Ugrás tartalomhoz


Fotó

Hősök szürke hétköznapjai


  • Válasz írásához lépj be
240 hozzászólás érkezett eddig

KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11584 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2007.12.03, 08:43

Hali!

Ha már mindenképpen ragaszkodunk ahhoz, hogy nemeseknek márpedig lenniük kell - én spec. nem értem miért, de mindegy) most tételezzük fel, hogy fantasy világ nem létezhet nemesi kompániák nélkül (ha csak azért nem, mert sokan nem tudnák elképzelni, hogyan működne nemesek nélkül a világ...;)), akkor tényleg csak és kizárólag úgy maradhatnak életben, illetve vezető tárasadalmi szerepben, ha nem első szintűek! Ez teljesen világos, a szerepjáték rendszerek (M*, DnD) sajátosságából adódik. Ezzel nem vitatkoztam szerintem.
(...)
Az már csak hab a tortán, illetve egyszerű zavarbaejtő játéktechnika, hogy az említett játékok szabálykönyveiben az NPC leírásoknál mennyire csekély értékek szerepelnek. Ez szerintem leegyszerűsítve a játék készítőinek célját is tükrözheti, hogy mennyire mellékes szerepet szántak az itt és most nagyon védelmezett nemességnek. :) Persze mindez lehet egyszerű hanyagság, illetve végiggondolatlanság is részükről, amivel simán elmentek a probléma mellett, és nyitvahagyták a lehetőséget az ilyen viták kialakulására. :nod:


Nézd, a nemesség azért van a legtöbb világban, mert az írók úgy gondolták, hogy lennie kell.

Úgy látom, nagyon hiszel "a könyvben", vagyis ódzkodsz attól, hogy eltérj tőle. De - ezt is írtam
már itt, ezen a fórumon - ha az írók kitalálják, hogy vannak nemesi dinasztiák (ergo a nemesség
öröklődő, ami Kránban és a legtöbb lovagrendben nem automatikus), írnak X regényt és N. oldal
világleírást erre a "tényre" alapozva, akkor nem egyszerűbb átírni egy-két számot az NPC-k
karakterlapján, mint kidobni a világot vagy a hitelesség látszatát.
Amúgy megnyugtatlak - az általam behatóbban ismert RPG-nél mindnél van "unbalansz", akár ilyen,
akár olyan mértékben.

Azzal viszont annál inkább, hogy minden nemesember tápos magaszintű állat és azért van ott mert meg volt/van hozzá a saját ereje! A hangsúly pedig a SAJÁT erőn van. Ezt már KLM-nek is kifejtettem, aki a nemesek létjogosultságát állandó történelmi példákkal gondolta alátámaszani. Ügyesen kihozta persze, hogy úgy tűnjön én a nemesség történelmi létével és szerepével nem vagyok kibékülve, ami lássuk be botorság volna, hiszen még ha nem is hiszek el feltétel nélkül mindent, amit különböző krónikások ránkhagytak, illetve manapság már felvetődtek bizonyos kételyek egyes korok hosszát és valódi létezését illetően (pl. http://www.bagolykonyvkottabolt.hu/modules...le&sid=322), azt azért én sem vitathatom, hogy a nemességnek - amióta intézménye kitaláltatott -meghatározó szerepe volt a földi történelem alakulásában, egészen addig, amíg el sem söpörték az újabb korok szelei.


Hmmm... Ha ezt a linket beidézted, akkor magyarázd majd meg az antropológus ismerősömnek melyik
két polcnyi csont a hamisítvány ill. honnan hiányzik vagy három szekrénnyi koponya...

Amúgy nem volt szándékos, hogy ebből a szempontból lejárassalak, sőt, amíg fel nem hoztad
addig csak tájékozatlannak hittelek. Ami az újabb korok általi elsöprést illeti... Némely helyeken
talán leváltották a régi garnitúrát, más helyeken (USA) meg sem volt, de azért ma is jól látszik
az öröklött alapú hatalomra való emberi hajlam (A Svájci Néger is Kennedy-lányt vett el... Miért?)
illetve ott van pld. Szaúd-Arábia.

De ha egy kicsit továbbgondoljuk a témát (anélül, hogy különösebb konkrét történelmi párhuzamokat vonnék, ami nekem nem annyira tetszik, hiszen az ilyen összehasonlítgatást erősen kétségesnek tartom) felmerült bennem az, hogy volt a világtörténelem során nem egy és nem két uralkodó, aki egyáltalán nem volt fantasy-s értelemben véve magas szintű (értsd: harcértékei a béka fenekét csapkodták, mágia használatban pedig még ott se tartott...) mégis ott maradt a helyén haláláig és nem feltételül csak bábkirályként funkcionált.


Kérdés, hogy mikor, másik kérdés, hogy ki támogatta, a harmadik kérdés meg, hogy mit tudott, ami
nem kardforgatás?

A mikor kérdése talán a legfontosabb: egy időben az uralkodó igenis kiment a csatatérre,
(Szulejmán, II. Lajos), sőt akár az első vonalba is (I. László, Oroszlánszívű Ricsi)... Csak
később szoktak le a dologról, mert nagyon sokat lehetett vele bukni.

A ki támogatta is fontos, de vegyük azt, hogy mi az, amit tudott... Mondjuk beszélni.
Meggyőzően.

Nos igen. Lehet, hogy bennem van a hiba, de én egyáltalán nem tudom elképzelni, hogy egy szerepjáték (konkrétan a M*, DnD), ami tulajonképpen egyéni teljesítményekre - ha úgy tetszik hősi cselekedetekre, világmegváltásokra és egyebekre - van kiélezve, megtűrjön legfelül valakit, aki csak úgy szimpatikusnak ítélnek a többség, és azért meghagynak pozíciójában. Na nem, azt kérem szépen itten ki kell érdemelni. Nem elég beleszületni a jóba, úgy mint számos középkori példában.


