Ugrás tartalomhoz


Fotó

Changeling the Lost


  • Válasz írásához lépj be
470 hozzászólás érkezett eddig

Olman

Olman

    Magiszter

  • Fórumita
  • 2428 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.24, 12:09


2) Tapasztalati pontok. Mivel tudom (rutin...), hogy nem szabad túl sok játékra terveznem, viszont a játék végén mindenképpen szembe fognak kerülni egy erős ellenféllel (Charlatan), így kérdéses a karakterek erőszintje. 3-4 alkalomnál nem merek többre gondolni, így hirtelen nem sok opcióm maradt:

-brutális mennyiségű XP osztása játékonként

-a Charlatan erőszintjét visszahúzni az övékére

-a Charlatant nem tudják csak valami trükkel/kiskapuval legyőzni

 

Ezzel nekem is meggyűlt a bajom, mert évi 1-2 játékalkalom adódott, és a játékban nem mindig telt el komolyabb idő, ami alátámasztotta volna, hogy a karakterek újabb fejlődési lépcsőhöz értek és XP-t kaphattak vagy épp elkölthették az XP-t. Végül amellett döntöttem, hogy

- minden játékalkalom után kapnak XP-t és minden kisebb szünetet, esetenként játékbeli időt is felhasználhatnak arra, hogy tanuljanak/edzenek/képezzék magukat, vagyis XP-t tudnak költeni

- van egy minimum pontszám, amit mindenképp megkapnak az átélt jelenetekért, mert "végigmentek a pályán", de ebből csak sokadik alkalom után lehet érdemben költeni (kivéve pár olcsó fejlesztést)

- vannak extra pontok találékonyság, előrevivő/az előzetes terveimen változtató remek ötletek, ügyes megoldások fejében

- vannak extra pontok egyéni teljesítmény (pl. a karakter úgy dönt, hogy letér a fősodorról és teljesít egy személyes mellékszálat)

- esetenként szerepjátszásért is osztok pontot

Így akár 1-2 alkalom után is tudnak értékes fejlesztéseket véghezvinni.

 

Erősen a harcra összpontosító játékosoknál külön kihívás lehet trükkökben, találékony megoldásokban gondolkodni, szóval nekem leginkább a kiskapus lehetőség tetszik. Nem is feltétlenül kell végezniük vele, lehet, hogy az is megoldás, hogy csak jó időre elzárják maguktól; lefoglalják vmivel, hogy ne őket üldözze; paktumot kötnek stb. (de hosszabb távon nyilván ott lehet a para, hogy mikor tér vissza a Gonosz).



Csontrago

Csontrago

    New Promethean

  • Fórumita
  • 443 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.24, 11:00

1) Az Arcadiaban töltött idő és a való világban eltelt idő között van egy bizonyos párhuzam, vagy lehet teljesen elrugaszkodni mindentől. Például Arcadia x év, való világ x hét?

 

 

Szerintem nincs párhuzam. Nyugodtan lehet elrugaszkodni, lehet egy perc, óra, nap, év vagy éppen évek. Főleg ha az elrablásról van szó, hacsak egy goblin marketbe mennek éppen akkor lehet, hogy csak órák vesznek el számukra max pár nap. Arcadiában szerintem nem lehet érzékelni az idő múlását egyszerűen úgy van minden ahogy és bele se gondol az ember, hogy "basszus már eltelt egy nap" Nem, ott akkor nem is gondol rá az ember fia, elveszti az idő érzékét. 
 



dekszter

dekszter

    Régi fórumozó

  • Szerkesztő
  • 5311 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.24, 10:21

Próbálnám összegyűjteni őket, de mindig egy-egy jut eszembe csak :D :aboci: :

 

1) Az Arcadiaban töltött idő és a való világban eltelt idő között van egy bizonyos párhuzam, vagy lehet teljesen elrugaszkodni mindentől. Például Arcadia x év, való világ x hét?

2) Tapasztalati pontok. Mivel tudom (rutin...), hogy nem szabad túl sok játékra terveznem, viszont a játék végén mindenképpen szembe fognak kerülni egy erős ellenféllel (Charlatan), így kérdéses a karakterek erőszintje. 3-4 alkalomnál nem merek többre gondolni, így hirtelen nem sok opcióm maradt:

-brutális mennyiségű XP osztása játékonként

-a Charlatan erőszintjét visszahúzni az övékére

-a Charlatant nem tudják csak valami trükkel/kiskapuval legyőzni



szabadid

szabadid

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 565 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.23, 14:11

Leginkább ahogy jól esik :D Mondjuk egy-egy alkalommal, ha szeretnéd megviccelni a JK-t, akkor tűnhet teljesen emberinek is, és csak menet közben derül ki, hogy egyébként halott az illető.

