Ugrás tartalomhoz


Fotó

Hősök szürke hétköznapjai


  • Válasz írásához lépj be
240 hozzászólás érkezett eddig

elGabor

elGabor

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 4351 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2010.01.07, 22:28

Sics:

Előszöris bocsáss meg, hogy lenti, kilométeres hozzászólásodra majd két év elteltével válaszolok. Az elmúlt időkben egyéb dolgok kötötték le a figyelmemet, így csak most vettem a fáradságot, hogy billentyűzetet ragadjak és leírjam a válaszomat. Remélem még azért olvasod a fórumot! Annak ellenére, hogy te ezeket a dolgokat már '96-ban leírtad, úgy látom nem esik nehezedre az önismétlés.

Elnézést, hogy késve reagálok erre a kommentre, de azt hiszem, jobbat ezen a fórumon még nem olvastam. Bravó! Ön hivatalosan is megnyerte az Internetet! :normaalis:

Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6223 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2009.12.31, 01:03

A feszültséglevezetés pedig különböző bódító füvek módszeres elfogyasztásával történt, amire lehetőség szerint ráittak, hogy ne kelljen annyit várni a hatásra. :ok:


ebbe csak én látom bele, hogy napjaink parti-kultúrája a szerepjátékban is kezd teret nyerni? :)


Ha olyan játékosai vannak az embernek, akik fiatal korukban tudtak bulizni, sőt, a mesélő is kivette a részét az ilyesmiből (főleg a különböző szeszes italok fogyasztásából), akkor igen, megállapítható. :ok:

Viszont mindezek játékon belül is teljesen reálisak voltak egy Snolog-pap, egy Snolog hitű varázsló és egy alkoholista kocsmai verekedő mesterrel rendelkező Dornak-pap részéről... :)

Bár föl lehetne emlegetni azt az esetet is, mikor a barbár törzs sámánjából némi szeszcsempészettel szedték ki az információt - és pár adag Ómen Füvet. ;)


ez így összességében teljesen megnyugtatóan hangzik. ;)

Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6555 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2009.12.31, 00:41

A feszültséglevezetés pedig különböző bódító füvek módszeres elfogyasztásával történt, amire lehetőség szerint ráittak, hogy ne kelljen annyit várni a hatásra. :ok:


ebbe csak én látom bele, hogy napjaink parti-kultúrája a szerepjátékban is kezd teret nyerni? ;)


Ha olyan játékosai vannak az embernek, akik fiatal korukban tudtak bulizni, sőt, a mesélő is kivette a részét az ilyesmiből (főleg a különböző szeszes italok fogyasztásából), akkor igen, megállapítható. :)

Viszont mindezek játékon belül is teljesen reálisak voltak egy Snolog-pap, egy Snolog hitű varázsló és egy alkoholista kocsmai verekedő mesterrel rendelkező Dornak-pap részéről... :)

Bár föl lehetne emlegetni azt az esetet is, mikor a barbár törzs sámánjából némi szeszcsempészettel szedték ki az információt - és pár adag Ómen Füvet. :ok:

Bulldy

Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6223 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2009.12.30, 23:43

A feszültséglevezetés pedig különböző bódító füvek módszeres elfogyasztásával történt, amire lehetőség szerint ráittak, hogy ne kelljen annyit várni a hatásra. :)


ebbe csak én látom bele, hogy napjaink parti-kultúrája a szerepjátékban is kezd teret nyerni? ;)

Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6555 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2009.12.30, 22:26

Tehát egy szakma ismerete igen csak jól jöhet az üres járatokba főleg mikor a karakternek egy kicsit elege van a mészárlások okozta shock-ból, vagy az intrika/nyomozás okozta állandó feszültségből. Persze kilépés nincs belőle de mindenkinek kell egy kis nyugi.


Az általam mesélt kampányban egyedül a varázsló próbálkozott alkímiával, de az első alkalom után megkérték, hogy többet ne...

A feszültséglevezetés pedig különböző bódító füvek módszeres elfogyasztásával történt, amire lehetőség szerint ráittak, hogy ne kelljen annyit várni a hatásra. ;)

Bulldy

Areios

Areios

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 296 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2009.12.28, 20:13

nekem is volt karakterem akinek volt szakmája és nem csak a kalandozásból élt. Lévén ,h valahogy elkellett kezdeni az életet a felszerelés sem jöt ingyen egy paraszt gyereknek stb. Az életében ezen szakasz a gazdálkodj okosan rész volt mint ahogy mindenki életében van ilyen. (még ha gazdag vagy akkor is előfordult már csak az összeg volt nagyobb)
no meg arról nem is beszélve, h volt olyan karakterem is aki egy kereskedő családból származott, és kötelességének érezte, h a kalandok után arany meg egyébb dolgok mellett kicsikarjon egy-egy kereskedelmi egyezményt is ha olyan helyen voltak. (ezzel viszonozva a családja segítését) Tehát egy szakma ismerete igen csak jól jöhet az üres járatokba főleg mikor a karakternek egy kicsit elege van a mészárlások okozta shock-ból, vagy az intrika/nyomozás okozta állandó feszültségből. Persze kilépés nincs belőle de mindenkinek kell egy kis nyugi.