Kérdem én, mi az ,ami öröklődik? A vár meg a birtok biztosan. És még? Génekről nem beszélnék,
de családi vérről, védőszentről, áldott gyermekről már lehetne...

Namost persze azért ott van Toron, ahol egy famor (ők a nemesek, ugye? Szenilitás rulez) összehoz
egy tucat porontyot és hidd el, aki örökölt utánna, az már nem lesz első szintű.

Vagy ugye ott vannak az ilyen-olyan lovagrendek, ahol a papa tagsága sem 100%-os garancia
a tagságra, de a pozícióra semmiképp.

Teokrácia, Magiokrácia, bürökratikus központi hatalom, mint Kínában (Krán egyébként masszívan
erre emlékeztet).

Adios
KLM

Hellguard666

Hellguard666

    The Fallen One

  • Fórumita
  • 2313 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2007.12.03, 08:34

mortin:

Bocsáss meg, teljesen igazad van. Mentségemül azt tudom felhozni, hogy mostanában kicsit túl sok dologra kellett reagálnom.
De nem vagy ignoron, sőt!


Oké, akkor van értelme gépelnem. ;)

A jellem jó megközelítés a karakterek szemszögéből, de a világ alkotóiéból semmiképp, hiszen úgyis lesz valaki, aki megcsinálja a csibészséget, ha az elkészített rendszer lehetőséget ad rá! És most tekintsünk el tőle, hogy PC, vagy NPC az illető csibész, mivel mindkettő létezik a maga valójában az adott világban. A mesélőnek persze van egy kis játéktere, hogy az ő NPC-je azért mégsem "játsza ki" a világ szabályait (mégha ő maga tisztában is van velük), mert ezzel hiteltelenné tenné a világ egész működését és ezzel végsősoron a játék alól húzná ki a talajt. Pláne nem fog ötleteket adni a PC-knek, hogy hogyan kellene ezt megtenni.
Sajnos, mint a mi példánk bizonyítja rájönnek ők maguktól is, nem kell nekik segíteni.


Persze hogy megteszi az adott NPC, ahol a jellem és a mágikus hatalom megfelelő együttállásban van. :)
De ez bűn... és ennek megfelelően szvsz a világ ennek megfelelően is kezeli.

1. A középkorban tudomásom szerint nem volt ennyire egyszerű aranyat hamisítani.
2. Csapatunk erkölcsösségébe az aranycsinálás jócskán belefér.
3. Szerinted mennyi aranyat/egyéb jutalmat kell felajánlani egy hasonló szintű brigádnak ahhoz, hogy elinduljon kardélre hányni minket? Most én fejből nem tudom, de megkockáztatom, hogy jóval többet, mint amennyi kárt eddig összesen okoztunk.
4. Egymástól távol eső helyekre megyünk "szerencsét próbálni", így a megkárosítottak nagy összefogása szinte kizárt, hacsak nem létezik egy szép nagy világpiac, amely mindez ellen globálisan tenni tudna valamit.
6. Mesélőként tökéletesen egyetértek veled. Valamit tenni kell.


1. Hát egyszerü éppen nem volt. De a pénz körülnyírása, aranybevonat ólomérmén, stb. ismertek voltak. Éppen mert nem volt ismeretlen a dolog, elég keményen büntették.
2. Az már szerep- és jellemjáték kérdése. De gondolom akkor alapvetően nem vagytok az erkölcs bajnokai. :P
3. No és ha Mystra paladinjai is felfigyelnek? "This is unsanctioned use of magical energy! All involved will be held!" :P Elvégre az istennő szemét lehet hogy szúrja, mire is használjátok a mágiát. De ha az övét nem is, könnyen lehet valami túlbuzgó Lawful Good paladin, aki hírét veszi a partynak és elindul, hogy törvény elé állítson titeket. Ugyanis a paladinok annyiban borítják a képet, hogy nekik nem szokásuk a költséghatékonyságra ügyelni.
4. Ez már neccesebb. Igy max. annyi lehet, hogy egy idő után a kereskedők ahogy adják-veszik a híreket elterjed rólatok egy történet. Ami akár baromira kiszínezett, és hamis történet is lehet... így aztán kaliberekkel túlbecsülhetik a karakterek gazságát. :szent:
5. Észrevetted, hogy kihagytad az 5. pontot? :nod:
6. De a valami, nem feltétlen kell a mágia megnyirbálása legyen. Egy pillanatra tegyük fel, hogy a DnD 3rd Ed. készítői tudták mit csinálnak - ami nem feltétlen igaz minden vonatkozásban :lol: - és szándékosan hagyták benne ezt az elemet. Akkor valszeg a világ ezt bűnnek tekinti. Márpedig ami bűn azt üldözik... nem biztos, hogy el is kapják, de ettől még üldözik. A ti kompániátok IRL hasonlattal élve az utazó csalók bandája, akikre számtalan helyen kis mértékü vérdíj vár... Azaz ha még egyszer arra mentek, nagy eséllyel megpróbálnak elkapni titeket. És a hír minden bűnnel egyre terjed, mintha kavicsokat dobálnál a tóba. És a körök egy idő után lefedik egymást, és ekkor jöhet az első összehangoltabb bünti.

Most tegyük fel egy pillanatra, hogy egy személyesen érintett klánfőnök küldi el feltápolt csapatát. Ha elbuknak, vagyis lenyomjuk őket, akkor szerintem ott folytatjuk, ahol abbahagytuk. Ellenben, ha ők nyomnak le minket, akkor a probléma ugye megoldódott: mindenki töltsön új karaktert... Mindezt természetesen azért, mert van egy varázslat kombináció a könyvben, amit durván ki lehet használni.


