Ugrás tartalomhoz


Dark Ages


  • Válasz írásához lépj be
965 hozzászólás érkezett eddig

strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8391 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.03.17, 11:32

Ma ingyen adják a Vampire 20th Anniversary Edition: The Dark Ages pdf változatát:
https://www.drivethrurpg.com/product/144495



morgorito

morgorito

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 604 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.04.03, 19:57

Hát igen, ez tényleg elég nagy változtatásnak tűnik. Köszi, hogy beidézted, így már jobban értem, hogy miért ennyire eltérőek a tapasztalataink. Ami azt illeti a DAV20 kiadásban az utakkal sajnos történtek olyan változtatások is , amelyek nem voltak annyira szimpatikusak. Eddig a listámon a két negatív változtatás volt:

- néhány író nem értette, hogy az aura mit jelent. Gondolom ők csak a modern verzióval játszottak korábban, ahol ez az jelenés 2 auralátás képességével volt összefüggésben. Szóval szépen, kreatívan leírták, hogy a karakter lélekauráján milyen változásokat okoz, ha az utat követi. 1. igazéból semmilyen nyomot nem hagy a lélekaurán az utad 2. az út aurájának ereje az útértéktől függő érték, ami egyedileg befolyásol bizonyos dobásokat + minden szociális próbát halandókkal. Az értelmes leírás hiánya miatt egyes utaknál az auramódosíítónak nincs értelme (nem vámpír-halandó interakciónál).

- a mennyek útját felosztották vallások szerint (keresztény, iszlám, zsidó + 2 régebbi pogány). Ha eredetileg is így lett volna, akkor oké lenne, de a korábbi rendszerben nem ezek alapján csoportosult a mennyek útja, és a változás miatt nagyot fordult a világkép - korábban pl. két mártír beállítottságú, különböző vallású karakter egy ösvényen járt, most már nem keveredhetnek.

 

Ettől függetlenül én javaslom, hogy olvassátok el ti is a DAV20 verziót, mert nagyon sok dolgot ki is javítottak.

 

Egyetértek, bár szerintem a magasabb szinteken logikus az hogy jobban a személyiség része legyen az út szellemisége.

 

Igen, paragon szinten már annyira nehéz betartani a követelményeket, hogy az teljes embert kíván, de szerintem néha unalmas, ha valaki direkt olyan karaktert hoz, akinek a személyisége egyezik egy úttal. Sokkal jobb, hogy halandókat csináltatok, akik nem erre vannak felépítve. Mikor majd csatlakoztok valamelyikhez, akkor érdekesebb lesz egyeztetni a korábbi elveket a mesterséges új megkötésekkel.

 

Útak: Egyetértünk. Nekem sose jöttek be a "disciplinára/ösvényre" írt karakterek, szerencsére ebben a csapatban egy ilyen sincs. Inkább arra utaltam hogy azért a személyiségnek -valamilyen szinten- összhangban kell lenni az úttal. Főleg a magasabb fokozatoknál létfontosságú. Ez valahol természetesen ki fog alakulni (hosszútávon a karakter nem esélyes, hogy egy olyan úton marad ami nem összeegyeztethető a nézeteivel, ha van alternatíva).  

 

V20:

 

A parti alapvetően inkább a rules-light felé mozog, tehát a nagyobb problémákat elég gyorsan áthidalhatja egy mesélői ruling, sok szabálykodás nélkül. Ezt segíti az, hogy a játékosoknak csak a fele van "tisztában mindennel". Szóval 95%+, hogy legalábbis ez a krónika a régebbi szabályok szerint fog lejátszódni.

 

Ettől függetlenül valamikor majd elolvasom, mert mostmár érdekel, hogy mennyi mindent változtattak meg. Lehet összességében szimpatikus lesz, lehet nem. Nekem tetszik az "eredeti" (csak az alapkönyv), de nyitott vagyok az újra is.

 

A mennyek útját mondjuk szétbontani így talán még nagyobb hülyeség mint amit a bűn útjával csináltak. Valószínűleg a készítőknek nem nagyon jött át az alapvető koncepció/nem érdekelte őket.



Krynn

Krynn

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1263 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.04.03, 07:55

Hát igen, ez tényleg elég nagy változtatásnak tűnik. Köszi, hogy beidézted, így már jobban értem, hogy miért ennyire eltérőek a tapasztalataink. Ami azt illeti a DAV20 kiadásban az utakkal sajnos történtek olyan változtatások is , amelyek nem voltak annyira szimpatikusak. Eddig a listámon a két negatív változtatás volt:

- néhány író nem értette, hogy az aura mit jelent. Gondolom ők csak a modern verzióval játszottak korábban, ahol ez az jelenés 2 auralátás képességével volt összefüggésben. Szóval szépen, kreatívan leírták, hogy a karakter lélekauráján milyen változásokat okoz, ha az utat követi. 1. igazéból semmilyen nyomot nem hagy a lélekaurán az utad 2. az út aurájának ereje az útértéktől függő érték, ami egyedileg befolyásol bizonyos dobásokat + minden szociális próbát halandókkal. Az értelmes leírás hiánya miatt egyes utaknál az auramódosíítónak nincs értelme (nem vámpír-halandó interakciónál).

- a mennyek útját felosztották vallások szerint (keresztény, iszlám, zsidó + 2 régebbi pogány). Ha eredetileg is így lett volna, akkor oké lenne, de a korábbi rendszerben nem ezek alapján csoportosult a mennyek útja, és a változás miatt nagyot fordult a világkép - korábban pl. két mártír beállítottságú, különböző vallású karakter egy ösvényen járt, most már nem keveredhetnek.

 

Ettől függetlenül én javaslom, hogy olvassátok el ti is a DAV20 verziót, mert nagyon sok dolgot ki is javítottak.

 

Egyetértek, bár szerintem a magasabb szinteken logikus az hogy jobban a személyiség része legyen az út szellemisége.

 

Igen, paragon szinten már annyira nehéz betartani a követelményeket, hogy az teljes embert kíván, de szerintem néha unalmas, ha valaki direkt olyan karaktert hoz, akinek a személyisége egyezik egy úttal. Sokkal jobb, hogy halandókat csináltatok, akik nem erre vannak felépítve. Mikor majd csatlakoztok valamelyikhez, akkor érdekesebb lesz egyeztetni a korábbi elveket a mesterséges új megkötésekkel.

 


Módosította Krynn: 2019.04.03, 07:58


morgorito

morgorito

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 604 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.04.02, 16:45

Gyors adalék, a félreértések elkerülése végett:

 

A Hierarchy of Sins amit bemásoltam, az a Road of Siné, az eredeti kiadásból. 



morgorito

morgorito

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 604 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.04.02, 16:32

Nos, ez érdekes. 

