Ugrás tartalomhoz


Fotó

Kalandötlet #2


  • Válasz írásához lépj be
1268 hozzászólás érkezett eddig

Kashuka

Kashuka

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 172 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.01.30, 01:13

Érdekes sztori / csapat-koncepció, nekem is eszembe jutott róla pár dolog.

Először is általánosságban az információ-áramlásra (elnézést ha már ezt kitatláltad magadnak, és én csak jól-megaszondom hogy csináld): mindenképp úgy játszanám ki az Ikreket, hogy csak a külvilág elől sikerüljön jól elrejteniük az ügyködésüket, az ülések előrehaladtával a JK-k egyre többször fussanak bele figyelmetlenségből hagyott információs résekbe. Semmi egyértelmű, persze, de már az első naptól meglegyen az érzésük, hogy "valami nem stimmel ezekkel a srácokkal".

Az Ikrek behatoló/felderítő akcióit szerintem kösd szorosan a csepürágókhoz, ne csak a szomszédos faluban dekkoljanak amíg a fejvadászok belopakodnak.
Nemesúr lányának a lakodalmára kéredzkednek be mutatványosnak, hasonlók.

Én kisebb, gyanús, de nem egyértelműen leleplező feladatokat is bíznék a JK-kra az Ikrekkel, pl. parancsba kapják hogy "részegen" balhézzanak, ami csak az elterelés amíg az igazi akció zajlik.

E mellett többször megjátszanám, hogy a JK-knak szükségük van valamelyik fejvadászra a vezetői minőségében, de sehol nem találják, mert épp nindzsázik valahol. Itt persze célszerű, ha legalább a második ilyen esettől kezdve utána is tudnak menni, hogy kb. mit csinálhat.

 

Konkrét történetszálak:

1.) Embervadász elhárítók kerülgetik a csapatot, és megpróbálják beszervezni a JK-kat infókért. Ezzel kaphatnak hinteket is hogy kik is igazából az új tulajok, illetve morális/pragmatikus választás elé kerülnek, hogy a két társaság közül melyiket játsszák ki a másiknak.
Persze ez úgy izgalmas, ha az Embervadászok is csak a sötétben tapogatóznak, így az igazi, lényeges infókat a JK-knak kell előásniuk.
Plusz csavar lehet a sztoriban, ha az első ügynököt pont azután gyilkolják meg az Ikrek, hogy a JK-kal beszélt - ezzel akarva vagy akaratlanul rájuk terelik a gyanút.

2.) A végső helyszín, ahol a kardot őrzik, valójában egy hatodkori démonkút (~= démoncsapda+börtön) fölé épített védmű (vár vagy harcművész kolostor - a harcművészeteket konkrétan démonirtásra "találták fel" Yneven).
A kardot vagy a kútba, vagy valami ahhoz kötődő védmű mögé akarják elrejteni az északiak. Ezt az Ikreknek vagy meg kell akadályoznia, vagy onnan macerásan visszahozniuk.
E közben könnyen megtörhet vagy meggyengülhet az eredeti démonkút védelme is, a fináléban néhány igen csúnya ellenfelet szabadítva a csapatra. Itt akár WH-stílusú alkudozás is lehet, a kiszabadult démonúr és kísérete mindenféléket ígérnek a JK-knak, ha segítenek megszökni az üldöző északi-toroni vadászok elől (az önálló démonokat Toron sem csípi) - nemleges válasz esetén pedig harc vagy menekülés az életükért.

3.) Az egyház el akarja pusztítani az ereklyét, és ebből PR-fogást csinálnak. A rejtekhelyét persze nem kürtölik világgá, de azt igen, hogy X. idő múlva Y. város főterén kipurgálják a világból Toron szentségtelen fegyverét. Az Ikrek még előtte meg akarják szerezni, X. napon várhatóan már egy teljes paplovag-század fogja kísérni.
Ezzel a JK-k megintcsak érdekes hinteket kaphatnak, amit aztán össze tudnak kötni a később történő furcsaságokkal.

Plusz csavar lehet a sztoriban, ha ez nem a pyar egyház, hanem dwoon Ranil hívők (pl. mert egy "emigrált" dwoon nemes hadizsákmánya a kard). Ezzel olyan belső konfliktusok és törésvonalak nyílnak a két hittábor közöt, amit az Ikrek és a JK-k is kihasználhatnak a manőverezéshez. Pl. lehet hogy az pyarroniták is megpróbálják elrabolni, amivel önkéntelenül is megnehezítik a toroniak elleni védekezést.

