Ugrás tartalomhoz


Fotó

Changeling the Lost


  • Válasz írásához lépj be
470 hozzászólás érkezett eddig

Anatoleprophet

Anatoleprophet

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 145 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2012.10.23, 16:27

Üdv!

Az lenne a kérdésem, hogy valami jó magyar összefoglaló létezik-e a Changeling: the Losthoz? Ha igen, akkor valaki elküldené? Előre is köszi.

moozy

moozy

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 46 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2012.07.20, 13:03

Hello

nem tartozik ehhez az al fórumhoz de a többi láttam milyen rég nem él ezért ide írom kérdésemet

Tudtok valamilyen anyaggal internetes oldallal vagy egyéb infot a hulló levelek városárol?
A fanfár valamely év második számában találtam róla némi anyagot de semmi mást.

előre is köszönöm a választ
ui.:tudom hogy google a barátom de én béna voltam és nem találtam semmi hasznosat.

gillz

gillz

    zombidroid

  • Fórumita
  • 405 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2012.03.19, 16:21

Szerintem az egyik szépségét pont az adja a játéknak, hogy minden karakter mögött ott van az idegen mélység, az a bizonyos felfoghatatlan, embertelen dolog. Az igazi horror, ugye. Meg lehet próbálni leírni, szabályosságokat, mintákat felfedezni, elvégre Árkádia a Fate és a Time birodalma, abból az első az kedveli a mintákat, a másodikat meg hagyjuk :D Szóval akár a mesékből ismert dolgok működhetnek - vagy nem. És az ok-okozati kapcsolat indoklása soha nem létezett és nem fog létezni. És az egymásutánisággal is lehetnek problémák.

Attól még, hogy a mesélő leír egy Árkádiai birodalmat, True Fae-t, ahol a dolgok szabályok szerint működnek, sárkányok ülnek kincshalmokon és az égből rozsda szitál, még nem jelenti azt, hogy az valóban úgy volt. Sőt. Valószínűleg csak a changeling agya rendezte emészthető formába a dolgokat. Jobb is ez így, a Clarity magasabb fokai működő agyat is takarnak :D

Xever:

Egyszerűen a játék ebben a végtelenül sötét, nyomorult, lélekgyilkos settingben megközelítőleg játszhatatlan.


Nem igaz. Játékosként és mesélőként írom. Egyrészt a setting egésze nem lesz "végtelenül sötét, nyomorult, lélekgyilkos" attól, hogy Árkádia, az elrablás körülményei, meg egyéb járulékos "kellemetlenségek" ilyenek. A Tavasz Udvar pl. arról szól, hogy miért nem lélekgyilkos az új élet. A Nyár arról, hogy hogyan ne legyen az. Az Ősz és Tél arról, hogy hogyan lehet ezt a nyomort a saját javukra fordítani (mind érzelmileg, mind gyakorlatilag).
Másrészt játszani mindig sokkal könnyebb az érzelmileg terheltséget, mint megélni. Vannak, akik számára ez kifejezetten szórakoztató. (mint számomra hetekkel korábbi témára reagálni :D)

Számoma sokkal emészthetőbb és emberibb ez a játék, mint a Vampire (bármelyik). Valahogy kevésbé sötét az elcseréltek jövője, mint egy vámpíré, bár az utóbbinak jóval magasabb az váható élettartama. Az elcseréltek legalább igazi érzelmekkel bínak. Talán még lelkük is van.
:ninja:

VirtualMesmer

VirtualMesmer

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 7 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2012.03.04, 17:54

Illetve lsd. még 'Equinox Roads' c. kiegészítő, mely részletesen kifejti Árkádia idegenségét és megfejthetetlenségét. Én is úgy gondolom, hogy Árkádia alapvetően idegen és halandó ésszel kiismerhetetlen hely, pont ez adja az egyedi ízét a játéknak.

enor

enor

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 10 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2012.02.16, 09:29

Szerintem ez már tényleg veszélyes Xever. Van ráció abban amit mondasz, de a True Fae, nem csak egy meseszereplő. Lásd a Dancers in the Dusk bevezető kis meséje. Igen, vannak szabályok amiket képtelenek megszegni, de ki tudja, hogy pontosan mi az a contract ami megköti a kezét? Hol van alóla a kibúvó?

