtatni a taktikán
- ennek ellenére ez egy tisztességes játék, ha megérti az ember a rendszerek működését, és kitapasztalja mire és mikor érdemes költeni, akkor azért jó eséllyel indul
- mondjuk van olyan játék, amikor nincs esélyed (van benne RNG, előfordulhat, hogy hamar besorsol egy olyan ellenfelet, vagy környezetetet, ahonnan nem tudsz elmenekülni. Idővel ezeket ki lehet védeni, de a játék elején végzetes lehet)
- egy parti 3-4 óra netto játékidő, de könnyen darabolható 20 perces-órás részekre (nekem ideális, jellemzően nincs egyben több időm)
- (nekem) nehéz a játék, de fura módon ez a "veszíteni poén" játékok sorába tartozik.
 
 
Egy ideje már megvan a játék (4 éve?). Néha előveszem és 2-3 próbálkozás után jegelem, eddig sosem sikerült megvernem a lázadókat. A múltkor a Bedlam során jutott eszembe, hogy teszek egy új próbát.
 
Egyébként ajánlott a játék!
 
Spoiler


Petrus

Petrus

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 4388 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.01.08, 16:53

A Bedlam-hoz még, mint KS támogató:

Nagyjából egyetértek, egy dolog maradt ki, ami döntő lehet: a "tank", amivel megyünk, fejleszthető, és a képességei behívhatók a csatákban. A main boss-t ezzel sikerült levernem, amikor a villámágyú, vagy micsoda (régen játszottam vele) stun-olta több körre is.

Szintén megemlítendő, hogy végig lehet rohanni a játékon, és akkor a boss jóval gyengébb lesz, de még így is necces, kellenek hozzá szerencsés random események.

Nekem azért tetszett, lehet, visszarakom megint. :)



strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8391 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.01.08, 08:27

Egy-két bekezdésnyi bevezetővel, meg egy gatyába rázással akár ismertető cikk is lehetne ebből. Csak mondom. ;)

galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4871 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.01.08, 07:22

BANNER SAGA

Black friday-en bezsákoltam, mert körökre osztott taktikai játékra vágytam. Van annyira jó, hogy merjem ajánlani :)

 

 

 

Banner Saga tippek.
 
 
Kampány:
- spoiler nélkül annyit, hogy néha szükség van a poénokra, mulatozásra, még szűkös lehetőségek között is
- hosszú távon kifizetődő, ha a vezetőnek van gerince, és alapvetően segít másokon. (rövid távon viszont nem...)
- érdemes szerintem két végigjátszást tervezni.
Spoiler
- a második részbe érve 3., a harmadik részbe érve 8. szintre vannak léptetve a hősök, ingyen.
- néhány esetben (Varl warhawk karaktereknél, illetve Egilnél és Ekillnél) a 6. szintre lépés nagyon fontos, mert ott választanak második tulajdonságot. Warhawkoknál a "tempest", Ekkillnél a Shield wall, Egilnél a Guts kiválasztása fontos. (ha nem teszed meg, nyolcadik szintre lépve a gép véletlenszerűen választ nekik - rosszabb - képességet). A többi karakternél nem fontos, hogy te válassz (vagy nincs választás, vagy mind jó)
- a játék legynehezebb része szerintem a harmadik részben Iver karavánja. Mivel jó néhány tag már a játék elején elérhető, ezért érdemes rájuk koncentrálni a fejlesztések során.
Spoiler
- mivel folyamatosan hiány lesz renown-ból, ezért azt tanácsolnám, hogy:
1: tartsunk talonban 10-15 pontot, hátha beesik egy jó tárgy egy városban, akár a szintlépések kárára is. (worldhook, scarlet feather, björg av leander, namejs' ring. Erre a négyre azonnal le kell csapni)
2: ha megoldható, legyen 15-20 napra elég élelmünk, akár a szintlépések kárára is (de azért 1:1 arányban nem kell vásárolni. Jellemzően elég, ha megveszel mindent, ha jó arányt - 1:3 vagy jobb - találsz)
3: az első részben néhány kulcsszereplőt megéri felfejleszteni 5. szintig (ez egyébként a másodikban is elég lenne, de ott a hatodik szint néhány esetben fontos). A harmadik részben nyolcadik szinten kezdünk, ez nagyjából elég is végig (kivéve Iver csapatánál, ott érdemes 11-ig elmenni a kulcsszereplőknél)
 
