Ugrás tartalomhoz


Fotó

Star Wars RPG kérdések és válaszok


  • Válasz írásához lépj be
609 hozzászólás érkezett eddig

bakosh

bakosh

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 494 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.03.01, 21:25

Bocs, az előzőt elküldtem, mielőtt befejeztem volna és már nem engedte szerkeszteni.

 

@Bakosh:

 

 

Yodának és Palpatine-nak van, Vadernek azt hiszem ilyen 5-6 lehet. Ezzel nekem csak az a problémám, hogy játékos karakterrel nagyon ügyesen kell tápolni, hogy 2 fölé emeljük, 3 fölé pedig lényegében semmilyen kombinációval nem lehet menni.

 

Az új erőhasználó specek alapból 1-es ratinggel indulnak, három specet kell az aljáig kihúzni a 4-eshez. Kivéve, ha az egyik a sage, aki speccen belül kettővel is növelheti. Így akár az 5-ös sem tűnik elérhetetlennek, bár tény, hogy 4-600 XP nem árt. (Ugye, hogy mennyi XP-t oszt a mesélő, az képlékeny, nincs igazi iránymutató. Mi alkalmanként 5-15-öt osztunk, illetve jelentős szakaszok lezárásáért +10-et).

 

A max 7-es Force ratingre nem emlékeztem, köszi. Akkor Yoda és Palpatine tényleg tiszta sor, hogy "maxolt", de pl Vader-nél már nem vagyok biztos az 5-6-ban. FnD szerint a "fénykardos" specek a végén nem adnak plusz ratinget. Plusz az alap erő alkalmazásokat is XP-ből veszed fel, fejleszted, ezzel a rendszer szerintem ügyesen rákényszerít, hogy válassz prioritást. Ha fénykardozni akarsz, akkor az XP-k a talentekre és a megfelelő specek felvételére mennek, viszont nem marad elég, hogy az erő alkalmazásokat is húzd. Vagy dönthetsz úgy, hogy mindenhez értesz egy kicsit, de az komoly XP temető.

 

Én az 5-6-os Force Ratinget annak érzékeltetésére mondtam, hogy Vader Erő-képességeit gyengébbnek érzem az uralkodóénál vagy Yodáénál, igazából nem akartam pontosan belőni. Amúgy azt már első látásra meg tudtam állapitani, hogy a Force and Destiny rengeteget tett hozzá a játékhoz. Mondjuk bevallom őszintén, egyelőre még Erő nélkül játszunk, ami azért azt jelenti, hogy a játékosok karakterei nem erőhasználók, ellenfélként, szövetségesként azért bemesélhetek ilyen karit is. Ezzel tök jól megismertük a rendszer alapjait, aztán majd továbbléphetünk. Addig a finomságokat csak félig-meddig látom át. Úgyhogy köszi az infókat - nekem a max. 2-3-as force rating simán úgy jött ki, hogy próbáltam karaktereket összerakni. 

Arról, hogy egzakt módon az alapkönyvet kövessem a tapasztalati pontok kiosztásában, már a D&D leszoktatott. Egyszerűen azért, mert az egész inkább csapatfüggő. Mondjuk a 400-600 XP elérését játékosnál elég irreális célnak látom - vagy a fene se tudja persze, lehet, hogy a következő kampány ugyanezekkel a karikkal lesz, az végül is ad egy saga-élményt az egésznek. Akkor meg már nem is olyan irreális. 

 

 

 

Talán elsőre nem tűnik fel, de az FnD szerintem többet tett a rendszerhez, mint a Rebellion. Sok minden változott, például a fénykardok statjai. Ugyanígy a fénykardos hárítás, skill, stb sokkal inkább megy már a specializációkhoz tartozó talentekből (pl parry, reflect változatok, stb), mint a sima ténytől, hogy fénykard van a kezedben. (Ez nekem egyébként tetszik is.)

 

Két észrevételem lenne ehhez: azért elvárható volt, hogy egy kicsit részletezzék a fénykardvivást, hisz várhatóan ebben a rendszerben nagyon sok lesz a fénykardos kari - akkor meg már kellene némi változatosság. Nekem a könyvet átnézve úgy tűnt, elég jól megoldották. A másik kérdés: mi az, amit a Rebellion rendszerszinten hozzátett a játékhoz? (Ok. Új fajok, új specializációk, duty obligation helyett. De őszintén szólva nekem nem tűnik fel, hogy bármi valóban mélyreható változás lenne az Edge-hez képest). Tegyük hozzá, ez nem feltétlenül jelent negativumot, bár erre sokan mondták már, hogy akkor meg minek két külön könyvbe tenni őket, ha ezeknek a tartalma minimum 70 százalékban szó szerint megegyezik.

