Ugrás tartalomhoz


Fotó

Star Wars RPG


  • Válasz írásához lépj be
573 hozzászólás érkezett eddig

Tryn

Tryn

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 131 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.05.01, 18:27

@seti:

Szívesen :)

 

A Birodalom-felfogásotokban lévő ellentét jó kiindulópont lehet, mondjuk megmutatod kicsiben a karakternek, hogy olyan a Birodalom, mint ahogy a játékos képzeli, így a karakter csatlakozik hozzájuk (konfliktusok családdal, útközben megismert njk-kal). Kiképzés, küldetések a Birodalom szolgálatában, új njk barátok, van aki sokkal előrébb lép a ranglétrán a karakternél, de rendkívüli sikerei miatt a karakter is vezető pozícióba kerül. Ekkor viszont bemutatod neki (pl. a felsővezető barát-njk útján), hogy a Birodalom valójában milyen embertelen és aljas a karakterrel szemben. Aztán vagy feladja elveit (ha maradtak) és bármit megtesz a hatalom megtartása érdekében, vagy meghal/átáll a lázadókhoz/stb?.

 

Ez ideálisan 10-20-50 játékülés után történik meg, tehát bőven volt történés és fejlődés; így hangulattól függően ez a történet lezárása is lehet, ha az logikusan következik az eseményekből (pl. Te nem akarsz egy erkölcstelen birodalminak mesélni, Ő nem akar egy földbetiport, lázadóvá válóval játszani).

(Remélem nem megy a barátságotok rovására^^)


  • StarLord kedvelte ezt

seti

seti

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 866 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.05.01, 17:56

Tryn köszi a tippeket. Másutt is feltettem a kérdést, de fele ennyi hasznos tippet nem kaptam X embertől, mint tőled ebben az egy hozzászólásban.

 

Néhány ötletedre reagálnék a teljes kép megértéséhez, ezeket korábban nem volt időm leírni:

 

Egy kissé ütött-kopott hajójuk már van, ez még az apjuké volt, és el volt rejtve egy kimerült bányában, ezzel hagyták el a bolygót, miután letartóztatták az apjukat. Mivel tapasztalatlanok a gengszterfőnök nagybácsi beprotezsálta őket egy "szabadkereskedő" hajó legénységébe, akiknek arrafelé van dolga, ahonnan elmenekültek, csak egy másik rendszerben. Egy lopott, és módosított szeparatista komppal akarnak visszamenni, hogy kiderítsék mi történt a faterral, majd ezután találkoznak a csempészcsapattal a Saleucamin. Nagyjából hasonlót terveztem én is, hogy kiderítik hol tartják fogva az öreget, majd mentőakció, esetlegesen néhány NJK halál, stb... Inkább a hosszabb távra nincs ötletem, a kritériumok miatt.

Egyébként a játékos totál birodalmi párti, és nagyon másképp vélekedünk a Birodalomról.

 

Azért köszönöm a tippeket, szerintem hasznomra lesz.



Tryn

Tryn

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 131 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.05.01, 17:35

@seti:

Az mindig nehéz, ha a játékos csak arról szól, mi az ami nem érdekli, de a karakter rövid- és hosszútávú céljait nem árulja el (nem gondolta még ki). Szerintem először ezt kéne kihúzni belőle, hogy ő hova akar eljutni a karakterrel, milyen távlati jövőt szán neki és mennyi idő alatt - utána már csak ki kell gondolnod, hogyan jut el oda (erre esetleg neki is lehet ötlete, mit akar útközben megvalósítani). Szintén hasznos lehet, ha elmondja mi tetszett neki a filmekben és miért, a karaktert melyik filmben, hogyan tudná elképzelni.

 

De, hogy konkrétumot is mondjak:

- információt kap/szerez a fater hollétéről (akár ez is egy kis kaland lehet, ahogy álnéven, álruhában visszamegy szülőbolygójára, régi ismerősöket felkeresi, pl. van aki be akarja árulni, más megmenti és segít neki), de valahogyan el kell jutni arra a bolygóra, azonban közvetlen és olcsó járat hiányában egy Ezeréves Sólyom-szerű szállítóhajó kapitányával köt alkut (az utazásért cserébe a hajó karbantartásában és a közbeeső egyes bolygókon segít nekik a "rakodásban");

- utazás közben a legénységgel megismerkedik a karakter, egy-két (képességeitől függő) probléma elhárításában tényleges segítséget nyújt nekik, a lényeg, hogy legalább baráti viszonyba kerüljön 1-2 njk-val a karakter (és a játékos is kezdjen kötődni hozzájuk);

