Ugrás tartalomhoz


Fotó

Stratégiai játékok - általános


  • Válasz írásához lépj be
615 hozzászólás érkezett eddig

Petrus

Petrus

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 4341 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.01.08, 16:53

A Bedlam-hoz még, mint KS támogató:

Nagyjából egyetértek, egy dolog maradt ki, ami döntő lehet: a "tank", amivel megyünk, fejleszthető, és a képességei behívhatók a csatákban. A main boss-t ezzel sikerült levernem, amikor a villámágyú, vagy micsoda (régen játszottam vele) stun-olta több körre is.

Szintén megemlítendő, hogy végig lehet rohanni a játékon, és akkor a boss jóval gyengébb lesz, de még így is necces, kellenek hozzá szerencsés random események.

Nekem azért tetszett, lehet, visszarakom megint. :)



strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8246 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.01.08, 08:27

Egy-két bekezdésnyi bevezetővel, meg egy gatyába rázással akár ismertető cikk is lehetne ebből. Csak mondom. ;)

galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4785 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.01.08, 07:22

BANNER SAGA

Black friday-en bezsákoltam, mert körökre osztott taktikai játékra vágytam. Van annyira jó, hogy merjem ajánlani :)

 

 

 

Banner Saga tippek.
 
 
Kampány:
- spoiler nélkül annyit, hogy néha szükség van a poénokra, mulatozásra, még szűkös lehetőségek között is
- hosszú távon kifizetődő, ha a vezetőnek van gerince, és alapvetően segít másokon. (rövid távon viszont nem...)
- érdemes szerintem két végigjátszást tervezni.
Spoiler
- a második részbe érve 3., a harmadik részbe érve 8. szintre vannak léptetve a hősök, ingyen.
- néhány esetben (Varl warhawk karaktereknél, illetve Egilnél és Ekillnél) a 6. szintre lépés nagyon fontos, mert ott választanak második tulajdonságot. Warhawkoknál a "tempest", Ekkillnél a Shield wall, Egilnél a Guts kiválasztása fontos. (ha nem teszed meg, nyolcadik szintre lépve a gép véletlenszerűen választ nekik - rosszabb - képességet). A többi karakternél nem fontos, hogy te válassz (vagy nincs választás, vagy mind jó)
- a játék legynehezebb része szerintem a harmadik részben Iver karavánja. Mivel jó néhány tag már a játék elején elérhető, ezért érdemes rájuk koncentrálni a fejlesztések során.
Spoiler
- mivel folyamatosan hiány lesz renown-ból, ezért azt tanácsolnám, hogy:
1: tartsunk talonban 10-15 pontot, hátha beesik egy jó tárgy egy városban, akár a szintlépések kárára is. (worldhook, scarlet feather, björg av leander, namejs' ring. Erre a négyre azonnal le kell csapni)
2: ha megoldható, legyen 15-20 napra elég élelmünk, akár a szintlépések kárára is (de azért 1:1 arányban nem kell vásárolni. Jellemzően elég, ha megveszel mindent, ha jó arányt - 1:3 vagy jobb - találsz)
3: az első részben néhány kulcsszereplőt megéri felfejleszteni 5. szintig (ez egyébként a másodikban is elég lenne, de ott a hatodik szint néhány esetben fontos). A harmadik részben nyolcadik szinten kezdünk, ez nagyjából elég is végig (kivéve Iver csapatánál, ott érdemes 11-ig elmenni a kulcsszereplőknél)
 
 
Taktika:
- a Varl hősök erőben (ami itt életerő és sebzés egyben), az emberek mobilitásban és akaraterőben erősebbek
- habár úgy tűnik, hogy a Varl karakterek erősebbek az embereknél, ez csak részben igaz. Akaraterő költés hiányában lassúak, nagyok (2*2), lehetetlen őket kimenekíteni, ha bajban vannak, néha beragadnak egy másik karakter mögé. Szerintem a hatból két Varlnál többet nem érdemes vinni egy csatába, de kettőt szinte mindig megéri.
- az ember karakterek (a baltás ikrek, az íjászok, lándzsások) jobban működnek úgy, ha van a csapatban "akaraterő visszatöltő" képességgel rendelkező figura. (bárdok, lándzsások, landsman-ek)
- az első két részben a legnagyobb sebzéseket íjászokkal lehet bevinni, bár a pozícionálásuk kulcskérdés. (ha egy helyben maradsz lövés előtt, akkor nagyon nagy bónuszt kapnak). A harmadik részben is így van, azonban itt már elég gyakoriak az olyan ellenfelek, amik egy csapással kivégzik őket, így kikopnak majd a csapatból.
- mivel felváltva lép a játékos és az AI, megéri néhány életerőn meghagyni az ellenfeleket (maim). Ekkor sebezni már nem tudnak, de elveszik az ellenfél körét.
(utóbbi pont alól kivétel az emberek. Mindegyik ember karakternek van olyan képessége, ami akkor is nagyon kellemetlen, ha már 1 életponton vannak. Ezek aktiválása mondjuk akaraterőbe kerül.)
- fura módon a varlokat, dredge-eket elég könnyű kiismerni, beazonosítani a legnagyobb fenyegetést közülük. A legtöbb problémát az ember ellenfelek okozták nekem: az íjászok és lándzsások könnyen elintézhetők, de ha előbb jönnek biztos lenulláznak valakit. A gyalogosok pedig nagyon idegesítőek, mert megnyomorítva sem lehet őket leírni, amíg van akaraterejük (guts, bloody flail, runthrough képességek miatt)
- a varázslókat (Eyvind, ZEfr, Juno) leszámítva nincs olyan karakter, akinek ne jönne jól a maximumra fejlesztett armor break, és 2 pontnyi extertion