Alapvetően logikát keresni Árkádiában szerintem lehetetlen. Ha esetleg valaki mégis talál, akkor ő már nem Changeling. Pl, az a Woodbloded, aki tényleg átalakult csipkebokorrá. Megérette mi a helye, és tudja, hogyan működik. Egy ideig... vagy még addig sem. Az összes könyv Árkádiát és a True Faeket borzalmas, embertől teljesen idegen lényeknek írta le. Kiszámíthatatlanok és kifürkészhetetlenek. Egyetlen Changeling sem lehet abban biztos, hogy tényleg túljárt fogvatartója eszén, vagy amaz hagyta elfutni.

Ha már ilyen szépen elfilozofáltunk Árkádiáról, a Tündérekről, senkinek sem jött meg a kedve egy fórumos játékhoz Mesélősizni? :aboci:

Xever

Xever

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 488 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2012.02.14, 13:31

Mostanában egész sokat játszok Kingdoms of Amalur-al és ez felvet egy egész érdekes elképzelést. Nekem legalábbis tetszik :)

Megkockáztatom, hogy Árkádia nem csak, hogy érthető tud lenni hanem egyenesen kiszámítható. Már ha egyszer sikerül valakinek az elcseszett logikája köré csavarnia a gondolkodásmódját. A Fae-k igazából csak szerepek egy történetben amin képtelenk túllépni, mert ez lényük és erejük forrása. A történet pedig évszázadok óta ismétlődik újra és újra és újra. Csak a szereplők változnak. A harmadik gyermek mindig legyőzi a Sárkányt és az első kettő mindig meghal. A Hős mindig megmenti majd elcsábítja a Szűzet aki, miután összetörték a szívét elárulja a Hőst. A Bitorló mindig veszít mikor előkerül az Örökös. (Pratchett:Vészbanyák, Vége a mesének. Valaki?) Ettől még Árkádia mindig egy idegen és kegyetlen hely, de szerintem sokkal kezelhetőbb.

Baka

Baka

    Elementalista

  • Fórumita
  • 960 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2012.02.14, 11:59

Azt állítom, hogy olyan mélységesen és eredendően idegen, hogy az felfoghatatlan. Az űr és az alienek sem gonoszak, csak szeretnek táplálkozni :D. Így gonosz Árkádia is, ahol a játékoknak mindig ismeretlen szabályai vannak és érthetetlen őrület dobog a felszín mögött. A Changeling már klasszikus tündérmese, óriásokkal és sárkányokkal, akik ismeretlen és idegen birodalmakba rabolják el az embereket.


Azért ez elég szubjektív. A könyvekben szereplő Árkádiai birtokok, Dzsentrik, szabályok épp hogy felfoghatóak, és nem csak a Changeling, hanem maga Árkádia is "tündérmese". Autumn Nightmares, Winter Masques, Rites of Spring, Equinox Roads... Mindegyik leírható és kezelhető formát ad a másik oldalnak.

Szvsz ez jobb is így. A játékos könnyebben alkot olyan karaktert ha van némi fogalma arról honnan és kitől is szökött el. Ha Árkádia amolyan Lovecrafti dimenzió akkor abba a hibába esik a mesélő és a játékos is, hogy annyira idegen és leírhatatlan dolgot akar szerepeltetni a játékban amit természeténél fogva nem lehetséges.

Ahogy lentebb is írtam, semmi gond nincs azzal hogy ennyire darkosan kezelje valaki Árkádiát, de iszonyatosan nem játékos és mesélőbarát, egy amúgy se könnyű játékban.