No azért ez ennyire nem gáz. IRL a Földön is lehet bankot rabolni, adót csalni, embert váltságdíjért elrabolni, bérgyilkost fogadni, pénzt hamisítani... csak aztán nem kell meglepődni ha ezért az állam, vagy esetleg a ruszki/kínai/szerb/olasz maffia morcos lesz. És míg az állam csak le akar tartóztatni - és csak fegyveres ellenállás esetén lőnek rád (mármint szabály szerint) - addig a keresztapák nagy eséllyel startból le akarnak majd lövetni Jurijjal a bérgyilokkal. Ugyanis a kulcsszó a lehet. Nem kell, hanem lehet!

Ergo aki egy lehetőséget kihasznál, amiért egyesek morcosak lesznek, és utána ezt akár 50 centi hideg vassal is kifejezésre juttatják, nos az ne lepődjön meg, ha ennek emberhalál lesz a vége. Igen akár a karakterek halála is lehet a vége! Szóval én ezt nem érzem bugnak... aki bűnözik vállalja a következményeit.

Peace and happiness!

Setale

Setale

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 194 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2007.12.03, 08:02

Nem azt javasoltam, h a világot kell hozzátápolni a csapathoz, csak a mesét. So ha tényleg nincs ellenfelük, akkor miért maradnának a hétköznapi, "apró" csalásoknál? Merjenek nagyban gondolkodni, elvégre ha vkinek nagyon sok hatalom szakad a kezébe, annak a statisztika szerint el szokott szállni az agya. Pláne, ha élvezi...

kiabszott NEM

Jogos, mesélőként kell tudni nemet mondani. Ha meg a csapat megkérdezi h miért, még mindig lehet bedobni az utsó érvet: Mert ez így táp. Gyengítünk rajta, vagy új csapatot kezdünk.

Mellesleg: Sics, mióta van ilyen szóhasználatod? Kultúráltan pls!

Sics

Sics

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1739 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2007.12.03, 01:58

Üdv!

Setale, ez nem megoldás.

Ugyanis ha a világot hozzátápolod (hozzáigazítod) a csapathoz, akkor onnantól kezdve ebben a világben nem tudsz majd másmilyen (normális) csapatnak mesélni.

Ha valami nem létezhet, nem fér bele a világba, akkor azt nem szabad hagyni hogy kialakuljon - ehhez mesélőként meg kell tanulni azt mondani, hogy NEM.

Mindenre nem gondolhatnak egyetlen világ alkotói sem - még az átgondoltabb világopkban is felbukkanhat néha olyan, ami borítaná a dolgokat... ilyenkor ki kell mondani azt a kiabszott NEM-et, és ha a mesélőnek úgy tartja úri kedve, akkor esetleg meg is magyarázhatja. Ha meg nincs hozzá kedve, akkor nem magyarázza meg.

bye
Sics

Setale

Setale

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 194 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2007.12.02, 22:32

Azért kíváncsi vagyok, mit szólna egy karakter (a tápos csapatból), ha vhogy felvetődne a világuralom kérdése(mármint: baromi gazdag vagy, baromi hatalmas, miért nem te uralod az országot/világot?). Tfh él vele, legalábbis elkezdi. Azonban ebben az esetben átmegy főgonosz kategóriába, aki ellen a nehéztüzérségtől a félisteni hírókig mindenki felvonul... Vagy beáll szolgálni.
Én spec tuti megpróbálnám belerángatni a csapatot, és rögtön meg van oldva a kérdés, h olcsó trükkökkel atomizomtáp gazdag lesz és ez miatt felborul a világkép. Ha táp a csapat, táp mesét kell összedobni. ;)

Szvsz. :nod:

Matzi

Matzi

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1756 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2007.12.02, 21:44

mortin:

Ha már mindenképpen ragaszkodunk ahhoz, hogy nemeseknek márpedig lenniük kell - én spec. nem értem miért, de mindegy)

Tudod a világokat fordítva építették fel, előbb volt az, hogy legyen olyan mint a középkor, utána mondták azt, hogy legyen benne mágia. És a mágia részben sokkal több az ellentmondás, mint a nemesek részében. Ha nem tetszik neked a dolog, akkor a mágiát vedd ki, ne a nemeseket. :nod: Esetleg a kalandozó koncepciót, mert ugye az is nagyon sokat variálna a világon, sé a franc tudja mi lenne belőle.

önmagában a felejthető tucatellenfél kategóriát sem igen súrolja - hatalmi pozíciója révén azonban stabilan ül a helyén és kormányoz birodalmakat.

Már le volt írva, hogy a nemesek azért nem voltak harcképtelenek, az, hogy nem kaptak szinteket a világban, vagy azt jelzi, hogy a készítők nem foglalkoztak vele, vagy nem gondolták, hogy ellenfélként felmerülhetnek. Azon sem filózik senki, hogy a dungeonokból kihordott tonnácsi aranyak hogyan kuszálják össze a gazdaságot. ;)

Nos igen. Lehet, hogy bennem van a hiba, de én egyáltalán nem tudom elképzelni, hogy egy szerepjáték (konkrétan a M*, DnD), ami tulajonképpen egyéni teljesítményekre - ha úgy tetszik hősi cselekedetekre, világmegváltásokra és egyebekre - van kiélezve

Hősi cselekedet? A hősök gyakran pakolnak ki katakombákat a népmesékben, hogy utána szétosszák a pénzt, és eligyák, vagy levásárolják erősebb cuccokért, amikkel újabb katakombákat rámolhatnak ki?
Ha meg annyira egyediek és hősiesek azok a cselekedetek, akkor kizárt, hogy nemeseket akarnának nyírbálni. Ha meg mégis, akkor hülyeség a koncepció. De tfh vannak emberfeletti erőkkel rendelkező karakterek, akik úgy mindenfélét, komoly ellenállás nélkül képesek megtenni, akkor az egész világ koncepciója borul. De ugye pont a világ volt előbb, szóval akkor már mást kellene átírni, nem? :)

alister

alister

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 3450 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2007.12.02, 21:43

Üdv!

azt azért én sem vitathatom, hogy a nemességnek - amióta intézménye kitaláltatott -meghatározó szerepe volt a földi történelem alakulásában, egészen addig, amíg el sem söpörték az újabb korok szelei.

