Ugrás tartalomhoz


Fotó

Fejlesztés Workshop


  • Válasz írásához lépj be
1171 hozzászólás érkezett eddig

Garaboncias

Garaboncias

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 938 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.03.12, 10:47

wisp, nem írnál egy magyar nyelvű ismertetőt a WaRP-ról? Úgy látom, ilyen még nem volt az lfg.hu szerepjátékismertetői között.



wisp

wisp

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 78 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.03.12, 09:51

@wisp:


(OFF)Ezt a gondolatmenetet (egyszerűsítés + egyediség) már párszor én is végigjászottam, de mindig oda lyukadtam ki, hogy nem éri meg.

Saját példa: én nagyon szeretem az OD&D azon tulajdonságát, hogy mindenki harcképessége 1d6 (csak a harcos minden szinten kap, a varázsló pedig csak páratlan szinteneken) ÉS hogy minden fegyver 1d6 HP-t sebez. Számomra ez a tökéletes rendszer, de még nem volt olyan játékosom, akinek ezt bevette volna a gyomra.
Többször elkezdtem már dolgozni az OD&D vonalon ismert fegyverbónuszokkal. (csatabárd +1 támadás pajzsok ellen, buzogány +1 támadás fém vértek ellen, stb.) Azonban mindig oda lyukadtam ki, hogy az alapvetően elegáns rendszer, ezekkel együtt már bonyolultabb és nehezebben kezelhető lett, mint ha csak egyszerűen többféle sebzést használtam volna. Elmorzsoltam pár könnycseppet, és jött a szokásos megoldás (tőr 1d4, buzogány 1d6, kétkezes kard 1d10, stb.).


Ezt a példát arra hoztam fel, hogy a WARP nagyon sok mindenre jó, modern kori nyomozós-akciójátékokhoz ideális. (ahol mindenkinek van egy fő profilja, de mellette mindenki sokrétű ismeretekkel - sok 2d6-tal - rendelkezik.) Ez nem véletlen, mert erre van kitalálva...
Viszont van egy olyan hátránya, hogy mint minden általános rendszert, keményen módosítani kell, ha a megcélzott hangulat nem ilyen. Ha ezt a munkát hajlandó vagy belefektetni, akkor minden rendben.
De ha gördülékeny, egyszerű low fantasy játékot szeretnél, vagy húsz rendszer biztosan van, amit direkt arra terveztek, csak az ingyenes rendszerek között. A teljesség igénye nélkül: miniSix, opend6, barebones fantasy, d&d klónok (swords&wizardry, lamentations of the flame princess, labyrinth lord, delving deeper, kazamaták és kompániák), gore (brp d100), microlite (purest essence szerintem a neked való), legend (ez mondjuk nem ingyenes, hanem 1$), openquest, stb.
Ha fantasy-t szeretnél egyszerűen, akkor a d20 alapon a microlite-ot vagy a KéK-et, d6 alapon a minisixet, d100 alapon a barebones fantasy-t ajánlanám.(/OFF)

Köszönet a sok tippért, ezekből a Microlite és a Legend ami teljesen ismeretlen számomra, rájuk keresek. A többivel már foglalkoztam valamilyen mélységben (az összes DnD klónnal külön persze nem, de ott az alapok adottak), de megmondom őszintén, egyiknél sem volt meg az az érzés, mint a WaRP-nál, hogy jé, valaki négy évvel születésem előtt megalkotta a rendszert, amit egész életemben kerestem :D Persze a zero to hero életérzés visszaadására nem alkalmas, de az nem is cél, inkább valami low magic, viszont hősi stílusú fantasyt képzeltem, ahol a hősök induláskor már birtokolják tudásuk javát. Előnyének pedig pont azt látom, hogy mivel az alapmechanika és az erő/nehézség skála nagyon egyszerű és stabil alapokat ad, el is bírnak egy kis bonyolítást itt, egy kis vágást ott. DnD alapú játékokban pl. zavaró számomra, hogy külön skálán fejlődik a harci tudás, képzettségek és mentődobások (az egységes jártassábónusz volt szerintem az 5e legnagyobb húzása), így nem is szívesen nyúlnék a mechanikába, mert nem látom át, mit borít, ha variálok valamit. Majd minden általános rendszernek van valami kis szépséghibája, pl. d6-ban túl nagyok a kockatartalékok és a célszámok, d100-nál általában módosítókkal oldják meg a nehézséget (szóval valójában nem is annyi % esélyed van) és nem, vagy nehézkesen kezelik a képzetlenséget, a Savage Worldsban túl sok a helyzeti módosító, stb. Félreértés ne essék, a fenti játékok mindegyikével szívesen játszanék, csak nem állnék neki valami sajátot fejlezteni hozzájuk, mivel számomra nem elég variábilisek. Eddig a WaRP volt az egyetlen rendszer, aminek az alapjaiban nem találtam kivetni valót, és emiatt könnyű szívvel variálhatok azzal, ami ezekre épül. Szóval ez csak olyan szerelemprojekt számomra (vagy még az sem, leírva valójában ez, és a DnD topicos hszem van belőle), inkább csak fantázia, mint olyasmi, amit egyszer mesélni fogok valakinek.

