Ugrás tartalomhoz


Fotó

Fejlesztés Workshop


  • Válasz írásához lépj be
1179 hozzászólás érkezett eddig

galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4856 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2018.03.13, 07:13

Van a BRP-nek egy érdekes freeform mágiaformája. (megjelent az Elric "unknown east" és a BRP "advanced sorcery" kiegészítőjében)

 

 

 

Az alap varázslat:

- egy személyre hat

- egy jelenet hosszan hat

- látni kell hozzá a célpontot

 

 

 

Van két kör

 

Az egyik körön olyan dolgok vannak, mint: tűz, szellem, növény, stb.

A másik körön olyasmik, mint: teremtés, formázás, idézés, stb.

 

 

Minden varázsló választ egy-egy elemet mindkét körből. (például tűz + formázás)

 

 

A választott fókuszokhoz tartozó hatásokat 2 varázspont áron idézheti meg. (tűz formázás).

 

Ha nem a fókuszhoz tartozó hatást szeretne, akkor minden lépés után, amivel messzebb van az illetékes elem a két körön, +1 varázspontot kell fizetni. (például a víz teremtés: a víz a tűztől két lépésre van +2 pont, a teremtés a formázástól egy lépésre van +1 pont, összesen tehát 5)

 

 

A 8 * 8 kombinációba szinte bármi befér: múltba nézés (lélek+utazás), démonidézés (test+idézés), beszéd növényekkel (növény+kommunikáció), viszont nem nagyon lehet benne állandó hatásokat elérni, az alap mindig az marad, hogy "egy célpontra hat amit látni kell, egy jelenet hosszan"

 

 

A legkönnyebben használható freeform rendszer amit ismerek.



wisp

wisp

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 183 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2018.03.12, 22:34

A dobások nagy része kiváltható statikus számokkal. (nem 2D lesz a páncélod, hanem fix 6) Így csak az aktív félnek kell dobnia, egyszer támadást, egyszer sebzést (már ha talál). Azért mondtam a minisixet, mert ez már gyárilag így van benne, átszámolni sem kell.

Asszem elő is keresem mindjárt, a jelek szerint nem mindenre emlékszem jól belőle.

 

Ha lejátszol pár próbaharcot, Te is rá fogsz jönni  :)

 

Csinálj egy harci karaktert. Csinálj egy átlagnál erősebb NPC-t (kidobót, uzsorást, stb.) ezt az uzsorást a harci karaktered simán le fogja verni. (mikor valaki 4d6-tal dob, a másik 3d6-tal védekezik, nem sok kérdés marad)

De ugyanez az NPC, a harci dolgokat nem tanult karaktert (mindenhol 2d6) simán le fogja verni.

Az még nem akkora baj, ha a profi ex-katona vagy zsoldos a 4D-vel lezúzza a 3D-s maffiózót, egy rendszer hangulatát inkább az adja meg, hogy milyen irányba változnak az esélyek 2-3 3D-s, vagy 4-6 2D-s ellenfél esetén. Meg itt már képbe jön a világkép is, én pl. valakinek, aki mások veréséből él, biztos adnék legalább egy 3D-s Ökölharc, Bunyó, Tisztességtelen harc, vagy ilyesmi statot, amivel támadhat és védekezhet egyaránt. Kivéve, ha hősi a hangulat, és kimondott cél, hogy a JK garantáltan győzzön, akkor persze nem. A próbaharc jó ötlet, holnap legyártok pár karit, és dobálgatok egy sort :)

 

 

Jónak tűnik! Nem a kedved akarom elvenni, de pont a mágiarendszert kitalálni lesz a legnehezebb..

Köszi :) Tudom, hogy az lesz az oroszlán része, ezért se akarom elsietni. Az alapötlet az, hogy lesznek Hatalmak, ezek valami széleskörű képességet jelentenek. Mindegyiknek van egy alap felhasználása, ami 2D-s nehézséggel aktiválható, ezek kisebb, de jól használva nagyon előnyös trükkök. Van továbbá egy Mesteri és egy Legendás felhasználás, amik nevükhöz méltóan jóval erősebbek, de nehezebb használni őket (3D és 4D), valamint rontott próbánál visszaütnek és sebzik a varázslót (Mesterinél csak kábító, Legendásnál éles). Ilyenek:

 

Pirokinézis

Meggyújthatsz gyúlékony anyagokat az akaratoddal. A tűz természetesen terjed és viselkedik. Ha nem tudod megérinteni a célpontot, büntetőkocka a dobásra.

Mesteri: Irányíthatod a környezetedben az általad gyújtott, vagy természetes tüzeket, korlátozhatod, vagy serkentheted a terjedésüket az égést tápláló közegen belül.

Legendás: Tüzet teremthetsz bármilyen közegben (víz alatt, levegőben, a saját testeden), amit tökéletesen uralsz, kedvedre formálhatod, és csak azon tárgyakban vagy lényekben tesz kárt, amelyikben akarod.

 

Feledés:

Rövid időre elfojthatod a környezetedben lévők emlékeit (a társaságodban nem emlékeznek ezekre), illetve végleg törölheted a magaddal kapcsolatos, friss emlékeiket (távozásod után rád, és csak rád nem emlékeznek). Ismerned kell azt a múltbéli eseményt, aminek az emlékét el akarod fojtani.

Mesteri: Olvashatsz mások emlékeiben, és végleg törölheted azokat.

Legendás: Hamis emlékeket ültethetsz másokba, meg nem történt eseményekről, amit onnantól igaznak hisznek.

 

Ha egy varázslat több felhasználási módot is igényel, akkor csak a legmagasabbra kell dobni. Ha pl. fel akarod gyújtani magad körül a száraz szalmával teli istállót, majd távol tartani magadtól a lángokat, az egy 3D-s próba, nem kell külön dobni a felgyújtásra, majd a tűz irányítására. Ha a célpont ellenáll, pl. belekapaszkodik a törölni kívánt emlékeibe, akkor a saját Varázsló tulajdonságával dob ellenpróbát a használóé ellen.

