Ugrás tartalomhoz


Fotó

Changeling the Lost


  • Válasz írásához lépj be
483 hozzászólás érkezett eddig

dekszter

dekszter

    Régi fórumozó

  • Szerkesztő
  • 5345 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.01.06, 17:40

Matzi: köszi, igazad van. Második olvasatra meglett, hogy amikor az adott elemmel való direkt támadást mutatja be, a kockakészletbe ugyanaz az érték megy bele (Wyrd/2). Vagyis ha megütik, akkor automatikus Wyrd/2-páncél(?) sebzés, míg direkt támadás esetén tud nagyobbat is sebezni :) .

 

Goblin Market árak és termékek ("Csak itt, csak most a letöltés mindössze 2 Glamour... és a ma esti álmod!")

A White Wolf fórumáról mentettem meg (és x év után találtam meg a gépemen) anno ezt a barátságos listát. Bocsánat a kissé esetlen keretért, de azt hiszem a tartalom kárpótol mindenkit :) .

 

De ha már Goblin Market :aboci: . A nyári játékban csak egy nagyon picike és nagyon célirányos, de hangulatos jelenet erejéig szerepelt, viszont szeretném ismét bedobni - valószínűleg több alkalommal is.

Mennyire aprólékosan éri meg/illlene kidolgozni? Ha többször vissza fognak térni, megéri esetleg térképet is skiccelni hozzá (nem annyira durvát mint pl. Dyson) :) ?



Matzi

Matzi

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1726 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.12.28, 13:13

Nem játszottam changelinget, de a leírás alapján úgy tunik igen. Persze ez csak akkor érvényes, ha a támadó puszta kézzel uti, vagy más módon kozvetlenul megérinti. Fegyverrel, pláne lofegyverrel nyilván nincs ilyen. Ha valaki lángol, akkor azzal nem birkózunk; szól az osi indián kozmondás. A legtobb elemnél szerintem elég nyilvánvaló, hogy az illeton ilyen védelem van, szóval az kizárt, hogy véletlenul utné meg valaki. Persze olyan esetekben, ahol kisebb lények támadnak csoportosan, és nincs másféle fegyveruk, ott ez igencsak eros.

Mivel az NWoDban nincs sebzés-soak dobás, így gondolom a sebzés automatikus, és elég fájdalmas. Az egyetlen kérdés, hogy az armor bele számít e, mert a drámai kudarcnál írják, hogy igen. Ha nekem kéne dontenem, akkor számítana, és akkor már nem olyan vészes.



dekszter

dekszter

    Régi fórumozó

  • Szerkesztő
  • 5345 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.12.28, 11:31

Na most a legtobb általam látott és játszott játék arra torekszik, hogy a szélsoségek is bármikor bekovetkezhessenek. Ennek ugye egyfelol az a haszna, hogy a játékos karaktere mindig lehet mázliból sikeres. Az árnyoldala, hogy kijohetnek rohelyes helyzetek. Erre pedig egyetlen megoldást kínál a legtobb rendszer: ha szerinted esélye sincs egy másmilyen kimenetelnek, akkor ne dobass. Ha meg van, akkor pedig pont az tortént, amit gondoltál. Ha ez az, hogy elesett, vagy megijedtek a lovak, akkor az.

:ok: :)

 

Armor of the Element's Fury (CtL 139. oldal)

Ha valaki megérinti/megüti a karaktert, akkor az automatikusan, mindenféle dobás nélkül Wyrd/2 Lethal damage-et szenved el?

:aboci:



Matzi

Matzi

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1726 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.12.27, 13:03

Ez egy olyan dolog, amit a legtobb szerepjáték rendszer egyáltalán nem kezel. Méghozzá azt, hogy egyes esetekben a szórás és a várható érték kulon mozogjon. Például egy futóverseny sima verseny korulmények kozott minimális szórással uzemelne, csak akkor van igazi verseny, ha az indulók várható sebessége kozel azonos. Ellenben mondjuk egy szélviharos esos idoben, amikor talpon maradni is kihívás, simán elofordul, hogy az esélyes versenyzo padlót fog.