 

4.) Lehet a toroniaknak egy befolyásos támogatójuk/kémjük, egy saját várral-birtokkal rendelkező nemes. A JK-knak feltűnhet, hogy gyanúsan sok "önzetlen" segítséget kap a csapat egy elvileg ismeretlen, rangban messze felettük álló embertől. Ezt akár az Embervadászoknak is elmondhatják (ha fut az a szál), de arra is jó lehet, hogy csak kicsit terelje őket az Ikrek lenyomozása felé.

 

5.) Utolsónak egy viszonylag sablonos történetszál jutott még eszembe: az egyik várban élő úri hölgy kikezd valamelyik JK-val. Ezt a férje/apja persze nem nézi jó szemmel, miközben az Ikrek is megharagszanak a fölösleges feltűnés-keltésért.
Kevésbé "szexista" verziója lehet, ha valamelyik JK lát valami értékes tárgyat az egyik várban, amit érdemes lenne lenyúlni, ezzel rántva magukra az üldözőket. Ha maguktól túl óvatoskodók, lehet egy belső ember, aki megpróbálja a szajré elosztásának ígéretével beszervezni őket a lopásba, megbízható infókkal olajozva a műveletet.

Hírtelen ennyi, remélem akad közte egy-két használható ötlet!



kavarajavarava

kavarajavarava

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 107 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.01.29, 23:12

Újabb ötlet: az ikrek informátora összekeveri az ikrek és az informátor összekötőjét az egyik Jk-val és átnyújt neki egy térképet/vmit.

Egyre jobban tetszik a sztori :)

kavarajavarava

kavarajavarava

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 107 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.01.29, 23:00

Nekem egy konkrétabb játékosvezetés jár a fejemben. A cirkusz egyik tagja szagot fog, hogy a főnökék vmi után kutatnak (az is lehet, hogy semmit sem tud, ez csak a rögeszméje, de a jk-k ezt nem tudják). Elkezd a jk-knak infókat csepegtetni, és a kalandéhes játékosok biztos, hogy ugornának ha rengeteg aranyról, vagy ritka, mágikus ereklyéről van szó. Így a "megbízó" nem konkrét megbízást ad, hanem csak az érdeklődésüket irányítja, de az sem fordulhat elő, hogy elmenjenek nulla infóval a kaland mellett.
Sajnos egyébként, ha nem akarsz csőkalandot, akkor simán elmehetnek mellette, akár direkt is. Szóval jó az ötlet, de nem elkerülhetetlen ez a történetszál, ezért nem fektetnék rá akkora hangsúlyt. A főszál igazából csak annyi, hogy cirkuszi mutatványosok és mennek városról városra. A kalamajkát megcsinálják maguknak.

KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 12412 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.01.29, 12:14

@Auer és

@Krynn

 

A Krynn által leírtakat "fűszerezve" a parti/társulat egy hajón van, épp valami frekventáltabb városállam fesztiválja felé tartanak (kellő mértékű áthallás lehet a Karnevál felé - ha vevők ilyesmire).

 

A hajó elég nagy ahhoz elvigye őket szekérkaravánostul-pereputtyostul, pár előadást tarthatnak is a szolgalaton kívüli matrózoknak, ha pedig ezt a "mikrovilágot" gyorsan belakják, lehet más utazó is - akár szakmabeli (nem feltétlenül csepürágók, akár utazó Ellana-szentély, akár valami szigorúbb erkölcsű zarándokcsapat, zsoldosok, stb.)

 

A cél az lenne, hogy megérkezéskor már sejtsék, hogy az úticélt irányító céhek-nemes családok "telephelyei" közül melyikre kell bejutni (meg eleve akarjanak is bejutni). 



auer

auer

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5248 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.01.29, 12:00

Köszi Krynn jó tippeket adtál!



Krynn

Krynn

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1307 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.01.29, 11:12

Érdekes ötlet. Egy alkalmat kéne arra szánni, hogy a társulattal erős kötelékek alakuljanak ki. Éreztetni velük, hogy őket mindenki más idegennek tartja, megveti, bizalmatlanok velük szemben, stb. (tehát tényleg ők a söpredék, viszont a cirkusz a családjuk). Itt a falusaikkal való verekedés mellett be tudod mutatni a főbb njk-kat, és meg lehet célozni a fenti hangulatot.

