Ugrás tartalomhoz


Fotó

Arkham Horror


  • Válasz írásához lépj be
1840 hozzászólás érkezett eddig

molnibalage

molnibalage

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 76 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.01.05, 21:31

Mythos65.png

Ennél a kártyánál mindent le lehet irtani a lenti tárggyal?

http://www.arkhamhorrorwiki.com/Flute_of_the_Outer_Gods

A mítoszkártyán levő lényeket és az utcait is leirtja vagy csak az egyiket?

 



gubirobi

gubirobi

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 156 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.12.26, 19:24

Szabálykönyv 9. oldal, jobb alsó részen: "A szörnyek mozgása és a nyomozók".

 

Szabálykönyv 6. oldal, jobb oldalon: "Mozgás idegen világokban".

 

Mindkét felvetésedre benne lesz a válasz.

 

 

Igen, így értettem a kérdést, hogy mozgás fázisban kell elkerülni, tehát ha áll rajtad szörny, akkor a következő mozgási fázisban már ütni kell őket, ha nem mozogsz.

 

Az viszont nem világos, hogy miért nem mozog el rólad szörny, a mítoszkártya ezt mondja, az alap szabálykönyvből nem tudok felidézni ilyen részt, ami ez sugallná.

 

Más. Amikor a kártya azt mondja, hogy "visszatérhetsz Arkhamba", akkor bárhová vagy azon a kapun, amin jöttél? Igen sok ilyen kártya van...

 

Szörnyet csak mozgás fázisban kell elkerülni.

Amennyiben találkozáskártya hatására szörny jelenik meg, azt azonnal nem kell elkerülni. Ha találkozás hatására szörny támad meg, akkor vagy elkerülöd vagy megküzdesz vele. Itt fontos, hogy van különbség megjelenés és támadás között (angolban azt hiszem appears / ambush).

Ha mítoszkártya hatására jelenik meg szörny, azonnal azt sem kell elkerülnöd. Viszont az, ha melléd jelent meg és a mítoszkártya mozgatná, sem mozog el mellőled.

Következő köröd mozgásfázisában kell döntened mit csinálsz. Előtte azért van egy frissítés fázisod és akár valamiféle csoda is megtörténhet. Esetleg körsorrendben hamarabb következő erős nyomozó odalép és kibelezi.

 

Kapuhelyszín visszatérés után: az egyetlen kivétel és csak abban a kör mozgás fázisában nem kell vele foglalkoznod (viccesen azt mondjuk, hogy előre néz a szörny, te meg a mögötte lévő kapuból lépsz ki). Akár bezártad a kaput utána, akár nem, következő körben vagy elkerülsz vagy küzdesz. Ilyenkor tök jó, ha a bezárt kapu szimbóluma eltávolítja azt a szörnyet (is).

 


 

 

 



molnibalage

molnibalage

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 76 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.12.26, 19:12

Igen, így értettem a kérdést, hogy mozgás fázisban kell elkerülni, tehát ha áll rajtad szörny, akkor a következő mozgási fázisban már ütni kell őket, ha nem mozogsz.

 

Az viszont nem világos, hogy miért nem mozog el rólad szörny, a mítoszkártya ezt mondja, az alap szabálykönyvből nem tudok felidézni ilyen részt, ami ez sugallná.

 

Más. Amikor a kártya azt mondja, hogy "visszatérhetsz Arkhamba", akkor bárhová vagy azon a kapun, amin jöttél? Igen sok ilyen kártya van...

 

Szörnyet csak mozgás fázisban kell elkerülni.

Amennyiben találkozáskártya hatására szörny jelenik meg, azt azonnal nem kell elkerülni. Ha találkozás hatására szörny támad meg, akkor vagy elkerülöd vagy megküzdesz vele. Itt fontos, hogy van különbség megjelenés és támadás között (angolban azt hiszem appears / ambush).

Ha mítoszkártya hatására jelenik meg szörny, azonnal azt sem kell elkerülnöd. Viszont az, ha melléd jelent meg és a mítoszkártya mozgatná, sem mozog el mellőled.

