Ugrás tartalomhoz


Fotó

Kalandötlet #2


  • Válasz írásához lépj be
1245 hozzászólás érkezett eddig

Krynn

Krynn

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1180 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.08.16, 10:55

Ha jól értem a két utasnak valami mellékes elfoglaltságot akarsz találni, ami kb. egyenértékű a kapitány/elsőtiszt erőforrás menedzselésével, ugye? Ha tudnám mihez ért a két utas, akkor könnyebb volna tippeket adni. Ötletek más pozíciókra és hozzá tartozó erőforássokra:

 

- árbóckosárban őrszem: bónuszt adhat manőverekre, nem lesz az ellenfélnek meglepetés köre. 

- szakács bónuszt adhat legénység egészségi állapotához, hatással van az elégedettségre és az élelem szintjére is

- hajóorvos megelőzhet betegségeket, jobb állapotban tudja tartani a legénységet (egy nagyobb tengeri útnál jellemzően halnak meg matrózok betegségben)

- mágiatudó a hajó mágikus védelmét javítgathatja, és a döntésétől függően könnyebb lesz valamilyen kihívást megoldani, nyilván korlát lehet neki az anyagi komponensek költsége, az idő és mágikus energia, ami rá kell fordítani

- kormányos lehet a kapitánytól független pozíció, nyilván a navigációban fontos, veszélyes, de gyorsabb, vagy bizotonságosabb és lassabb úton akarnak haladni

- hajóács végezhet kisebb-nagyobb javításokat a vízen is, a döntésén múlik, hogy a hajó sérült részeiből melyikkel kezdik a javítást, mert nyilván korlátozott alapanyag/idő áll rendelkezésre

 

Összességében egy hajón mindent a kapitány dönt(het) el, harcokban viszont érdekesebb a helyzet, mert a kapitánynak nem lesz ideje mindenkinek parancsot adni/reagálni az általa nem látott dolgokra. Tehát bár az erőforrás menedzsment is lehet érdekes, de ha meg tudod oldani, hogy az utasok is potenciálisan a csatát eldöntő fontosságú feladatok kapnak a harcokban, akkor nem fognak unatkozni/emlékezetes lesz számukra az utazás.



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4686 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.08.15, 18:43

Mikor nincs ötletem, mindig összeírom az összes klisét, ami eszembe jut, majd ha van belőle vagy 15-20, elkezdem kihúzgálni a túl nyilvánvalóakat. 
Néhány ötlet ami eszembe jut elsőre
- hurrikán, ciklon, sérült hajó, kikötő keresés sürgős javításokhoz
- lakatlan sziget, titokzatos hajótörött, king kong, elveszett világ
- tengeri szörny, hydra, fehér bálna, kraken, leviatán
- zendülés :)
- kísértethajó
- kalózok, vagy ellenséges hadihajó
- felfedezés, térképezés (akár tenger, akár szoros, akár sziget)
- környezetszennyezés (a tenger tele van döglött halakkal)
- semleges találkozás (vámosok, bálnavadászok, kéjhajó templomi prostituáltakkal. Jól emlékszem, hogy ez Ellana?)
- utasok közti konfliktus (gyilkosság az orient expresszen módra)
- váratlan megfigyelő (gnóm tengeralattjáró vagy léghajó, repülő lény)
- mélységlakók, tenger alatti civilizációk (kézenfekvő módon levegőbuborékban, vagy vízlélegzés itala után)
- veszélyes szállítmány (tiltott áru ami a hajón van, de a karakterek nem tudnak róla, egy veszélyeztetett személy pl. örökös vagy szökevény)
- elsüllyedt város (nem légbuborékban, ki kell dolgozni hogyan tudnak lemenni dolgozni)
 
 
Ha ebből logikusan összegyúrsz 5-6 darabot, már nem lesz feltűnő, hogy eredetileg klisékből indultál ki.
Nekem elsőre a zendülés, a templomi prostituáltatak szállító kéjhajó, a mélységlakók hármas mozgatja meg leginkább a fantáziámat.
 
Ha egyik sem jó, még mindig mehetnek alacsony merülésű hajóval a part mentén, megállva minden kikötőben :)
 
 


Dronner

Dronner

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5403 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.08.14, 20:48

Na szóval!

A következő mese a Quiron-tengeren fog játszódni. Egy karavellt kell elnavigalniuk Ifinből Laidisba.
Az egyik JK a kapitany, illetve az elsőtiszt. Rajtuk kívűl 2 JK még utasként szerepel. Életút játék egyik mellékszálai.

A küldetésük tulajdonképpen az utasok biztos célba juttatása. A kapitany és az elsőtiszt számára kitaláltam egy rendszert, amivel a keszletekkel és a legénység moráljával játszadozhatnak. Azonban az utasokkal gondban vagyok, hogy ők milyen aktivitással üssék el az utazást.

Napok óta tanulmányozom a hajós életet, és pörgetem a Black Sailst, hogy hogyan is nézhet ki egy ilyen és mit tudnának csinálni rajta. Nektek valami ötlet?

Új Tekercsek Halászat 5+fok.

Az egyik utas híres bálnavadász, a hajón hiány van jó szigonyosból. Az utazás során a legénység áhitattal fordul a híresség irányába, és a felmerülő problémák esetén a JK kapitány és elsőtiszt ellenében szívesebben hallgatnak a tapasztalt vén rókára. Alternatíva: a bálnavadász valójában egy kezdő Ikrek fejvadász (nem túl jól megválasztott) álruhában. A gondok ott kezdődnek, amikor a legénység a kapitánnyal szemben a "híresség" bölcsességeit követeli a felmerült problémákra, ami sajnos - hozzáértés hiányában - nem éppen életbiztosítások.