 



dekszter

dekszter

    Régi fórumozó

  • Szerkesztő
  • 5311 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.23, 13:16

Valamint: abandonednyc.com

:leborul:

 

A Gravewight milyen formában láthatja a kísérteteket? Filmes klisés hagyományos embernek látszanak vagy a Ghostbusters féle lebegő lidércek...?



morgorito

morgorito

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 178 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.22, 20:21

Kicsit off:

 

Nap-Hold udvar kapcsán régóta gondolkodom egy kampányban, ami a hidegháborús Berlinben játszódna. Egyik udvar a fal egyik oldalán-másik a másikon. A játék pikantériáját az adta volna, hogy a való világbeli események és tragédiák hogyan fedik át a "mesevilágbelit". Pl. hogy a cseregyerekek hogyan veszik ki a részüket az embercsempészetben, a humanitárius akciókban, vagy éppen az elnyomásban.  Sajnos  a csapatom annyira nem volt vevő az ötletre. 

 

Mondjuk ennek van egy olyan pikantériája, hogy később a Court nem ideológia, hanem lakhely szerint szerveződne. Érdekes lehetne azt végigkövetni, hogy hogyan hígul szépen lassan fel, lesz benne egyre több széthúzó elem, majd hullik apró részekre. Legalábbis, én így képzelném el a dolgot, hiszen semmi nem garantálja, hogy mindenki a megfelelő oldalra kerül.



Baka

Baka

    Elementalista

  • Fórumita
  • 963 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.22, 19:10

Kicsit off:

 

Nap-Hold udvar kapcsán régóta gondolkodom egy kampányban, ami a hidegháborús Berlinben játszódna. Egyik udvar a fal egyik oldalán-másik a másikon. A játék pikantériáját az adta volna, hogy a való világbeli események és tragédiák hogyan fedik át a "mesevilágbelit". Pl. hogy a cseregyerekek hogyan veszik ki a részüket az embercsempészetben, a humanitárius akciókban, vagy éppen az elnyomásban.  Sajnos  a csapatom annyira nem volt vevő az ötletre. 



szabadid

szabadid

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 565 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.20, 14:56

Használaton kívüli metróalagút/szerelvény; régi, romos színház, aminek a teteje beszakadt és a széksorok közül kinőtt egy óriási fa. :)

Valamint: abandonednyc.com



dekszter

dekszter

    Régi fórumozó

  • Szerkesztő
  • 5311 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.20, 14:33

Ez a testrészes tetszik :) . Ez magával hozná pár rémületes gyilkosság lehetőségét fae oldalról, ugyanakkor beleférne pár apróság a játékosok részéről :) . Elsődleges célom a játékosok bepalizása lenne, hogy bízzanak a charlatanban es segítsenek neki (hiszen ő is segít nekik...), még éppen nem gyanús keretek között.
4-5 alkalomnál esélytelen lenne többre számolni, így elég "töményen" kell majd adagolni.

 

Btw a helyszín Manhattan lesz.
Goblin Market helyhez valakinek ötlet?
Az első ötletem a Szabadság szobor belseje lett volna (pl. mint a Mouse Guardban Sprucetuck), vagy a Central Park egyik hídja alatt...



szabadid

szabadid

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 565 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.20, 14:33

Olman ötletét tovább gondolva: testrészekből készült tárgyak?
Például: tündérhajból és csontokból inga, amit egy városi térkép felett himbálva megmutatja, hol vannak fix átjárók. 



Olman

Olman

    Magiszter

  • Fórumita
  • 2428 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.20, 11:50

A játék mumusa egy Charlatan lesz majd (a karakterek "jóakarója" és segítője), aki apránként próbálja összegyűjteni emlékeit, hogy hátha teljes tudásának birtokában valahogy vissza tud jutni Arcadiaba. Fizikális tárgyak jutottak először eszembe mint pl. könyv (és akkor roskadozna nála minden a könyvektől), de ide ha van valami tippeket esetleg, az sok sört jelentene :) .

