Ugrás tartalomhoz


Fotó

Changeling the Lost


  • Válasz írásához lépj be
444 hozzászólás érkezett eddig

dekszter

dekszter

    Régi fórumozó

  • Szerkesztő
  • 5286 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.08.01, 09:08

szabadid: :) köszi, megvan a ma esti programom :) .
morgorito: 10 éve van meg, megvan az összes könyv... sosem játszottam vele, bár a karakteralkotás hangulatáról szerencsére nekem is vannak még emlékeim :) .

 

Még mindig piac: halandók szoktak "vendégeskedni" vásárokon? Például ha egy changeling viszi magával. Az ott vásárolt "egyszerűbb" dolgok működnek nekik/velük/rajtuk?

 

És még mindig... Olyan tárgyat keresnék, ami arra ösztönzi az illetőt, hogy elmenjen egy bizonyos helyre. Például egy képeslap, ami egy olyan helyet mutat, ahol a jövőben (holnap?) a vevő számára fontos dolog fog történni; szakadt újságcikk hasonló tartalommal; törött távcső amin keresztül csak az adott helyet látni. Hirtelen ezek jutottak eszembe, de egyiket sem tartom túl ütősnek :( .



morgorito

morgorito

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 121 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.08.01, 00:19

Tulajdonképpen régen érett már ez a poszt, de tulajdonképpen itt érzem a leginkább on-topicnak.

 

Magamat mindig is egy főleg oWoD párti figurának tartottam, sokkal jobban bejött az a Vampire, WW és Mage mint az "új". Sőt, mondhatnám úgy is, hogy kifejezetten a "hangosan méltatlankodók" közé tartoztam/tartozok. Nem túlságosan kedvelem az új irányzatot ami, bár rendelkezik előnyökkel, nem éppen abba az irányba tolta el a settinget amit én kedvelek. Most az olyan vadhajtásokat mint a nemrégen kiadott "Beast" nem említem mert az minden ezzel foglalkozó helyen vad utálatnak örvend, többnyire jogosan.

 

Ezek tükrében viszont azt kell mondanom, a Changeling: The Lost igazán megfogott engem. Már úgy január óta rendszeresen veszek részt játéküléseken, és kifejezetten érdekesnek találom őket. Mind a mesélő kifejezetten jó (nekem ilyen szempontból elég vegyes tapasztalataim vannak, de itt lottót nyertem), mind a setting megfogott. Ellenben be kell valljam, a maga módján sokkal sötétebb ez mint a többi. Mert a szerencsétlen játékos karaktereknek nem lesznek nagyon hihetetlen erőt nyújtó képességei az elrablásuk után sem (na jó, oké magas szinten talán, de egy kezdő Mage még mindig felsöpri velük a padlót), csupán pár különböző trükkel. Aminek a puszta megléte megint sokkal szörnyűbb, hiszen egy emlékeztető Arcádiából.

 

Ezzel el is érkezek ahhoz, amiről ez az egész rövid iromány szól: Hihetetlen hangulata van egy ilyen karakter megalkotásának, és a vele való játéknak. Nagyon nagy szabadság, és a megkötések is inkább izgalmasak (nekem) mint bármilyen módon hátráltatóak. Komoly hangsúly van a karakterek jellemén, azon, hogy képesek-e önmaguk, egy önálló egyéniség maradni (hiszen a Clarity tulajdonképpen ez). Hogyan teszik túl magukat azon, hogy erőszakkal megfosztották őket az előző életüktől (ez maga nem új, kábé. a Vampire legelső kiadása óta megvan az ötlet), úgy hogy erről viszont csak a sorstársaik tudnak, hisz elváltozásaikat el tudják rejteni. Ellenben egy ilyen trauma után beilleszkedni lehetetlen, legalábbis a "normális" társadalomba. Viszont, és ez talán pozitívum, a többi changeling igen is segíthet, hiszen minden változás ellenére még vannak emberi érzéseik. Kizárni tehát nem lehet ezt az új helyzetet, valamit kezdeni kell vele. Így, hiába utálják akár egymást, együtt kell dolgozniuk. Viszont az igazi változás itt az, hogy nincs egy ellenség, vagy egy konkrét feladat. Az új élet értelmének megkeresése szerintem központi pont az egész játék alatt, mert ez a setting nem ad még igazán irányt se, de mégis meghatároz bizonyos kereteket. Pont annyit, hogy segítsen tájékozódni, de ne túl sokat, hogy zavaró legyen (pedig én igen nagyon szeretem a már-már kínos részletességet).