Következő köröd mozgásfázisában kell döntened mit csinálsz. Előtte azért van egy frissítés fázisod és akár valamiféle csoda is megtörténhet. Esetleg körsorrendben hamarabb következő erős nyomozó odalép és kibelezi.

 

Kapuhelyszín visszatérés után: az egyetlen kivétel és csak abban a kör mozgás fázisában nem kell vele foglalkoznod (viccesen azt mondjuk, hogy előre néz a szörny, te meg a mögötte lévő kapuból lépsz ki). Akár bezártad a kaput utána, akár nem, következő körben vagy elkerülsz vagy küzdesz. Ilyenkor tök jó, ha a bezárt kapu szimbóluma eltávolítja azt a szörnyet (is).

 


 

 



gubirobi

gubirobi

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 156 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.12.26, 14:56

Mindenképpen birkóznod kell vele, ha elfogadod a kihívást. Ha elfogadod!

Tehát nem kötelező elfogadnod.

Ha igen, veszítesz 2 életerőt a nagy kimerülésben.

Ha eszméletednél maradsz a 2 életerő veszteség után, megkaphatod a szövetségest (Sir William Brinton), ha elérhető. Ha nem elérhető, helyette 5 dodót kapsz.

Ha eszméletlenre sérülsz (de minek tennéd, ha nincs annyi életerőd), akkor se társ, vagy hiányában nincs pénz sem és bekerülsz a kórházba. Bár ez is lehet egy taktika, hogy gyorsan odakerülj és ne kelljen szörnyeket kerülgetned az utcákon. :)

 

Jó játékot!

 

A laborépületnél a szkanderezős kártyánál, amikor -2HP és megkapod a társat, akkor mi van, ha nincs? A szöveg szerint, ha nem elérhető a társkártya, akkor 5$. Most akkor insta 5$ vagy -2HP és akkor 5$, ha nincs a társkártyák között a fickó?

 



gubirobi

gubirobi

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 156 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.12.26, 14:48

Szörnyet csak mozgás fázisban kell elkerülni.

Amennyiben találkozáskártya hatására szörny jelenik meg, azt azonnal nem kell elkerülni. Ha találkozás hatására szörny támad meg, akkor vagy elkerülöd vagy megküzdesz vele. Itt fontos, hogy van különbség megjelenés és támadás között (angolban azt hiszem appears / ambush).

Ha mítoszkártya hatására jelenik meg szörny, azonnal azt sem kell elkerülnöd. Viszont az, ha melléd jelent meg és a mítoszkártya mozgatná, sem mozog el mellőled.

Következő köröd mozgásfázisában kell döntened mit csinálsz. Előtte azért van egy frissítés fázisod és akár valamiféle csoda is megtörténhet. Esetleg körsorrendben hamarabb következő erős nyomozó odalép és kibelezi.

 

Kapuhelyszín visszatérés után: az egyetlen kivétel és csak abban a kör mozgás fázisában nem kell vele foglalkoznod (viccesen azt mondjuk, hogy előre néz a szörny, te meg a mögötte lévő kapuból lépsz ki). Akár bezártad a kaput utána, akár nem, következő körben vagy elkerülsz vagy küzdesz. Ilyenkor tök jó, ha a bezárt kapu szimbóluma eltávolítja azt a szörnyet (is). :)

 

Ha egy nyomozó nem mozog az utcán vagy helyszínen, ha szörnyt dobnak a nyakába, akkor kell elkerülni? A szabályköny úgy fogalmaz, hogy ha a mozágis fázisát ott fejezi be. Viszont szigorúan véve, ha nem mozog, akkor is ott fejezi be... Viszont korábban meg azt írta itt valaki, hogy ha visszajön a kapun keresztül valaki, akkor nem kell megküzdeni a szörnyekkel akkor sem, ha első körben nem sikerült kaput zárni / pecsételni.