 

 

 

 

Én ezzel a koncepcióval maximálisan egyetértek, és ez alapján Vader marha jó harcos, de a force ratingje simán lehet "csak" 3-4. Viszont tény, hogy ez kicsit szembe megy a filmekkel (főleg a "csodálatos" EP1-3-mal, ahol Yoda és Palpatine aztán minden volt, fénykardvívó bajnok, erő mester, stb, stb.).

 

Igen, valahogy eltúlozták. Nekem a 6. epizódban anno az jött át, hogy Palpatine nagy hatalmú, és rendelkezik olyan erő-képességekkel, amivel képes manipulálni a környezetét és még Vadert is uralja, bár ennek egy részét talán nem is annyira az Erő segitségével érte el, hanem egyéb adottságaival. Ugyanakkor a villámos mutatványa bizonyitotta, hogy nem lebecsülendő erőhasználó - de hogy annyira kiváló vivó lenne, az nekem egyáltalán nem tűnt fel. Sőt, inkább úgy láttam, ilyen téren egyáltalán nem gyakorolta magát. Amúgy ezt az imázst a második részig nem is nagyon változtatták meg. Nekem ez a mai napig szimpatikusabbnak tűnik, mint amit a 3. részben láttam. Nekem az ilyen mindent kiválóan tudó karakterek nem tetszenek, sem ellenfélként, sem szövetségesként. Ellenfélként pláne nem. Én azt szeretem, ha nagy áldozatokkal, de észjátékkal le lehet győzni valakit, még akár nála gyengébbeknek is. 

 

Én egyébként a mostani kampányomban nem annyira az erő-használatra alapozok. Pillanatnyilag a fő konfliktusuk egy birodalmi főtiszttel van, aki a csillagrombolójával próbálja bemérni azt a fregattot, ahonnan a lázadók titkos akciókat inditanak a szektorában (ha megtalálja, elég egyértelmű, hogy ki nyer). Pillanatnyilag pont emiatt a csapat nem is tud hazatérni, mert a romboló folyamatosan a nyomukban liheg - a fregattjuk meg nem hajlandó megadni találkozási pontot addig, amig nem biztosak benne, hogy lerázták. Most azt találták ki, hogy valahogyan lopnak egy másik hajót, és azzal húznak el előle.



Avangion

Avangion

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 370 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.02.27, 18:48

Bocs, az előzőt elküldtem, mielőtt befejeztem volna és már nem engedte szerkeszteni.

 

@Bakosh:

 

 

Yodának és Palpatine-nak van, Vadernek azt hiszem ilyen 5-6 lehet. Ezzel nekem csak az a problémám, hogy játékos karakterrel nagyon ügyesen kell tápolni, hogy 2 fölé emeljük, 3 fölé pedig lényegében semmilyen kombinációval nem lehet menni.

 

Az új erőhasználó specek alapból 1-es ratinggel indulnak, három specet kell az aljáig kihúzni a 4-eshez. Kivéve, ha az egyik a sage, aki speccen belül kettővel is növelheti. Így akár az 5-ös sem tűnik elérhetetlennek, bár tény, hogy 4-600 XP nem árt. (Ugye, hogy mennyi XP-t oszt a mesélő, az képlékeny, nincs igazi iránymutató. Mi alkalmanként 5-15-öt osztunk, illetve jelentős szakaszok lezárásáért +10-et).

 

A max 7-es Force ratingre nem emlékeztem, köszi. Akkor Yoda és Palpatine tényleg tiszta sor, hogy "maxolt", de pl Vader-nél már nem vagyok biztos az 5-6-ban. FnD szerint a "fénykardos" specek a végén nem adnak plusz ratinget. Plusz az alap erő alkalmazásokat is XP-ből veszed fel, fejleszted, ezzel a rendszer szerintem ügyesen rákényszerít, hogy válassz prioritást. Ha fénykardozni akarsz, akkor az XP-k a talentekre és a megfelelő specek felvételére mennek, viszont nem marad elég, hogy az erő alkalmazásokat is húzd. Vagy dönthetsz úgy, hogy mindenhez értesz egy kicsit, de az komoly XP temető.