- valamelyik megállónál kiderül, hogy nem szimpla rakodásban kell a karakter segítsége, a szállítóhajó valójában régi (jedi/sith?) romok fosztogatásával keresi kenyerét, a kapitány megkéri az aktuális bolygón, hogy segítsen nekik (ha nem, akkor otthagyják, a bolygó pedig kb. félúton van a karakter célja felé, így in character "javasolt" együttműködnie); a romban a kapitány, a karakter és a legénységből a karakter barátja egy helyiségben vannak, amikor a kapitány veszélybe kerül és a karakteren múlik, hogy túléli-e - az eddigi interakcióktól függően többfelé ágazhat a történet;

- miután egy-pár-sok kaland után a karakter eljut a bolygóra, ahol apját fogva tartják, szintén külön sztori lehet a bejutás/beépülés (pl. hamis személyazonossággal felcsaphat katonának); ha sikerül a szabadítás, akkor a menekülés, hazajutás szintén kalandos.

(Közben kiderülhet a karakter erő-érzékenysége, vagy hogy a nővére/nővér gyereke az, így az apa mélyebb indoka a klónok megölésére; hazatérve akár folytathatja a karriert a szállítóhajón megismert barátaival, vagy ha nővérével is jó kapcsolata van (játékos kötődik), azon a szálon is történhet bonyodalom.)

Így a "mi lett a faterrel" nem csak rövid, hanem közép/hosszú távon is motiváció lehet.

 

Játékos személyiségétől függően, lehet érdemes az elején tisztázni, hogy nem "felszáll a hajóra, leszállsz a célbolygón" lesz az utazás, hanem a kalandok része az is, aktív részvételt vársz el tőle, a közös szórakozás érdekében.

Szóval általánosságban: a karakter és a játékos aktív bevonása a cselekménybe és njk-kal való erős kapcsolat kialakítása a lényeg, mert utána a játékost is lehet motiválni az njk-kal történő eseményekkel, így jó esetben nem lesz az, hogy az in character logikus dolgokat kedvtelenül csinálja meg a játékos.



seti

seti

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 866 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.05.01, 09:51

Kis segítséget szeretnék kérni: Elkezdtem mesélni egy 1on1 Star Wars mesét, és néhány játék után elakadtam. A gondom ott kezdődik, hogy a játékos lényegében kijelentette, hogy mi nem érdekli, illetve mivel nem akar a karaktere foglalkozni:

Nem akar csempész, kalóz, fejvadász lenni, semmi Erő hókuszpókusz, nem akarja, hogy a lázadókhoz köze legyen. A rendszer Saga Edition, a karakter egy humán Scout, jelenleg második szintű. Annyi már biztos, hogy szeretne még Soldier lenni, de ennél több tervet nem tudtam meg tőle. A sztori a klónháború végén kezdődött, lényegében a háború utolsó napjaiban. A karakternek van 3 rokona, egy nővére, egy apja, aki valamikor Antarian Ranger volt, valamint egy nagybátyja, aki a család fekete báránya, ugyanis a Nar Shaddaan él, mint egy kisebb hatalmú gengszterfőnök, kaszinótulaj.

A karakter egy permvidéki szeparatista megszállás alatt lévő bolygón élt, és egy ellenálló csoport tagja volt. A bolygót a Köztársaság felszabbadította, majd bejött a 66-os parancs. A fater le lett tartóztatva, mer kinyírt néhány klónt, amikor azok végeztek a jedi tábornokukkal, valamint a padavannal. Hősünk néhány NJk- kíséretében elmenekült a csempészek holdjára, az ottani rokonhoz, aki menedéket adott nekik, kisebb munkákért cserébe, és csak ideiglenesen. Jelenleg itt tartunk, illetve az van még rövidtávú tervben, hogy kideríti mi lett a faterral.

Tippeket ötleteket előre is köszi.

 



Fire

Fire

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 205 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.09.12, 18:15

Kedves űroperások!
Szeretnélek titeket meginvitálni Star Wars napunkra a HammerTime Caféba melyhez részleteket ennél a facebook eseménynél találtok.

https://www.facebook.com/events/978332122292551/?ref=4&action_history=null&source=4

Közösségünk:

https://www.facebook.com/groups/328111994046664/



pdurrell

pdurrell

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 8 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.03.01, 18:05

Sziasztok!
 