 
Taktika:
- a Varl hősök erőben (ami itt életerő és sebzés egyben), az emberek mobilitásban és akaraterőben erősebbek
- habár úgy tűnik, hogy a Varl karakterek erősebbek az embereknél, ez csak részben igaz. Akaraterő költés hiányában lassúak, nagyok (2*2), lehetetlen őket kimenekíteni, ha bajban vannak, néha beragadnak egy másik karakter mögé. Szerintem a hatból két Varlnál többet nem érdemes vinni egy csatába, de kettőt szinte mindig megéri.
- az ember karakterek (a baltás ikrek, az íjászok, lándzsások) jobban működnek úgy, ha van a csapatban "akaraterő visszatöltő" képességgel rendelkező figura. (bárdok, lándzsások, landsman-ek)
- az első két részben a legnagyobb sebzéseket íjászokkal lehet bevinni, bár a pozícionálásuk kulcskérdés. (ha egy helyben maradsz lövés előtt, akkor nagyon nagy bónuszt kapnak). A harmadik részben is így van, azonban itt már elég gyakoriak az olyan ellenfelek, amik egy csapással kivégzik őket, így kikopnak majd a csapatból.
- mivel felváltva lép a játékos és az AI, megéri néhány életerőn meghagyni az ellenfeleket (maim). Ekkor sebezni már nem tudnak, de elveszik az ellenfél körét.
(utóbbi pont alól kivétel az emberek. Mindegyik ember karakternek van olyan képessége, ami akkor is nagyon kellemetlen, ha már 1 életponton vannak. Ezek aktiválása mondjuk akaraterőbe kerül.)
- fura módon a varlokat, dredge-eket elég könnyű kiismerni, beazonosítani a legnagyobb fenyegetést közülük. A legtöbb problémát az ember ellenfelek okozták nekem: az íjászok és lándzsások könnyen elintézhetők, de ha előbb jönnek biztos lenulláznak valakit. A gyalogosok pedig nagyon idegesítőek, mert megnyomorítva sem lehet őket leírni, amíg van akaraterejük (guts, bloody flail, runthrough képességek miatt)
- a varázslókat (Eyvind, ZEfr, Juno) leszámítva nincs olyan karakter, akinek ne jönne jól a maximumra fejlesztett armor break, és 2 pontnyi extertion

Módosította galu22: 2020.01.08, 07:26


galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4871 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.12.27, 20:52

Még egy megjegyzés. Bedlam (Skyshine's Bedlam Deluxe néven is fut).

 

Bundle-ből szereztem, és alapvetően nem tűnt rossznak.

Érj célba néhány száz civillel, véletlen generált események által hátráltatva, Mad Max-Gamma World-Dredd bíró stílusú környezetben.

 

Pro:

- nagyon hangulatos, kicsit komolytalan grafika

Spoiler

 

Spoiler

- egyészen kiváló a zene!

- érdekesek a véletlen események

- brutál nehéz (permanens halál, jellemzően egy hiba után, nincs toborzás, csak véletlen esemény során)

 

Kontra

- szerintem átgondolatlan a játékmenet. Hivatalosan célba kell érni a civilekkel, de valójában van egy irdatlan kemény boss ellenfél, aki feltörli veled a padlót (szerintem kivédhetetlen, ha nem készülsz rá). Azaz megérné lassítani a haladást, és jobb csapatot kinevelni. És... az a fura, hogy a játék ezt meg is engedni, azaz az optimális viselkedés a minél lassabb haladás, mindenhol csatázva, hogy a lehető legjobb csapatod legyen a végére. (a narráció nem ezt suggallja, hanem haladásra ösztönöz)

- összesen négy egységtípus van, mind egy darab lényegi szintlépéssel. Az egyedi lényektől eltekintve az ellenfelek is a négy típus valamelyikébe tartoznak. Elég kicsi a változatosság (pláne figyelembe véve, hogy a deadeye használata nagyon körülményes, legegyszerűbb otthon hagyni őket)

