Ugrás tartalomhoz


Fotó

Fejlesztés Workshop


  • Válasz írásához lépj be
1168 hozzászólás érkezett eddig

Aldor_a_harcias

Aldor_a_harcias

    Birodalmi Parancsnok

  • Fórumita
  • 313 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.01.27, 15:01

Üdv!

 

Most, hogy a főbb mechanikák kibírták a teszteléseket, több figyelem jut az apróbb állítgatásoknak, finomhangolásnak, pl. játékegyensúly szempontjából vagy valósághűbb modellezés érdekében.

Sebességet tekintve elérte a játék azt a szintet ahonnan már a játékostól függ, hogy mennyire lesz pörgősebb, a szabályrendszer innentől már csak csorbulna, ha nagyon egyszerűsítenem kéne.

 

Az alap harcrendszer 4-es verziója az alábbi változásokat hozza:

 

- Lándzsa 1 lépés messziről támadhat. (hatósugár fele)
- 4-es szálfegyverek 2 lépés messziről támadhatnak. (hatósugár egésze)
-Találkozó harc újrahangolva, kiélezve a különbséget a fegyvernemek közt.
- Roham esetén tisztázva: ha tud akkor előre kell mozognia a harcosnak az ellenfél irányába. (nem választható opció a helyben lépéspont költés.) De a gyalogos roham közvetlenül az ellenféllel szomszédos mezőről is érvényesíthető. (letámadás)
- Izomból újradobás torzsalkodásonként csak egyszer lehetséges. Ezt eredetileg is így terveztem, most már a szabályban is rögzítve lett. :)
-Tisztázva: lovasoknál csak a mozgáshoz lehet kizárólag a ló lépéspontját használni. Minden más lépéspontot igénylő tevékenységhez a lovasnak is lépéspontot kell költenie!
- ugrás, lóval ugratás hozzáadva, mint izgalmas mozgási lehetőség.
- erőltetett mozgásnak többféle korlátozása van: embernek 3-as, kutyáknak, igás lónak 4-es, a többi lónak 6-os. (így a sprintelő harcos nem fogja nagyon utolérni a vágtázó lovat.)
- Pontértékeket újraszámoltuk a teljesítmény árérték alapján.
 
A Hadjárat kiegészítés, 2-es verziója szintén hozott változást:
 
- Kis terep mérete csökkent 90 x 120 cm-ről ----> 90 x 90 cm-re.
- Stratégiai pont felhelyezése kap egy kis korlátozást ----> ellenfél asztalsíkjától 15 cm távot kell tartania, a többi feltétel mellett.
- A sima felállás nem tűnt elég vonzónak, ezért ha a játékos minél nagyobb tömegben veti be ily módon csatarendjét az egyre lelkesítőbben fog hatni rá! A mennyiségi szintek a véres veszteség szerinti % beosztás mintáját követik. (Így lehet +1, +2 vagy +3 -al emelni a csatarend lelkesedését!)
- Rejtőzni már csak a félpályáig lehet. [egyenlőtlen ütközetnél pl. ennek hatályát is lehet variálni.] valamint egyszerűsítve lett a felderítés;
gyalogos 3 lépésről, ló 6 lépésről, kutya 12 lépésről fedi fel a rejtőzőket. 
-Tartalék azonnal bevethetővé vált amint megérkezik. (eddig várni kellett egy kört, ami körülményessé tette a védekezést, pl. az ellátmány védelmét.)
- Ellátmány elhelyezése a teljes kerületről a saját asztalsíkra korlátozódik.
- Ajánlat TÁVOLSÁGMÉRŐ-re. [Azóta el is készültem a prototípussal. Lényegében egy négyszögletes rúd aminek, lapjaira ráírtam a dobáskódokat, valamint belemértem az adott fegyvernemre jellemző távok szerinti módosítókat; íjászat, ívelt íjászat, hajítás, ívelt hajítás.]
- Új képek. Egy részük a szabályértelmezést segíti, míg mások csak a hangulatfestést szolgálják.
- Védelem kiépítésekor nem haladható meg a 3 fáradtságos megkötés. [Eddig 6-os fáradtságig lehetett dolgoztatni embereinket. Hiába no, ők se akarnak túlórázni. :P ]
- Ütközet befejezése: ha nem sikerül, akkor 6 körönként van ismételt lehetőség, ami addig forog körbe amíg valaki nem nyer. [Eddig körönként ismétlődött a győzelmi kiértékelés, amit könnyen be lehetett húzni egy-egy bemozdulással. 6 körönként viszont stabilabb összeállításra lesz szükség.]
- Nyílvető újratöltésbe nem adható cselekvés pont. Viszont ha legalább egy lépéspontot beletett a személyzet akkor az erejével is csökkenti a szükséges mennyiséget.
- Fegyvertelen jobbágy: pajzs sem fegyver neki! És ráadásul közelharci hatósugárból kezdi a rimánkodást az életéért!
 