Én ezzel a koncepcióval maximálisan egyetértek, és ez alapján Vader marha jó harcos, de a force ratingje simán lehet "csak" 3-4. Viszont tény, hogy ez kicsit szembe megy a filmekkel (főleg a "csodálatos" EP1-3-mal, ahol Yoda és Palpatine aztán minden volt, fénykardvívó bajnok, erő mester, stb, stb.).



Avangion

Avangion

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 370 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.02.27, 18:36

@Bakosh:

 

Érdemes lenne játékban kipróbálni, hogy mennyire hatékony. Amúgy a FnD-s képességek tényleg hiányoznak - de kiindulásnak ez egész jónak tűnik. Jó, aláirom, nem tökéletes.

 

Talán elsőre nem tűnik fel, de az FnD szerintem többet tett a rendszerhez, mint a Rebellion. Sok minden változott, például a fénykardok statjai. Ugyanígy a fénykardos hárítás, skill, stb sokkal inkább megy már a specializációkhoz tartozó talentekből (pl parry, reflect változatok, stb), mint a sima ténytől, hogy fénykard van a kezedben. (Ez nekem egyébként tetszik is.)

 

 

Attól fogva, hogy Vadernek statjai vannak, a mesélő eldöntheti, hogy használja-e őket vagy szkriptelt karakterként kezeli.

 

Bizonyos csapatokban valóban így van, de másoknál meg gondot okoz. Onnantól, hogy deklarált statjai vannak egy ikonikus karakternek, a játékosok sokkal inkább követni tudják, hogy rendszeroldalról mire is képes. Különösen problémás lehet az FFG rendszerben, mivel a dobások 99%-a nyílt, hiszen az eredményeket (triumph, despair, stb) közösen értelmezi a csapat (általában). Viszont ahogy írtam, látom az előnyeit is a közzétett statisztikáknak is.

 

 

 



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11628 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.02.27, 13:58

 

 

Ha nem rendszeroldalról közelítem meg, akkor előnye és hátránya is van annak, hogy nem adták meg az értékeiket.

Ha nincsenek statok, akkor megmarad a "misztikum" kicsit, az érzés, hogy "hiába vagyok tápos, azért ha Vader megjelenik, akkor futunk". Az ellenkezőjére kíváló példa a '90-es évek magusos időszaka, amikor sokan ahhoz mérték a karakterüket, hogy egy körben hány TnG-t vagy Cheit tudtak megölni.

A másik oldalról viszont, ha ésszel használják, pont a megadott statok lennének azok, amik segítenek elhelyezni a karaktereket a világban. 

 

Anno d6-ban eleve a skála megadásánál "belőhető volt", hogy egy karakter a 4-5-6d-s szakértelmével mennyire "nagy tudású szakember", ahhoz képest a trilógia főhősei rendesen fel voltak tápolva.

 

A gond az, hogy a mellékszereplők (akik a klasszikus trilógia cselekményét annyira nem mozdították elő, de a világban mégis jelentős szereplők voltak) statjai már "el voltak szúrva".

 

"Kedvenc" példám, hogy Artu jobban vezetett X-szárnyút az epIV idején, mint Wedge Antilles (az egyetlen pilóta, aki mindkét Halálcsillag elleni támadásnál ott is volt és túl is élte) az Endori Csata idején.... 



bakosh

bakosh

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 494 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.02.26, 23:08

 

 

Másrészt ha ikonikus karakterekről beszélünk (Vader, Yoda, Palpatine, stb), akkor hozzájuk szerintem a  megadott skill szintek alacsonyak. A Vaderhez megadott lista gyengébbnek tűnik egy csomó nemesis értékeinél.

 

Érdemes lenne játékban kipróbálni, hogy mennyire hatékony. Amúgy a FnD-s képességek tényleg hiányoznak - de kiindulásnak ez egész jónak tűnik. Jó, aláirom, nem tökéletes. 

 

 

Ha nem rendszeroldalról közelítem meg, akkor előnye és hátránya is van annak, hogy nem adták meg az értékeiket.

Ha nincsenek statok, akkor megmarad a "misztikum" kicsit, az érzés, hogy "hiába vagyok tápos, azért ha Vader megjelenik, akkor futunk". Az ellenkezőjére kíváló példa a '90-es évek magusos időszaka, amikor sokan ahhoz mérték a karakterüket, hogy egy körben hány TnG-t vagy Cheit tudtak megölni.

A másik oldalról viszont, ha ésszel használják, pont a megadott statok lennének azok, amik segítenek elhelyezni a karaktereket a világban.