- elég gyakran ismétlődnek a térképek (kellene még jó néhány, véletlen generáláshoz nagyobb adatbázis kellene)

- fura módon még a véletlen események közt is van, ami kétszer előjött egy végigjátszás során (kellene még minimum 30-40, bár így is hamar "meg lehet tanulni" a jó válaszokat)

 

 

Érdekes próbálkozás, de az elődökhöz (FTL- faster than light, mint random generált veszélyes utazás, X-Com, mint taktikai harc véletlen generált helyszínen) egyáltalán nem tud felnőni. Alapvetően a véletlen elemek gyakori ismétlődésénél, a kevéssé specializálható saját egységeknél, és a túl gyorsan kiismerhető ellenfeleknél bukik el. Összességében el lehet vele tölteni az időt, de szerintem teljes árat semmiképpen nem ér.


Módosította galu22: 2019.12.27, 20:52


strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8391 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.12.27, 14:41

Én meg a Phoenix Pointot nyomkodom mostanában, ami az eredeti X-COM/UFO játékok atyjának, Julian Gollopnak az új játéka. Ezt Figen lehetett közösségileg megfinanszírozni (akkor majdnem elcsábultam, de végül nem), aztán a fejlesztés célegyenesében az Epic átcsúsztatott egy táska pénzt nekik egy évnyi exkluzivitásért. Én most a 300 Forintért vesztegetett 3 havi Xbox Game Pass keretében játszom, amibe nem rég került be a játék, szóval lehet, hogy ez az exkluzivitás csak a Steammel és a GOG-gal szemben létezik.

Nem akarom bő lére engedni, szóval csak vázlatpontokban:

- A játék alapvetően az UFO szellemi örököse. Olyan, mintha a Terror from The Deepet és az Apocalypse-et keverték volna össze a korszellemnek megfelelő tálalásban.

- Az idegenek itt nem a világűrből támadnak, hanem a tengerből másznak elő. Valójában azonban nem is idegenek, hanem egy rejtélyes, vírusos vörös köd hatására tömegesen a tengerbe vándorolt emberek mutálódott változatai, akik hódítási szándékkal térnek vissza.

- Visszaköszön a régi jó kétrétegű játékélmény: a geoscape-en vezérelt stratégia és management  váltakozik a taktikai harci küldetésekkel.

- A terepről visszahozott tárgyakat, idegen holt- vagy élő testeket és egyéb információkat kikutatva szerezhetünk jobb felszerelést, illetve a stratégia továbbgördítéséhez szükséges tudást.

- A vörös köd terjedésének harmadik hullámával állunk szemben, szóval a Földön már csak kevés, városállamokhoz hasonló település található. Ezek jellemzően 3 nagy szervezet egyikéhez tartoznak, akik mind más elvek szerint állnak hozzá a fenyegetéshez.
Velük lehet diplomatásat játszani, így tőlük tudunk katonákat toborozni, illetve kitartó nyalizás után hozzáférhetünk az ő kutatásaikhoz és fejlesztéseikhez is. Persze a felvett katonák felszerelését reverse engineering segítségével is kikutathatjuk.

- A taktikai rész kicsit a régi X-COM és az új XCOM keveréke. Mindenkinek 4 akciópontja van. Egy támadás, gyógyítás vagy gránát hajítás jellemzően 2 pontba kerül. Mozogni a katona sebességének megfelelő mennyiségűt lehet pontonként, tehát ha mind a 4 pontot a mozgásra fordítjuk, akkor 4-szer annyit mozoghatunk. A sorrend tetszőleges, simán megjátszhatjuk azt is, hogy kilépünk a fal mögül, lövünk egyet, majd visszamozgunk.