Eladásra kínálom bontatlan "Star Wars-Edge of the Empire-Roleplaying Game (Star Wars-EotE RPG)" és "Star Wars-Age of Rebellion-Roleplaying Game (Star Wars-AoR RPG)" gyűjteményemet!
Minden egyes könyv és doboz tökéletes állapotú, sértetlenek, olvasatlanok, bontatlanok. Mindegyikből 1 db van.
 
Aki esetleg még csak most ismerkedik a játékkal és kezdetnek az első darabokat vásárolná meg, annak itt a lehetőség, de mindenki másnak is, akinek hiányzik valami vagy kiegészítené saját gyűjteményét.
Az egyes egységek egyben eladóak, de nagyobb érdeklődés esetén szétbontható.
A bolti árnál (Szellemlovas) 20%-kal olcsóbban kínálom.
Én budapesti vagyok, de postázás is megoldható. A lista:
 
Alapkönyvek és készletek:
 
- SW-Age of Rebellion-Roleplaying Game (Beta-GenCon 2013) [BTA 006]
- SW-Age of Rebellion-Beginner Game [SWA 01]
 
Adventure Module:
 
- Beyond the Rim-Adventure Module [SWE 05]
 
Sourcebooks:
 
- Enter the Unknown-A Sourcebook for Explorers [SWE 06]
- Dangerous Covenants-A Sourcebook for Hired Guns [SWE 08]
 
Specialization Decks:
 
- Explorer-Fringer-Specialization Deck [uSWE 20]
- Explorer-Trader-Specialization Deck [uSWE 21]
- Explorer-Scout-Specialization Deck [uSWE 22]
- Hired Gun-Mercenary Soldier-Specialization Deck [uSWE 23]
- Hired Gun-Marauder-Specialization Deck [uSWE 24]
- Hired Gun-Bodyguard-Specialization Deck [uSWE 25]
 
- Colonist-Doctor-Specialization Deck [uSWE 26]
- Colonist-Politico-Specialization Deck [uSWE 27]
- Colonist-Scholar-Specialization Deck [uSWE 28]
- Smuggler-Scoundrel-Specialization Deck [uSWE 29]
- Smuggler-Thief-Specialization Deck [uSWE 30]
- Smuggler-Pilot-Specialization Deck [uSWE 31]
 
- Technician-Mechanic-Specialization Deck [uSWE 32]
- Technician-Outlaw Tech-Specialization Deck [uSWE 33]
- Technician-Slicer-Specialization Deck [uSWE 34]
- Bounty Hunter-Assassin-Specialization Deck [uSWE 35]
- Bounty Hunter-Gadgeteer-Specialization Deck [uSWE 36]
- Bounty Hunter-Survivalist-Specialization Deck [uSWE 37]
- Universal-Force Sensitive Exile-Specialization Deck [uSWE 38]
 
- Explorer-Archaeologist-Specialization Deck [uSWE 39]
- Explorer-Big-Game Hunter-Specialization Deck [uSWE 40]
- Explorer-Driver-Specialization Deck [uSWE 41]
 
- Hired Gun-Enforcer-Specialization Deck [uSWE 43]
- Hired Gun-Demolitionist-Specialization Deck [uSWE 44]
- Hired Gun-Heavy-Specialization Deck [uSWE 45]
 
Signature Abilities Decks:
 
- Explorer-Signature Abilities-Signature Abilities Deck [uSWE 42]
- Hired Gun-Signature Abilities-Signature Abilities Deck [uSWE 46]


nod20

nod20

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 607 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2015.09.01, 01:16

 

Azért maradjunk annyiban, hogy erősen szubjektív ez az értékelés, ráadásul néhány kijelentésből arra következtetek, hogy az írója csak felületes ismertséget kötött a rendszerrel, szóval nem venném készpénznek. :)

 

Játszottunk vele, nem igazán értem mi a szubjektív....



Avangion

Avangion

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 280 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2015.08.31, 17:53

 

Köszi szépen az ismertetőt. Jól sejtettem én, hogy nem lesz túl szerencsés nekünk ez a rendszer, pláne úgy, ahogy most állunk játék szinten.

Ha valaha mégis belefogok Star Warsba, akkor a korábbi rendszerek valamelyikét használjuk. Egyébként a véleményed szinte száz százalékban tükrözi az enyémet a d6-ról.

A Savage konverziókat már néztem, de nem vagyok elégedett teljesen egyikkel sem, sajáthoz meg most nincs kedvem.