 



molnibalage

molnibalage

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 76 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.12.26, 13:10

Ha egy nyomozó nem mozog az utcán vagy helyszínen, ha szörnyt dobnak a nyakába, akkor kell elkerülni? A szabályköny úgy fogalmaz, hogy ha a mozágis fázisát ott fejezi be. Viszont szigorúan véve, ha nem mozog, akkor is ott fejezi be... Viszont korábban meg azt írta itt valaki, hogy ha visszajön a kapun keresztül valaki, akkor nem kell megküzdeni a szörnyekkel akkor sem, ha első körben nem sikerült kaput zárni / pecsételni.



molnibalage

molnibalage

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 76 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.12.26, 12:54

A laborépületnél a szkanderezős kártyánál, amikor -2HP és megkapod a társat, akkor mi van, ha nincs? A szöveg szerint, ha nem elérhető a társkártya, akkor 5$. Most akkor insta 5$ vagy -2HP és akkor 5$, ha nincs a társkártyák között a fickó?



gubirobi

gubirobi

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 156 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.12.26, 10:14

Szia!

 

Nem kötelező a mozgás, csak lehetőség.

Akkor használd, ha a szóbeszéd mítoszkártya valamelyik helyen aktivitást hoz lére. Bá elég ritkán használjuk mi is, inkább az aktuális lapot helyezzük arra a helyszínre. Mellékesen bármire használhatod, ha valamit jelezni akarsz. :)

 

Jó játékot!

 

Sziasztok!

Nekem is lenne 1-2 kérdésem.

Mozgás fázisban kötelező mozogni?
Az aktivitásjelzőknek van bármi szerepük a játékban? És a rajtuk lévő számoknak?

Köszi!

 



mauglina

mauglina

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 4 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2016.12.26, 09:14

Sziasztok!

Nekem is lenne 1-2 kérdésem.

Mozgás fázisban kötelező mozogni?
Az aktivitásjelzőknek van bármi szerepük a játékban? És a rajtuk lévő számoknak?

Köszi!

molnibalage

molnibalage

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 76 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.12.13, 01:02

Sziasztok!

 

Vásárolni nem kötelező, hisz előfordulhat, hogy nincs elegendő pénzed a felhúzott tárgyak egyikére sem

 

Üdv: Alkony

 

Naná, ekkor nem kell. De ha van pénzed, akkor kötelező.
 



gubirobi

gubirobi

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 156 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.12.12, 15:10

Igaz, a helyes hozzászólásom: amennyiben van elég pénzed, akkor a felhúzott 3 tárgyból meg kell venned, amit tudsz. Ha több is van, amit megtudsz vásárolni, akkor te választasz, de vásárolnod kell. :)

 

Bár számomra furcsa elképzelés, hogy 5 dolcsinál kevesebbel lépek vásárlási helyszínre és akkor nem inkább az ottani találkozást választom inkább vásárlás helyett. :D

 

Sziasztok!

 

Vásárolni nem kötelező, hisz előfordulhat, hogy nincs elegendő pénzed a felhúzott tárgyak egyikére sem

 

Üdv: Alkony

 



alkony

alkony

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 4 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.12.12, 14:10

Sziasztok!

 

Vásárolni nem kötelező, hisz előfordulhat, hogy nincs elegendő pénzed a felhúzott tárgyak egyikére sem

 

Üdv: Alkony



gubirobi

gubirobi

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 156 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.12.11, 22:50

Szörnylimit: ez nem így van, egy körön belül többször nőhet a rettegésszint, főleg 6+ játékosnál, amikor jön egy jó kis szörnyroham és alacsony a külterületen a szörnylimit. Mindig, amikor a külterületre kerül 1 szörny, ellenőrződ a limitet, ha meghaladja az előírtat, onnan lekerül mindegyik a tárolóba és folytatod a még hátralévő szörnyek lepakolását a kezedből.

 

Felbukkanó szörny: elkerülés, ha sikertelen, akkor harc és közben el lehet menekülni.

 

Pakli: hát persze, hogy meg kell keverni. :)

 

Vásárlás: egyet meg kell venned, de te döntesz mit vásárolsz.

 

 

Már volt szó a szönylimitről és rettegés szintről, de elbizonytalanodtam. Az eredeti szabálykönyv szó szerinti értelmezéséből az is kijön, hogy teljesen mindegy hány szörny húzol a szörnylimit felett, az csak triggerel és minden megy vissza a tárolóba. Tehát egy körben csak egyszer nőhet a rettegésszint. Ki hogyan tolja ezt?