Alfdam

Alfdam

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 908 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2012.02.14, 10:58

Ezek után nevetségesnek hat, hogy pont az örökkön változó, kiszámíthatatlan Árkádia lenne eredendően rossz.

Még annál is durvább dolgot állítok, hogy rossz. Azt állítom, hogy olyan mélységesen és eredendően idegen, hogy az felfoghatatlan. Az űr és az alienek sem gonoszak, csak szeretnek táplálkozni :D. Így gonosz Árkádia is, ahol a játékoknak mindig ismeretlen szabályai vannak és érthetetlen őrület dobog a felszín mögött. A Changeling már klasszikus tündérmese, óriásokkal és sárkányokkal, akik ismeretlen és idegen birodalmakba rabolják el az embereket.
Abszolút egyetértek, hogy egy csingling visszavágyódhat Árkádiába, ahogy írtam is, elefántcsont tornyok és fehér fényben fürdő paloták közé, a játéknak az a kérdése, hogy mi lesz az ára. Amit te szeretnél az egy érthető Árkádia, egy kezelhető Árkádia, amiben vannak felfogható darabok, helyek, ahova nem bűn visszavágyódni.
Sajnos az. Ahogy bűn vágyni egy utolsó adag löketre vagy bűn vágyni az űr hideg sötétjének érintésére. Árkádia nem felfedezhető és nem irányítható.

A Sövény pszichoaktív és idomul.

Nem fogunk újrakezdeni egy örök vitát, de annyit hadd jegyezzek meg, hogy igen, épp ezért vágyik vérre, vagy szereti, ha két changeling egymásnak esik, ezért vágyik olyan mohón a benne tévelygőkre. :D

Xever

Xever

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 488 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2012.02.13, 15:51

Mintha Cthulhuban vállvonogatás lenne, ha szóba kerülnek az Ősi Istenek.


Nem egészen. Nekem ez az "Árkádia rossz, a Sövény rossz" dolog pont olyan mint a régi WoD kétpólusú világképe ahol a másik oldal per default rossz. Az nWoD egyik legnagyobb pozitívuma, hogy próbálta a konfliktusokat emberközelibbé tenni és a konfliktusok forrása áttevődött az érdekkülönbségekre a nagy faji sztereótípiákról. Ezek után nevetségesnek hat, hogy pont az örökkön változó, kiszámíthatatlan Árkádia lenne eredendően rossz. Nem azt mondom, hogy Árkádia kellemes. Csak azt, hogy miért ne lehetnének helyek, pillanatok amikre a changeling vágyódva tud visszaemlékezni?
A Sövény meg nem valamilyen. A Sövény pszichoaktív és idomul. A Sövényben akármit felépíthetsz. Nyílván sok megfelelően hangolt Glamour és rengeteg idő kell hozzá, de lehetséges.

Természetesen minden attól függ honnan nézed és mit akarsz kihozni ebből az egészből. Persze, hogy megöli a játékot, ha olyan karaktereket próbálnak hozni amik nem illenek a mesélő világképébe. De szerintem semmivel sem elrugaszkodottabb elképzelés kicsit a klasszikus tündérmesék irányába eltolni a világot mint teljes sötétségbe taszítani :)

Alfdam

Alfdam

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 908 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2012.02.13, 15:02

Tudom, tudom.

Van benne a szépség, ami megtöri, erre van a tündérek közössége. Az egymásra utaltságuk, a közös élmények, a bulik, amiket csak azok élhetnek át igazán, akik osztoznak a Glamour LSD élményében. De semmiképp sem Árkádia, ehhez tartom magam. Sohasem Árkádia, ami torz kristályszférákba csavarja az elmét és nem a Sövény, ami imádja vért. Nem szabad racionalizálni Árkádiát lejárt szerződésekkel, semmilyen módon, és nem szabad hagyni, hogy egyes JK csinglingek kellemes élményként éljék meg az ott tartózkodásukat, szerintem megöli a játékot.
Mintha Cthulhuban vállvonogatás lenne, ha szóba kerülnek az Ősi Istenek.