CSATAREND FEJEZET
 
- Önvédelmi szabály kibővült elfekvéssel, fegyver rántással / váltással.
- Vezér parancsnoklása 1 lépéspontba kerül a cselekvés pont költség helyett!
- Gyülekeztetést ismételheti a vezér 1 lépéspontért.
- Vezénylést ismételheti a vezér 1 lépéspontért.
- Osztag esetén a parancsnoklás csak 1 lépéspontba kerül, viszont a hatálya ismét kizárólag az osztagra terjed ki, tehát semmilyen módon nem tudnak kihatni a csatarendre. Ez tekinthető belsős csapatmunkának, összeszokottságnak.
- Hírlánc korlátozás közelharci érintkezés helyett; egységesen közelharci hatósugárhoz lett kötve. (ez minden fegyverzetnél egyforma, így a szálfegyverek nem fognak bekavarni.)
 
ASZTALI SZEREPJÁTÉK FEJEZET
 
A szálfegyveres újítás be lett építve ide is.
+Néhány személyes megjegyzés, javaslat a rendszer felhasználásához.
 
Jó olvasgatást!
 

 



WCB

WCB

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 443 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.01.09, 10:37

Szerintem döntsd el, hogy mit akarsz. Vagy szakértelmet kelljen fejleszteni vagy a játékosnak kelljen megoldani, de a kettőt keverni nem szerencsés. Ha én szakértelmet fejlesztek, nem akarok rejtvényeket fejteni. Ha meg rejtvényeket fejtve ki lehet kerülni a csapdákat, minek fejleszteném a szakértelmet?

 

Ez a kettő valamennyire kombinálható, pl. minél magasabb a szakértelem, annál könnyebb a játékosnak megoldania a rejtvényt (kap segítséget, több időt, ha időre megy, vagy valami egyéb pluszt) . így egy nehéz rejtvényt meg lehet oldani sok játékosi gondolkodással, meg magas szakértelemmel is, vagy a kettő tetszés szerinti kombinációjával :)



Aldor_a_harcias

Aldor_a_harcias

    Birodalmi Parancsnok

  • Fórumita
  • 313 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.12.30, 21:40

Üdv!
 
Ismét egy lépés előre. Bővült a tesztcsapat aminek köszönhetően a 3-as verziószám igen sok fejlesztést hozott, miközben az alapmechanikák változatlanul stabilnak mondhatók. (vagy még nem találtam elég kötözködős embert tesztelésre :D )
 
Amit még a szeptemberi hozzászólásomban említettem, hogy különállóan készül majd kiegészítős könyv az alapszabályok mellé. Ím elkészült még az idénre, így annak első verziója most kerül napvilágra! 
 