 

Mert itt a kiadások között különbség áll fenn. Ugyanis az eredetiben a 8-as kitétel alles zusammen más:

 

"8 Failing to ride the wave of a frenzy Denial only strengthens the Beast."

 

A V20 kiadás szétbontotta ösvényekre, amik -mind- sokkal megengedőbbek (tán a Damnation nem)

 

A leírás egyes elemei is más hangot ütnek meg, csakhogy egy példát hozzak, kb. ugyanonnan:

 

V20  (A Via Peccatit vettem alapul, mert ez amit idéztél ha nem tévedek):

 

" Sinners can take orders, cooperate and aid others; they are selfish,

not solipsistic. Indeed, a true Sinner is mastered by only
herself. In turn, they master the Beast by indulging it,
feeding it, and acknowledging monstrous urges as

part of themselves. More than that, they ruthlessly pursue

self-mastery, walking a Road of self-definition outside of
external strictures or morals. While Scions try to become
kings and Faithful try to become holy, Sinners never try
to become anything other than themselves. And they
are Damned. Whatever else the world thinks of them,
Via Peccati’s temptations of pleasure and power cannot
be denied."

 

Eredeti:

 

"They explore the limits of pain
and degradation mortals (and even other Cainites) can
suffer. Because they are already damned, nothing is forbidden

to them.In fact, the only thing that is truly forbidden to the

followers of the Road of Sin is failing to satisfy their endless
need for indulgence. Through it, they feed the Beast and
keep it sated. Denial awakens the hunger within them, and
forces the Beast to take matters into its own bloody hands."

 

 

 

Egyébként a Path of Pleasure áll a legközelebb az eredetihez, így gyors átfutás után. Picit konkrétabb, és extrémebb, de hasonló az eredeti és az én olvasatomban.

 

Azt mondjuk egyáltalán nem értem miért kellett a "fő utat" ennyire megváltoztatni, főleg ilyen átgondolatlan módon.

 

 

10 Acknowledging any moral restraint -You are beyond such weakness.
9 Failing to indulge a new desire - No pleasure should be denied you.
8 Failing to ride the wave of a frenzy - Denial only strengthens the Beast.
7 Refusing to tempt the virtuous - Virtue is a lie you must expose.
6 Avoiding injury to others at the cost of your own pleasure  - No pain is worth more than your pleasure.
5 Turning down a chance for material gain - Your own needs outweigh all others.
4 Acting against your own best interests - Only fools sacrifice themselves*.
3 Refusing to kill when it is in your best interest - No life is more important than your own.
2 Refusing to feed when the opportunity arises  - Do not refuse your greatest need and pleasure.
1 Encouraging virtue or aiding agents of virtue  - Virtue is a lie and a prison for the spirit.

 

*Én ezt értelmezem talán annyira szélesen, hogy értelmezés alapján vitatható a dolog. De szerintem a leírás inkább azt támogatja hogy a rövid távú kielégülés igen fontos. Legalábbis az "eredeti" könyvben.

 

 

Azt mondom én is, hogy az út is része a személyiségnek (beépül), de nem szabad túl messzire menni. Egy királyok útját járónak is lehet mély hite, egy emberség útján járónak is lehet szent az adott szó/becsület, stb. Az út a karakter filozófiájának csak egy része, nem mellesleg dark ages-ben a szociális körét is megadja - mert az utak nem egyszerű belső értékek, hanem külső rituálék, szokások, hagyományok. Sajnos modernben annyira szörnynek akarták beállítani a nem emberség ösvényén járókat, hogy azok a karakterek kb. nem értették/érezték az emberi érzelmeket.

 

Egyetértek, bár szerintem a magasabb szinteken logikus az hogy jobban a személyiség része legyen az út szellemisége. Ettől függetlenül lehetnek más fontos értékei is a karakternek, csak nem valószínű hogy ezeknek a nagy része ütközik az ösvénnyel (hiszen az pontvesztéssel járna előbb vagy utóbb, és akkor nem lesz magas az érték :P

 

Be kell valljam nem számítottam rá, hogy ennyire átírták volna, de ez legalább magyarázat az eltérő értelmezésre.



Krynn

Krynn

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1263 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.04.02, 10:17

Hiszen az eszköz tulajdonképpen az, hogy folyamatosan be kell tömni a Fenevad száját bűnnel és élvezettel, mert egyébként elkanászodik.

 

Itt téged kicsit megvezet, hogy az út elnevezése csalóka. Valójában nem a bűnről szól, hanem a szabadságról. Ne hagyd, hogy mások uralkodjanak rajtad (beleértve a bestiát), ne hezitálj/kételkedj, hanem kövesd a szíved vágyát (nem ismersz sem istent, sem törvényt). Tehát teljesen valid az út filozófiája szerint szinte BÁRMI, amit saját akaratodból teszel. Mi a 20. évfordulós dark ages kiadást használjuk, ott a 10-es bűn elismerni magad fölött valakit, és 4-es beletörődni a vérkötelékbe/abba, hogy kötelezettségeket tesznek rád. Az említett karakter hivatalosan esküt tett (5-ös bűn), de semmi olyat nem csinált parancsra, amit ne tett volna meg szívesen magától is (egy adrenalin függő, vérszomjas állat volt, akit a herceg arra használt, hogy rettegésben tartsa az ellenfeleit a városban). A herceg is tartott tőle annyira, hogy az útját/személyiségét tekintetbe vette. Tehát a karakter kb. bármit megtehetett szinte elvek nélkül, nagyon könnyű volt tartania a 6-7 körüli útértékét.

 

Nekem úgy jött le, hogy az út követője semmilyen élvezetet se tagadhat meg magától, vagy azt kockáztatja hogy el kezd "süllyedni", hiszen nem lesz mivel lekenyereznie a benne lakó szörnyeteget.

 

 

Az konkréten a 7-es bűn, hogy a rövid távú élvezetért feladni a hosszú távút, tehát az ellenkezője, mint amit te mondasz (az indoklás hozzá: "do not exchange floods of deisre for a draught").

 

A Bűn Hierarchiája valóban eléggé slendrián módon van megszerkesztve, de a leírás alapján nekem ez tűnik az elképzelésnek. Nem nehéz kicsit átírni őket úgy hogy megfeleljenek. Szóval ha csak ennyi a probléma, az nagyon könnyen orvosolható.