 

Valahol mindkettővel egyetértek. Fontos a misztikum - ugyanakkor ezt ne a rendszer kényszeritse rá a mesélőre azáltal, hogy nem dolgozza ki az ikonikus karaktereket. Ezt éreztem hiányosságnak. Attól fogva, hogy Vadernek statjai vannak, a mesélő eldöntheti, hogy használja-e őket vagy szkriptelt karakterként kezeli. Ha nincsenek statok, ez a szabadság nincs meg. 

 

 

 

Ez főleg szerintem a force esetén nehéz az FFG rendszereiben. Kimaxolok egy force specet és nagy nehezen 2-es force ratingem lesz, de ezzel hol tartok? Nehéz megmondani, hogy a világon belül ez mit jelent. Mennyi volt mondjuk egy padawannak vagy frissen felavatott jedinek régen? Mikortól nevezhető "mesternek" valaki?

 

Mivel mostanában egy Erőt nem használó, AoR csapatnak mesélek, egy ideje nem néztem bele a Force and Destiny-be; de úgy emlékszem, ott irnak valamit a Force Ratingről, hogy hány pont kb. mit jelent. Itt a 7 pont a max, az kb. Yodának és Palpatine-nak van, Vadernek azt hiszem ilyen 5-6 lehet. Ezzel nekem csak az a problémám, hogy játékos karakterrel nagyon ügyesen kell tápolni, hogy 2 fölé emeljük, 3 fölé pedig lényegében semmilyen kombinációval nem lehet menni. 

Amit nagyon hiányolok a rendszerből: a filmekben több olyan karakter is van, akik (még) nem aktiv erőhasználók ugyan, de különösen "velük van az erő" (például a fiatal Anakin Skywalker, a Baljós árnyakban). Ennek a modellezésére semmilyen megoldás nincs, csak az, hogy felvehetünk egy erőhasználó specializációt. Én alternativ szabályként gondolkodom valami olyasmin, hogy egy jó erős obligationért/duty-ért cserébe lehessen venni egy force ratinget, amivel önmagában nem járnak képességek, de járjon rá egy plusz force kocka. 

 

 


Módosította bakosh: 2018.02.26, 23:10


Avangion

Avangion

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 370 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.02.26, 09:22

Hogy a fanyalgás mellett valamit mutassak is, van egy oldal, ahol jó alaposan lezongorázták, hogyan lehetne kidolgozni Vadert, itt a végeredmény: 

 

Darth Vader (Nemesis)

 

Brawn 5, Agility 2, Intelligence 3, Cunning 4, Willpower 4, Presence 3

 

Soak 9, W Threshhold 24, S Threshold 15, M/R Defense 2/2

 

Skills: Astrogation 2, Coercion 4, Cool 3, Deception 3, Knowledge (Lore) 4, Lightsaber 4, Melee 2, Perception 4, Piloting (Space) 4, Piloting (Planetary) 3, Streetwise 3, Vigilance 3.

 

Talents: Adversary 5, Force Rating 6 (as per EotE Beta), All of the Force Sensitive Exile, Marauder, Pilot and Outlaw Tech Talents.

 

Abilities: All Sense, Move, Influence, and Enhance Talents. Force grip (Move variant): Activates on a O. Must roll per round and generate at least one O each round to cause Suffocation on target.

 

Equipment: Lightsaber (with the Defensive 1, and Deflection 2 qualities and +2 Damage due to 2 Ranks of Jury Rigged Talent), Heavy Battle Armor variant (H/Armor stats, with full breathing apparatus).

 

Bocs, gyorsan controll-space-eztem, de szerintem a többség itt tud annyira angolul, hogy értse. :) Emellett még van valahol Luke Skywalker is, egész rendesen kidolgozva, csak azt most hirtelen nem találom (majd később). 

 

 

Szerintem ezt még a Force and Destiny megjelenése előtt dolgozhatták ki. A FnD-ben van több spec, force power, stb is, ami jobban illene Vader-hez.

 

Másrészt ha ikonikus karakterekről beszélünk (Vader, Yoda, Palpatine, stb), akkor hozzájuk szerintem a  megadott skill szintek alacsonyak. A Vaderhez megadott lista gyengébbnek tűnik egy csomó nemesis értékeinél.

 

Ha nem rendszeroldalról közelítem meg, akkor előnye és hátránya is van annak, hogy nem adták meg az értékeiket.