Visszatérve az alap harcrendszerhez. Próbálom összefoglalni az érdemi változásokat az előző verzióhoz képest:
- Mozgás során lehet erőltetni a tempót, így messzebbre jut a harcos, mint amennyi lépéspontja van, viszont ezzel fáradtság pontokat kap. (max. 3 fáradtságig)
- Közelharci hatósugár bevezetése. Ez hivatott megoldani a nyakatekert kézitusákat, ahol ez alapján lehet megállapítani a túlerőt, találkozó harcot, fegyverlekötést (fegyversodrás).
- 7+ fegyversodrásnál kötelező eldobni az egyik kézben lévő fegyvert. Ha ezt ellenfél okozza, akkor ő választja meg melyiket. Voltaképp ez lenne a lefegyverzés, fegyvertörés. (narratíva dönti el, mikor melyik)
- lefogás frissült: semmilyen lépést igénylő mozzanat nem használható, taktika sem választható, és megszűnik a hatósugár.
- Roham taktika 1 lépéspontot igényel a célpont irányába, viszont a mozgást nem kötelező lelépni, pl. ha már közvetlenül az ellenfél mellett tartózkodik a harcos. Így gyalog mindig használható lesz a roham, viszont rákerült az adóztatás; egyfelől, mint legfárasztóbb taktika, másfelől pedig belső egyensúly kialakítása a többi taktikához képest.
- Hátrálás taktika az eddigi módosítók mellé +1 blokkolást ad. A többi taktikához képest el volt maradva, belső egyensúly alapján.
- Torzsalkodásonként egyszer lehetőség van egy újradobást érvényesíteni a saját 1k6-ra, a 2k6E dobáskódból. Ennek költsége van; 1 fegyversodrás vagy 1 fáradtság (ha nincs fegyvere a harcosnak vagy ezt választja valamiért). Ennek a szabálynak a neve: izomból újradobás.
- Maximális túlerő 3-as, vagyis négy ellenséges harcos hatósugarába kerülés egy reakció végén. A nyakatekert közelharcokat így nem lehet végletekig csűrni-csavarni.
- Távharci mozzanatok konkretizálva lettek, hogy melyik tényező, mikor, meddig számít. [célnehézség (távolság), fedezék]
- Távharci kitérés taktika törölve. Elvi síkon az alap célnehézség tartalmaz kitérést. A kifejezetten védekező mozzanatot a sáncolás már lefedi.
- Távharci gyors lövés taktika törölve. Elvi síkon ez már része a célzott lövésnek. Ez annyit tesz, hogy ha nem célzott lövést ad le a harcos, az már gyors lövésnek minősül, így az alapvető távharci nyitást tekintjük annak.
- Távharci ívelt lövés taktika áthelyezve ----> kiegészítő könyvbe került egyúttal teljesen átalakított formában. Így jóval összetettebb viszont valósághűbb szerepet tölt be, leginkább nagy távolságok esetén!
- Célzás taktikának a lépésköltsége lovak számára 4-ről 2-re csökkent. Lovas -íjászok / kelevézhajítók nagy örömére.
- Megbújás (földre vetődés) taktika akció közben is bevethetővé vált. Ez azt jelenti, hogy már megtörtént a kezdemény, reakció és már a támadó dobás is. A találati eredményhez így utólag hozzá lehet tenni a megbújásból eredő célnehézséget, afféle utolsó mentsvárként. Ez a kis szabály sokszor nagyon izgalmas helyzeteket teremtett, amikor a végzetesnek tűnő számszeríj vessző végül éppencsak elsüvít a harcos feje fölött!
- Egy harcosnak adható pajzsfal száma szintén maximalizálva lett 4-ben. Hasonló okokból, mint a túlerő.
- Terepfedezékek hatásfoka megnőtt.
- Megkülönböztetjük a részleges fedezéket (a harcost nem takarja kellően) és az alkalmi fedezéket (a harcos nem volt végig fedezékben, de mozgás közben érintette). Ezzel nem csak élethűbb a fedezékrendszer, de egyúttal a lehetőségek is bővülnek, hogy miként használják ki a terepet a játékosok.
- Vegyes összecsapás során a közelharci nyitás és a távharci nyitás szinkronizálásra került, így egy az egyben szembeállítható egymással, rendkívül éles helyzetet teremtve!
- Új lovas védelmi taktikák: Táncoltatás, és Behajlás. Mindkettő ugyanazon elv mentén épül fel: Ha a lovast csak éppen egy ponttal találnák el közelharcban illetve távharcban, akkor a vonatkozó taktikával ez a találat áthárul a lóra!
- Lovas belharc élethűbbé vált: külön vesszük a legázolást (hátas támad belharcban), és külön a lovas birkózást. A mechanika továbbra is ugyanaz, itt mindössze annyi a kérdés, hogy mikor melyik értéket vesszük alapul.
 
