Ugrás tartalomhoz


Fotó

MAGUS kérdések és válaszok


  • Válasz írásához lépj be
5114 hozzászólás érkezett eddig

Dronner

Dronner

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5524 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.12.14, 13:12

Tökéletes troll. :elajul:


Módosította Dronner: 2019.12.14, 13:13


Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6252 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.12.14, 12:57

Tökéletes Magus. :rotfl:

Módosította Orastes: 2019.12.14, 12:57


kukac

kukac

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1048 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.12.14, 12:42

Kedves gyerekek, még semmi konkrét szabályt nem láttunk, teljesen úgy tűnik hogy előre megy a rinya egy olyan rendszeren, amiről a T. Vitapartnereknek fingja sincs, ennek mi értelme van? :titok:

Külön értetlenségem oka, hogy szerintem a világot nem fölösleges rendszerszinten lemodellezni, kb arra emlékeztet hogy melyik kalandozó-típusból (fejvadász, varázsló, stb) mennyi van Ynveven? :shootme:


Szerintem az absztrakt-konkrét játéktervezésről beszélgetünk, csak úgy általánosságban (a M* topic miatt egy kis M* beütéssel.) Senki nem akar világmegváltó módszert feltalálni, csak mindenki bemutatja hogy saját értelmezése szerint milyen lenne a TÖKÉLETES M*.

Módosította kukac: 2019.12.14, 12:43


Dronner

Dronner

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5524 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.12.14, 12:40

kukac:

Az hogy valaki egész életében egy fegyver-páncél kombót használ, az egy elég speciális eset! Ha pl. valaki körönként akarja váltogatni a fegyverét, akkor körönként kell újraszámolgatni.

Ez kb. soha nem fordul elő.

 

Egy karakter max. 2-3 fegyvert használ, ha mégsem, az nagyon speckós eset. A karakterlapra nem csak egy, hanem sok esetben sokkal több (az itt találhatóban 7) fegyvert is fel tudsz vésni, és pikk-pakk megvan a szám, nem kell számolnod semmit játék közben, csak a dobást kell hozzáadnod.

Én erre mondanám a szerepjátékot.

Mondjuk, kereshetnél egy olyan játékot, ami a jellemzőkkel definiálja a tudást. Ha varázsló vagy, értesz mindenhez ami csiribí-csiribá, ha harcos, akkor nem. Ha nemes vagy, van pénzed, ha nem, nincs. Ha mucsajröcsögei vagy, ismered mucsajröcsögét, máskülönben halálra vagy ítélve ott. Nem kellenek képzettségek, sőt harcrendszer sem. Harcos vagy, megütötted. Varázsló vagy, rávarázsoltál. Ennyi. absztrakt, plain and simple.

 

Orastes:

Kedves gyerekek, még semmi konkrét szabályt nem láttunk, teljesen úgy tűnik hogy előre megy a rinya egy olyan rendszeren

Őőőőő, a magam részéről a kategorikus kijelentésekkel vitatkozom, nem konkrét rendszerről. Azért is hoztam át ide a témát.

 


Módosította Dronner: 2019.12.14, 12:43


Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6252 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.12.14, 12:39

Kedves gyerekek, még semmi konkrét szabályt nem láttunk, teljesen úgy tűnik hogy előre megy a rinya egy olyan rendszeren, amiről a T. Vitapartnereknek fingja sincs, ennek mi értelme van? :titok:

Külön értetlenségem oka, hogy szerintem a világot nem fölösleges rendszerszinten lemodellezni, kb arra emlékeztet hogy melyik kalandozó-típusból (fejvadász, varázsló, stb) mennyi van Ynveven? :shootme:

kukac

kukac

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1048 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.12.14, 12:30

@Trabant-Porsche vagy szakóca-katana

Ja, egy skill. De mégis különböző célszámra dobatsz...


Ööö, nem? Pont azért szeretnék absztrakt rendszert, hogy mindenre csak egy fajta módon kelljen dobni. Ahogy ezt már kétszer is leírtam. Ahogy nincs különbség a két autó vezetése között, úgy nincs különbség a két fegyver használata között.