 

Szerintem komplett re-work kéne hozzá, vagy legalább a bűnök felének átírása. Soha nem olvastam még a revised kiadáshoz megjelent road of sin kiegészítőt, ott biztosan értelmesebben kifejtették. Ha át akarnám írni, akkor először annak az olvasásával kezdeném, hogy inspirációt gyűjtsek. Szerencsére az említett karakter azóta áttért a mennyek útjára, szóval már nem aktuális a probléma :D

 

Egyébként szerintem pont kell erőltetni hogy az út ne csak egy szám legyen a karakterlapon, hanem alapvetően ha magasabb pontszámú (több mint 3-4), akkor szerves része legyen a karakternek. A Bűn Útját követő legyen minden élvezetekben dúskáló (amik persze egyre jobban elvadulhatnak, ami érdekes spirálhoz vezethet, mindez magas Út érték mellett), a Mennyek Útját követő mély hívő, stb.

 

Azt mondom én is, hogy az út is része a személyiségnek (beépül), de nem szabad túl messzire menni. Egy királyok útját járónak is lehet mély hite, egy emberség útján járónak is lehet szent az adott szó/becsület, stb. Az út a karakter filozófiájának csak egy része, nem mellesleg dark ages-ben a szociális körét is megadja - mert az utak nem egyszerű belső értékek, hanem külső rituálék, szokások, hagyományok. Sajnos modernben annyira szörnynek akarták beállítani a nem emberség ösvényén járókat, hogy azok a karakterek kb. nem értették/érezték az emberi érzelmeket.

 

Ezt még meg lehet spékelni azzal, hogy ugyanaz nem lesz elég, és egyre több és erősebb élvezetekre van szüksége a vámpírnak, ahogy öregszik egyre erősebb stimuláns kell.

 

Erre (sajnos?) nincs mechanika a rendszerben és ritkán van jelentősége játékos karaktereknél.

 

Szóval, lehet ez érdekes szerintem, ha az Út szellemiségéből következtetünk, is nem abból ami a Hierarchiában le van írva (én azt főleg nem engedem hogy a játékosok kibúvókat keressenek okoskodással, mert ugye a Fenevadot az ilyesmi pont nem érdekelné).

 

Ha a karakter keres kibúvót, akkor az azt jelenti, hogy elvétette a lelkiismeret/meggyőződés próbát. Ha a játékos keres kibúvót, akkor nincs egyértelműen megfogalmazva az út elvárása. Pl. elolvastuk mind a ketten a bűn útját, és eléggé mást gondolunk a hosszú távú élvezetek hajszolásáról. Ha egy asztalnál játszanánk, biztosan lenne olyan alkalom, hogy kibúvó keresésnek minősíthetnénk egymás véleményét, pedig csak máshogy értelmeztük a szöveget. Viszont karakter elvileg TUDJA, hogy miről szól az útja, szóval az ilyen vitás kérdéseket játékon kívül rendezném, és ha megegyezés született, utána a játékos dönthet, hogy a megbeszéltek fényében hogyan dönt a karaktere.

 

Nincs sok értelme benn hagyni egy olyan utat ami arról szól, hogy "azt  csinálsz amit akarsz".

 

Igen, ennek hangot is adtam a társaságban, hogy ez az út kissé enyhe megkötéseket adott. Cserébe el kellett ismernem, hogy a szociális megítélése az ezen az útón járóknak nem túl jó - jobbára ezért váltott az említett jk is utat, mert egy ponton túl senki nem volt vele hajlandó érintkezni, míg ezt a filozófiát követi. Nem szívesen játszik senki azzal a gyerekkel a homokozóban, aki mindig kérdezés nélkül elveszi a többiek játékát, de nem adja kölcsön a sajátjait. :)


Módosította Krynn: 2019.04.02, 10:20


morgorito

morgorito

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 604 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.04.02, 00:31

 

Számomra az alapvető vezérvonal az, hogy mindenhez úgy kell hozzállni, hogy az Utak mindegyike a Fenevad fékentartásának egy módja, ami sose egyszerű. Az Emberiség megőrzése a kézenfekvő, de vannak más, kicsavart gondolkodásmódok, amik hasonlóan szigorú regula mellett máshogy védenek meg az állatiasodástól. 

 

 

Az emberség útja szerintem szintén kicsavart, teljesen elrugaszkodik a valódi emberi viselkedéstől - az ellentétét akarja csinálni annak, amire a bestia rá akarná venni. Ráadásul az egész azon a hazugságon alapul, hogy ember és vámpír között nincs lényegi különbség. :)

 

Emellett persze egy szerepjátékos elvárás az embertelen gondolkodásmód bemutatása, stb.

 

Szerintem ezt nem kell erőltetni, a karakter útja csak egy kis része a személyiségének, az alapvető természet/viselkedés lehet változatlan. A modernhez képest itt nincs túltolva a különböző utak idegenségének hangsúlyozása.

 

A Road of Sin tényleg problémás lehet, én mondjuk biztosan úgy értelmezném hogy a rövid távú élvezet>bármi egyéb,

 

Az a baj, hogy az út kb. az ellenkezőjét tanítja. Az a bűn, ha a rövid távú élvezetért feladsz több hosszú távú élvezetet. Ezzel aztán persze lehet is magyarázni szinte bármit - azért szolgálom most a herceget 10 évig engedelmesen, mert utána neked adja azt a nagy birtokot, ahol királyi módon élhetek majd több száz évig.

 

Ha esetleg megkérdezhetem mi volt a konkrét szituáció? Eléggé abszurdnak hangzik a 10+ év alatt kettő dobás. Vagy több különböző játékban láttál olyat hogy egy karakter akár hosszútávon se "vétkezik" soha/nagyon ritkán?

 

 

A 10+ év költői túlzás, mert ritkán játszottunk, szóval inkább úgy mondom, hogy 20+ játékalkalom alatt kétszer. A konkrét szituáció annyi, hogy elolvasod a bűn útját, akkor 7-os útértékig kb. semmi nincs rajta, ami morális dilemma. Triviálisan mindig jól jársz vele, ha követed. A karakter az 5-ös bűnt követte el kétszer, de szerencsés dobással tartotta a 7-es útértéket. Közben mészárolt, elárult másokat, harácsolt, csalt, lopott, stb. Nem igazán éreztük, hogy az út követése érdekes kihívás lett volna.

 

 

 

Hát, az ilyen értelmezés esetén megértem hogy miért nem volt kihívás. Viszont a leírás alapján nekem nagyon nem ezt jött le.

 

Hiszen az eszköz tulajdonképpen az, hogy folyamatosan be kell tömni a Fenevad száját bűnnel és élvezettel, mert egyébként elkanászodik. Amennyiben a vámpír bármilyen ok nélkül ennek "nem tesz eleget" akkor elég gyorsan elveszti az önkontrollt (hiszen egyébként se gyakorolja, sőt).