 

Ha olyan kártya van, ami "szörny bukkan fel" szöveggel szörnyet rak a nyakadba, akkor az iszonyatpróba előtt vagy után lehet csak elmenekülni?

 

Amikor bármilyen kártya arra utasít, hogy előkereshetsz egy tárgyat, akkor lényegében átnézed azt a paklit. llyenkor meg kell keverni a paklit vagy nem? Mert akkor a Kingsport helyszínen lehet "cheatelni" úgy, hogy előkeresek ételt vagy whishekyt és közben megnézem, hogy milyen tárgyak vannak a pakliban míg az nem jön. Ennek fényében lehet vásárlást tervezni.

 

Más, tárgy vásárlás. A táblán levő szöveg szerint a két boltban "megveheted" szöveg van. Akkor most kötelező vásárolni vagy sem?

 



molnibalage

molnibalage

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 76 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.12.11, 21:49

Már volt szó a szönylimitről és rettegés szintről, de elbizonytalanodtam. Az eredeti szabálykönyv szó szerinti értelmezéséből az is kijön, hogy teljesen mindegy hány szörny húzol a szörnylimit felett, az csak triggerel és minden megy vissza a tárolóba. Tehát egy körben csak egyszer nőhet a rettegésszint. Ki hogyan tolja ezt?

 

Ha olyan kártya van, ami "szörny bukkan fel" szöveggel szörnyet rak a nyakadba, akkor az iszonyatpróba előtt vagy után lehet csak elmenekülni?

 

Amikor bármilyen kártya arra utasít, hogy előkereshetsz egy tárgyat, akkor lényegében átnézed azt a paklit. llyenkor meg kell keverni a paklit vagy nem? Mert akkor a Kingsport helyszínen lehet "cheatelni" úgy, hogy előkeresek ételt vagy whishekyt és közben megnézem, hogy milyen tárgyak vannak a pakliban míg az nem jön. Ennek fényében lehet vásárlást tervezni.

 

Más, tárgy vásárlás. A táblán levő szöveg szerint a két boltban "megveheted" szöveg van. Akkor most kötelező vásárolni vagy sem?



Nocturna

Nocturna

    Night-time Spirit

  • Fórumita
  • 3346 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.11.14, 21:49

Rendőrkocsi: rendben, köszi a válaszokat. Szó sincs arról, hogy ne élveznénk a játékot - ha nem így lenne, nem vettem volna elő az elmúlt másfél hónapban 3x is. Végre van játékostársam hozzá. :)

Egyébként szerintem is megéri rendőrnek állni, különösen a "teleport" miatt. Az, hogy nem kell az utcán szörnyeket kerülgetned, óriási előny, és a Sneak is maradhat max-on közben. 

 

Az alapjátékban szerintetek ki a leggyengébb nyomozó? Kinti oldalakon és saját baráti kör szerint Mária Nővér egyértelműen. Mennyiségre azonos tárgya van a többiekkel, de azok kötöttek és a szenteltvíz egyszer használatos. Az áldás tényleg brutális, csak éppen totál random, hogy meddig él. Mikor én vele játszottam, akkor a 2. körben elvesztette...

 

 

Most nincs előttem a játék, de szerintem eléggé csökkent használhatóságúak azok a karakterek, akiknek a Fókusza csupán 1-es.

 

Istenek:

Cthulhu tényleg kemény, de én főleg amiatt utálom, hogy 1-gyel csökkenti a max. Épelmét és Életerőt. A múltkor 3 max. Épelmés karaktert húztam, és ki-be jártam a gyogyóba emiatt, nem volt túl szórakoztató.

Ithaqua valóban nem erős, de az utcán maradva -1 ÉP elég kellemetlen képessége (nem használjuk a házi szabályt, amit több helyen is láttam már, miszerint harc után tovább mozoghatsz).