Ha nincsenek statok, akkor megmarad a "misztikum" kicsit, az érzés, hogy "hiába vagyok tápos, azért ha Vader megjelenik, akkor futunk". Az ellenkezőjére kíváló példa a '90-es évek magusos időszaka, amikor sokan ahhoz mérték a karakterüket, hogy egy körben hány TnG-t vagy Cheit tudtak megölni.

A másik oldalról viszont, ha ésszel használják, pont a megadott statok lennének azok, amik segítenek elhelyezni a karaktereket a világban. Ez főleg szerintem a force esetén nehéz az FFG rendszereiben. Kimaxolok egy force specet és nagy nehezen 2-es force ratingem lesz, de ezzel hol tartok? Nehéz megmondani, hogy a világon belül ez mit jelent. Mennyi volt mondjuk egy padawannak vagy frissen felavatott jedinek régen? Mikortól nevezhető "mesternek" valaki?

 



praedarmon

praedarmon

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 621 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.02.25, 13:05

D6-os west end games star wars rpgket vennek! Erdekel meg ghosbusters, mesek a kriptabol es indiana jones is!

bakosh

bakosh

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 494 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.02.04, 12:33

 

 

A filmes játékoknál vagy metaplottal rendelkező játékokban én is szerettem bevonni a játékosokat a dolgok sűrűjébe, de szerintem a játékosok oldalán harcoló hősök többnyire scriptelten szerepelnek, hogy ne eshessen meg, hogy Aragornt lekaszabolja egy nevenincs ork, vagy Luke-ot agyonverik Mos Isley-ban  :) 

 

Nagy vonalakban egyetértek veled. Csak azzal nem, hogy ezt rendszerszinten a játék gyártói azzal próbálják megelőzni, hogy ki se dolgozzák a SW-univerzum központi szereplőit. Ennek kb. semmi értelmét nem látom: attól, hogy Darth Vadernek vannak statjai, attól még nem kötelező úgy betenni, hogy egy noname pilóta lelője, stb. De azért pl. egy kampányban főellenfélként, akivel időnként, vagy csak a kampány végén szembekerülnek, miért is ne lehetne felhasználni? (Gondolom, amúgy a d20-ban sem tucatellenfélként használták az ikonikus szereplőket). 

Hogy a fanyalgás mellett valamit mutassak is, van egy oldal, ahol jó alaposan lezongorázták, hogyan lehetne kidolgozni Vadert, itt a végeredmény: 

 

Darth Vader (Nemesis)

 

Brawn 5, Agility 2, Intelligence 3, Cunning 4, Willpower 4, Presence 3

 

Soak 9, W Threshhold 24, S Threshold 15, M/R Defense 2/2

 

Skills: Astrogation 2, Coercion 4, Cool 3, Deception 3, Knowledge (Lore) 4, Lightsaber 4, Melee 2, Perception 4, Piloting (Space) 4, Piloting (Planetary) 3, Streetwise 3, Vigilance 3.

 

Talents: Adversary 5, Force Rating 6 (as per EotE Beta), All of the Force Sensitive Exile, Marauder, Pilot and Outlaw Tech Talents.

 

Abilities: All Sense, Move, Influence, and Enhance Talents. Force grip (Move variant): Activates on a O. Must roll per round and generate at least one O each round to cause Suffocation on target.

 

Equipment: Lightsaber (with the Defensive 1, and Deflection 2 qualities and +2 Damage due to 2 Ranks of Jury Rigged Talent), Heavy Battle Armor variant (H/Armor stats, with full breathing apparatus).

 

Bocs, gyorsan controll-space-eztem, de szerintem a többség itt tud annyira angolul, hogy értse. :) Emellett még van valahol Luke Skywalker is, egész rendesen kidolgozva, csak azt most hirtelen nem találom (majd később). 


Módosította bakosh: 2018.02.04, 12:34


dekszter

dekszter

    Régi fórumozó

  • Szerkesztő
  • 5632 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.02.03, 16:19

A filmes játékoknál vagy metaplottal rendelkező játékokban én is szerettem bevonni a játékosokat a dolgok sűrűjébe, de szerintem a játékosok oldalán harcoló hősök többnyire scriptelten szerepelnek, hogy ne eshessen meg, hogy Aragornt lekaszabolja egy nevenincs ork, vagy Luke-ot agyonverik Mos Isley-ban :) .