Gyöngyhalász: az egyik utas visszavonult gyöngyhalász, aki munkája gyümölcseivel, pár erszény igazgyönggyel Laidisban kezdene nyugodt életet. A gond, hogy a gyöngyöknek nyoma vész. A póruljárt bizalmasan kéri a kapitány segítségét, mivel nem akarja nagy dobra verni, hogy mekkora vagyonnal is utazik, és a tengeri népek  legendás összetartására hivatkozva apellál a kapitány lelkiismeretére. A gondot csak az okozza, hogy a hajón prominens személyek utaznak, akik meggyanúsítása több, mint kellemetlen lehet. Alternaítva, a gyöngyhalász valójában egy tolvaj, aki az egyik gazdag utast követve jött a hajóra, és az általa hurcolt tele erszény igazgyöngyhöz szeretne hozzájutni a kapitány kihasználásával.

 

stb.



Selmo

Selmo

    Lochost kvesztor

  • Fórumita
  • 2059 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.08.13, 12:35

Bezártság + utazás. Leginkább érdekességek és nyomozás lehet, ami lefoglalja őket:

  • valami kórság felüti a fejét, rá kell jönni, melyik kaja okozza
  • valaki lopkod, el kell kapni, ezt lehet bonyolítani, hogy nem lop, hanem kicserél dolgokat, vagy akár lehet valami állat is, ami csillogó/ehető/fura színű dolgokat csen el
  • az egyik utas ínyenc, gazdag, hájas kereskedő, ha nem tetszik neki a kaja, egész nap morog és kb. kibírhatatlan
  • az egyik utas egy terhes nő, kikötés után 1 héttel várható az utód, de mi történik, ha még az úton megindul a szülés?
  • kihalásznak a vízből egy hajótöröttet, aki lehet akárki
  • az örök klasszikus kalózok, akik csak megfelelő sáp ellenében engedik tovább a hajót, lehet alkudozni, meggyőzni, megfélemlíteni, szkanderpárbajra kihívni stb.
  • az egyik utas egy kisnemesi csitri, aki kelleti magát a matrózok előtt (is), a komornyikja meg egész nap futkoz utána, nehogy illetlen dolgot csináljon; aztán lehet, hogy a lánynak eszébe sincs ilyet csinálni, csupán alakuló nőiességét teszteli, de az is lehet, hogy pont eszébe van ilyet csinálni, hogy a "botránnyal" elkerülje, hogy férjhez adják valami vén szivarhoz a végállomáson
  • az egyik utas valami okkultista megszállott/sosem hallott isten papja és állandóan jeleket lát és bizonyos dolgokat csak úgy lehet csinálni, ahogy azt ő elképzeli lásd Lesz ez még így se! film, az egyik éjjel hullócsillagot lát, amiből kiolvassa, hogy...
  • az egyik utasról kiderül, hogy fertőző beteg, valahogy meg kéne oldani, hogy életben maradjon, de ne fertőzzön meg senkit se; ez mondjuk egyszerű ha van pap is a hajón


sulejman

sulejman

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 7 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.08.13, 11:50

Na szóval!

A következő mese a Quiron-tengeren fog játszódni. Egy karavellt kell elnavigalniuk Ifinből Laidisba.
Az egyik JK a kapitany, illetve az elsőtiszt. Rajtuk kívűl 2 JK még utasként szerepel. Életút játék egyik mellékszálai.

A küldetésük tulajdonképpen az utasok biztos célba juttatása. A kapitany és az elsőtiszt számára kitaláltam egy rendszert, amivel a keszletekkel és a legénység moráljával játszadozhatnak. Azonban az utasokkal gondban vagyok, hogy ők milyen aktivitással üssék el az utazást.

Napok óta tanulmányozom a hajós életet, és pörgetem a Black Sailst, hogy hogyan is nézhet ki egy ilyen és mit tudnának csinálni rajta. Nektek valami ötlet?

spamagitor

spamagitor

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 21 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.08.11, 22:30

Én jómagam, régi MAGUS os vagyok. És már egy jo 7-8 éve nem jatszottam MAGUSt. Viszont más szerepjatékokkal akkor ismerkedtem meg amikor a mókust abba hagytuk. Szóval ezek után többnyire egy mesélő egy játékos jatekot preferáltuk. A lényeg az hogy rájöttem a régmúlt játékainak sok konfliktusa és kudarca nagyrészt abból fakadt hogy teljesen szabad karakterindítást engedélyeztünk. Ez a kalandozó vagyok és mindenkivel összeférek dolog igazából hülyeség. A bárátok meg bajtársag vagyunk címszó egy papnak vagy tűzvarazslónak vagy bármelyik saját klán/rend erkölcsét magáénál előrébb helyező karakternek valójában lehetetlen konfliktust jelent egymásnak. Erre életutat építeni hülyeség hamis és önámítás.

Ha a party valami közös cél irányában kreálódik maris sokkal egyszerűbb és valódibbnak hat az egész.

Tilleo

Tilleo

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2252 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.07.26, 12:01

Szia,

 

Lehetne még egy csavar a sztoriban:

 

Az idomárt és a "szörnyet" valójában a családfő bérelte fel, és rejtegeti. Miért? 

A birtok árának leverése jó indok, és hogy ezt miért nem köti a karakterek orrára?

Nos talán mert nem akarja, hogy a "papáról" kiderüljön: ártatlan kívülállók, pláne gyerekek élve széttépetésében utazik, ami még "Maffiás" erkölcs mentésen sem védhető. Épp ezért nyomatékosan aláhúzza a karaktereknek: Ne a szörnyet hajkurásszák, hanem intézzék el, hogy ne tudják időben levadászni.