- A katonák rendelkeznek Will pontokkal is. Ezekből tudnak különleges képességeket aktiválni (harci kiáltás, gyorsabb tüzelés, jetpack használata), de ha elfogy, akkor a katona könnyen pánikba eshet. Természetesen vannak ellenfelek, akik pont arra játszanak, hogy lecsökkentség a katonáink Will pontjait.
- A fedezékek hasonlóan működnek, mint az új XCOM-ban, viszont itt nem százalékokon alapul a találati rendszer, hanem a gép szépen kiszámolja az összes kilőtt lövedék útját, és az alapján mondja meg, hogy mi történik. Előfordulhat, hogy egy 6 golyós burstből 2 golyó az idegen lábába, 1 a fejébe, 3 pedig a mögötte lévő fedezékbe fúródik.
Mindegyik katonával van lehetőségünk kézi célzásra, így akár kifejezetten célozhatunk egy bizonyos testrészre is. Amikor ebbe a módba váltunk, akkor azonnal világossá válik, hogyan is működik a rendszer, de az alábbi videó szépen elmagyarázza:

 

A hivatalos YT csatornán van még néhány hasonló oktató videó, érdemes megnézni őket:
https://www.youtube.com/channel/UCx0spQFNufSII1tPpcA0M_w/videos
 

Alapvetően játszható a játék, de az a véleményem, hogy a sok csúszás ellenére is bőven ráfért volna még vagy félév-év fejlesztés/polírozás. Mivel még most is kalapálgatják, illetve vannak beígérve DLC-k is, bízom benne, hogy egyszer jó is lesz, de most még vannak betegségei:

- A geoscape nézet kezelő felülete esetlen. A gyártási képernyőn classonkénti szűrés ellenére is nehéz megtalálni a sokféle eszköz között, hogy melyik fegyverhez is akartunk lőszert gyártani, a kutatási sor is nehezen kezelhető, és ember legyen a talpán, aki két bázis és két repülő legénységét gyorsan tudja menedzselni. Egyszerűen nem ergonomikus, nem áll kézre.

- Nem mindig egyértelmű, hogy mi (miért) történik. Például egyszer csak azt vettem észre, hogy az egyik bázisom kiszürkült. Többször visszatöltöttem, próbálkoztam rájönni, hogy mi a helyzet, aztán leesett, hogy az idegenek megtámadták, csak épp nem volt a helyszínen egy katona sem, ezért automatikusan vesztettem. Csak amíg az UFO-ban megjelent előtte egy nagy csészealj, ami rárepült a bázisunkra, és később még a Hyperwave Decoder azt is megmondta, hogy megtorlási céllal indították, itt egyszerűen semmi nem utal arra, hogy támadásnak nézünk elébe, és a bázis elvesztésének tényéről sem nagyon kapunk visszajelzést, szóval lehet, hogy emiatt egy tök régi mentést kell visszahívnunk, mert egyszerűen észre sem vesszük.

- A geoscape és a taktikai mód közötti töltögetés nagyon sok ideig tart (nekem most nem SSD-n van a játék).

- Taktikai módban elég sokat gondolkozik a gép a lépésein, és az is előfordul, hogy az idegenek köre soha nem ér véget, csak a játék bezárása és újraindítása segít rajta.

- Földalatti küldetéseknél nem mindig fedeződik fel az a terület, ahova már eljutottunk, így nagyon nehéz tájékozódni, az ember csak forgatja a nézetet, hogy lásson valamit.

 

Ezek miatt eléggé felemásak az érzéseim egyelőre, ajánlani így még nem tudom. Az Xbox Game Passra fordított 300 forintot egyáltalán nem sajnálom érte, hiszen ~100 másik játék is elérhető mellette, így például az Ori and the Blind Forestet és a Rise of The Tomb Raidert is végigjátszottam, amiket viszont szívesen ajánlok.
Aki nagy X-COM rajongó, az kísérleti jelleggel megnézheti most is a Phoeinx Pointot, de szerintem érdemes kivárni vele a Steam/GOG-megjelenést, remélhetőleg addigra kigyógyítják a gyermekbetegségeiből.



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4871 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.12.26, 16:19

BANNER SAGA

Black friday-en bezsákoltam, mert körökre osztott taktikai játékra vágytam. Van annyira jó, hogy merjem ajánlani :)

 

 

Különlegesség 1:

A csatában (a harmadik részig) nincs számottevő véletlen elem. A sebzések fixek, a páncélzat és az életerő látható, mint ahogy a cselekvési sorrend is. (nincs % találati esély, vagy véletlen "4-10" sebzés) Ez nekem nagyon tetszik, mert jó kis terveket lehet kitalálni, egymásra épülő kombókat lehet próbálgatni.