 

A 10 évig szolgálat (gondolom itt arra gondolsz hogy ez lemondással is jár) utáni jutalom véleményem szerint pont nem fogja a Fenevadot lecsillapítani, hiszen egy állatias ösztön. Nekem úgy jött le, hogy az út követője semmilyen élvezetet se tagadhat meg magától, vagy azt kockáztatja hogy el kezd "süllyedni", hiszen nem lesz mivel lekenyereznie a benne lakó szörnyeteget.

 

A Bűn Hierarchiája valóban eléggé slendrián módon van megszerkesztve, de a leírás alapján nekem ez tűnik az elképzelésnek. Nem nehéz kicsit átírni őket úgy hogy megfeleljenek. Szóval ha csak ennyi a probléma, az nagyon könnyen orvosolható.

 

Egyébként szerintem pont kell erőltetni hogy az út ne csak egy szám legyen a karakterlapon, hanem alapvetően ha magasabb pontszámú (több mint 3-4), akkor szerves része legyen a karakternek. A Bűn Útját követő legyen minden élvezetekben dúskáló (amik persze egyre jobban elvadulhatnak, ami érdekes spirálhoz vezethet, mindez magas Út érték mellett), a Mennyek Útját követő mély hívő, stb.

 

Mondjuk, nem tudom, lehet a fordításnak is köze van ehhez. Én az angol kiadásból indulok ki, és ott a hatos:

 

"Avoiding injury to others at the cost of your own pleasure Rationale: "No pain is worth more than your pleasure"

 

~ Tehát a te személyes élvezetet mindenki más szenvedésénél (szövetségesek is beleértve) előrébb való. Avagy másoknak való kár/fájdalom okozása nem lehet szempont, vagy potenciális szint bukás.

 

Illetve a négyes:

 

"Acting against your own best interests Rationale: "Only fools sacrifice themselves."

 

~ Csak a bolondok áldozzák fel a személyes élvezetüket bárki másért (én az áldozatot itt nem halál/súlyos sérülés hanem akár a kielégülés hiányaként értelmezem)

 

Ez a kettő jut eszembe mint probléma ha valakinek az utasításait kell követnie, vagy úgy egyébként szabályokat kell betartania.

 

Ezt még meg lehet spékelni azzal, hogy ugyanaz nem lesz elég, és egyre több és erősebb élvezetekre van szüksége a vámpírnak, ahogy öregszik egyre erősebb stimuláns kell.

 

Szóval, lehet ez érdekes szerintem, ha az Út szellemiségéből következtetünk, is nem abból ami a Hierarchiában le van írva (én azt főleg nem engedem hogy a játékosok kibúvókat keressenek okoskodással, mert ugye a Fenevadot az ilyesmi pont nem érdekelné).

 

Ha ez se győzött meg, akkor viszont azt mondanám, akkor jobb inkább nélküle játszani. Nincs sok értelme benn hagyni egy olyan utat ami arról szól, hogy "azt  csinálsz amit akarsz". De szerintem egy kis mesélői kreativitással/sorok között olvasással meg lehet oldani a dolgot.



Krynn

Krynn

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1263 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.04.01, 23:53

Számomra az alapvető vezérvonal az, hogy mindenhez úgy kell hozzállni, hogy az Utak mindegyike a Fenevad fékentartásának egy módja, ami sose egyszerű. Az Emberiség megőrzése a kézenfekvő, de vannak más, kicsavart gondolkodásmódok, amik hasonlóan szigorú regula mellett máshogy védenek meg az állatiasodástól. 

 

 

Az emberség útja szerintem szintén kicsavart, teljesen elrugaszkodik a valódi emberi viselkedéstől - az ellentétét akarja csinálni annak, amire a bestia rá akarná venni. Ráadásul az egész azon a hazugságon alapul, hogy ember és vámpír között nincs lényegi különbség. :)

 

Emellett persze egy szerepjátékos elvárás az embertelen gondolkodásmód bemutatása, stb.

 

Szerintem ezt nem kell erőltetni, a karakter útja csak egy kis része a személyiségének, az alapvető természet/viselkedés lehet változatlan. A modernhez képest itt nincs túltolva a különböző utak idegenségének hangsúlyozása.

 

A Road of Sin tényleg problémás lehet, én mondjuk biztosan úgy értelmezném hogy a rövid távú élvezet>bármi egyéb,

 

Az a baj, hogy az út kb. az ellenkezőjét tanítja. Az a bűn, ha a rövid távú élvezetért feladsz több hosszú távú élvezetet. Ezzel aztán persze lehet is magyarázni szinte bármit - azért szolgálom most a herceget 10 évig engedelmesen, mert utána neked adja azt a nagy birtokot, ahol királyi módon élhetek majd több száz évig.

 

Ha esetleg megkérdezhetem mi volt a konkrét szituáció? Eléggé abszurdnak hangzik a 10+ év alatt kettő dobás. Vagy több különböző játékban láttál olyat hogy egy karakter akár hosszútávon se "vétkezik" soha/nagyon ritkán?

 

 

A 10+ év költői túlzás, mert ritkán játszottunk, szóval inkább úgy mondom, hogy 20+ játékalkalom alatt kétszer. A konkrét szituáció annyi, hogy elolvasod a bűn útját, akkor 7-os útértékig kb. semmi nincs rajta, ami morális dilemma. Triviálisan mindig jól jársz vele, ha követed. A karakter az 5-ös bűnt követte el kétszer, de szerencsés dobással tartotta a 7-es útértéket. Közben mészárolt, elárult másokat, harácsolt, csalt, lopott, stb. Nem igazán éreztük, hogy az út követése érdekes kihívás lett volna.

 

 



morgorito

morgorito

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 604 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.04.01, 23:06

 

azért a mesélőtől és elvárható hogy a KM karakterek se mind legyenek vérpisták

 

Nem értem most milyen vérpistikékről beszélsz. Azt mondom, hogy ha a mesélőtök használ njk-nak vérvonalakat, és a Jk-k üzletelnek velük a tudásukért, akkor bekerülhetnek a játékba olyan diszciplínák, amik rosszul lettek megírva. Erős karakterrel játszani és vérpistikeként mindent erőszakkal megoldani két teljesen különböző dolog.

 

Azért szerintem az elhibázott hozzáállás hogy az Emberség nehezebb út lenne mint a többi.

 

 

 A magas szintű emberség sajnos erős passzivitást követel meg, már-már játékromboló a hatása. A többi útnál nem ez a helyzet, sokszor támogatják az akciózást, vagy a moralitásnak csak egy olyan speckó szeletével foglalkoznak, ami nem olyan meghatározó a "kalandokban". Dark ages-ben sokkal több harcot, árulást, ármányt látok, mint a vanilla modern kamarilla játékban, ahol minden ilyen húzás útérték csökkenést jelenthet.