 

A karaktereknek így egy ponton, ha felfejtik az igazságot, igen kemény morális dilemmával nézhetnek szembe.

 

Üdv,

Tilleo

 

 

 

A partym most csak 3 fős, az életútból nem ér rá mindenki, így egy mellékágat tolunk, egyébiránt kisszintűek 3-4 környékén. A Farkasok Szövetsége a film amire gondolsz, az adta az inspirációt. Good job!

Azért ódzkodtam több ellenfelet berakni, mert a party döntésétől függően lehet, hogy rámennek a többi vadászra is, szóval nagyon kérdéses a végkifejlet.

- Lehet, hogy végiggyaknak mindenkit.

- Lehet, hogy hagyják, hogy az elf és a lovag kinyomozza a szörny rejtekét, követik őket és ott avadkoznak bele.

- Lehet, hogy megölik a lovagot és az elfet és maguk akarják felkutatni a szörnyet.

- Lehet, hogy szövetkeznek az elfel és a lovaggal és együtt oldják meg.

- És még vagy ezer variáns.

 

 

Üdv!

Volt egy ilyen film, nem emlékszem a címére de abban a francia vadász hozott egy fekete-afrikai valamit amire fémtüskéket raktak stb.

Pár meglátás. Az egy toroni szélhámos a kopasz warggal nagyon kevés lesz mint főellenfél. A parti megeszi reggelire. Érdekes csavar lenne szerintem ha egy igazi szörny is beszállna a buliba. Mondjuk egy vámpír aki a szélhámos módszerét utánozná, pusztán szórakozásból. A toroni vadászról pedig kiderülne, hogy az inkvizíció egy igen radikális ágànak a tagja akik a vámpírra vadásznak. Tudják, hogy mit kedvel mert leprofilozták de nem tudják ki az. Az inkvizíció alkut ajánlana a JK-knak, kapnak egy "kijöhetsz a börtönből kártyát" ha segítenek. A vámpír pedig a saját családjuk igazi feje lenne de erről az inkvizíció nem tudna,aki igazából a saját szórakoztatására használja a rokonait. Mondjuk találnànak egy kovcsot aki esküszik rá, hogy volt egy olyan rémálma, hogy méretetvett egy állatról aminek tüskés páncélt készìtett és reggelente hullafáradtan ébredt. A vértre pedig az ő családjuk titkos jelmondatát vésette vele valaki. A vámpír ebben a vértben van amikor fatkas alakban öl. Vagy találnának egy szobát ahonnét az egyik áldozat megszökött. A szobában pedig lenne egy családfa festve a falra amin ök is szerepelnek. A kaland nagy döntése pedig az lehetne, hogy az inkvizíció vagy a vámpír családfő mellé állnak. Utóbbi bár rokon de kiderülne, hogy elidegenedett az emberektől és manipulálni próbálja őket.

 

 



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4686 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.07.22, 10:42

Potenciálisan szerintem hasznos sandbox környezet lehet ebből. 
 
Szerintem két probléma van: 
- két aktor (a bestia idomárja és a vadász pár), azaz célokkal és erőforrásokkal is rendelkező NPC kevés egy kalandhoz, legalább 5-6 kelleni fog. Mindnek legyen célja, amik lehetőleg kapcsolódjanak egymáshoz)
- a lovag és az elf a játékos karakterek "helyét foglalja". Ez nem baj, ha a cél az lenne, hogy legyen egy rivális kalandozócsapat, akivel versengeni lehet
 
 
Néhány ötlet további célokkal rendelkező NPChez (a bestián kívül):
- a bestia és a gazdája
- helyi banditák, akik a bestiás erdőben laknak?
- a királyi vadász?
- a nemes ház?
- az inkvizíció? (csatlósok, specialisták)
- valaki aki nem a bestiára, hanem más NPc-re utazik? adóbehajtó, besúgó, zsaroló, bosszúálló?
 
Ebben csak annyi a trükk, hogy bizonyos szempontból jó legyen velük együttműködni, bizonyos szempontból pedig érje meg őket elárulni.
 
Szerintem akkor működne jól a dolog, ha az idomár és a bestia belegabalyodna a helyi szövevénybe, és lenne egy szponzora a városban. (aki biztosítana neki búvóhelyet, mert így elég fura, hogy senki nem szúr ki egy bazi nagy farkast a városban)


Dronner

Dronner

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5403 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.07.22, 08:54

Hali!

 

Pár észrevétel:

  1. Nem az információs társadalomban zajlik a történet, azaz sem a hivatalok, sem pedig  szörnyvadászok nem reagálnak ilyen gyorsan. Ha a filmre emlékszel, ott is több hónap után léptek érdemben a hatóságok. Ugyanezért, ha valaki "véletlenül pont ott van", az könnyen lehet gyanús. Mondhatná vki, hogy "but magic....duh", de vérprofi szakemberek, pláne mágikus támogatással "szaros 10  aranyért" nem fognak rámozdulni egy "medve" levadászására.
  2. Összességében a teljes sztori lefolyása túl gyors.
  3. Minden nyom túl direkt. Ha egy sorozatgyilkosnak híre megy, akkor a sötétben ügyködő alakok meglátják benne a lehetőséget saját ügyeik megoldására. Lehetnek másoló gyilkosok (értelemszerűen vakvágány a fő sodor vonatkozásában, de lehet új kalandindító).
  4. A főgonosz senki fia-borja. A filmben pont azért is volt nehezítve a felderítés, mert spoiler....
  5. A filmben szintén azért működött jól a terv, mert a főgonosznak volt helyismerete. Egy éppen arra járó toroninak ez az előnye nincs meg.


sulejman

sulejman

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 7 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.07.22, 07:01

A partym most csak 3 fős, az életútból nem ér rá mindenki, így egy mellékágat tolunk, egyébiránt kisszintűek 3-4 környékén. A Farkasok Szövetsége a film amire gondolsz, az adta az inspirációt. Good job!