Ugye a wod féle dobásnál elvileg egymillió kocka vs 1 kocka esetén is elofordulhat, hogy az utóbbi fog tobb sikert dobni. Kicsi az esélye, de akkora a szórás, hogy megeshet. Ha modellezni akarnád, akkor kéne egy olyan szabály, hogy minden X kockát beválthatsz egy tuti sikerre, és akkor ha elég nagy a kulonbség, akkor a jobbik ember mindig nyer.

 

Na most a legtobb általam látott és játszott játék arra torekszik, hogy a szélsoségek is bármikor bekovetkezhessenek. Ennek ugye egyfelol az a haszna, hogy a játékos karaktere mindig lehet mázliból sikeres. Az árnyoldala, hogy kijohetnek rohelyes helyzetek. Erre pedig egyetlen megoldást kínál a legtobb rendszer: ha szerinted esélye sincs egy másmilyen kimenetelnek, akkor ne dobass. Ha meg van, akkor pedig pont az tortént, amit gondoltál. Ha ez az, hogy elesett, vagy megijedtek a lovak, akkor az.



dekszter

dekszter

    Régi fórumozó

  • Szerkesztő
  • 5345 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.12.27, 03:34

Az üldözés és üldözött tudna egymásról, vagyis a meglepetés kizárt. A lábtörést a Gyenge Joe-hoz inkább az üldözötthöz képest elhanyagolható Speedjére értettem - mert alapvetően mindenkinek az kapja el a tekintetét :) . Aztán amikor kiderül, hogy a Speed lényegében csak akkor játszik szerepet (+ az elérendő sikerek számában, amit azonnal elgáncsol a több-kevesebb siker ténye), ha a különbség a kettő között legalább 3 (és akkor is "csak" bónusz kocka formában), akkor rögtön más megválításba kerül az addig fontosnak gondolt szám - és az elköltött Merit pontok is.

Ha egyszerre indulnak és ugyananyi sikert dobnak mindketten (pl. Speed 7 és Speed 20+), akkor már vége is. A Speed érték azt sugalmazná, hogy lefutott meccs, de a dobások után teljesen lényegtelen, hogy fényévekkel magasabb valakinek az értéke.

Vagyis egy jó atlétikai képességekkel megáldott (magas Stamina és Athletics), Fleet of Foot 3, előnnyel induló, Speedet növelő tokent viselő, Speedet növelő seeming/kith blessinget használó changelinget egyetlen szerencsés dobással bárki elkaphat...?!
Ha valaki bemegy egy lóverseny pályára, akkor papíron lehagyhatja az összes (Speed 19) lovat :D . Igen tudom, hogy ilyenkor jön be a mesélői narráció, hogy a lovak megrémültek stb. de ha papíron nézzük, akkor teljesen lehetséges.

 

Számomra úgy lenne logikus ha
1) Mindkettejüknek a másik Speed értékének megfelelő számú sikert kellene elérni

2) A Speed értéket átszámolni távolságra és a dobott sikerek számából kiszámolható lenne, hogy ki mennyit haladt.



Matzi

Matzi

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1726 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.12.27, 02:45

Ha a stamina számít, akkor az inkább hosszútáv futás lenne, nem efféle rovid sprint. A 3 Stamina 2 Athletics az nem olyan rossz azért. Egy átlag embernél jobb, de semmi esetre sem bicebóca.

 

Amúgy meg a helyzet egyszeru, aki nulla sikert ér el, az nem halad, szóval megbotlott, vagy észre sem vette, hogy elindultak. Attól fugg, hogy melyiknek van tobb értelme.Szóval a hobbi sprinter utolért egy fekvo atlétát egy kor alatt, mielott az felállhatott volna. Nem feltétlenul kell ennek képregényesnek lennie.