 

Btw, nem gondolnám, hogy minden út egyenlően nagy kihívás. A road of sin a mai napig nem értem, hogy hogyan került be a játékba - nekem egy az egyben a "road of I do whatever i want". Kétszer láttam 10+ év alatt karaktert ezen az úton útértékre dobni, mikor felesküdött az új hercegére, mint sheriff.

 

 

Vérpisták:

 

Akkor félreértettelek, elnézést érte. Azt hittem arra gondolsz hogy a mesélői karakterek lehetnek min-maxolt szörnyek. Ha ilyen vérvonalat hoz be a játékba, akkor pedig a logikus következtetés hogy nagyon óvatosan bánik vele. Nem tud/akar tanítani, nagyon komoly ára van stb. Amennyiben még így és "vészes" lenne, akkor én legalábbis inkább nem hoznám játékba. Ez nem az jelenti hogy ne lennének specialisták, csak mindenki rendelkezik egy "életképes" pontkiosztással, ami nem csak egy konkrét feladatkör megoldására alkalmas (játékosi és mesélői karakterek egyaránt). Az "idiot savant" sajnos túl gyakori a pontelosztós rendszerekben.

 

Remélem így már tiszta mit akartam mondani.

 

Utak:

 

A Road of Sin tényleg problémás lehet, én mondjuk biztosan úgy értelmezném hogy a rövid távú élvezet>bármi egyéb, és így már ugyanolyan "niche" megkötése van mint a többinek. Szerintem csak így logikus hogy az út féken tartsa a Fenevadot. Valami ilyesmit akarhattak kihozni belőle, mert az Utak szellemiségébe egy "azt csinálsz amit akarsz" jellegű nem nagyon fér bele. Kvázi rengeteg bűnös élvezettel fékentartani a benned lakozó szörnyeteget, minden más felett. Nem beszélve arról, hogy ha úgy  veszed hogy -minden- sérti a négyes pontot ami nem áll direkt az érdekedben (akár a Herceg parancsainak a teljesítése is), akkor máris van egy pont ami problémás lehet.

 

Árulás/ármány/harc tényleg szabadabban lehet, ellenben szociális megkötés több van. Mivel mi mindig nagyon is szociális lényekként játszottunk Vampiret, ezért ezek bezavarhatnak nem is kicsit.

 

Számomra az alapvető vezérvonal az, hogy mindenhez úgy kell hozzállni, hogy az Utak mindegyike a Fenevad fékentartásának egy módja, ami sose egyszerű. Az Emberiség megőrzése a kézenfekvő, de vannak más, kicsavart gondolkodásmódok, amik hasonlóan szigorú regula mellett máshogy védenek meg az állatiasodástól. 

 

Illetve, a magas érték megtartásának aktív küzdelemnek kéne lennie, hiszen ott  csökken a "kompromisszumkészség". 

 

Emellett persze egy szerepjátékos elvárás az embertelen gondolkodásmód bemutatása, stb.

 

Ha esetleg megkérdezhetem mi volt a konkrét szituáció? Eléggé abszurdnak hangzik a 10+ év alatt kettő dobás. Vagy több különböző játékban láttál olyat hogy egy karakter akár hosszútávon se "vétkezik" soha/nagyon ritkán?



Krynn

Krynn

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1263 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.04.01, 22:33

azért a mesélőtől és elvárható hogy a KM karakterek se mind legyenek vérpisták

 

Nem értem most milyen vérpistikékről beszélsz. Azt mondom, hogy ha a mesélőtök használ njk-nak vérvonalakat, és a Jk-k üzletelnek velük a tudásukért, akkor bekerülhetnek a játékba olyan diszciplínák, amik rosszul lettek megírva. Erős karakterrel játszani és vérpistikeként mindent erőszakkal megoldani két teljesen különböző dolog.

 

Azért szerintem az elhibázott hozzáállás hogy az Emberség nehezebb út lenne mint a többi.

 

 

 A magas szintű emberség sajnos erős passzivitást követel meg, már-már játékromboló a hatása. A többi útnál nem ez a helyzet, sokszor támogatják az akciózást, vagy a moralitásnak csak egy olyan speckó szeletével foglalkoznak, ami nem olyan meghatározó a "kalandokban". Dark ages-ben sokkal több harcot, árulást, ármányt látok, mint a vanilla modern kamarilla játékban, ahol minden ilyen húzás útérték csökkenést jelenthet.

 

Btw, nem gondolnám, hogy minden út egyenlően nagy kihívás. A road of sin a mai napig nem értem, hogy hogyan került be a játékba - nekem egy az egyben a "road of I do whatever i want". Kétszer láttam 10+ év alatt karaktert ezen az úton útértékre dobni, mikor felesküdött az új hercegére, mint sheriff.


Módosította Krynn: 2019.04.01, 22:34


morgorito

morgorito

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 604 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.04.01, 22:05

 

szóval nincs sok lehetőség "klánra írt min-max"-ra

 

Csak ugye a világban éppen találkozhatsz ilyenekkel, és ha iszol a vérükből/tanítanak, akkor fejleszthetsz klánon kívüli diszciplínákat is. De ez nyilván inkább a mesélőnek jó tanács, hogy az egzotikusabb diszciplínák sajnos olykor elég teszteletlennek tűnnek.

 

Alapvetően nem epikus a játék, tekintve hogy a karakterek (az elején ghoulként 1000%ig) sokkal halandóbbak mint Modern Nightsban

 

 

Igen, halandóként még nyilván nem az, de gondolom nem is rájuk értetted, hogy könnyebb tápolni. Majd ha megkapjátok a diszciplínákat, amiket a maszkabál és az emberség ösvénye nélkül tudtok használni, akkor még erősebb lesz a kontraszt a modernhez képest. 

 

 

Klánra írt min/max a világban:

 

Azért a mesélőtől és elvárható hogy a KM karakterek se mind legyenek vérpisták, ha a játékosok nem azok. Persze ettől függetlenül egy erős valaki kettétörhet (szós szerint, vagy átvitt értelemben). De ez a szetting része. Furcsa is lenne a WoD ha a játékosok lennének a legnagyobb hal.

 

Az összes egzotikus discp. pedig szerintem inkább úgy használandó mint ötletforrás, és nem mint egy az egyben átvett dolog. Legalábbis én mindig így használtam őket.