@Toron
Tehát ott is kell külön skill, meg külön szabályok arra,aki már "elszerepjátékozta" és túlélte a karaktere, mint arra,aki még nem.
Csak nem teszed bele az alapkönyvbe, igaz, az életút előrehaladtával lesz 1 söralátét néretű karakterlapod, meg tíz könyv ;)


Miért kéne külön skill? Pont azért nem szeretnék külön skillt mindenre, hogy ne kelljen 10 könyv. :D

Egyszerűbb fejben tartani hogy a támadás k100+TÉ és VÉ felé kell dobni, mint ha az lenne, hogy a támadás k100+TÉ+fegyver TÉ-je (minden fegyverre külön!) és VÉ+vért típusa+vért anyaga (láncvért nem nagyon véd zúzó sebzés ellen), és minden egyes szituációnak egyedi dobáskódja lenne.

Ez egyébként nettó butaság. Ha a karaktered egész életében egy fegyver-páncél kombót használ, akkor tökmindegy, melyik TÉ értéket jegyzi meg. Szintlépések alkalmával kell egyszer hozzányúlni (mint a másik esetben is), utána csak azt a számot használod. Szóval i call BS on this.


Az hogy valaki egész életében egy fegyver-páncél kombót használ, az egy elég speciális eset! Ha pl. valaki körönként akarja váltogatni a fegyverét, akkor körönként kell újraszámolgatni. És a két eset között meg még van 6*10^23 frekvencia. (Ezért nem tartom túl szerencsésnek, hogy különböző fegyverek különböző KÉTÉVÉCÉ-ket adnak.)

ha te azt akarok, hogy a Kultúra képzettségben ne legyen benne a toroni kultúra

Ezt honnan szoptad kérdemalássan? Én azt mondtam, hogy az egyszerű kultúra képzettségben nincs benne a toroni famor nagyon speciális világának etikett kultúrája, pláne nem a szürke eminenciások ismerete. Toronban a kultúra ismerete élet-halál kérdése, így a legalantasabb obsornak is tudnia kell az alapokat (nem véletlenül kap mindenki 3. fokot). Egy obsor szerinted bír a fenti ismeretekkel? Ha nem, hogy határolod el egy kultúra 3. famor és egy kultúra 3 obsor különbségét?


morgorito:

Az felveszi a kultúrát akkor. Mert ugye, az egy elég tág fogalom. Külön képzettség rá eléggé kérdéses.

Pl. Toronban. I think not.


Én erre mondanám a szerepjátékot. A harcra azért kell külön dobálni, hogy ne kelljen minden játék előtt csekkolni hogy a KM befizette-e rendesen a TB-jét. A szerepjáték részt, a beszélgetéseket viszont el lehet szerepjátékozni. A KM pedig bíróként (is) jelen van, tehát a toroni obsorok tudják mikor kinek kell meghajolni, ha a többiek pedig nem néztek utána, akkor nem fogják tudni.

Dronner

Dronner

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5524 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.12.14, 10:57

 

 Egyszerűbb fejben tartani hogy a támadás k100+TÉ és VÉ felé kell dobni, mint ha az lenne, hogy a támadás k100+TÉ+fegyver TÉ-je (minden fegyverre külön!) és VÉ+vért típusa+vért anyaga (láncvért nem nagyon véd zúzó sebzés ellen), és minden egyes szituációnak egyedi dobáskódja lenne.

Ez egyébként nettó butaság. Ha a karaktered egész életében egy fegyver-páncél kombót használ, akkor tökmindegy, melyik TÉ értéket jegyzi meg. Szintlépések alkalmával kell egyszer hozzányúlni (mint a másik esetben is), utána csak azt a számot használod. Szóval i call BS on this.

ha te azt akarok, hogy a Kultúra képzettségben ne legyen benne a toroni kultúra

Ezt honnan szoptad kérdemalássan? Én azt mondtam, hogy az egyszerű kultúra képzettségben nincs benne a toroni famor nagyon speciális világának etikett kultúrája, pláne nem a szürke eminenciások ismerete. Toronban a kultúra ismerete élet-halál kérdése, így a legalantasabb obsornak is tudnia kell az alapokat (nem véletlenül kap mindenki 3. fokot). Egy obsor szerinted bír a fenti ismeretekkel? Ha nem, hogy határolod el egy kultúra 3. famor és egy kultúra 3 obsor különbségét?