Az összes fegyver értéke újra lett számolva. A fegyverképességek finomításra kerültek. 
- Nyitások és a fegyverméretek tartománya kisebb lett.
- Önállóan lett megadva minden fegyvernél a kétkézben és egykézben forgatásra járó sebzés / torzsalkodás érték.
- Lefogásban a marokfegyver átütés eddig fixen egy kategóriát csökkentett a páncélon. Most egyszerűen csak +1k10-el csökkenti a páncélvédelmet. Erre rájöhettem volna hamarabb is, elvégre a sebzésdobás ugyanezért lett nagy szórású (k10). Így a könnyű vértesnek (illetve a páncél nélkülinek) még marad esélye, a teljes vértes érdemi fenyegetés alá kerül, a fél vértes nem lesz se túl erős, ugyanakkor túl gyenge sem.
- Kardok: eddig csak a fegyversodrás hatását mérsékelték (támadás nem csökken, csak a blokkolás). A 3-as verzióban a riposzt szabály lehetővé teszi, hogy akkor is kontratorzsalkodjanak, amikor csak pusztán hárítanak egy támadást. Így nem szükséges sáncolniuk. (De nem is fölösleges, mert sáncoláskor a blokkolásba csapodó támadást is lehet kontrázni!). Közvetett módon pedig az újonnan bevezetett izomból újradobás jelent még előnyt, hiszen annak költsége a kardforgatókat érinti legkevésbé, így másokkal szemben előnyt szereznek. Összességében úgy is lehet mondani, hogy a kardos mindig veszélyt jelent, és akkor nem felejti el az ember ezeket a részleteket.
- Kopja betámasztás: az eddigi plusz sebzés lehetőség messze nem tükrözte azt a hatásfokot amit ez a fegyvernem és taktika (maximális lovasroham) nyújt. +1k10 sebzés és +1k6 torzsalkodás támadásra, egy nagyfokú veszélyességet ad, de közben továbbra is megmarad a csekélyke esély a megmenekülésre. Ilyenkor halmozottan érvényes az, hogy a sebzésdobás nem csak annak mélységét, hanem a találat helyét is hivatott eldönteni!
- Távharci fegyverek bővültek: csataíjjal, nehéz számszeríjjal és masszív tárgy hajításával. Parittya sebzése is emelkedett eggyel. Mindezek alapvetően sebzésnövelésre kihegyezett módosítások, valamint a távharcosok fegyverválasztékát is bővítik. Ezzel együtt, valamint az új típusú ívelt lövés taktikával egy kicsit kevésbé fogja szétaprózni a távolság a sebzést.
 
A kiegészítő szabálykönyv tartalmazza az önálló játékhoz szükséges terepasztalos vonalat, és az asztali szerepjátékhoz szükséges egyszerűsítéseket. Ezen felül a kiegészítőben találhatók különleges fegyverek (mérgezett vesszők, álló pajzsok, nyílvetők / balliszták, harci kutyák stb.!), és a csoportos küzdelem (csatarend) modellezésére szolgáló szabályok, és még sok más nyalánkság!
 
Jó olvasgatást és Boldog Új Évet Kívánok!
 


Aldor_a_harcias

Aldor_a_harcias

    Birodalmi Parancsnok

  • Fórumita
  • 313 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.09.10, 02:04

Üdv!

 

Elkészült a 2-es verzió a Vitézek Kora harcrendszerét illetően.

A legjelentősebb változást a kiegészítő tartalmak, és a hadjárat fejezet leválasztása jelenti. Ezek mindenképp újraírásra kerülnek, ami időbe fog telni. Most még ide tartozik a legújabb egységlap / karakterlap, mert az ugyan már elkészült, de még nem lett élesben bevetve, addig nem akarom megosztani, amíg nem tudom, hogy jól használható-e, méretek, piktogrammok megfelelők-e stb.

 

Számos szabálymegfogalmazás faragva, rövidítve lett. Cserébe képekkel gazdagodott a teljes anyag. :)

 

Az elmúlt tesztelésekkor egy csomó eseti helyzet is felmerült, így bizonyos szabályok kitételekkel lettek gazdagabbak, vagy a leírásuk alakult át még egyértelműbbé.

 

Technikai szabályváltozások a következők:

 

-gyalogos pajzsfal minden irányba ad előnyt. [előtte csak oldalra és hátra adott.]
-szálfegyver közelharcban nem oldja a fegyversodrást. [előtte ebben nem volt eltérés a többi fegyverhez képest.]
-fokosok, csatabárdok nyitása +2. [előtte mindkettő +1 volt csak.]
-eső, hó, hideg az íjak, számszeríjak sebzését kettővel csökkenti. [előtte csak eggyel csökkentette.]

