Ugrás tartalomhoz


Fotó

Fallout és társai #2


  • Válasz írásához lépj be
1684 hozzászólás érkezett eddig

strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8141 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2011.03.19, 10:44

Az 1.27-es patch fent van?
Az javít egy pár dolgot, és balanszol a küldetéseken is egy kicsit. Főleg az elején lévőkön.
Amúgy milyen módban játszol? TB? CTB?

galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4716 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2011.03.16, 17:27

Először is köszi a kimerítő választ :)


Mondjuk most belegondolva én sem emlékszem olyan látványos méretű kritikus sebzésekre, mint amilyeneket az elődökben sikerült elérnem.
Esetleg kezdj egy új játékot egy magas szerencsével és kritikus százalékkal megáldott karakterrel, és kísérletezz vele az első küldetésben.


Hasonló karaktert csináltam, mint anno F2-ben: finesse trait, magas szerencse, magas fegyverismeret, és ott instant kill-ek voltak sorban, itt meg néha elesik valaki, ez a fura.


Talán a játék egészét tekintve célszerű inkább a Fast Shot / Gifted párosítást választani.


Amit eddig tapasztaltam, hogy a legtöbb jó lövés az kb. sörétes távolságból van (képernyő fele nagyjából). A hunting rifle, amit eddig találtam AK mellett, olyan gagyi, hogy 3-4 lövés is kell egy alap raidernek hogy megpusztuljon. Mondjuk cserébe ők sosem találnak el :)
Ha ezt a helyzetet vesszük alapul, akkor jobb a fast shot, mint a finesse.


A játék közepe felé például elég erőteljesen rá van szorulva az ember a nehézfegyverekre, mert egyrészt a mutánsok ilyeneket dobnak, és lőszer is ezekbe lesz sok, másrészt ellenük a nehézfegyverek a leghatásosabbak.


Ezt mondjuk jó tudni, F1-F2ben a nehézfegyvereket általában ignoráltam. (mire elérhető lett volna elég lőszer, már szereztem gauss-t vagy plazmát, addig meg sniper)


Egy lockpick karakter legyen, arra viszonylag gyakran szükség van. Van egy pár pálya, ahol a Traps is jól jön (talán a negyedik). A Repair is esetlegesen kell, Science pedig inkább a játék második felében jön jól.
A Pilotra szerintem nem érdemes külön gyúrni. Én nem sok különbséget láttam magas és alacsony érték között.


Ez nagyon hasznos!
A pilot meg a science marad a saját karakternek (újságokból olyan 80-90% harmadik pálya és két merchant encounter után)



Stitch volt talán az egyetlen katona, aki a fő karakteremmel együtt végig benne volt az osztagomban. Az elején gyengének tűnhet, de ügyes fejlesztéssel az egyik legerősebb katona lehet amellett, hogy gyógyítani tud. Stoma volt még talán nagy favorit a játék közepétől, meg Rage neve maradt még emlékezetes számomra.
A Tag! perk használatát is ajánlom, de sokkal nagyobb fun a Mutate!, mivel a felvehető katonák nagy része csak egy traittel rendelkezik, és nekik ezzel fel lehet venni például egy Giftedet amellé.


Stitch az nekem is 100 hogy marad, lévén más first aid/doctor nincs is a felbérelhetők közt egyelőre. Az pedig nagyon hasznos. Kb. egy orvosi ládát használok el annyi gyógyításra amit 10-15 stimpack-kal érnék el.

Nekem egyelőre még Ice adja be nagyon, bár szerintem a loner perk (+10% mindenre ha egyedül van) bugos. Ugyanis ha közvetlenül mellette áll az egész csapat, akkor is megkapja a bónuszt, ergo állandó +10% mindenre. Az outdoorsman meg magas a hölgynek, így minden eseménynél tudok választani hogy akarom-e vagy nem. (kivétel a pitch black, komodo man meg ilyen spéci dolgok)

HarkonneN1

HarkonneN1

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 748 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2011.03.16, 16:27

Ilyen a jó fanfilm (még akkor is, ha talán reklám):

Hát igen, ez aztán az igényes munka.
Flegma ghoul FTW! :D

strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8141 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2011.03.16, 14:22

A critical hit másképp működik, vagy csak nem értem?
csináltam egy standard fallout 2 karaktert (gifted, finesse, small gunsra gyúrva), de még célzott lövésnél is viszonylag ritkán van critical hit. Ezt csak bebeszélem magamnak, vagy a Tactics veteránok is így látják (ha igen akkor újraindulok fast shot-tal)

Szerintem matematikailag ugyanúgy működik: a Luck alapján számol egy százalékot, és arra dob minden támadásnál. Simán lehet, hogy éppen peched volt, és egyszer sem dobta meg. Mondjuk most belegondolva én sem emlékszem olyan látványos méretű kritikus sebzésekre, mint amilyeneket az elődökben sikerült elérnem.
Esetleg kezdj egy új játékot egy magas szerencsével és kritikus százalékkal megáldott karakterrel, és kísérletezz vele az első küldetésben.

