Ugrás tartalomhoz


Fotó

Arkham Horror


  • Válasz írásához lépj be
1840 hozzászólás érkezett eddig

molnibalage

molnibalage

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 76 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.07.15, 12:18

Kijött olyan kártya, ami eddig soha.

 

Az egyik idegen világ helyszínen sikeres próba esetén a nyomozó azonnal visszakerül Arkhamban és zárul a kapu, sikertelenség setén is (asszem), de akkor elvszik a tér és idő labirintusban. Ez idegen világ kártya miatt volt. Jól gondolom, hogy ilyenkor nem jár akkor kaputrófea?  Trófea csak akkor járt szörnyért és kapuért, ha a játékos próba által zárta be azt és nem kártya vagy más hatására. (Kiéve, ha máshogy mondja a kártya.)



molnibalage

molnibalage

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 76 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.03.18, 08:37

 

 

 

Ha valakinek mondjuk az ösztön +1 -es skill-ből van kettő darab, akkor 1 nyom elköltésével már 4 kockával dobhat? Vagy ez a képessége nem halmozódik?

Szerintem a konstans bónuszt megkapod mindkét kártyáért ( = +2 Ösztön) alkalommal, de a nyom elköltéséért csak 2 kockát kapsz, nem 4-et. (De nálunk még soha nem volt ilyen, a FAQ sem érinti.)

 

 

 

Sorvasztás vagy más hasonló + módosítót adó varázslat hatása egy szörny ellen egy fordulóig tart vagy az egész harc során? Vagy egy egész körig? Tehát, ha elvarázsolta sikeresen a nyomozó, akkor minden szörny ellen az adott körben hat?

Ez úgy emlékszem, hogy ezt elég világosan részletezi a FAQ. A varázslatok elvarázsláskor (a varázslás próba akár sikeres, akár nem) egyrészt kimerülnek (exhausted)*, másrészt jellemzően "end of the combat" ideig tartanak, azaz egyetlen szörny leveréséig. Ha ugyanazon a helyszínen egy 2. szörny is rád mozdult, az ellen újra már nem használhatod ugyanazt a varázslat kártyát abban a körben.

 

* Itt érdemes észben tartani, hogy a varázslat elrontott var. próba esetén is foglalja a keze(ke)t egy harci forduló erejéig (utána "eldobható"), de bónuszt természetesen ilyenkor nem ad. Azaz egy elrontott kétkezes varázslattal rendesen be tudod szívni.

 

 

A rendőrautót ki hogy használja? "Teleportálós" vagy "lépegetős módon"?

 

A rendőrautóról a fórum előző oldalán is beszéltünk. Mi ezek alapján is a "teleport" módszert használjuk: szörnyekkel csak az induló-érkező helyeken kell foglalkoznod, cserét is csak itt ejthetsz meg más nyomozókkal.

 

 

Köszi.Csak ez így érdekes "balansz" Mert a varázslatok nagyrészt akkor kanyarban sincsenek a tárgyakhoz képest. Feltételük van és egyszer használhatóak? Mondjuk a sorvasztásnak legalább épelme költsége nincs, de átlagos fegyverek is erősebbek nála.

 

A +6 (Shrivelling) ok, hogy egykezes és ilyen egykezes fegyver nincs.

 

A +9 tiszta sor, és újrafelhasználható szenteltvíz kb. Mondjuk jó drága és nehéz is ellőni A tárgyaknál legfeljebb költsége van (szentelvíz), de a +9 dinamitnál még az sincs.



Nocturna

Nocturna

    Night-time Spirit

  • Fórumita
  • 3346 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.03.17, 01:17

 

 

Ha valakinek mondjuk az ösztön +1 -es skill-ből van kettő darab, akkor 1 nyom elköltésével már 4 kockával dobhat? Vagy ez a képessége nem halmozódik?