 

Táp:

 

Valóban, és esélyes hogy be is jön a dolog. Viszont a halandóság mint visszatartó erő fenn fog állni, hiszen ahogy már te is írtad, a sebzés nagyobb mint a sebtűrés. A halandóságot csak arra írtam hogy gyakoribbak a közelharci fegyverek/karmok/stb. amik tipikusan veszélyesebbek egy vámpírra (nem öreg esetén) mint mondjuk egy géppisztoly. Ezt talán egyensúlyozza a "hordozható tűz" hiánya, de az első "könnyű" harc eléggé fog szívós volt azért, szóval úgy gondolom egy darabig még biztosan senki se fogja magát nagykutyának érezni sebtűrés szintjén.

 

És ha még esetleg valaki nagyon rágyúrná magát a szívósságra, akkor is az információk szűkössége (illetve hogy nincsenek kamerák, mozgásdetektorok stb.) veszélyesebbé teszi a rajtaütéseket, ahogy azt te is írtad.

 

Utak/Ösvények:

 

Azért szerintem az elhibázott hozzáállás hogy az Emberség nehezebb út lenne mint a többi. Ha rendesen ki van játszva egy ösvény (a karakter személyisége nincs rá írva, a játékos kijátssza azt hogy ez egy ugyanolyan szigorú gondolkodásmód, esetleg az hogy nehézkes az átállás), akkor ott magas értéket fenntartani legalább ugyanolyan nehéz mint az Emberség esetén. 

 

Persze más okokból, de egy Road of Kings ugyanúgy nehéz helyzetbe hozhat egy vámpírt, hiszen pont az "alakoskodást" szankcionálja (és ha a játékos úgy áll hozzá hogy "hát csak bukok egy pontot max., de úgy is magas a Convictionom" akkor én egyből húznék egy pontot, vagy talán többet is, tekintve hogy az én nézetemben a -szándékos- vétés megbánás nélkül automatikus bukás).

 

Ugyanígy megkötő a Road of Heavens is (harnadik pontos a bűnök és a komoly bűncselekmények megtorlása, ebből pedig a vámpírok legtöbbje garmadával követ el, akár naponta), szintúgy szociálisan. 

 

A Road of Sin és a Road of Beast esetén is vannak hasonló "csavarok", ha a mesélő nem engedi azt, hogy a játékosok kimagyarázzák/ignorálják a "kényelmetlen részeket" akkor szerintem nem lesz belőle 

igazi probléma.

 

Lehet vannak "csaló" Roadok supplementekben, de az alapkönyvben találtak mindegyike rendelkezik olyan dolgokkal amik megköthetik a játékos kezét. Persze ez feltételezi azt, hogy a mesélő következetes szigorral jár el.

 

Van nem kevés tapasztalatom ezzel Modern Nightsban, nem gondolom hogy Dark Agesben az alapvetően máshogy lenne. Hiszen az Utak egyike se "könnyebb" elméletben, csak mások a megkötései. 

 

Esetleg egy fontos részlet felett elsiklott a figyelmem vagy ti máshogy játszottátok ki az Utakat/Ösvényeket?



Krynn

Krynn

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1263 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.04.01, 21:27

szóval nincs sok lehetőség "klánra írt min-max"-ra

 

Csak ugye a világban éppen találkozhatsz ilyenekkel, és ha iszol a vérükből/tanítanak, akkor fejleszthetsz klánon kívüli diszciplínákat is. De ez nyilván inkább a mesélőnek jó tanács, hogy az egzotikusabb diszciplínák sajnos olykor elég teszteletlennek tűnnek.

 

Alapvetően nem epikus a játék, tekintve hogy a karakterek (az elején ghoulként 1000%ig) sokkal halandóbbak mint Modern Nightsban

 

 

Igen, halandóként még nyilván nem az, de gondolom nem is rájuk értetted, hogy könnyebb tápolni. Majd ha megkapjátok a diszciplínákat, amiket a maszkabál és az emberség ösvénye nélkül tudtok használni, akkor még erősebb lesz a kontraszt a modernhez képest. 


Módosította Krynn: 2019.04.01, 21:28


morgorito

morgorito

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 604 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.04.01, 19:57

 

Tippem szerint a magasabb szintű Diszciplínák is reálisan játékba kerülhetnek majd, de ez csak spekuláció a részemről. 

 

A magasabb szintű diszciplínákkal kevesebb bajunk volt, mint sok vérvonal egyedi diszciplínáival. Egyes vérvonalak olyan "trükköket" tudnak 1-5-ös szinten, ami megszégyenít bizonyos 8-as szintű alkalmazásokat is. Inkább ezekre érdemes figyelni, ha rám hallgattok, hogy ezeket nem feltétlenül kell beengedni a játékba.

 

 

Összességében nagyon pozitívak a tapasztalataim. Az egyetlen dolog amit megjegyeznék az csupán annyi, hogy talán egy-két vérpista játékos jobban tápolhatna (tapasztalatom szerint a Tremerék és a Tzimiscik tudnak ebbe jobban belefutni, bár itt az előbbinek szociális okok miatt még vigyáznia kell, az utóbbi meg talán jobban van korlátozva a klán hátránya miatt) ha akarna, Maszkabál, szekták, stb. hiányában, de nálunk szerencsére nincs ilyen jellegű ingerencia.

 

 

A tápolást kifejezetten szeretem, és arra valóban alkalmasabb a setting, de ez feature, nem bug. Ez a korszak a hercegek háborújáról szól, amikor epikusabb akciódús sztorikat lehet mesélni. Amit fontos átgondolnia egy vérpistikének vampire játék előtt, hogy közepes erőszint fölött szinte minden harc egy meglepetés támadás, mert

a hp nem nő, a sebtűrés megbízhatatlan, viszont a misztikus és fizikai támadások is egymásra licitálva egyre erősebbek. Nem az a nehéz egy ponton túl, hogy megölj valakit, hanem hogy megakadályozd, hogy a szövetségesei bosszút álljanak érte (mert az ő merényletük hasonlóan védhetetlen lesz). Ehhez kell az, hogy az árnyakból intézz dolgokat, másokat keverj gyanúba, "balesetnek" álcázd a dolgot, találj jó ürügyet, stb. Szóval a vérpistike módszer csak addig oké, hogy senki jelentőset nem akarsz eltenni láb alól, és/ vagy egy mentor/ az atyád megvéd téged a a következményektől.

 

Ha esetleg gondolkodtál ilyenen, akkor nagyon szívesen olvasnék egy részletesebb játékbeszámolót.