Azért ódzkodtam több ellenfelet berakni, mert a party döntésétől függően lehet, hogy rámennek a többi vadászra is, szóval nagyon kérdéses a végkifejlet.

- Lehet, hogy végiggyaknak mindenkit.

- Lehet, hogy hagyják, hogy az elf és a lovag kinyomozza a szörny rejtekét, követik őket és ott avadkoznak bele.

- Lehet, hogy megölik a lovagot és az elfet és maguk akarják felkutatni a szörnyet.

- Lehet, hogy szövetkeznek az elfel és a lovaggal és együtt oldják meg.

- És még vagy ezer variáns.

 

 

Üdv!

Volt egy ilyen film, nem emlékszem a címére de abban a francia vadász hozott egy fekete-afrikai valamit amire fémtüskéket raktak stb.

Pár meglátás. Az egy toroni szélhámos a kopasz warggal nagyon kevés lesz mint főellenfél. A parti megeszi reggelire. Érdekes csavar lenne szerintem ha egy igazi szörny is beszállna a buliba. Mondjuk egy vámpír aki a szélhámos módszerét utánozná, pusztán szórakozásból. A toroni vadászról pedig kiderülne, hogy az inkvizíció egy igen radikális ágànak a tagja akik a vámpírra vadásznak. Tudják, hogy mit kedvel mert leprofilozták de nem tudják ki az. Az inkvizíció alkut ajánlana a JK-knak, kapnak egy "kijöhetsz a börtönből kártyát" ha segítenek. A vámpír pedig a saját családjuk igazi feje lenne de erről az inkvizíció nem tudna,aki igazából a saját szórakoztatására használja a rokonait. Mondjuk találnànak egy kovcsot aki esküszik rá, hogy volt egy olyan rémálma, hogy méretetvett egy állatról aminek tüskés páncélt készìtett és reggelente hullafáradtan ébredt. A vértre pedig az ő családjuk titkos jelmondatát vésette vele valaki. A vámpír ebben a vértben van amikor fatkas alakban öl. Vagy találnának egy szobát ahonnét az egyik áldozat megszökött. A szobában pedig lenne egy családfa festve a falra amin ök is szerepelnek. A kaland nagy döntése pedig az lehetne, hogy az inkvizíció vagy a vámpír családfő mellé állnak. Utóbbi bár rokon de kiderülne, hogy elidegenedett az emberektől és manipulálni próbálja őket.

 



Kilhalm

Kilhalm

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 21 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.07.21, 21:48

Üdv!

Volt egy ilyen film, nem emlékszem a címére de abban a francia vadász hozott egy fekete-afrikai valamit amire fémtüskéket raktak stb.

Pár meglátás. Az egy toroni szélhámos a kopasz warggal nagyon kevés lesz mint főellenfél. A parti megeszi reggelire. Érdekes csavar lenne szerintem ha egy igazi szörny is beszállna a buliba. Mondjuk egy vámpír aki a szélhámos módszerét utánozná, pusztán szórakozásból. A toroni vadászról pedig kiderülne, hogy az inkvizíció egy igen radikális ágànak a tagja akik a vámpírra vadásznak. Tudják, hogy mit kedvel mert leprofilozták de nem tudják ki az. Az inkvizíció alkut ajánlana a JK-knak, kapnak egy "kijöhetsz a börtönből kártyát" ha segítenek. A vámpír pedig a saját családjuk igazi feje lenne de erről az inkvizíció nem tudna,aki igazából a saját szórakoztatására használja a rokonait. Mondjuk találnànak egy kovcsot aki esküszik rá, hogy volt egy olyan rémálma, hogy méretetvett egy állatról aminek tüskés páncélt készìtett és reggelente hullafáradtan ébredt. A vértre pedig az ő családjuk titkos jelmondatát vésette vele valaki. A vámpír ebben a vértben van amikor fatkas alakban öl. Vagy találnának egy szobát ahonnét az egyik áldozat megszökött. A szobában pedig lenne egy családfa festve a falra amin ök is szerepelnek. A kaland nagy döntése pedig az lehetne, hogy az inkvizíció vagy a vámpír családfő mellé állnak. Utóbbi bár rokon de kiderülne, hogy elidegenedett az emberektől és manipulálni próbálja őket.

sulejman

sulejman

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 7 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.07.20, 18:48

Majnem kész a kalandom, a vázlatot itt hagyom. A fotók és térképek sajnos nem csatolthatóak. Van egy alapvető eseménysor ami ugye akkor megy végig, ha a játékosaim semmit sem csinálnának. A vége hiányzik.

 

Illetve kellenének nyomok, amelyek segíthetik őket, ha fel akarják kutatni a szörnyet saját maguk. Ötletek?

 

 

 

A megbízás

„A családfő úgy döntött, hogy vidékre költözik. Nagy a család, a városi villa kezd már szűkös lenni. Egyébiránt az ikreknek jót tesz majd, hogy itt hagyják ezt a mocskos várost. Ki is nézett magának egy eladó félbe került majorságot az Ohara rezidenciát. Jelenlegi lakója egy kókler, óriási adósságot halmozott fel a várossal szemben, így ha nem adja el gazdaságot, akkor a városi végrehajtók rakják rá a kezüket. Mindenki tudja, milyen nevetséges árakon számolják majd el.”