A másik, amire szerintem szükséged lehet, hogy már az elejétől vigyél bele egy kis misztikumot. Ettől lesz izgalmas az egész, ez adja a meg a "kalandozó" érzést, hogy vannak felfedezésre váró titkok, leleplezendő összeesküvések a háttérben. Néhány subplot ötlet:

- a cirkusz jósnője mond nekik valamit a jövőjükről, amiből kiderül, hogy valamilyen nagyobb tervnek a részei, és ha a társulat mellett kitartanak, akkor részei lesznek egy legendának. Ez utalhat a kardra/ikrekre, és/vagy a jósnő a saját céljaira akarja őket felhasználni, félre akarja állíttatni mondjuk fiatalabb kollégáját

- az előző tulaj kellékes kocsijának kulcsa nincs meg, és az mágikusan van lezárva (ha szétverik, akkor üresnek tűnik, csak a kulcsokkal kinyitva jutsz be a tényleges zsebdimenzióba). A kulcs megtalálása egy külön kis kaland lehet (vajon kire bízta vagy hova dugta volna a tulaj, hisz nem volt nála), és lehet akár egy külön fejtörő vagy minidándzsön a zsebdimenzió felfelfedezése.

- az egyik előadás alatt egy vendéget meggyilkolnak, a helyiek biztos a cirkuszt gyanúsítanák. Meg kell találni a valódi gyilkost, mielőtt az előadás véget ér, vagy el kell tüntetni a nyomokat és megoldani, hogy távozhasson a cirkusz minél gyorsabban feltűnés nélkül - mivel az njk-k nagyja az aznapi előadáson részt vesz, ezért hárul a dolog a Jk-kra.

- csatlakozik valaki a társulathoz, akit üldöznek (vélt vagy valós bűnei miatt) és a kiadatását követelik. Eléggé megosztja a cirkusz tagjait ez a kérdés. Szavazásra bocsájtják, és a Jk-k döntésén múlik. Kiadják-e? Ha nem, akkor számolni kell az üldözőkkel, ha igen, a társulatban szerezhetnek maguknak pár ellenséget/veszítenek egy potenciális szövetségest.

 

Amit még javaslok, hogy legyen mellékvágány arra, hogy valaki (akár egy sima előadás alatt) szaglászik a cirkusz körül, akit a játékosok le tudnak fülelni. A félig hibbant illető toroni kémek/ügynökök után kutat. Nem talált még semmi kézzelfoghatót, de gyanúsítgathatja a társulatot. A Jk-k vagy segítenek neki a nyomozásában (ha komolyan veszik), vagy elhallgattatják, mert elijeszti a többi vendéget/nyakukra hozza a helyi a hatóságokat. Minél képtelenebbnek tűnik a gyanúsítgatás, annál viccesebb lesz később, hogy nem vették komolyan ezt a figyelmeztetést. Btw, én az utolsó alkalommal a cirkusz vezetőjének helyében megpróbálnám vagy manipulálni vagy nyíltan felbérelni a Jk-kat, hogy segítsenek (attól függően hogy állnak toronhoz) a kard megszerzésében. Csak mert még ha rá is jönnek, hogy mi folyik a háttérben, akkor sem feltétlenül akarják majd beleártani magukat, mert ők nem tudják, hogy ez a kaland fő célja/vége.

 

Most ezt így pár perc gondolkodás után írtam, szóval lehet egy része hülyeség, de ami biztosan segít, ha a HBO Karnevál sorozatát megnézed (csak 2 évad készült). Rengeteg creepy ötletet lehet belőle merítani!

 



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 12412 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.01.29, 10:37

"Érdekel" a dolog, de ha rám hallgatsz, legenerálod a partit és aztán finomítod (finomítjuk) tovább az ötletet.

 

Egész más tud lenni egy kaland pld, ha

  • nincs varázstudójuk, 
  • van, de csak pap vagy tapasztalati
  • van rendes varázslójuk
  • pláne több

 

Ja, TSZ szintén fontos (meg az, hogy nálad az adott TSZ mit jelent). 


Módosította KLM: 2019.01.29, 10:38


auer

auer

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5248 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.01.29, 09:25

Szóval 8 év után elővesszük a m*t egy pár nosztalgikus ülésre. Én mesélek, van egy ötletem de ha vannak tippek szívesen látom:

 

Szóval az ötlet hogy a 13. (vagy 14. igazából mindegy) zászlóháborúban elveszett a Feketeagyar nevű rykei démonkard (toroni oldalról). Ez kell vkinek ott - igazából mind1 - ezért átküldenek pár toroni ikret megszerezni.