 

Lehet, hogy kevésbé illik a képbe, de: lehetne horrorosabb, pl. kisebb testrészek (ujj, szemgolyó, nyelv, csontok, fogak, szőrcsomó, pikkely stb.), amiket bizonyos changelingektől gyűjtöget be, mert ők kapcsolatban állnak Árkádiával, és mondjuk vmi spec oldatban feloldva tudja kinyerni belőle a tudást/emlékeket, amik közelebb vihetik a céljához.



dekszter

dekszter

    Régi fórumozó

  • Szerkesztő
  • 5311 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.20, 11:16

Végül a kukába kerültek az Udvarok. Túl ritkán és túl keveset tudunk játszani ahhoz, hogy megérje őket kidolgozni bármilyen szinten is. Pedig ez a Sun/Moon továbbra is tetszik.
A két player: egy nagyon-nagyon hirtelen haragú Fireheart és egy gyilkossá képzett Gravewight. Mindkettő combat heavy karakter lett, kimaxolt Kith Contractokkal.
A játék mumusa egy Charlatan lesz majd (a karakterek "jóakarója" és segítője), aki apránként próbálja összegyűjteni emlékeit, hogy hátha teljes tudásának birtokában valahogy vissza tud jutni Arcadiaba. Fizikális tárgyak jutottak először eszembe mint pl. könyv (és akkor roskadozna nála minden a könyvektől), de ide ha van valami tippeket esetleg, az sok sört jelentene :) .



szabadid

szabadid

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 565 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.17, 19:09

Egyszer játszottunk Nap-Hold udvaros felállással, de ott inkább Éjjeli Őrség-Nappali Őrség hangulata volt a dolognak. Ennek megfelelően napi szintű konfliktusok voltak, amit egy harmadik "semleges" fél, az Alkony udvar próbált meg elsimítani.

 

Hierarchiáról:
Nálam általában csak laza csoportosulások; legutóbbi játékunkban (ami nem tegnap volt :D ): a téludvar egy amatőr színházi társulat volt, a tavasz egy hippi kommuna, a nyár amolyan "gettó angyalai" típusú banda, az ősz pedig kis wicca coven. Nem voltak éles ellentétek, inkább egymást egészítették ki, ha épp baj adódott. Persze itt nem voltak valami népesek az udvarok, összesen lehetett talán 100 changeling az egész városban.

 

Ezen a fórumon, valamikor a "kezdetek kezdetén" írta valaki, hogy az ő meséjében az Udvar tagjának lenni kiváltság volt. Amolyan nemesi rang, amit az Udvar vezetői adhattak, mint anno a lovagi státuszt - ez kicsit archaikussá tette az egész felépítését. De szerintem az alap ötlet nagyon jó volt; én könnyen el tudtam képzelni ahogy a lovagok ló helyett, motoron robognak be :D

 

Ez 2-2 évszak összevonása annyira nekem sem szimpatikus, akkor már inkább használnám a régi Boldog-Boldogtalan udvaros felállást. Esetleg nemesi házakkal megspékelve.



morgorito

morgorito

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 178 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.16, 14:24

Köszönöm a segítséget :aboci: . Így a playerem nem veszíti el idegsejtjei maradékát :) .

Alapvetően nem szeretem az Udvarokat, az első terv szerint egyáltalán nem is lettek volna/lesznek, de végül eszembe jutott az egyik legegyszerűbb(?) : Sun & Moon.
A leírásukban említik, hogy amikor a Sun Court ideje van, akkor a Moon Court tagjai betartják azok szabályait/törvényeit és vica versa. Tudnátok esetleg erre tippeket adni?

Mindenképpen 1 vs 1 Courtot szeretnék, ha lennének. A másik választás egy (OP fórumon olvasott) "összevont" Spring/Summer + Autumn/Winter lenne még.

Ami még az Udvarokhoz kapcsolódó kérdésem lenne, az a hierarchia. Ennyire figyelmetlen vagyok, vagy tényleg nincs olyan bonyolult rendszer mint pl. a Requiem Covenantjai esetében. Miami leírásában is szinte csak a vezetőket sorolják fel.

 

Én személyesen szeretem a Courtokat. Csak el kell egy kicsit rugaszkodni a sztereotípiáktól, és menten sokkal érdekesebb lesz. Ne feledjük, attól még hogy valaki Summer courtier nem lesz feltétlen harcos, nem egy megcsömörlött "emo"-s az összes Winter courtier, etc. Barátságok, mentorok, stb. miatt is csatlakozhat valaki. 

 

Ha 1 vs. 1-et akarsz, akkor óva intenélek a Spring/Summer + Autumn/Winter összevonástól. Szerintem borzasztóan erőltetett, plusz a két-két ideológia elég sarkosan elkülönül egymástól. A Sun/Moon működhet.

 

Tanácsok amit én adnék:

- Ne legyenek látványosan ellenségesek. Legyen feszültség, konfliktus sok különböző okból, de ne legyen "nyílt" összetűzés.