 

 

Azért maradjunk annyiban, hogy erősen szubjektív ez az értékelés, ráadásul néhány kijelentésből arra következtetek, hogy az írója csak felületes ismertséget kötött a rendszerrel, szóval nem venném készpénznek. :)

 

Lényegében az ismertető két kijelentésével értek egyet: szépek a könyvek és tényleg lehúzás szagú három részre szedni a rendszert (bár megjegyzem egyetlen könyv bőven elég a játékhoz, főleg ha nem akarunk jedikkel rohangálni a Birodalom idejében.)

 

Én egyébként szeretem a D20-as rendszert (a revised-ot és a saga-t is) és valamennyire a D6-osat is, mindegyiknek megvannak a maga előnyei és hátrányai, de ez igaz az FFG-s rendszerre is. Szerintem érdemes kipróbálgatni mindet, és utána kiválasztani, ami a legjobban tetszik.

 



seti

seti

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 866 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2015.08.31, 16:44

 

Nekünk nem jött be, de persze mindenkinek mások az elvárásai. Előre vetíteném, hogy az Edge használható rendszer, a kritika ellenére, de megmarad a "jó iparos munka" szintjén.

 

2015-ben egy játék szabályrendszere (karakter készítés + szabályok + harc - felszerelés) ne legyen 150 oldal (szerintem több). Ez egyértelműen sok, pláne egy Star Wars RPGben.

 

A karakterfejlődés egy az egyben d20 featek, más köpönyegben, csak itt lehet választgatni egy út mentén. Ugyanúgy változnak a kiegészítőkkel és általában ugyanúgy, csak képességeket utánoznak.

 

A narratív jellegét a kockáknak mi elég előretettnek találtuk. Egy sima kocka dobásnál is bármikor megteheti a mesélő amit a FFG féle kockadobásnál: pl. pont megdobtad, akkor az ajtó kinyilt, de beindult a riasztó. Nem sok használt láttuk a speciális kockáknak.A játékos is bármikor beleszólhat, hogy mi az eredmény, erre nem kell külön kocka (nálunk).

 

A harc köszönö viszonyban sincs a játék többi részével. Teljesen stratégia, ami furcsa, ha már annyira narratívak akarnak lenni.

 

Általánosában túl gyakran rendszerekkel oldottak meg dolgokat, ami szerintem felesleges.

 

A különböző korszakokat külön könyvbe tenni elég pofátlanságnak találom. Gyakorlatilag minimális többlet van a különböző könyvekben. Egy áramvonalasabb rendszereben elfértek volna egy könyvben. Nekem kicsit pénz szaga van a dolognak.

 

Viszont szép a könyv, ez tény. :)

 

Tény, hogy a D6nak megvannak a gyengéi, (sebzés pl.), de mi sokkal elegánsabb és hangultosabbnak találtuk az FFG Edge rendszerénél.

 

Savage Worlds SW: http://www.savageheroes.com/conversions/savage-star-wars-6.0.pdf

 

 

 

Köszi szépen az ismertetőt. Jól sejtettem én, hogy nem lesz túl szerencsés nekünk ez a rendszer, pláne úgy, ahogy most állunk játék szinten.

Ha valaha mégis belefogok Star Warsba, akkor a korábbi rendszerek valamelyikét használjuk. Egyébként a véleményed szinte száz százalékban tükrözi az enyémet a d6-ról.

A Savage konverziókat már néztem, de nem vagyok elégedett teljesen egyikkel sem, sajáthoz meg most nincs kedvem.



nod20

nod20

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 607 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2015.08.30, 02:40

Nekünk nem jött be, de persze mindenkinek mások az elvárásai. Előre vetíteném, hogy az Edge használható rendszer, a kritika ellenére, de megmarad a "jó iparos munka" szintjén.

 

2015-ben egy játék szabályrendszere (karakter készítés + szabályok + harc - felszerelés) ne legyen 150 oldal (szerintem több). Ez egyértelműen sok, pláne egy Star Wars RPGben.

 

A karakterfejlődés egy az egyben d20 featek, más köpönyegben, csak itt lehet választgatni egy út mentén. Ugyanúgy változnak a kiegészítőkkel és általában ugyanúgy, csak képességeket utánoznak.

 

A narratív jellegét a kockáknak mi elég előretettnek találtuk. Egy sima kocka dobásnál is bármikor megteheti a mesélő amit a FFG féle kockadobásnál: pl. pont megdobtad, akkor az ajtó kinyilt, de beindult a riasztó. Nem sok használt láttuk a speciális kockáknak.A játékos is bármikor beleszólhat, hogy mi az eredmény, erre nem kell külön kocka (nálunk).