-vezér 170 pontba kerül. [előtte 150 pontot ért.]
-fegyelem 15 pontba kerül. [előtte 20 pontot ért. Itt történt egy átnevezés hadrendről fegyelemre. Valamint összevonásra került a rosálás képesség az együttes mozgással. A zászló által nyújtott együttes mozgás törölve lett, illetve lehet, hogy később a kiegészítőkben más formában visszatér.]

-osztag bevezetése, 95 pontért.

 

A végére hagytam a kedvenc újdonságot, az osztagot. Ez lényegében a vezéri képesség előnyei kicsiben. A rendszerben ez max. 4 főben lett korlátozva, de asztali mesélésnél én ezt rugalmasan a játékos karakterekre alkalmaznám.

 

Jó olvasgatást kívánok!

 

https://drive.google.com/open?id=0B9dL4tTLCu6rb2RLaE00QlRpX2s



Selmo

Selmo

    Lochost kvesztor

  • Fórumita
  • 2006 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.08.25, 13:50

Szerintem döntsd el, hogy mit akarsz. Vagy szakértelmet kelljen fejleszteni vagy a játékosnak kelljen megoldani, de a kettőt keverni nem szerencsés. Ha én szakértelmet fejlesztek, nem akarok rejtvényeket fejteni. Ha meg rejtvényeket fejtve ki lehet kerülni a csapdákat, minek fejleszteném a szakértelmet?

A titkosírás, meg hasonlók megfejtését is inkább egy értékhez kötném, ez lehet valami tulajdonság - iq, bölcsesség - és akkor egyértelműen látszódna. Pl. a titkosírásnál kiírná, hogy akárhogy igyekszik a karaktered, nem elég okos, bölcs stb. hozzá, hogy megfejtse.

Ezek így sokkal kiszámíthatóbbá teszik a játékot. Van aki beleun az ilyenbe, de a többségnek sokkal frusztrálóbb, ha google segítségével kell kell valamire rájönni, ráadásul, véges ilyet tudsz leprogramozni, és hamar meglenne az összesre a megoldás online.

A tárgyakkal meg megint csak az a helyzet, hogy ahogy gondolod. Viszont, hosszú távon nem biztos, hogy szerencsés, ha a karakter 142 db láncingel mászkálhat és mindet eladhatja, illetve, ha 3 oldal a felszereléslistája. Az viszont biztosan szinesíti, ha tárgyakra kell vadászni, csak lehet furán néznek elsőre az emberek, ha azt kapják, hogy nem tudsz felmászni, mert nincs nálad létra. :D



Khalazar

Khalazar

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 4 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.08.25, 10:56

Sziasztok!

 

Bocsánat a korábbi témákhoz képest talán off és már volt beszélgetés róla de azért megkérdezem a véleményeteket pár dologról.

A lényeg, hogy fejlesztek egy szöveges szerepjátékot, ami hasonló lesz mint a Túlélők Földje/ Ősök városa, tehát parancs vezérelt lesz és ezt lehet normál módon bármilyen gépen játszani. (első verzióban windows/dos alapon) Lesz benne hagyományos save/load, stb funkció mint bármely normál pc-s szerepjátékban. Egyenlőre egy karaktert lehet majd irányítani, lesz benne 9 kaszt/ 8 faj és egy elég nagy és összetett világ amiben mindent a program szépen vezérel és lemodelleztem benne a valós élet részeit, mászkáló njk-k, véletlenszerű labirintusok és küldetések és ez mellet egy rövid de velős történelmi és földrajzi rész és ki lett dolgozva benne ami persze (mert nincs új a nap alatt) innen-onnan kopintott rész de elég változatos tud lenni a játék, lévén random generátor (és  persze manuális paraméterek is) álítja össze a világot és a történetet is, így ha elkezdesz vele játszani akkor még a történet sem ugyanaz lesz és persze a világtérkép sem, így szinte tucatszor is végigviheted a játékot, mindig más lesz.