Szerintem a konstans bónuszt megkapod mindkét kártyáért ( = +2 Ösztön) alkalommal, de a nyom elköltéséért csak 2 kockát kapsz, nem 4-et. (De nálunk még soha nem volt ilyen, a FAQ sem érinti.)

 

 

 

Sorvasztás vagy más hasonló + módosítót adó varázslat hatása egy szörny ellen egy fordulóig tart vagy az egész harc során? Vagy egy egész körig? Tehát, ha elvarázsolta sikeresen a nyomozó, akkor minden szörny ellen az adott körben hat?

Ez úgy emlékszem, hogy ezt elég világosan részletezi a FAQ. A varázslatok elvarázsláskor (a varázslás próba akár sikeres, akár nem) egyrészt kimerülnek (exhausted)*, másrészt jellemzően "end of the combat" ideig tartanak, azaz egyetlen szörny leveréséig. Ha ugyanazon a helyszínen egy 2. szörny is rád mozdult, az ellen újra már nem használhatod ugyanazt a varázslat kártyát abban a körben.

 

* Itt érdemes észben tartani, hogy a varázslat elrontott var. próba esetén is foglalja a keze(ke)t egy harci forduló erejéig (utána "eldobható"), de bónuszt természetesen ilyenkor nem ad. Azaz egy elrontott kétkezes varázslattal rendesen be tudod szívni.

 

 

A rendőrautót ki hogy használja? "Teleportálós" vagy "lépegetős módon"?

 

A rendőrautóról a fórum előző oldalán is beszéltünk. Mi ezek alapján is a "teleport" módszert használjuk: szörnyekkel csak az induló-érkező helyeken kell foglalkoznod, cserét is csak itt ejthetsz meg más nyomozókkal.



molnibalage

molnibalage

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 76 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.03.16, 15:36

További kérdések.

 

Ha valakinek mondjuk az ösztön +1 -es skill-ből van kettő darab, akkor 1 nyom elköltésével már 4 kockával dobhat? Vagy ez a képessége nem halmozódik? Tehát kétszer megkapja ugyanazt és nem a "kétszer olvasom el", akkor kétszer hat módon működik?

 

Sorvasztás vagy más hasonló + módosítót adó varázslat hatása egy szörny ellen egy fordulóig tart vagy az egész harc során? Vagy egy egész körig? Tehát, ha elvarázsolta sikeresen a nyomozó, akkor minden szörny ellen az adott körben hat? Tehát afféle egykezes speciális fegyver, amit "aktiválni" kell?

 

A rendőrautót ki hogy használja? "Teleportálós" vagy "lépegetős módon"?



Thaur

Thaur

    Csúf zöld szörny

  • Fórumita
  • 1816 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.02.14, 18:02

A Cthulu vén ellen, ha nincs max HP és épelme, de csökkenteni kell a maximumot, akkor is veszít a játékos HP-t és épelmét, ha nem maxban van?

 

Tehát egy 5/5-ös Mandy, ha 3/3 aktuális HP-n áll, a vén első támadása után veszít HP-t vagy épelmét, vagy addig nem történik semmit, amíg a maximum el nem éri az aktuálisat?

 

Ha a maximumod csökken - mint az angyali jóságú Cthulhunál -, akkor ténylegesen csak akkor veszíted életerőd/épelméjűséget, ha a tényleges értéked meghaladná a maximumodat.

 

Azaz a példádban Mandy ténylegesen nem veszít életerőt/épelméjűséget (csak akkor, amikor már valamelyik maximuma 3 alá csökken).
 



molnibalage

molnibalage

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 76 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.02.14, 17:09

A Cthulu vén ellen, ha nincs max HP és épelme, de csökkenteni kell a maximumot, akkor is veszít a játékos HP-t és épelmét, ha nem maxban van?

 

Tehát egy 5/5-ös Mandy, ha 3/3 aktuális HP-n áll, a vén első támadása után veszít HP-t vagy épelmét, vagy addig nem történik semmit, amíg a maximum el nem éri az aktuálisat?



gubirobi

gubirobi

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 157 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.01.09, 10:25

A "setup" alatt csak a kártyahúzó képességek érvényesülnek az "any phase" képességek közül.