Xever

Xever

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 488 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2012.02.13, 14:01

Ne higgyjetek Xevernek, szerinte a changeling elképzelhető egy nevetgélős tündérkés játékként is! :D


Ne essünk túlzásokba, te is pontosan tudod, hogy nem ezt mondtam :)
Egyszerűen a játék ebben a végtelenül sötét, nyomorult, lélekgyilkos settingben megközelítőleg játszhatatlan. Kell legyen benne legalább néha valami szép vagy jó ami megtöri ezt az egészet, hogy elviselhető legyen. Akkor már természetes dolog egy kicsit átvenni a klasszikus tündérmesékből amire ugye a játék épül. Nem véletlenül adtak ki külön kiegészítőt direkt ehhez a témához.

Alfdam

Alfdam

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 908 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2012.02.13, 11:16

Ne higgyjetek Xevernek, szerinte a changeling elképzelhető egy nevetgélős tündérkés játékként is! :D
A játék alapkoncepciója, hogy Árkádia lehet gyönyörű, csodálatos, tökéletes, elképesztő, de akkor is a rettenetes őrület lakóhelye. A felszúrt pillangónál a borítón nem kell jobb metafora. Persze, vannak tündérek, akik visszavágynak Árkádiába, ahogy a drogos az anyagra, vagy a szerelemtől őrült emberek a vágyuk tárgyára. Gyorsan be is kattannak, aztán előbb vagy utóbb eladják a lelküket az egyik True Fae-nek. Tényleg szép történet, ahogy a changeling hajnalban zokog, mert megpillantotta Csodaországot, de aztán megtalálják, felajánlják, hogy visszatérhet, a Fae csodálatos képekkel bombázza, amíg aztán végleg bele nem őrül és feloldódik a saját álomképeiben.
Legalább annyira idegenek és elveszettek szerintem, mint amennyire bántalmazottak és kiheréli a játékot, ha a Árkádia bekerül a játékban a "nem is olyan rossz" kategóriába, meg "nekem csak lejárt a szerződésem" dumák hangzanak el.

Areios

Areios

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 296 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2012.02.12, 21:50

kinek mi... biztos volt jó része is. Pl a legszarabb munkahelyemről is tudok valami jót mondani.
De ez már inkább ízlés kérdése. :)

aluminiumtrioxid

aluminiumtrioxid

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1449 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2012.02.12, 19:58

Hát nem tudom, azért szerintem a helyi csingiling társadalomtól minimum fura oldalpillantásokat kapna szerintem egy ilyen karakter, ha nagyon hangoztatná hogy mennyire hiányzik neki Árkádia...

Areios

Areios

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 296 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2012.02.12, 13:08

Xever: Nekem is sokkal jobban tetszik így a concept. Nem nagyon olvastam még mert a társaságunk semmi újra nem kapható manapság, de azt hiszem a játszhatóság és nagyobb variáns a karaktereknél kulcs nálam. :)

Xever

Xever

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 488 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2012.02.12, 12:09

Nyílván az alapkoncepció az, hogy annyira nem élvezték. Csak azt akartam ezzel az egésszel mondani, hogy sokkal játszhatóbb és több lehetőség van egy karakterben ha az Árkádiában töltött idő nem egyértelműen elviselhetetlen, ha voltak dolgok amik hiányoznak :)
Amúgy én teljesen el tudok képzelni olyan karaktert is aki beilleszkedett odaát. Csak mondjuk eszébe jutott a családja akiről gondoskodnia kell, valami amit el kell intéznie, be kell felyeznie, megtudott valamit amit minden áron el kell mondania valakinek... De akár el is üldözhették. Alulmaradt az intrikus játékokban, rákentek valamit amiért kidobták, a Fae talált jobb háziállatot és megunt játékként elhajította... Vagy, hogy gonoszak legyünk küldhették is. És akkor még mindig ott a kedvencem aki eladta aláírta a szerződést, ledolgozta az idejét és visszatért.