 Elég lenne ha a KM elszerepjátékozná, ha ott játszódik a történet. Ha meg nem, akkor felesleges lenne az egész kidolgozása. (Esetleg meg lehetne jelentetni a hozzátartozó szabályokat egy Toron kiegészítőben?)

Akinek két anyja van. Hozol egy már megbocsáss, de ostoba egyszerűsítő szabályt, aztán oldja meg mindenki a komplex ügyet egyedül. Inkább: hozz egy ostoba háziszabályt magadnak szabadon, és hagyd a normál rendszert rendesen működni máshol.

A Dronner által javasolt konkrét megoldás azért is necces, mert ha olyan szituációba kerülnek a karakterek, amik nincsenek egyértelműen meghatározva a könyvben, akkor nehezen lehet beilleszteni a játékba.

Bárcsak tudnám, miről beszélsz. Bár nem biztos, hogy akarom tudni...

 


Módosította Dronner: 2019.12.14, 11:00


KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11860 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.12.14, 10:51

@Trabant-Porsche vagy szakóca-katana

Ja, egy skill. De mégis különböző célszámra dobatsz...

@Toron
Tehát ott is kell külön skill, meg külön szabályok arra,aki már "elszerepjátékozta" és túlélte a karaktere, mint arra,aki még nem.
Csak nem teszed bele az alapkönyvbe, igaz, az életút előrehaladtával lesz 1 söralátét néretű karakterlapod, meg tíz könyv ;)

Módosította KLM: 2019.12.14, 10:53


kukac

kukac

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1048 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.12.14, 10:42

(...) Egyszerűbb fejben tartani hogy a támadás k100+TÉ és VÉ felé kell dobni, mint ha az lenne, hogy a támadás k100+TÉ+fegyver TÉ-je (minden fegyverre külön!) és VÉ+vért típusa+vért anyaga (láncvért nem nagyon véd zúzó sebzés ellen), és minden egyes szituációnak egyedi dobáskódja lenne.
(...) Bár messze nem ugyanolyanok, mégse kell külön megtanulni őket - ha már vezettél Taycant, akkor ha nehézkesen is, de a Trabantot is el fogod tudni vezetni.

 
De ha nem teszel különbséget a szakóca és a katan között, miért teszel különbséget a trabi és a porsche között...? Elvégre mindkettő német autó :P

 
Igen, azt mondtam, hogy a szakóca és a katan között se teszek különbséget - ahogy a Trabit és a Porsche-t is ugyanazzal a skillel vezetem, hiába nem is hasonlítanak.

Ez lenne amúgy Toron egyik lényege, hogy a kivülálló vért pisál. Mivel van emberáldozat, ezért valakik folyamatosan.


Én pedig pont ezt nem tenném játékszabályok közé. Elég lenne ha a KM elszerepjátékozná, ha ott játszódik a történet. Ha meg nem, akkor felesleges lenne az egész kidolgozása. (Esetleg meg lehetne jelentetni a hozzátartozó szabályokat egy Toron kiegészítőben?)

Módosította kukac: 2019.12.14, 10:45


KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11860 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.12.14, 10:36

(...) Egyszerűbb fejben tartani hogy a támadás k100+TÉ és VÉ felé kell dobni, mint ha az lenne, hogy a támadás k100+TÉ+fegyver TÉ-je (minden fegyverre külön!) és VÉ+vért típusa+vért anyaga (láncvért nem nagyon véd zúzó sebzés ellen), és minden egyes szituációnak egyedi dobáskódja lenne.

(...) Bár messze nem ugyanolyanok, mégse kell külön megtanulni őket - ha már vezettél Taycant, akkor ha nehézkesen is, de a Trabantot is el fogod tudni vezetni.

 

 

De ha nem teszel különbséget a szakóca és a katan között, miért teszel különbséget a trabi és a porsche között...? Elvégre mindkettő német autó :P

 

Képzettségeknél ugyanez: ha te azt akarok, hogy a Kultúra képzettségben ne legyen benne a toroni kultúra, azzal baromira nehéz dolga lesz mindenkinek.