Egy varázshasználó (Jó, vagy Kiváló Varázsló tulajdonság) automatikusan kap egy hatalmat, amit bármikor használhat. Ezt úgy magyarázza, ahogy akarja, vagy a világ engedi: vele született, ezt kapta az istenétől, vagy a mágia ezen iskolájához volt affinitása, etc. További Hatalmakhoz tekercsek, italok, mágikus ereklyék adnak hozzáférést, ezeket az is használhatja, akinek Átlagos, vagy Gyenge a varázsló tulajdonsága, csak kevesebb kockával dob. Viszont a többség csak az alap felhasználást, a komolyabbak pedig a Mesterit teszik elérhetővé. Egy Legendás ereklye már az a kategória, ami saját akarattal, célokkal bírhat, vagy valami komoly hátránnyal, átokkal, stb-vel sújtott. Másrészt olyan ritka és becses, hogy onnantól, hogy megkaparintják, a fél világ a karakterek nyomában lesz. A varázshasználó karakterek használhatnak még varázskönyveket is. Ezek egy (nagyon ritkán több) teljes Hatalomhoz adnak hozzáférést a bennük foglalt formulák által, ezeknek viszont követelményeik vannak. Általában anyagi komponensek, az Alap felhasználásnak egy, a Mesterinek három, a Legendásnak hat. Papok, ha bemutatnak egy nagy áldozatot, vagy tesznek egy nagy szolgálatot istenüknek, az egy komponenst ér, ezeket az isten legközelebbi templomában beválthatják egyszer használatos csodákra, ami egy felhasználásnak felel meg. Persze nem fognak minden falusi kis templomban Legendás varázslatokhoz jutni, a komolyabb dolgokért a nagyobb kegyhelyeket kell felkeresniük. Bizonyos, mágiával átitatott helyek, vagy különleges időpontok (bolygók együttállása pl.), illetve más körülmények megkönnyítik a varázslást, ilyenkor minden felhasználás egyel alacsonyabb kategória, mind dobás, mint komponens igény szempontjából.

 

Ezekkel a szerepekkel egyébként nagyon hasonlít az ötleted a barebones fantasy-ra (és modern verziójára a Covert ops-ra). Az ottani szerepek:

harcos (támadni, védekezni, ajtót betörni, rácsot kifeszíteni)

tolvaj (lopakodni, zárat feltörni, kártyatrükköt csinálni)

vándor (nem eltévedni, gyógyteát főzni, állatot szelidíteni, stb.)

tudós (történelem, nyelvismeret, bővebb tudás)

vezető (buzdítás, diplomácia, etikett, hazudozás)

pap (támadni-védekezni a szent fegyverrel, 1 varázslat/pap szint)

varázsló (2 varázslat/varázsló szint)

 

Talán ezt is érdemes lehet megnézni.

Ismerem a BBF-et, elsősorban az, illetve kisebb részben talán a Dungeon Squad ihlette ezt a megoldást. :) Sőt, a mágiarendszer is némileg hasonló, kevés varázslat, mindegyik sok felhasználási szinttel. Ez is egy olyan rendszer, amivel bármikor szívesen játszanék, de pl. a többszörös akcióért járó levonást (főleg, hogy a védekezés is akció) nem szívesen követném mesélőként.

 

Garabonciás:

 

 

Képzettségek kihagyásához/kiváltásához egy lehetséges alternatíva még, ami a Kard és Másodteremtés - Meseszövés opcionális szabályvariánsai közül a Minimalista stílus alfejezet javasol (48. oldal).

Szimpatikus egyszerűsítések, remélem egyszer lesz lehetőségem kipróbálni őket Középföldén :)



Garaboncias

Garaboncias

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1135 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2018.03.12, 20:11

Képzettségek kihagyásához/kiváltásához egy lehetséges alternatíva még, ami a Kard és Másodteremtés - Meseszövés opcionális szabályvariánsai közül a Minimalista stílus alfejezet javasol (48. oldal).



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4856 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2018.03.12, 19:18

Meg fogom nézni újra. Azt hiszem, leginkább az zavart, hogy mindenre de mindenre (sebzés, sebtűrés, páncél sebzésfelfogása) dobni kellett benne, legalábbis így emlékszem. Viszont mivel a WaRP-al elég közel állnak egymáshoz, meg lehet próbálni összehozni egy ötvözetet a kettő előnyeiből. Az egyik elvetett ötletem a fejlődés árnyalására pl. pont az volt, hogy áthozom az 1d6=3x+1 felbontást. És nem csak ezt fogom átnyálazni az ötleteidből, pl. azóta belenéztem a Microlite-ba, és tényleg elég elegánsnak tűnik a maga kategóriájában. Amelyiket nem használom, abból lopni fogok, szóval semmi nem vész kárba :D



A dobások nagy része kiváltható statikus számokkal. (nem 2D lesz a páncélod, hanem fix 6) Így csak az aktív félnek kell dobnia, egyszer támadást, egyszer sebzést (már ha talál). Azért mondtam a minisixet, mert ez már gyárilag így van benne, átszámolni sem kell.


 

Ha úgy nézzük, szerintem a WaRP is ilyen, csak ahelyett, hogy a tulajdonságok fix szempontok lennének (Erő, Ügyesség, etc), amihez változó értékeket rendelünk, mi választjuk ki, hogy mit tartunk fontosnak a karakterünk számára, és ezekhez a szempontokhoz rendelünk fix értékeket. Az én szememben a WaRP közelebb áll a tulajdonságalapú rendszerekhez, mint a képzettség alapúakhoz (utóbbi inkább nekem a SaWo, ahol hiába van d12-es Erőd, simán lehet d4-2-es Dobás képzettséged, ha nem költesz rá. WaRP-ban, ha valami illik a koncepciódba, abban jós eséllyel Jó vagy Kiváló leszel, ha nem, akkor is Átlagos) Valójában persze Leíró alapú játék, csak ez a fogalom szerintem még a kanyarban sem volt '92-ben :)

 

Ezzel egyetértek. Egyébként a Castle Falkenstein is hasonló: válassz valamit, amiben kiváló vagy, két dolgot, amiben nagyon jó, és valamit, amiben nagyon béna. Minden másban átlagos vagy.