 

A harc köszönö viszonyban sincs a játék többi részével. Teljesen stratégia, ami furcsa, ha már annyira narratívak akarnak lenni.

 

Általánosában túl gyakran rendszerekkel oldottak meg dolgokat, ami szerintem felesleges.

 

A különböző korszakokat külön könyvbe tenni elég pofátlanságnak találom. Gyakorlatilag minimális többlet van a különböző könyvekben. Egy áramvonalasabb rendszereben elfértek volna egy könyvben. Nekem kicsit pénz szaga van a dolognak.

 

Viszont szép a könyv, ez tény. :)

 

Tény, hogy a D6nak megvannak a gyengéi, (sebzés pl.), de mi sokkal elegánsabb és hangultosabbnak találtuk az FFG Edge rendszerénél.

 

Savage Worlds SW: http://www.savageheroes.com/conversions/savage-star-wars-6.0.pdf

 

 

Majd még meggondolom mi legyen. Még az is lehet, hogy inkább egy régi, ismertebb rendszert fogunk használni(d6, Saga Edition), esetleg nekigyűrkőzök  a Savage Worlds konverziónak. Én kíváncsi vagyok ugyan a rendszerre, de szerintem a többieket nem érdekli annyira. Mondjuk én sem vagyok benne biztos, hogy hosszú távon beválna ez a szimbólumos kockás rendszer, mert én is ódzkodok tőle egy kicsit, de közben érdekel is.

 

Hát nyilván ízlés kérdése, először bevallom én sem voltam biztos a dologban, de nekünk nagyon bejött az új rendszer. Nyilván vannak hibái, de ha sikerül elfogadni a narratív jellegét, szerintem zseniális. Mi évekig játszottunk D&D3.0-3.5-öt, ezért amikor SW-zni kezdtünk mindenképpen d20/saga rendszert akartam, de kipróbáltuk ezt és egyből le is ragadtunk itt. Amikor kijött a D&D5 visszatértünk kicsit oda, de pár alkalom után már hiányzott az Edge szabadsága, és mentünk is vissza SW-ba. A karaktergenerálás, - fejlődés ezerszer jobb és rugalmasabb, mint egy d20 rendszerben, majdnem annyira szabad, mint d6-ban, viszont a d6 rendszerével szemben sokkal pörgősebb a játékmenet, harc, stb (legalábbis nekünk). Ami még külön tetszik, hogy a különböző szimbólumokkal a mesélő bevonhatja a játékosokat a mesélésbe, a játékosok is hozzá tehetik a saját ötleteiket a jelenetekhez.
 

 

 


Módosította nod20: 2015.08.30, 02:43


Avangion

Avangion

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 280 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2015.08.07, 16:35

Köszi a válaszokat.

 

Majd még meggondolom mi legyen. Még az is lehet, hogy inkább egy régi, ismertebb rendszert fogunk használni(d6, Saga Edition), esetleg nekigyűrkőzök  a Savage Worlds konverziónak. Én kíváncsi vagyok ugyan a rendszerre, de szerintem a többieket nem érdekli annyira. Mondjuk én sem vagyok benne biztos, hogy hosszú távon beválna ez a szimbólumos kockás rendszer, mert én is ódzkodok tőle egy kicsit, de közben érdekel is.

 

Hát nyilván ízlés kérdése, először bevallom én sem voltam biztos a dologban, de nekünk nagyon bejött az új rendszer. Nyilván vannak hibái, de ha sikerül elfogadni a narratív jellegét, szerintem zseniális. Mi évekig játszottunk D&D3.0-3.5-öt, ezért amikor SW-zni kezdtünk mindenképpen d20/saga rendszert akartam, de kipróbáltuk ezt és egyből le is ragadtunk itt. Amikor kijött a D&D5 visszatértünk kicsit oda, de pár alkalom után már hiányzott az Edge szabadsága, és mentünk is vissza SW-ba. A karaktergenerálás, - fejlődés ezerszer jobb és rugalmasabb, mint egy d20 rendszerben, majdnem annyira szabad, mint d6-ban, viszont a d6 rendszerével szemben sokkal pörgősebb a játékmenet, harc, stb (legalábbis nekünk). Ami még külön tetszik, hogy a különböző szimbólumokkal a mesélő bevonhatja a játékosokat a mesélésbe, a játékosok is hozzá tehetik a saját ötleteiket a jelenetekhez.
 



seti

seti

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 866 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2015.08.07, 15:01

Köszi a válaszokat.