Módosította Areios: 2009.12.28, 20:19


turin

turin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 3228 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2009.12.15, 14:49

hát...nekem van egy karakterem.hajóács.amúgy lenyomott pár évet toron határain, de a kalandok javarészében igazából gyógyít, meg üzletel..



És akkor miből áll a kaland?
Gazdálkodj okosan?

sematica

sematica

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 3 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2009.12.13, 12:29

hát...nekem van egy karakterem.hajóács.amúgy lenyomott pár évet toron határain, de a kalandok javarészében igazából gyógyít, meg üzletel..

mortin

mortin

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 125 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2009.12.11, 02:18

Sics:

Előszöris bocsáss meg, hogy lenti, kilométeres hozzászólásodra majd két év elteltével válaszolok. Az elmúlt időkben egyéb dolgok kötötték le a figyelmemet, így csak most vettem a fáradságot, hogy billentyűzetet ragadjak és leírjam a válaszomat. Remélem még azért olvasod a fórumot! Annak ellenére, hogy te ezeket a dolgokat már '96-ban leírtad, úgy látom nem esik nehezedre az önismétlés.

Azt kell mondjam, nagyon örülök, hogy így látatlanban öcséddé fogadtál. Ez igazán megtisztelő. Bízom benne, hogy ennek pozitív hatásait is érezni fogom, nemcsak a lekezelést és a néha, már-már isteni magasságokba röppenő egódról lecsöpögő hagymázas megvetést.

Nah hogy kicsit kedvesebb hangot üssek meg. A lentiek közül a következőkre szeretnék reagálni:

DND-ben ugye van anyagteremtés, bolondok aranya stb. Na de van ugyanott kristálygömb meg teleport is. És feltehető, hogy a törvény és a rend oldalán álló, a renitens JK-knál egy varázsszittel többet tudó NJK papok és varázslók is kellő számban állnak rendelkezésre ... meg a kíséretükbe beosztható lovagok stb. is.

Szóval ha a parti emberkeik, akkor lesz aki megrendszabályozza őket - kivéve ha a KM nyámnyila.


Hát a mi DM-ünkről sok dolgot el lehet mondani, de azt hogy nyámnyila volna, na azt nem. És nem is kezdő. Közepesen magas szinten képes egy relatíve lightosnak ígérkező harcot is olyan keményen levezetni, hogy örülünk, ha pár HP-n túléljük. Jól taktikázik az ellenfelekkel és kívülről-belülről ismeri a szabályokat. Pláne mert szeret újítani és mire megszoknánk/megtanulnánk a játékrendszer apróbb nyalánkságait, akkora előáll, hogy ő már az újabb kiadásban mesélne. :) Ez mondjuk nem baj, de azt eredményezi, hogy egy darabig csak ő ismeri behatóan az új rendszert.

Viszont a nagy partinál már túl sokan (7 fő) és túl magas szintűek voltunk, hogy mindenkire maximálisan odafigyeljen.
Illetve varázslatokal is jól el voltunk engedve. Olyanokkal, amikkel tudtunk tápolni rendesen. Nyilván nem feltétlenül ez volt a cél. De egy olyan mesélőnél, aki mindig nagyon keményen tartja a gyeplőt (és még a karakterek pénzét meg a tárgyaikat is számon tartja!) jó érzés végre rést találni és egy kicsit kalózkodni, nemkülönben látni, hogy a mesélő homloka ráncosodik, és nem a miénk! :D

Erről szólt az én kis történetem. Te pedig erre kioktatsz engem, hogy miért nem olvasok vissza az archívumban feljegyzett bölcseleteid után, illetve mesélői tanácsokkal látod el Braint. Ez utóbbinak Brain biztos örült. Mindig mondjuk is neki, hogy nem árt kicsit bekeményíteni, mert olyan gyengekezű lett mostanság... :D

A "háttérvilágnak" megcsinált (elnagyolt) világokon számon kérni azok működésképtelenségét lehet, csak éppen nem érdemes.


