Ugrás tartalomhoz


Fotó

Kelta Harci Játékok #2


  • Válasz írásához lépj be
316 hozzászólás érkezett eddig

Owden

Owden

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 8 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2009.03.28, 13:13

Ahoi!

Íme itt a szombat és a szabálykönyvhöz link még sehol. Mikor lesz elérhető a szabálykönyv, mert nem szeretnék úgy járni, mint általában, hogy játék elött 1 órával látom először a szabályokat.
Előre is köszi!

Owden

Golyszi

Golyszi

    Fröccsöntött kapuőr

  • Fórumita
  • 551 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2009.03.26, 22:54

Hola!

Szabálykönyv holnap (pénteken), varázslatrendszer vasárnap. Ez már biztos.

Brenn

Brenn

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 356 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2009.03.24, 19:07

Itt a tavasz, tehát újra lesz gödi kelta játék. Április 3-5 között tartjuk a gödi Fenyőerdőben. Újra Arthur mondakörben mozgunk (az őszi játékot folytatjuk). Az őszi csapatokat már korábban meghívtuk, de ha valaki még szeretne csatlakozni, van rá lehetőség!

Brenn

Brenn

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 356 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2008.10.07, 08:13

Az okt 25-26-os játékunk a Kisszigeten, amolyan belső játék, tulajdonképpen edzés a kiskelták számára (illetve akik eljönnek azok számára is). Ezáltal nem hirdetjük meg gödi kelta játékként (erre volt a kiserdei most ősszel), nincs előtörténet, stb. Ennek ellenére aki jönni akar u2u-ban jellezze nekem és megbeszéljük, hogy mi legyen.

Hektor

Hektor

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 69 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2008.10.06, 09:40

Ami azt jelenti, hogy a római-keltás játéknak nem lesz története? Nem lesz benne szerepjátszási lehetőség? Vagy másként fogja érinteni a játékot?

Konkrétan a játék koncepciója érdekelne, hogy a harcközpontúsága mellett mennyire fognak megjelenni a történelmi, és szerepjátékosi elemek. A célok, küldetések, csapatszerepek, történetszál, stb. Ilyenek érdekelnének.

Szabályrendszert, és pontos dátumot is szeretnék kérni. Szerintem érthető, ha nem ott a játékon, pénteken szeretném elsőnek a kezembe venni. Mert ilyen módon már nem tudom garantálni, hogy akiket viszek azok ott be is tartják a szabályokat, és pont a tudatlanság miatt. Nagyon fontos lenne ismét a történelmi korhűségi előírások ismertetése, a csapatismertetéssel együtt. Hány fő várható eddig a játékra?


Hektor

Módosította Hektor: 2008.10.06, 09:44


Golyszi

Golyszi

    Fröccsöntött kapuőr

  • Fórumita
  • 551 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2008.10.05, 18:54

Az Arthur-mondakört követő játékokat nem befolyásolja, inkább csak olyan kimegyünk a gödi szigetre zúzni-játék...

ami arthuros, az a kiserdőben lesz tavasszal ha minden igaz...


mondjuk a Nantdan-clannak lesz egy kis meglepetése :D



UI: nagyon ajánlom mindenkinek most ezt az edzőjátékot, ennyire lenn még sosem láttam a dunát, konkrétan ilyen kis félszigetek vannak a part mentén, amiket tök f***án be lehet védeni...

Hektor

Hektor

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 69 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2008.10.04, 21:50

"Edzőjáték"?
Ez mit jelent?

Golyszi

Golyszi

    Fröccsöntött kapuőr

  • Fórumita
  • 551 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2008.10.04, 07:23

valóban lesz, az eddig megszokott római-kelta "edzőjáték", majd szólok Brenn-nek, ő többet tud...

Hektor

Hektor

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 69 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2008.10.03, 18:18

Sziasztok!

Hallottam, hogy lehet lesz okt.-ben még egy Kelta Játék, ami a római-kelta szálat viszi tovább. Valóban lesz okt.-ben játék? Lehet róla többet tudni? Minket érdekelne.

Hektor

Deadly_Toy

Deadly_Toy

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 78 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2008.09.16, 10:00

Üdv!