monguz

monguz

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 164 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.02.02, 07:16

Sziasztok, saját, számítógépen játszható szöveges szerepjátékhoz keresek írói vénával rendelkező személyeket. Részletek levelezés útján. goldennorbert@gmail.com

Módosította monguz: 2018.02.02, 07:18


galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4686 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.12.13, 09:24

Egyébként azért kezdtem el ezen gondolkodni, mert a Castle Falkenstein alapötlete tetszik, de maga a mechanika eléggé átgondolatlan.
- mindenki mindig bedobja az összes lapját (mert mindig négy lapig kell kiegészíteni)
- nem jó, hogy a trompf teljes értéken számít (2-15) a nem trompf pedig egynek
- nem jó, hogy leíró (nehéz, hősies, edzett) tulajdonságok és célszámok vannak, amiket rögtön, fejben kell átváltani



A megoldást a "Shadows over Sol" szolgáltatja. Tehát:

- alapképességek 1-5 közt

- alapképességek megfeleltetve egy színnek (fizikum-treff, merészség-kor, tudás-pikk, pimaszság-káró)

- a játékosok kapnak 5 kártyát kézbe a játék elején


- Képzettségpróba: alapképesség + képzettség + kártyahúzás vs. célszám



kártyák értéke:
A,2,3,4,5,6,7,8,9,10 - egytol tízig
J - +1, húzz még egy lapot, és add hozzá azt is
Q - +2, húzz még egy lapot és add hozzá
K - +3 húzz még egy lapot és add hozzá
Dzsóker - a képességpróba balsiker DE a játékos kiegészítheti a kézben tartott lapjait ötre


Speciális: ha a próbakor felcsapott kártya trompf (treffet csapunk fel fizikum próbára) akkor felcsaphatunk még egyet, és a ketto közül a magasabb érték számít.


A legrosszabb húzás: két rossz színu bubi (2) vagy a rossz színu kettes (2)

A legjobb húzás: trompf király, majd egy tizes (összérték 13)

Átlag: a legkisebb lap a kettes, a legnagyobb a tízes. A "középső lap" a hatos, de nem ez lesz a várható érték a figurás lapok, és a trompfok miatti két lapból választás miatt.

Tehát a "húzható érték" 2-13 közé esik, az átlag (nem számoltam ki) 7-8 körül.

Érdekesség (?) hogy ha a JK-k visszatartják kézben a kilenceseket, tizeseket, akkor a talonból ezeket nem tudják felhúzni :)



Kézben tartott lapok:
kicserélheto az ellenfél vagy a saját lapunk. (nem trompf, alacsony lapot az ellenfélnek, trompfot vagy magas lapot magunknak érdemes)
A kezet nem lehet kiegészíteni, csak ha dzsókert húzunk!!!!!






Mindenképp magyar kártyával akartam megoldani, de egyszerűen kevés a 32 lap :(

WCB

WCB

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 452 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.12.12, 20:25

Mi legyen a dámával és a királlyal? Elsőre a balsiker/siker ugrott be, de ahhoz túl gyakori (1/12). Talán működne az, hogy Q= "húzz újat, vondd le az összegből" K= "húzz újat, add hozzá ezt is"

Behozhatnak a próba sikerétől független pozitív, vagy negatív komplikációkat. Vagy csak az azonos színű Q+K adna együtt valami nagyobb bónuszt, vagy azonnali sikert, külön nem érnének semmit, így lehet gyűjtögetni :)



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4686 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.12.12, 12:25


Melyik tetszik jobban?