Egyről beszélünk. :)

 

 

 

Szabálykönyv 5. oldal 9. pont. Ajánlom szíves figyelmetekbe! :)

Működnek már akkor is!

 

 

 

Az "any phase" képességek a játék indításkor is működnek? Tehát Amadna akkor is több skill-t húz, a tárgykeresőkl több tárgyat, stb?

 

Ha jól értem ez egy kivétel a laphúzó képességekre, tehát az "any phase" továbbra sem érvényes általánosan a játék indulása előtt, pl. Rex Murphy nem kap az any phase képessége miatt több clue tokent.

 

 



WCB

WCB

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 455 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.01.08, 22:44

 

Szabálykönyv 5. oldal 9. pont. Ajánlom szíves figyelmetekbe! :)

Működnek már akkor is!

 

 

 

Az "any phase" képességek a játék indításkor is működnek? Tehát Amadna akkor is több skill-t húz, a tárgykeresőkl több tárgyat, stb?

 

Ha jól értem ez egy kivétel a laphúzó képességekre, tehát az "any phase" továbbra sem érvényes általánosan a játék indulása előtt, pl. Rex Murphy nem kap az any phase képessége miatt több clue tokent.



gubirobi

gubirobi

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 157 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.01.08, 21:04

Szabálykönyv 5. oldal 9. pont. Ajánlom szíves figyelmetekbe! :)

Működnek már akkor is!

 

 

 

Az "any phase" képességek a játék indításkor is működnek? Tehát Amadna akkor is több skill-t húz, a tárgykeresőkl több tárgyat, stb?

Nem, a körök állnak fázisokból (5), ami előtte történik, az még a "game setup" része a játéknak, az még nem phase.

 

Én is így gondoltam.

 

 



molnibalage

molnibalage

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 76 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.01.08, 13:05

 

Az "any phase" képességek a játék indításkor is működnek? Tehát Amadna akkor is több skill-t húz, a tárgykeresőkl több tárgyat, stb?

Nem, a körök állnak fázisokból (5), ami előtte történik, az még a "game setup" része a játéknak, az még nem phase.

 

Én is így gondoltam.



WCB

WCB

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 455 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.01.08, 10:44

Az "any phase" képességek a játék indításkor is működnek? Tehát Amadna akkor is több skill-t húz, a tárgykeresőkl több tárgyat, stb?

Nem, a körök állnak fázisokból (5), ami előtte történik, az még a "game setup" része a játéknak, az még nem phase.



molnibalage

molnibalage

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 76 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.01.08, 00:53

Öööö, mi eddig nem így játszottunk...

 

Így van!

 

Az "any phase" képességek a játék indításkor is működnek? Tehát Amadna akkor is több skill-t húz, a tárgykeresőkl több tárgyat, stb?

 

 



gubirobi

gubirobi

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 157 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.01.07, 21:34

Így van!

 

Az "any phase" képességek a játék indításkor is működnek? Tehát Amadna akkor is több skill-t húz, a tárgykeresőkl több tárgyat, stb?

 



molnibalage

molnibalage

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 76 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.01.07, 13:53

Az "any phase" képességek a játék indításkor is működnek? Tehát Amadna akkor is több skill-t húz, a tárgykeresőkl több tárgyat, stb?



molnibalage

molnibalage

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 76 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.01.07, 13:36

 

Szerintem meg logikusabb, hogy nem szedi le, mert tényleg nincsenek ott egyetem utcáin. (Nem kell őket elkerülni, szörnylimitbe nem számítanak bele, meg maga a kártya szó szerint le is írja, hogy

 

Játéktechnikailag igen, de a történet szerint ezek a lények ott futkosnak ugyanazokon az utcákon... erre gondoltam, nem a szabályok szerinti elhelyezésükre.