Ha jól emlékszem, én a Gifted / Skilled kombóról lemondtam a Tacticsban. CTB módban játszottam, és úgy a játék nagy részében inkább a sorozatlövő fegyvereket részesítettem előnyben. Mindig volt 1-2 sniperem is a különlegesebb helyzetekre, de általában a géppisztolyok, és később a nehéz géppuskák bizonyultak mindig sorsdöntőnek.
Alapvetően én is úgy gondoltam a saját karakteremet, hogy majd ő lesz a távolsági specialista, a többiek meg mehetnek a darálóba, de egyrészt bőven van olyan hosszú játék, hogy minden fegyveres skillt feltolj 100% fölé mindenkivel, másrészt meg megéri mindig az adott ellenség fegyvereire váltani. Talán a játék egészét tekintve célszerű inkább a Fast Shot / Gifted párosítást választani.

A játék közepe felé például elég erőteljesen rá van szorulva az ember a nehézfegyverekre, mert egyrészt a mutánsok ilyeneket dobnak, és lőszer is ezekbe lesz sok, másrészt ellenük a nehézfegyverek a leghatásosabbak.
Szóval a játék eleje felé lehet tolni a Small Gunst, aztán ahogy hajlik a történet tovább, érdemes áttérni a Big Gunsra, végül pedig az Energy Weaponsra. A játék vége felé a Gauss miatt még hasznát lehet venni újra a Small Gunsnak. Célszerű a csapattagokat is aszerint váltogatni, hogy mikor milyen fegyverek állnak rendelkezésre, és milyen ellenfelek várhatók a küldetésekben.

Azt nem árt tudni, hogy a csapatban mindenki megkap minden XP-t, akkor is, ha csak a kezdőponton ácsorog, amíg a többiek intézik a dolgokat. Szóval ha lehet, mindig töltsd fel a csapatot maximális létszámra, akkor is, ha amúgy nem lenne rá szükség.

A többi képesség csak úgy van meg, hogy egy-egy karakter rendelkezik eggyel.
Mennyire fog kelleni lockpick, steal, traps, repair? (a pilot és a science a saját karakternek olyan 80 körüli, mert találtam néhány könyvet)
(a first aid/doctor illetve az outdoorsman baromi hasznos az biztos, de Ice és Stich ezeket lehozza, illetve Ice terveim szerint kap majd Tag! perket energy weapons-re)


Egy lockpick karakter legyen, arra viszonylag gyakran szükség van. Van egy pár pálya, ahol a Traps is jól jön (talán a negyedik). A Repair is esetlegesen kell, Science pedig inkább a játék második felében jön jól.
A Pilotra szerintem nem érdemes külön gyúrni. Én nem sok különbséget láttam magas és alacsony érték között.

Stitch volt talán az egyetlen katona, aki a fő karakteremmel együtt végig benne volt az osztagomban. Az elején gyengének tűnhet, de ügyes fejlesztéssel az egyik legerősebb katona lehet amellett, hogy gyógyítani tud. Stoma volt még talán nagy favorit a játék közepétől, meg Rage neve maradt még emlékezetes számomra.
A Tag! perk használatát is ajánlom, de sokkal nagyobb fun a Mutate!, mivel a felvehető katonák nagy része csak egy traittel rendelkezik, és nekik ezzel fel lehet venni például egy Giftedet amellé.

Közben találtam egy ilyet is, ami nagyjából korrektnek is tűnik az emlékeim alapján:
http://magicworld.blog.hu/2007/12/31/fallout_tactics_character_builds_perkek

galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4716 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2011.03.15, 12:27

Belefutottam manapság a Tactics-ba, ami anno valami miatt nem ment a gépemen és így elfelejtődött.
Gondoltam 890 Ft-ot megér, így most 10 évvel később azt nyomom.