Olman

Olman

    Magiszter

  • Fórumita
  • 2431 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.12.26, 20:56

Ilyen esetben jöhet olyan megvalósítás, hogy az épület sarkánál lesből kilépve egyszer csak kitartja a bicebóca a karját, a villám meg belerohan és elterül. Vagy valamilyen teknős és a nyúl jellegű jelenet. :)

 

Amúgy lábtörés esetén nem járnának kockalevonások, amik jóval 5 alá viszik az össz lehetséges sikerek számát?


Módosította Olman: 2017.12.26, 21:00


dekszter

dekszter

    Régi fórumozó

  • Szerkesztő
  • 5345 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.12.26, 05:48

Pici off/szabálykodás

 

Foot Chase
Valakinek van erről élménye, tapasztalata? Papíron, elég hihetetlen dolgokat tud produkálni a kockák miatt.

Menekülő (Flash/Usain Bolt):
Stamina 5, Atheltics 5, Speed 15+, 50 yard előnnyel indul (5 automatikus siker az üldözés elején), +2 kocka a Speed különbség miatt

Üldöző (Gyenge Joe lábtörés után):
Stamina 3, Atheltics 2, Speed 7 (a lehetséges minimum)

"If a pursuer's total successes ever equal or exceed a quarry's in any given turn, the pursuer catches up."
 

1. kör dobásainak eredménye:
Menekülő: 0 siker
Üldöző: 5 siker
Vagyis a féllábú, betoncsizmában cammogó üldöző elkapja az egy helyben futó villámot...?

 

Armor of the Element's Fury (CtL 139. oldal)

Ha valaki megérinti/megüti a karaktert, akkor az automatikusan, mindenféle dobás nélkül Wyrd/2 Lethal damage-et szenved el?


Módosította dekszter: 2017.12.26, 07:05


dekszter

dekszter

    Régi fórumozó

  • Szerkesztő
  • 5345 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.12.22, 03:14

Tegnap lezajlott az első (Prologue) játék. Bizonyos félreértések miatt, akadtak bónusz problémák :( .
Anno augusztus végén kezdett el készülni ez a szóban forgó japán karakter (ő a Gravewight), és akkor elvileg négy dolog volt vele kapcsolatban fix:
1) 10 évesen rabolták el...
2) ...az Aokigahara erdőből...
3) ... az 1900-as évek közepe környékén...
4) ...és most nagyjából 40 évesnek látszik

Másfél hete küldtem egy pdf fájlt neki, hogy mire emlékszik a karakter (születési hely, család, nevek, dátumok), de mindent meghagyott szinte az én fantáziámnak. Valamért én úgy vettem, hogy (mivel a fenti négy pontról nem történt megjegyzés) tulajdonképpen szabad a gazda. Tévedtem. Így kerültem abba a faramuci helyzetbe, hogy a játékülés közepén derült ki, hogy továbbra is él még, hogy 10 évesen rabolták el, így nem tud még elméleti szinten sem autót vezetni. Ez különösen fájt, mert kulcsfontosságú találkozásokat gondoltam ki neki egy changelingek által működtetett taxitársaságot felhasználva.
Ezen kívül volt azért valamilyen elképzelése az elrablás idejéről, mert teljes újdonság volt neki a mobil (ok, ez érthető), a bankkártya, de amikor a taxi/autó szóra is kérdőjelek érkeztek, akkor outban azért gyorsan tisztáztuk a dátumot, hogy azért ne kelljen már csecsemőként mindent újra megtanulnia, legyen az 50-60-as évek az a bizonyos dátum. Még így is elveszett a jelenkorban, hiszen ha a 40-es években született, akkor a levegőn kívül minden újdonság neki.

