Ugrás tartalomhoz


Fotó

DnD 4. kiadás


  • Válasz írásához lépj be
5054 hozzászólás érkezett eddig

dekszter

dekszter

    Régi fórumozó

  • Szerkesztő
  • 5811 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.27, 09:36

Sem a HP-val (új nekik a játék, nem is sejtik, hogy mennyire kell erősnek lennie x lénynek), sem a támadásokkal (általában nem látják, hogy mit dobok) nem lenne nehéz csalni, de nem szeretnék. Én is szeretnék izgulni egy kicsit :P . Bízom az írók matekjában és a Ti tapasztalatotokban :) .



Shiwo

Shiwo

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 790 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.23, 11:19

Te vagy a mesélő , csalj (:

Ha nagyon darálják, akkor legyen több HP-ja, vagy valami módon gyógyítsa magát

Ha a sárkány darálja a játékosokat, akkor meg hazudj néha, mond hogy nem talált a sárkány, hiába dobtál 19-et vagy crit helyett számolj sima sebzéssel..

A jó szórakozás a lényeg, ne hagyd hogy a vakszerencse elrontsa..

Módosította Shiwo: 2020.07.23, 11:20


dekszter

dekszter

    Régi fórumozó

  • Szerkesztő
  • 5811 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.23, 08:52

Bulldy, Shiwo: köszi :) . Interrupt/Reaction => úgy látszik csak nézek, de nem látok. Figyelmetlenségből jeles :( .

Glowface: egy nagyon rövid (3-4 alkalmas) mini kampány (ennél hosszabbat tervezni sem merek :( ) végső ellenfele lenne a sárkány, így valóban az izzasztás a fő cél.

Ez a Level 4 dolog egyre jobban tetszik több dolog miatt is:
*Daily powerjük így csak 1 van még
*Felértékelődnek a "mégsem-kukázott", nem túl erős varázstárgyak :)
*Az alacsony(?) össz HP miatt elég izgalmasnak ígérkezik a harc



Glowface

Glowface

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2959 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.22, 20:34

Az oldal Level 5-6(?) környékét hozza ki normál nehézségnek. A fő félelmem, hogy (nekem) a 200 Hp-s sárkány körönként 2+1 támadása, megfejelve az esetlegesen visszatöltődő breath weaponnel (csúnyán mákos tudok lenni a kockával) elsőre soknak tűnik. Össz-vissz egy ősrégi próbajáték van eddig a hátam mögött, így lehet, hogy feleslegesen aggódom... na meg persze el kell jutnunk addig, hogy tényleges game legyen :gugye: .

A nomrál nehézségű harc az, amit a party minden különösebb kockázat nélkül, lazán végigdarál, csak némi erőforrása (pl. 1-2 napi power, némi hp/healing surge) megy el rá, de egy nap jónéhányat letudhat belőle.

Gondolom, a sárkányt nem ilyennek szántad, hanem komoly, kihívást jelentő összecsapásnak, ami tisztességgel megizzasztja a kompániát!



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6801 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.22, 13:30

(OFF)Az immediate interrupt lett 5E-ben a reaction, az immediate reaction -t meg kidobták, mert csak bonyolítja a dolgokat.(/OFF)


Shiwo

Shiwo

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 790 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.22, 13:14

Az Immeditate Interrupt a kiváltó cselekedet előtt jön létre, akár semmissé téve azt (nagyobb AC így nem talál, megölöd mielőtt megütne, stb.), az Immeditate Reaction meg a kiváltó cselekedet után jön létre

Módosította Shiwo: 2020.07.22, 13:14


Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6801 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.22, 11:55

Opportunity attack: köszi :) .
Varázstárgyak: akkor azt hiszem kidobom a sebző encounter vagy daily tulajdonságú tárgyakat amiket találhatnak :) .

Jól értem, hogy ahol külön nem írják, ott az Immeditate Interrupt dolgok nem módosítják a kiváltó okot, csupán azonnal cselekvést biztosít? Pl. Shield, Level 2 Wizard Utility (PHB 161.). A karaktert találat éri (trigger), elszenvedi a sérülést és csak utána kaphatja meg az AC és Reflex bónuszt?


Nem, pont fordítva. A kapott AC és Reflex bónusszal megúszhatja a kárt, amit a kiváltó hatás okozott volna neki.