 

De mielőtt nagyon belevetném magam ennek az elemzésébe azt kell mondjam, hogy ez egy ritka telitalálat, legalábbis az én szememben. Régen éreztem magamat ilyen jól egy session alatt, ami nagy szó, mert az "offline" játék számomra még mindig sokkal jobb marad mint az interneten keresztüli.

 

Egy szónak is száz a vége, aki szereti a főleg személyiség és nem eseményközpontú (bár persze azok is igen fontosak) jellegű szerepjátékokat ezt melegen ajánlom. Ellenben azt mindenképpen meg kell említenem, hogy a játék közben feszegetett témák néha akár a kedves játékos és kellemetlen szituációba hozhatják. A szabad akarat, az ezen tett (metaforikus vagy konkrét) erőszak, a gyökértelenség, és az eddig értékek megváltozása/torzulása igen erősen jellemzőek tapasztalataim szerint. Szóval, jól jön az erős gyomor.

 

Remélem sikerült részben átadnom a gondolataimat, mert elég mély benyomás tett rám az utóbbi kicsit több mint fél év, heti egy játékalkalom.



szabadid

szabadid

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 555 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.07.31, 14:38

Ihletforrásként ajánlom a Túl a kerítésen c. rajzfilmet (csak 5 darab 20 perces részből áll).



dekszter

dekszter

    Régi fórumozó

  • Szerkesztő
  • 5286 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.07.24, 08:53

Szia

 

Igen, ezt én is megtaláltam :) . Lapozgattam a fórumot, hátha elém ugrik egy hasonló topic, de hasonlóval sem találkoztam - most mindenhonnan a 2e dől :) .



Csontrago

Csontrago

    New Promethean

  • Fórumita
  • 435 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.07.24, 07:23

Szia 

 

Én ezt találtam a TheOniyxPath oldalán ami hasonló téma: 

 

http://forum.theonyxpath.com/forum/main-category/main-forum/the-new-world-of-darkness/changeling-the-lost/806781-goblin-markets-how-can-i-capture-that-magical-mos-eisley-moment

 

remélem segít. 



dekszter

dekszter

    Régi fórumozó

  • Szerkesztő
  • 5286 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.07.21, 23:03

Üdv

A megboldogult WW fórumon anno volt egy (több) topic, ami a Golbin Markettel, egészen pontosan az ott vásárolható dolgokkal és a "fizetőeszközökkel" foglalkozott. Ezer meg ezer dolog volt felsorolva (sokkal több mint a GM és a többi könyvben összesen), de sajnos sehogy sem tudom elővarázsolni, még archivum szinten sem :( .



Baka

Baka

    Elementalista

  • Fórumita
  • 943 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2014.12.31, 12:36

Hát ha tulajdonképpen az egyetlen mágikus funkciója, hogy "könnyebben tárolható" akkor valóban inkább 2-re lőném be.



szabadid

szabadid

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 555 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2014.12.31, 11:23

Nem, nem hidegen kovácsolt vaspallosról van szó :D

A hatalmasat a méretére értettem, tekintve, hogy egy kasza - ami valóban gyilkos fegyver, mert halálosat sért az ellenfélen. Szóval teljesen más kaliber, mint amire te gondoltál :)



Baka

Baka

    Elementalista

  • Fórumita
  • 943 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2014.12.31, 10:10

Ha hatalmas és gyilkos fegyver akkor 4 vagy 5. :)
De komolyra fordítva lehetnénk kicsit specifikusabbak. A hatalmas és gyilkos fegyver nem mindegy egy zsebkés helyigényével  bíró cold iron claymore (3 pont).  Vagy a Gáe Bhulg ( http://en.wikipedia.org/wiki/G%C3%A1e_Bulg )  (5pont).

Ha fegyver, és komoly harcértékkel, ne adj isten bónusszal bír, négy pont alá szvsz nem adnám.



szabadid

szabadid

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 555 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2014.12.30, 19:52

Tudom, hogy ubrokaszezon van, de hátha idetéved valaki még szilveszter előtt.