Udvarok: végül szabadid ötletéhez hasonlóan kisebb-nagyobb csoportok/bandák lettek az Udvarok, amik végül Sun & Moon helyett a klasszikus Évszakos felállásban léteznek, jelenleg tipikusnak mondható tagokkal, hogy nekik és nekem is egyszerűbb legyen. Megy a csipkelődés, de a négy Udvar együttes erővel van jelen.
A játék helyszíne csak Manhattan, nem egész New York, minden nagyobb kerület (Brooklyn, Bronx, Staten Island, Queens, Manhattan) külön "freeholdnak" számít.

Japán: számomra furcsa módon egyetlen egy alkalommal sem merült fel benne a hazatérés gondolata. Pici botlásnak érzem, hogy eszébe sem jutott, de esetleg a folytatásban bevetem az ötleteiteket/megbeszélem vele, hogy jelenleg játékgyilkos dolog lenne a minden áron való menekülés.
Eszembe jutott az is, hogy egy év plusz egy napig nem hagyhatja el a freeholdot, mert egy itteni changeling megmentette az életét - a játék elején sikeresen elütette magát.
Manhattanhez annyi kötődése van (azon kívül, hogy jól tudta, hogy ez lesz a játék helyszíne), hogy egy itteni fae rabolta el, és itt is bukkant fel menekülése után. A Brooklyn híd egyik pillére mellett egy apró halászhajó fekszik az East River fenekén, azon keresztül érkezett.

Jelenleg pár hónappal járunk az eredeti játék előtt (ezt ők pontosan nem tudják), 2-3 nap telt el az érkezése óta és most szeretném összehozni a történet mumusával, a segítőkész charlatannal.
A másik játékos is hallja a játékot (Skype-on/Viberen játszunk, mikor melyiknek jobb a minősége), így neki tudok meglepetést okozni azzal, hogy villanásnyi időre bemesélem az eredeti játékban halálos(?) sebet kapó changelinget, akibe a karaktere a drámai menekülések között valószínűleg beleszeretett :aboci: - és mivel nem tudja, hogy a játék előtt vagy után járunk, gondolhatja azt, hogy túlélte a sebesülést. Bónuszként felbukkan majd a még játékos eredeti (halandó) karaktere, egyértelművé téve, hogy mikor játszódik a történet.

 

Ma elvileg folytatás következik, továbbra is még csak egy játékossal :) .



Matzi

Matzi

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1726 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.12.21, 23:21

Szerintem a leginkább játékosbarát megoldás, hogy ha megmondod neki, hogy ez vagy nem sikerulhet max a játék végén, vagy találjon ki valami mást. Felesleges azzal szivatni a játékost, hogy az egyetlen dolgot amit kitalált elveszed tole, mert kényelmetlen. Persze az o részérol sem az igazi, hogy olyat talált ki, ami meg jó eséllyel keresztul húzza minden számításodat.

Márpedig ha valami, akkor a "nekem semmi kozom ehhez, nem idevalósi vagyok" hozzáállás az nagyon keresztbe tud tenni a motivációnak. Szóval jobban jársz ha tisztázzátok, hogy a hazamenés nem fog sikerulni.



szabadid

szabadid

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 567 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.12.21, 19:55

Mi a kötődése a jelenlegi helyszínhez, miért ott lyukadt ki a hazaúton?
Esetleg a helyi ázsiai negyed nem tudja maradásra bírni? :D Hmm... lelki szemeim előtt megjelent egy jakuza, akinek a tetkói "élnek" és folyamatosan hullámoznak a sárkányok a testén.



pierredelacroix

pierredelacroix

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 557 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.12.21, 13:42

Rosszul emlékszik a hely nevére? Pénzt kell gyűjtenie még a hazaútra (ha Lalaföldről egy fitying nélkül szökött meg)? Több időbe tellik míg a Japán nagykövetség kiállítja a számára a megfelelő iratokat, kiderítik, hogy ki is ő valójában? (Ez utóbbi csak időleges)

Mj.: Nem bürokratikus huzavonát értek alatta, hanem egyszerűen csak ennyi időbe tellik.