 

 

Fantáziámat használva ez inkább egyfajta mágikus "börtön", amiből egy kritikus tömeget elérve kitörtnek a szörnyek. A kártya szerint nem hat rá. Kicsit OP lenne a cucc, bár csak egy van belőle. 30 játék alatt egyszer volt olyan, hogy ez felmerült.
 



WCB

WCB

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 455 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.01.06, 11:50

Szerintem meg logikusabb, hogy nem szedi le, mert tényleg nincsenek ott egyetem utcáin. (Nem kell őket elkerülni, szörnylimitbe nem számítanak bele, meg maga a kártya szó szerint le is írja, hogy

 

Játéktechnikailag igen, de a történet szerint ezek a lények ott futkosnak ugyanazokon az utcákon... erre gondoltam, nem a szabályok szerinti elhelyezésükre.



gubirobi

gubirobi

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 157 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.01.06, 10:31

Rendőr: mindent át tudsz adni, csak a rendőri kinevezést nem (plusz egy dodó körönként).

 

Ha a tárgy a "flute", az Arkhamban és az Idegen Világokban is működik, amikor szörny támad meg.

 

A tárgy akkor működik, ha idegen világban vagy arkhamban mítoszkártya hatására kerül szörny a nyakadba?

 

Ha valaki rendőrré válik, akkor megkapja a tárgyakat hozzá. Azokat jól látom, hogy át lehet adni bárkinek? Nincs tiltás a kártyákon...

 

 

A korábbi riadókocsi mozgáshoz.

When using the Patrol Wagon to move to a new location, it is not necessary to evade any monsters along the potential path. Monsters in the destination location must be evaded or fought as normal though. (Source: Page 10 of The Dunwich Horror Rulebook)

 



molnibalage

molnibalage

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 76 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.01.06, 10:15

A tárgy akkor működik, ha idegen világban vagy arkhamban mítoszkártya hatására kerül szörny a nyakadba?

 

Ha valaki rendőrré válik, akkor megkapja a tárgyakat hozzá. Azokat jól látom, hogy át lehet adni bárkinek? Nincs tiltás a kártyákon...

 

 

A korábbi riadókocsi mozgáshoz.

When using the Patrol Wagon to move to a new location, it is not necessary to evade any monsters along the potential path. Monsters in the destination location must be evaded or fought as normal though. (Source: Page 10 of The Dunwich Horror Rulebook)



Kibic

Kibic

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 205 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.01.06, 03:18

 

 

molnibalage, on 05 Jan 2017 - 21:31, said:snapback.png

Ennél a kártyánál mindent le lehet irtani a lenti tárggyal?

http://www.arkhamhorrorwiki.com/Flute_of_the_Outer_Gods

A mítoszkártyán levő lényeket és az utcait is leirtja vagy csak az egyiket?

 

Én úgy játszanám, hogy mindet, mert szerintem úgy logikus, ellenben sajnos a FAQ szerint csak az utcait. "Those monsters are not actually on the board; they can only be fought as if they were."

 

 

Szerintem meg logikusabb, hogy nem szedi le, mert tényleg nincsenek ott egyetem utcáin. (Nem kell őket elkerülni, szörnylimitbe nem számítanak bele, meg maga a kártya szó szerint le is írja, hogy

 

 

These monsters ..., are not considered to be on the board.

 

 

Ettől még a tárgy elég jó. (Emlékeim szerint pl. a Dunwich Horror-t viszont eltakarítja.)

 

 



WCB

WCB

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 455 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.01.05, 23:04

Ennél a kártyánál mindent le lehet irtani a lenti tárggyal?

http://www.arkhamhorrorwiki.com/Flute_of_the_Outer_Gods

A mítoszkártyán levő lényeket és az utcait is leirtja vagy csak az egyiket?

 

Én úgy játszanám, hogy mindet, mert szerintem úgy logikus, ellenben sajnos a FAQ szerint csak az utcait. "Those monsters are not actually on the board; they can only be fought as if they were."




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]