A
- a karakterek alapképességei számokkal megadva, 1-5 közt, az átlagos 2
- a karakterek képzettségei (vagy hivatásai) szintén számszerűsítve, az átlag 2
- átlagos célszám 9
- a karakterek kapnak két lapot a játék elején

véletlen generálás franciakártyával:
A,2,3,4,5,6,7,8,9,10 - d10 dobás helyettesítésére
J - újat húzol, a bubit elteszed, eldobva kérhetsz új lapot
Q - ?
K - ?
Joker - eldobod, újrakeverjük a dobópaklit

A játék elején kapott lapokat ki lehet cserélni húzott lapokra. Alacsony értékűt az ellenfélére, magas értékűt saját rossz lap helyett felhasználva.

Példa:
van nálunk egy kilences és egy hármas. Az ellenfél megtámad minket, tizest húz. A tizest eldobjuk, betesszük a helyére a hármasunkat, és így már nem talál el. A kezünkben már csak a kilences marad.

Mi legyen a dámával és a királlyal? Elsőre a balsiker/siker ugrott be, de ahhoz túl gyakori (1/12). Talán működne az, hogy Q= "húzz újat, vondd le az összegből" K= "húzz újat, add hozzá ezt is"




B
- a karakterek alapképességei színek szerint: fizikum (makk) mersz (piros) tudás (zöld) sziporkázás (tök)
- a karakterek alapképességei szintekben: rossz, átlag, edzett, menő

- a karaktereket 6 kártyát kapnak a játék elején, minden konfliktus után egyet húzhatnak (hogy ne dobják be az összeset minden alkalommal)

- megfelelő szín: fizikai próbára makkot dobni. (nem megfelelő: fizikai próbára nem makkot dobni)


próbák:
Ha a karakternek magasabb az alapképessége, mint a próba nehézsége, akkor sikeres. (átlagos fizikum, de a próba könnyű, edzett fizikum, de közepes próba)

HA alacsonyabb (rossz képesség vs. átlag próba), akkor tehet le lapot:
- nem megfelelő, számos lap (7,8,9,10) +1 szinttel növeli a képességét a próba idejére
- nem megfelelő, figurás lap (A,F,K,Á) +2 szint
- megfelelő, számos lap +2 szint
- megfelelő, figurás lap +3 szint

Több lap is dobható, de csak egy húzható!


Elképzelhető, hogy a könnyebb összevethetőség kedvéért érdemes számszerűsíteni a dolgokat. Így az alapképességek: 1,2,3,4, nehézségek: 2,4,6,8, lapok: 1,2,3



Nekem a B) szimpatikusabb, viszont biztos van benne hiba, amit nem látok. Illetve hogyan lehetne betenni a képzettségeket vagy hivatásokat? Talán növelhetnék a képzességet +1el...

Urban

Urban

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1556 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.01.17, 08:14

Elvileg a játékos választ az opciók közül, de nincs bőségesen kifejtve, sokféle értelmezés lehetséges.

Számomra ez azt az érzést is jól visszaadja, ahogy a stressz hatására fogynak a választási lehetőségeid.



Kashuka

Kashuka

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 160 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.01.16, 11:25

Hello!

szabadid: nagyon köszön az Unknown Armies ajánlását! Sikerült odáig jutnom hogy beleolvassak, és pont azt a felbontást, bonyolultságot használja ami nekem is kell. Az Unnaturalt valószínűleg kiveszem (alapvetően nem misztikus-zombis játék a terv), illetve a zombiknak (" Rising Dead - Unn. lvl. 7 ") új helyet kell találnom, ebben a történetben nem olyan sokkoló az n+1-ikbe belefutni, mint egy rejtőző misztikus világ esetén.

Egy kérdésem viszont támadt: a rontott próbánál a Fight-Flight-Freeze reakció-hármas közül mi alapján választ a mesélő/játékos? Végiggondolják a helyzetet és ami logikus? Kidobják d6-al? Van rá valami szabály a könyvben? (Elnézést ha van csak nem olvastam el - az egész rendszert nem igazán néztem meg, így is elég idő volt átrágnom magam a relevánsnak tűnő fejezeteken.)

