Ugrás tartalomhoz


Fejlesztés, forditás


  • Válasz írásához lépj be
684 hozzászólás érkezett eddig

strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8182 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2005.06.09, 19:51

Szvsz szerintem majd' mindenki vissza-vissza látogat ide a "régiek" közül, hátha van valami új téma, de mivel mi már elég sok puskaport ellőttünk a témában, elég ritkán tudunk csak újat mondani egymásnak. Jó, ha friss hús érkezik a topikba, az mindig okoz egy kisebb-nagyobb fellendülést. :gonosz: Szóval, ha van mondandód ne sajnálj minket. :aboci:
Visszaolvasni meg mindig ér. :szent:

weres

weres

    Rendszeres fórumozó

  • Archívum
  • 119 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2005.06.09, 16:12

Tudom jól hogy ez a probléma nem is lehet másként teljesen igazad van, de tényleg.Én remélem azért hogy akad valakinek/nekem olyan ötlete ami mindenkinek tetszik és hozzá lehet adni a könyvhöz.Igen tényleg nem olvastam nagyon vissza :felvon: és ha jövö héten vége lesz a vizsgáimnak meg az érettséginek meg fogom tenni igérem.
De a lényeg az volt hog szerettem volna ha egy kicsit felélénkülne a fórum mert most rákattantam a témára és ez valszeg tartós lesz és jó másokkal is beszélgetni a témáról és véleményeket hallgatni(meg aztán az is igaz hogy én vagyok itt a kezdő a témában :punny: )

Vincent

Vincent

    Árnyfalkatag

  • Fórumita
  • 1040 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2005.06.09, 07:57

Kezdhetnénk a világleírásnál ami elég szűkösre sikerült de nem rossz csak rövid.Szerintem.
A harcrendszer a másik fájó pontom az is szűkös és elsőre nagyon meg sem értettem.
És ppersze ott vannak az ízelítők az Acél Tesvériségéről, az Enkklávéról, meg egyéb csoportokról.
Lesz egy kis időm töviről hegyire átnézem az egészet és majdcsak megjön az ihlet. :felvon:



Hajjaj, kicsit olyan érzésem van, nem tom miért, de mintha valaki szeretné feltalálni a spanyol viaszt (no offense). Akik végigolvasták, vagy régóta vissza-visszanéznek ide, játszottak a játékokkal (1,2,Tactics) azokban szerintem erősen megvan a világkép, fölösleges is lett volna leírni, vagy most újrakreálni. A nagytöbbségnek megvan a világképe, és egy ismert hasonlattal élve: az is olyan, mint a segglyuk, mindenkinek van, csak másképp büdös. Egy jópárszor már itt is volt téma, hogy kinek mi fér bele, mit tud még kihozni belőle. Ne érts félre elmondhatod a világképről alkotott véleményed, csak majd ne várd el, hogy mindenki szentírásnak veszi, lesznek benne biztos olyan ötletek, amit más is szívesen felhasznál, vagy épp már szóba is került, meg olyanok is amik a te világképedben fognak megjelenni csak. Éppen ezért érdemes a Fallout topicot végigrágni az újoncoknak, hátha már van válasz, akár több is, a kérdéseire, ötleteire, hogy tovább ne menjek épp a harcrendszer, szabályrendszer finomításáról szóló összefoglalás van itt is egy pár hsz.-szel lentebb.
Na mindenesetre üdv köreinkben, kíváncsian várjuk ötleteid. :felvon:

weres

weres

    Rendszeres fórumozó

  • Archívum
  • 119 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2005.06.07, 12:23

A robotok tényleg kicsit butaság mint játszható faj de ellenfélnek nem rosszak és jó ha egy erősebb ellenfelet(mondjuk aki köré a kalandot írod...).A halálkarmok nekem tetszenek, és az, hogy a játékos kutyát játsszon szintén érdekes de mint a kari ebe jól kidolgozva nem lehet rossz.

weres

weres

    Rendszeres fórumozó

  • Archívum
  • 119 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2005.06.07, 12:17

Kezdhetnénk a világleírásnál ami elég szűkösre sikerült de nem rossz csak rövid.Szerintem.
A harcrendszer a másik fájó pontom az is szűkös és elsőre nagyon meg sem értettem.
És ppersze ott vannak az ízelítők az Acél Tesvériségéről, az Enkklávéról, meg egyéb csoportokról.
Lesz egy kis időm töviről hegyire átnézem az egészet és majdcsak megjön az ihlet. ;)

Tilleo

Tilleo

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2252 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2005.06.07, 10:16

Halihó nem lehetne egy kis életet lehelni ezekbe a fórumokba,csak most kezdtem el tanulmányozni a Falloutpnp-t és szerintem lenne rajta még mit fejleszgetni...