 

 

Ez lenne amúgy Toron egyik lényege, hogy a kivülálló vért pisál. Mivel van emberáldozat, ezért valakik folyamatosan. 


Módosította KLM: 2019.12.14, 10:37


kukac

kukac

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1048 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.12.14, 10:15

Eredetileg válaszolgatni akartam Dronner felvetéseire, de inkább összevontam az egészet egy kerek témává. Amit most látunk, az egy absztrakt-konkrét ellentét. Az utóbbi időben az asztali szerepjátékok jelentősen elmozdultak az absztrakt irányába, és nem is véletlenül. Egyszerűbb fejben tartani hogy a támadás k100+TÉ és VÉ felé kell dobni, mint ha az lenne, hogy a támadás k100+TÉ+fegyver TÉ-je (minden fegyverre külön!) és VÉ+vért típusa+vért anyaga (láncvért nem nagyon véd zúzó sebzés ellen), és minden egyes szituációnak egyedi dobáskódja lenne.

 

Képzettségeknél ugyanez: ha te azt akarok, hogy a Kultúra képzettségben ne legyen benne a toroni kultúra, azzal baromira nehéz dolga lesz mindenkinek. Ennek akkor lenne értelme, hogy Élethű Ynev-szimulátorral szeretnél játszani - de nem szerepjátékkal. Egy IRL példát hozva: az autó egy absztrakt fogalom. Nem tudod megmondani, hogy mennyi a tömege, forgatónyomatéka, stb. viszont B kategóriával vezethetsz mindent - ha az egy 601-es Trabant - aminek viszont már van tömege és forgatónyomatéka - akkor is, ha egy Porsche Taycan, akkor is. Bár messze nem ugyanolyanok, mégse kell külön megtanulni őket - ha már vezettél Taycant, akkor ha nehézkesen is, de a Trabantot is el fogod tudni vezetni.

 

A Dronner által javasolt konkrét megoldás azért is necces, mert ha olyan szituációba kerülnek a karakterek, amik nincsenek egyértelműen meghatározva a könyvben, akkor nehezen lehet beilleszteni a játékba. Ezért is kezdtek el az újabb játékok absztrakt irányba menni - csak általánosságban adják meg, hogy egyes skillek mit jelentenek, és a játékosok dolga, hogy a jelenlegi konkrét szituációhoz hozzáigazítsák. Így nem kell 100+ oldalas képzettséglista+leírás, a karakterlapok is 10 lapnál kevesebből fognak állni, változtatáskor nem kell napokat könyvelni. Ja, és nem attól lesznek nem "sablon" karakterek, mert kocsmai verekedés 1 helyett kultúra 1-et vett fel.



Dronner

Dronner

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5524 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.12.14, 09:08

morgorito:

Az felveszi a kultúrát akkor. Mert ugye, az egy elég tág fogalom. Külön képzettség rá eléggé kérdéses.

Pl. Toronban. I think not.

Igazad van, az esést simán az akrobatika mellé érdemes berakni

Igen, sok aikidost láttam szaltózgatni.

Pusztakezes harc 1-2.fok nem elég hogy lefedd a "falusi öklözést"?

A falusi öklözést lefedi. A kocsmai verekedést (i.e. nem fegyvernek szánt tárgyakkal a harcot) nem. Picit gondold tovább. Ha azt mondod, az ökölharccal tudok széklábbal verekedni, és pl. ha bónuszt (a tárgy HM-jét) nem is, de képzettlen levonástól mentesítést kapok általa, akkor buzogánnyal/bunkóval miért harcol az ökölharcos képzettlenül? Ha törött üveggel megy a harc, tőrrel, miért nem? Stb.

Szakmát simán ki lehetne erre bővíteni.

Attól még nem lesz rá játéktechnika. Hogyan próbálhatsz ellenállni a kínzásnak? Milyen módon tudsz információt kiszedni valakiből, ha van szakma X fokod?  Kérlek, vezesd le a szakma képzettség jelenlegi leírásából.

A bloat (ráadásul egy következetlen válfaja) nem egyenlő a sok opcióval.,

Mi a bloat? Szerinted a M* képzettségrendszere az, szerintem nem. Szerintem, pláne az Új Tekercsek sok opció, nem bloat.