„Ohara nagy bajban van, sürgős neki az adásvétel. Az én bölcs előre látó apám hajlandó többet fizetni, mint a végrehajtók. Minden a legnagyobb rendben folyik, még egy nyavalyás bestia is átrakta a vadászterületét, nagyban erősítve ezzel apám pozícióját. Mindenki jól járhat.”

„Azonban a nyamvadt városi tanács meghallgatta a parasztok siralmait és vérdíjat tűzött ki a bestia fejére. 10 arany jár annak, aki leöli. Rossz hírek ezek, a környék összes csepűrágója a környéken fog cirkálni, ha ne adj, Isten le is vadásszák az adásvétel előtt, azzal jelentősen rontani fogják apám alku pozícióját. Ezt nem hagyhatjuk ugye?”

„Menjetek oda és győződjetek meg róla, hogy ez nem történik meg, legalábbis amíg nyélbe nem ütjük az üzletet. Utána felőlem be is szállhattok a vadászatba, akár a vérdíjat is megtarthatjátok, engem aztán nem érdekel.”

„Még valami! A szokásos diszkrécióval járjatok el. Most, hogy az Inkvizíció is a városban tanyázik nem követhetünk el semmi könnyelműséget. A Bartaluccik semmilyen körülmények között nem keveredhetnek a legkisebb gyanúba sem”

 

 

Közérdekű adatok a szörnyről

Rikkancs a város főbb közterein:

  • A pyarroni inkvizíció a városban tartózkodik. A tanács kér minden polgárt, akinek fontos jelenteni valója akad, az megtalálja őket a kolostorban.
  • A Rozmaring és Kömény fogadót a város ismét eladásra hirdeti. Érdeklődjenek Conor tanácsnoknál a városházán.
  • A laidisi rém fejért 10 arany vérdíjat tűzött ki város. Bővebb információkért forduljanak Jacobs tíznagyhoz, a keleti kapu őrhelyénél.

Plakát a fontosabb köztereken, szintén 10 aranyat kínál.

Elérhető pletykák és információk:

  • A bestiának 6 áldozata volt eddig.
    • Der Nildor és felesége Nina, nem helyiek, a városba vezető úton kapta el őket. A gyerekük Paul túlélte, az árvaházban tengeti napjait.
    • Ran Lira, Yarrick település lakója. A libákat terelte a környező réteken.
    • Dimarro Bressa, Yarrick település lakója. Szedret szedett a környező erdőben.
    • Vir Rosa Caldwell, helyi kereskedő lánya. Szerelmével bújócskázott, mikor elragadta.
    • Thyr Kita, a Sarrassin szőlős napszámosa.
  • Előszeretettel vadászik nőkre és gyerekekre, a férfiakat, ha lehet, elkerüli.
  • A szörny 3 hónapja bukkant fel, a nyárral együtt érkezett.
  • Áldozatait mindig hátra hagyja és borzalmasan megcsonkítja.
  • A szemtanúk tehén nagyságú, négylábú bestiának írja le. Lapos hosszú pofája, méretes agyarak és késpenge nagyságú tüskés sörénye van. Szőrtelen, azonban ráncos bőr rondítja.
  • Nem fog rajta a fegyver, egy helyi vadász, Samu állítja, hogy eltalálta.
  • Óvatosan, a környék tele van csapdázva.

 

 

 

 

 

NPC-k

 

 

  • Shass Hars, toroni származású vadász. Remek és elismert szörnyvadász volt, egészen 5 évvel ezelőtti súlyos balesetéig. Egy warg falka likvidálásával bízták meg. A megbízást elvégezte, azonban jobb karja bánta a munkát. Azóta szörnyvadászként nem tud érvényesülni. A falkával ugyan teljesen végzett, azonban egy kölyök wargot megkímélt az alomban. Borzasztó beavatkozásokkal teljesen átalakította és vasszigorral engedelmességre kényszerítette. Azóta járja szekerével a városállamokat, hogy idomított háziállatával átverje a lakosokat, kicsalva belőlük a vérdíjat. Következő állomása Laidis, a kampányunk helyszíne. A helyi csatornában rejtegeti a szörnyet, amelyet egy síppal tud irányítani.
  • Ser Lambert Ran Ismellis, városállamokbeli lovag. 3. generációs hivatásos szörnyvadász. Profi és hatékony. Laidisbe a felhívásra érkezett. Ivorthell hűséges társa, akivel együtt járják a vidéket több mint egy évtizede. Amióta megmentette az életét az elf hűséget esküdött, hogy élete végéig szolgálja. Lássuk be, egy elf esetében ez egy könnyen teljesíthető szolgálat
  • Ivorthel, sirenari erdőjáró, elf. Az életét köszönheti Ser Lambert Ran Ismellis lovagnak, akinek élete végéig tartó hűségesküt fogadott.
  • Barra Theon és neje Barra Rossana. Helyi nemesek. Az ő birtokukon vendégeskedik a lovag és az elf.
  • Feketefa Osmund, Yarrick település előljárója.
  • Triss Berengar, száznagy. A hajtóvadászat levezénylése a feladata.
  • A laidisi rém.

 

 

Események ( 1 hetet kell kibekkelni)

  • 1. nap

Áldozat a Yankal tónál. Itt semmilyen új infó nem deríthető ki az érkező eső elmos minden nyomot. Ez olyan hangulatkeltő rész. Ismeretlen női áldozat. A Dartoniták temetőjébe viszik a teste.