Szerintem ha terveztél be varázstárgyakat, ne hagyd ki, csak tedd bele a kalandba őket nem egyértelmű helyre. Ha megtalálják, had legyen nekik könnyebb a "bossfight", de ha nem, akkor sem lesz lehetetlen.

Bulldy

dekszter

dekszter

    Régi fórumozó

  • Szerkesztő
  • 5811 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.22, 10:39

Opportunity attack: köszi :) .

Varázstárgyak: akkor azt hiszem kidobom a sebző encounter vagy daily tulajdonságú tárgyakat amiket találhatnak :) .

 

Jól értem, hogy ahol külön nem írják, ott az Immeditate Interrupt dolgok nem módosítják a kiváltó okot, csupán azonnal cselekvést biztosít? Pl. Shield, Level 2 Wizard Utility (PHB 161.). A karaktert találat éri (trigger), elszenvedi a sérülést és csak utána kaphatja meg az AC és Reflex bónuszt?



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6801 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.21, 14:28

Az opportunity attack egy sima támadás, sebzésen kívül alapesetben más hatása nincs. De lehet olyan power, ami ezt módosítja. Így hirtelen az Essentials fighter (knight) ugrik be, akinek volt olyan stance -e, amiben zúzófegyverrel opportunity attack esetén nullázta a mozgást. De régen volt már, lehet rosszul emlékszek.

Szerintem egy-egy +1-es fegyvert, páncélt, pajzsot ki lehet utalni. A 4E úgy kalkulál emlékeim szerint, hogy a karaktereknek van varázsfelszerelésük.

Bulldy

dekszter

dekszter

    Régi fórumozó

  • Szerkesztő
  • 5811 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.21, 12:50

Akkor csak én félek, hogy vereség/tpk lenne a dologból :aboci:. Ha jól emlékszem, a DMG-ben lévő mintakaland boss fehér sárkánynak talán még több is a HP-ja, mint a MM sárkányának, pedig az Level 1(?) karaktereknek íródott.

Tervben volt fejenként 1-1 gyengébb (Level 1-3) varázstárgy, de akkor ezek szerint ezekre nem is lenne túl nagy szükség már 3. vagy 4. szinten sem? Esetleg az még inkább rövidítené a harcot és csökkentené az izgalmat?

 

Az Opportunity attack (aminek engem a magyar neve akasztott meg), csak egy ingyen basic attack, és ezen kívül nem hátráltatja az elszenvedőt? Vagyis ha pl. elmozdul/elhalad valaki mellett, az illető dob ellene egy támadást, de a célpont ettől függetlenül befejezi a mozgást?

 

 

A kockával való újratöltés helyett mondhatod azt, hogy fixen 4 körönként tölt újra (vagy 5 vagy 6 körönként).

Ez nagyon tetszik :) .



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6801 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.21, 10:55

Szerintem 3-4. szinten simán leadnak a karakterek körönként 10+ sebzést. Így kijön, hogy kb 7 kör alatt be is verik a sárkányt. Ha megvannak még a napi és találkozásonkénti erőik, akkor hamarabb. Ráadásul az erőik közt van olyan, ami kivédi a támadásokat vagy gyógyít.

A kockával való újratöltés helyett mondhatod azt, hogy fixen 4 körönként tölt újra (vagy 5 vagy 6 körönként).

Bulldy

dekszter

dekszter

    Régi fórumozó

  • Szerkesztő
  • 5811 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.21, 10:32

Bulldy: köszi, örülök, hogy pont ezt a generátort linkelted, mert pont én is megtaláltam, csak nem tudtam, hogy mennyire bízzak benne :) .

Az oldal Level 5-6(?) környékét hozza ki normál nehézségnek. A fő félelmem, hogy (nekem) a 200 Hp-s sárkány körönként 2+1 támadása, megfejelve az esetlegesen visszatöltődő breath weaponnel (csúnyán mákos tudok lenni a kockával) elsőre soknak tűnik. Össz-vissz egy ősrégi próbajáték van eddig a hátam mögött, így lehet, hogy feleslegesen aggódom... na meg persze el kell jutnunk addig, hogy tényleges game legyen :gugye: .



Glowface

Glowface

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2959 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.20, 20:26

A puszta matematika szerint egy 3fős csapatnak úgy 3. szint környékén lehetne javasolni.

A valóságban a gyakorlat elég bonyolult tud lenni... főleg ha kezdők a játékosok is, és a kis csapatok eleve sérülékenyebbek. Talán még 4. szint is megfelelő lehet.