A csapatkoncepció egy vándorcirkusz/csepűrágók gyülekezete, a jk-k ennek tagjai eddig egy gladiátor van. A toroniak (titokban) megmérgezik a tulajt majd átveszik a bizniszt (mivel csupa söpredék arc  tartozik ide nekik mindegy ki fizet amíg kapnak pénzt.). A cirkusz Eren Ny-i határvidékét járja így jó fedősztori a keresésre. Hogy kilőjük a mágiát, csak pár homályos jóslat van a kardról hogy erre lehet, valószínűleg hadizsákmány, ezért 1-2-x várba kastélyba kell besurranni körbenézni. (konkrét mágikus fürkészés ellen védett)

Kb ennyi a koncepció. Megvannak a mutatványosok, az ikrek, viszont konkrét kalandhoz szívesen látok ötleteket.

A gond az h a játékosok nem tudnak az egészről, tehát az ő céljuk nem a kard. Egy bevezető ülésnek még elmegy a cirkuszi lét, bunyó a falusiakkal, de hosszabb távon kéne pár ötlet. Cél az h eközben a toroniak tevékenykednek, így halvány sejtésekkel lehet terelni őket, hogy a végén robbanjon a dolog.

4-5 ülésről lenne szó.

Ha számít, ETK, HGB, stb...


Módosította auer: 2019.01.29, 09:25


KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 12412 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2018.05.23, 10:53

Üdv!

 

 

Nem kell ehhez ragaszkodni, ha ehhez képest "low magic" Ynevet vagy mikrokörnyezetet akarsz, akkor az lesz.

Nem akarok low-magic Ynevet. Csak úgy képzelem, hogy annyira nincsen sok sámán, mert ez nem egy szabad törzs, a régi sámánjait elkergették, ha most is sok sámánjuk lenne az a Noir papoknak csökkentené a befolyását a törzsre szvsz. 

 

Aha, kicsit "beragadtál" az orkoknál. 

 

Tehát az 1993-as ZÖLD és a Bestiárium orkjaira írta, hogy "annyira jelen van a mágia, mint az embereknél", ami a 250-400 fős törzsben a sámán (plusz tanítványai). (Ehhez jöhet még k3 énekmondó, némi átfedéssel a két kaszt között). 

EKKOR embereknél az 1 pap(növendék) per 4000 fő az kevés. Boszorkány kasztú boszorkányok is bőven lehetnek, Noir sem, Antoh sem utálja "a kasztot magát" úgy különösebben, illetve az alkímisták között is lehet pár "BM kasztú".

 

(A mikrovilág ork törzsszövetségében épp lehet aktuálisan kevesebb, mert "valami közbejött" ).

 

- - - 

 

A Noir papoknak nem kell a belassult füves hippikként létezni, bár nem ártana pár jó (filmbeli) hasonlat, hogyan képzeled el. 



Creo

Creo

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 324 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2018.05.23, 10:52

:D

Imádom, ahogy színesedik Ynev! ;)



_Kilhalm (NPC/NJK)

_Kilhalm (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2018.05.23, 10:28

Üdv!

 

 

Kicsit vicces, hogy az orkok kevéske alvásigénye és Noir álomszuszék kultusza hogy jön össze, nem?

Ja érdekes. Mondjuk én nem álomszuszéknak mondanám őket szvsz inkább folyamat van bennük valami cucc. Mondjuk a Télkikötői bandában olyan sok nincsen mint más hitsorosaikban mert aktívan politizálnak, azt szvsz bekokainozva lehet, de begombázva annyira nem, aztán lehet tévedek. Az orkok még erre alkalmasabbak is mert alkati adottságaik miatt nem alszanak 1,5 napot miután istenesen szétcseszték magukat csak felet mondjuk.



Creo

Creo

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 324 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2018.05.23, 10:22

Hát, annyira azért nem hiszem, hogy az orkok olyannyira függenének a sámánok szakrális támogatásától, vagy, hogy komoly mágikus hatalmat képviselnének, néhány kivételtől eltekintve, de a hitbeli útmutatások szükségességét aláírom. Meg nyilván a Noir-papok se mennek a törzzsel a hegyekbe portyázni, legfeljebb álmukban látogatják meg őket olykor-olykor.