Shubi: a +1 a szörnyek szívósságára szerintem gyakrabban inkább csak tápol, jól megdobja a szörnytrófeák értékét. Nálunk nem szokott gond lenni ezzel, persze, ha pechesen húzod a szörnyeket...



gubirobi

gubirobi

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 156 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.11.14, 20:14

Szerintem nem érdemes túlgondolkodni a dolgot és mindenben ésszerűséget keresni egy ameritrash játékban. Élvezni kell és kész! :)

Átrakod, indulási helyen és érkezési helyen tudsz cserélni, plusz ott kell foglalkozni a szörnyekkel. Ennyi és kész! Tudod mit? Azért van ez így, mert csodaszirénája van! :D

 

Amúgy bőven megéri rendőrnek lenni. Heti bevétel, ellophatatlan fegyver és a kocsi, nem is rossz 10 értékű trófeáért.

 

 

Szerintem a teleport képessége pont jó, mert annyire éri meg rendőrnek lenni, hogy nálunk soha senki nem vált még azzá...

 

Egyébként mi a gyorsabb, egy csoszogó zombi vagy egy kocsi? :)

(Ezzel lehet magyarázni a teleportálást.)

 

Mivel a rendőrautó teleportál egy végpontra ezért azzal csak akkor lehet cserélni, ha oda teleportálsz, ahol van valaki. Ez a mozgás hátránya. Ha messzire mész, akkor nem tudsz tárgyat cserélni. (Szerintem.) Az útvonalas megoldás is tetszik.

 


Szóval: az FFG FAQ-ból megtudtam, hogy a járőrautó nem útvonalat be a mozgás során, hanem tkp. teleportál az induló és érkező helyszín között (ez elég béna szerintem) - azaz, a Játékosnak csak az induló és érkező mező lényeivel kell bajlódnia. Ez mondjuk fura, mert így be lehet jutni szörnyektől teljesen elzárt helyszínre is, elkerülés/harc nélkül. Ti hogy játsszátok? Szerintem a "keress útvonalat A és B között" értelmesebb lenne.

 

De, amire nem leltem választ, az a tárgyak cserélési lehetősége, amit a szabály szerint mogási fázis közben is meg lehet ejteni. Az addig még oké, hogy ha rendőrként elhúzok egy utcán lévő Nyomozó mellett, úgy tudunk tárgyakat cserélni, majd a rendő megy tovább a célja felé. De bemehet-e a rendőr helyszínekre (ahol más Nyomozók állnak), hogy a csere-bere után haladjon tovább? A mozgás fázisban semmi nem mondja, hogy egy Nyomozó ne lépdelhetne két mező között oda-vissza (bár értelme nincs) - ennyi erővel a Riadóautóval is meg lehetne tenni mindezt, és körbelátogatni minden Nyomozót a pályán. Kissé mondjuk hack szaga van a dolognak.

Mit gondoltok?

 

Én érzésre úgy játszanám (azaz, az éppen zajló játékban így játsszuk), hogy a Riadóautó egy mozgásban csak 2 helyszínt érinthet, az indulásit és az érkezésit, de közötte bármennyi utcát (amelyeken így holmit csere-berélni is lehet).

 

 



Nocturna

Nocturna

    Night-time Spirit

  • Fórumita
  • 3346 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.11.13, 18:43

FYI, a DV oldaláról (a kérdésem az volt, hogy melyik kieg. jön majd magyarul és mikor). Sokat nem mond, de:

 

 

Még nem tudjuk melyik, inkább az időpontok határozzák majd meg. Amelyiket csinálják, és beleférünk. Mindenesetre az alap az rendesen fogy, szóval ideje a kiegészítőknek... 

Ha lesz konkrétabb info is, bemásolom ide.

 

Az imént Yig is elbukott (a statisztika, meg a beküldés lehetősége meg tök jó, köszi!).



molnibalage

molnibalage

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 76 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.11.13, 16:57

Szerintem a teleport képessége pont jó, mert annyire éri meg rendőrnek lenni, hogy nálunk soha senki nem vált még azzá...

 

Egyébként mi a gyorsabb, egy csoszogó zombi vagy egy kocsi? :)

(Ezzel lehet magyarázni a teleportálást.)