Azért név nélkül még Schengen esetében is eléggé necces utazgatni az országok között, nem hogy egy másik kontinensre.
(A mágikus utak pedig lehet hogy le vannak zárva/elég hosszúak és/vagy veszélyesek: erőforrásokat és szövetségeseket kell még gyűjtenie a hazaútra.)

 



dekszter

dekszter

    Régi fórumozó

  • Szerkesztő
  • 5345 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.12.21, 05:49

Kissé lassan őrölnek errefelé a malmok, így még mindig nem sikerült elkezdenünk. Viszont azonnal jött egy újabb kérdés/probléma.

Az egyik karakter japán és konkrétan Japánból is rabolták el. Úgy vélem, a legtöbb changeling első gondolata az lenne, hogy megpróbál hazajutni valamilyen módon. A karakter a város nevére emlékszik, semmi másra. Sem a családjára, sem az életére, sem arra, hogy mikor rabolták el, még a saját eredeti nevét sem tudja.

Érthető okokból nem szeretném, ha minden áron próbálna menekülni a játék jelenlegi helyszínéről, hogy hazatérjen :( . Esetleg erre akadna valami player friendly megoldás?



Olman

Olman

    Magiszter

  • Fórumita
  • 2431 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.09.24, 12:09


2) Tapasztalati pontok. Mivel tudom (rutin...), hogy nem szabad túl sok játékra terveznem, viszont a játék végén mindenképpen szembe fognak kerülni egy erős ellenféllel (Charlatan), így kérdéses a karakterek erőszintje. 3-4 alkalomnál nem merek többre gondolni, így hirtelen nem sok opcióm maradt:

-brutális mennyiségű XP osztása játékonként

-a Charlatan erőszintjét visszahúzni az övékére

-a Charlatant nem tudják csak valami trükkel/kiskapuval legyőzni

 

Ezzel nekem is meggyűlt a bajom, mert évi 1-2 játékalkalom adódott, és a játékban nem mindig telt el komolyabb idő, ami alátámasztotta volna, hogy a karakterek újabb fejlődési lépcsőhöz értek és XP-t kaphattak vagy épp elkölthették az XP-t. Végül amellett döntöttem, hogy

- minden játékalkalom után kapnak XP-t és minden kisebb szünetet, esetenként játékbeli időt is felhasználhatnak arra, hogy tanuljanak/edzenek/képezzék magukat, vagyis XP-t tudnak költeni

- van egy minimum pontszám, amit mindenképp megkapnak az átélt jelenetekért, mert "végigmentek a pályán", de ebből csak sokadik alkalom után lehet érdemben költeni (kivéve pár olcsó fejlesztést)

- vannak extra pontok találékonyság, előrevivő/az előzetes terveimen változtató remek ötletek, ügyes megoldások fejében

- vannak extra pontok egyéni teljesítmény (pl. a karakter úgy dönt, hogy letér a fősodorról és teljesít egy személyes mellékszálat)

- esetenként szerepjátszásért is osztok pontot

Így akár 1-2 alkalom után is tudnak értékes fejlesztéseket véghezvinni.

 

Erősen a harcra összpontosító játékosoknál külön kihívás lehet trükkökben, találékony megoldásokban gondolkodni, szóval nekem leginkább a kiskapus lehetőség tetszik. Nem is feltétlenül kell végezniük vele, lehet, hogy az is megoldás, hogy csak jó időre elzárják maguktól; lefoglalják vmivel, hogy ne őket üldözze; paktumot kötnek stb. (de hosszabb távon nyilván ott lehet a para, hogy mikor tér vissza a Gonosz).



Csontrago

Csontrago

    New Promethean

  • Fórumita
  • 446 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.09.24, 11:00

1) Az Arcadiaban töltött idő és a való világban eltelt idő között van egy bizonyos párhuzam, vagy lehet teljesen elrugaszkodni mindentől. Például Arcadia x év, való világ x hét?