Valóban, olyanyira hogy mi Magus rendszert használunk a játékban, persze más képzettségekkel stb...
Szerintem a pnp nem ihazán játszható, túl nehézkes, és van benne pár butaság, úgysmint robotok kutyák és halálkaromok mint játszható faj. Túl nagy szerepet kap a harcrendszer, és keveset a világ.


Tilleo

strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8182 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2005.06.06, 18:40

Vess fel egy témát! ;)

weres

weres

    Rendszeres fórumozó

  • Archívum
  • 119 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2005.06.05, 08:46

Halihó nem lehetne egy kis életet lehelni ezekbe a fórumokba,csak most kezdtem el tanulmányozni a Falloutpnp-t és szerintem lenne rajta még mit fejleszgetni... :eeek:

Vincent

Vincent

    Árnyfalkatag

  • Fórumita
  • 1040 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2005.04.11, 14:17

Fuh, hát köszönöm még egyszer. Nem számítottam ilyen egyöntetű elismerésre, kicsit zavarban is vagyok tőle :aaaaa: , de azért nagyon jólesik :punny: Remélem használat közben, után is ilyen jónak fog tűnni.

Geger

Geger

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 179 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2005.04.11, 14:02

Tényleg jó, gratula!

Conquerorx

Conquerorx

    Törzs-fórumozó

  • Archívum
  • 650 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2005.04.09, 21:38

Nájsznak tűnik.
Felismertem benne a korábbi soraimat.


Én is. :(

De tetszik. Jól össze van válogatva, elismerésem.

scottish

scottish

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 725 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2005.04.08, 18:29

ez nagyon Gromek. elismerésem.

strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8182 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2005.04.08, 10:53

:tapsvihar: :gyagya:

Vincent

Vincent

    Árnyfalkatag

  • Fórumita
  • 1040 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2005.04.08, 10:46

Nem is titkolom, hogy voltak olyan mondatok, bekezdések, ötletek, amik nem tőlem származnak, csak egy helyre gyúrtam őket össze. Minek bajlódjak saját mondatok szerkesztésével, ha van aki előttem normálisan megfogalmazta ;)

Úgyhogy ami az előbb lemaradt, azt most pótlom:
Thx az ötletekért, a témában érintett fórumtársaimnak:
Strato, Conquerorx, BOS, kukurbiku, és azoknak akiknek a nevei most nem jutnak eszembe :D, a produceremnek, hogy hitt bennem, Istennek, köszönöm anyukámnak, szeretlek mama, és God bless The Fallout. :gyagya:

strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8182 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2005.04.08, 10:21

Nájsznak tűnik.
Felismertem benne a korábbi soraimat. :gyagya:

Vincent

Vincent

    Árnyfalkatag

  • Fórumita
  • 1040 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2005.04.08, 09:51

Elkészült a tesztelésre váró optional házi szabály kieg. Ezt fogjuk tesztelni, és annak függvényében változtatunk majd rajta. Lehet, hogy kicsit hosszú és nem túl érthető első olvasatra, de kérdezzetek.

Képzettségek. Felosztottam a 4 fő lőfegyver és a közelharci fegyver képzettséget 3 alképzettségekre.
A fő indok az volt, hogy ne legyen 20 fegyver skill (mint a revised skillsben), viszont valamiféle kategorizálást vigyünk bele, hogy részletesebb és egy kicsit reálisabb legyen a rendszer. Egy dolog van még, amit bele akartam vinni, ez pedig a fegyverek használatából adódó átfedés. Itt nem a fegyverek típusa szerint osztottam szét, hanem inkább használatuk módja szerint. Tehát egykezes egylövetű, sorozatlövő és energia, valamint ugyanez kétkezesnél, és nehézfegyvernél.
(Felmerülő kérdés lehet: Puskacső alá szerelt gránátvetőhöz milyen jártasság kelljen? Szerintem jogos a gránátvetők képzettség használata, még ha speciális helyzetről van is szó...)

small arms:
- pisztolyok (egyes lövéses),
- géppisztolyok (sorozatlövők),
- energiapisztolyok, tehát minden, amit eredendően egy kézzel lehet használni és ezek karbantartása.
medium arms:
- puskák (egyes lövéses),
-„rohampuskák” (sorozatlövők),
- energiapuskák, minden, amit eredendően két kézzel lehet használni és ezek karbantartása.
big arms:
- géppuskák,
- lángszórók,
- energia-géppuskák, minden amit józan ember két kézzel sem használ, vagyis bivalyerő kell hozzá (str:6-7-től) meg fegyverállvány, esetleg telepített fegyver) és ezek karbantartása.
launch weapons:
- rakétavetők,
- gránátvetők,
- aknavető és ezek karbantartása.
Közelharci fegyverek:
- szálfegyverek,
- éles fegyverek,
- bunkók,
- korbácsok

