Ugrás tartalomhoz


Fotó

MAGUS kérdések és válaszok


  • Válasz írásához lépj be
5114 hozzászólás érkezett eddig

Marvin

Marvin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2478 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.12.23, 17:18

Új bestiárium érdekel valakit? A Pesti úti Tesco (1173 Pesti út 5-7) előterén, a könyvturiban kapható 1500 pénzért. Boldog karácsonyt!



morgorito

morgorito

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 477 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.12.22, 21:37

 

 

 

De a lényeg az, hogy a játékos se azt ne tudja hogy mit dobott, se azt ne, hogy milyen eredménnyel járt ez. Neki is szórakoztatóbb úgy, meg a mesélőnek is, a tapasztalatom szerint. Főleg nyomozós kalandoknál jó, ha játékosok nem tudják, hogy -rontottak- egy próbát, hiszen ott pont a "hajsza" izgalma a fő.

 

 

Itt ismét az a kérdés, hogy JK vs JK, vagy "támadó JK" vs NJK esetén hogy van, illetve eleve a mágia miatt a nyomozós kalandok igen beszűkülnek. 

 

 

JK vs JK esetén mint lentebb írtam, nincs jobb megoldás mint a dobás szerinti kijátszás (ha ez nem megy akkor nincs miről beszélni). JK vs NJK ugyanez, ha nagyon egyértelmű a bukó, akkor a JK lehet tudni fogja, de attól még nem mindegy, hogy tudja-e mennyivel és hogyan bukta, mert nem ugyanaz az eredmény (pl. visszafelé is elsülhet a nagy manipuláció, nagyon rossz dobás esetén).

 

A mágia meg mágia, rendszer/szint/partifüggő hogy a mágia mennyire zavaró/oldja meg az összes problémát. Szóval erre így nem tudok válaszolni. Mondjuk alap UTK szerint a klasszikus nyomozós kaland nem alacsony szintű, mágiahasználókat tartalmazó csapatban úgy általában felejtős. Azt ez nem oldja meg ott, de ez már inkább a rendszer problémája. Túl sok az ilyen jellegű "I win" gomb.


Módosította morgorito: 2019.12.22, 21:37


KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11847 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.12.22, 21:29

 

 

De a lényeg az, hogy a játékos se azt ne tudja hogy mit dobott, se azt ne, hogy milyen eredménnyel járt ez. Neki is szórakoztatóbb úgy, meg a mesélőnek is, a tapasztalatom szerint. Főleg nyomozós kalandoknál jó, ha játékosok nem tudják, hogy -rontottak- egy próbát, hiszen ott pont a "hajsza" izgalma a fő.

 

 

Itt ismét az a kérdés, hogy JK vs JK, vagy "támadó JK" vs NJK esetén hogy van, illetve eleve a mágia miatt a nyomozós kalandok igen beszűkülnek. 



morgorito

morgorito

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 477 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.12.22, 15:07

 

 

...

 

Így van. De ez sokkal jobb és organikusabb, ha játékos -nem tudja- hogy rontotta a próbát. 

Például egy 00-nál nincs mit nem tudni, de más esetben is előfordulhat (egy 80+ dobás is necces).

 

 

Vagy lehet hogy 00-nál se kap más infót, mint egy nem 01-es dobásnál, mert mondjuk tényleg nincs titkosajtó, ott ahol keresni akarja :D.

 

De a lényeg az, hogy a játékos se azt ne tudja hogy mit dobott, se azt ne, hogy milyen eredménnyel járt ez. Neki is szórakoztatóbb úgy, meg a mesélőnek is, a tapasztalatom szerint. Főleg nyomozós kalandoknál jó, ha játékosok nem tudják, hogy -rontottak- egy próbát, hiszen ott pont a "hajsza" izgalma a fő.



Dallasz

Dallasz

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2434 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.12.22, 13:54

 

...

 

Így van. De ez sokkal jobb és organikusabb, ha játékos -nem tudja- hogy rontotta a próbát. 

Például egy 00-nál nincs mit nem tudni, de más esetben is előfordulhat (egy 80+ dobás is necces).


Módosította Dallasz: 2019.12.22, 13:58


morgorito

morgorito

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 477 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.12.21, 23:51

 

.....