Üdv.
Kashuka


Módosította Kashuka: 2015.01.16, 11:25


cobra

cobra

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 110 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.01.11, 20:56

Sziasztok!

Talán érdekel valakit, feltöltöttem az oldalra "Katakombák, kalandok" című szerepjátékomat, amely a Dungeon World szerepjátéknak átdolgozása. Leegyszerűsítettem, faragtam belőle, és pár dolgot átírtam. Akit érdekel, nyugodtan töltse le.

A kérdéseket pedig felém nyugodtan lehet küldeni, ha lenne.

Köszönöm!


Gratula! Szvsz jól sikerült rendszer, bár a fajok mintha kissé gyorsan le lettek volna tudva. De összeségében nagyon jó!

BePe

BePe

    Admin

  • Admin
  • 4636 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.01.09, 05:24

 

Még mindig nem engedi a letöltést, a linken keresztül sem. Csak a karakterlap tölthető le

 

Úg látszik, hogy admin még nem hagyta jóvá.. :(

 

 

Mar igen.



matzi1986

matzi1986

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 306 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.01.07, 16:48

Még mindig nem engedi a letöltést, a linken keresztül sem. Csak a karakterlap tölthető le

 

Úg látszik, hogy admin még nem hagyta jóvá.. :(



cobra

cobra

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 110 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.01.07, 15:51

Még mindig nem engedi a letöltést, a linken keresztül sem. Csak a karakterlap tölthető le

matzi1986

matzi1986

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 306 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.01.07, 13:25

 

Sziasztok!

Akit érdekel, nyugodtan töltse le.

Köszönöm!

 

ŐÖőöoo... honnan?
 

 

Ajjaj, úgy látszik a feltöltés valamiért nem sikerült, de most javítottam, már elérhető.

 

Természetesen innen az oldalról tölthető. Adok egy linket:

 

http://lfg.hu/forum/index.php/files/file/520-katakombak-kalandok-szerepjatek/

 

és itt a karakterlap:

 

http://lfg.hu/forum/index.php/files/file/519-katakombak-kalandok-karakterlap/


Módosította matzi1986: 2015.01.07, 13:31


Ratface

Ratface

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 272 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.01.07, 11:32

Sziasztok!

Akit érdekel, nyugodtan töltse le.

Köszönöm!

 

ŐÖőöoo... honnan?
 



matzi1986

matzi1986

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 306 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.01.06, 19:31

Sziasztok!

 

Talán érdekel valakit, feltöltöttem az oldalra "Katakombák, kalandok" című szerepjátékomat, amely a Dungeon World szerepjátéknak átdolgozása. Leegyszerűsítettem, faragtam belőle, és pár dolgot átírtam. Akit érdekel, nyugodtan töltse le.

 

A kérdéseket pedig felém nyugodtan lehet küldeni, ha lenne.

 

Köszönöm!



Kashuka

Kashuka

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 160 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.01.05, 10:14

Urban: köszönöm a tanácsot! Az LFX-et már most is használom, mindenképp oda akartam bedobni tesztelésre!
Azt hiszem a harcrendszerből már lesz lassan valami, egy nagyon gyors ~egy órás tesztelés talán elég is lesz neki.



Urban

Urban

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1556 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.12.25, 18:54

Kashuka: amint egy összefüggő része egyben lesz a rendszernek, szerintem azonnal teszteld le LFX-en. Alapvető tervezői hiba visszajelzés nélkül várni addig, amíg "kész" lesz a játék. Ha ráérek, én benne leszek!



Kashuka

Kashuka

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 160 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.12.17, 11:43

[ Kockák ]

Amit még kitaláltam az a dobáskód, bár egyelőre tesztelés nélkül nem tudom mennyire fogja a céljaimat szolgálni. Alapvetően két célom van vele:
- Legyen gyorsan számolható, értelmezhető - ennél fogva könnyeddé és pörgőssé téve a rendszert. Se nagy számokat ne kelljen összeadnia a játkosnak, se hosszasan ne kelljen elemezgetnie a kigurított kockák összességét.
- Kellően széles értékkészletet engedjen meg ahhoz, hogy a karkaterek képességei változatosan hangolhatóak legyenek, ugyanakkor maradjon a halandóság talaján: bár van aki határozottan erősebb, okosabb, jobban ért az adott szakmához, ha a feladat emberileg megoldható, akkor kis esélyt mindenki kap, a profi csak a biztonság nyugalmát kapja meg.