Módosította galu22: 2020.01.08, 07:26


galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4785 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.12.27, 20:52

Még egy megjegyzés. Bedlam (Skyshine's Bedlam Deluxe néven is fut).

 

Bundle-ből szereztem, és alapvetően nem tűnt rossznak.

Érj célba néhány száz civillel, véletlen generált események által hátráltatva, Mad Max-Gamma World-Dredd bíró stílusú környezetben.

 

Pro:

- nagyon hangulatos, kicsit komolytalan grafika

Spoiler

 

Spoiler

- egyészen kiváló a zene!

- érdekesek a véletlen események

- brutál nehéz (permanens halál, jellemzően egy hiba után, nincs toborzás, csak véletlen esemény során)

 

Kontra

- szerintem átgondolatlan a játékmenet. Hivatalosan célba kell érni a civilekkel, de valójában van egy irdatlan kemény boss ellenfél, aki feltörli veled a padlót (szerintem kivédhetetlen, ha nem készülsz rá). Azaz megérné lassítani a haladást, és jobb csapatot kinevelni. És... az a fura, hogy a játék ezt meg is engedni, azaz az optimális viselkedés a minél lassabb haladás, mindenhol csatázva, hogy a lehető legjobb csapatod legyen a végére. (a narráció nem ezt suggallja, hanem haladásra ösztönöz)

- összesen négy egységtípus van, mind egy darab lényegi szintlépéssel. Az egyedi lényektől eltekintve az ellenfelek is a négy típus valamelyikébe tartoznak. Elég kicsi a változatosság (pláne figyelembe véve, hogy a deadeye használata nagyon körülményes, legegyszerűbb otthon hagyni őket)

- elég gyakran ismétlődnek a térképek (kellene még jó néhány, véletlen generáláshoz nagyobb adatbázis kellene)

- fura módon még a véletlen események közt is van, ami kétszer előjött egy végigjátszás során (kellene még minimum 30-40, bár így is hamar "meg lehet tanulni" a jó válaszokat)

 

 

Érdekes próbálkozás, de az elődökhöz (FTL- faster than light, mint random generált veszélyes utazás, X-Com, mint taktikai harc véletlen generált helyszínen) egyáltalán nem tud felnőni. Alapvetően a véletlen elemek gyakori ismétlődésénél, a kevéssé specializálható saját egységeknél, és a túl gyorsan kiismerhető ellenfeleknél bukik el. Összességében el lehet vele tölteni az időt, de szerintem teljes árat semmiképpen nem ér.


Módosította galu22: 2019.12.27, 20:52


strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8246 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.12.27, 14:41

Én meg a Phoenix Pointot nyomkodom mostanában, ami az eredeti X-COM/UFO játékok atyjának, Julian Gollopnak az új játéka. Ezt Figen lehetett közösségileg megfinanszírozni (akkor majdnem elcsábultam, de végül nem), aztán a fejlesztés célegyenesében az Epic átcsúsztatott egy táska pénzt nekik egy évnyi exkluzivitásért. Én most a 300 Forintért vesztegetett 3 havi Xbox Game Pass keretében játszom, amibe nem rég került be a játék, szóval lehet, hogy ez az exkluzivitás csak a Steammel és a GOG-gal szemben létezik.

Nem akarom bő lére engedni, szóval csak vázlatpontokban:

- A játék alapvetően az UFO szellemi örököse. Olyan, mintha a Terror from The Deepet és az Apocalypse-et keverték volna össze a korszellemnek megfelelő tálalásban.

- Az idegenek itt nem a világűrből támadnak, hanem a tengerből másznak elő. Valójában azonban nem is idegenek, hanem egy rejtélyes, vírusos vörös köd hatására tömegesen a tengerbe vándorolt emberek mutálódott változatai, akik hódítási szándékkal térnek vissza.

- Visszaköszön a régi jó kétrétegű játékélmény: a geoscape-en vezérelt stratégia és management  váltakozik a taktikai harci küldetésekkel.

- A terepről visszahozott tárgyakat, idegen holt- vagy élő testeket és egyéb információkat kikutatva szerezhetünk jobb felszerelést, illetve a stratégia továbbgördítéséhez szükséges tudást.