Köszönet a Szervezőknek, meg a többi résztvevőnek is a játékért! Sajnos, így szabadság után nem igen van időm minden élményt és ötletet aprólékosan leírni, majd talán több részletben.
Elsőként a szabályrendszert említeném, ami egyszerűségében és hagyományos voltában hagyta gyorsan peregni a játékot. A varázslatrendszer magán viselte azt a koncepciót, hogy a csatamágusos akciómágiát hanyagolni érdemes, ha a csatákat élvezetessé, dinamikussá, főleg egyértelműbbé kívánjuk tenni. A zászlólengetős, fegyverkizárós megoldások viszont kicsit visszafelé kacsingatnak ebből a szempontból, ezek használatánál voltak félreértések. Egyesével a varázslatok végiggondoltak, és többé-kevésbé kiegyensúlyozottak voltak, de egymásra való hatásukkal nem mindig számoltak a Szervezők. A Tűzaura találkozása egy Párbajhőssel (vagy Tilalomfa volt a neve?) pl. érdekes kérdéseket vet fel. Az ilyen hibáknak a rendszerben maradása nyilván elsősorban annak köszönhető, hogy a szabályokat a szélesebb közönség nem ismerhette meg, csak a terepen, a játék kezdésekor kaptuk kezünkbe. Bren is jól érzi, hogy a játéknak talán ez volt a legnagyobb, és igazából szinte egyetlen hibája.

Mert ezt leszámítva nagyon jól éreztük magunkat: az időjárás kegyes volt, a csapatok IN-es tevékenysége, szerepjátszása egészen magas szinten ment, és, ahogyan más is megemlítette, a kiskelták is kitettek magukért, főleg a harc terén, de Sir Daniel "harcálláspontja" sem működött volna, ha nincsenek a kiskelta futárok, hírvivők és kémek.

Véleményem szerint még a tisztán hadijáték jellegű "szigetes" GKJ-knál sem sikerült eddig ennyire egyértelmű és a játékot mozgató stratégiai célokat, feladatokat behozni, mint a több körös erődfoglalások, és az időlimites harcok. Ezeken persze lehet csiszolni, lehet vitázni, hogy az egy órás feladatok időben szűkek, vagy elégségesek voltak-e, stb, de az alapkoncepció nagyonis működik, ami azért öröm számomra, mert régóta szorgalmazom az ilyen stílusú játékvezetést. Külön érdekes, hogy az élő szerepjáték kategóriában is megállta a helyét az ilyen "kvesztelés", ami itt most teljesen felváltotta a "szedj növényt, győzd le xy-t, hozz 10 aranyat" tipusú hagyományos küldetéseket.

A pénz, vagy gazdasági rendszer játékból való kivétele nem fájt annyira, mint azt először hittem, és belátható, hogy egy viszonylag limitált NJK/szervezői létszám mellett ez igen józan döntés volt. A fő NJK-k elérhetők, és szerepüknek megfelelő mértékben segítőkészek voltak, komoly időbeli csúszásokra így nem került sor, a vitás kérdésekben általában gyors választ kaptunk, bár a fentebb leírt hiba miatt a szervezőknél sem volt mindig egységes álláspont a szabályértelmezés terén.

Egyet kell értenem abban, hogy a játékoslétszám csak éppen elég volt ahhoz, hogy működtesse a live-ot, mind területben, mind a rendszerben voltak jelentős tartalékok ahhoz, hogy másfélszer, esetleg kétszer ennyi emberrel is vígan működjék, egy harmadik nagy tábor kialakulása esetén pedig komoly fordulatok következhettek volna be. Egyetlen dolgot említenék még, ami kicsit fájó volt.

Bár egyéni (?) probléma, de mi messziről érkezünk, mégis igyekszünk pénteken már 5-6 körül akár játékba is lépni, vasárnap is szívesen maradunk délig, vagy egyig, hiszen a hétvégét rászántuk a rendezvényre. Ehhez képest gyakorlatilag mi érkeztünk ki először mint csapat, és mi is jöttünk el utoljára, úgy, hogy pénteken este már nem történt semmi, vasárnap pedig már csak a hazainduló keltákkal tudtunk egy-két órányi barátságos csapat- és egyéni harcot vívni, ami félreértés ne essék, igen kellemes volt.