Csak hogy megnyugtassalak: nemesek most is vannak. Csak ma már nem "báró úr" és "őkegyelmessége" a megszólításul, hanem "elnök úr" és "vezérigazgató"... :nod:

Maradok tisztelettel: Alister

mortin

mortin

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 125 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2007.12.02, 21:28

mortin:

Szerintem vagy szedjél Cavintont, vagy válts át U2U-ra KLM-el, mert ennek így semmi értelme, hogy per spec. az hsz-imet ignorálod általában. No problem, de akkor mondd meg, hogy ignore-on vagyok, és nem gépelek be ennyi szart.

Szal, választ várnék a 2007.11.29, 08:18 dátummal indított postra...
(Engedelmeddel nem másolom be ide még 1* azt a postot. Egyrészt nincs olyan régen, másrészt meg hosszú, therefore bitrablás lenne a dolog...)

Peace and happiness!


Bocsáss meg, teljesen igazad van. Mentségemül azt tudom felhozni, hogy mostanában kicsit túl sok dologra kellett reagálnom.
De nem vagy ignoron, sőt!


Nos erre azt tudom mondani, hogy egy chaotic neutral sorcerer simán megteheti, mert nincsenek különösebb elvei. Viszont ahol már a Lawful jellem bejátszik, pláne ha Lawful Good, akkor nem fog eltünő aranyakat teremteni, és nem fog mágiával mindenkit szét szívatni. Mármint a belső meggyőződése miatt. Mert ugye akkor is ott van még a világ kérdése. (Szerepjáték = világleírás + rendszer /short definition by Hellguard/)


A jellem jó megközelítés a karakterek szemszögéből, de a világ alkotóiéból semmiképp, hiszen úgyis lesz valaki, aki megcsinálja a csibészséget, ha az elkészített rendszer lehetőséget ad rá! És most tekintsünk el tőle, hogy PC, vagy NPC az illető csibész, mivel mindkettő létezik a maga valójában az adott világban. A mesélőnek persze van egy kis játéktere, hogy az ő NPC-je azért mégsem "játsza ki" a világ szabályait (mégha ő maga tisztában is van velük), mert ezzel hiteltelenné tenné a világ egész működését és ezzel végsősoron a játék alól húzná ki a talajt. Pláne nem fog ötleteket adni a PC-knek, hogy hogyan kellene ezt megtenni.
Sajnos, mint a mi példánk bizonyítja rájönnek ők maguktól is, nem kell nekik segíteni.

A másik dolog, a világ reagálása. Átvertél egy kereskedőt? Nem téma, alkalmi csalók mindenhol előfordulnak. Notóriusan ezt csinálja egy egész bagázs? Valszeg híre megy, hogy van egy ilyen szélhámos csoport, amelyik így veri át a népeket. Valszeg valami helyi nemes/céhmester/tolvajklán vezetője úgy dönt, hogy ez biza már komoly dolog, és vérdíjat tüz ki, mert bűnt követtek el/megkárosították a céhet/engedély nélkül működtek a klán területén. Először nem magasat, de épp eleget, hogy néhányan megpróbálják elkapni a csapatot. Megvédik magukat, és elkenik a támadók száját? Valszeg a vérdíj csak emelkedni fog, míg a végén már a hozzájuk hasonló 8.-10. szintü NPC-k is kedvet kapnak a szájba verésükhöz. Na ez az, ami visszatartja a népeket... elvégre a középkorban se hamisított mindenki aranyat, aki tudta hogyan kell. Miért? Mert ez bűncselekmény volt, és az erkölcsei, a megtorlástól való félelem visszatartotta. Ebből kéne kiindulni, nem a "há' de a többi NPC is csinál(hat)ja, mi miért ne?" elvből. Ugyanis nálam a többi NPC is éppen így járna egy idő után...


1. A középkorban tudomásom szerint nem volt ennyire egyszerű aranyat hamisítani.
2. Csapatunk erkölcsösségébe az aranycsinálás jócskán belefér. ;)
3. Szerinted mennyi aranyat/egyéb jutalmat kell felajánlani egy hasonló szintű brigádnak ahhoz, hogy elinduljon kardélre hányni minket? Most én fejből nem tudom, de megkockáztatom, hogy jóval többet, mint amennyi kárt eddig összesen okoztunk.
4. Egymástól távol eső helyekre megyünk "szerencsét próbálni", így a megkárosítottak nagy összefogása szinte kizárt, hacsak nem létezik egy szép nagy világpiac, amely mindez ellen globálisan tenni tudna valamit.
6. Mesélőként tökéletesen egyetértek veled. Valamit tenni kell. :P

Most tegyük fel egy pillanatra, hogy egy személyesen érintett klánfőnök küldi el feltápolt csapatát. Ha elbuknak, vagyis lenyomjuk őket, akkor szerintem ott folytatjuk, ahol abbahagytuk. Ellenben, ha ők nyomnak le minket, akkor a probléma ugye megoldódott: mindenki töltsön új karaktert... :) Mindezt természetesen azért, mert van egy varázslat kombináció a könyvben, amit durván ki lehet használni. :nod:

mortin

mortin

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 125 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2007.12.02, 20:29

Tehát akkor egyetértesz a többiekkel, hogy a nemesek nem első szintűek, és értenek a harchoz fantasy-ban is? Hűbéri kötelesség vagy anarchia, de harc mindenképp van...
(számomra nem derült ki a hsz-ból hogy mit válaszoltál az érvre)


Oké, akkor mégegyszer vissza a nemes témához..