  • 2. nap

A szörnyvadászok érkezése a Bara Rezidenciába, azonnal munkához látnak. Információkat, pletykákat gyűjtenek, illetve megvizsgálják az áldozatot a Dartonita temetőben.

  • 3. nap

Triss Berengar száznagy és a kivezényelt kompánia a hajtóvadászatra érkeznek, tábort vernek. A szörny újabb áldozatot szed. Egy Yarrick települési asszonyt és gyermekét. A gyerek eltűnik. Az áldozatban fémdarabot, a szörny egyik tüskéjét lehet megtalálni.

  • 4. nap

A hajtóvadászat, csatlakozik egy tucat helyi vadász illetve Shas Harrs is. Az utóbbi el is ejt egy hatalmas barnamedvét, melyre azt mondja, hogy ez lehet a rém. A lovag és az elf kételkedik. Az elöljáró nem tud dönteni, ezért úgy határoz, hogy kivár. Ha nem lesz újabb áldozat, akkor kifizetik a vérdíjat a toroninak. 2 hét türelmi időt kér.

  • 5. nap

A lovag és az elf tovább kutat. Megtalálják a lányt, aki csodák csodájára életben maradt. A lány elmondja, hogy egy alakot látott, aki kézmozdulatokkal irányította a szörnyet. Beszámolnak a felfedezésről és folytatódik a vadászat.

  • 6. nap
  • 7 nap

 

 

 

 



sulejman

sulejman

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 7 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.07.14, 18:26

 

Sziasztok!

 

A csapatommal egy kampányt játszunk KM + 7 játékos (Alkalmankénti játékosszám áltag 4).

 

A helyszín az északi kereskedőhercegségek egy viszonylag jól kidolgozott városállama, ahol egy betelepült gorwicki család tagjait és csatlósait játszuk el. Kicsi alvilági ügyeskedések, intrikák, árnyjátszmák a városban és környékén. Amolyan Soppranos. 

Kicsit fel akarom dobni a harc orientáltabb karakterek kedvét egy kockadobásos, küzdős kalanddal és a következőt találtam ki.

A családfő, a városban lévő egyre szűkösebb rezidenciát, egy közeli nagy majorságra fogja lecserélni. Ki is nézett egy patinás gazdaságot, hatalmas villával, rendezett udvarral, kisebb gazdasággal ami eladó sorba került. Az eladónak viszonylag sűrgős az adásvétel, továbbá kapóra jön, hogy a környező vidékre valami random szörnyeteg tette át a vadászterületét és lefelé nyomja az alku árát. A városban már kiírták a fejpénzt a szörnyeteg fejére, a siker csak idő kérdése.

Itt jönnek képbe a játékosok. A család csatlósainak kettős feladatuk lesz. Amíg nyélbe nem ütik az üzletet, addig a random szörnyike vadászait kell hátráltatniuk/félrevezetniük/megölniük. Majd mikor nyélbe ütötték az üzletet akkor persze a bestét is el kell tenniük.

Számtalan lehetőség, rengeteg válaszút. Inspirációkért jöttem. :)

 

 

Ötletes. Mi a pontos kérdés mesélőként? mit dolgozz ki? Szerintem:

- kéne egy vázlatos térkép akár skiccelve hol mi van, érdekesebb pontok

- kell maga a szörny (statjai, hogy került oda, mi a viselkedése, mit tudnak róla a helyiek)

- ezek alapján milyen NJK-k jöhetnek szóba, ők hogy oldanánk meg a helyzetet. Mondjuk lenne 2-3 kalandozócsapat, 1-2 magányos vadász, meg pár helyi keményfiú. Mindnek adnék %-ot hogy mekkora eséllyel vadássza le a szörnyet, milyen taktikát használ. Mondjuk 3 napos intervallumonként dobnék, kb így: amatőrök: 0-5 siker, 6-40% nem sikerült, 41-91% meghalnak, 91%+ feladják. Csapatonként ez változna.

- Itt a csapat érdeklődhet a lehetséges jelöltek/módszereik felől és ha kreatívan állnak hozzá akkor lenyomják a siker esélyeit. Pl egyik NJK csapat csapdázik, akkor ha felhatják a vadakat akkor azok esnek bele. Legegyszerűbb persze megölni őket, de lehetnek túlélők, nem jó ötlet ha elterjed a hírük hogy milyen módszert alkalmaznak.
 

 

 

 A térképem már megvan, meg a helyszínek is nagyjából térképeken. Már csak a szörnyeteg hiányzik (3-4 szintü JK), meg a másik csapat/csapatok.

Illetve hagyni akarok nyomozási lehetőséget, hisz a szörny likvidálása/felkutatása többféle képpen történhet. Felkutattják ők maguk, követik a másik csapatot, stb......

Mindenképpen lenne valami korábbi támadás helyszíne/friss áldozat, ahol nyomokat kereshetnének. Arra gondoltam, hogy lopok valamit a Witcherből. :)

Nem akartam klasszik DnD szerű szörnyvadászatot, mert afféléből 12 egy tucat. 



auer

auer

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5190 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.07.14, 17:54

Sziasztok!

 

A csapatommal egy kampányt játszunk KM + 7 játékos (Alkalmankénti játékosszám áltag 4).

 

A helyszín az északi kereskedőhercegségek egy viszonylag jól kidolgozott városállama, ahol egy betelepült gorwicki család tagjait és csatlósait játszuk el. Kicsi alvilági ügyeskedések, intrikák, árnyjátszmák a városban és környékén. Amolyan Soppranos. 