 

Rövidebb kampányokhoz, tanulójátékokhoz nem nagyon van egyszerűbb. Hosszabb kampányoknál okoz(hat) gondot az, hogy nem tudod fejleszteni a karaktert.


 

Ez is egy abszolút jogos hozzáállás, az AW pedig elég szimpatikus is a "ha sikert dobsz, akkor könnyű volt a feladat, ha félsikert, akkor nehéz, ha kudarcot, akkor túlbecsülted magad, tessék egy XP" megközelítésével. Viszont AW-ban nem nagyon tudsz előre kitalált modult sem mesélni, pont azért, mert azért játszol, hogy kiderüljön, mi történik. Szerintem ez két külön élmény, ami máshogy szórakoztató. Persze lehet úgy kalandot tervezni, hogy teszek egy-egy kihívást "ide-ide-és ide, aztán meglátjuk, hogy veszik őket" játék közben nem biztos, hogy minőségileg más élményt nyújt. A skála és a nagyobb felbontás képességek terén inkább hangulati dolog: ha Indie Jones-ról mintázom a karakterem, akkor ne bánjon már mindenki ugyan olyan jól az ostorral, akinek +3 az Ügyessége

 

 

Itt egyelőre csak a rendszerről van szó, nem a játék filozófiájáról. A 2d6-os rendszerek azért kényelmesek, mert nem egyenlő az eloszlás, így meg lehet határozni többféle kimenetelt. Az AW-ban hármat, OD&D-ben ötöt (reakciódobásnál)

 

Ezt játékból szűrted le? Csak mert az egyik dolog, amivel a WaRP engem lenyűgözött, hogy megcsinálta azt, amire én egész életemben nem találtam volna megoldást: elérte, hogy a nem harci leírók, mint az ügyes vagy erős, használhatóak legyenek harcban, de mégsem olyan jól, mint egy azonos értékű harci leíró (késharc, fénykard), méghozzá baromi elegánsan: előbbiek CSAK védekezésre vagy CSAK támadásra használhatóak ugyanabban a körben. Ha beviszel egy támadást ügyességből, akkor már nem védekezhetsz azzal a traital. A harci traitok ellenben értelemszerűen mindkettőt tudják. (Emiatt egyébként szerintem be is fér mindenkinek egy Jó harci trait, ha a kampány ezt megkívánja, ha meg nem olyan hangsúlyos, akkor el lehet lavírozni két Jó harcban is bevethető általános tarital) De akkor ezek szerint ez nem egyensúlyozza ki annyira a dolgot, mint olvasva képzeltem?

 

Ha lejátszol pár próbaharcot, Te is rá fogsz jönni :)

 

Csinálj egy harci karaktert. Csinálj egy átlagnál erősebb NPC-t (kidobót, uzsorást, stb.) ezt az uzsorást a harci karaktered simán le fogja verni. (mikor valaki 4d6-tal dob, a másik 3d6-tal védekezik, nem sok kérdés marad)

De ugyanez az NPC, a harci dolgokat nem tanult karaktert (mindenhol 2d6) simán le fogja verni.

 

Ez majdnem minden képzettségalapú rendszerben így van.

A karakterosztály előnye: nem tudsz béna karaktert készíteni, mert össze van állítva a csomag.

A karakterosztály hátránya: nem biztos, hogy egy jobb karakterötletet be tudsz gyömöszölni egy karakterosztályba.

Képzettséges rendszer előnye: tudsz csinálni olyan karaktert, ami X dologhoz nem ért. (ez karakterosztályokkal leheteletlen, mert a csomagnak vannak olyan részei, amik valójában nem érdekelnek. Pl. a bárd is kap támadást)

Képzettséges rendszer hátránya: nincs védőháló, a játékos bármikor csinálhat életképtelen karaktert.

 

Hogy akkor valami konkrétat is írjak, én a fantasy konverzióra az egyik (kicsit old school hangulatú) megoldást úgy képzeltem, hogy van négy szerep: Harcos, Tolvaj, Vándor, Varázsló, ezeket kell elhelyezni a Gyenge-Átlag-Jó-Kiváló skálán. (Pap csak azért nincs, mert lefedhető a Harcos és Varázsló variálásával, míg a vadonra és világismeretre szerintem fontos fenntartani egy szerepet.)

A Harcos nyilván harcban jó, támadás és védekezés is dobható ezzel minden körben. Emellett Jónak választva ad +7/2d6 hp-t az alap 14-hez, Kiválóként ez +14/4d6

A Tolvaj a szokásos sunnyogós, ügyeskedő, civilizált környezetben magát jól feltaláló városi felderítő, helyismerettel, alvilági kapcsolatokkal. Kis DnD-izmus hogy a harci kezdeményezést mindenki a Tolvaj tulajdonsággal dobja, valamint támadásra is használható, ha meglepjük a célpontot.

A Vándor erdőjáró, felderítő, világjáró, széleskörű ismeretekkel (pl. növény- és állatismeret mellett ezzel dobunk nyelvekre, más kultúrákra, legendákra is, nem a varázslóval). Mivel sokat látott, tapasztalt és szívós, használható védekezésre, ha ismerős környezetben (jellemzően vadonban ugye) zajlik számára a harc, elsőnek választva pedig ad +7/2d6 hpt.

A mágikus hatások elleni védelmet mindenki a Varázsló tulajdonsággal dobja. Ahhoz, hogy maga is tudjon varázsolni, legalább Jónak kell választani, aki gyengének választja, az különösen sebezhető a mágiával szemben.

Ezek mellé mindenki választhat egy vagy két Előnyt, amit 3d6-on birtokol, ezek fedik le a népeket, fajokat, szakmákat, egyedi vonásokat. Ami nem fér bele a négy szerepbe, és nem volt elég fontos, hogy a játékos előnyt költsön rá, abban a karakter átlagos. Fejlődéskor a szerepek fejlesztése helyett lehet új előnyöket is felvenni 3d6-on, vagy a meglévőket növelni.