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6801 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.20, 08:31

 

Szabadon használhatja mindkettőt.

:sor: Köszi :) .

 

1) A Melee training (PHB 2 feat) esetén az "other than Strength" tulajdonság ténylegesen bármi lehet?

2) Egy Young White Dragon ellen nagyjából milyen szinten van esélye egy kezdő D&D játékosokból (és mesélőből...) álló, Paladin, Ranger, Wizard csapatnak?

 

 

1.) Igen. De csak melee basic attack -re adja, szóval egy power kulcs-tulajdonságát nem tudod cserélni.

 

2.) Itt egy nekem jónak tűnő találkozás nehézség - számoló: https://www.kassoon.com/dnd/encounter-builder/

Beadod a csapat létszámát, szintjét, majd hozzáadsz annyi szörnyet, amennyit be akarsz tenni és megmondja, hogy milyen nehézségű a találkozás. A szörny szintjének kiválasztásakor a csapat szintjét nézi és színkódozza, hogy mennyire nehéz az adott szörny.

 

Bulldy



dekszter

dekszter

    Régi fórumozó

  • Szerkesztő
  • 5811 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.20, 07:37

Szabadon használhatja mindkettőt.

:sor: Köszi :) .

 

1) A Melee training (PHB 2 feat) esetén az "other than Strength" tulajdonság ténylegesen bármi lehet?

2) Egy Young White Dragon ellen nagyjából milyen szinten van esélye egy kezdő D&D játékosokból (és mesélőből...) álló, Paladin, Ranger, Wizard csapatnak?

 



morgorito

morgorito

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 822 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.15, 13:28

Hogy ne csak mindig negatív legyek a 4e-vel kapcsolatban, ez például egy elég pozitív változás, a 3ehez képest. 

 

Nem volt a ranger túl tápos kaszt az egyéb felmerülő opciókhoz képest.



Glowface

Glowface

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2959 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.15, 09:03

Szabadon használhatja mindkettőt.



dekszter

dekszter

    Régi fórumozó

  • Szerkesztő
  • 5811 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.14, 16:15

Hi :)

 

Ahol a powereknél több opció is van (pl. a Ranger powerek esetében, ahol az adott képességnek létezik melee és ranged verziója is), amikor a karakter megtanulja, meg kell határoznia, hogy a melee vagy ranged változatot tudja, vagy szabadon használhatja mindkét verziót?



Ynas_Midgard

Ynas_Midgard

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1095 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.05.02, 19:02

(OFF)

Ezt, meg a szörnyek egyszerűen mesélhető, de változatos képességeit szerintem bármilyen D&D varinánsba könnyű, és szerintem érdemes is implementálni.[/size]

 
Élesben nem próbáltam, de anno a Grey Six csinált hasonlót kb. Swords & Wizardry erőszintjén.(/OFF)


Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6801 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.05.02, 11:37

Felnőtt kategóriától már a suttyó fehér sárkánynak (ez a legbutább fajta) is van legendás akciója, ami pont ezt tudja: két játékos köre között csap a farkával vagy szárnycsapással fellök, sebez és elrepül.

Ezen kívül vannak lakhely akciók (lair action), amik a lény kisugárzása miatt, de tőle független (20-as kezdeménynél automatikusan bekövetkező) hatások. Ezek általában pont azokat a nehezítéseket, változó csatateret eredményezik, amit korábban írtam.

A fehér suttyónál pl fagyos köd ereszkedik egy területre, hatalmas jégcsapok szakadnak a parti nyakába vagy jégfal emelkedik körülöttük.

Ezek pont azt segítik elő, hogy egy főellenfél úgy is veszélyes és hatékony legyen, hogy nincs kismillió csatlósa. Persze lehet az is, de így szerintem könnyebb a mesélőnek, hogy tudja, van körönként egy automatikis hatás, csak a területét kell kijelölni, a főszörny a szokásos támadásaival, illetve körközben még 1-2-t cselekedhet.

Pont most volt egy gigászi csatánk kéttucatnyi ellennel, 8. szinten. 47 perc alatt két kör sem ment le, megegyeztünk, hogy egy d6 dobás dönt a sorsunkról inkább. Az ilyenek elkerülésére kiválló a sok hp + legendás akciók + lakhely akciók.

Bulldy


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]