 

Egy token megalkotásában kérnék némi segítséget. Lényegében egy apróscska tárgy, amit ha aktiválnak, akkor igen hatalmas és gyilkos fegyver válik belőle. A hátránya, hogy mindenképp vért kell ontania, ha egyszer aktiválták, különben nem változik vissza - jobb híján a fegyverforgató önmagát is megvághatja.

A pontértékét azonben nem tudom belőni; 2-3 pontos tokennek saccolnám, de érdekelne a véleményetek. Esetleg a hivatalos tokenek közt akad hasonló?



szabadid

szabadid

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 555 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2014.08.06, 21:12

Elsőre ennyi jutott eszembe:

 

Snowskin:

*Élő jégszobor, akit lassan - fájdalmasan lassan alakítottak át -, jégbe zárt szépség, akit élve konzerváltak. Ha láttad a Viasztestek c. filmet, akkor érted szerintem :)

 

*Hús, tartalék a hosszú, téli napokra. Láncon föllógatva egy jégbarlangban, várva, hogy a Keeper egy nap majd kiválassza, leakassza és elhurcolja... de ez a nap soha nem jött el. Szerencsére ki tudott szabadulni a jégverem fogságából, mielőtt a Keeper felfalta volna.

 

Airtouched:

*Steampunk birodalom, smog, köd, átláthatatlan gázfátyol, ami beborítja a várost. A mérgező pára behatol minden apró nyíláson, minden lélegzetvétellel egyre mélyebbre és mélyebbre hatol a tüdődben. Lassan emészt, rág a métely, míg végül elsorvaszt, belülről fal fel. Belehalsz, illetve... lidérc leszel te is, a ködben bolyongó lélek. Halk suttogás, egy arc a gomolygó fellegben, ennyi marad belőled.

 

*



dekszter

dekszter

    Régi fórumozó

  • Szerkesztő
  • 5286 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2014.08.05, 05:14

Üdv

Vannak valakinek jó (elborult) durance ötletei a következő kithekhez? Airtouched, Snowskin. Köszi.

 


Módosította dekszter: 2014.08.06, 15:34


Baka

Baka

    Elementalista

  • Fórumita
  • 943 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2014.07.15, 19:35

Ezt ma találtam:

 

Blindsprings.

 

Webcomic egy changeling hercegnőről. Inkább fantasy mint horror, de egyrészt témába vág, másrészt nagyon szépen van rajzolva. Meg hátha épp ez hoz kedvet valakinek Changeling-Mage crossoverhez vagy mittomén.

 

http://blindsprings.com/comic/000

 

 



Easy_Rider

Easy_Rider

    Baphomet szolgája

  • Fórumita
  • 380 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2012.10.26, 19:02

http://lfg.hu/14084/ismerteto/changeling-the-lost/

Anatoleprophet

Anatoleprophet

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 145 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2012.10.23, 16:27

Üdv!

Az lenne a kérdésem, hogy valami jó magyar összefoglaló létezik-e a Changeling: the Losthoz? Ha igen, akkor valaki elküldené? Előre is köszi.

moozy

moozy

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 46 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2012.07.20, 13:03

Hello

nem tartozik ehhez az al fórumhoz de a többi láttam milyen rég nem él ezért ide írom kérdésemet

Tudtok valamilyen anyaggal internetes oldallal vagy egyéb infot a hulló levelek városárol?
A fanfár valamely év második számában találtam róla némi anyagot de semmi mást.

előre is köszönöm a választ
ui.:tudom hogy google a barátom de én béna voltam és nem találtam semmi hasznosat.

gillz

gillz

    zombidroid

  • Fórumita
  • 405 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2012.03.19, 16:21

Szerintem az egyik szépségét pont az adja a játéknak, hogy minden karakter mögött ott van az idegen mélység, az a bizonyos felfoghatatlan, embertelen dolog. Az igazi horror, ugye. Meg lehet próbálni leírni, szabályosságokat, mintákat felfedezni, elvégre Árkádia a Fate és a Time birodalma, abból az első az kedveli a mintákat, a másodikat meg hagyjuk :D Szóval akár a mesékből ismert dolgok működhetnek - vagy nem. És az ok-okozati kapcsolat indoklása soha nem létezett és nem fog létezni. És az egymásutánisággal is lehetnek problémák.