Ebben egyet kell hogy értsek veled. Viszont amikor ezekkel a hibákkal szembesül az ember, akkor saját reakcióit szeretné megosztani másokkal, hogy válaszokat kapjon a nyugtalanító kérdésekre, illetve hogy saját véleményt formáljon, nemde? Ebben ugye nem találsz semmi kivetnivalót, mer' hát gondolom, te is így csináltad '96-ban. :)

A baj az, hogy amíg még kicsi a rés a csónakon, addig elvan az ember, ám amikor már nagyon ereszt a feneke alatt, akkor jobb mielőbb partot érni. Sajnos a nagy partival is ez történt. Mára gyakorlatilag megszűnt létezni. S ha nem szűnt volna meg, akkor még sok fejfájást okoztunk volna a mesélőnek, aminek valszeg valamilyen radikális mesélői döntés vetett volna véget. Most alacsonyabb szinten játszunk.

És ha már a MAGUS szóba került. Az én véleményem szerint az a rendszer - mármint a legelső, nem a D20-as) magas szinten (8-20 szint) tényleg durván játszhatatlan volt. Ha jól emlékszem ott a gondokat az okozta, hogy ha életút játékot játszottunk amiben ugye vannak kevésbé mozgalmas pillanatok, napok a karakterek számára. Akkor ráértek mindenféle durvábbnál durvább dolgot kiagyalni és kivitelezni. Nem is feltétlenül kellett hozzá túl sok mana. Ezek ellen eleinte csak házi szabályokkal lehetett védekezni. Szóval a mesélőnek nagyon sokat hozzá kellett tennie a saját erejéből a játékrendszer hiányosságai miatt.

Mára ennyit.
ÜDv

MalorVilAlver

MalorVilAlver

    Újdonsült fórumozó

  • Archívum
  • 1 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2009.01.12, 01:54

szép jó estét
először is, hogy a témához szóljak, karakterem rowon dartonita paplovagja, elég magas rangúvá lett a rendben jó pár elég nehéz és fontos feladat, s nem elhanyagolhatóan a zászlóháborúban véghezvitt sikereinek köszönhetően, tehát amikor épp nincs egy szupertitkos isteni küldetésen, akkor rangjából adodó kötelességeit vlgzi, birtokai igazgatása, új lovagok és fehérorkok kiképzése, stb

most viszont szeretnék hozzászólni a pár hszel előbb elhangzottakra
nézzétek el nekem, hogy nem olvastam végig az egész beszélgetést, de amennyit elolvastam, abból az jött le, h szó volt arról, hogy egy kalandozó csapatot hogy lehet megregulázni
egy kellően összerakott, (megfelelő számú közelharcos, íjász, varázstudó és fejvadász), csapatnak, ha okosan viselkedik, sok gondja nem akadhat.
1-1 kissebb balhéért nem fogják a pyarroni papi szék legelvetemültebb inkvizítorait, vagy más esetben a toroni hatalmasokat küldeni rájuk
és egy párezer fős városkába nem lesz olyan városőrség, ami letartóztatná őket
persze a km-n múlik, h mondjuk azt mondja hogy véletlenül olyat öltetek meg, akit nem kellett volna, és másnap mindenki darton színe előtt ébred
de ha nem ilyen szigorú, és sportszerűen próbálja a tényleges helyi hatalom eszközeivel elvenni a csapat kedvét a balhézástől, nagy valószínűséggel nem fog elérni sok sikert
főleg ha a csapat dartonita, akik mint tudjuk, nem a visszafogottságnak élnek:D

Zaraquer

Zaraquer

    Rendszeres fórumozó

  • Archívum
  • 130 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2008.03.27, 13:12

Üdvözletem!

Nekem volt valamikor egy karakterem, akinek volt némi köze a dzsungelhez. Nos, ő értett valamicskét a növényekhez is, és vitt magával a szülőföldjéről egy fának a váladékából, amit ha megáztatsz, akkor formálhatóvá válik, képlékennyé. És enyhén édeskés ízű volt. Tehát hogy úgy mondjam, a kedves karakter, amíg volt neki az ,,ellátmányból'', unalmában rágózott. :)
(ez egy fantasy világban volt)

elGabor

elGabor

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 4351 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2007.12.04, 15:00

Öcskös, ez kb. 1996-ban lefutott téma volt a régi M* listán.

Ez tizenegy évvel később szerintem kb. nettó senkit sem érdekel a hobbi leendő levéltári kutatóit kivéve (Helló, fiúk! Üdv a múltból, milyenek a repülő autók?). Majd ha lesz linkelhető, kereshető, nyilvános lista-archívum... majd ha ebben az archívumban valaki korrigálja a Sics-levelek legendás olvashatatlanságát (ugye elkúrta az ékezetes karaktereidet a szoftver, és úgy maradt) - na akkor egye fene, lehet hivatkozási alap.

N.b. Gygaxnek semmi köze nincs a 2nd editiönös DMG-hez, ő ugyanis már megírása előtt kb. négy évvel kiszorult a TSR-ből és más vizekre evezett.

KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11628 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2007.12.04, 00:28

Hali!

A kisebb stikliket, mondjuk amikor Mári néne, a falu végi roskatag kunyhóban lakó másfeledik szintű boszorkány által kikavart szeralmi bájital okoz némi kavarodást ... még kellő hatékonysággal tudja kezelni a helyi pap .. .netán az egyházkerület elöljárója.

bye
Sics


Biri néne... A vajákos Biri... copyright by Dargay Attila
(a Lúdas Matyi-ban volt epizódszereplő).

(OFF)Hajdú: Állj, ki vagy?
Birin néne: Hát aki vótam, a vajákos Biri... a körösztanyád, édes fiam...(/OFF)


Hozzátenném, hogy mivel alapvetően komálom az olyan
rendszereket, ahol jelentős rákészüléssel igen nagy
hatású mágiák is létrehozhatóak, ezért a fenti, állandó
NPC-m sokat merített Mállotviksz nénétől és Prachett
többi korongvilági karakterétől is.

Adios
KLM

Módosította KLM: 2007.12.04, 00:33


Sics

Sics

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1740 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2007.12.03, 13:20

Üdv!


(OFF)Az alábbi hozzászólás kicsit offtopic lesz, de ha már itt jött fel a téma... (/OFF)



Mortin:

Én a vitátokban/vitáitokban úgy cuzameanblokk KLM-nek és Hellguardnak adok igazat ... a Te álláspontod ugyanis több alkérdésben átgondolatlan és könnyedén ízekre szedhető.

Ugyanakkor a nemesség hatalmát ill. a feudalisztikus berendezkedés létjogosultságát (egy tetszőleges fantazi világban) megkérdőjelező felvetésed jogos.

Meg kell jegyezzem ez a problémafelvetés cseppet sem új a nap alatt - "hatalom egy fantazi világban" témát boncolgattuk már másutt is, tanúm rám a mennybéli magasságos, plusz a lista-archívum!
:-)

Persze: a csecsemőnek minden vicc új ...

***

A "háttérvilágnak" megcsinált (elnagyolt) világokon számon kérni azok működésképtelenségét lehet, csak éppen nem érdemes.

Ha az ember ilyen elvárásokkal ül le játszani/mesélni, akkor vagy kijavítja a mások (original alkotók) játékrendszerbeli és világbeli hülyeségeit, átgondolatlanságait ... vagy belátja, hogy ezeket a játékokat/játékvilágokat nem neki szánték és eleve nem ezekkel ül le jáccani.

Az alkotók védelmére hadd jegyezzem meg: arra amire szánták, pld. agyatlan dungeonhack vagy "kalandozóskodás" hátterének tökéletesen megfelelnek ezek a BMSZ világok.


Mondhatnám, hogy a játékvilágok alkotói sok mindent nem gondoltak át, ez általános jelenség és probléma.

Csakhogy: ezen probléma csak bizonyos játékstílus esetén jön elé ill. válik az élvezetes játékot akadályozó tényezővé.

"Realisztikus" stílus, ami alatt nem az értendő, hogy a földi valóság 1:1 másolása, hanem sokkal inkább azt, hogy a játék belső realitásai, törvényszerűségei alapján a dolgok át és újragondolása...

De ha valami egyszer nem való "realisztikus" (szimulációs) stílusú játékhoz, akkor azzal mi a f***ért jáccik valaki, aki ilyen jellegű játékosi/mesélői preferenciákkal rendelkezik ?!

Végül is fakanállal is lehet habot verni, de villával, habverővel netán kézi mixerrel azér jobban/könnyebben menne...

***

> Mi persze okosak vagyunk és nem kötünk bele a
> 20. szint helyi mágusba, ehelyett körbejárjuk a
> világot az eltűnő aranyakkal, s egyéb stiklijeinkkel
> és betegre keressük magunkat.
> Nos, hogy ez etikátlan és nem szerepjátékos?
> Ha rendszer megengedi, akkor bármelyik hasonló
> képesség és lazább erkölcsiség kari megteheti.
> Akár NPC is

Öcskös, ez kb. 1996-ban lefutott téma volt a régi M* listán.

Mutatom az első megközelítést.

1.
A dolgot úgy hívtuk: " a világ korlátoz".

Szóval persze hogy megtehet sokmindent a jáccó karakter ... vagy akármi más, megfelelő képességgel rendelkező kreatúra. Csak hát a világ része ... többi karaktere, kreatúrája, szervezete stb. ... reagálni fog arra, amit csinál. Ha sokaknak illetve különösen nagyhatalmú izéknek tesz keresztbe és bassza fel az agyát, akkor ezek előbb vagy utóbb fellépnek ellene, és megteszik azt, amit képesek és hajlamosk ilyen esetben megtenni.