 

 

Vérvonalak:

 

Tudomásom szerint nem igazán játszanak, a mesélő (ő és én számítunk "tapasztaltnak" WoD terén) szerencsére ilyen szempontból puritánabb. Nagyjából a Lamia és Gargoyle amit úgy esetleg el tudok képzelni vérvonalak közül, de mivel, legalábbis a játék világa szerint, Észak-Nyugati periférián vagyunk sok esélyt nem látok rá.

 

Őszintén nagyon nem fáj a szívem emiatt, az alapvető hozzáállás az, hogy azt használunk fel a hivatalosból ami jól esik. Az idővonal például elég hasznos referenciapont, meg ilyenek. Ettől függetlenül a világon semmi szükség nincs Ozirisz Gyermekeire, meg hasonlókra a kampányban, ugyanígy "el lehet bánni" a nem tetsző adalékokkal. 

 

A játékos klánok az alapkönyvben foglaltak, azok közül pedig amelyik éppen beölel (úgy alakul a sztori, például ha egy bizonyos Emberséges Gangrel Őrjöngeni kezd lett volna rá esély hogy a kedves karakterem vámpír lesz), szóval nincs sok lehetőség "klánra írt min-max"-ra. Alapvetően mindenki karakterekkel jött, nem statblokkal.

 

Alapvetően mindenki tartja magát ahhoz, hogy ez nem DnD/Mókus/etc. hanem egy más jellegű játék.

 

Harc:

 

Tisztában vagyok vele hogy elég brutális tud lenni és alapvetően a kezdeményezés miatt "harcra épített" karakterek esetén a one-hit-ko esélye elég magas a későbbiekben. 

 

Alapvetően nem epikus a játék, tekintve hogy a karakterek (az elején ghoulként 1000%ig) sokkal halandóbbak mint Modern Nightsban, jelenleg a vámpírrá válás és a társadalomba beilleszkedés (majd a hatalmi tortából egy szelet kihasítása) tűnik a fő célnak, tervezett struktúra, vég stb. nélkül.

 

A vépista módszer WoD-ban mindig csak akkor működik ha tapasztalatlan a mesélő (vagy nem megy neki a stílus/direkt máshogy mesél), általában mindig van nagyobb hal és ez az a szetting ahol alapvetés az hogy (szinte) mindenki mocskosul játszik.

 

Összefoglalva szerintem nagyszerű ötlet volt a mesélőtől a halandóként kezdés, nem gondoltam volna hogy ilyen hatékonyan áthidalja a "pontelosztás kísértését", tekintve hogy nagyon nagy a potenciális szórás klánok esetén. Amikor legközelebb WoD-ot mesélek szerintem én is használni fogom.

 

Beszámoló:

 

Hát, igazat megvallva nem tudom olvassa-e valaki a fórumot a kedves játékostársak közül (kivételesen mindenki magyar), és azért van pár olyan "poén" amit nem szeretnék lelőni a saját karakteremmel kapcsolatban például. 

 

Illetve, jelenleg időm sincs nagyon rá. Esetleg kivonatolhatnék majd, emlékezet alapján (részletes jegyzeteim nincsenek, főleg csak neveket jegyzek le, pár fontos infót, olyanokat amiket a karakter fejben tarthat, de én mondjuk lehet elfelejtem). 



Krynn

Krynn

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1263 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.04.01, 16:52

Tippem szerint a magasabb szintű Diszciplínák is reálisan játékba kerülhetnek majd, de ez csak spekuláció a részemről. 

 

A magasabb szintű diszciplínákkal kevesebb bajunk volt, mint sok vérvonal egyedi diszciplínáival. Egyes vérvonalak olyan "trükköket" tudnak 1-5-ös szinten, ami megszégyenít bizonyos 8-as szintű alkalmazásokat is. Inkább ezekre érdemes figyelni, ha rám hallgattok, hogy ezeket nem feltétlenül kell beengedni a játékba.

 

 

Összességében nagyon pozitívak a tapasztalataim. Az egyetlen dolog amit megjegyeznék az csupán annyi, hogy talán egy-két vérpista játékos jobban tápolhatna (tapasztalatom szerint a Tremerék és a Tzimiscik tudnak ebbe jobban belefutni, bár itt az előbbinek szociális okok miatt még vigyáznia kell, az utóbbi meg talán jobban van korlátozva a klán hátránya miatt) ha akarna, Maszkabál, szekták, stb. hiányában, de nálunk szerencsére nincs ilyen jellegű ingerencia.

 

 

A tápolást kifejezetten szeretem, és arra valóban alkalmasabb a setting, de ez feature, nem bug. Ez a korszak a hercegek háborújáról szól, amikor epikusabb akciódús sztorikat lehet mesélni. Amit fontos átgondolnia egy vérpistikének vampire játék előtt, hogy közepes erőszint fölött szinte minden harc egy meglepetés támadás, mert a hp nem nő, a sebtűrés megbízhatatlan, viszont a misztikus és fizikai támadások is egymásra licitálva egyre erősebbek. Nem az a nehéz egy ponton túl, hogy megölj valakit, hanem hogy megakadályozd, hogy a szövetségesei bosszút álljanak érte (mert az ő merényletük hasonlóan védhetetlen lesz). Ehhez kell az, hogy az árnyakból intézz dolgokat, másokat keverj gyanúba, "balesetnek" álcázd a dolgot, találj jó ürügyet, stb. Szóval a vérpistike módszer csak addig oké, hogy senki jelentőset nem akarsz eltenni láb alól, és/ vagy egy mentor/ az atyád megvéd téged a a következményektől.

 

Ha esetleg gondolkodtál ilyenen, akkor nagyon szívesen olvasnék egy részletesebb játékbeszámolót.



morgorito

morgorito

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 604 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.03.30, 14:35

Mortis vagy nem Mortis, ez a thread szerintem a legalkalmasabb a tapasztalataim megosztására.

 

Egy pár hete csatlakoztam egy online Dark Ages kampányba, ami eddig egészen remek. A parti halandóként kezdett, eddig egy valaki lett Beölelve de azért érik már kettő másik is (négy fős a csoport).

 

Én eddig alapvetően inkább modern (vagy ahhoz közel, teszem azt ötvenes évekbeli) időszakban játszottam, ezért sok minden kellemesen meglepett.

 

Elsősorban a technológia miatt volt érdekes a játék, mivel a távközlés és a gyors utazás hiányával sokkal inkább "játszhatóbb" a periféria még egy fiatal vámpírnak is (sőt akár még egy ghoul is válhat tényezővé...), tekintve a kb. nulla "központi irányítást". A hírek és hasonlóképp utaznak, egy jó kém se tud nagyon átszelni egy fél kontinenst rövid idő alatt.