Végeredményben azonban valóban furcsa. A régebbi SW játékokban mindig szerepelt mindenki, a Saga Editionben, már az alapkönyvben Luke-tól Lando-ig szinte mindenki.



bakosh

bakosh

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 494 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.02.03, 15:49

Hivatalosan tudtommal is tartották magukat ehhez. Viszont pl. Darth Vader statisztika van fent a neten (most találtam nemrég). Amúgy aláírom, nem feltétlenül jó, ha a csapat legyőzheti a Császárt, Vadert, Jabbát - de azért nem baj, ha vannak kidolgozott statisztikáik, aztán majd a mesélő eldönti, hogy kihasználja-e őket vagy nem. Amúgy meg pont egy AoR kampányban élmény lehet pl. Luke oldalán harcolni.

dekszter

dekszter

    Régi fórumozó

  • Szerkesztő
  • 5632 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.02.03, 13:45

Hirtelen keresésre, 2015/16-os FFG topikokat dobott fel. Ott is téma (volt), hogy az FFG miért nem statolta le a nagyokat. Bár régiek a témák, de elvileg egyik karakter sem volt számszerűsítve, lehet, hogy ehhez tartották is magukat.



bakosh

bakosh

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 494 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.02.03, 12:56

Egy kérdés Star Wars FFG-hez: ikonikus karakterek (Darth Vader, Luke Skywalker, Jabba, stb.) statjai megvannak valahol? Én nem találtam, de lehet, rosszul kerestem...

bakosh

bakosh

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 494 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.02.03, 10:33

Az AoR és EotE kezdőcsomagok kezdéshez pont jók, a modul lejátszásához szükséges szabályok bennük vannak, és ezekkel a karakterekkel elég sokáig (2-3 hosszabb kaland) el lehet kalandozni ennek az alapján. De új karaktert pl. nem lehet velük alkotni, erőre vonatkozó szabályok nincsenek benne, felszerelésből/járműből is nagyon kevés van benne, ez utóbbi egy SW játéknál kimondottan zavaró. Én ezek miatt jobban ajánlom az alapkötetet. Tudom, kicsit borsos az ára, de jobban megéri - ráadásul ha megtetszik, a kezdőcsomag után úgyis meg kell venned.
Amúgy meg nagyon jó rendszer, tényleg hosszan el lehet vele játszani.

Mirickle

Mirickle

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 2 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2018.01.30, 03:23

Szia Ferlabor
Eppen egy hete keztuk a Starwars kampanyunkat Savage World konverziot probaljuk ki epp.
Amenyire lehet igyekszunk hetvegente jatszani de ez egyebkent nem mindig jon ossze.
Viszont a csapat kelloen szetszort ezert onlie feluleteken hozzuk ossze. Elso sorban skypot hasznalunk a "szerep" jatekhoz a harchoz pedig roll20-t.
Nem tudom a fentiekbol menyit ertettel de ha erdekel a dolog irj itt(kevesbe ajanlott) vagy kuld egy emailt. (az email cimem a felhasznalonevem @gmail.com) Esetleg rogton skypon ahol miriickle neven tudsz fel venni(ide irj bemutatkozast h ki vagy mert ismeretlenul nem igazollak vissza)
Istvan

 Sziasztok,

RPG világában újoncnak mondható vagyok, de szeretném megtörni a jeget, mindezt egy általam közkedvelt univerzummal, mégpedig a Star Wars-al. 

Ezúton keresek olyan személyeket, akik érdeklődést mutatnak a Star Wars világában játszódó RPG játékok iránt, és nem bánják ha egy újonccal együtt kell játszani. 

Helyszín: Budapest

Nyitott vagyok bármilyen más Star Wars világában játszódó játékra is, kivéve: Destiny. 

Várom az érdeklődőket, 

Ferlabor

 



Ferlabor

Ferlabor

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 6 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.01.21, 19:48

Sziasztok,

RPG világában újoncnak mondható vagyok, de szeretném megtörni a jeget, mindezt egy általam közkedvelt univerzummal, mégpedig a Star Wars-al. 

Ezúton keresek olyan személyeket, akik érdeklődést mutatnak a Star Wars világában játszódó RPG játékok iránt, és nem bánják ha egy újonccal együtt kell játszani. 

Helyszín: Budapest

Nyitott vagyok bármilyen más Star Wars világában játszódó játékra is, kivéve: Destiny. 