Kicsit fel akarom dobni a harc orientáltabb karakterek kedvét egy kockadobásos, küzdős kalanddal és a következőt találtam ki.

A családfő, a városban lévő egyre szűkösebb rezidenciát, egy közeli nagy majorságra fogja lecserélni. Ki is nézett egy patinás gazdaságot, hatalmas villával, rendezett udvarral, kisebb gazdasággal ami eladó sorba került. Az eladónak viszonylag sűrgős az adásvétel, továbbá kapóra jön, hogy a környező vidékre valami random szörnyeteg tette át a vadászterületét és lefelé nyomja az alku árát. A városban már kiírták a fejpénzt a szörnyeteg fejére, a siker csak idő kérdése.

Itt jönnek képbe a játékosok. A család csatlósainak kettős feladatuk lesz. Amíg nyélbe nem ütik az üzletet, addig a random szörnyike vadászait kell hátráltatniuk/félrevezetniük/megölniük. Majd mikor nyélbe ütötték az üzletet akkor persze a bestét is el kell tenniük.

Számtalan lehetőség, rengeteg válaszút. Inspirációkért jöttem. :)

 

 

Ötletes. Mi a pontos kérdés mesélőként? mit dolgozz ki? Szerintem:

- kéne egy vázlatos térkép akár skiccelve hol mi van, érdekesebb pontok

- kell maga a szörny (statjai, hogy került oda, mi a viselkedése, mit tudnak róla a helyiek)

- ezek alapján milyen NJK-k jöhetnek szóba, ők hogy oldanánk meg a helyzetet. Mondjuk lenne 2-3 kalandozócsapat, 1-2 magányos vadász, meg pár helyi keményfiú. Mindnek adnék %-ot hogy mekkora eséllyel vadássza le a szörnyet, milyen taktikát használ. Mondjuk 3 napos intervallumonként dobnék, kb így: amatőrök: 0-5 siker, 6-40% nem sikerült, 41-91% meghalnak, 91%+ feladják. Csapatonként ez változna.

- Itt a csapat érdeklődhet a lehetséges jelöltek/módszereik felől és ha kreatívan állnak hozzá akkor lenyomják a siker esélyeit. Pl egyik NJK csapat csapdázik, akkor ha felhatják a vadakat akkor azok esnek bele. Legegyszerűbb persze megölni őket, de lehetnek túlélők, nem jó ötlet ha elterjed a hírük hogy milyen módszert alkalmaznak.
 



sulejman

sulejman

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 7 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.07.14, 16:42

Sziasztok!

 

A csapatommal egy kampányt játszunk KM + 7 játékos (Alkalmankénti játékosszám áltag 4).

 

A helyszín az északi kereskedőhercegségek egy viszonylag jól kidolgozott városállama, ahol egy betelepült gorwicki család tagjait és csatlósait játszuk el. Kicsi alvilági ügyeskedések, intrikák, árnyjátszmák a városban és környékén. Amolyan Soppranos. 

Kicsit fel akarom dobni a harc orientáltabb karakterek kedvét egy kockadobásos, küzdős kalanddal és a következőt találtam ki.

A családfő, a városban lévő egyre szűkösebb rezidenciát, egy közeli nagy majorságra fogja lecserélni. Ki is nézett egy patinás gazdaságot, hatalmas villával, rendezett udvarral, kisebb gazdasággal ami eladó sorba került. Az eladónak viszonylag sűrgős az adásvétel, továbbá kapóra jön, hogy a környező vidékre valami random szörnyeteg tette át a vadászterületét és lefelé nyomja az alku árát. A városban már kiírták a fejpénzt a szörnyeteg fejére, a siker csak idő kérdése.

Itt jönnek képbe a játékosok. A család csatlósainak kettős feladatuk lesz. Amíg nyélbe nem ütik az üzletet, addig a random szörnyike vadászait kell hátráltatniuk/félrevezetniük/megölniük. Majd mikor nyélbe ütötték az üzletet akkor persze a bestét is el kell tenniük.

Számtalan lehetőség, rengeteg válaszút. Inspirációkért jöttem. :)


 



Kaloz

Kaloz

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1154 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.06.02, 22:27

Nézte valaki a Grisse című sorozatot? (HBO Asia) Simán el tudnám képzelni mókusban, dél-quironeiai városállam, hollandok helyett toroniak, kínaiak helyett dzsadok (vagy enoszukeiek), japánok helyett szukék (vagy gorvikiak), angolok helyett pedig asziszok, esetleg tiadlaniak. A játékosok belecseppenhetnek kívülállóként (mint a dél-afrikai) kötődhetnek valamelyik frakcióhoz (pl. a herceg kiséretében vannak) vagy ami a mesélő eszébe jut. Mivel nem túl ismert sorozat, így valószínűsíthető hogy a játékosok nem látták, így le lehet mesélni akár változtatás nélkül, de a mesélő is nyugodtan szabadon engedheti a fantáziáját.



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11607 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.05.28, 07:47

Üdv!

Vadvidékek és kereskedelem:

Én úgy képzelem, hogy az ilyen helyeken kicsit más a kereskedelem. Eléggé időszakos és sok a fegyveres kìsérő. Attól függ mennyire morgolódnak a nomádok. A legtöbb település önellátó ìgy nem túl nagy, amire szükségük van azt hozzák a kereskedők. Főleg háztartási cikkek és a luxus holmik. Békeidőben kb. minden második karaván elé kilovagol pár nomád és útvámot szed. Ha a karaván nem fizet akkor leboxolják. A baj akkor van amikor a nomádok összefognak. Ilyenkor gyakorlatilag csak a bolond indúl útnak.