A kombinációs kényszer nem baj, ha kevés képzettség van, hiszen akkor ez létkérdés. Akkor viszont igen, ha sok a képzettség, de azok mégsem fednek le rengeteg szituációt.

Most akkor sok a képzettség, vagy nem elég?

,

, főleg ha esetleges a haszna, és még cserébe így új embereket bevonni se lesz egyszerűbb. 

Az se segít, ha a nem újak kiábrándulnak belőle, mert csak sablon karaktereket lehet készíteni benne.

 

Az új játékost segíthetik a karakterminták (vagy a tapasztalt KM-je, ha van), amikkel elkezdhet játszani. Aztán játék közben jobban beleássa magát, és tágítja a látókörét. Szerintem mind ezt tettük a magunk idejében. Nem lehetetlenség.

 

Szerintem sokkal jobb, ha minden karakter lehet komplex (pl. a képzettségei által), és vannak sablonok a gyors játékkezdéshez, mint hogy X kaszt kezdőknek való, y csak tapasztaltaknak, mert ez azt jelenti, hogy X könnyű, de unalmas, Y bonyi, de érdekes. Szerintem.

 



morgorito

morgorito

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 492 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.12.14, 00:20

Dronner:

 

Nézd, egy diplomata karakter felveszi, igen, de egy nemes karakter, vagy egy gazdag kereskedő, aki nemesi körökbe vágyik megvan az etikettel. Miből van több? Diplomatából, vagy nemesből/udvari léhűtőből?

 

 

 

 

Az felveszi a kultúrát akkor. Mert ugye, az egy elég tág fogalom. Külön képzettség rá eléggé kérdéses.

 

 

 

Totál más az esés, és a mászás. Legalábbis, nem hiszem, hogy IRL egy falmászó azt gyakorolná, hogy egy szikláról lezuhanva, hogy fog kigurulni. Ugyanígy egy aikidos nem fog felszaladni a falra,  pedig rohadt jól tud esni. Ezeket honnan veszed???

 

Igazad van, az esést simán az akrobatika mellé érdemes berakni, a mászás helyett, tekintve (legalábbis ismerősök így mondják) aki ilyesmit tanul, azt megtanítják esni is.

 

 

Kocsmai verekedés. A kocsmák világában soha nem fordul elő, hogy kitör egy balhé. Kalandozó fantasyban soha legalábbis. Ott illik kardélre hányni egymást. Just in case.

 

Nem azt vonom kétségbe hogy megtörténik, hanem azt hogy van-e ok egy -külön képzettségre- csak erre. Pusztakezes harc 1-2.fok nem elég hogy lefedd a "falusi öklözést"?

 

 

Ha James Bondban és sok-sok alvilági filmben fontos karakter tud lenni egy-egy kínzómester, akkor kalandozó fantasyban... Ott nem...Ott nem fordul elő, hogy ilyen karakterekkel találkozzanak. És olyan játékossal sem, akit ha megkínozna egy 0. tsz-ű paraszt, aki a "kínzómester", de kínzás képzettség nem létezik, (és így a kínzásra mechanika sincs kidolgozva) így a KM közli, hogy elmondasz neki mindent és még többet, azt szó nélkül lenyelné.Ellenben ha ki van dolgozva a játéktechnika, és az illető messze földön híres kínzómester, aki máshoz ha nem is ért, de ebben profi, akkor kicsit más a gyerek fekvése.

 

Szakmát simán ki lehetne erre bővíteni.

 

 

Értem, hogy a szemedben mindez felesleges bonyolítás. Az enyémben meg nem az. Nem azzal van gondom, hogy neked más tetszik, hanem hogy úgy nyilatkozol meg, hogy máshogy nem is lehet jó. De lehet. Neked úgy jó, nekem így. Engem a kevés képzettség zavar a választás lehetőségének a hiánya. A M*-ban baromi jó, hogy totál más karaktert lehet két azonos kasztú, sőt azonos iskolából jövő karakter is. És nem csak a flavour text miatt, hanem mert máshoz is értenek, és nem csereszabatosak.