Várom az érdeklődőket, 

Ferlabor



Csontrago

Csontrago

    New Promethean

  • Fórumita
  • 450 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.01.10, 20:40

Sziasztok

 

A kérdésem az lenne, hogy szerintetek mennyire érdemes belefektetni egy SW age of rebellion FFG basic csomagba? A leírások alapján nagyon megtetszett a rendszer  de valahogy az alapkönyvet nem merném még megvenni biztosan pedig nagyon szemezek vele. De az a alapcsomag szimpatikusabb valamiért eddig.

Mennyire vannak benne más szabályok mint az alapkönyvben... mennyire egyszerűbb úgy értem, mennyit vettek ki belőle, csak arra jó, hogy a példajátékokat játssza le az ember vagy kicsit többet is ki lehet hozni belőle? 



Tryn

Tryn

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 131 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.05.01, 18:27

@seti:

Szívesen :)

 

A Birodalom-felfogásotokban lévő ellentét jó kiindulópont lehet, mondjuk megmutatod kicsiben a karakternek, hogy olyan a Birodalom, mint ahogy a játékos képzeli, így a karakter csatlakozik hozzájuk (konfliktusok családdal, útközben megismert njk-kal). Kiképzés, küldetések a Birodalom szolgálatában, új njk barátok, van aki sokkal előrébb lép a ranglétrán a karakternél, de rendkívüli sikerei miatt a karakter is vezető pozícióba kerül. Ekkor viszont bemutatod neki (pl. a felsővezető barát-njk útján), hogy a Birodalom valójában milyen embertelen és aljas a karakterrel szemben. Aztán vagy feladja elveit (ha maradtak) és bármit megtesz a hatalom megtartása érdekében, vagy meghal/átáll a lázadókhoz/stb?.

 

Ez ideálisan 10-20-50 játékülés után történik meg, tehát bőven volt történés és fejlődés; így hangulattól függően ez a történet lezárása is lehet, ha az logikusan következik az eseményekből (pl. Te nem akarsz egy erkölcstelen birodalminak mesélni, Ő nem akar egy földbetiport, lázadóvá válóval játszani).

(Remélem nem megy a barátságotok rovására^^)



seti

seti

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 974 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.05.01, 17:56

Tryn köszi a tippeket. Másutt is feltettem a kérdést, de fele ennyi hasznos tippet nem kaptam X embertől, mint tőled ebben az egy hozzászólásban.

 

Néhány ötletedre reagálnék a teljes kép megértéséhez, ezeket korábban nem volt időm leírni:

 

Egy kissé ütött-kopott hajójuk már van, ez még az apjuké volt, és el volt rejtve egy kimerült bányában, ezzel hagyták el a bolygót, miután letartóztatták az apjukat. Mivel tapasztalatlanok a gengszterfőnök nagybácsi beprotezsálta őket egy "szabadkereskedő" hajó legénységébe, akiknek arrafelé van dolga, ahonnan elmenekültek, csak egy másik rendszerben. Egy lopott, és módosított szeparatista komppal akarnak visszamenni, hogy kiderítsék mi történt a faterral, majd ezután találkoznak a csempészcsapattal a Saleucamin. Nagyjából hasonlót terveztem én is, hogy kiderítik hol tartják fogva az öreget, majd mentőakció, esetlegesen néhány NJK halál, stb... Inkább a hosszabb távra nincs ötletem, a kritériumok miatt.

Egyébként a játékos totál birodalmi párti, és nagyon másképp vélekedünk a Birodalomról.

 

Azért köszönöm a tippeket, szerintem hasznomra lesz.



Tryn

Tryn

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 131 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.05.01, 17:35

@seti:

Az mindig nehéz, ha a játékos csak arról szól, mi az ami nem érdekli, de a karakter rövid- és hosszútávú céljait nem árulja el (nem gondolta még ki). Szerintem először ezt kéne kihúzni belőle, hogy ő hova akar eljutni a karakterrel, milyen távlati jövőt szán neki és mennyi idő alatt - utána már csak ki kell gondolnod, hogyan jut el oda (erre esetleg neki is lehet ötlete, mit akar útközben megvalósítani). Szintén hasznos lehet, ha elmondja mi tetszett neki a filmekben és miért, a karaktert melyik filmben, hogyan tudná elképzelni.