 

Meggyőzés:

 

Te vagy a szeme, a füle, orra, megérzései stb. a játékosoknak. Tehát minden eszközöd meg van arra, hogy "orrba szájba" hazudj nekik, feltéve ha bevezeted azt, hogy az ilyen dolgokat te dobod és rejtve. Ekkor egészen konkrétan nincs olyan világ, amihez viszonyítva rossz lehet a "kijátszás", mivel mindent te határozol meg, a dobás függvényében (vagy csak simán az értékek/tudás alapján, ha a karakter számára triviális az információ). Ami fontos hogy egy embernek menjen, ott meg érdemes rövid időre szétülni, mert van olyan információ amit ha a parti csak "tudat alatt" ismeri, elronthatja a játékot.

Miért? Ha a játékos elb@sz egy képzettség dobást és ennek következtében a mesélő hamis infót ad neki, a játékosnak úgy veszi, mintha a karaktere meg lenne győződve a próba eredményességről. Ezért szerepjáték, nem?

 

 

Így van. De ez sokkal jobb és organikusabb, ha játékos -nem tudja- hogy rontotta a próbát. Ezt az információt csak akkor kell megosztani vele(/ük) amikor JK vs. JK áll elő.

 

Szóval, nem a szerepjáték kikerülése a lényeg, hanem pont az, hogy a játékosok számára még kevesebb "játékon kívüli" információ rondítson bele. Hiszen akkor -valóban- meglepődhetnek amikor kiderül hogy valami mégsincs úgy ahogy hitték (mert elrontottak egy próbát).



Dallasz

Dallasz

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2434 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.12.21, 22:25

.....

 

Meggyőzés:

 

Te vagy a szeme, a füle, orra, megérzései stb. a játékosoknak. Tehát minden eszközöd meg van arra, hogy "orrba szájba" hazudj nekik, feltéve ha bevezeted azt, hogy az ilyen dolgokat te dobod és rejtve. Ekkor egészen konkrétan nincs olyan világ, amihez viszonyítva rossz lehet a "kijátszás", mivel mindent te határozol meg, a dobás függvényében (vagy csak simán az értékek/tudás alapján, ha a karakter számára triviális az információ). Ami fontos hogy egy embernek menjen, ott meg érdemes rövid időre szétülni, mert van olyan információ amit ha a parti csak "tudat alatt" ismeri, elronthatja a játékot.

Miért? Ha a játékos elb@sz egy képzettség dobást és ennek következtében a mesélő hamis infót ad neki, a játékosnak úgy veszi, mintha a karaktere meg lenne győződve a próba eredményességről. Ezért szerepjáték, nem?


....

Kb. mert a barbárnál ez a szerepjáték.

 

Mit szólt hozzá a többi játékos?

 

 

Ráhagyták.

 

Milyen szintű parti volt?

 

 

Zöld, 6-8.

Akkor közös az istentisztelet, ott mindenki hibázott.


Módosította Dallasz: 2019.12.21, 22:23


morgorito

morgorito

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 477 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.12.21, 15:40

Célszámos rendszerek: earthdawn, shadowrun, dragonage. De mi szeretünk dobálni, szóval alpvetően ezzel nincs problémánk. Csak azt nem szeretem, ha megmondják, hogy x %-ban biztosan elbaszod a dobást vagy biztosan sikerül.

 

Mondjuk ezek a rendszerek az én tapasztalatomban nem teszik -kötelezővé- azt, hogy mindenre dobj.

 

De ha ti így szeretitek, akkor okés. Csak akkor valóban kijön, hogy zavaró lehet a "hibaszázalék", mivel hiába van a szerencsének kevesebb szerepe ezeknél, azért még mindig ott van.

 

KLM:

 

Eléggé speciális eset, ezen a ponton nagyjából a játékosok szerepjátszási képességétől függ a dolog, ideálisan a kidobott eredmény alapján játszva (mint szamárvezető). Ha ez nem megy, akkor valóban problémás a dolog. De nem hiszem hogy erre lenne egy egzakt megoldás.