- A vörös köd terjedésének harmadik hullámával állunk szemben, szóval a Földön már csak kevés, városállamokhoz hasonló település található. Ezek jellemzően 3 nagy szervezet egyikéhez tartoznak, akik mind más elvek szerint állnak hozzá a fenyegetéshez.
Velük lehet diplomatásat játszani, így tőlük tudunk katonákat toborozni, illetve kitartó nyalizás után hozzáférhetünk az ő kutatásaikhoz és fejlesztéseikhez is. Persze a felvett katonák felszerelését reverse engineering segítségével is kikutathatjuk.

- A taktikai rész kicsit a régi X-COM és az új XCOM keveréke. Mindenkinek 4 akciópontja van. Egy támadás, gyógyítás vagy gránát hajítás jellemzően 2 pontba kerül. Mozogni a katona sebességének megfelelő mennyiségűt lehet pontonként, tehát ha mind a 4 pontot a mozgásra fordítjuk, akkor 4-szer annyit mozoghatunk. A sorrend tetszőleges, simán megjátszhatjuk azt is, hogy kilépünk a fal mögül, lövünk egyet, majd visszamozgunk.

- A katonák rendelkeznek Will pontokkal is. Ezekből tudnak különleges képességeket aktiválni (harci kiáltás, gyorsabb tüzelés, jetpack használata), de ha elfogy, akkor a katona könnyen pánikba eshet. Természetesen vannak ellenfelek, akik pont arra játszanak, hogy lecsökkentség a katonáink Will pontjait.
- A fedezékek hasonlóan működnek, mint az új XCOM-ban, viszont itt nem százalékokon alapul a találati rendszer, hanem a gép szépen kiszámolja az összes kilőtt lövedék útját, és az alapján mondja meg, hogy mi történik. Előfordulhat, hogy egy 6 golyós burstből 2 golyó az idegen lábába, 1 a fejébe, 3 pedig a mögötte lévő fedezékbe fúródik.
Mindegyik katonával van lehetőségünk kézi célzásra, így akár kifejezetten célozhatunk egy bizonyos testrészre is. Amikor ebbe a módba váltunk, akkor azonnal világossá válik, hogyan is működik a rendszer, de az alábbi videó szépen elmagyarázza:

 

A hivatalos YT csatornán van még néhány hasonló oktató videó, érdemes megnézni őket:
https://www.youtube.com/channel/UCx0spQFNufSII1tPpcA0M_w/videos
 

Alapvetően játszható a játék, de az a véleményem, hogy a sok csúszás ellenére is bőven ráfért volna még vagy félév-év fejlesztés/polírozás. Mivel még most is kalapálgatják, illetve vannak beígérve DLC-k is, bízom benne, hogy egyszer jó is lesz, de most még vannak betegségei:

- A geoscape nézet kezelő felülete esetlen. A gyártási képernyőn classonkénti szűrés ellenére is nehéz megtalálni a sokféle eszköz között, hogy melyik fegyverhez is akartunk lőszert gyártani, a kutatási sor is nehezen kezelhető, és ember legyen a talpán, aki két bázis és két repülő legénységét gyorsan tudja menedzselni. Egyszerűen nem ergonomikus, nem áll kézre.

- Nem mindig egyértelmű, hogy mi (miért) történik. Például egyszer csak azt vettem észre, hogy az egyik bázisom kiszürkült. Többször visszatöltöttem, próbálkoztam rájönni, hogy mi a helyzet, aztán leesett, hogy az idegenek megtámadták, csak épp nem volt a helyszínen egy katona sem, ezért automatikusan vesztettem. Csak amíg az UFO-ban megjelent előtte egy nagy csészealj, ami rárepült a bázisunkra, és később még a Hyperwave Decoder azt is megmondta, hogy megtorlási céllal indították, itt egyszerűen semmi nem utal arra, hogy támadásnak nézünk elébe, és a bázis elvesztésének tényéről sem nagyon kapunk visszajelzést, szóval lehet, hogy emiatt egy tök régi mentést kell visszahívnunk, mert egyszerűen észre sem vesszük.

- A geoscape és a taktikai mód közötti töltögetés nagyon sok ideig tart (nekem most nem SSD-n van a játék).

- Taktikai módban elég sokat gondolkozik a gép a lépésein, és az is előfordul, hogy az idegenek köre soha nem ér véget, csak a játék bezárása és újraindítása segít rajta.

- Földalatti küldetéseknél nem mindig fedeződik fel az a terület, ahova már eljutottunk, így nagyon nehéz tájékozódni, az ember csak forgatja a nézetet, hogy lásson valamit.

 

Ezek miatt eléggé felemásak az érzéseim egyelőre, ajánlani így még nem tudom. Az Xbox Game Passra fordított 300 forintot egyáltalán nem sajnálom érte, hiszen ~100 másik játék is elérhető mellette, így például az Ori and the Blind Forestet és a Rise of The Tomb Raidert is végigjátszottam, amiket viszont szívesen ajánlok.
Aki nagy X-COM rajongó, az kísérleti jelleggel megnézheti most is a Phoeinx Pointot, de szerintem érdemes kivárni vele a Steam/GOG-megjelenést, remélhetőleg addigra kigyógyítják a gyermekbetegségeiből.