Érdemes megfontolni a résztvevőknek és a szervezőknek is, hogy vagy egy napos live-ot hírdetünk, mondjuk reggel 9-től, este 10-ig, ekkor a közel lakók ráérnek reggel kijönni, este hazamenni, mi meg péntek 19 órára érkezünk, és vasárnap hajnalban hazapakolunk, vagy legyen "három" napos, és 18 órakor valami felvezetés, előtörténet, udvari mulatság (mindig viszünk ám hangszereket, csak most se volt mód elővenni) kezdődhet, akár egy kis viadalt is szervezni lehet; vasárnapra pedig egy két-három órás valamiképp a történethez szervesen kapcsolódó programot, vagy levezető szálat, questet lehetne kitalálni, 12 órakor pedig közösen elbúcsúzni, hazamenni.

Na, tudom, hogy rövidet igértem, az öreg szentfazékok már csak ilyen szószátyárok... :nos:
Még egyszer köszönet mindenkinek,

Presbiter/Gorrath
Hollószárny LR

Brenn

Brenn

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 356 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2008.09.16, 08:29

Üdv Mindenkinek!

Nagy köszönet azoknak, akik kijöttek a mostani őszi GKJ-ra. A részünkről felmerülő "titkos szabályrendszer" című bénázások ellenére is egy kifejezetten pörgős, szerepjátszós, varázslós, zúzós játékot sikerült csinálni és most talán egyiket sem vittük nagyon túlzásba. A létszám az eddigiekhez képest alacsony volt (50 fő), ami nyilván a korábbi rossz tapasztalatoknak tudható be. Persze tudom, hogy sok játéknak ez az 50 fő egy soha el nem érhető szint marad, de számunkra ez az alsó határ (főként hogy a tavaszi, házi jellegű játékunkon kb. ennyien voltunk). Viszont örömmel tölt el, hogy a csapatunk jelentős részének távolmaradása mellett értük el ezt a játékosszámot. Remélem tavaszra tudjuk tovább növelni (érzésem szerint a rendszer 70-100 fő között optimális).

Jó volt újra visszatérni az Arthur mondakörhöz, főként mert jónéhány évvel ezelőtt mégiscsak ettől lettek igazán népszerűek a GKJ-k. Remélem a Pendragonos kitérő nem hagy továbbra is mély nyomokat a dolgon, sőt annak a játéknak az újításait és tapasztalatait is szeretném beilleszteni a tavaszi játékba.

Elnézést kérek a bakikért, mindezek mellett úgy láttam senki sem bánta meg, hogy lejött játszani... Külön köszönet azoknak, akik itt a fórumon írják le a véleményüket, ezzel a következő játékra tudunk javításokat eszközölni (pl.: varázslatrendszerben).

A folytatás 2009 áprilisában várható!

Golyszi

Golyszi

    Fröccsöntött kapuőr

  • Fórumita
  • 551 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2008.09.15, 18:23

sztem az erőd is egy kicsit tápos volt, hiszen ugye a gödi kelta játék nem überlive, itt igenis szét lehet rúgni, amit szét tudsz...az a fal, amin nem tudnak átjönni :nos:

Mitja

Mitja

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 86 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2008.09.14, 21:12

Szervusztok!

Nekem is eléggé tetszett a játék, érdemes volt rászánni ezt a két napot. Ami kicsit néha borított a játékélményen, a szabályrendszer (nem) ismerete+ a mágiarendszer szerintem túl tápos volt.A varázslatok viszonylag könnyen megszerezhetőek voltak, így volt belőlük bőven mindenkin(él). A hangulatfokozó+nem harchoz kapcsolódó spell-ek nekem sokkal jobban tetszettek, mint ezek a kardimmun/lándzsaimmun hangulatrombolások. PL. aki találkozott a tótündérünkkel, tudja milyen az igazi hangulatos kis varázslat :)

Harcolni is, szerepjátszani is volt lehetőség bőven, úgyhogy mindenki megkapta amit szeretett volna ettől a játéktól.

Részemről még annyi, hogy éljenek a kiskelták :) Ahhoz képest, hogy sokan közülük tényleg nagyon-nagyon fiatalok, nagyon bátran harcolnak még túlerő ellen is, szóval le a kalappal.

Köszi a játékot mindenkinek!