 

Azonban a játék mostanra olyan összetett lett, hogy csak na de ennek ellenére szeretném még tökéletesíteni de nem biztos, hogy van értelme a következő elemeknek:

-a csapdák kezelésében általában a szakértelem segít de szerintetek jó ötlet-e interaktívan rejtvény formájában a játékost belevonni a csapdák hatástalanításába? 

-ugyanezen kérdés mentén haladva, van-e értelme a rejtvényeknek, vagy iq/ szakértelempróba elég lenne? ..kombinálva a titkosírás megfejtésével? Szerintetek ezek frusztráló tartalmak és elég a próba vagy jobb amikor kicsit nehezebb és a játékos saját agyát kell használnia a megoldásokhoz?

-további kérdésem: mivel félig a realitás , félig a játék/szórakoztatás fele sandít a játék egy kérdés: a játékban a kalandok során tárgyakat kell használni de, hogy sokszínűek legyenek arra gondoltam a játékban létrehozok egy csomó tárgyat és nem lesz limit mit vihet a karakter magával (talán csak db számban lesz korlát), így tehát lehetne nála létra, kőtömb, stb ami totál nem reális ellenben színesítheti a játékot mert a megoldás ott lesz a játékos kezében csak mint a kalandjátékokban (point and click) fel kell használnia a megfelelőt. Ez szerintetek hülyeség?

 

Továbbá jelzem, hogy kreatív, unalomban tobzódó emberek jelentkezését várom akinek van valamilyen története, szörnye, varázstárgya, stb. amit szívesen látna viszont a játékban, azt megpróbálhatom belevinni.

 

Köszi a figyelmet és a válaszokat.

 

Khalazar



Selmo

Selmo

    Lochost kvesztor

  • Fórumita
  • 2006 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.07.16, 17:50

Időközben már fejben meglett a dolog félig. Azért majd meglesem a többi lehetőséget is. Nem lesz túlbonyolítva a dolog, itt nem a hírnév körül forog a karakterek élete, ez nem Heimurinn.



Acelpatkany

Acelpatkany

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 278 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.07.16, 17:08

Ám nem mindegy, hogy mi által lett híres vagy hírhedt a karakter. Mert a hírnév az NJK-k reakcióját módosítja, és lehet, hogy egy híressé tevő cselekedet az egyik személynek imponál, míg a másik taszul tőle, a harmadik pedig irtja. Így a hírnév lehet szimplán címkék rendszere, pláne olyan játékrendszerben, amely kezeli a címkék osztogatását (pl. Apocalypse World). Akkor lehetnek olyan címkék, mint pl.

  • Hírnév: vérengző
  • Hírnév: vérmágus
  • Hírnév: gyógyító
  • Hírnév: adakozó
  • Hírnév: tolvaj
  • Hírnév: eretnek
  • Hírnév: királygyilkos
  • Hírnév: Camonna Tong verőember

Ezeket a címkéket lehet gyűjtögetni epikus összecsapások, konfrontációk folyamán (pl. egy hagyományos 2-2-1 felépítésű kampány csúcspontjánál) a játékos karakterek viselkedése folyamán, és ha a címkerendszer helyett képzettségként tekintünk a hírnévre, aminek számértéke van, akkor a BRP-ben megismert képzettségfejlesztési rendszer alapján lehet jelölni az adott hírnevet erősítő cselekedetek szerint a fejlődési lehetőséget. Ha a karakter egy számára nemkívánatos címkét szerzett, akkor ellenkező előjelű hírnévre kell szert tennie, bár a régi cselekedeteit az emberek nem felejtik el, de reakciójuk kiszámításánál kihozható közömbösre a végeredmény.


Módosította Acelpatkany: 2018.07.16, 17:09


T10

T10

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 552 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.07.16, 13:48

Szerintem az Earthdawn elég jól kezelte a témát.

Minél több legenda ponton (ED-ben az xp megfelelője) volt, annál ismertebb voltál. Annál valószínűbb volt, hogy valaki már hallott rólad valamit.

Hogy azután ez neked jó volt-e vagy rossz, az már attól függött, hol voltál éppen, és mi volt az a valami, amit hallottak rólad...

 

Ennél elvontabb szerintem nem praktikus. Az imént említett példa szerint, a lovagi torna győzelem és az árulás kiütné egymást, holott mindkettő érvényesül...