Ha már mindenképpen ragaszkodunk ahhoz, hogy nemeseknek márpedig lenniük kell - én spec. nem értem miért, de mindegy) most tételezzük fel, hogy fantasy világ nem létezhet nemesi kompániák nélkül (ha csak azért nem, mert sokan nem tudnák elképzelni, hogyan működne nemesek nélkül a világ...;)), akkor tényleg csak és kizárólag úgy maradhatnak életben, illetve vezető tárasadalmi szerepben, ha nem első szintűek! Ez teljesen világos, a szerepjáték rendszerek (M*, DnD) sajátosságából adódik. Ezzel nem vitatkoztam szerintem.

Azzal viszont annál inkább, hogy minden nemesember tápos magaszintű állat és azért van ott mert meg volt/van hozzá a saját ereje! A hangsúly pedig a SAJÁT erőn van. Ezt már KLM-nek is kifejtettem, aki a nemesek létjogosultságát állandó történelmi példákkal gondolta alátámaszani. Ügyesen kihozta persze, hogy úgy tűnjön én a nemesség történelmi létével és szerepével nem vagyok kibékülve, ami lássuk be botorság volna, hiszen még ha nem is hiszek el feltétel nélkül mindent, amit különböző krónikások ránkhagytak, illetve manapság már felvetődtek bizonyos kételyek egyes korok hosszát és valódi létezését illetően (pl. http://www.bagolykonyvkottabolt.hu/modules...le&sid=322), azt azért én sem vitathatom, hogy a nemességnek - amióta intézménye kitaláltatott -meghatározó szerepe volt a földi történelem alakulásában, egészen addig, amíg el sem söpörték az újabb korok szelei.

De ha egy kicsit továbbgondoljuk a témát (anélül, hogy különösebb konkrét történelmi párhuzamokat vonnék, ami nekem nem annyira tetszik, hiszen az ilyen összehasonlítgatást erősen kétségesnek tartom) felmerült bennem az, hogy volt a világtörténelem során nem egy és nem két uralkodó, aki egyáltalán nem volt fantasy-s értelemben véve magas szintű (értsd: harcértékei a béka fenekét csapkodták, mágia használatban pedig még ott se tartott...) mégis ott maradt a helyén haláláig és nem feltételül csak bábkirályként funkcionált.
Nos ebből nekem az jött le, hogy a földön valószínűleg tradicionális okokból sokkal elfogadhatóbb, ha valaki - most bocsánat az RPG terminológiáért, de nem tudom másképp szemléltetni - önmagában a felejthető tucatellenfél kategóriát sem igen súrolja - hatalmi pozíciója révén azonban stabilan ül a helyén és kormányoz birodalmakat. Másrészt támogatói - akik sok esetben ugyanebből a fizikailag nudli kategórából kerülnek ki - éppoly' magabiztosan őrzik hatalmukat és társadalmi szerepüket. A földön erre számos példa volt.
(És most nem vagyok naiv, és nem gondolom úgy, hogy a puszta szeretet és ragaszkodás okán alakult ki ez a helyzet, hanem a nagyon fontos és létező érvként az uralkodói hatalom mögött munkáló erőszak-szervezet működése miatt... :))


Nos igen. Lehet, hogy bennem van a hiba, de én egyáltalán nem tudom elképzelni, hogy egy szerepjáték (konkrétan a M*, DnD), ami tulajonképpen egyéni teljesítményekre - ha úgy tetszik hősi cselekedetekre, világmegváltásokra és egyebekre - van kiélezve, megtűrjön legfelül valakit, aki csak úgy szimpatikusnak ítélnek a többség, és azért meghagynak pozíciójában. Na nem, azt kérem szépen itten ki kell érdemelni. Nem elég beleszületni a jóba, úgy mint számos középkori példában.

Ha pedig azt mondod, hogy legfelül biztos nem első szintű ürge ül, akkor azt állítod, hogy minden magasra jutott fickó eredendően magas szintű. Ez pedig szerintem a földi nemesség analógiájával együtt sántít.

Az már csak hab a tortán, illetve egyszerű zavarbaejtő játéktechnika, hogy az említett játékok szabálykönyveiben az NPC leírásoknál mennyire csekély értékek szerepelnek. Ez szerintem leegyszerűsítve a játék készítőinek célját is tükrözheti, hogy mennyire mellékes szerepet szántak az itt és most nagyon védelmezett nemességnek. :P Persze mindez lehet egyszerű hanyagság, illetve végiggondolatlanság is részükről, amivel simán elmentek a probléma mellett, és nyitvahagyták a lehetőséget az ilyen viták kialakulására. :nod:

Sajnos én ennél többet nem tudok hozzátenni a témához, és már nem is nagyon akarok. Bízom benne, hogy érthetővé, vagy legalább értelmezhetővé tettem a véleményemet, de nem kínáltam fel egy újabb lehetőséget támadásra. Aki akart az eddigre már úgyis megtette. Tanítómester felbukkanására azonban nem számítottam, de mint írtam nyitott vagyok rá, ha olyat tud mondani az illető, ami érdekel, illetve valamiért megérint.
(OFF) A többi tényleg priviben megy majd az érintettnek, ha ő is úgy gondolja, hogy akar velem kommunikálni, illetve találunk legalább egy közös témát.(/OFF)


KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11584 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2007.12.01, 10:14

Hali!

Mortin, olvasd át újra az egész fórumot, addig én küzdök tovább a
konyhabútorral.

Adios
KLM

Hellguard666

Hellguard666

    The Fallen One

  • Fórumita
  • 2313 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2007.12.01, 09:51

mortin:

Szerintem vagy szedjél Cavintont, vagy válts át U2U-ra KLM-el, mert ennek így semmi értelme, hogy per spec. az hsz-imet ignorálod általában. No problem, de akkor mondd meg, hogy ignore-on vagyok, és nem gépelek be ennyi szart.