 

különlegesség 2:

A lépés olyan, mint a sakkban: azaz az egyik oldal lép egy egységgel, majd a másik is eggyel, függetlenül attól, hogy hány egységből áll a csapata. Emiatt elég vikinges hangulatú taktika alakul ki. Megnyomorítani (idálisan 1 strength értékig leverni) éri meg az ellenfeleket, nem megölni. (a megnyomorított egységgel is lépni kell, ami egy elvesztegetett kör)

A legnagyobb szívás a játékban, ha 6 gyenge egységgel 3 igazán erős lényt kellene megverni (kétszer lépnek, amíg te egyszer)

 

Pro:

- elég menő, Disney-féle, kézzel rajzolt grafika

- jól megírt párbeszédek

- jól megírt történet (vikinges dupla ragnarök)

- a négy játszható faj, a varlok (óriás kb., nagyjából az idealizált vikingek), az emberek, a kentaurok és a kőemberek elég jó egyensúlyban vannak, igazából keverni érdemes őket.

- nagyon jól sikerült belőni az apokalipszis kilátástalan hangulatát, talán a legjobban sikerült játék ebből a szempontból.

- talán a legfontosabb: a játék érdekes helyzetbe hoz a felkínált véletlen és fix eseményekkel kapcsolatban. Igazából nem ad támpontot, hogy mi az igazi válasz. Van arra példa, hogy X megbízhatatlannak tűnő ember egy görény marad, de arra is, hogy hű barát lesz. Olyan is van, hogy megbízhatónak tűnik, és elárul, de arra is, hogy nem. Valaki jelentkezik egy öngyilkos feladatra, nem tudod előre, hogy visszatér, vagy nem. Segítesz 30-40 éhezőnek, beveszed őket a csapatba? A lelkiismereted megnyugtatod, de a karaván tagjai, akik már eddig is kevesellték a fejadagot, nem fognak örülni. Van olyan döntés, amit az első részben hozol meg, de következménye csak a harmadikban lesz majd. Ez a rész kivételesen jól sikerült.

 

 

 

 

Kontra:

- mivel kickstarteren finanszírozott játék, látható, hogy nem volt elég a pénz. Elsősorban a szinkron hiánya zavaró. Pontosabban nem is zavaró, mert a játék alapvetően feliratos, a karakterek némák. Viszont néhány alkalommal van szinkron, és akkor látszik, hogy mennyit adott volna az élményhez

 

- az egyébként zseniális "a döntésednek valódi következményei vannak" megoldásnak azért van két érdekes mellékhatása.

1: a harmadik részben olyan karakterek szerepelnek sokat, akik előtte nem igazán. (mivel a többi karakternek ekkorra már több esélye is volt végleg megmurdelni, így nehéz volt hozzájuk tartalmat írni)

2: a harmadik rész játékidőre a legrövidebb úgy, hogy egyébként az első két részben található tartalom sokszorosát írták meg hozzá. Ennek az az oka, hogy a sok döntés miatt rengeteg alternatív cselekményszál létezik, amit sosem fogsz látni a korábbi döntéseid miatt. Például, ha egy konfliktusban A oldal mellé állsz, a B oldal cselekményét nem fogod látni. Ha X szereplő már halott, akkor nem fogod látni, hogy kibékül Y szereplővel, stb.

 

- főképp az első részben jellemző, hogy az ellenfelek elég hasonlóak egymáshoz, főleg a harmadik fejezetben. (A 2-3. részben ezen sokat fejlesztettek.)

 

- van 1-2 egyedi szereplő, akik nem egészen tesztelt képzettséget kaptak. Szerintem a legdurvább Alette, akit overwatch képességgel (és knockback tárggyal) használva egy túl könnyű játékot kapunk. Van más is (Scathach + mule kick például), de Alette a legkeményebb. Persze nem kötelező használni ezeket, de azért, na.

 

- van olyan, hogy egy sokat fejlesztett karakter offscreen megmurdel. Elég sokszor. Ez azért elég dühítő, mert viszi magával a varázstárgyait, illetve a fejlesztésébe ölt játékbeli valutát, a renown-t is. (létezik olyan karakter, akit ez nem fenyeget, de nem sok) Kicsit javítja az összképet, hogy azért sokszor van előjele a dolognak (pl. ha öngyilkos küldetésre küldöd)

 

- végül: bár a játék számozása 1-2-3, igazából ez egy játék, külön-külön nem értelmezhetők a részek.