Van amire a helyi földesúr ( Rákóczi-vár méretű kastély birtokosa és fél vármegyényi terület ura, jó pár száz fegyveres vagy fegyverbe szólítható csatlós ura ) vagy a városi tanács képes. Meg a mindezek mellett működő papság, udvari varázsló, "városi varázslócéh" stb.

Van amire a helyi hatalom nem képes - de amire Mátyás király, a Habsburg-ház vagy a Loyola Ignác által létrehozott szervezetnek a helyi megfelelője már képes lehet.

Most a második megközelítés ( ami kb. ugyanide fog vezetni):

Ha adott egy világ és adottak a világ hatalmasságai (uralkodók, egyházfők, főmágusok, nagyhatalmú szervezetek, stbstb.) akkor feltehetjük, hogy ők rendelkeznek lehetőségekkel, képességekkel, hogy meg- és fenn- tartsák a statusquot, azaz a maguk hatalmát.

Egy, a mágiát bűnözésre használó bagázs felbukkanása eléggé gyakori... vagy ha nem is gyakori, de mindenképp olykor előforduló eseménye egy mágikus világnak. Tehát abból, hogy a világ még létezik, és elég sok ideje létezik, következik az, hogy valahogyan tudják kezelni az ilyesfajta problémákat.

A kisebb stikliket, mondjuk amikor Mári néne, a falu végi roskatag kunyhóban lakó másfeledik szintű boszorkány által kikavart szeralmi bájital okoz némi kavarodást ... még kellő hatékonysággal tudja kezelni a helyi pap .. .netán az egyházkerület elöljárója.

Ha viszont magasabb szintű varázslatok kerülnek elő és okoznak kalamajkát, akkor a helyi (állam) (vatgy mágikus) hatalom részéről is előkerülnek a nagyágyúk.

DND-ben ugye van anyagteremtés, bolondok aranya stb. Na de van ugyanott kristálygömb meg teleport is. És feltehető, hogy a törvény és a rend oldalán álló, a renitens JK-knál egy varázsszittel többet tudó NJK papok és varázslók is kellő számban állnak rendelkezésre ... meg a kíséretükbe beosztható lovagok stb. is.

Szóval ha a parti emberkeik, akkor lesz aki megrendszabályozza őket - kivéve ha a KM nyámnyila.

***

Brain!

Hadd kezdjem ott: Gygax mester már a régi ( 2.ed) DMG-ben is értekezett arról, hogy minél mágikusabb világot mesél/csinál valaki, annál nehezebb lesz átgondolni a mágia jelenlétének számos következményeit. ( És az ember mesélőként és/vagy világalkotóként előbb utóbb hibázni fog ... azaz nem gondol bele valamibe, amibe egy játékosa majd igen ... illetve előkerül kaland közben valami, amire nem gondolt és ami nagyon gáz... )

Javaslom olvasgass 2.ed DMG-t!

Hasznos, érdekes olvasmány - sokkal gondolatébresztőbb, mint a hülyegyerek-centrikusra megcsinált DND3 és 3.5! ((Meg első kiadású DMG-t, meg ADND első kiadáshoz csinált Uneathered Arcanat, azokban is sok jó gondolat volt... )

A problémádre megoldás lehet pld. a szintkorlátos mese ( e se az én ötletem hanem Gygax mesteré): hogy mondjuk a világban nincsenek 10+ szintű karakterek, és nem léteznek 5+ szintű varázslatok. Tulajdonképp az 5. szintű varázslat is már legendás.. meg az is, aki meg tudja csinálni. ( Bizonyos monsztákat is ki kell szedni illetve le kell gyéríteni.)

Ugyancsak segít a low magic világ, ahol a mágiát ritkábbra, korlátozottabbra veszed.

Ezt kiegészítheti az ember kissé belassított fejlődéssel, kissé halálosabb ellenfelekkel ... és kicsit más játékstílussal.

És érdemes lehet nem valamék megszokott ADND világon mesélni, hanem saját világon, vagy egy eredetileg nem heroic dnd-hez készült világon mesélni, akár DND vagy ADND szabályokkal is.

***
***

Még valami, mutatok egy mágikus hatalmi "ranglistát". Avagy veszélyességi listát. Ezt én a magam home meséiben, az Arcán királyságban "használom" ... a magam "belső használatára" lett átgondolva.

1. (legmagasabb) veszélyességi szint:

- Arché Angelik és Drehónok manifeszt formái. Emberi léptékű mágiára gyakorlatilag immunisak, eléggé sebezhetetlenek, jelentős mágikus hatalmukat akkor használják amikor eszükbe jut használni, nem merülnek ki.