Pl. sokkal udvariasabban akasztanak fel, vagy lehetőséget adnak, hogy harcolj az életedért/becsületedért. Esetleg vezekelj valamilyen feladat elvállalásával - amire a tornagyőzelem feljogosít.

 


Módosította T10: 2018.07.16, 13:51


Acelpatkany

Acelpatkany

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 278 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.07.16, 12:46

Ha egy karakter hírnevét egy darab számmal próbáljuk leírni, akkor már jobb, ha nem is alkalmazunk hírnévrendszert, mert csak a bajság van vele.

De ha jól emlékszem, az Elder Scrolls: Morrowindben használt rendszer olyan volt, hogy frakciónként lehetett követni, hogyan áll a karakter szénája. Ellenséges frakciók esetén ha az egyik hírnév felfelé mozgott, akkor a másik lefelé.



kukac

kukac

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 758 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
  2     3                  

Kelt 2018.07.16, 10:24

Ez érdekes téma. Csinálj rá egy versenyt! ;)

Nem olvastam végig, de a Pathfinder így csinálja:
http://www.d20pfsrd.com/gamemastering/other-rules/reputation-and-fame
Elég komplikáltnak tűnik, de talán el lehet lesni belőle dolgokat...


Ez... érdekes. A hírnév csak egy darab szám. Tehát ha lovagi tornán legyőzöm két riválisomat, majd elárulom a töröknek, hogy hol vannak az Egri Vár föld alatti járatai és ezzel hencegek, akkor valójában senki se hallott még rólam...?

strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 7932 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.07.16, 09:37

Ez érdekes téma. Csinálj rá egy versenyt! ;)

 

Nem olvastam végig, de a Pathfinder így csinálja:
http://www.d20pfsrd.com/gamemastering/other-rules/reputation-and-fame

Elég komplikáltnak tűnik, de talán el lehet lesni belőle dolgokat...



Selmo

Selmo

    Lochost kvesztor

  • Fórumita
  • 2006 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.07.14, 20:14

Igen, pont egy ilyen rendszert keresnék és akkor nem nekem kell kitalálni. :D



Symur

Symur

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 115 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.07.14, 18:33

Valami olyan hírnév, ahol van akt/max hírnév. Pl. A karakter kiművel valamit, kap 100 hírnevet.

A városban kap szállást, ez 1 pontba kerül. De a királytól kér valamit az pl. 40 pont.

Viszont a karakternek lehet 0 akt és 100 max hírneve. Azaz tudják, hogy régen csinált valami fontosat, de manapság csak mindenkinek ugyanazt a story-t meséli... ráadásul már lesajnálóan beszélnek róla sokan, főleg akik régen szívességet tettek neki.

kukac

kukac

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 758 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
  2     3                  

Kelt 2018.07.13, 22:36

Az FFG-s Star Wars Duty rendszere jutott eszembe, nem igazán hírnév, de beváltható extra dolgokra, lehet dobni rá, stb.



Selmo

Selmo

    Lochost kvesztor

  • Fórumita
  • 2006 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.07.13, 22:07

Valami olyasfajta hírnév rendszert szeretnék, ami beváltható. Tehát a karakternek van hírneve, ezért a tele városkában is kap szobát, ha előveszi, de ezzel úgymond "lehúzta" és ismét kell valamit alkotnia, hogy megint beválthassa. Van valami ilyen vagy ehhez hasonló rendszer?



Aldor_a_harcias

Aldor_a_harcias

    Birodalmi Parancsnok

  • Fórumita
  • 313 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.05.25, 23:43

Üdv!

 

Aktívan fejlesztek egy harcrendszert. Kulcsszavak: középkor, pörgős, hihető. 

Az elmúlt időben önálló játékká gyúrtam össze, de eredetileg azon fajta asztali szerepjátékokhoz készült, ahol a harci cselekmény részletes kidolgozásra kerül.

 

A jelenleg megosztott állapot már átesett néhány teszten (nem elegen, abból sosem elég :P ), ami elsősorban a rendszert érintette. Az önálló játékként működő rész (konkrétan a hadjárat fejezet) még nem volt kipróbálva, az csupán mellékes érdekességként szerepel.