 

 

https://www.mobygames.com/images/promo/original/1472001391-2236347881.jpg


Módosította galu22: 2019.12.26, 16:23


Dronner

Dronner

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5625 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.08.02, 07:18

galu22

nagyhatalommal játszva azért elég... cinikus a játék világképe. Kifejleszted a haditechnikát (lehet mást is, de ez a legnagyobb kasza) -> szerzel hozzá beszállítókat -> mikor az angolok az orrodra akarnak koppintani, megvéded magad -> rengeteget kaszálsz, ahogy mindenki megveszi a fegyvereidet -> elkezd visszaesni a profitod -> rájössz, hogy azért, mert mindenki felszerelte a seregét, és nem kell neki még egy -> rájössz, hogy háborút kell provokálnod, minél több ország részvételével, hogy újra felmenjen a kereslet. [/size]

A cinikus alatt azt érted, realista? :D



kukac

kukac

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1163 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.08.01, 21:10

 

Ez miért lenne értelmezhetetlen? Nem hinném hogy az űrbirodalmak csak úgy heccből hadat üzengetnének egymásnak. Amiknél meg igen, (Determined Exterminators, Devouring Swarm, Fanatic Purifiers) azoknak meg úgy is folyamatos casus belli-(j)ük van mindenkire. A többi bekezdéssel egyet értek.



Egy exterminatornak van, eddig stimmel. Viszont neked, akinek a szomszédja egy nyíltan exterminator faj, claim-et kell szerezned, hogy meg tudd támadni, ami azért elég wtf...

 


??? Az exterminator minden szomszédjának van Containment casus bellije ellenük.

A Vicky2-vel nem játszottam.



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4871 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.08.01, 19:13

Ez miért lenne értelmezhetetlen? Nem hinném hogy az űrbirodalmak csak úgy heccből hadat üzengetnének egymásnak. Amiknél meg igen, (Determined Exterminators, Devouring Swarm, Fanatic Purifiers) azoknak meg úgy is folyamatos casus belli-(j)ük van mindenkire. A többi bekezdéssel egyet értek.



Egy exterminatornak van, eddig stimmel. Viszont neked, akinek a szomszédja egy nyíltan exterminator faj, claim-et kell szerezned, hogy meg tudd támadni, ami azért elég wtf...


Egyébként, ha szereted a Stellarist, és nem ismered, próbálkozz meg a Vicky 2-vel. Az egyetlen PDS játék, ami

- úgy is érdekes, ha nem terjeszkedsz (Belgium és Svédország például kifejezetten élvezetes játék)

- egyedülálló módon a belpolitika is érdekes (népesség arányainak módosítása, írástudatlanság felszámolása, máshol még nem látott krízisek, például anarchista bombadobálók)

- van két szuperhatalom, amiket nem fogsz tudni teljesen megtörni (britek, oroszok), bár egyes háborúkban legyőzni igen. (oké, van összesen talán három ország - a németek, az amcsik és a franciák - akikkel be lehet őket előzni, de kábé ennyi)

- gyorsan le lehet zavarni egy játékot (1836 - 1936)

- viszonylag normális világgazdaság szimuláció van a játékban (kereslettel, kínálattal)

Két problémája van:

- a korszakhoz illeszkedő ezredszintű hadszervezet. Mikor eljutsz a huszadik századba, és több százezer embert tudsz toborozni, egyszerűen játszhatatlanná válik a háborúzás. (őszintén, ki fog egyenként kétszáz ezredet toborozni, felszerelni, a gyülekezési pontra irányítani. Megőrülsz.)