Kérdés:

A critical hit másképp működik, vagy csak nem értem?
csináltam egy standard fallout 2 karaktert (gifted, finesse, small gunsra gyúrva), de még célzott lövésnél is viszonylag ritkán van critical hit. Ezt csak bebeszélem magamnak, vagy a Tactics veteránok is így látják (ha igen akkor újraindulok fast shot-tal)

A többi képesség csak úgy van meg, hogy egy-egy karakter rendelkezik eggyel.
Mennyire fog kelleni lockpick, steal, traps, repair? (a pilot és a science a saját karakternek olyan 80 körüli, mert találtam néhány könyvet)
(a first aid/doctor illetve az outdoorsman baromi hasznos az biztos, de Ice és Stich ezeket lehozza, illetve Ice terveim szerint kap majd Tag! perket energy weapons-re)

strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8141 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2011.01.26, 10:30

Ilyen a jó fanfilm (még akkor is, ha talán reklám):



Zorkoczy

Zorkoczy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1205 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2011.01.22, 11:04

Nagyon szépen köszönöm a részletes segítségeket! :sor:

strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8141 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2011.01.18, 12:27

Illetve honnan lehet ezekhez a legfrissebb patch-eket letölteni, és ti melyeket ajánljátok?

A hivatalos patchek és a nem hivatalos magyarítások elérhetők itt:
http://www.c3.hu/~frc/fallout2/
A magyarítások a legutolsó hivatalos patch-ekkel kompatibilisak (illetve ahol lehet, tartalmazzák azokat).

A Bear Dude féle nem hivatalos Fo2 patch és a Restoration Project letölthető innen:
http://www.killap.net/

Módosította Strato: 2011.01.18, 12:28


ranagol60

ranagol60

    DiceMan

  • Fórumita
  • 3166 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2011.01.18, 12:18

Üdv!

Illetve honnan lehet ezekhez a legfrissebb patch-eket letölteni, és ti melyeket ajánljátok?

Ha még aktuális a téma: az első részhez a legfrissebb hivatalos patch az 1.1, ami az európai verzióba alapból bele is kerül, tehát csak akkor kell telepítened, ha amerikai verziód van. Ezt indítás után, a főképernyő jobb alsó sarkában tudod ellenőrizni, ott kiírja a játék a verziószámot. Ha ez 1.0, akkor dobj fel egy 1.1-et, mondjuk innen.
Ha érzed a lelkesedést, megpróbálkozhatsz a félhivatalos 1.2-vel (azért félhivatalos, mert házi fejlesztés, de igazából a később kiadott, és javított német és francia változatból szedi a változtatásokat, ezeket teszi át az angol verziókba), itt eléred. Ha ez fent van, felteheted a nemhivatalos 1.3-at is, ami további többtucat hibát orvosol, itt eléred magát a javítást, itt pedig a javított hibák (spoilerekkel teletűzdelt...) listáját. Én eredetileg az 1.1-et játszottam, ott belefutottam néhány dologba ezek közül (majd később kipróbáltam az 1.3-at, ahol ezekbe csakugyan nem futottam bele újra), de viszonylag kevés belőlük a súlyos, tehát az 1.3-at nem ezért éri meg elsősorban feltenni, hanem azért, mert az NPC-modhoz szükség van rá. A F2-ben a felvehető segítők szintet lépnek, ez az egyben még nem volt így, de ezt házilag orvosolták. No nem kell drasztikus változásokra gondolni, részleteket lásd itt, de arra jó, hogy a segítők magasabb szinten használhatóbbak maradjanak. Ezt innen tudod letölteni.

A kettőhöz létezik a restoration mod, ami visszapakolja azokat a dolgokat, amiket a korai kiadás miatt a fejlesztők nem tudtak befejezni, ezért kimaradtak a végleges verzióból. Ezt itt találod. Tartalmazza a legfrissebb hivatalos javítást, meg többszáz nemhivatalos javítást is.

Hátulütőjük a fentieknek, hogy ha magyar verziót használsz, abba bekavarhatnak.

Fallout: Tactics-hoz tud valaki valamilyen jófajta mod-ot?

A Tactics nem lett túl sokat modolva, a Vault-Tech Labs is csak két kiadott modot listáz, lásd itt.

Tisztelettel:
R'naggol

Blazious

Blazious

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 172 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2011.01.17, 15:44

Üdv
Fallout: Tactics-hoz tud valaki valamilyen jófajta mod-ot?