Módosította morgorito: 2019.12.21, 15:41


KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11847 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.12.21, 14:49

Meggyőzés:

 

Te vagy a szeme, a füle, orra, megérzései stb. a játékosoknak. Tehát minden eszközöd meg van arra, hogy "orrba szájba" hazudj nekik, feltéve ha bevezeted azt, hogy az ilyen dolgokat te dobod és rejtve. 

 

Itt mintha kihagytad volna, hogy bizony JK-JK viszonylatban is előfordul a szociális skillek használata. 



Selmo

Selmo

    Lochost kvesztor

  • Fórumita
  • 2099 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.12.21, 14:17

Célszámos rendszerek: earthdawn, shadowrun, dragonage. De mi szeretünk dobálni, szóval alpvetően ezzel nincs problémánk. Csak azt nem szeretem, ha megmondják, hogy x %-ban biztosan elbaszod a dobást vagy biztosan sikerül.



morgorito

morgorito

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 477 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.12.21, 13:20

Most olyan rendszerekkel játszunk, amelyikben mindenre dobsz, így nehéz lenne nem dobni, igaz normális rendszerek, így nem 10% esély van a rontásra, mint mókusban. Amúgy igen, a save or die, meg a többi aránytalanság miatt hagytuk abba az ETK-t úgy 99' végén. Aztán úgy 10 évvel később játszottunk pár ÚTK kampányt, de hosszú távon itt is kijöttek a bugok, így nem is emlékszem mikor játszottunk utoljára. De mostanában emlegetik, szóval lehet majd tesztelésre kerül az SR5 átirat. (Óh, jut eszembe, volt valami verseny idén és lejátszottuk a modult, hogy a mesélő srác felkészülhessen belőle, de borzalmasan rossz volt. Valami elrabolt elf csaj után kellett nyomozni és az első fele elment, de aztán meh...)

A meggyőzés nem arra való, hogy beleugrassak a kútba valakit, legalábbis, ha jól csinálják. De ha pl. el kell vinni egy csomagot valahová, abból már akármi kisülhet. Mondjuk, hogy a csomag csak átvételekor fedi fel valóját, vagy hogy ahová el kell vinni, az nem egyszerű hely. De mondok egyszerűbbet, nagy meggyőzéssel simán rákenhetsz másra dolgokat "dehogy is kocsmáros uram, hát ilyen kölyökképpel tolvajnak nézd kend? bárki megtalálna a városban, ha a pulykaképűt keresi, meg aztán még evés közben is kiesik a kanál a kezemből néha, hogy tudnék ellopni bármit is? de látta azt a fürgeujjú dalnokot tegnap igaz?".

A probléma akkor jön elő igazán, mikor egy NJK győz meg valamiről egy JK-t, mert a többség azt igényli, hogy én ezt kijátsszam és élőben meggyőzzem, pedig, ha neki 1-es értéke van, az NJK-nak meg 15, akkor egyikünk se tudja ezt megfelelően kijátszani, mert én nem vagyok minden hájjal megkent k***a, a játékosok meg nem egyszerű harcosok, akik kardforgatásból élnek. Szóval ilyenkor némi szerepjáték után jön egy dobás és ezt sokan a játékosi szabad akarat megerőszakolásának tartják, hogy a kocka mondja ki a végső szót. Pedig a dolog pont olyan egyszerű, mint a harc, ha jó akarsz lenni benne, tegyél rá pontot és fogadd el, hogy vannak nálad jobbak is és ahogy karddal megszúrhatnak, úgy szóval is kibeszélhetnek belőled pár érmét.

A meggyőzés még sokkal veszélyesebb is tud lenni, mint egy varázslat, mert annak egyszer vége lesz, de ha meggyőztek valamiről, akkor meg kell állni és átgondolni, ha valami nem stimmel és könnyen lehet, hogy mire ez leesik, már nyakig van a karakter a szarban. Ezért is szeretem az Earthdawn rendszerét, háromféle védelem van, fizikia, mágikus és szociális. Ha kicsi a szociális védelmed, könnyen átvernek, becsapnak, megfélemlítenek stb. ott nem csak a JK tud bólogatójánost csinálni az NJK-ból, fordítva is megy.

 

Dobás:

 

Ezen a ponton őszintén érdekel, hogy melyik rendszer teszi kötelezővé a -mindenre- dobatást. Mivel én még olyannal nem találkoztam, ami konkrétan erre utasítana. Mert ez a probléma, szerintem pontosan azzal kiküszöbölhető, ha tényleg csak nem dobsz.