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4785 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.12.26, 16:19

BANNER SAGA

Black friday-en bezsákoltam, mert körökre osztott taktikai játékra vágytam. Van annyira jó, hogy merjem ajánlani :)

 

 

Különlegesség 1:

A csatában (a harmadik részig) nincs számottevő véletlen elem. A sebzések fixek, a páncélzat és az életerő látható, mint ahogy a cselekvési sorrend is. (nincs % találati esély, vagy véletlen "4-10" sebzés) Ez nekem nagyon tetszik, mert jó kis terveket lehet kitalálni, egymásra épülő kombókat lehet próbálgatni.

 

különlegesség 2:

A lépés olyan, mint a sakkban: azaz az egyik oldal lép egy egységgel, majd a másik is eggyel, függetlenül attól, hogy hány egységből áll a csapata. Emiatt elég vikinges hangulatú taktika alakul ki. Megnyomorítani (idálisan 1 strength értékig leverni) éri meg az ellenfeleket, nem megölni. (a megnyomorított egységgel is lépni kell, ami egy elvesztegetett kör)

A legnagyobb szívás a játékban, ha 6 gyenge egységgel 3 igazán erős lényt kellene megverni (kétszer lépnek, amíg te egyszer)

 

Pro:

- elég menő, Disney-féle, kézzel rajzolt grafika

- jól megírt párbeszédek

- jól megírt történet (vikinges dupla ragnarök)

- a négy játszható faj, a varlok (óriás kb., nagyjából az idealizált vikingek), az emberek, a kentaurok és a kőemberek elég jó egyensúlyban vannak, igazából keverni érdemes őket.

- nagyon jól sikerült belőni az apokalipszis kilátástalan hangulatát, talán a legjobban sikerült játék ebből a szempontból.

- talán a legfontosabb: a játék érdekes helyzetbe hoz a felkínált véletlen és fix eseményekkel kapcsolatban. Igazából nem ad támpontot, hogy mi az igazi válasz. Van arra példa, hogy X megbízhatatlannak tűnő ember egy görény marad, de arra is, hogy hű barát lesz. Olyan is van, hogy megbízhatónak tűnik, és elárul, de arra is, hogy nem. Valaki jelentkezik egy öngyilkos feladatra, nem tudod előre, hogy visszatér, vagy nem. Segítesz 30-40 éhezőnek, beveszed őket a csapatba? A lelkiismereted megnyugtatod, de a karaván tagjai, akik már eddig is kevesellték a fejadagot, nem fognak örülni. Van olyan döntés, amit az első részben hozol meg, de következménye csak a harmadikban lesz majd. Ez a rész kivételesen jól sikerült.

 

 

 

 

Kontra:

- mivel kickstarteren finanszírozott játék, látható, hogy nem volt elég a pénz. Elsősorban a szinkron hiánya zavaró. Pontosabban nem is zavaró, mert a játék alapvetően feliratos, a karakterek némák. Viszont néhány alkalommal van szinkron, és akkor látszik, hogy mennyit adott volna az élményhez

 

- az egyébként zseniális "a döntésednek valódi következményei vannak" megoldásnak azért van két érdekes mellékhatása.

1: a harmadik részben olyan karakterek szerepelnek sokat, akik előtte nem igazán. (mivel a többi karakternek ekkorra már több esélye is volt végleg megmurdelni, így nehéz volt hozzájuk tartalmat írni)

2: a harmadik rész játékidőre a legrövidebb úgy, hogy egyébként az első két részben található tartalom sokszorosát írták meg hozzá. Ennek az az oka, hogy a sok döntés miatt rengeteg alternatív cselekményszál létezik, amit sosem fogsz látni a korábbi döntéseid miatt. Például, ha egy konfliktusban A oldal mellé állsz, a B oldal cselekményét nem fogod látni. Ha X szereplő már halott, akkor nem fogod látni, hogy kibékül Y szereplővel, stb.

 

- főképp az első részben jellemző, hogy az ellenfelek elég hasonlóak egymáshoz, főleg a harmadik fejezetben. (A 2-3. részben ezen sokat fejlesztettek.)

 

- van 1-2 egyedi szereplő, akik nem egészen tesztelt képzettséget kaptak. Szerintem a legdurvább Alette, akit overwatch képességgel (és knockback tárggyal) használva egy túl könnyű játékot kapunk. Van más is (Scathach + mule kick például), de Alette a legkeményebb. Persze nem kötelező használni ezeket, de azért, na.

 

- van olyan, hogy egy sokat fejlesztett karakter offscreen megmurdel. Elég sokszor. Ez azért elég dühítő, mert viszi magával a varázstárgyait, illetve a fejlesztésébe ölt játékbeli valutát, a renown-t is. (létezik olyan karakter, akit ez nem fenyeget, de nem sok) Kicsit javítja az összképet, hogy azért sokszor van előjele a dolognak (pl. ha öngyilkos küldetésre küldöd)

 

- végül: bár a játék számozása 1-2-3, igazából ez egy játék, külön-külön nem értelmezhetők a részek.