 

Érdekes továbbá az is, hogy a mortal karakterek (pontosabban elég gyorsan ghoul, ebben az esetben) szemszögéből jóval horrorisztikusabb a játék. A parti fele nem igazán volt művelt (csak innen-onnan), ezért rengeteg dolog egészen megrázó volt számukra, sokkal inkább kiszolgáltatottabbnak érezhették magukat. Mert ugyan halálosabb a rendszer, viszont nincs "egyszerű" tűzteremtési mód, lőfegyverek stb. Egy szál karddal meg egy vámpírnak csak egy bolond megy neki.

 

Tippem szerint a magasabb szintű Diszciplínák is reálisan játékba kerülhetnek majd, de ez csak spekuláció a részemről. 

 

Továbbá mivel az 13.század középén indult a krónika, érdekes a szekták nélküli, népesség arányában gyakoribb, a képességeit sokkal kevésbé rejtegető vámpírtársadalom. Valahol kegyetlenebb is, de a kvázi elzárt közösségek miatt sokkal többet számít egy-egy egyén viselkedése. Könnyebb "lukat" találni is, nem annyira elnyomó a környezet egy akár "Újszülött" vámpírnak sem.

 

Összességében nagyon pozitívak a tapasztalataim. Az egyetlen dolog amit megjegyeznék az csupán annyi, hogy talán egy-két vérpista játékos jobban tápolhatna (tapasztalatom szerint a Tremerék és a Tzimiscik tudnak ebbe jobban belefutni, bár itt az előbbinek szociális okok miatt még vigyáznia kell, az utóbbi meg talán jobban van korlátozva a klán hátránya miatt) ha akarna, Maszkabál, szekták, stb. hiányában, de nálunk szerencsére nincs ilyen jellegű ingerencia. 



Drasworth

Drasworth

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 406 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2015.02.01, 08:29

Köszi. Végülis azt a stratégiát alkalmaztam, hogy ha valami speckó cuccot akar csinálni, akkor dobigálhat, és ha különösen sok sikert dob, akkor az alapértékekhez képest kap valami extrát. (dex penalty eltűnik vagy ilyesmi.)



Krynn

Krynn

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1263 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2015.01.29, 22:33

Szerintem ha a történetben nincs jelentősége, akkor nem érdemes dobálni rá minden megkovácsolt fegyvernél. A képesség szintje nagyjából meghatározza, hogy milyen minőségű fegyvereket tud kovácsolni. Egyszer-egyszer alkothat silányabb vagy magához képest kiváló munkát, de ha a történetben nem foglal el előkelő helyet, hogy pontosan kinek/milyen célra készült a fegyver, akkor nem sokat számít.

 

Nyilván ha egy különleges fegyvert szeretne elkészíteni, speciális technikával/ alapanyagból/ diszciplínákkal felerősítve, akkor érdemes rá dobni. Ami eszembe jut a megjelent anyagok közül, az talán a dark ages storytellers companion (?), ami felsorol jó pár különleges pengét (damaszkuszi acél pl.). A másik, az őserő 5. szint feletti diszciplínái (master of the forge pl.), ezek pont erre valók.

 

Nyilván ha a karater bír jelentős ismeretekkel vérmágia terén, akkor bűbájt is tud bocsájtani a pengére/páncélra, itt szabadon lehet engedni a fantáziát, kidolgozni pár rituálét. 

 

 



Drasworth

Drasworth

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 406 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2015.01.28, 20:14

Sziasztok

 

Érdeklődnék, hogy van-e erre valami szabály valahol...Az egyik karakter kitalálta, hogy fegyver és páncélkovács akar lenni, fegyvereket akar kovácsolni? Gondolom célszámokat lehetne rendelni az egyes cuccokhoz, hogy milyen nehéz elkészíteni őket, de mégis mihez mit? Mi van, ha sok sikert ér el a dobással, annak valami extra bónuszban kéne materializálódni...

 

Le van ez írva valahol, vagy rögtönözzek?



Pandemonium

Pandemonium

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 318 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2013.11.29, 08:15

Igen, sokat segítettél. Köszönöm még egyszer.


Üdv!

Igazán nincs mit, ha lemesélted az első alkalmat és lesz kérdésed, akkor tedd fel nyugodtan a konkrétumokat, hogy ne lövöldözzünk vaktában.

Üdv,
P.

Módosította Pandemonium: 2013.11.29, 08:18


Ellach

Ellach

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 187 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2013.11.29, 08:15

Elnézést kérek ha nem írtam egyértelműen.

Ötleteket a későbbiekben történő intrikákra/ravaszkodásokra szeretnék kérni. A játékosok ekkor már fiatal vámpírok lennének, lassan tanulva/tapasztalva a kárhozott lét „előnyeit.”

Köszönettel


Véleményem szerint kiemelten fontos, hogy az öregek próbálják őket kihasználni, amennyire csak lehet. Az idősebb vérszívók hajlamosak eldobható, feláldozható fogyóeszközként kezelni az ifjakat, akár sorkatonaként egy szomszédos város megtámadásakor, vagy futárként kevésbé fontos - netán elterelésként küldött hamis - üzenetek kézbesítésére, kémként beépítve a rivális herceg udvarába, vagy próba-szerencse alapú lopások végrehajtására.

Pár jobb, rosszabb ötlet:

Toreador úr irigykedik a szomszédos birtokon épülő katedrálisra. Összeszed pár ifjút, akiket elküld, hogy csábítsák át a katedrális főépítészét az ő területére, vagy ha mást nem, akkor csak az épület terveit szerezzék meg, és szabotálják a munkálatokat. Cserébe apró dolgokat ígér nekik, pl. vadászterületet, támogatást a hercegnél, stb.

A vatikáni vörös szerzetesek - a később inkvizíció papjai - városokon keresztül űznek egy idősebb vámpírt, aki összefut a fiatalokkal, és ráveszi őket, hogy segítsenek rajta. Akár a szerzetesek likvidálásában, akár a menekülésben, de az sem rossz, ha elterelik a vatikániak figyelmét, amíg ő tovább tud szökni.

A túlbuzgó kamarás által szervezett bajvívás egy udvari összejövetelen.

Egy öreg szemet vet a riválisa birtokára, és a fiatalokat bízza meg, hogy találjanak bizonyítékot arra, hogy a gaz ellenfél elárulta a város hercegét. (Ha nem történt ilyen, akkor is találniuk kell ellene valamit!)

Több fiatalokból álló kotéria jelenik meg a városban, és a herceg annak a csapatnak ajánlja fel az értékes birtokot, aki kiűzi róla a szellemet/vérfarkast/igaz hívő papot/őrjöngő vámpírt.

Így hirtelen ennyi. Sok sikert, és jó mesélést!


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]