 

Itt arról van szó, hogy szerintem ezek a képzettségek vagy -nagyon- edge case szituációkat testesítenek meg és teljesen hasraütésszerűen van valamiből (miért nincs semmi explicit az alvilági szervezetekre vonatkozó képzettség, hamár a párbajra is külön van), másból meg nincs. Vagy teljesen kifejezhetőek lennének egy másik képzettségből.

 

A bloat (ráadásul egy következetlen válfaja) nem egyenlő a sok opcióval. A sok opció az lenne, ha -sok különböző típusú karakternek közel azonos mennyiségű opciója lenne-. Jelenlegi állás (UTK pl.) szerint ez tipikusan úgy valósul meg, hogy valamire "történelmileg" van képzettség, akár sok is, valamit meg több képzettség kombinációjával lehet valahogy kieszközölni, úgy hogy nincs belőlük kevés.

 

A kombinációs kényszer nem baj, ha kevés képzettség van, hiszen akkor ez létkérdés. Akkor viszont igen, ha sok a képzettség, de azok mégsem fednek le rengeteg szituációt.

 

Legalábbis szerintem. Valóban ízlés kérdése a dolog, de azért szerintem hiba lenne azt mondani, hogy itt egy átgondolt koncepcióval állunk szemben. Nem a játékstílusodat akarom támadni (mindenki úgy játszik ahogyan akar), csak szerintem egy idő után a komplexitás halmozása kontraproduktív, főleg ha esetleges a haszna, és még cserébe így új embereket bevonni se lesz egyszerűbb. 



Dronner

Dronner

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5524 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.12.13, 22:49

Dronner:

 

Krynn megelőzött, röviden is tömören nem azt vitatom hogy lehet ezek között -elméleti különbség- csak azt, hogy egy főleg kalandozó fantasyban -szükség- lenne-e a szétválasztásra. Mert legalábbis az én tapasztalatom szerint egy "diplomata" karakter egyszerűen csak felveszi mindkettőt, mert kell neki. 

 

Ugyanez igaz a rengeteg százalékos képzettségre is. Minek -külön- esés-mászás vagy a veszélyérzék ha van rá háttér is? A kocsmai verekedés hangulatos, de tényleg szükség van rá? Kínzás mint külön képzettség? 

 

Egyszerűen felesleges bonyolítás a szememben, ezt mondjuk egy Shadowrun féle specializáció rendszerrel teljesen meg lehet jeleníteni. 

Nézd, egy diplomata karakter felveszi, igen, de egy nemes karakter, vagy egy gazdag kereskedő, aki nemesi körökbe vágyik megvan az etikettel. Miből van több? Diplomatából, vagy nemesből/udvari léhűtőből?

 

Totál más az esés, és a mászás. Legalábbis, nem hiszem, hogy IRL egy falmászó azt gyakorolná, hogy egy szikláról lezuhanva, hogy fog kigurulni. Ugyanígy egy aikidos nem fog felszaladni a falra,  pedig rohadt jól tud esni. Ezeket honnan veszed???

 

Kocsmai verekedés. A kocsmák világában soha nem fordul elő, hogy kitör egy balhé. Kalandozó fantasyban soha legalábbis. Ott illik kardélre hányni egymást. Just in case.

 

Ha James Bondban és sok-sok alvilági filmben fontos karakter tud lenni egy-egy kínzómester, akkor kalandozó fantasyban... Ott nem...Ott nem fordul elő, hogy ilyen karakterekkel találkozzanak. És olyan játékossal sem, akit ha megkínozna egy 0. tsz-ű paraszt, aki a "kínzómester", de kínzás képzettség nem létezik, (és így a kínzásra mechanika sincs kidolgozva) így a KM közli, hogy elmondasz neki mindent és még többet, azt szó nélkül lenyelné.Ellenben ha ki van dolgozva a játéktechnika, és az illető messze földön híres kínzómester, aki máshoz ha nem is ért, de ebben profi, akkor kicsit más a gyerek fekvése.

Értem, hogy a szemedben mindez felesleges bonyolítás. Az enyémben meg nem az. Nem azzal van gondom, hogy neked más tetszik, hanem hogy úgy nyilatkozol meg, hogy máshogy nem is lehet jó. De lehet. Neked úgy jó, nekem így. Engem a kevés képzettség zavar a választás lehetőségének a hiánya. A M*-ban baromi jó, hogy totál más karaktert lehet két azonos kasztú, sőt azonos iskolából jövő karakter is. És nem csak a flavour text miatt, hanem mert máshoz is értenek, és nem csereszabatosak.