 

 

Szerintem nincs párhuzam. Nyugodtan lehet elrugaszkodni, lehet egy perc, óra, nap, év vagy éppen évek. Főleg ha az elrablásról van szó, hacsak egy goblin marketbe mennek éppen akkor lehet, hogy csak órák vesznek el számukra max pár nap. Arcadiában szerintem nem lehet érzékelni az idő múlását egyszerűen úgy van minden ahogy és bele se gondol az ember, hogy "basszus már eltelt egy nap" Nem, ott akkor nem is gondol rá az ember fia, elveszti az idő érzékét. 
 



dekszter

dekszter

    Régi fórumozó

  • Szerkesztő
  • 5345 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.09.24, 10:21

Próbálnám összegyűjteni őket, de mindig egy-egy jut eszembe csak :D :aboci: :

 

1) Az Arcadiaban töltött idő és a való világban eltelt idő között van egy bizonyos párhuzam, vagy lehet teljesen elrugaszkodni mindentől. Például Arcadia x év, való világ x hét?

2) Tapasztalati pontok. Mivel tudom (rutin...), hogy nem szabad túl sok játékra terveznem, viszont a játék végén mindenképpen szembe fognak kerülni egy erős ellenféllel (Charlatan), így kérdéses a karakterek erőszintje. 3-4 alkalomnál nem merek többre gondolni, így hirtelen nem sok opcióm maradt:

-brutális mennyiségű XP osztása játékonként

-a Charlatan erőszintjét visszahúzni az övékére

-a Charlatant nem tudják csak valami trükkel/kiskapuval legyőzni



szabadid

szabadid

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 567 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.09.23, 14:11

Leginkább ahogy jól esik :D Mondjuk egy-egy alkalommal, ha szeretnéd megviccelni a JK-t, akkor tűnhet teljesen emberinek is, és csak menet közben derül ki, hogy egyébként halott az illető.

 



dekszter

dekszter

    Régi fórumozó

  • Szerkesztő
  • 5345 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.09.23, 13:16

Valamint: abandonednyc.com

:leborul:

 

A Gravewight milyen formában láthatja a kísérteteket? Filmes klisés hagyományos embernek látszanak vagy a Ghostbusters féle lebegő lidércek...?



morgorito

morgorito

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 183 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.09.22, 20:21

Kicsit off:

 

Nap-Hold udvar kapcsán régóta gondolkodom egy kampányban, ami a hidegháborús Berlinben játszódna. Egyik udvar a fal egyik oldalán-másik a másikon. A játék pikantériáját az adta volna, hogy a való világbeli események és tragédiák hogyan fedik át a "mesevilágbelit". Pl. hogy a cseregyerekek hogyan veszik ki a részüket az embercsempészetben, a humanitárius akciókban, vagy éppen az elnyomásban.  Sajnos  a csapatom annyira nem volt vevő az ötletre. 

 

Mondjuk ennek van egy olyan pikantériája, hogy később a Court nem ideológia, hanem lakhely szerint szerveződne. Érdekes lehetne azt végigkövetni, hogy hogyan hígul szépen lassan fel, lesz benne egyre több széthúzó elem, majd hullik apró részekre. Legalábbis, én így képzelném el a dolgot, hiszen semmi nem garantálja, hogy mindenki a megfelelő oldalra kerül.



Baka

Baka

    Elementalista

  • Fórumita
  • 963 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.09.22, 19:10

Kicsit off:

 

Nap-Hold udvar kapcsán régóta gondolkodom egy kampányban, ami a hidegháborús Berlinben játszódna. Egyik udvar a fal egyik oldalán-másik a másikon. A játék pikantériáját az adta volna, hogy a való világbeli események és tragédiák hogyan fedik át a "mesevilágbelit". Pl. hogy a cseregyerekek hogyan veszik ki a részüket az embercsempészetben, a humanitárius akciókban, vagy éppen az elnyomásban.  Sajnos  a csapatom annyira nem volt vevő az ötletre. 




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]