 

Fokozzuk: a határvidéken vagy 3 nomád törzs, azon belül egy tucatnyi nemzetség osztozik, ráadásul némelyik nemzetség hol az egyik, hol a másik törzshöz tartozik (a'la Barátok Közt ->mindenki megvolt már mindenkinek) .

 

A nemzetségek némelyike kereskedik (ilyenkor a papság az "égen keresi a döglött sirályt"), mások vállalnak karavánkísérést (= védelmi pénz), ezért valamennyire szabadon mozognak nomádok a területen, de időnként leég egy-egy tanya, megpocsékolnak egy-egy vízhordó lányt, stb - amit egyébként a shadoni köztörvényesek is elkövetnek...

...szóval a lovasságnak van dolga bőven és ha a gróf megfizet pár nomád bandát, hogy EZT a bizonyos karavánt hányják kardélre, akkor ezt meg sem tudják előzni - de talán megtorolni igen. Azt mindenképp megoldják, hogy akik részt vesznek egy efféle durva békeszegésben, azok többet nem léphetnek Shadon földjére... (de legalábbis a fejükkel játszanak, ha ezt teszik).



Kilhalm

Kilhalm

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 21 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.05.28, 07:13

Üdv!

Vadvidékek és kereskedelem:

Én úgy képzelem, hogy az ilyen helyeken kicsit más a kereskedelem. Eléggé időszakos és sok a fegyveres kìsérő. Attól függ mennyire morgolódnak a nomádok. A legtöbb település önellátó ìgy nem túl nagy, amire szükségük van azt hozzák a kereskedők. Főleg háztartási cikkek és a luxus holmik. Békeidőben kb. minden második karaván elé kilovagol pár nomád és útvámot szed. Ha a karaván nem fizet akkor leboxolják. A baj akkor van amikor a nomádok összefognak. Ilyenkor gyakorlatilag csak a bolond indúl útnak.

KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11607 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.05.28, 06:38

 

 

 

1. Valahogy helyhez kötni a kalandot, ahol a kedves hölgy valamiért fizikailag képtelen lesz/nagyon nem akarja elhagyni a területet, ezért lesz valós konfrontáció a homályszekta embereivel.

 

 

Van egy erődített, viszonylag nagy város (IRL egy 100-120 ezres város nem olyan nagy, szerintem  Giga-Yneven sem) ahol el lehet rejtőzni egy nem teljhatalmú ellenfél elől egy darabig, de nem végtelenségig.

A jó hír, hogy a városon belül viszont nem fognak "katonai fegyverekkel" rájuk támadni (értsd: 20-30 fő, shadoni pct nyílpuskával, varázstudókkal, stb.)

 

Kimenni viszont NEM javasolt, mert feltételezhető, hogy a környéken időnként fosztogató nomádok a gróffal összejátszanak - és a terep nyílt.

 

Térkaput meg a városban és 30-40 mérföldnyi körzetében nagyon nem javasolt nyitni (térmágikus anomália, papság). 

 

 

Ezek nem rossz ötletek, de felmerül hogy akkor miért is jött létre egy ilyen, viszonylag nagy (élelem miegymás kell ugye, és nincs térkapuzás itt)  város? Miből él az a több mint százezer ember? Mert ha a nomádok olyan veszélyesek nem sok kereskedő fog errefelé járni ugye. 

 

Mondjuk tél van és az ennyire lenn délen elég sokáig tart, bár nem olyan rettenetesen hideg, hogy ne lehetne - némi rákészüléssel - utazni vagy akár hadakozni is.

A határ közel van (és elég sok vérrel szokták 2-3 emberöltőnként meghúzni) ezért egy kisebb (Shadonnak kisebb, de a partinak kezelhetetlenül nagy) nomád csapat mászkál a környéken.

 

Keresi őket a lovasság, de ugyanúgy nem találják, mint ahogy Rózsa Sándor csapatát sem, sőt, ahogy Hadik András is eljutott Berlinig és meg is sarcolta. 

 

- - - 

Térmágia: a városban és 30-40 kilométeres környékén a "szokásos" Domvik-angyalszobrok és az azokat "pátyolgató" Kilhalm-féle Ötödik Archoz tartozó rend miatt épeszű varázstudó nem nyit térkaput, ha valamikor vissza akar térni. 

 

Spoiler

 

Az ZÖD CX ynevi mezőgazdaság az isteni áldások miatt nagy terméshozamú, még jobb mint a GMO

 

 

Kb. a jobb, mai, "bio" gazdaságokhoz képest +15-20% (mert megáldják a parasztot, az ekét, a földet, a vetőmagot és egész évben jó időért imádkoznak). 



Kilhalm

Kilhalm

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 21 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.05.28, 06:12

Üdv!

 

 

Miből él az a több mint százezer ember?

A ZÖD CX Giga-Yneven a 100.000 az nem sok. Igazából 12 egy tucat városállam.

 

Az ZÖD CX ynevi mezőgazdaság az isteni áldások miatt nagy terméshozamú, még jobb mint a GMO, az "orvostudomány" is hatásos a füvesasszonyok, gyógyítók, papok miatt. Sőt ez az Ynev viszonylag iparosodott is, vannak manufaktúrák, a tehetős kovácsok kemencéjében nem csak a tüzelőanyag de a belevésett varázsrúna is táplálja a tüzet stb. Varázsrúnákat bárki képes használni aki megérti azok misztériumát.

 

Az emberek ebben a városban abból élnek mint máshol, földművelés, állattartás, könnyűipar, esetleg kőfejtés, kereskedelem. Plusz idejön a prémvadászat.




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]