- nagyhatalommal játszva azért elég... cinikus a játék világképe. Kifejleszted a haditechnikát (lehet mást is, de ez a legnagyobb kasza) -> szerzel hozzá beszállítókat -> mikor az angolok az orrodra akarnak koppintani, megvéded magad -> rengeteget kaszálsz, ahogy mindenki megveszi a fegyvereidet -> elkezd visszaesni a profitod -> rájössz, hogy azért, mert mindenki felszerelte a seregét, és nem kell neki még egy -> rájössz, hogy háborút kell provokálnod, minél több ország részvételével, hogy újra felmenjen a kereslet. Ha nem teszed, bejelenthetsz egy államcsődöt.



kukac

kukac

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1163 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.08.01, 13:05

Attól függ mennyi az a pár hónap, kb. április óta szabadságon vannak. :D Az Ancient Relics megjelenése óta csak bugfix patchek voltak.

 

- van néhány EU/HoI maradvány, ami értelmezhetetlen Stellarisban, mégis bekerült (pl. háborús indok keresése DoW előtt)

 

 

Ez miért lenne értelmezhetetlen? Nem hinném hogy az űrbirodalmak csak úgy heccből hadat üzengetnének egymásnak. Amiknél meg igen, (Determined Exterminators, Devouring Swarm, Fanatic Purifiers) azoknak meg úgy is folyamatos casus belli-(j)ük van mindenkire. A többi bekezdéssel egyet értek.

 

Nekem a kedvencem az End of the Cycle, eddig egyszer hoztam össze, akkor is kinyírt a francba. :D



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4871 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.07.31, 20:05

Arra nem emlékszem már, de jelenleg Civ 6-nál járunk: https://civilization.fandom.com/wiki/Leaders_(Civ6)
és https://civilization.fandom.com/wiki/Civilizations_(Civ6)


Jónak tűnik :)



@kukac

Stellarisról nem akartam írni, de ha már feljött, nagyjából így látom most (néhány hónapja már nem követem)

 

 
problémák:
- béna diplomácia
- egymáshoz nagyon hasonló fajok
- pofonegyszerű harc, egy hadjárat során nagyon könnyen megverhető AI (nem "érti" miért kap pontot és miért nem)
- az AI-ra nem képes normálisan menedzselni a szekotorokat, de saját kézben nem tarthatod meg őket
- az egységbalansz nem jó, nincs értelme nagy hajókat építeni
- az árazás, és a javítás DLC-ként megjelentetése felháborító. Ha nem figyelsz, azt veszed észre, hogy kifizettél 100 dolcsit, és a játék még mindig nem olyan, mint amire vártál (mondjuk eddig azért nem jutottam el, viszonylag hamar kiszálltam)
- van néhány EU/HoI maradvány, ami értelmezhetetlen Stellarisban, mégis bekerült (pl. háborús indok keresése DoW előtt)
 
 
Vannak nagyon jó dolgai a játéknak:
- mikro kezelhető szintű marad, ha a lakható bolygók gyakoriságát minimumra (0,25*) veszed
- a fejlesztésre kitalált ("kártyás") rendszer nagyon jó. Egyszerű használni, de jelentősen megnehezíti a más játékokban jellemző "Kulcsfontosságú tech kifejlesztése = win" taktikát
- nagyon tetszik, hogy az AI civilizációk nem ugyanúgy indulnak, mint a játékos. Előfordulhat, hogy mire találkoztok, négyszer akkora, mint te.
 
A legfontosabb, amiben a játék biztosan egyedülálló:
a küldetések, és a felfedezés. Imádom. Nem is jut eszembe hasonló mértékű tartalom stratégia játékban. Ráadásul ezt folyamatosan bővítik tovább:
 
Spoiler
 
Science Officer -scientist name- reports that the signal was unexpectedly easy to decipher... but the team has spent considerable time confirming that it was not a hoax. It is a repeating, half-coherent message in the -empire adjective- language - something like a poem. It repeats the phrases GRAVITY IS DESIRE and TIME IS SIGHT. It encodes co-ordinates near the black hole. And it ends with a dedication by name to the Science Officer - who adds dispassionately that they have confirmed that the signal has been radiating into interstellar space before their birth. It fact, the signal may predate our civilization.
A: Fascinating! Send the vessel to those co-ordinates!
B: This is a trick, or a trap. Log it and move on.
 
(vessel sent)
Spoiler
 
(trick or trap)
Spoiler

Módosította strato: 2019.08.01, 13:44



[Fantasy háttér] [Sötét háttér]