Valahogy így képzelem. A mágiáról van még egy elég illékony és homályos elképzelésem, azt még átgondolom, mielőtt leírnám.


Jónak tűnik! Nem a kedved akarom elvenni, de pont a mágiarendszert kitalálni lesz a legnehezebb..

 

Ezekkel a szerepekkel egyébként nagyon hasonlít az ötleted a barebones fantasy-ra (és modern verziójára a Covert ops-ra). Az ottani szerepek:

harcos (támadni, védekezni, ajtót betörni, rácsot kifeszíteni)

tolvaj (lopakodni, zárat feltörni, kártyatrükköt csinálni)

vándor (nem eltévedni, gyógyteát főzni, állatot szelidíteni, stb.)

tudós (történelem, nyelvismeret, bővebb tudás)

vezető (buzdítás, diplomácia, etikett, hazudozás)

pap (támadni-védekezni a szent fegyverrel, 1 varázslat/pap szint)

varázsló (2 varázslat/varázsló szint)

 

Talán ezt is érdemes lehet megnézni.

Van belőle magyar fordítás (nem olvastam, nekem az angol van meg):

 

http://lfg.hu/76241/rpg/barebones-fantasy-magyar-forditas/

 

ajánló

http://lfg.hu/60539/ismerteto/barebones-fantasy-fantasy-rpg-ritkan-jatszoknak/



wisp

wisp

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 183 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2018.03.12, 14:35

Lemaradt:

Ha csak egy valamit nézel meg, akkor a MiniSix-et mindenképp. (ha jól emlékszem 5K a maximum kocka, amit össze lehet hozni)

 

Meg fogom nézni újra. Azt hiszem, leginkább az zavart, hogy mindenre de mindenre (sebzés, sebtűrés, páncél sebzésfelfogása) dobni kellett benne, legalábbis így emlékszem. Viszont mivel a WaRP-al elég közel állnak egymáshoz, meg lehet próbálni összehozni egy ötvözetet a kettő előnyeiből. Az egyik elvetett ötletem a fejlődés árnyalására pl. pont az volt, hogy áthozom az 1d6=3x+1 felbontást. És nem csak ezt fogom átnyálazni az ötleteidből, pl. azóta belenéztem a Microlite-ba, és tényleg elég elegánsnak tűnik a maga kategóriájában. Amelyiket nem használom, abból lopni fogok, szóval semmi nem vész kárba :D



wisp

wisp

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 183 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2018.03.12, 14:12

Én leginkább az olyan D&D variánsokat szeretem, ahol egyáltalán nincsenek képzettségek/jártasságok :)

 

Ez nem azt jelenti, hogy a karakterek nem értenek semmihez, hanem az, hogy alapvetően kompetens figurák :)

 

 

Ha úgy nézzük, szerintem a WaRP is ilyen, csak ahelyett, hogy a tulajdonságok fix szempontok lennének (Erő, Ügyesség, etc), amihez változó értékeket rendelünk, mi választjuk ki, hogy mit tartunk fontosnak a karakterünk számára, és ezekhez a szempontokhoz rendelünk fix értékeket. Az én szememben a WaRP közelebb áll a tulajdonságalapú rendszerekhez, mint a képzettség alapúakhoz (utóbbi inkább nekem a SaWo, ahol hiába van d12-es Erőd, simán lehet d4-2-es Dobás képzettséged, ha nem költesz rá. WaRP-ban, ha valami illik a koncepciódba, abban jós eséllyel Jó vagy Kiváló leszel, ha nem, akkor is Átlagos) Valójában persze Leíró alapú játék, csak ez a fogalom szerintem még a kanyarban sem volt '92-ben :)

 

módosítók és célszámok: én nem nagyon szeretem a nehézséget és a célszámokat. Ebből a szempontból az Amber - Apocalypse World - korai D&D a szívem csücske. Mit jelent ez:

 

- ha egy kompetens személy valószínűleg megoldja, akkor automatikus a siker, nem dobunk

- ha egy kompetens személy is esélytelen, nem dobunk, mert automatikus bukó

- ha a siker esélye 50-50 kábé (nem egyértelmű, hogy sikerül vagy nem), akkor dobunk

 

Ezzel spórolok egy célszámot magamnak  :)

 

Mi a teendő automatikus bukás esetén? A játékos feladata úgy alakítani a környezetet, hogy a próbálkozás nehézsége lekerüljön a 50-50 vagy az automata siker kategóriába. (pl. falmászó felszereléssel auto siker felmászni a várfalon, felszerelés nélkül 50-50)

Ez is egy abszolút jogos hozzáállás, az AW pedig elég szimpatikus is a "ha sikert dobsz, akkor könnyű volt a feladat, ha félsikert, akkor nehéz, ha kudarcot, akkor túlbecsülted magad, tessék egy XP" megközelítésével. Viszont AW-ban nem nagyon tudsz előre kitalált modult sem mesélni, pont azért, mert azért játszol, hogy kiderüljön, mi történik. Szerintem ez két külön élmény, ami máshogy szórakoztató. Persze lehet úgy kalandot tervezni, hogy teszek egy-egy kihívást "ide-ide-és ide, aztán meglátjuk, hogy veszik őket" játék közben nem biztos, hogy minőségileg más élményt nyújt. A skála és a nagyobb felbontás képességek terén inkább hangulati dolog: ha Indie Jones-ról mintázom a karakterem, akkor ne bánjon már mindenki ugyan olyan jól az ostorral, akinek +3 az Ügyessége :)

 

 

Konkrétan WARP: én sokáig szemeztem vele, tök jó is, de egyetlen problémát találtam. Mint minden képzettségalapú rendszerben, a harci karakterek szinte megfoghatatlanok bunyóban, miközben a nem harci karakterek meg hullanak, mint a legyek. (azért szeretem a karakterosztályos játékokat, mert ott ez viszonylag ritka. Valamennyire a pap és a vaárzsló is meg tudja védeni magát)