 

 

https://www.mobygames.com/images/promo/original/1472001391-2236347881.jpg


Módosította galu22: 2019.12.26, 16:23


Dronner

Dronner

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5524 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.08.02, 07:18

galu22

nagyhatalommal játszva azért elég... cinikus a játék világképe. Kifejleszted a haditechnikát (lehet mást is, de ez a legnagyobb kasza) -> szerzel hozzá beszállítókat -> mikor az angolok az orrodra akarnak koppintani, megvéded magad -> rengeteget kaszálsz, ahogy mindenki megveszi a fegyvereidet -> elkezd visszaesni a profitod -> rájössz, hogy azért, mert mindenki felszerelte a seregét, és nem kell neki még egy -> rájössz, hogy háborút kell provokálnod, minél több ország részvételével, hogy újra felmenjen a kereslet. [/size]

A cinikus alatt azt érted, realista? :D



kukac

kukac

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1050 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.08.01, 21:10

 

Ez miért lenne értelmezhetetlen? Nem hinném hogy az űrbirodalmak csak úgy heccből hadat üzengetnének egymásnak. Amiknél meg igen, (Determined Exterminators, Devouring Swarm, Fanatic Purifiers) azoknak meg úgy is folyamatos casus belli-(j)ük van mindenkire. A többi bekezdéssel egyet értek.



Egy exterminatornak van, eddig stimmel. Viszont neked, akinek a szomszédja egy nyíltan exterminator faj, claim-et kell szerezned, hogy meg tudd támadni, ami azért elég wtf...

 


??? Az exterminator minden szomszédjának van Containment casus bellije ellenük.

A Vicky2-vel nem játszottam.



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4785 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.08.01, 19:13

Ez miért lenne értelmezhetetlen? Nem hinném hogy az űrbirodalmak csak úgy heccből hadat üzengetnének egymásnak. Amiknél meg igen, (Determined Exterminators, Devouring Swarm, Fanatic Purifiers) azoknak meg úgy is folyamatos casus belli-(j)ük van mindenkire. A többi bekezdéssel egyet értek.



Egy exterminatornak van, eddig stimmel. Viszont neked, akinek a szomszédja egy nyíltan exterminator faj, claim-et kell szerezned, hogy meg tudd támadni, ami azért elég wtf...


Egyébként, ha szereted a Stellarist, és nem ismered, próbálkozz meg a Vicky 2-vel. Az egyetlen PDS játék, ami

- úgy is érdekes, ha nem terjeszkedsz (Belgium és Svédország például kifejezetten élvezetes játék)

- egyedülálló módon a belpolitika is érdekes (népesség arányainak módosítása, írástudatlanság felszámolása, máshol még nem látott krízisek, például anarchista bombadobálók)

- van két szuperhatalom, amiket nem fogsz tudni teljesen megtörni (britek, oroszok), bár egyes háborúkban legyőzni igen. (oké, van összesen talán három ország - a németek, az amcsik és a franciák - akikkel be lehet őket előzni, de kábé ennyi)

- gyorsan le lehet zavarni egy játékot (1836 - 1936)

- viszonylag normális világgazdaság szimuláció van a játékban (kereslettel, kínálattal)

Két problémája van:

- a korszakhoz illeszkedő ezredszintű hadszervezet. Mikor eljutsz a huszadik századba, és több százezer embert tudsz toborozni, egyszerűen játszhatatlanná válik a háborúzás. (őszintén, ki fog egyenként kétszáz ezredet toborozni, felszerelni, a gyülekezési pontra irányítani. Megőrülsz.)

- nagyhatalommal játszva azért elég... cinikus a játék világképe. Kifejleszted a haditechnikát (lehet mást is, de ez a legnagyobb kasza) -> szerzel hozzá beszállítókat -> mikor az angolok az orrodra akarnak koppintani, megvéded magad -> rengeteget kaszálsz, ahogy mindenki megveszi a fegyvereidet -> elkezd visszaesni a profitod -> rájössz, hogy azért, mert mindenki felszerelte a seregét, és nem kell neki még egy -> rájössz, hogy háborút kell provokálnod, minél több ország részvételével, hogy újra felmenjen a kereslet. Ha nem teszed, bejelenthetsz egy államcsődöt.



kukac

kukac

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1050 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.08.01, 13:05

Attól függ mennyi az a pár hónap, kb. április óta szabadságon vannak. :D Az Ancient Relics megjelenése óta csak bugfix patchek voltak.

 

- van néhány EU/HoI maradvány, ami értelmezhetetlen Stellarisban, mégis bekerült (pl. háborús indok keresése DoW előtt)

 

 

Ez miért lenne értelmezhetetlen? Nem hinném hogy az űrbirodalmak csak úgy heccből hadat üzengetnének egymásnak. Amiknél meg igen, (Determined Exterminators, Devouring Swarm, Fanatic Purifiers) azoknak meg úgy is folyamatos casus belli-(j)ük van mindenkire. A többi bekezdéssel egyet értek.