aluminiumtrioxid

aluminiumtrioxid

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1449 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2012.02.12, 11:50

Hát, szerintem franc tudja. Aki annyira élvezte Árkádiában töltött napjait, az szerintem nem jön vissza Changelingként. Szóval szerintem nem nagyon rokonítható egy Korbáccsal vagy Abarattal (vagy akár Nightbreeddel). (Ellenben az alapkönyv Claritys részét átolvasgatva szépen elmagyarázzák, hogy nem azért van a kezdő karaktereknek magas Clarityje, mert annyira nem viselte meg őket a rabságuk, hanem azért ők a kezdő karakterek, mert magas a Clarityjük).

enor

enor

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 10 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2012.02.12, 08:53

Van benne valami, amit Xever ír :) Régen olvastam a Korbácsot, már el is felejtettem szinte :aboci: Pedig nagyon jó könyv, és igazad van, a gyönyörű részről valóban "kicsit" megfeledkeztem.
(Ezért is nem én akarok mesélni :D )

Xever

Xever

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 488 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2012.02.12, 04:13

Nyílván ez az egész erősen mesélő/játékos függő, de szerintem kicsit túl sötéten látjátok a dolgokat:
-"A storytelling game of Beautiful Madness." A "gyönyörű" hajlamos kimaradni a képből. Nem tudom ki olvasta Clive Bakertől a Korbácsot, de nekem az a hangulat legalább annyira szerves része a játéknak mint ez a sötét 'lelki sérült' vonal amit lentebb emlegetnek. Mikor a changeling hajnalban zokogva ébred, mert álmában megpillantotta Csodaországot. Vagy mikor befordul egy sarkon, a szeme sarkából elkapva egy festményt, felé sodor egy illatot a szél és a szíve nagyot dobban, beléhasít a fájó vágyódás, ahogy már majdnem fel tudja idézni azt a helyet amit álmaiban újra és újra bejár. Ez a mesék világa. Sötét és kicsavart, de legalább annyira lenyűgöző. A Rites of Spring azért is tetszik, mert kicsit jobban hangsúlyozza a játéknak ezt az oldalát. (Mutass még egy játékot ahol lehet bosszúból kovácsolt és gyűlöletben edzett kardod. A szó szoros értelmében :D)
-Nem egy megtört ember jön vissza, hanem egy changeling. Testileg és lelkileg is idomul a helyhez ahol a rabságát töltötte és életének egy ugyanolyan természetes része lesz mint az előtte itthon töltött időszak. Ha akarja ha nem. Szeritem sokkal kevésbé "sérülten" érkeznek vissza mint ahogy azt némelyik lenti poszt sugallta. Sokkal inkább idegenek és elveszettek mint bántamazottak.
Aztán persze ízlés kérdése.

Baka

Baka

    Elementalista

  • Fórumita
  • 960 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2012.02.11, 11:02

(amúgy nem is értem, hogy a kezdő Clarity miért 7, könyörgöm, okés hogy felejtenek, de nincs élő ember aki ezek után ne szenvedne minimum egy izmosabb PTSD-ben, hogy az egyéb finomságokról ne is beszéljünk)


Sehol se tiltják hogy a mesélő alacsonyabban határozza meg az induló Clarityt. Sőt, szabályok szerint levihető ötig karakteralkotáskor. Bár ezzel szerintem a mesélő maga alatt vágja a fát, mert egyetlen karakternek is erősen megerőltető mesélni aki alacsony calrityre esett, nem hogy az egész partinak. (Plusz az összes npc eljátszására).


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]