Erre végülis egy dice-pool-os megoldást választottam. Az általam leginkább ismert ilyen rendszer a régi Vampire, amin jól ki is domborodnak azok a hibák, amiket ki akartam küszöbölni a módszer kapcsán: a rengeteg kockával, célszámra dobott próba aminél a sikeres kockák száma is meghatározó, nagyon nagy szórással máködik. Bár egyértelmáen nőnek az esélyei a karakternek a magasabb értékekkel, egyáltalán nem bízhatja rá magát nyugodt szívvel a legjobb dobásaira sem.
Ezen túl alkalmazta még az 1-es szabályát is, a jellegzetes, szélsőséges érték miatti kritikus sikertelenséget. A V. rendszerében egyszerű valószínűségi okokból több kockával több 1-esre van esélyed, ami le is von az egyébként is bizonytalan sikereidből, ráadásul könnyen balsiker is lehet miatta.
Az utolsó nagy hiba, amit a fenti célkitűzéseim alapján felrónék neki, az a kockáék mennyiségének kezelhetetlensége: végig kell nézni mind az 5-10 dobótestet, és összehasonlítani egy fejben tartott célszámmal. Nem egy asztrofizikai vizsgafeladat hogy ne lehetne megoldani, de akkor is kényelmetlenül megakasztja a játékot.

Így jutottam az alábbi ötlethez, amit aztán szeretnék a használhatóságig csiszolni. A használt dobókocka oldalszámát valószínűleg csak kikísérletezni érdemes.
Egy-egy dobásnál van egy alapérték amit a játékos használ (tulajdonság/képzettség+módosítók), illetve egy célszám (adott+módosítók). A játékos annyi kockával dob, amennyi az alapértéke, majd ezek közül kiválasztja a legnagyobbat. Ezt hasonlítja össze a célszámmal, ha fölédobott, sikerült. Nem vagyok benne biztos hogy ez lesz a jó számítási mód a sikerszintekre, de egylőre úgy tervezem, a kettő különbsége adja majd meg.
A maximum-kiválasztára azért esett a választásom, mert szerintem ez az a művelet, amit nagy, akár 5-10 kockával dobva is gyorsan, intuitívan el tud végezni az ember. Rápillant a lent lévő értékekre, és egyből meg tudja mondani, melyik a legnagyobb.
Ezen túl arra számítok, hogy így a kisebb-nagyobb értékekkel megfelelő lesz a sikerélményük a játékosoknak. Sajnos ez tényleg az a része a játéknak, amiről teszt nélkül nehezen lehet komoly véleményt formálni.

Remélem nem lett túl ijesztően terjengős ez a kétfelvonásos pillanatkép a dologról, előre köszönet mindenkinek aki vette a fáradtságot és elolvasta, pláne ha még egy konstruktív véleménnyel is megkoronázza tettét! :D

Üdv.
Kashuka



Kashuka

Kashuka

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 160 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.12.17, 11:35

szabadid, Urban, köszönöm a segítséget!

Az Unknown Armies-ra sajnos nem sikerült egy pillantást sem vetnem, de megjegyeztem, ha elém kerül mindenképp belenézek.

A 'The Regiment' stresszabálya egyáltalán nem tetszik, bár a három konkrét opció még tetszetős, de a beixelgetés miatt a végén ha pl. a Pánikot már bejátszotta a karakter, akkor a következő, hasonló sokknál már mindenképp a másik kettőből kell választania hatást, bármennyire is a Pánik lenne a leglogikusabb.
A másik amit a témában már elvetettem, a Cthulhu (régi d100) rendszere: az Épelme szabályok csak egy egyre gyorsuló zuhanást generálnak, nem igazán viszik előre a játékot, hangulatában sem.
Ellenben ami teszett a Regiemntben, az a harcrendszere: az, hogy nem csak az "eltatláltad, sebeztél" sikeropció van, hanem pozícióbeli, környezetbeli, morálbeli javulásokat is lehet "vásárolni" egy jó lövésért.