 

Nekem a kedvencem az End of the Cycle, eddig egyszer hoztam össze, akkor is kinyírt a francba. :D



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4785 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.07.31, 20:05

Arra nem emlékszem már, de jelenleg Civ 6-nál járunk: https://civilization.fandom.com/wiki/Leaders_(Civ6)
és https://civilization.fandom.com/wiki/Civilizations_(Civ6)


Jónak tűnik :)



@kukac

Stellarisról nem akartam írni, de ha már feljött, nagyjából így látom most (néhány hónapja már nem követem)

 

 
problémák:
- béna diplomácia
- egymáshoz nagyon hasonló fajok
- pofonegyszerű harc, egy hadjárat során nagyon könnyen megverhető AI (nem "érti" miért kap pontot és miért nem)
- az AI-ra nem képes normálisan menedzselni a szekotorokat, de saját kézben nem tarthatod meg őket
- az egységbalansz nem jó, nincs értelme nagy hajókat építeni
- az árazás, és a javítás DLC-ként megjelentetése felháborító. Ha nem figyelsz, azt veszed észre, hogy kifizettél 100 dolcsit, és a játék még mindig nem olyan, mint amire vártál (mondjuk eddig azért nem jutottam el, viszonylag hamar kiszálltam)
- van néhány EU/HoI maradvány, ami értelmezhetetlen Stellarisban, mégis bekerült (pl. háborús indok keresése DoW előtt)
 
 
Vannak nagyon jó dolgai a játéknak:
- mikro kezelhető szintű marad, ha a lakható bolygók gyakoriságát minimumra (0,25*) veszed
- a fejlesztésre kitalált ("kártyás") rendszer nagyon jó. Egyszerű használni, de jelentősen megnehezíti a más játékokban jellemző "Kulcsfontosságú tech kifejlesztése = win" taktikát
- nagyon tetszik, hogy az AI civilizációk nem ugyanúgy indulnak, mint a játékos. Előfordulhat, hogy mire találkoztok, négyszer akkora, mint te.
 
A legfontosabb, amiben a játék biztosan egyedülálló:
a küldetések, és a felfedezés. Imádom. Nem is jut eszembe hasonló mértékű tartalom stratégia játékban. Ráadásul ezt folyamatosan bővítik tovább:
 
Spoiler
 
Science Officer -scientist name- reports that the signal was unexpectedly easy to decipher... but the team has spent considerable time confirming that it was not a hoax. It is a repeating, half-coherent message in the -empire adjective- language - something like a poem. It repeats the phrases GRAVITY IS DESIRE and TIME IS SIGHT. It encodes co-ordinates near the black hole. And it ends with a dedication by name to the Science Officer - who adds dispassionately that they have confirmed that the signal has been radiating into interstellar space before their birth. It fact, the signal may predate our civilization.
A: Fascinating! Send the vessel to those co-ordinates!
B: This is a trick, or a trap. Log it and move on.
 
(vessel sent)
Spoiler
 
(trick or trap)
Spoiler

Módosította strato: 2019.08.01, 13:44


Dronner

Dronner

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5524 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.07.31, 19:59

 

A Civilization 4 is hasonló. Ha a vezér "philosophical", ugyanazt a bónuszt adja ha görög vagy ha arab.

Arra nem emlékszem már, de jelenleg Civ 6-nál járunk: https://civilization.fandom.com/wiki/Leaders_(Civ6)

és https://civilization.fandom.com/wiki/Civilizations_(Civ6)



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4785 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.07.31, 18:56

Ezt nem az emberiség kapja, hanem csak a Commonwealth of Man. A United Nations of Earth például ezeket kapja...
De lehet egyedileg is összeválogatni tulajdonságokat. Játék közben pedig lehet választani további tradíciókat és perkeket. Például a Mind Over Matter perk más előnyöket ad, mint mondjuk egy Galactic Wonders.


Ismerem a Stellarist, bár én a commonwealth of man-t is emberiségként tartom nyilván.

De amit írsz az pont az, amit mondok: egy halmazból vannak összeválogatva a tradíciók, perkek, de olyat nem tudsz választani, hogy a galaxis utolsó csillagkapuja nálam van. Más dimenzió :)



(OFF)amúgy a Stellarisszal egyáltalán nem ez a bajom. Az első 20-30 év általában élvezetes, de utána...(/OFF)


kukac

kukac

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1050 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.07.31, 17:52

Két példa:
 
Például Stellarisban az emberiség ezeket kapja: 
Dictatorial, Nationalistic Zeal, Distinguished Admiralty, Xenophobe, Fanatic Militarist, Continental (Unity), Adaptive, Nomadic, Wasteful

 
Ezt nem az emberiség kapja, hanem csak a Commonwealth of Man. A United Nations of Earth például ezeket kapja:

Representative Democracy, Federation Builders, Democratic, Beacon of Liberty, Idealistic Foundation, Xenophile, Fanatic Egalitarian, Continental (Earth), Adaptive, Nomadic Wasteful.

Az Earth Custodianship pedig ilyeneket kap:

Autonomous Service Grid, Rogue Servitors, Machine Intelligence, Rogue Servitor, Delegated Functions, Gestalt Consciousness, Continental (Earth), Machine Emotion Emulators, Double Jointed, High Maintenance.