 

Meggyőzés:

 

Te vagy a szeme, a füle, orra, megérzései stb. a játékosoknak. Tehát minden eszközöd meg van arra, hogy "orrba szájba" hazudj nekik, feltéve ha bevezeted azt, hogy az ilyen dolgokat te dobod és rejtve. Ekkor egészen konkrétan nincs olyan világ, amihez viszonyítva rossz lehet a "kijátszás", mivel mindent te határozol meg, a dobás függvényében (vagy csak simán az értékek/tudás alapján, ha a karakter számára triviális az információ). Ami fontos hogy egy embernek menjen, ott meg érdemes rövid időre szétülni, mert van olyan információ amit ha a parti csak "tudat alatt" ismeri, elronthatja a játékot.



Selmo

Selmo

    Lochost kvesztor

  • Fórumita
  • 2099 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.12.21, 13:08

Most olyan rendszerekkel játszunk, amelyikben mindenre dobsz, így nehéz lenne nem dobni, igaz normális rendszerek, így nem 10% esély van a rontásra, mint mókusban. Amúgy igen, a save or die, meg a többi aránytalanság miatt hagytuk abba az ETK-t úgy 99' végén. Aztán úgy 10 évvel később játszottunk pár ÚTK kampányt, de hosszú távon itt is kijöttek a bugok, így nem is emlékszem mikor játszottunk utoljára. De mostanában emlegetik, szóval lehet majd tesztelésre kerül az SR5 átirat. (Óh, jut eszembe, volt valami verseny idén és lejátszottuk a modult, hogy a mesélő srác felkészülhessen belőle, de borzalmasan rossz volt. Valami elrabolt elf csaj után kellett nyomozni és az első fele elment, de aztán meh...)

A meggyőzés nem arra való, hogy beleugrassak a kútba valakit, legalábbis, ha jól csinálják. De ha pl. el kell vinni egy csomagot valahová, abból már akármi kisülhet. Mondjuk, hogy a csomag csak átvételekor fedi fel valóját, vagy hogy ahová el kell vinni, az nem egyszerű hely. De mondok egyszerűbbet, nagy meggyőzéssel simán rákenhetsz másra dolgokat "dehogy is kocsmáros uram, hát ilyen kölyökképpel tolvajnak nézd kend? bárki megtalálna a városban, ha a pulykaképűt keresi, meg aztán még evés közben is kiesik a kanál a kezemből néha, hogy tudnék ellopni bármit is? de látta azt a fürgeujjú dalnokot tegnap igaz?".

A probléma akkor jön elő igazán, mikor egy NJK győz meg valamiről egy JK-t, mert a többség azt igényli, hogy én ezt kijátsszam és élőben meggyőzzem, pedig, ha neki 1-es értéke van, az NJK-nak meg 15, akkor egyikünk se tudja ezt megfelelően kijátszani, mert én nem vagyok minden hájjal megkent k***a, a játékosok meg nem egyszerű harcosok, akik kardforgatásból élnek. Szóval ilyenkor némi szerepjáték után jön egy dobás és ezt sokan a játékosi szabad akarat megerőszakolásának tartják, hogy a kocka mondja ki a végső szót. Pedig a dolog pont olyan egyszerű, mint a harc, ha jó akarsz lenni benne, tegyél rá pontot és fogadd el, hogy vannak nálad jobbak is és ahogy karddal megszúrhatnak, úgy szóval is kibeszélhetnek belőled pár érmét.

A meggyőzés még sokkal veszélyesebb is tud lenni, mint egy varázslat, mert annak egyszer vége lesz, de ha meggyőztek valamiről, akkor meg kell állni és átgondolni, ha valami nem stimmel és könnyen lehet, hogy mire ez leesik, már nyakig van a karakter a szarban. Ezért is szeretem az Earthdawn rendszerét, háromféle védelem van, fizikia, mágikus és szociális. Ha kicsi a szociális védelmed, könnyen átvernek, becsapnak, megfélemlítenek stb. ott nem csak a JK tud bólogatójánost csinálni az NJK-ból, fordítva is megy.