- Vegyíts bele atipikus szereplőket mindkettő csoportba, rakj be elemeket ami megkérdőjelezi az ideológia homogenitást, lázadókat, ilyesmi.

- Legyenek különböző, egymástól elég eltérő gondolkodású NPC-k mindkettő csoportban. A belső konfliktusok remekek tudnak lenni.

- Határozd meg, hogy egy "átlag ling" számára mennyire létszükséglet a politikai állásfoglalás. Alapesetben békén hagyják? Vagy szinte mindenki ez alapján ítéli meg? Stb.

 

Hierarchia:

 

Ez terület függő. Alapesetben lehet laza, személyiségek körül szerveződő, de ennek ellenpéldája volt az előző kampányom amiben részt vettem. Ott nagyon militáns volt az egész Freehold, mert minden Télen egy True Fae egy kisebb hadsereggel offenzivát indít ellene. Rád van bízva, de én mindenképpen a kampány hangulatához igazítanám. 



dekszter

dekszter

    Régi fórumozó

  • Szerkesztő
  • 5311 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.16, 13:06

Köszönöm a segítséget :aboci: . Így a playerem nem veszíti el idegsejtjei maradékát :) .

Alapvetően nem szeretem az Udvarokat, az első terv szerint egyáltalán nem is lettek volna/lesznek, de végül eszembe jutott az egyik legegyszerűbb(?) : Sun & Moon.
A leírásukban említik, hogy amikor a Sun Court ideje van, akkor a Moon Court tagjai betartják azok szabályait/törvényeit és vica versa. Tudnátok esetleg erre tippeket adni?

Mindenképpen 1 vs 1 Courtot szeretnék, ha lennének. A másik választás egy (OP fórumon olvasott) "összevont" Spring/Summer + Autumn/Winter lenne még.

Ami még az Udvarokhoz kapcsolódó kérdésem lenne, az a hierarchia. Ennyire figyelmetlen vagyok, vagy tényleg nincs olyan bonyolult rendszer mint pl. a Requiem Covenantjai esetében. Miami leírásában is szinte csak a vezetőket sorolják fel.



morgorito

morgorito

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 178 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.15, 10:23

Ezek szerint (hála az égnek) akkor bennem van a hiba :) . Az én elképzelésem szerint a Gravewight általában az őrült dokik klubjában/sikátorokban/random sötét helyen, x okból meghalt lények társaságában élő és velük foglalkozó changeling. Nekem sokkal inkább agyas/eszes karakter ugrik be elsőre a hitman helyett (amire akadna megfelelőbb kith), de örülök, hogy akkor nem kell belenyúlnom az elképzeléseibe.

Ha minden igaz, erősen fizikai dolgokra építette a karaktert (sok harci képzettség), de a konkrét lapot még nem láttam.

 

Szerk.: az lehetséges/megszokott, hogy egy fae a világ minden tájáról rabol el embereket? Teszem azt, a két changelingnek lehet ugyanaz így a Keeper annak ellenére, hogy az egyik az Egyesült Államokban él a másik Japánban? Vagy - ha náluk van ilyen - ők lokálisabbak?

 

Arkádia az őrület. Van lokális fey is, de ha valaki "gyűjtő" akkor szerintem gyakran vándorol. Amit akarsz, minden fey más, a szabály az, hogy nincsenek szabályok :) .

 

Attól függ, hogy te és a játékos mit társítotok a Gravewighthoz - mit is? :)

Átnéztem a leírásokat, de azok alapján nem ellentétes semmi a vázolt koncepcióval. Sem a Seeming sem a Kith nem egy kötött "kaszt", szerintem, csupán variációk egy témára. Ahogy egy Fearist is lehet undort keltő, ugyanúgy egy Darkling (feltéve, hogy a JK az) is lehet harcias - esetleg orvgyilkos, az talán jobban passzol hozzá... de már ez is sztereotípia :D

Szerintem pont ebben rejlik a játék varázsa, bármelyik tündér típusból kihozhatsz akármit. De ha neked ez nem fér bele, akkor dumáljátok meg a JK-val, abból baj nem lehet.

 

Ezzel nagyon egyet tudok érteni. Szerintem elég alapvető hiba, ha valaki bizonyos Kith-ek és Seemingekhez fix szerepeket társít. Hiszen, ugye, ezt nem a changeling, vagy a Keeper dönti el, hanem Arkádia. 