De lehet egyedileg is összeválogatni tulajdonságokat. Játék közben pedig lehet választani további tradíciókat és perkeket. Például a Mind Over Matter perk más előnyöket ad, mint mondjuk egy Galactic Wonders.

galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4785 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.07.31, 14:36

 

 

 

- a népek egyedi, másképp nem előállítható előnyöket és hátrányokat kaptak (szintén sokkal érdekesebb, mint a Civ/Stellaris). 

A Civ kapcsán nem tudom, mire gondolsz, mert a CIV VI-ban a népek és a vezérek is saját képességeket kapnak, azaz van vezérfüggő specialitás és van népfüggő. Így pl. Franciaország Catherine de Medicivel más, mint Eleanor of Aquitaine-nel, ami szintén más, mint Anglia Eleanor of Aquitaine-nel.

 

 

 

 

Két példa:
 
Például Stellarisban az emberiség ezeket kapja: 
Dictatorial, Nationalistic Zeal, Distinguished Admiralty, Xenophobe, Fanatic Militarist, Continental (Unity), Adaptive, Nomadic, Wasteful
 
A Voor ezeket: Dictatorial, Technocracy, Environmentalist, 
Authoritarian, Fanatic Materialist, Arctic (Hiverion), Quick Learners, Talented, Adaptive, Repugnant
 
 
Van egy egész nagy halmaz, amibel ilyen jellemzok vannak, és a népek ebbol kapnak kilencet. Más velük a játék, de alapvetoen mégiscsak arról van szó, hgoy valamire bónuszt, valamire büntetést kapnak.
 
 
 
A Civilization 4 is hasonló. Ha a vezér "philosophical", ugyanazt a bónuszt adja ha görög vagy ha arab.
 
 
 
Ehhez képest egy komoly (számomra elore) lépés, hogy a népek összes sem hasonlítható bónuszokat kapnak. Egy egyedi tervezésu hajót nehéz összevetni a galaxis egyetlen csillagkapujával, vagy gyorsabb fejlesztéssel.


Dronner

Dronner

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5524 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.07.31, 13:48

 

 

- a népek egyedi, másképp nem előállítható előnyöket és hátrányokat kaptak (szintén sokkal érdekesebb, mint a Civ/Stellaris). 

A Civ kapcsán nem tudom, mire gondolsz, mert a CIV VI-ban a népek és a vezérek is saját képességeket kapnak, azaz van vezérfüggő specialitás és van népfüggő. Így pl. Franciaország Catherine de Medicivel más, mint Eleanor of Aquitaine-nel, ami szintén más, mint Anglia Eleanor of Aquitaine-nel.



T10

T10

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 574 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.07.28, 14:23

Messziről nézve a Supermacy, a Star Empires és a Masters of Orion II. rokona. Azokat szerettem, lehet hogy ennek is adok egy esélyt.


Módosította T10: 2019.07.28, 14:25


galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4785 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.07.28, 11:32

ebből a videóból lehet látni milyen a taktikai csata, és néhány játékbeli koncepciót. (az egyik oldalnak cloaking technológiája van, a másik oldal pedig a hajók felére automata védelmi fegyvereket - point defense - szerelt)

https://youtu.be/_vUMCUMIrV8?t=28


Ez a fő térkép


Fenti csíkban az erőforrások. A fő csillagtérképen ilyen körökkel jelölve a hajók hatótávja (külön bővítménnyel ennél kicsit messzebb is menni). Kis repülő ikonnal jelölve a flották.

dupla kattintással beléphetsz a csillagrendszer menübe, ahol a csillag típusa, a bolygók, aszteroidák és flotta egységek (hajók, bázisok) láthatók részletesebben. Itt a kolonizált bolygókra kattintva egyszerűen bejön egy bolygó menü, ahol megnézhetők a tulajdonságai (mineral poor, fertile, stb.), hogy mit termel (science, credit, mineral, stb.) és hogy mit épít (factory, colony ship, stb.)


Van néhány koncepció, ami szerintem nem egyértelmű:
- a fejlesztésekről már írtam, hogy a játékosra bízzák hogy használja fel az eredményeket
- a szűk keresztmetszet általában az ötvözet (minerals), amiből a flottát építjük. A kisebb, nem mineral poor bolygókat érdemes bányászatra állítani és automatizálni (1 farm, X mine, és a végén 1 lab vagy market, automatizálva)
- ha nem gyártunk semmit a gyárbolygókon (1 farm, 5 factory), akkor a kapacitás kárba megy. Egy transport ship mindig jó (úgyis sok kell, hogy a bolygók be tudják adni a közösbe a nyersanyagot)
- érdemes specializált gyár és market bolygókat létrehozni, mert ezekhet az épületekhez magas populáció kell (10-12-nél több kell hozzá)
- fontos, hogy a majdnem tele lévő bolygókról átvigyük a populációt az új kolóniákra, hogy hamarabb beinduljanak (ezzel kapcsolatban érdekes, hogy ha találunk és gyarmatosítunk egy fajt, akkor őket is vihetjük tovább. Van pl. kiborg faj, ami nagyon brutál körülmények közt is megél, és tud nekünk kolonizálni, mikor a saját fajunk már nem)
- a játék első felében elég, ha tömegtermelésre állunk a legolcsóbb rombolóból. (páncél nélkül, csak egy reaktor és rakéták) Amikor elkezdünk pajzsokkal találkozni, akkor normális fejlesztéseket kell végezni a flottán
- az a koncepció, hogy a legyenek sebzést okozó hajók, és kísérőhajók, amik megvédik őket a torpedóktól. Ebben nem vagyok biztos, de egyelőre jónak tűnik, hogy a fregattokból, rombolókból csinálok védekező platformot, mert ha szükséges gyorsan odaérnek a problémás helyekre, ahol az AI támad. (egy cruiser/dreadnaught is lehet védő platform, de akkor kötelező, hogy ő legyen a kevésbé mobil védekező támasz a könnyű sebzést okozó hajók mögött. Végülis mindkettő működhet, de valami munkamegosztásra szükség lesz)