Szal, választ várnék a 2007.11.29, 08:18 dátummal indított postra...
(Engedelmeddel nem másolom be ide még 1* azt a postot. Egyrészt nincs olyan régen, másrészt meg hosszú, therefore bitrablás lenne a dolog...)

Peace and happiness!

galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4611 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2007.12.01, 09:44

egy középkorias világban bizony emberöltőnként többször adódik olyan helyzet,
mikor is megtörténik a mozgósítás (=körbehordozzák a véres kardot) és akkor a földesúr katonáinak egy része, esetenként maga az uraság avagy valamely fia elmegy
és harcol, amint azt a hűbéri szerződésben vállalta.
Ha nincs ilyen király, akkor meg ugye ott lesz Csák Máté, vagy a sógunátus előtti Japán korszaka
(amikor a helyi erők azért rendszeresen elgyepálták egymást).
(...)
Adios
KLM


KLM:

Na szóval abból a bitfolyamból, amit időnként rám zúdítottál ez az egy nekem valóban kimaradt. Lehet nevetni, kinevetni, de néha megesik az ilyesmi. Erre utaltam konkrétan az iménti hozzászólásomban azzal, hogy lehetetlen követni az eseményeket és mindenre reagálni, ha ennyien írnak. Egyébként úgy gondolom, hogy eléggé meggondoltan szoktam reagálni a dolgokra (lásd: amíg fel nem vetettem problémámat a nemességgel, nem nagyon vitatkozott velem senki, az viszont sokaknak nem tetszett) , node egy tanács mindig jól jön.

Persze ha mondjuk megteszed azt a nagylelkű gesztust, hogy nem csak a dátumot és az időpontot másolod be a hozzászólásodba, hanem magát a hozzászólást is, akkor felmerülhetne bennem a gyanú, hogy a témával el is akarsz jutni valahová, és nem csak egy egyszerű lejárató kampány részeként alkalmazod..... :dilis:



Tehát akkor egyetértesz a többiekkel, hogy a nemesek nem első szintűek, és értenek a harchoz fantasy-ban is? Hűbéri kötelesség vagy anarchia, de harc mindenképp van...
(számomra nem derült ki a hsz-ból hogy mit válaszoltál az érvre)

mortin

mortin

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 125 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2007.11.30, 23:17

egy középkorias világban bizony emberöltőnként többször adódik olyan helyzet,
mikor is megtörténik a mozgósítás (=körbehordozzák a véres kardot) és akkor a földesúr katonáinak egy része, esetenként maga az uraság avagy valamely fia elmegy
és harcol, amint azt a hűbéri szerződésben vállalta.
Ha nincs ilyen király, akkor meg ugye ott lesz Csák Máté, vagy a sógunátus előtti Japán korszaka
(amikor a helyi erők azért rendszeresen elgyepálták egymást).
(...)
Adios
KLM


KLM:

Na szóval abból a bitfolyamból, amit időnként rám zúdítottál ez az egy nekem valóban kimaradt. Lehet nevetni, kinevetni, de néha megesik az ilyesmi. Erre utaltam konkrétan az iménti hozzászólásomban azzal, hogy lehetetlen követni az eseményeket és mindenre reagálni, ha ennyien írnak. Egyébként úgy gondolom, hogy eléggé meggondoltan szoktam reagálni a dolgokra (lásd: amíg fel nem vetettem problémámat a nemességgel, nem nagyon vitatkozott velem senki, az viszont sokaknak nem tetszett) , node egy tanács mindig jól jön.

Persze ha mondjuk megteszed azt a nagylelkű gesztust, hogy nem csak a dátumot és az időpontot másolod be a hozzászólásodba, hanem magát a hozzászólást is, akkor felmerülhetne bennem a gyanú, hogy a témával el is akarsz jutni valahová, és nem csak egy egyszerű lejárató kampány részeként alkalmazod..... ;)

Alapvetően arról szól a dolog, hogy nem megseimmisíteni akarlak, hanem
nevelni. Ez viszont - mivel sorozatosan kisiklassz a kényelmetlen érvek
elől (ezt ugye mintha mások is észrevették volna) illetve igyekszel
a felhozott példáimban a hibákat kihangsúlyozni, mintegy azt sugallva,
hogy nem érted meg (nem akarod megérteni). Úgyhogy fájni fog, mert
nem fogom megengedni, hogy kitérj.


Ezt jó hallani. Úgy látom végre kezdessz tényleg egy bizonytalan, de felettébb őszinte talajra tévedni, és ez igencsak figyelemreméltó. :sor: Nem zárom ki annak a lehetőségét, hogy tanulhatok tőled valamit, amit eddig nem tudtam. Persze egy igen komoly problémám már most az elején van a dologgal! Mégpedig, hogy nekem a tanár ne úgy kezdje, hogy megpróbál szana-széjjel verni és megalázni, hogy tiszelni kezdjem őt a nagy bölcset és tanítót. Az ilyen tanárt akarva-akaratlanul gyűlölni fogom, és amikor csak lehet rajzszöget teszek a székére. :dilis:

Másrészt pedig milyen tanárról beszélünk, konkrétan mit akar nekem megtanítani? Szal a tantárgyat még tisztázni kéne, hogy milyen szakos vagy? (Az erőszakon kívül persze. ;)) Most komolyan, nem akarok ezügyben szórakozni veled, mert őszintének érzem, amit írtál, de Szemlélet szakot nem indítanak sehol. Az inkább már csak egyes szakosodások konkrét eredménye szokott lenni a felsőoktatásban. Ahogyan a játékfelfogás és a gondolkodásmód is inkább konklúzió, mintsem elsajátítható objektíven létező tantárgy.