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11847 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.12.21, 12:32

. Ha nekem bárki azt akarja eladni meggyőzéssel, hogy ugorjak a kútba, akkor mindegy mennyire meggyőző, erre 1. vagy nem is dobatok 2. ha dobatok, akkor a dobás mértéke csak azt mutatja meg, hogy az illető átlát-e a megtévesztésemen, 

 

A Sumiban (amit én ugyan 80% feletti arányban ignorálok, ha mesélek, de ettől még sajnos létezik) van egy kút, amibe ha apu fejest ugrik, a fiát kegyébe fogadja egy ősakvér és kap valami tápot.

 

Ezek után fuss neki újra. 



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11847 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.12.21, 12:27

Mellesleg mágusban pont teljesen tervezhetetlen a harc, mert a pszi rohammal az ellenfél egy ütés, de ha csak ő kapcsolja be, akkor meg te vagy annyi...

 

Na és ha tervezhetetlen? 



Krynn

Krynn

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1228 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.12.21, 12:17

Selmo,

 

 Sosem szerettem az olyat, hogy harcban melléüthetsz, ha 1-est mutat a kocka vagy elrontottad a szakértelem dobást, pedig alapból nem ronthatnál - mondjuk azt sem, ha maxos dobással meg találsz akkor is, ha egyébként nem.

 

 

De ilyenkor miért dobatsz? Ezt nem szeretni vagy nem szeretni kell, hanem kedved szerint használni egy eszközt. Mi kötelezne, hogy dobással szimulálj valamit, amire nincs reális lehetőség, vagy nincs tétje? A harcban épp az lenne a lényeg, hogy általában nincs olyan, hogy "nem ronthatnál". Kockázatos, veszélyes, izgalmas. Ha triviális a harc, akkor le sem mesélem. De a harcok 99,9%-a valamilyen tényleges fenyegetést jelent, és van értelme a kockával dobni.

Mellesleg mágusban pont teljesen tervezhetetlen a harc, mert a pszi rohammal az ellenfél egy ütés, de ha csak ő kapcsolja be, akkor meg te vagy annyi... Szóval először onnan kéne kezdeni, hogy a jelenlegi túlütés szabályt, pszi rohamot, stb. "save or die" effekteket ki kéne szedni a rendszerből. Ehhez képest a 00 automatikus találat, 01 automatikus rontás olyan kicsi jelentőségű, hogy nem is szabadna egy lapon említeni őket. :P

 

Egy magas meggyőzés vagy megfélemlítés vagy bármi hasonló pont olyan iwin lehet, mint egy maxos parancsvarázs, főleg, ha a játékos még mellé kreatív is.

 

 

Ez azért nem igaz, mert a varázslatnál nem kell, hogy koherens legyen a sztori, amit el akarsz adni. Ráadásul nem számít, hogy minél nagyobb a sztori, annál nehezebb lenne eladni. Egy sima mentálmágikus varázslatnál azt adsz be, amit akarsz, és még csak értelme sem kell legyen. "Te egy varangy vagy, és most leugrasz a kútba, mert ott laksz.". Ha nekem bárki azt akarja eladni meggyőzéssel, hogy ugorjak a kútba, akkor mindegy mennyire meggyőző, erre 1. vagy nem is dobatok 2. ha dobatok, akkor a dobás mértéke csak azt mutatja meg, hogy az illető átlát-e a megtévesztésemen, vagy elhiszi, hogy én őt tényleg jóindulatból akarom erről meggyőzni. Utóbbi esetben sem fog beugrani, csak max. nem válik kapásból ellenségessé velem szemben.

Megint csak azt tudom mondani, aminek nincs esélye vagy tétje, arra ne dobass, mert a véletlenszerűség semmit nem fog neked segíteni a szituáció érdekessé tételében. Viszont a mágiánál mindennek van esélye, mert a józan ész kikapcsol. Ezért sokkal veszélyesebb a játékra a mentálszimbólum/asztrálszimbólum, , mint a meggyőzés.

 

 

 



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11847 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.12.20, 23:43

Te magad emelted ki, hogy a játékost megszégyenítetted. 

 

Valahol biztos láttad. Valszeg azt is, hogy "te megbeszélted volna". 