Módosította galu22: 2019.07.28, 11:34


Selmo

Selmo

    Lochost kvesztor

  • Fórumita
  • 2100 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.07.28, 09:57

Legalább fél éve keresek egy normális űrstratégiát, majd ránézek erre is.

 

Steamen épp 70% akcióval van a hétvégén. :hedbeng2:


Módosította Selmo: 2019.07.28, 09:59


galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4785 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.07.28, 07:47

Stars in Shadow

 

egészen kiváló, körökre osztott, 4X űrstratégia

 

Játékmenet:

felfedezés - lakható bolygók feltérképezése - kolóniák alapítása - bolygók fejlesztése absztrakt módon

a fejlesztések során szerzett nyersanyagok (kaja, ötvözetek, tudomány, pénz, termelési kapacitás) kiegyensúlyozása

hajótervezés (különböző méretű alvázakra lehet dolgokat pakolni) - flottaépítés - csata kalózokkal vagy más népekkel - esetleg diplomáciai győzelem

 

pro

- a játékmenet gyors, egy átlagos parti 3-4 óra

- mikromenedzsment minimális (a nyersanyagokat - a termelési kapacitást kivéve - egy központi büdzsébe utalják a bolygók. Csak annyi dolgunk van, hogy néha építünk egy teherhajó-flottát, amit "trading"-be küldünk) Stellaris, Civilization, Colonization, stb. játékoskén nem győzöm hangsúlyozni, hogy ez mennyire menő!

- eleve az, hogy van körökre osztott taktikai csata nagyon menő (Stellarisban nincs, Civilization-ben taktikai elem nincs, stb.)

- a flotta fejlesztése érdekes. Többféle fegyverrendszer van (coil, laser, plasma, missile, torpedo), többféle védelem (flak, turbolaser, shield, armor, interceptor vadászok, stealth) létezik. Elég sok kombó lehetséges, és ellenféltől függően nem mindig jó ugyanaz

- a népek egyedi, másképp nem előállítható előnyöket és hátrányokat kaptak (szintén sokkal érdekesebb, mint a Civ/Stellaris). A Yoral kis hajók (frigate/destroyer) például több fegyvert visznek, az Ashdar imperial faj csillagkapuval indul, az embereknek van space marine egységük, stb.

- érdekes módon az "origo" faj a két ashdar faj, akik ilyen dínószerű izék. Vannak emberek, de nem ők az átlag. Szülőbolygójuk pusztulása után az emberiség a galaxis vándora, egy otthontalan zsoldoskompánia.

 

kontra:

- nem teljesen egyértelmű a technológia. A játékosnak magának kell kitapasztalni, hogy mi lesz jó. (erre példa: minden rendszerbe érdemes tenni egy starbase-t, hogy a felfedezőink tudjanak tankolni. Ez csak egy olcsó alap starbase modul, egy töltőállomással és egy erőművel, minimális létszámmal, védelem nélkül. Van egy olyan technológia, hogy "improved solar panels" amivel egy kisebb mennyiségű energiát termel magától minden flotta egység, a starbase is. Viszont innentől kezdve a starbase-be már nem kell erőmű, hanem leszerelheted őket, és berakhatsz a helyére mondjuk egy science station-t. Ugyanúgy kitolja a felfedezhető határt, csak a továbbiakban még a birodalom tudományos haladásába is fizet körönként. Ez az összefüggés nincs tárgyalva sehol, neked kell rájönni)

- a diplomácia szerintem használhatatlan. a játék elején nem tudod a kéréseket teljesíteni (romlik a kapcsolat), a játék végén meg még mindig ugyanazokat az apróságokat kérik akár békéért cserébe.

- a játéknak ilyen képregényes grafikája van, ami nekem a "meg lehet szokni" kategóriába esik

 

 

Évekig vártam, hogy a paradox elkészüljön a Stellarisszal, ami hatalmas csalódást okozott. (egyszerűen újra felhasználták az EU sorozat elemeit, amik az űrben értelmetlenek) Ehhez képest itt van ez a független játék, amiről nem is tudtam, de minden benne van, ami egy körökre osztott stratégia rajongónak kell.

 

 

https://www.gog.com/game/stars_in_shadow

 




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]