Ezt játékból szűrted le? Csak mert az egyik dolog, amivel a WaRP engem lenyűgözött, hogy megcsinálta azt, amire én egész életemben nem találtam volna megoldást: elérte, hogy a nem harci leírók, mint az ügyes vagy erős, használhatóak legyenek harcban, de mégsem olyan jól, mint egy azonos értékű harci leíró (késharc, fénykard), méghozzá baromi elegánsan: előbbiek CSAK védekezésre vagy CSAK támadásra használhatóak ugyanabban a körben. Ha beviszel egy támadást ügyességből, akkor már nem védekezhetsz azzal a traital. A harci traitok ellenben értelemszerűen mindkettőt tudják. (Emiatt egyébként szerintem be is fér mindenkinek egy Jó harci trait, ha a kampány ezt megkívánja, ha meg nem olyan hangsúlyos, akkor el lehet lavírozni két Jó harcban is bevethető általános tarital) De akkor ezek szerint ez nem egyensúlyozza ki annyira a dolgot, mint olvasva képzeltem?

 

 

Ez nem biztos, hogy baj egyébként, de én jobban szeretem, ha van a játékban egy biztonsági szelep, hogy ne lehessen béna karaktert csinálni.

Hogy akkor valami konkrétat is írjak, én a fantasy konverzióra az egyik (kicsit old school hangulatú) megoldást úgy képzeltem, hogy van négy szerep: Harcos, Tolvaj, Vándor, Varázsló, ezeket kell elhelyezni a Gyenge-Átlag-Jó-Kiváló skálán. (Pap csak azért nincs, mert lefedhető a Harcos és Varázsló variálásával, míg a vadonra és világismeretre szerintem fontos fenntartani egy szerepet.)

A Harcos nyilván harcban jó, támadás és védekezés is dobható ezzel minden körben. Emellett Jónak választva ad +7/2d6 hp-t az alap 14-hez, Kiválóként ez +14/4d6

A Tolvaj a szokásos sunnyogós, ügyeskedő, civilizált környezetben magát jól feltaláló városi felderítő, helyismerettel, alvilági kapcsolatokkal. Kis DnD-izmus hogy a harci kezdeményezést mindenki a Tolvaj tulajdonsággal dobja, valamint támadásra is használható, ha meglepjük a célpontot.

A Vándor erdőjáró, felderítő, világjáró, széleskörű ismeretekkel (pl. növény- és állatismeret mellett ezzel dobunk nyelvekre, más kultúrákra, legendákra is, nem a varázslóval). Mivel sokat látott, tapasztalt és szívós, használható védekezésre, ha ismerős környezetben (jellemzően vadonban ugye) zajlik számára a harc, elsőnek választva pedig ad +7/2d6 hpt.

A mágikus hatások elleni védelmet mindenki a Varázsló tulajdonsággal dobja. Ahhoz, hogy maga is tudjon varázsolni, legalább Jónak kell választani, aki gyengének választja, az különösen sebezhető a mágiával szemben.

Ezek mellé mindenki választhat egy vagy két Előnyt, amit 3d6-on birtokol, ezek fedik le a népeket, fajokat, szakmákat, egyedi vonásokat. Ami nem fér bele a négy szerepbe, és nem volt elég fontos, hogy a játékos előnyt költsön rá, abban a karakter átlagos. Fejlődéskor a szerepek fejlesztése helyett lehet új előnyöket is felvenni 3d6-on, vagy a meglévőket növelni.

Valahogy így képzelem. A mágiáról van még egy elég illékony és homályos elképzelésem, azt még átgondolom, mielőtt leírnám.



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4856 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2018.03.12, 12:48

Köszönet a sok tippért, ezekből a Microlite és a Legend ami teljesen ismeretlen számomra, rájuk keresek. A többivel már foglalkoztam valamilyen mélységben (az összes DnD klónnal külön persze nem, de ott az alapok adottak), de megmondom őszintén, egyiknél sem volt meg az az érzés, mint a WaRP-nál, hogy jé, valaki négy évvel születésem előtt megalkotta a rendszert, amit egész életemben kerestem :D Persze a zero to hero életérzés visszaadására nem alkalmas, de az nem is cél, inkább valami low magic, viszont hősi stílusú fantasyt képzeltem, ahol a hősök induláskor már birtokolják tudásuk javát. Előnyének pedig pont azt látom, hogy mivel az alapmechanika és az erő/nehézség skála nagyon egyszerű és stabil alapokat ad, el is bírnak egy kis bonyolítást itt, egy kis vágást ott. DnD alapú játékokban pl. zavaró számomra, hogy külön skálán fejlődik a harci tudás, képzettségek és mentődobások (az egységes jártassábónusz volt szerintem az 5e legnagyobb húzása), így nem is szívesen nyúlnék a mechanikába, mert nem látom át, mit borít, ha variálok valamit.


 

Én leginkább az olyan D&D variánsokat szeretem, ahol egyáltalán nincsenek képzettségek/jártasságok :)

 

Ez nem azt jelenti, hogy a karakterek nem értenek semmihez, hanem az, hogy alapvetően kompetens figurák :)

 
 
 
 
 

Majd minden általános rendszernek van valami kis szépséghibája, pl. d6-ban túl nagyok a kockatartalékok és a célszámok, d100-nál általában módosítókkal oldják meg a nehézséget (szóval valójában nem is annyi % esélyed van) és nem, vagy nehézkesen kezelik a képzetlenséget, a Savage Worldsban túl sok a helyzeti módosító, stb. Félreértés ne essék, a fenti játékok mindegyikével szívesen játszanék, csak nem állnék neki valami sajátot fejlezteni hozzájuk, mivel számomra nem elég variábilisek. Eddig a WaRP volt az egyetlen rendszer, aminek az alapjaiban nem találtam kivetni valót, és emiatt könnyű szívvel variálhatok azzal, ami ezekre épül. Szóval ez csak olyan szerelemprojekt számomra (vagy még az sem, leírva valójában ez, és a DnD topicos hszem van belőle), inkább csak fantázia, mint olyasmi, amit egyszer mesélni fogok valakinek.