Karakteralkotásnál a főképzettség (small, medium, big, launch, köz.harc) százalékát elosztjuk kettővel. Ez lesz az alképzettségek alapértéke (mondjuk lefelé kerekítve).
Ezek után fogjuk a főképzettség százalékát, szétosztjuk az alképzetségek között, azzal a megkötéssel, hogy a főképzetség értékét nem haladhatják meg. Szintlépéskor a főképzettség növelésével, ugyanannyi %-kal nő valamelyik alképzettség, vagy a főképzettségre növelésére osztott pontok oszthatók szét az alképzettségek közt. Ha tag-elt a főképzettség, akkor 2 pont osztható szét az alképzettségek között a főképzettségre osztott pontonként és természetesen a főképzettség is duplán nő. Ha nem főképzettségre rak valaki pontot, hanem csak al-ra, akkor ott duplán számít, akkor is, ha a fő esetleg tag, ha viszont az alképzettség tag, akkor ott minden egyes elköltött pont 4%-ot ad. De szem előtt kell tartani, hogy nem mehet semmiképp az alképzettég a főképzettség fölé. Nem lehet két tag ugyanabban a kategóriában, tehát, csak egy tag lehet a főképzettségenként, ez lehet vagy a fő, vagy valamelyik alképzettség, de a fő és a hozzá tartozó al-ra nem lehet, vagy két al-ra sem lehet tag-ot rakni.

A szabály opcionális, tehát nem akarom ráerőszakolni senkire. Azoknak szól, akik kicsit részletesebben akarják kezelni a karakterek lőfegyveres képzettségeit. Igyekeztem úgy formálni, hogy a számolás ne rontsa el az eredeti szabályokat, és ez sikerült is. Így az is lehetséges, hogy egy csapatban a játékosok használják ezt, a KM az NJK-knál viszont a lebontás nélküli rendszert alkalmazza az egyszerűség miatt.

Lőtávok. A fegyver max lőtávjáig perception hexánként csökken 3%-kal a pontosság, a max lőtáv után pedig egységenként csökken 3%-kal.
Raynold fogja a vadászpuskáját és megpróbál leszedni egy banditát, jó messziről, hogy el tudjon menekülni. 2. szinten van és van neki 84% a puskákra. A fegyver max lőtávja 45 egység. A célpont 48 egységre van. 7-es érzékeléssel rendelkezik. Akkor ez így néz ki:
7 egységenként -3%= 45/7x3 = 20% mínuszba. Ehhez még jön a lőtáv maxja utáni. 48-45=3 egység -> 3x3= 9% megint mínuszba. Összesen 29% negatív módosítás. 84-29= 55%.
Ezután leereszti a fegyverét, és a táskájából elővesz egy kis ütésálló dobozt és kiveszi belőle a fegyvertávcsőt, amit egy gyakorlott kézmozdulattal a puska tetejére helyezi. A távcső leveszi a perception hexánkénti -3%-ot -1%-ra, tehát a távcső 2%-os bonusz. Valamint a max lőtáv fölötti egységenkénti -3%-ot -2%-ra csökkenti.
Ezután így alakul a lövés:
7 hexánként -1%, az összesen -6%, meg a max táv fölötti -6%. Komplett -12%. Azaz 67% eséllyel lő. Ez még mindig nem elég jó neki és bekapcsolja a cső alatti céllézert. Ez további 1% bonuszt jelent. Így a perception egységenkénti módosító leesik 0-ra és a max lőtáv feletti plusz is csak 1%. Tehát a max lőtávig módosító nélkül lő, utána pedig a 3 egységre kap 3%-ot mínuszba.
Kicsit latolgatja az esélyeket, és azt mondja, hogy 81%-kal megpróbálja.