Dronner

Dronner

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5524 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.11.22, 12:08

Sziasztok!

 

Valami jó fantasy gazdasági levezetésről tudtok? Pl. elérhető szakdolgozat, vagy egyszerűen egy kicsit megalapozottabb bérek/jövedelmek/árak táblázat ami hihetőbb.

 

Előre is köszi



Dronner

Dronner

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5524 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.10.07, 16:11

Pedig pont te írtad be, hogy hol írnak erről, ott azt írják, hogy nem vesznek el. :)

Srácok, amúgy nyilván nem arról van szó, hogy titeket győzködlek, nekem mindegy ki hogyan játszik, és biztos vagyok benne, hogy nektek is, csak hát a fórum lényege a dolgok megvitatása. :)

Az ok valszleg az, hogy a kérdésedre gyorsan kikerestem a választ, de nem olvastam át, és az emlékeimben másként szerepelt. De psszt! :titok: 



Cundior

Cundior

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 625 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.10.07, 14:30

Pedig pont te írtad be, hogy hol írnak erről, ott azt írják, hogy nem vesznek el. :)

Srácok, amúgy nyilván nem arról van szó, hogy titeket győzködlek, nekem mindegy ki hogyan játszik, és biztos vagyok benne, hogy nektek is, csak hát a fórum lényege a dolgok megvitatása. :)

Módosította Cundior: 2019.10.07, 14:30


Dronner

Dronner

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5524 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.10.07, 14:08

Úgy használjátok, ahogy akarjátok. Mi mindig is úgy használtuk, hogy csak a varázslónak nem veszik el, mert neki külön ki van elmelve, tehát a többieknél elveszik.

Én mondjuk, úgy emlékszem, hogy a pszi pont is elveszik, de egyetértek Selmoval, ezért amíg nem velem játszotok, annyira mindegy, hogy én mit gondolok :)



Selmo

Selmo

    Lochost kvesztor

  • Fórumita
  • 2100 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.10.07, 11:21

Úgy használjátok, ahogy akarjátok. Mi mindig is úgy használtuk, hogy csak a varázslónak nem veszik el, mert neki külön ki van elmelve, tehát a többieknél elveszik.



Cundior

Cundior

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 625 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.10.07, 09:49

Hmm, nem tudom. Először is, a pszi pontok sem vesznek el, ha megszakítják az alkalmazót, esetleg ez is mutathat hasonlóságot az elképzelésemmel, másfelől ott azért más a helyzet. Ott nem egy létező "anyagot" használ fel a karakter, hanem a pszi pont csak egy elvont számosítása a szellemi kipihentségének. Amúgy a pszinél inkább tartanám indokoltnak, hogy maga a megkezdett koncentráció már fárasztja az elmét, szóval esetleg pont ott lehetne arról beszélni, hogy a karakter "elkölti" a szellemi frissességét a próbálkozás közben (csökken a pszi pont, tehát fárad), így veszít pontot, akkor is ha megszakítják. Ha például koncentrálsz, hogy egy aprólékos munkát elvégezz, és én a végén megzavarlak, akkor visszamenőleg nem fáradsz el a korábbi munkád során?

Viszont ha fárad, ha nem, a manával nem csinál semmit varázslás közben, így azt nem logikus levonni. Vagy ha igen, meg kéne mondania a játéknak, hogy mit, pl. a karakter előtt, a rajzolt rúnákban pulzál a mana, a varázsszavakkal együtt távozva, a varázsló előtti teret görbíti, ...stb? Ezek híján azonban azt kell gondolnom, hogy amíg a varázslás cselekedetének egészével mederbe nem tereli, addig a mana a fejében van.

Amúgy ez az egész zavaros, és önkényes fantáziálgatás. Talán a játéktechnika oldalálól érdemes csak foglalkozni vele, ott pedig, a már korábban írt egyensúly miatt tartanám fontosnak, hogy egységes legyen minden kasztnál.


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]