- Ősielf varázstudók. (Az ősi elfek, noha végső soron halandók, nem rendelkeznek a természetes úton történő elhalálozás képességével. A mágiához közülük legkevésbé értők varázsereje ott kezdődik, ahol a leghatalmasabb humán mágusok hatalma (emberi szintkorlát! ... az adott világban ) végetér. Azok pedig, akik közülük komolyabban elmélyedtek a misztikus tudományokban... hát, vegyük példának az egyik alkasztjukat: a formázókat. Ők hajlamosak fajok teremtésére, és olykor elpusztítására. Ők tehetők felelőssé több tündér alfaj, ( pld. a drow-k helyi megfelelői!) létezéséért ... az orkok teremtéséért, és a sárkányok megjelenéséért a kontinensen .

- Essita egyház egyesített mágikus hatalma. ( = Ahol elhaladnak, ott leszáll a földre a sötétség, és nyomukban felkelnek, hadrendbe állnak és masírozni kezdenek a temetetlen holtak.... Előttük a támadás célpontjául kiszemelt területet mindeközben a Bibliából ismert hét csapás helyi megfelelői sújtják... )

2. még mindíg rohadtul magas veszélyességi szint

- A Kharim egyház (és az egyházat támogató varázslóiskokák) egyesített mágikus hatalma

- Nemestündérek legvénebb varázslóiank egyesített ereje. Ezek az egyének kb. egyidősek az emberek királyságaival ... mágikus hatalmuk messze felülmúlja a halandó emberekét. És persze megalapozottan feltételezhetjük, hogy az elmúlt 800 esztendőt azon mágikus tárgyak elkészítésével töltötték, amiket most majd felhasználnak, ha szükségét érzik.

- egy db. ősielf varázstudó

3. veszélyességi szint: nagyhatalmú mágusrendek
- a Kalifátus varázslóinak egyesített ereje
- a királyság legtáposabb rejtőzködő és üldözött mágusrendje
- egy db nemestündér varázstudó

4. veszélyességi szint:
- kisebb egyházi varázslóiskolák ( kb. egy kolostor, ahol varázstudókat képeznek ... vagy egy boszorkánykör)
- rejtőzködő mágusrendek
- az emberi faj legnagyobb személyes mágikus hatalommal bíró egyéneinek egyike, mondjuk a Hórath őszentsége.

5. veszélyességi szint
- egy tapasztaltnak mondható NJK, mondjuk egy saját tornyába visszavonult idős alkimista
/* KLM: tipikusan ilyen mondjuk Dzsohar bácsi :-) /
- átlagos mágikus monszták
- egy kalandorcsapat

6. veszélyességi szint
- kezdő varázstudók
- kisebb mágikus szörnyek


.... Szóval, egy játszó karakter indul valahol a 6. veszélyességi szint leggyérebbjei közt, és ha sokat fejlődik, elérhet az 5. veszélyességi szint tetejére... Hogy elérheti-e a 4. veszélyességi szintet egy sok évig együtt "kalandozó" JK parti, az érdekes kérdés számomra - azt mondanám rá: erősen határeset...

bye
Sics

KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11628 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2007.12.03, 13:05

Hali!

"Mindezt természetesen azért, mert van egy varázslat kombináció a könyvben, amit durván ki lehet használni."

Konnyen lehet ezek utan hogy ezt a varazslatot megtanulni, scrollra masolni, barmilyen formaban birtokolni illegalis. Igazoltatasnal be kell mutatni a varazskonyvet es ha benne van akkor lehet magyarazkodni :) Kb mintha 2 raklap vizjeles bankjegypapirt talalnanak a kamradban.


Lehet... Sőt, elég vicces lehet, főleg, ha pld. a tűzgolyót úgy kezeli a helyi rendfenntartás, mint
IRL a kézigránát (sőt, gránátvető, lőszerrel) tartását... Csak úgy bünteti, mint 4-500 évvel
ezelőtt volt szokás. :nod:

Namost azért egyvalamit tisztán kell látni:
Ha valamely varázslatra így bepöccen a rendfenntartás, sőt van mögötte elég izom, hogy
érdemben ellenőrizze, akkor érdemes elgondolkodni azon, mi más bökheti még a csőrét.

Bűbájok és gondolatolvasás?
Illúziók?
Energiamágiák?
Úgy eleve a mágiahasználat?
Más hitek?
Szabad fegyverviselés?
Szabad gondolkodás?

Vigyázni kell, mert ha az ember következetes akar maradni, akkor könnyen egy
mentálmágiával megturbózott 1984-ben találhatja magát (biztos akad olyan
mesélő, akinek itt elkezdett csorogni a nyála ;) ).