Mitja

Golyszi

Golyszi

    Fröccsöntött kapuőr

  • Fórumita
  • 551 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2008.09.14, 20:04

na akkor én is leírnám esszémet a saját szemszögemből:

Mivel csapatom átlagéletkora kb. 10 év volt, rájöttem, hogy esélyem nincs király lenni, inkább taktikázok és suttyózok, végülis bejött, hiszen ott voltam a végén az 5 főben. Már az első félórában hűséget esküdtem Sir Danielnek, rájöttem később, hogy igen jó érzékkel tettem ezt. Sir Owden és csapata megszerezte az ereklyét előlünk, viszont legalább a a nyugati erőd a miénk lett, és ez jó alapot jelentett később. Féltünk, hogy a Taurus és az Ailioais (ha jól írom) klánok összefognak Sir Owdennel, de végül velünk tették ezt, behódolva Sir danielnek, és így 2 erőd urává téve őt. A java ekkor következett, mert Owdenéknek semmi vesztenivalójuk nem volt, nekünk viszont meg kellett osztani az erőinket a két erőd között, de sikerült megtartani mind a keletit, mind a nyugatit. Tetszett ez a "jó lovagok vagyunk és becsületesek"-séma, amit toltunk a Hollószárnnyal.

És most egy ilyen aldoros-százalékos:

I. Célom: a király második emberévé válás (ugye a varázslója lesz az első bizonyosan).
90%: ugyan a végén a kártyás cucc bezavart, de jó helyen voltam így is...

II. Csapatom irányítása: hát nem kifejezetten tapasztalt harcosok voltak nálam (kivéve ugye Dodót), és csatákra is igen ritkán került sor velük, akkor a híres szedett-vedett alakzatban, de azért egész jó volt.
50%



Teljes mértékben jól éreztem magam, nagyon tetszett, hogy egy kicsit visszatértünk az Arthur-mondakörhöz, akármennyire sem szeretem. A játékot azonban megbélyegezte az a tény, hogy az utolsó Arthur-játékhoz képest kb. harmadannyian voltunk, a jól ismert Pendragon-rászervezés óta inkább csak mint házijáték van, de sokkal barátibb a környezet.

Egyetlen bánatom, hogy egy nagyon jó harcos-téma az utolsó napokban pattant ki a fejemből, így nem tudtam megvalósítani, majd legközelebb: egy füstbombás-számszeríjas suttyó hobgoblin-szerű harcos.


Ugyan nem tudok elfogulatlan lenni, lévén kelta vagyok, de sztem egy jó ideje ez volt a legjobb kelta játék.

(Játék és muzsika tíz percben? Aki kérdez? Aki válaszol?...ezt csak úgy leírtam mert tetszik)

Módosította Golyszi: 2008.09.14, 20:05


Aldor_a_harcias

Aldor_a_harcias

    Birodalmi Parancsnok

  • Fórumita
  • 307 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2008.09.14, 16:02

I. Célkitűzés: Lovag-vezér eljátszása. Nemes harcos, aki egyben, csapatot is vezet. Értékelés;
-Stratégia 16%. Seregen belüli "alvezér" szerepem lévén, nem elsődleges, de azért elérhettem volna legalább az 50%-ot.
-Taktika 0%. Sem igény...és igazából szükség sem, volt rá.
-Vezetés 7%. Saját hibámból, többször is szétesett a csapatom, és célokat sem tudtam elérni, küldetéseket teljesíteni. Egyszerűen bénáztam.
-Győzelmek 2% Az egyetlen dolog ami összejött, az 2 frag, minden más bukta. (Csak a páncél miatt léptem 1. szintre)
Eredmény: A sereg és jómagam érdekében nem vállalom többé, sem lovag, sem vezér és e kettő kombinációjának eljátszását. (Tehát maradok, nehézfegyverzetű gyalogos)

II. Célkitűzés: Új felszerelés kipróbálása. Láncing, Great Helm. Szálfegyver, kard, tőr fegyverzet kombináció. Értékelés;
-Láncing 98% A játék egésze alatt, tudtam hordani, használni. Néhány szem kicsit meghibásodott, ennyi volt az összes problémám.
-Great Helm 100% A játék egésze alatt tudtam hordani. Bevált az a módszer, hogy kézben cipelve mászkálok, és közvetlen csata előtt veszem fel, úgy, hogy ezalatt nem éri hátrány a sereget és jómagamat. Továbbá az éjszakai mozgást és harcot nem akadályozta. (Tömören, nem volt vele macera)
-Szálfegyver 63% A legtöbb csatában tudtam használni, viszont, nem illett a lovagi felszereléshez (kiegyenesített kasza), és nem valósult meg a fegyverhordozós segítség + szerepjáték.
-Kard 1% Gyakorlatilag csak teher volt, és bár lett volna egy lehetőség használni, néhány büdös paraszt közbelépése (ha utasításra akkor ok, ha nem akkor idióták) miatt erre nem volt mód.
-Tőr 31% Játékban keveset használtam, de sok egyéb helyzet adódott, ahol hasznát vettem, amúgy szintén, nem érte meg cipelni. (bár nem volt teher)
Eredmény: Bevált az új fegyverzet, és a játék végére elérte azt a letisztult formát, amit volt értelme cipelni, mert tudtam használni. [nehézgyalogsági, szálfegyveres katona]