 

módosítók és célszámok: én nem nagyon szeretem a nehézséget és a célszámokat. Ebből a szempontból az Amber - Apocalypse World - korai D&D a szívem csücske. Mit jelent ez:

 

- ha egy kompetens személy valószínűleg megoldja, akkor automatikus a siker, nem dobunk

- ha egy kompetens személy is esélytelen, nem dobunk, mert automatikus bukó

- ha a siker esélye 50-50 kábé (nem egyértelmű, hogy sikerül vagy nem), akkor dobunk

 

Ezzel spórolok egy célszámot magamnak :)

 

Mi a teendő automatikus bukás esetén? A játékos feladata úgy alakítani a környezetet, hogy a próbálkozás nehézsége lekerüljön a 50-50 vagy az automata siker kategóriába. (pl. falmászó felszereléssel auto siker felmászni a várfalon, felszerelés nélkül 50-50)

 

 

kicsit érzékletesebb példákkal jól elmagyarázza ez a poszt, hogy mire gondoltam

http://udan-adan.blogspot.com/2015/06/on-not-having-skill-system.html

 

 

 

Konkrétan WARP: én sokáig szemeztem vele, tök jó is, de egyetlen problémát találtam. Mint minden képzettségalapú rendszerben, a harci karakterek szinte megfoghatatlanok bunyóban, miközben a nem harci karakterek meg hullanak, mint a legyek. (azért szeretem a karakterosztályos játékokat, mert ott ez viszonylag ritka. Valamennyire a pap és a vaárzsló is meg tudja védeni magát)

 

Ez nem biztos, hogy baj egyébként, de én jobban szeretem, ha van a játékban egy biztonsági szelep, hogy ne lehessen béna karaktert csinálni.

 

 

 

Ha csak egy valamit nézel meg, akkor a MiniSix-et mindenképp. (ha jól emlékszem 5K a maximum kocka, amit össze lehet hozni)

 


Módosította galu22: 2018.03.12, 12:51


wisp

wisp

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 183 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2018.03.12, 12:34

wisp, nem írnál egy magyar nyelvű ismertetőt a WaRP-ról? Úgy látom, ilyen még nem volt az lfg.hu szerepjátékismertetői között.

Hű, megpróbálhatok összedobni valamit, de igazából a rendszer legfontosabb jellemzőit szerintem Attila bemutatja az Over the Edge ismertetőjében: http://lfg.hu/7477/ismerteto/over-the-edge/ A WaRP ugyanis lényegében az Over the Edge világ nélküli, csupasz motorja, amit OGL alatt kiadtak a játék huszadik évfordulójára. Amiből talán profitálna is a közösség, az egy önmagában használható, magyar nyelvű kivonat az SRD szabályaiból (teljes értékű fordításra a korlátozott nyelvtudásommal én nem vállalkoznék). Egy Attiláénál részletesebb ismertetés már majdnem felérne ezzel, mivel nagyon egyszerű és absztrakt az egész :) Ez, bár nem vagyok jogi szaki, szerintem bele is fér az OGL kereteibe (meg aztán csak azt foglalnám össze magyarul, ami amúgy is ingyen leszedhető a netről:  www.atlas-games.com/warp/) szóval elvileg gond nélkül felkerülhetne az oldalra. Ami azt illeti, van egy megkezdett próbálkozásom, ami egyelőre a fontosabb kifejezések magyarítását tartalmazza, leginkább magamnak. Hacsak nem mondja azt valaki fordításban tényleg jártas, hogy megcsinálja profin, megpróbálhatom kibővíteni és vállalható állapotba hozni.


Módosította wisp: 2018.03.12, 12:40


Garaboncias

Garaboncias

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1135 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2018.03.12, 10:47

wisp, nem írnál egy magyar nyelvű ismertetőt a WaRP-ról? Úgy látom, ilyen még nem volt az lfg.hu szerepjátékismertetői között.



wisp

wisp

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 183 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2018.03.12, 09:51

@wisp:


(OFF)Ezt a gondolatmenetet (egyszerűsítés + egyediség) már párszor én is végigjászottam, de mindig oda lyukadtam ki, hogy nem éri meg.

Saját példa: én nagyon szeretem az OD&D azon tulajdonságát, hogy mindenki harcképessége 1d6 (csak a harcos minden szinten kap, a varázsló pedig csak páratlan szinteneken) ÉS hogy minden fegyver 1d6 HP-t sebez. Számomra ez a tökéletes rendszer, de még nem volt olyan játékosom, akinek ezt bevette volna a gyomra.
Többször elkezdtem már dolgozni az OD&D vonalon ismert fegyverbónuszokkal. (csatabárd +1 támadás pajzsok ellen, buzogány +1 támadás fém vértek ellen, stb.) Azonban mindig oda lyukadtam ki, hogy az alapvetően elegáns rendszer, ezekkel együtt már bonyolultabb és nehezebben kezelhető lett, mint ha csak egyszerűen többféle sebzést használtam volna. Elmorzsoltam pár könnycseppet, és jött a szokásos megoldás (tőr 1d4, buzogány 1d6, kétkezes kard 1d10, stb.).