Szal akkor csak szükség van valamiféle hasonszőrű sámáni vezetőkre, akik ilyen, vagy olyan módon, de az Álomúrnő kegyét/figyelmét élvezik. Kicsit vicces, hogy az orkok kevéske alvásigénye és Noir álomszuszék kultusza hogy jön össze, nem?

Lehet, a sámánjaik többet lustálkodnak a megszokottnál? Szinte minden elképzelhető és annak az ellentéte is (kedvenceim: Oothr követői, akik azért nyüszítenek, hogy héroszuk kerülje el őket :D ).



_Kilhalm (NPC/NJK)

_Kilhalm (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2018.05.23, 10:07

Üdv!

 

KLM:

 

Antiss: Úgy javaslom megcsinálni, hogy ne legyen sarkalatos pontja a mikrovilágnak - az az érzésem nem vagyok egyedül azzal, hogy az én Ynevemen nincs Antiss (illetve legfeljebb a mentálsík egy tartománya).

Igen. Én is berétegeztem az asztrál- és mentáltérbe. A álmokon keresztül való elérése egy kifejezetten ősi és ösztönös módszer



_Kilhalm (NPC/NJK)

_Kilhalm (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2018.05.23, 09:51

Üdv!

 

 

Az ork sámánokkal kapcsolatban, sztem vegyük ki őket az egyenletből. A Noir-papok befolyása, szertartásai és ügyködése tutira nem férne meg holmi törzsi sámán pofázásával, hacsak nincs mindegyik teljes befolyás/kontroll alatt. Nyilván nincsenek ork Noir-papok, de a törzs attól még imádhatja Noirt, aki alternatívát kínál a lelkük üdvére.

Én úgy képzelem, hogy az új sámánok már Noir sámánjai, ezt az M* kidolgozatlan mágiarendszerében nehéz lemodellezni de CX-ben úgy kell szvsz elképzelni, hogy a természeti szellemekkel (evokáció, vagy csak szellemnyelv) is megértetik magukat de Noir sötétebb és világosabb aspektusaitól is képesek hatalmat kérni (goécia, theurgia). Vallásukban a természeti jelenségek imádatára ráépült egy új réteg, Noirnak az Álmokban Szolúnak a tisztelete. Plusz a nagy héroszaik ennek az Istennőnek hála máig a törzs közelében "élnek".

 

Szvsz azért nem lehet kihagyni őket mert az orkoknak is szüksége van szakrális útmutatásra (három évszakban amit a várostól távol töltenek főleg) és szakrális mágikus védelemre (a sámánjaik mágiájára). Mert különben fegyvertelenek az ilyen bűvölésekkel szemben amíg a hegyekben élnek. Ám azt nem tudom elképzelni, hogy több alapból civilizált Noir pap mondjuk bírná (sőt választaná) azt az életvitelt amiben az orkok élnek (maximum 3 óra alvás és akkor már lusta vagy kicsit, gyűjtögetés, erőszakkultusz, rablógazdálkodás). Illetve egy erősen hagyományalapú társadalmat nem lehet büntetlenül megfosztani a gyökereitől szvsz, az orkok mindig is úgy éltek, hogy a sámánok beszéltek az istenekkel, szellemekkel most ha ez eltűnne és a sápadt, gyönge kámzsások vennék át a helyüket...

 

Darton mikor a fehér orkokat fölmentette Orwella átka alól akkor meg is változtatta a mentáltestüket (is) szerintem. Illetve az egy pária nemzettség volt (ha jól tévedek). Szóvalén ezért hagynám meg a sámánokat, illetve sokkal feelingesebb mint, hogy Noir papok kísérik őket. 

 

A BM az egy rontóhatalom birtokosa. Nem lelkipásztor szvsz. misztériumától távol áll a gyógyítás, megelőzés. Inkább átruházni tud. 


Módosította Kilhalm: 2018.05.23, 09:54


Creo

Creo

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 324 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2018.05.23, 09:21

Az ork sámánokkal kapcsolatban, sztem vegyük ki őket az egyenletből. A Noir-papok befolyása, szertartásai és ügyködése tutira nem férne meg holmi törzsi sámán pofázásával, hacsak nincs mindegyik teljes befolyás/kontroll alatt. Nyilván nincsenek ork Noir-papok, de a törzs attól még imádhatja Noirt, aki alternatívát kínál a lelkük üdvére.