III. Célkitűzés: "Érezd jól magad". Elsősorban ezért megy valaki LARP-ra. Értékelés;
-Szerepjáték 44% Sok helyzet volt, viszonlyag jó dumálások, intrika, de komoly szintet, beleélést nem ért el, nem váltott ki.
-Játéktechnika 19% Voltak jó elképzelések (hűbéri viszonyok, tartományok, versengés a kardért) de a szabályrendszer késlekedése, nehezen értelmezhető / játszható elemei orvoslásra szorulnak a jövőt illetően.
-Élmény 60%
Eredmény: Én valahogy mindig eltudtam mondani a GKJ-król, hogy nem volt rossz. Volt, hogy jó volt, volt, hogy nem volt jó, de azt, hogy rossz / szar / gagyi lett volna...továbbra se tudnám rá mondani, szóval nyugodt szívvel mehetek a többire.

IV. KÜLÖNLEGES, SZOMBAT ESTE ÉLETRE HÍVOTT CÉLKITŰZÉS. Életben maradni, súlyos személyiségi torzulások nélkül. Értékelés;
-Goblin freestyle meséje 1000000% nem hiszem, hogy bárkinek is sikerült volna a kritériumot teljesíteni... :) :) :)

Golyszi

Golyszi

    Fröccsöntött kapuőr

  • Fórumita
  • 551 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2008.09.14, 10:44

na én már teljes egészében itthon vagyok, nekem nagyon tetszett, jó idő volt, jó hangulat, és iszonyat szoros küzdelem a legvégéig...

Golyszi

Golyszi

    Fröccsöntött kapuőr

  • Fórumita
  • 551 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2008.09.11, 16:54

Aldor nincs nálatok a lejjebb említett lándzsám véletlenül?

Aldor_a_harcias

Aldor_a_harcias

    Birodalmi Parancsnok

  • Fórumita
  • 307 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2008.09.11, 15:54

Üdv!

Golyszi: nagyon szerény véleményem szerint, egyáltalán nem lenne izgalmasabb, mert az elfogadható, hogy ködös bevezető sztori, és senki nem tud többet, de, hogy még a teljes szabályrendszert se tudja senki, na az azért gáz. Bizonyára meg vannak a tényleges okai, hogy miért nincsen felrakva, és miért nem léptek életbe olyan B terv félék, amiket Presbiter / Gorrath javasolt... mind1, ha így hát így, a GKJ-t nem a tökéletes szabályrendszeréért szeretjük. :rohog:

Részvétel tekintetében ránk is lehet számítani (Joseph által koordinált csapat[ok], főként ostromosokból, + egy-két ismerősből), és már be is készítettem az óriások által sziklába zárt, majd általam kiszabadított kaszát. :) (Ejj, még egy talpalatnyi föld királya sem lettem. :dilis: )

Golyszi

Golyszi

    Fröccsöntött kapuőr

  • Fórumita
  • 551 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2008.09.10, 22:06

nem lenne izgalmasabb ott kideríteni, mi van benne? :gyagya:

Deadly_Toy

Deadly_Toy

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 78 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2008.09.09, 12:15

Üdv,

Bren, lelkesen lesem minden nap a fórumot, meg a Teut Os honlapot is, hogy van-é már szabályrendszer, de eddig csalódnom kellett. Magam részéről rendben van, felöltöm a papi gúnyát és megkérdem a helyi halhatatlanokat, hogy mi lesz a dolgom, de azért a harcrendszerért, meg a mágia részleteiért csipognak :gyagya: a Fiókák... :aaaaa: Az se baj, ha wordben felteszed valahova, és mi letöltjük, vagy - ó nagy Egek - arra is vetemedhetsz, hogy itt osztod meg velünk a tudnivalókat.
Köszönettel,

Presbiter/Gorrath
Hollószárny LR


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]