Sorozat. Ugye megvan az alap-célszázalék, mondjuk 65% alá kell dobni, hogy eltalálja a sorozat első golyója, majd a következő golyónak már 60% alatti érték, az azt követőnek már 55% és így tovább 5%-onként lefelé. Ez nem azt jelenti, hogy minden egyes golyónak dobni kell, hanem rádobsz az eredeti 65%-ra, majd megnézed az eredményt, mondjuk, legyen 38%, ami azt jelenti, hogy talál az első és utána 5%-onként lefelé haladva, az a tízes sorozatból még 5 golyó. Tehát 65 alatt az első, 60 alatt második, 55 alatt, 50 alatt, 45, 40 alatt. Összesen 6 golyó. Vagy (65-38)/5 felfelé kerekítve =6.
Sebzést meg csak egy golyónak kell dobni, amire jön a páncélhatás és utána a végleges sebzést felszorozni hattal, ez az egyszerűbb sebzésszámítás. Ez megint olyan KM féle egyszerűbb használat az NPC-khez. A másik esetlegesen játékos oldalról, hogy dobsz annyi kockával, amennyi golyót kilőttél, hozzáadod, levonod a lőszer sebzés-módosítóját, majd megnézed kockánként, hogy mennyi csúszik át a damage treshold-on, és ezeket összeadva százalékolod előbb a páncél damage resistance-jével, majd a karakter damage resistance-jével. És akkor a példa:
Vágottszemű Lo P’en balszerencséjére belefutott egy néhány útonállóba, de ő volt a gyorsabb, így kérdés nélkül ki is osztotta első sorozatát, (vegyük alapul a fenti példát) amiből 6 golyó talál. A golyó sebzése D6+a fegyver miatt most 0. Az útonállók könnyű „páncélt” viselnek, 2/20-as DT/DR értékkel, valamint nem túl ellenállóak és csak egy 10%-os természetes damage resist-tel rendelkeznek. Lo játékosa dob, az eredmény: 1,2,2, 6, 5, 5. Ebből a páncél 2-őt felfog, tehát a 2-es és alatti sebzés ignorálandó, a többi pedig így alakul: 6-2+5-2+5-2=10, ebből még lejön 20% a páncél miatt, így már csak 8 hp sebzés, amiből még testtel levesznek további 10%-ot, kerekítve –1 hp, és így összesen 7 hp-t sikerült belesebeznie az útonállóba. A raider bal karja kissé hátracsapódik a lövésektől, és néhány vércsík jelenik meg rajta, de ezzel leginkább csak még jobban feldühítette az egyébként sem békés banditát.
Lehet, hogy bonyolultnak tűnik, de játékban alkalmazva nem az. Elolvasni, leírni, elmagyarázni sokkal több idő, mint használni.

A közvetlen közelről leadott lövés lehetne pointblank range, ami 1 méter és azon belüli távot takar, és mindenki, szakértelemtől és majdnem minden körülménymódosítótól (kivéve vaksötét, hurrikán, stb) függetlenül megkapná a 95%-ot, csak a nehézfegyverek, mesterlövész puskák nem. Mert ugye azokat egy méteren belül használni igen bajos, mivel ezek a fegyverek általában jóval méter felett vannak, azokra meg –30%.

Célzás. Körönkénti % bonusz = (AG+PE)/2 álló, kiszámíthatóan, lassan mozgó célpontra, és /4 a random mozgó célra. Időtartam. Álló helyzetben: STR – fegyver, erő minimum értéke, minimum 1 kör. Térdelő helyzetben, az előző kétszerese (STR – fegyver, erő minimum értéke) X 2. Fekvő helyzetben nincs erő megkötés, de a perception értékű kör után már nem kaphat több bonuszt, tehát, ha 7-es PE értéke van, akkor fekve is csak max 7 körig tud bonuszt gyűjteni, utána is tarthat célra, de nem jön több +%. Az összeszedett bonuszok nem haladhatják meg a vonatkozó fegyver skilled százalékát.

Módosította Vincent: 2005.04.08, 09:55


strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8182 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2005.04.08, 09:39

Hát, ha minden golyóra külön dobsz, akkor a nap is lemegy, mire kiszámolod a találatot meg a sebzést. Használd inkáb az egyszerűsített sorozat szabályt (valahol benne van a szabálykönyvben)!

Vincent!
Ha összetákoltál egy használható szabályerrátát, és le is teszteltétek, akkor szerintem itt mindenki vevő lenne rá...

Módosította Strato: 2005.04.08, 09:40


Volkov

Volkov

    Rendszeres fórumozó

  • Archívum
  • 228 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2005.04.08, 07:06

Engem is nagyon érdekel bármilyen kiegészítő, modul, meg bármi. Minden olyan, ami Fallout PNP-hez kapcsolódik, vagy használható.

Meg az is nagyon érdekelne, hogy egy Avanger minigun 40 golyós sorozatát hogy lehet kilőni anélkül, hogy ne legyen benne kritikus balsiker 1 vagy akár több. 40 kockával ugyanis nem olyan nehéz tizeseket dobni. Vagy ez van?

Vincent

Vincent

    Árnyfalkatag

  • Fórumita
  • 1040 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2005.04.07, 15:08

Előbbi. Immár második alkalommal és másik csapattal fog sikerülni asztalhoz ülni Falloutot játszani. Az első nem volt túl sok játékalkalom, nem rajtam múlt és inkább fun-play, sőt, inkább ökörködés, de a mostaniban nagyon bízom, hogy sikeres kampány lesz. A karakterek alkotása és előtörténetük lemesélése a következő napokban, hetekben kerül sorra és legkésőbb májustól indul a modulsorozat.

strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8182 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2005.04.07, 14:04

Vince bajtárs!
Mit értesz az alatt, hogy megint elindult egy Fallout-kampány? Ti játszotok otthon asztal mellett, vagy valami on-line dologról van szó?


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]