 

De, hogy konkrétumot is mondjak:

- információt kap/szerez a fater hollétéről (akár ez is egy kis kaland lehet, ahogy álnéven, álruhában visszamegy szülőbolygójára, régi ismerősöket felkeresi, pl. van aki be akarja árulni, más megmenti és segít neki), de valahogyan el kell jutni arra a bolygóra, azonban közvetlen és olcsó járat hiányában egy Ezeréves Sólyom-szerű szállítóhajó kapitányával köt alkut (az utazásért cserébe a hajó karbantartásában és a közbeeső egyes bolygókon segít nekik a "rakodásban");

- utazás közben a legénységgel megismerkedik a karakter, egy-két (képességeitől függő) probléma elhárításában tényleges segítséget nyújt nekik, a lényeg, hogy legalább baráti viszonyba kerüljön 1-2 njk-val a karakter (és a játékos is kezdjen kötődni hozzájuk);

- valamelyik megállónál kiderül, hogy nem szimpla rakodásban kell a karakter segítsége, a szállítóhajó valójában régi (jedi/sith?) romok fosztogatásával keresi kenyerét, a kapitány megkéri az aktuális bolygón, hogy segítsen nekik (ha nem, akkor otthagyják, a bolygó pedig kb. félúton van a karakter célja felé, így in character "javasolt" együttműködnie); a romban a kapitány, a karakter és a legénységből a karakter barátja egy helyiségben vannak, amikor a kapitány veszélybe kerül és a karakteren múlik, hogy túléli-e - az eddigi interakcióktól függően többfelé ágazhat a történet;

- miután egy-pár-sok kaland után a karakter eljut a bolygóra, ahol apját fogva tartják, szintén külön sztori lehet a bejutás/beépülés (pl. hamis személyazonossággal felcsaphat katonának); ha sikerül a szabadítás, akkor a menekülés, hazajutás szintén kalandos.

(Közben kiderülhet a karakter erő-érzékenysége, vagy hogy a nővére/nővér gyereke az, így az apa mélyebb indoka a klónok megölésére; hazatérve akár folytathatja a karriert a szállítóhajón megismert barátaival, vagy ha nővérével is jó kapcsolata van (játékos kötődik), azon a szálon is történhet bonyodalom.)

Így a "mi lett a faterrel" nem csak rövid, hanem közép/hosszú távon is motiváció lehet.

 

Játékos személyiségétől függően, lehet érdemes az elején tisztázni, hogy nem "felszáll a hajóra, leszállsz a célbolygón" lesz az utazás, hanem a kalandok része az is, aktív részvételt vársz el tőle, a közös szórakozás érdekében.

Szóval általánosságban: a karakter és a játékos aktív bevonása a cselekménybe és njk-kal való erős kapcsolat kialakítása a lényeg, mert utána a játékost is lehet motiválni az njk-kal történő eseményekkel, így jó esetben nem lesz az, hogy az in character logikus dolgokat kedvtelenül csinálja meg a játékos.



seti

seti

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 974 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.05.01, 09:51

Kis segítséget szeretnék kérni: Elkezdtem mesélni egy 1on1 Star Wars mesét, és néhány játék után elakadtam. A gondom ott kezdődik, hogy a játékos lényegében kijelentette, hogy mi nem érdekli, illetve mivel nem akar a karaktere foglalkozni:

Nem akar csempész, kalóz, fejvadász lenni, semmi Erő hókuszpókusz, nem akarja, hogy a lázadókhoz köze legyen. A rendszer Saga Edition, a karakter egy humán Scout, jelenleg második szintű. Annyi már biztos, hogy szeretne még Soldier lenni, de ennél több tervet nem tudtam meg tőle. A sztori a klónháború végén kezdődött, lényegében a háború utolsó napjaiban. A karakternek van 3 rokona, egy nővére, egy apja, aki valamikor Antarian Ranger volt, valamint egy nagybátyja, aki a család fekete báránya, ugyanis a Nar Shaddaan él, mint egy kisebb hatalmú gengszterfőnök, kaszinótulaj.

A karakter egy permvidéki szeparatista megszállás alatt lévő bolygón élt, és egy ellenálló csoport tagja volt. A bolygót a Köztársaság felszabbadította, majd bejött a 66-os parancs. A fater le lett tartóztatva, mer kinyírt néhány klónt, amikor azok végeztek a jedi tábornokukkal, valamint a padavannal. Hősünk néhány NJk- kíséretében elmenekült a csempészek holdjára, az ottani rokonhoz, aki menedéket adott nekik, kisebb munkákért cserébe, és csak ideiglenesen. Jelenleg itt tartunk, illetve az van még rövidtávú tervben, hogy kideríti mi lett a faterral.

Tippeket ötleteket előre is köszi.

 




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]