Attól még, hogy a mesélő leír egy Árkádiai birodalmat, True Fae-t, ahol a dolgok szabályok szerint működnek, sárkányok ülnek kincshalmokon és az égből rozsda szitál, még nem jelenti azt, hogy az valóban úgy volt. Sőt. Valószínűleg csak a changeling agya rendezte emészthető formába a dolgokat. Jobb is ez így, a Clarity magasabb fokai működő agyat is takarnak :D

Xever:

Egyszerűen a játék ebben a végtelenül sötét, nyomorult, lélekgyilkos settingben megközelítőleg játszhatatlan.


Nem igaz. Játékosként és mesélőként írom. Egyrészt a setting egésze nem lesz "végtelenül sötét, nyomorult, lélekgyilkos" attól, hogy Árkádia, az elrablás körülményei, meg egyéb járulékos "kellemetlenségek" ilyenek. A Tavasz Udvar pl. arról szól, hogy miért nem lélekgyilkos az új élet. A Nyár arról, hogy hogyan ne legyen az. Az Ősz és Tél arról, hogy hogyan lehet ezt a nyomort a saját javukra fordítani (mind érzelmileg, mind gyakorlatilag).
Másrészt játszani mindig sokkal könnyebb az érzelmileg terheltséget, mint megélni. Vannak, akik számára ez kifejezetten szórakoztató. (mint számomra hetekkel korábbi témára reagálni :D)

Számoma sokkal emészthetőbb és emberibb ez a játék, mint a Vampire (bármelyik). Valahogy kevésbé sötét az elcseréltek jövője, mint egy vámpíré, bár az utóbbinak jóval magasabb az váható élettartama. Az elcseréltek legalább igazi érzelmekkel bínak. Talán még lelkük is van.
:ninja:

VirtualMesmer

VirtualMesmer

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 7 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2012.03.04, 17:54

Illetve lsd. még 'Equinox Roads' c. kiegészítő, mely részletesen kifejti Árkádia idegenségét és megfejthetetlenségét. Én is úgy gondolom, hogy Árkádia alapvetően idegen és halandó ésszel kiismerhetetlen hely, pont ez adja az egyedi ízét a játéknak.

enor

enor

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 10 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2012.02.16, 09:29

Szerintem ez már tényleg veszélyes Xever. Van ráció abban amit mondasz, de a True Fae, nem csak egy meseszereplő. Lásd a Dancers in the Dusk bevezető kis meséje. Igen, vannak szabályok amiket képtelenek megszegni, de ki tudja, hogy pontosan mi az a contract ami megköti a kezét? Hol van alóla a kibúvó?

Alapvetően logikát keresni Árkádiában szerintem lehetetlen. Ha esetleg valaki mégis talál, akkor ő már nem Changeling. Pl, az a Woodbloded, aki tényleg átalakult csipkebokorrá. Megérette mi a helye, és tudja, hogyan működik. Egy ideig... vagy még addig sem. Az összes könyv Árkádiát és a True Faeket borzalmas, embertől teljesen idegen lényeknek írta le. Kiszámíthatatlanok és kifürkészhetetlenek. Egyetlen Changeling sem lehet abban biztos, hogy tényleg túljárt fogvatartója eszén, vagy amaz hagyta elfutni.

Ha már ilyen szépen elfilozofáltunk Árkádiáról, a Tündérekről, senkinek sem jött meg a kedve egy fórumos játékhoz Mesélősizni? :aboci:

Xever

Xever

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 488 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2012.02.14, 13:31

Mostanában egész sokat játszok Kingdoms of Amalur-al és ez felvet egy egész érdekes elképzelést. Nekem legalábbis tetszik :)

Megkockáztatom, hogy Árkádia nem csak, hogy érthető tud lenni hanem egyenesen kiszámítható. Már ha egyszer sikerül valakinek az elcseszett logikája köré csavarnia a gondolkodásmódját. A Fae-k igazából csak szerepek egy történetben amin képtelenk túllépni, mert ez lényük és erejük forrása. A történet pedig évszázadok óta ismétlődik újra és újra és újra. Csak a szereplők változnak. A harmadik gyermek mindig legyőzi a Sárkányt és az első kettő mindig meghal. A Hős mindig megmenti majd elcsábítja a Szűzet aki, miután összetörték a szívét elárulja a Hőst. A Bitorló mindig veszít mikor előkerül az Örökös. (Pratchett:Vészbanyák, Vége a mesének. Valaki?) Ettől még Árkádia mindig egy idegen és kegyetlen hely, de szerintem sokkal kezelhetőbb.


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]