De, ha mindenképpen kell valami törzsi vajákos, akkor az lehet pár bm-szerű ork vajákos, mindennemű ork héroszi kötődés nélkül. Egyébként sincsenek asszem Északon kívül jelentős ork törzsek, jelentős hérosz kultusszal (természetesen a Sumi szerint), kivéve a kráni orkokat. Vagy lehet valamiféle alapszintűtermészeti elementalizmus, esetleg totemikus sámánisztika, akiket Noir alá rendeltek. Sok okos pap sok okos hitbeli kérdést tud megoldani/konvertálmni. :D



_Kilhalm (NPC/NJK)

_Kilhalm (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2018.05.23, 08:52

Üdv!

 

Élelmiszerből bőséges behozatalra szorul a város. A különösen zord hegyvidéken szerintem annyira nem lehet növényt termeszteni, az megmarad jobbára háztájinak, az állattartás pedig hagyományos formában szvsz nem összeegyeztethető az ork haderővel, ezt úgy képzelem, hogy ennyi vadászó, gyűjtögető orkot tud eltartani a vidék, nincsen lehetőség legeltető vagy istállózó megoldásra is még. A város teraszos rizstermesztést folytat és a pincékben olyan gombákat, háztáji állatokat tenyésztenek amit a törpék országaiban szokás.



_Kilhalm (NPC/NJK)

_Kilhalm (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2018.05.23, 08:43

Üdv!

 

 

Nem kell ehhez ragaszkodni, ha ehhez képest "low magic" Ynevet vagy mikrokörnyezetet akarsz, akkor az lesz.

Nem akarok low-magic Ynevet. Csak úgy képzelem, hogy annyira nincsen sok sámán, mert ez nem egy szabad törzs, a régi sámánjait elkergették, ha most is sok sámánjuk lenne az a Noir papoknak csökkentené a befolyását a törzsre szvsz. 



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 12412 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2018.05.23, 08:37

Üdv!

 

 

280-300e fős városállam, kb. 70 fős papsággal (menekülő sánta kántorral), marginális más varázstudó kasztokkal?

Kevés? Úgy számoltam kb. 4000 főre jut egy pap. Az kb. 1 pap / 1 nem annyira kistelepülés. Biri nénék vannak de velük nem foglalkozom.

 

 

Az egyetlen "hivatalon" anyag az orkoknál volt (amire emlékszem), hogy a 250-400 fős törzsnek mindenképp van egy 1-4 sámánja és annak talán tanítványa(i).

 

Nem kell ehhez ragaszkodni, ha ehhez képest "low magic" Ynevet vagy mikrokörnyezetet akarsz, akkor az lesz.

 

"Sereg":

Ma, a nagyrészt biztonságos, ám eléggé legyatyásodott hadseregű, nem egészen 10 milliós Magyarországnak van 120e körüli rendőre (egy részük nyilván tintanyaló-bittologató) és 30 ezer körüli hadserege... Ezerből 15 fő "fegyveres erőknél" szolgál. 

(IRL nagyon szeretik elkülöníteni a rendőröket meg a katonákat, ez Yneven nem kell, hogy így legyen).

 

Illetve a 3-4 ezer főnyi "vidék" is kevésnek tűnik, hacsak nem piszkos jó a fogás a kikötőből kijáró halászoknál és nagy terméshozamú a teraszos rizstermelés vagy amivel foglalkoznak.  (Nem, nem kell mázsa per hektár per munkaóra kimutatás :) .

 


Módosította KLM: 2018.05.23, 08:42


_Kilhalm (NPC/NJK)

_Kilhalm (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2018.05.23, 08:28

Üdv!

 

 

280-300e fős városállam, kb. 70 fős papsággal (menekülő sánta kántorral), marginális más varázstudó kasztokkal?

Kevés? Úgy számoltam kb. 4000 főre jut egy pap. Az kb. 1 pap / 1 nem annyira kistelepülés. Biri nénék vannak de velük nem foglalkozom.

 

 

Plusz 0,1% körüli fegyveres erő?

Jó az pici. 171 főre jut egy fegyveres, ezt megtriplázom. Úgy jobb? Plusz van fegyverviselés és a lakosság kifejezetten lojális. 


Módosította Kilhalm: 2018.05.23, 08:30


KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 12412 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2018.05.23, 08:22

280-300e fős városállam, kb. 70 fős papsággal (menekülő sánta kántorral), marginális más varázstudó kasztokkal?  

 

Plusz 0,1% körüli fegyveres erő?

 

 




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]