 

Kellemes olvasást kívánok! Remélem sikerül pár újdonságot, jó ötletet nyújtanom. :)

 

https://drive.google.com/open?id=0B9dL4tTLCu6rb2RLaE00QlRpX2s



HEszkimo

HEszkimo

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 20 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.03.15, 20:48

Köszönöm a válaszokat, úgy érzem igazatok van a részletességel kapcsolatban. Én is apróban kezdtem, konkrétan egy szigettel, majd további szigetekkel, és mostanában éreztem úgy, hogy jó lenne felvázolni a teljes világképet.

 

Tapasztalataim alapján a játékosok szeretik a grandiózus dolgokat, illetve ha előttük egy térkép nagyjábóli információkkal akkor nem kapja el őket a kíváncsiság, nem akarnak majd csak azért elmenni egy adott helyről, hogy abban az irányban vajon mi lehet. Amiben annyiból igazuk van, hogy egy átlagos ember a világban, főleg ha például egy tanult mágus, valószínűleg tisztában van a világ kinézetével valamilyen szinten.

 

Az övezetes megoldás tetszik, rendkívül egyszerű mégis viszonylag sok részletet biztosít. Ezt fogom szerintem használni, a többi földrajzi tényezőt meg csak amikor a játék szemponjából szükséges. Köszönöm!



Selmo

Selmo

    Lochost kvesztor

  • Fórumita
  • 2006 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.03.15, 15:52

Szerintem jó ötlet ez, csak nem kell túlzásba vinni. Alkoss valami egyszerű képet, ami nagyjából eligazít az éghajlatokkal és utána elhelyezheted a kontinenst, amit ki akarsz dolgozni, lásd lenti kép. Persze kezdetnek elég egyetlen földdarab, egy királyság vagy pár állam, ahogy wisp is mondta, később ezekből lehet továbbhaladni és bővíteni. Ha belerakod az éghajlatképbe, akkor egyből látod, hogy milyen ott az idő, mennyire van közel a sarkkörhöz vagy az egyenlítőhöz, ebből kiderül, hogy mit és mennyit termesztenek ott, mennyire kemény az élet. Aztán ezek után bedobhatsz oda egy hegységet, aminek az egyik oldalán nagyon sok a csapadék, mert megfogja, a másikon meg pont ezért sivatagos, vagy egy tengeri áramlatot, ami felmelegeíti, netán lehűti a partszakaszt. Ennél tovább szerintem nem érdemes menni, főleg, ha nagyon erős mágia is jelen van.

 

De ha gondolod feloszthatod jobban is; örök fagy/tundra/mérsékelt/mediterrán/szavanna/dzsungel.

A+szol%C3%A1ris+%C3%A9ghajlati+%C3%B6vek



wisp

wisp

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 78 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.03.15, 12:06

Végülis az is egy jogos szempont, hogy ha előre kitalálod ezeket vázlatosan, akkor később mindig van mihez nyúlni. Viszont ha a világban korlátozott a közlekedés, ami fantasyben elég általános, akkor lehet, hogy egy csomó helyre, aminek a kitalálásába időt és fantáziát öltél, nem is jutnak el, vagyis a munkád nem térül meg. Ha a cél annyi, hogy az éghajlati övek nagyjából kövessék a Földét, akkor kezdetnek elég lehet annyit kitalálni, hogy az első kalandoknak helyt adó ország/sziget/kontinens(rész) melyik féltekén van, és nagyjából milyen az időjárása. Ha pl. délre teszel egy hideg országot, és a karakterek elutaznak észak felé, akkor logikusan következik, hogy minél északabbra mennek, annál melegebb lesz, végül már trópusi, majd ha továbbmennek, akkor megint egyre mérséklődik az idő.
Amúgy én, ha general fantasyhez akarok világot alkotni, sosem gondolkodom bolygónyi léptékben. A legtöbb ilyen világ nem nagyobb egy földrésznél és az azt körbevevő tengereknél, szigeteknél. Ha akarok egy hideg helyet, hát teszek egyet valahova, de nem gondolom hozzá, hogy biztos arra van a sarkkör, mert még az sem biztos, hogy van srkkör, vagy egyáltalán bolygó. Az ilyen, minden oldalról nyitott világok azért is jók szerintem, mert könnyebb őket bővíteni, mintha ki kéne találnom, hogy az előre körvonalazott világban hol férne el egy gonosz, nekromantikus királyság :)


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]