Egy még elfogadhatóan hősies világban inkább csak magát a bűnelkövetést
honorálják, nem a képességet, ami alkalmassá tesz rá.

Viszont...

Nos tudtommal Mo.-n úgymond "törtaranyat" csak a "Királynak" lehetett
eladni, ő meg azonos tömegű aranypénzt adott érte. Namost nyilván nem
"Józsi Kiráj" fog állni a sarkon, kis bodegában, mérleggel, de alapvetően
a Koronát vágod át egy Bolondok Aranyával.
A pénzt kibocsátó hatalom meg hajlamos a hamis pénz névértékénél
jóval több erőforrást mozgósítani.

Ami azért nem is csoda: lévén, ha felnyomnám mondjuk az APEH vagy
a Nemzeti Bank rendszerét, és leemelnék egy szolid, hétszámjegyű
összeget, akkor ugyanúgy a nyakamba kapnám a titkos szolgákat,
mintha 8 vagy 11 számjegy lenne... Teccik érteni?

Egyszerűen azért, mert ha csökken a bizalom a pénzben, az igen
nagy kárt okozhat, illetve mert egy hősiesebb világban sokkal
hajlamosabbak valaki vérével lemosni a szégyenfoltot, mint manapság.

---------------------
A másik dolog az "itt is egy kis szemétség, ott is egy kis szemétség"...

Ha a világban nincs túl nagy nemzetközi forgalom akkor az idegen
eleve gyanús, úgyhogy a rendvédelmi szervek rá szoktak állítani
egy-két besúgót, csak a biztonság végett... Aztán ha valami történik,
akkor először őket veszik elő.
(Igen. A legtöbb fentezi világban nincs adatvédelmi biztos, meg
ombudsman...)

Ha ellenben VAN ilyen forgalom... Akkor vannak fejvadászok, akik
több államon keresztül is követnek valakit (na jó, megpróbálják),
vagy a térkapun nem azonnal mehetsz át, hanem pár nappal előtte
kell perkálni és sorszámot kérni, majd azt a pár napot "karanténban"
tölteni... Esetleg csak oda van térkapu, amely állammal kiadatási
szerződés kötöttünk...

Kínos, mi?

Adios
KLM

Módosította KLM: 2007.12.03, 13:06


Raphael

Raphael

    Törzs-fórumozó

  • Archívum
  • 589 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2007.12.03, 12:26

"Mindezt természetesen azért, mert van egy varázslat kombináció a könyvben, amit durván ki lehet használni."

Konnyen lehet ezek utan hogy ezt a varazslatot megtanulni, scrollra masolni, barmilyen formaban birtokolni illegalis. Igazoltatasnal be kell mutatni a varazskonyvet es ha benne van akkor lehet magyarazkodni :nod: Kb mintha 2 raklap vizjeles bankjegypapirt talalnanak a kamradban.

"nemeseknek márpedig lenniük kell - én spec. nem értem miért, de mindegy"

Ecceru, mert a fantasy a kozepkorra epul es ott meg voltak. Nem muszaj lenniuk, lehet alternativ gazdasagot csinalni az orszagnak ahol nem nagybirtokok vannak hanem mondjuk kisgazda alom ahol mindenki a piros teteju kis tanyajan muvel annyi foldet amennyit a csaladjaval meg bir. Vagy az egesz orszag az allam (pápa, arcmagus) birtokaban van es mindenki rabszolga. Vagy -ha jol sejtem te ezt preferalod- minden birtok tulajdonjogat halalig meno boxmeccsen dontik el bar ez eleg abszurdan hangzik nekem ;)

KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11628 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2007.12.03, 12:15

Hali!

Ugyanis ha a világot hozzátápolod (hozzáigazítod) a csapathoz, akkor onnantól kezdve ebben a világben nem tudsz majd másmilyen (normális) csapatnak mesélni.

bye
Sics


Igaz is, meg nem is.

Úgy értem, a legrosszabb megoldás, ha a városi őrség a partival együtt lép szintet... Az nagyon hülyén hangzik.

De ha már akkor is átlagban d4+2. szintűek voltak, mikor elkezdődött a "parti" története (és a karakterek
12-16 évesek), meg majd akkor is átlagosan ennyiedik szintűek lesznek, mikor vége az életútjátéknak,
(nyilván az egyes NPC-k léphetnek szintet, elhunyhatnak, illetve léphetnek be a "Testülletbe" újoncok)
az nem gond.

Nyilván akkor az első szintű partiról a tojáshéjat kell lemesélni, nem azt, hogy megmentik a világot.

Adios
KLM

KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11628 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2007.12.03, 12:08

Hali!