 

Mivel a rendőrautó teleportál egy végpontra ezért azzal csak akkor lehet cserélni, ha oda teleportálsz, ahol van valaki. Ez a mozgás hátránya. Ha messzire mész, akkor nem tudsz tárgyat cserélni. (Szerintem.) Az útvonalas megoldás is tetszik.

 


Szóval: az FFG FAQ-ból megtudtam, hogy a járőrautó nem útvonalat be a mozgás során, hanem tkp. teleportál az induló és érkező helyszín között (ez elég béna szerintem) - azaz, a Játékosnak csak az induló és érkező mező lényeivel kell bajlódnia. Ez mondjuk fura, mert így be lehet jutni szörnyektől teljesen elzárt helyszínre is, elkerülés/harc nélkül. Ti hogy játsszátok? Szerintem a "keress útvonalat A és B között" értelmesebb lenne.

 

De, amire nem leltem választ, az a tárgyak cserélési lehetősége, amit a szabály szerint mogási fázis közben is meg lehet ejteni. Az addig még oké, hogy ha rendőrként elhúzok egy utcán lévő Nyomozó mellett, úgy tudunk tárgyakat cserélni, majd a rendő megy tovább a célja felé. De bemehet-e a rendőr helyszínekre (ahol más Nyomozók állnak), hogy a csere-bere után haladjon tovább? A mozgás fázisban semmi nem mondja, hogy egy Nyomozó ne lépdelhetne két mező között oda-vissza (bár értelme nincs) - ennyi erővel a Riadóautóval is meg lehetne tenni mindezt, és körbelátogatni minden Nyomozót a pályán. Kissé mondjuk hack szaga van a dolognak.

Mit gondoltok?

 

Én érzésre úgy játszanám (azaz, az éppen zajló játékban így játsszuk), hogy a Riadóautó egy mozgásban csak 2 helyszínt érinthet, az indulásit és az érkezésit, de közötte bármennyi utcát (amelyeken így holmit csere-berélni is lehet).

 



molnibalage

molnibalage

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 76 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.11.13, 16:46

Csinálom, mióta ismerem. :)

Ha van kedved, töltsd te is fel a játékaitokat a továbbiakban! Hajrá! :D


Nocturna

Nocturna

    Night-time Spirit

  • Fórumita
  • 3346 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.11.13, 16:02

Hella!

 

Az arkhami rendőr mozgásával kapcsolatban merült fel pár dolog. Láttam, hogy sok évvel ezelőtt volt már itt téma, de nem sikerült rá gombot varrni - de már mások járnak ide, talán sikerül megoldani.

 

Szóval: az FFG FAQ-ból megtudtam, hogy a járőrautó nem útvonalat be a mozgás során, hanem tkp. teleportál az induló és érkező helyszín között (ez elég béna szerintem) - azaz, a Játékosnak csak az induló és érkező mező lényeivel kell bajlódnia. Ez mondjuk fura, mert így be lehet jutni szörnyektől teljesen elzárt helyszínre is, elkerülés/harc nélkül. Ti hogy játsszátok? Szerintem a "keress útvonalat A és B között" értelmesebb lenne.

 

De, amire nem leltem választ, az a tárgyak cserélési lehetősége, amit a szabály szerint mogási fázis közben is meg lehet ejteni. Az addig még oké, hogy ha rendőrként elhúzok egy utcán lévő Nyomozó mellett, úgy tudunk tárgyakat cserélni, majd a rendő megy tovább a célja felé. De bemehet-e a rendőr helyszínekre (ahol más Nyomozók állnak), hogy a csere-bere után haladjon tovább? A mozgás fázisban semmi nem mondja, hogy egy Nyomozó ne lépdelhetne két mező között oda-vissza (bár értelme nincs) - ennyi erővel a Riadóautóval is meg lehetne tenni mindezt, és körbelátogatni minden Nyomozót a pályán. Kissé mondjuk hack szaga van a dolognak.

Mit gondoltok?

 

Én érzésre úgy játszanám (azaz, az éppen zajló játékban így játsszuk), hogy a Riadóautó egy mozgásban csak 2 helyszínt érinthet, az indulásit és az érkezésit, de közötte bármennyi utcát (amelyeken így holmit csere-berélni is lehet).




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]