Ezt a példát arra hoztam fel, hogy a WARP nagyon sok mindenre jó, modern kori nyomozós-akciójátékokhoz ideális. (ahol mindenkinek van egy fő profilja, de mellette mindenki sokrétű ismeretekkel - sok 2d6-tal - rendelkezik.) Ez nem véletlen, mert erre van kitalálva...
Viszont van egy olyan hátránya, hogy mint minden általános rendszert, keményen módosítani kell, ha a megcélzott hangulat nem ilyen. Ha ezt a munkát hajlandó vagy belefektetni, akkor minden rendben.
De ha gördülékeny, egyszerű low fantasy játékot szeretnél, vagy húsz rendszer biztosan van, amit direkt arra terveztek, csak az ingyenes rendszerek között. A teljesség igénye nélkül: miniSix, opend6, barebones fantasy, d&d klónok (swords&wizardry, lamentations of the flame princess, labyrinth lord, delving deeper, kazamaták és kompániák), gore (brp d100), microlite (purest essence szerintem a neked való), legend (ez mondjuk nem ingyenes, hanem 1$), openquest, stb.
Ha fantasy-t szeretnél egyszerűen, akkor a d20 alapon a microlite-ot vagy a KéK-et, d6 alapon a minisixet, d100 alapon a barebones fantasy-t ajánlanám.(/OFF)

Köszönet a sok tippért, ezekből a Microlite és a Legend ami teljesen ismeretlen számomra, rájuk keresek. A többivel már foglalkoztam valamilyen mélységben (az összes DnD klónnal külön persze nem, de ott az alapok adottak), de megmondom őszintén, egyiknél sem volt meg az az érzés, mint a WaRP-nál, hogy jé, valaki négy évvel születésem előtt megalkotta a rendszert, amit egész életemben kerestem :D Persze a zero to hero életérzés visszaadására nem alkalmas, de az nem is cél, inkább valami low magic, viszont hősi stílusú fantasyt képzeltem, ahol a hősök induláskor már birtokolják tudásuk javát. Előnyének pedig pont azt látom, hogy mivel az alapmechanika és az erő/nehézség skála nagyon egyszerű és stabil alapokat ad, el is bírnak egy kis bonyolítást itt, egy kis vágást ott. DnD alapú játékokban pl. zavaró számomra, hogy külön skálán fejlődik a harci tudás, képzettségek és mentődobások (az egységes jártassábónusz volt szerintem az 5e legnagyobb húzása), így nem is szívesen nyúlnék a mechanikába, mert nem látom át, mit borít, ha variálok valamit. Majd minden általános rendszernek van valami kis szépséghibája, pl. d6-ban túl nagyok a kockatartalékok és a célszámok, d100-nál általában módosítókkal oldják meg a nehézséget (szóval valójában nem is annyi % esélyed van) és nem, vagy nehézkesen kezelik a képzetlenséget, a Savage Worldsban túl sok a helyzeti módosító, stb. Félreértés ne essék, a fenti játékok mindegyikével szívesen játszanék, csak nem állnék neki valami sajátot fejlezteni hozzájuk, mivel számomra nem elég variábilisek. Eddig a WaRP volt az egyetlen rendszer, aminek az alapjaiban nem találtam kivetni valót, és emiatt könnyű szívvel variálhatok azzal, ami ezekre épül. Szóval ez csak olyan szerelemprojekt számomra (vagy még az sem, leírva valójában ez, és a DnD topicos hszem van belőle), inkább csak fantázia, mint olyasmi, amit egyszer mesélni fogok valakinek.

monguz

monguz

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 164 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2018.02.02, 07:16

Sziasztok, saját, számítógépen játszható szöveges szerepjátékhoz keresek írói vénával rendelkező személyeket. Részletek levelezés útján. goldennorbert@gmail.com

Módosította monguz: 2018.02.02, 07:18


galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4856 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2016.12.13, 09:24

Egyébként azért kezdtem el ezen gondolkodni, mert a Castle Falkenstein alapötlete tetszik, de maga a mechanika eléggé átgondolatlan.
- mindenki mindig bedobja az összes lapját (mert mindig négy lapig kell kiegészíteni)
- nem jó, hogy a trompf teljes értéken számít (2-15) a nem trompf pedig egynek
- nem jó, hogy leíró (nehéz, hősies, edzett) tulajdonságok és célszámok vannak, amiket rögtön, fejben kell átváltani



A megoldást a "Shadows over Sol" szolgáltatja. Tehát:

- alapképességek 1-5 közt

- alapképességek megfeleltetve egy színnek (fizikum-treff, merészség-kor, tudás-pikk, pimaszság-káró)

- a játékosok kapnak 5 kártyát kézbe a játék elején


- Képzettségpróba: alapképesség + képzettség + kártyahúzás vs. célszám



kártyák értéke:
A,2,3,4,5,6,7,8,9,10 - egytol tízig
J - +1, húzz még egy lapot, és add hozzá azt is
Q - +2, húzz még egy lapot és add hozzá
K - +3 húzz még egy lapot és add hozzá
Dzsóker - a képességpróba balsiker DE a játékos kiegészítheti a kézben tartott lapjait ötre


Speciális: ha a próbakor felcsapott kártya trompf (treffet csapunk fel fizikum próbára) akkor felcsaphatunk még egyet, és a ketto közül a magasabb érték számít.


A legrosszabb húzás: két rossz színu bubi (2) vagy a rossz színu kettes (2)

A legjobb húzás: trompf király, majd egy tizes (összérték 13)

Átlag: a legkisebb lap a kettes, a legnagyobb a tízes. A "középső lap" a hatos, de nem ez lesz a várható érték a figurás lapok, és a trompfok miatti két lapból választás miatt.

Tehát a "húzható érték" 2-13 közé esik, az átlag (nem számoltam ki) 7-8 körül.

Érdekesség (?) hogy ha a JK-k visszatartják kézben a kilenceseket, tizeseket, akkor a talonból ezeket nem tudják felhúzni :)



Kézben tartott lapok:
kicserélheto az ellenfél vagy a saját lapunk. (nem trompf, alacsony lapot az ellenfélnek, trompfot vagy magas lapot magunknak érdemes)
A kezet nem lehet kiegészíteni, csak ha dzsókert húzunk!!!!!