 

 

 

 Emellett még azt a kegyet is megengedted, hogy veled játszhasson, mintha semmi sem tortént volna. 

 

Jaja, egyalkalmas játékban. Kérlek folytasd még :) Ja, nem. 

 

@Dallasz

Miért hangzott el az a 4-5 halálos fenyegetés?

 

 

Kb. mert a barbárnál ez a szerepjáték.

 

Mit szólt hozzá a többi játékos?

 

 

Ráhagyták.

 

Milyen szintű parti volt?

 

 

Zöld, 6-8.


Módosította KLM: 2019.12.20, 23:45


Dallasz

Dallasz

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2434 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.12.20, 19:35

 

 

 

Még furcsább volt, hogy mikor egy emberkedő barbárt "kiütöttem" varázslattal és "kapott" három asztrálbélyeget, hogy "NEM szeretném bántani a varázslót" és "NEM érdekel, mi ez a pecsét itt rajtam, de NAGYON vigyázok rá és titkolom"  a "40 MP Elemi Erő Nyíl a hátadba" jellegű kivégző varázslat helyett, akkor hüppögve leadta a karakterlapját...

Lefordítva: volt egy játékos, aki gyerekesen viselkedett, ezért te megmutattad neki, hogy te tudsz még gyerekesebb lenni ÉS a karaktered erosebb, mint az ové. 

 

És mondd mester, te mit tettél volna a varázsló karakter helyében, 4-5 halálos fenyegetés után? 

Miért hangzott el az a 4-5 halálos fenyegetés? Mit szólt hozzá a többi játékos? Milyen szintű parti volt?


Módosította Dallasz: 2019.12.20, 19:36


Matzi

Matzi

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1769 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.12.20, 18:11

Te magad emelted ki, hogy a játékost megszégyenítetted. (Tok mindegy, hogy milyen karakter, meg milyen kornyezet, kulonosen, hogy te magas sem találtad fontosnak, hogy megemlítsd.) Emellett még azt a kegyet is megengedted, hogy veled játszhasson, mintha semmi sem tortént volna. Nem kívánok ehhez tobbet hozzászólni, mert elég szót vesztegettem el így is.



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11847 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.12.20, 15:16

KLM:

Én mondjuk megbeszéltem volna a játékosokkal és a mesélovel foleg, hogy mennyire fér bele a csapaton beluli eroszak, illetve a renitens játékos viselkedése.

 

Tehát feltételezed, hogy ezen nem voltunk már rég túl - bizony a "party attack allowed" üzemmódban játszottunk. Sőt, tudtuk, hogy egyalkalmas meséről van szó.

 

Az általad adott megoldással az a gondom, hogy úgy állítod be, mintha kegyet gyakoroltál volna a szerencsétlenen, hogy életben hagyod a karaktert.  

 

 

És miért, nem ez történt? Ráadásul nem is teljes kontrollt "akasztottam a nyakába". 

 

 

 Ez szerintem egy olyan dolog, ami semmi esetben sem helyes. 

 

 

Nyilván a Ranagol-hívő karakterek játékosai is összeülnek és felnőttt módon megbeszélik :) Ja, nem. 

 

tekintve, hogy nem azt a részt emelted ki, hogy utána játékon kivul megegyeztetek,

 

 

Tekintve, hogy nem volt annyira fontos, mint hogy te elmondd, ki mennyire gyerekes :)

 


Módosította KLM: 2019.12.20, 15:20


Matzi

Matzi

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1769 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.12.20, 14:54

KLM:

Én mondjuk megbeszéltem volna a játékosokkal és a mesélovel foleg, hogy mennyire fér bele a csapaton beluli eroszak, illetve a renitens játékos viselkedése.

Az általad adott megoldással az a gondom, hogy úgy állítod be, mintha kegyet gyakoroltál volna a szerencsétlenen, hogy életben hagyod a karaktert. Azonban a valóság az, hogy a helyzetet eszkaláltad tovább azzal, hogy megszégyenítetted a játékost. Ez szerintem egy olyan dolog, ami semmi esetben sem helyes. Tekintve, hogy nem azt a részt emelted ki, hogy utána játékon kivul megegyeztetek, és levonta a tanulságot, úgy érzem, hogy ha tortént is ilyen, nem erre vagy buszke.




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]