Zorkoczy

Zorkoczy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1205 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2011.01.04, 17:36

Sziasztok!

Lehet, hogy korábban már volt róla szó valamikor, de 64 oldalnyi topicot most nincs kedvem végigtúrni, itt úgyis vannak rutinos öreg motorosok: létezik hivatalos honlap a Fallout 1-hez, 2-höz és Tactics-hoz? Ha igen, melyek azok? Illetve honnan lehet ezekhez a legfrissebb patch-eket letölteni, és ti melyeket ajánljátok?

Előre is köszönöm szépen!

Krynn

Krynn

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1194 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2011.01.03, 19:14

Azért vannak ott elég szép sci-fi fegyverek is, pl. a pulse gun, ami gyak. egyedül hazavágja a komplett brotherhood-ot ÉS mr. house magánhadseregét. :) Amúgy a felszerelésre úgy általánosságban igaz szerintem, hogy nem nagyon kell váltogatni a játék során őket. Ellentétben a dragon age (kicsit a kotor is) és a hasonló játékokkal, ahol a felszerelésedtől leszel valaki, itt a kb. 3. szinten talált shotgun kitart a végjátékig. Amit fegyverek kapcsán kicsit sajnálok, hogy még a legnagyobb guruk is alig alig tartanak egy-egy modellhez megfelelő módosító alkatrészeket. Ezekből jóval többet betehettek volna, azzal együtt, hogy minden mod kaphatott volna egy hátrányt is az előny mellé. Azzal bevihettek volna egy új taktikai vonalat a játékba, míg a jelen változatában huszadrangú tényező volt számomra a módosítás.

Módosította Krynn: 2011.01.03, 19:16


strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8141 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2011.01.03, 11:42

Még jó, hogy spoiler-mentességet kértem. ;)
Légyszi, használjátok a SPOILER funkciót, ne rontsátok el a játékélményemet előre.

ranagol60

ranagol60

    DiceMan

  • Fórumita
  • 3166 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2011.01.02, 21:12

Üdv!

Gyakorlatilag pontosan a 3. rész az, amelyik kilóg a sorozatból. Én mondjuk végig bírtam vinni azt is, de tény, hogy azon kívül, hogy grafikailag (itt nem a poligonok számára, hanem a hangulatra gondolok) nagyon elkapta az első két rész esszenciáját, a küldetések és történet (illetve "belső tartalom") terén bizony nem tudta hozni a Bethesda a klasszikus F1 és F2 szintjét és érzésvilágát.

Így van. A három története, hangulata számomra teljesen idegennek tűnt. A Capital Wasteland szép lett, ezt meg kell hagyni, meg a Supa-dupa-mutant behemótok is csinosak voltak a maguk szeleburdi módján... :D, de ennyi. A világ nem kapcsolódott azzal az ezernyi szállal a régi nagyokhoz, mint a NV esetében. Egyszer sem éreztem azt, amit a NV már a legelején hoz (amikor Goodspringsben az ellenállást szervezed a Powder Gangerek ellen), vagy ami később újra és újra előkerül benne, űgy mint az első látogatás Niptonban (Vulpes Inculta érvelése a frászt hozta rám, a Legion hirtelen nem is tűnt annyira ellenszenves bagázsnak, rég láttam már ennyire eltalált gonosz karaktert, talán Saren lehetett legutóbb ilyen a Mass Effectben); a Fort; vagy a végjáték a Hoover gátnál mind-mind jellegzetesen Black Isle elemek, amik az első két rész, vagy épp a Planescape magasságába emelkednek.
Negatívumként talán azt tudom felemlegetni, hogy a fegyverek túl valószerűek, és nem az első két rész klasszikus sci-fi jegyeit hordozzák.

Tisztelettel:
R'naggol

gothmog

gothmog

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 135 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2011.01.02, 20:05

+1 ranagol60 hozzászólására!

Gyakorlatilag pontosan a 3. rész az, amelyik kilóg a sorozatból. Én mondjuk végig bírtam vinni azt is, de tény, hogy azon kívül, hogy grafikailag (itt nem a poligonok számára, hanem a hangulatra gondolok) nagyon elkapta az első két rész esszenciáját, a küldetések és történet (illetve "belső tartalom") terén bizony nem tudta hozni a Bethesda a klasszikus F1 és F2 szintjét és érzésvilágát.