Persze, az is kérdés, hogy engem, mint tanulót érdekel-e egyáltalán a tananyag és nem papírrepülő-hajtogatással fogom elütni az órákat odafigyelés helyett... :rohog: Ha elég izgalmasak az óráid, akkor talán le tudsz kötni egy ideig, és valószínűleg oda is fogok figyelni rád. Más kérdés, hogy belül mi marad meg bennem. De neked talán ettől még lehet sikerélményed a tanítással kapcsolatban. :ok: Szóval a te szemszögedből valószínűleg megéri a fáradtságot. Az enyémből még nem tudom. Győzz meg.

CrazyCush

CrazyCush

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 216 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2007.11.30, 22:28

Na most szvsz ez az a pont, amikor mindenkepp ildomos volna atvandorolnunk vmi adekvat helyre, meseloi akademiara v ilyesmi. Mar persze ha van kedvetek.

Ontopic mar nem igazan tudok hozzaszolni, amit az eddigiekhez akartam, azt elmondtam, a Brain altal vazolt problemat ertem, de mi standard helyszineken nem igazan toltottunk huzamosabb idot, sot ilyen magas szinten is keveset jatszottunk, s valahogy akkor sem ilyesmivel voltunk elfoglalva, ami meg jozan esz alapu otletem volt, azt elmondtak a tobbiek.

Viszont errol a temarol szivesen folytatnam a diskurzust.

Nemtom, ilyenkor mi a szokas, masoljam be 1 nagy levelbe az eddigi HSZ-ek lenyeget, vagy ecceruen irjam meg, h honnan jottunk es eddig mirol volt szo, aztan aki akar, az itt visszaolvas?

Udv: CC

Thorin

Thorin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1774 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2007.11.30, 16:34

"Es akkor mondjuk a fegyverek megfeleloi vmifele standard interakcios panelek, amiket a jatekosnak lehet/kell eloszova konvertalnia?"

Nagyjából igen, pl a mellébeszélés taktika (akció) alkalmazásakor a játékos által előadott szövegben a vita témáján kívül mindent mondhat, amíg az értelmes, lehetőség szerint a korábbi szövegekkell összhangban azért.

"Vagy ha nem, akkor hogy kezeli az annyit emlegetett jatekos/karakter tudasszint kulonbseget? (Sot, meg igy se total tiszta szamomra, h ez hogy oldodik meg...)"

A legegyszerűbb formában, a kettős teljesítéssel, azaz a Jk előadja az akciójának megfelelő szöveget, ennek minősége adhat pluszt a dobásához, de max 1-2 kockát (egyébként meg kb 10 szintje van a képzettségeknek, szintenként egy kocka értékkel, plusz ha más képzettséget hozzá tud kapcsolni az adott szituációhoz az is plusz kocka). Utána dobás, ha a dobás alapján buktál (pontosabban a rendszer miatt, kevésbé hatékony voltál), akkor simán a saját előadásod jobb volt, mint amit a karaker tudott produkálni.

Valamint mivel kötelező a végeredmény a résztvevőknek (ebbe a nézők is beletartoznak, sőt), így nincs az a kellemetlen, de gyakori eset, hogy a két Jk egymással jól elbeszélgetnek (mondjuk a következő lépésről), majd a végén mindkettő közli hogy akkor is neki van igaza. Ehelyett kapunk egy végeredményt, mint a harcokban, a vesztes meg elkullog és nem köti az ebet a karóhoz, csakmert IRL a kényelmes szobában nem győzte meg őt a másik.

turin

turin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 3225 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2007.11.30, 15:08

CrazyCush:

Pedig egyszerűen csak rendszerszinten kezeli azt, amit te mesélőként amúgy is megkövetelsz/elvársz a játékosaidtól (illetve ösztönzöd őket), csak annyiban köt, hogy a szubjektivitást némiképp enyhítve világos szabályokat alkalmaz a különböző szitukra, hogy pl. a barbár miért nem fog ékesszólóan fellépni a király előtt, a kezdőbb játékos útját egyengetve ezzel, a nagydumást meg kicsit visszafogva.

Ettől még nagy valószínűséggel nem fogja vissza a játékos beleélését, választékosságát, beszédkészségét, stb.

Módosította turin: 2007.11.30, 15:10


CrazyCush

CrazyCush

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 216 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2007.11.30, 14:54

Ebben a harc és a vita (így általános értelemben, bármiylen nézeteltérésre ráhúzható egy alkudozástól akár a csapat mit fog tenni következő lépésként megbeszélés helyetig akár) kb egyforma koncepciók mentén zajlik.

A körre előre eltervezel akciókat (3+ darabot, többnyire 3-6 között, értékektől függ), ezek egymásra hatnak, némelyik kioltja a másik oldalát, másik ellenprobákat okoznak, és a szociális találat (amikor jobban teljesítesz a méásiknál) annak a zociális HP-ját szimbolizáló kockatartalékából vonodik le, persze ez a vita végén visszanyerésre kerül, szemben az igazi sebekkel, amiket gyógyítani kell.

Kezeli szépen a részsikert is, meg a többi hasonlót.


Es akkor mondjuk a fegyverek megfeleloi vmifele standard interakcios panelek, amiket a jatekosnak lehet/kell eloszova konvertalnia? (Hmm, fene tudja, eccer szivesen kiprobalnam, de 1. benyomasra eleg nagynak erzem a kotottseget. Bar lehet, h pont ezert lenne benne kihivas :dilis: )
Vagy ha nem, akkor hogy kezeli az annyit emlegetett jatekos/karakter tudasszint kulonbseget? (Sot, meg igy se total tiszta szamomra, h ez hogy oldodik meg...)