 

Saját példa: Az úriember egy sürgősségi sebész volt, és egy olyan figura jutott a kezei alá ami "nem egészen" volt emberi. Ezek után a nyomok elmosása miatt Abduction, majd az elrabló szórakoztatására arra volt kényszerítve, hogy védekezésre képtelen áldozatokat gyilkoljon, puszta kézzel. Így lett egy orvosból, semmiféle "harci" kiképzéssel egy Leechfinger darkling (idő alatt már az érintése is gyilkolt, brutálisan). Elsajátított sok új dolgot is, fogsága alatt (lopakodás, atlétika, magas ügyesség, stb.), de amikor szabadult, bizony a changeling társadalomban is orvos lett. Mert hiába volt olyan a Durance amilyen, attól még igen jó orvos maradt.

 

Remélem érthető mire akarok kilyukadni. 


Módosította morgorito: 2017.09.15, 10:26

  • Baka kedvelte ezt

dekszter

dekszter

    Régi fórumozó

  • Szerkesztő
  • 5311 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.15, 09:05

Ezek szerint (hála az égnek) akkor bennem van a hiba :) . Az én elképzelésem szerint a Gravewight általában az őrült dokik klubjában/sikátorokban/random sötét helyen, x okból meghalt lények társaságában élő és velük foglalkozó changeling. Nekem sokkal inkább agyas/eszes karakter ugrik be elsőre a hitman helyett (amire akadna megfelelőbb kith), de örülök, hogy akkor nem kell belenyúlnom az elképzeléseibe.

Ha minden igaz, erősen fizikai dolgokra építette a karaktert (sok harci képzettség), de a konkrét lapot még nem láttam.

 

Szerk.: az lehetséges/megszokott, hogy egy fae a világ minden tájáról rabol el embereket? Teszem azt, a két changelingnek lehet ugyanaz így a Keeper annak ellenére, hogy az egyik az Egyesült Államokban él a másik Japánban? Vagy - ha náluk van ilyen - ők lokálisabbak?


Módosította dekszter: 2017.09.15, 09:28


szabadid

szabadid

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 565 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.15, 08:46

Attól függ, hogy te és a játékos mit társítotok a Gravewighthoz - mit is? :)

Átnéztem a leírásokat, de azok alapján nem ellentétes semmi a vázolt koncepcióval. Sem a Seeming sem a Kith nem egy kötött "kaszt", szerintem, csupán variációk egy témára. Ahogy egy Fearist is lehet undort keltő, ugyanúgy egy Darkling (feltéve, hogy a JK az) is lehet harcias - esetleg orvgyilkos, az talán jobban passzol hozzá... de már ez is sztereotípia :D

Szerintem pont ebben rejlik a játék varázsa, bármelyik tündér típusból kihozhatsz akármit. De ha neked ez nem fér bele, akkor dumáljátok meg a JK-val, abból baj nem lehet.



dekszter

dekszter

    Régi fórumozó

  • Szerkesztő
  • 5311 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.15, 07:52

Egyre inkább érzem magam elveszve. A player (summázva) ezeket a dolgokat találta ki a Gravewight karakterének.

-japán kisfiú akit az Aokigahara erdejéből rabol el egy tündér (a játék btw New York lesz)
-elrablója éppen háborúban áll tündérrel/tündérekkel és szellemekkel szeretné megnyerni ezt a háborút
-gyilkost farag belőle
-rájön, hogyan tudna megszökni a szellemek segítségével

 

Rutintalanságom (és szűk látóköröm?) miatt nekem ez nagyon nem Gravewight feeling :( .



szabadid

szabadid

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 565 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.14, 11:22

Akkor félreértés volt, de legalább előástam a régi cuccokat, majd felhasználom őket :D

Korlátozni én sem korlátoznám, de ha szeretnéd kerülni a témát, a kísértetek lehetnek ritka jelenségek, így nem lesz olyan hangsúlyos. Ha a changeling-hez szeretnéd passzintani, akkor olyat tudnék javasolni, hogy a lidércek idővel goblin/hobgoblin formában léteznek tovább. Nem konkrétan a személy "születik újjá", hanem a megmaradt erős érzelmek anyagiasulnak a Sövényben, de kezdetben csak a Homályban léteznek - "báb állapotban", furcsa kísértetekként. Pl.: a szenvedélyes emberekből pajzán lidércek lesznek, akik játszanak az emberi érzelmekkel - lásd: tündérek és szépasszony a népmesékben. A haragos szellemek mérges kis koboldként lökdösik le a poharat az asztalról. Ilyesmik.

 

Esetleg bevetheted a Túl a kerítésen sorozatból a nagy csattanót. SPOILER: mikor kiderül, hogy az öreg fickó lámpásában nem is a lánya lelke ég tovább, és végig a Szörnyeteget táplálta az ember-olajjal. 




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]