Most tegyük fel egy pillanatra, hogy egy személyesen érintett klánfőnök küldi el feltápolt csapatát. Ha elbuknak, vagyis lenyomjuk őket, akkor szerintem ott folytatjuk, ahol abbahagytuk. Ellenben, ha ők nyomnak le minket, akkor a probléma ugye megoldódott: mindenki töltsön új karaktert... :) Mindezt természetesen azért, mert van egy varázslat kombináció a könyvben, amit durván ki lehet használni. :nod:


Persze, a játék a hibás... főleg a vastag betűs dolgokért.
;)

Most őszintén, azt várod el, hogy a világ egyes cselekedeteidre NE reagáljon
(vagy legalábbis nem épelméjűként)?

Vagy Ti hogy reagálnátok egy ilyen kitolásra?

Adios
KLM

Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6555 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2007.12.03, 12:07

Én csak ezekre válaszolnék:
(Meg kicsit a nemességre)

3. Szerinted mennyi aranyat/egyéb jutalmat kell felajánlani egy hasonló szintű brigádnak ahhoz, hogy elinduljon kardélre hányni minket? Most én fejből nem tudom, de megkockáztatom, hogy jóval többet, mint amennyi kárt eddig összesen okoztunk.
4. Egymástól távol eső helyekre megyünk "szerencsét próbálni", így a megkárosítottak nagy összefogása szinte kizárt, hacsak nem létezik egy szép nagy világpiac, amely mindez ellen globálisan tenni tudna valamit.


Mi van akkor, ha egyszer olyasvalakinek tesznek keresztbe az aranycsinálós trükkel, akinek nem kéne. A DnD topicban volt erről nemrég egy beszélgetés, aminek a lényege az, hogy ha valaki túllép a számitógépes játékok "nálam van - eladom" elgondolásán, akkor korántsem olyan egyszerű mágikusan teremtett aranyból meggazdagodni. Ha aranyat vásárolsz, a legkevesebb, hogy meggyőződsz a valódiságról. Erre egy alkimista/mágiahasználó a legalkalmasabb, a kereskedő valszeg nem is ért ehhez. A kereskedő valószinűleg valami elismert alkimistához fog menni, aki rendelkezik a megfelelő jogositványokkal, hogy hitelesnek kiáltson ki valamit. (Itt máris túl sok ember kezd el tudni a kis turpisságról.) És az sem garantált, hogy az alkimista 5 perc alatt végzi el a vizsgálatot, lehet pár nap kell neki, mig időt szakit rá. Az alatt meg letelhet a teremtés hatóideje, ha olyan a varázslat.

Szvsz egy olyan helyen, ahol az anyagi tőke lehetővé teszi, hogy megvásároljanak nyers aranyat (nagyobb városok), elég nagy a lebukás eséllye.

Az meg, hogy ki megy a karakterek után? Bármelyik paladin, akinek éppen ezt a questet irja ki az egyháza. Vagy valamely bűnbocsánatot kereső egyéb kalandozó. Más kalandozók, akik tartoznak az egyháznak valamiért. Nem feltétlenül pénzre kell gondolni, hanem varázslatokra, varázstárgyakra.

Pl. egy magas szintű parti birtokába jut egy kardnak, amiről utólag kiderül, hogy átkozott. Sajnos ekkor már késő, a csapat harcosa nem tud szabadulni az átkozott fegyvertől. A parti elviszi egy komolyabb templomba, ahol a papok merő jóindulatból az "egyszer majd kérünk magától valamit" elv alapján eltávolitják az átkot a harcosról.

Néhány hétel később egy feketes (lovas)kocsi megy a karakterekért. Benne egy pap fogadja őket, és felkéri őket egy kényes ügy megoldására...

Pl. ők az NPC parti, akik merő jóindulatból - és hogy letudják az adósságot - szaladnak neki a csapatotoknak. Nem feltétlenül ölik meg őket, csak elfogják. Aztán kapnak a nyakukba egy quest/geas varázslatot, hogy tegyék jóvá az eddigi problémákat. Meg még a következőket...

Bulldy

galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4716 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2007.12.03, 09:11

manapság már felvetődtek bizonyos kételyek egyes korok hosszát és valódi létezését illetően (pl. http://www.bagolykonyvkottabolt.hu/modules...le&sid=322)



(OFF)Alapvetően már túllélptem a témán, de ez a link zseniális.
LOL.
Ajánlom mindenkinek :)
Alternatív történelem rulz...(/OFF)



S vajon miért épp tizenhárom évig időzött Csaba Görögországban? Nem akarjuk kitalálni? ... Nos azért, mert Honorius éppen tizenhárom évvel később, azaz 423-ban hal meg! Csaba tehát csak anyai nagyapjának, Honoriusnak 423-ban bekövetkezett halála után indult vissza hun népéhez Szkítiába!


:P :nod: ;)


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]