 

Majd még meggondolom mi legyen. Még az is lehet, hogy inkább egy régi, ismertebb rendszert fogunk használni(d6, Saga Edition), esetleg nekigyűrkőzök  a Savage Worlds konverziónak. Én kíváncsi vagyok ugyan a rendszerre, de szerintem a többieket nem érdekli annyira. Mondjuk én sem vagyok benne biztos, hogy hosszú távon beválna ez a szimbólumos kockás rendszer, mert én is ódzkodok tőle egy kicsit, de közben érdekel is.



Avangion

Avangion

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 280 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2015.08.06, 16:22

Az FFG új rendszeréhez elegendő egy kockakészlet egy csapat számára? Nem túl nagy létszám, maximum 3 fő + mesélő.

 

Hát elegendőnek elegendő, de ha az a kérdés, hogy mi az, ami optimális, akkor én azért legalább két készletet javasolnék. Nálunk még elég kezdők a karakterek, de így is előfordul, hogy kölcsön kell kérnem valamelyik játékostól 1-1 kockát. Itt azért nehezebb valamelyikkel újat dobni, ha nincs elég. :)
 
Egyébként egy nem olyan régen indult sztoriban nálunk van egy szabad játékosi hely. Ha valakit érdekelne, dobjon rám egy privát üzenetet a részletekért.



WCB

WCB

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 422 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2015.08.05, 21:53

Az FFG új rendszeréhez elegendő egy kockakészlet egy csapat számára? Nem túl nagy létszám, maximum 3 fő + mesélő.

 

Jó ha van legalább kettő, de eggyel is ki lehet bírni, ritkán jön elő olyan helyzet, hogy kevés a kocka... csak a kockák egymásnak adogatása lehet hosszadalmas.

 

Amúgy meg megéri megvenni a FFG kocka-appját telefonra (mármint a kockákhoz képest éri meg), itt nem zavaró annyira a telefon használata, mint mondjuk egy fantasy játékban.



seti

seti

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 866 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2015.08.05, 14:28

Az FFG új rendszeréhez elegendő egy kockakészlet egy csapat számára? Nem túl nagy létszám, maximum 3 fő + mesélő.



WCB

WCB

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 422 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2015.07.17, 05:53

Nem hivatalos Rebels kieg. a FFG rendszerekhez: http://rebels.d20radio.com/

 

És egy Rebels sourcebook a D6-os rendszerhez: http://d6holocron.com/downloads/books/swre.pdf



WCB

WCB

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 422 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2015.07.15, 19:31

Nem hivatalos Rebels kieg. a FFG rendszerekhez: http://rebels.d20radio.com/



kukac

kukac

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 408 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
2                              

Kelt 2015.03.09, 19:02

Játékosként/mesélőként nem bosszantó, hogy valamit itt kell keresgélni valamit meg ott? Nem lenne jobb egyben az egész?

 

A játék alapvető rendszere, skill dobások, karakteralkotás, harc és űrharc, valamint valamilyen szinten az Erő minden könyvben benne van. Ami külön van, az az Obligation/Duty/Morality szabályok. Minden könyvnek saját karrierjei és specializációi vannak, amiket az adott könyv témájához dolgoztak ki. A GM rész nagyon hasonló, az utolsó része, a galaxis leírása teljesen más, hiszen más van a fókuszban, meg természetesen a példakaland.

 

Leginkább az lehet bosszantó benne, hogy többször kell érte fizetni, különösen, ha a kiegészítőket is belevesszük, de ha az egyik rendszert megtanulod, akkor a többiből csak a setting dolgokat kell átolvasni, azt is csak legrosszabb esetben. Én pl.: a pilot leírását nem olvastam végig az összes könyvben...



strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 7297 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2015.03.09, 12:20

Felhasználóként mi a vélemény arról, hogy az FFG-es Star Wars nem egyetlen könyv alakjában jelent meg, hanem így széttagolva? Mennyire indokolt szerintetek ez a szétbontás? Jót tett a kiadvány(ok)nak? Játékosként/mesélőként nem bosszantó, hogy valamit itt kell keresgélni valamit meg ott? Nem lenne jobb egyben az egész?

 

Tudom, hogy a jedis szabálykönyv fejlesztése/tesztelése még javában folyt, amikor az első kötet megjelent, de most az időbeliségtől tekintsünk el. Nem ez alapján vagyok kíváncsi a válaszokra.



auer

auer

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 4968 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2015.03.09, 09:44

Kösz az infót.




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]