A New Vegas - azzal együtt, hogy maga Vegas nekem nem jött be, bár a 2-ben sem New Reno volt a kedvencem:) - viszont visszavarázsolt valamit az első két rész szelleméből. (És van ám jó sok visszautalás is!:) ).

Ami a "civilizáltságot" illeti: szerintem nincs nagy különbség a Fallout2 és a New Vegas között ezen a téren. Fallout 2-ben is voltak lakott helyek szép számmal (sőt, ott is volt "nyüzsgő kaszinóváros" New Reno képében)... igazából, ahogy végiggondolom, talán csak annyi a különbség, hogy New Vegasban kisebb területre zsúfolták össze mindezt a készítők.

ranagol60

ranagol60

    DiceMan

  • Fórumita
  • 3166 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2011.01.02, 19:01

Üdv!

a 3-omnak sokkal "fallout-osabb" a hangulata. Aki játszott az 1-el meg a 2-vel az tudja miről beszélek!

Fogalmam sincs, miről beszélsz. A hármat félúton félredobtam, mert nem jött be, pont a hangulati törés miatt a korábbi részekhez képest. Ebben teljesen otthon érzem magam. (Egyébiránt a vicces az a dologban, hogy a három stábja és az első két rész stábja nem mutat átfedést, ezzel szemben a NV-t azok készítették, akik az első két részt, szóval a logika is azt diktálja, amit én érzek...)

Gondolom arról beszél, hogy ebben a részben a civilizáció és kereskedelem a játéktér majd minden pontjára kiterjed, ami pont az ellentéte például az első résznek, ahol csak egymástól elszigetelt apró településeken voltak civilizált emberek, a terület többi részén csak gengszterek vagy szörnyek.

Háááát... annyit tennék hozzá, hogy ezt a játék jól megmagyarázza (bár tény, egészen a fő sztori utolsó nagy fejezetéig nem tudod meg, ki az a House, és mi köze van neki ahhoz, hogy Vegast egyetlen direkt találat sem érte...); ráadásul ha összehasonlítod a lakott települések számát a... khm, kevésbé lakottakéval, nem lesz fényes az arány. A viszonylag nagy fokú civilizáltság persze írható annak számlájára is, hogy a játék hol tart időrendileg. (Ugye F1 2162, FT 2197, F2 2242, VB 2253, F3 2277, NV 2281.) Ez azért néhol előjön elég erősen (lásd az Enclave helyzetét, vagy épp a Gun Runners pozícióját...)

Tisztelettel:
R'naggol

keoma

keoma

    Törzs-fórumozó

  • Archívum
  • 660 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2011.01.02, 14:07

Ezt kifejthetnéd, lehetőleg spoilerek nélkül, mert én játszottam a Vegas kivételével mindegyik Fallouttal, de nem tudom, miről beszész. ;)

Gondolom arról beszél, hogy ebben a részben a civilizáció és kereskedelem a játéktér majd minden pontjára kiterjed, ami pont az ellentéte például az első résznek, ahol csak egymástól elszigetelt apró településeken voltak civilizált emberek, a terület többi részén csak gengszterek vagy szörnyek.

strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8141 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2011.01.02, 13:32

Hi! Most játszottam ki nemrég NVegast és eszméletlen jó volt. Bár a 3-omnak sokkal "fallout-osabb" a hangulata. Aki játszott az 1-el meg a 2-vel az tudja miről beszélek! Összetett és jo játék de sztem nem annyira jó mint a 3 :)

Ezt kifejthetnéd, lehetőleg spoilerek nélkül, mert én játszottam a Vegas kivételével mindegyik Fallouttal, de nem tudom, miről beszész. ;)

cartmenkid

cartmenkid

    Újdonsült fórumozó

  • Archívum
  • 10 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2011.01.02, 12:47

Hi! Most játszottam ki nemrég NVegast és eszméletlen jó volt. Bár a 3-omnak sokkal "fallout-osabb" a hangulata. Aki játszott az 1-el meg a 2-vel az tudja miről beszélek! Összetett és jo játék de sztem nem annyira jó mint a 3 :)

Hamlet

Hamlet

    dán kalózherceg

  • Fórumita
  • 605 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2010.12.15, 19:25


Azóta már kinn van a teljes verzió is.
"A háborúk mindig ugyanolyanok." ;)

Hol? Dobj egy linket, pls!

http://lfg.hu/41736/ismerteto/random-virtualis-kepregenymagazin-1-szam/
;)


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]