Mindenképp magyar kártyával akartam megoldani, de egyszerűen kevés a 32 lap :(

WCB

WCB

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 459 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2016.12.12, 20:25

Mi legyen a dámával és a királlyal? Elsőre a balsiker/siker ugrott be, de ahhoz túl gyakori (1/12). Talán működne az, hogy Q= "húzz újat, vondd le az összegből" K= "húzz újat, add hozzá ezt is"

Behozhatnak a próba sikerétől független pozitív, vagy negatív komplikációkat. Vagy csak az azonos színű Q+K adna együtt valami nagyobb bónuszt, vagy azonnali sikert, külön nem érnének semmit, így lehet gyűjtögetni :)



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4856 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2016.12.12, 12:25


Melyik tetszik jobban?


A
- a karakterek alapképességei számokkal megadva, 1-5 közt, az átlagos 2
- a karakterek képzettségei (vagy hivatásai) szintén számszerűsítve, az átlag 2
- átlagos célszám 9
- a karakterek kapnak két lapot a játék elején

véletlen generálás franciakártyával:
A,2,3,4,5,6,7,8,9,10 - d10 dobás helyettesítésére
J - újat húzol, a bubit elteszed, eldobva kérhetsz új lapot
Q - ?
K - ?
Joker - eldobod, újrakeverjük a dobópaklit

A játék elején kapott lapokat ki lehet cserélni húzott lapokra. Alacsony értékűt az ellenfélére, magas értékűt saját rossz lap helyett felhasználva.

Példa:
van nálunk egy kilences és egy hármas. Az ellenfél megtámad minket, tizest húz. A tizest eldobjuk, betesszük a helyére a hármasunkat, és így már nem talál el. A kezünkben már csak a kilences marad.

Mi legyen a dámával és a királlyal? Elsőre a balsiker/siker ugrott be, de ahhoz túl gyakori (1/12). Talán működne az, hogy Q= "húzz újat, vondd le az összegből" K= "húzz újat, add hozzá ezt is"




B
- a karakterek alapképességei színek szerint: fizikum (makk) mersz (piros) tudás (zöld) sziporkázás (tök)
- a karakterek alapképességei szintekben: rossz, átlag, edzett, menő

- a karaktereket 6 kártyát kapnak a játék elején, minden konfliktus után egyet húzhatnak (hogy ne dobják be az összeset minden alkalommal)

- megfelelő szín: fizikai próbára makkot dobni. (nem megfelelő: fizikai próbára nem makkot dobni)


próbák:
Ha a karakternek magasabb az alapképessége, mint a próba nehézsége, akkor sikeres. (átlagos fizikum, de a próba könnyű, edzett fizikum, de közepes próba)

HA alacsonyabb (rossz képesség vs. átlag próba), akkor tehet le lapot:
- nem megfelelő, számos lap (7,8,9,10) +1 szinttel növeli a képességét a próba idejére
- nem megfelelő, figurás lap (A,F,K,Á) +2 szint
- megfelelő, számos lap +2 szint
- megfelelő, figurás lap +3 szint

Több lap is dobható, de csak egy húzható!


Elképzelhető, hogy a könnyebb összevethetőség kedvéért érdemes számszerűsíteni a dolgokat. Így az alapképességek: 1,2,3,4, nehézségek: 2,4,6,8, lapok: 1,2,3



Nekem a B) szimpatikusabb, viszont biztos van benne hiba, amit nem látok. Illetve hogyan lehetne betenni a képzettségeket vagy hivatásokat? Talán növelhetnék a képzességet +1el...

Urban

Urban

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1557 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2015.01.17, 08:14

Elvileg a játékos választ az opciók közül, de nincs bőségesen kifejtve, sokféle értelmezés lehetséges.

Számomra ez azt az érzést is jól visszaadja, ahogy a stressz hatására fogynak a választási lehetőségeid.



Kashuka

Kashuka

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 165 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2015.01.16, 11:25

Hello!

szabadid: nagyon köszön az Unknown Armies ajánlását! Sikerült odáig jutnom hogy beleolvassak, és pont azt a felbontást, bonyolultságot használja ami nekem is kell. Az Unnaturalt valószínűleg kiveszem (alapvetően nem misztikus-zombis játék a terv), illetve a zombiknak (" Rising Dead - Unn. lvl. 7 ") új helyet kell találnom, ebben a történetben nem olyan sokkoló az n+1-ikbe belefutni, mint egy rejtőző misztikus világ esetén.

Egy kérdésem viszont támadt: a rontott próbánál a Fight-Flight-Freeze reakció-hármas közül mi alapján választ a mesélő/játékos? Végiggondolják a helyzetet és ami logikus? Kidobják d6-al? Van rá valami szabály a könyvben? (Elnézést ha van csak nem olvastam el - az egész rendszert nem igazán néztem meg, így is elég idő volt átrágnom magam a relevánsnak tűnő fejezeteken.)

Üdv.
Kashuka


Módosította Kashuka: 2015.01.16, 11:25


cobra

cobra

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 116 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2015.01.11, 20:56

Sziasztok!

Talán érdekel valakit, feltöltöttem az oldalra "Katakombák, kalandok" című szerepjátékomat, amely a Dungeon World szerepjátéknak átdolgozása. Leegyszerűsítettem, faragtam belőle, és pár dolgot átírtam. Akit érdekel, nyugodtan töltse le.

A kérdéseket pedig felém nyugodtan lehet küldeni, ha lenne.

Köszönöm!


Gratula! Szvsz jól sikerült rendszer, bár a fajok mintha kissé gyorsan le lettek volna tudva. De összeségében nagyon jó!

BePe

BePe

    Admin

  • Admin
  • 4652 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2015.01.09, 05:24

 

Még mindig nem engedi a letöltést, a linken keresztül sem. Csak a karakterlap tölthető le

 

Úg látszik, hogy admin még nem hagyta jóvá.. :(

 

 

Mar igen.



matzi1986

matzi1986

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 347 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2015.01.07, 16:48

Még mindig nem engedi a letöltést, a linken keresztül sem. Csak a karakterlap tölthető le

 

Úg látszik, hogy admin még nem hagyta jóvá.. :(



cobra

cobra

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 116 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2015.01.07, 15:51

Még mindig nem engedi a letöltést, a linken keresztül sem. Csak a karakterlap tölthető le


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]