Viszont külön köszönet a Leon ajánlásáért! Két érték is megtetszett a hozzá tartozó mechanizmussal:

A Remény pontban az tetszik, hogy a menedék elhagyásakor automatikusan kap a játékos, amit a jó hangulattal lehet feljebb húzni.
Ezt úgy akarom átültetni (ha megengeded, ugynezzelezzel az elnevezéssel - szerintem nagyon találó lett :) ), hogy az 1 potnos kezdés a tábortűz mellett, kis csapattal, őrséggel de azért rettegve átaludt pihenő után jár. Ezt lehet boostolni jól szervezett közösséggel, épületekkel, karizmatikus vezetőkkel. Bizonyos in-game csapások morálromboló hatásának a jelzésére is jól használható, járványok, éhínség idején biza bünti-Reménnyel indulnak útra a karakterek.
Felhasználni a WH-s Sorspontokhoz hasonlóan akarom: újradobásra, végzetes következmények mérséklésére.

A másik az Adrenalin - ennél az a mechanizmus tetszett meg, ahogy a jó dobásokat lehet arra is használni, hogy felpörögjön a karakter. Ráadásul kézreesik, ha agresszív, pörgős karakterek rendszerbeli előnyeit akarjuk modellezni a harci "képzettségeken" kívül is.
Még nem találtam ki, pontosan milyen mechanizmust szánok neki: felmerült a célszám módosítás, a fentebb is említett újradobás (ez esetben a Remény mást kapna), plusz kockát adhat, esetleg bónusz "sikerszinteket" lehetne venni belőle - ennek eldöntéséhez már szükségem van a kész dobás-rendszeremre.

A közösség- ill. menedéképítést mindenképp bevenném bár a nálad látott megoldás elég nagy absztrakciójú (nem mintha hibája lenne: az egész rendszered erről szól), így nem igazán ihletett meg.
Az biztos hogy én is valami kör-elosztású "építkezést" fogok alkalmazni. Egységnek 1-2 hétnyi időt tervezek, ebbe egy több napig elhúzódó kaland is beilleszthető.
Az "építkezés" menetére sikerszintgyűjtő dobássorozatot alkalmaznék, hogy lehessen apró előnyöket adni rá, ne db-ra emelkedjen a tét pl. egy talenttel (alapból 1/kör, ha felveszed a talentet az +1, így igazából megdupláztad a kapacitást).
A jó felszerelés (kirámoltuk az építészeti nagykert), a szaktudás is bónuszokat adnak erre.

 

A túléléssel kapcsolatos problémák is ezen 2-hetes szinten lennének kezelve, ekkor dobnak közösségként betegség, éhezés, lázadás, a zombik nyomása "ellen".

A történet felépítését egyébként úgy képzelem el, hogy a csoport sorsát ezen a nagy léptéken meséljük el, amit a karakterek időszakos, rövid akciói szakítanak meg, amiket a külvilágba tesznek meg kritikus célok elérése érdekében. Ez in-game vagy egy hosszabb, "világmentős" történetszálat visz tovább, vagy gyakorlatilag bónuszt szerez valamelyik tábor-körönkénti dobáshoz. Pl.: " - Az előző felderítéseteken láttatok egy gyógyszertárat Ha következő akcióként kirámoljátok, sima ügy lesz a közegészség-dobás".
A rontott zombi-dobásokkor is egy ilyen "zoom-in", E/1-es akcióban kell visszaverniük a betörő hordát.

 

(folyt. köv. a dobáskóddal)

Üdv.
Kashuka


Módosította Kashuka: 2014.12.17, 11:41


nornwarrior

nornwarrior

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 278 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.12.14, 18:00

nos: mostanában nagy hatást tett rám: Supercrew, Hero 8, és Freestyle Adventure Storytelling Game, 

Hirtelen született is 3 új RPG-szabályzat :) 

 

A Sword & Shield OSR-re hamarosan rákattanok, érzem. A Searchers of the unknown-t lefordítottam már. (nem rossz, van szuperhősös version is)

 

A Hold úrnő JÓ, de az a Kulcs ( a játékbeli terminus) nem CÉL akart lenni? 

amúgy én most már úgy képzelem el a mikrojátékot mint az Úrnőset.  

 

kábé ennyik a gondolataim !

 

 




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]