Udv: CC

Thorin

Thorin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1774 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2007.11.30, 13:15

"De nem tartom pl. hülyeségnek egy harchoz hasonló fordulókra osztott, nem feltétlenül dobási alapon működő diplomáciai "csatát" (ami a valódi követségektől az egyszeri győzködésen át az alkudozásig terjedhet), és ez még csak mechanika. A jutalmazási rendszerrel is nagyon sokat lehet hozni egy olyan esetben, amikor az adekvát megszólalásokra a rendszer is kidolgozott irányelvek szerint ad bónuszokat, nem csak a mesélő hasraütésen alapuló módszertana alapján."

Akkor javaslom ismerkedésre a Burning Wheels rendszert (sajna nem lesz egyszerű akárcsak hozzájutni, mivel csak angolul jelent meg és OOP).

Ebben a harc és a vita (így általános értelemben, bármiylen nézeteltérésre ráhúzható egy alkudozástól akár a csapat mit fog tenni következő lépésként megbeszélés helyetig akár) kb egyforma koncepciók mentén zajlik.

A körre előre eltervezel akciókat (3+ darabot, többnyire 3-6 között, értékektől függ), ezek egymásra hatnak, némelyik kioltja a másik oldalát, másik ellenprobákat okoznak, és a szociális találat (amikor jobban teljesítesz a méásiknál) annak a zociális HP-ját szimbolizáló kockatartalékából vonodik le, persze ez a vita végén visszanyerésre kerül, szemben az igazi sebekkel, amiket gyógyítani kell.

Kezeli szépen a részsikert is, meg a többi hasonlót.

turin

turin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 3225 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2007.11.30, 12:17

Hali!

Bocs, de több napom kimaradt a neten.

IDÉZET(turin @ 2007.11.27, 13:24 )
KLM: WoD? Jah, az a rendszer, amit intrikázósnak adtak el, holott egy kicsit igényesebbre kigyúrt harci beállítottságú setting?


Erre azért még később visszatérek...



Kérlek szépen. Várok türelemmel.


IDÉZET
A pöcsétes irat hamisítása esetén totál nem elvárható, hogy valaki ennek rejtelmeiben ott legyen, tehát egy dobással elég jól le lehet zavarni. Természetesen ha egy világban iszonyú jelentősége van minden egyes hivatalos papírnak, és mellé van egy olyan rendszer, ami ezt jelzi is...


Ne keverd a szezont a fazonnal - az engine-t a világgal. Sőt...


Attól, hogy egyszerre mindkettőt górcső alá veszem, még nem keverem, de nem is áltatom magam azzal, h nem függnek össze. Mint ahogy lehet világfüggetlen engine-el is dolgozni, amelyhez viszont megint csak a megfelelő világokat kell megtalálni (alapvetően nem hiszek abban, h létezik olyan általános engine, ami bármely világhoz jól passzolna), azért számtalan engine a világgal egyidőben, oda-vissza hatva készül.


Azért idézném egy korábbi hsz-edből ezt:

Az engine - szerintem - egy kicsit több ennél. Úgy értem a világ hangulatát nagyban
meg tudja határozni, hogy a harc/mágiarendszer mennyire letális, milyen szerepe
van az egyéni képzettségnek, ilyesmi.



IDÉZET
Másrészt szája mindenkinek van, amivel beszélni is megtanult többé-kevésbé, és általában a legtöbb vita is az effajta "szakértelmek" használatán szokott felparázslani, nem pedig azon, hogy "Józsi nem élte bele jól magát a hamisításba, mert nem nézett utána a pcsétviaszok fajtáinak".

IRL tapasztalatom szerint a legtöbb ilyen "szociális skill" használatához, főleg magas szinten nem árt
egy adag lexikálisnak mondható tudás is. Nyilván alkudozáskor az ecceri nepper nem fog kézikönyvekből
felkészülni, hogy az eladó (roma, arab, ukrán, román, szerb), az adott árucikk esetében milyen árat
mond és közben milyet gondol, illetve milyen ajánlatra hogy reagál...

Ugyanez azért nem várható el a játékostól sem, főleg ha orkokkal, alkímistával vagy épp egy vukival
alkudozik, sőt... Ilyenkor persze a mesélőnek a sara, hogy ezeket az alapállást meghatározó dolgokat
közölje a játékossal.
Ezek után lehet a beszélőkére számítani, de azért nyilván lesz egy különbség a sikeres Amway ügynök
és az antiszociális középiskolás között... És ezt a különbséget nem biztos, hogy be kell vinni a játékba.

Egyébként is, felhozod a rendszer hibáit, majd jössz a "szája mindenkinek van"+"ezekből van a legtöbb
vita" tétellel. Ezek szerint nem nagyon játszottál még ilyen-olyan fegyverbuzival (de húzzuk rá a fogalmat
az ilyen-olyan harcművészeteket űzőkre is), rendszergazdával, vegyész, gépész vagy villamosmérnökkel...




A fentiekkel nem találkoztam, de geográfus már javított ki, amikor egy barlang ásványi összetételét elemeztem. Ilyenkor képes vagyok DM-i "tekintélyemen" felülemelkedve elfogadni, amit a területen jártasabb tud, és beilleszteni (már ameddig persze a világ engedi). Azért én mégis megnézném, hogy átlagos a legtöbb partiban a viták a kommunikáción, vagy a kémiai reakcókon, programozástechnikán, mérnöki dolgokon szoktak fellobbanni. Ha a fegyvereket kiveszme a képből (amin valóban világtól függetlenül sok a vita), statisztikák citálása nélkül hasból úgy vélem, hogy az első önmagában kb. annyit generál, mint az összes többi együttvéve.

IDÉZET
Tehát lehet nómenklatúrai vitába is belemenni, de azt hiszem, mindketten jobban járunk, ha úgy értelmezzük a korábbi hsz-emet, ahogy érdemes (ahogy akartam, és ahogy egyértelműen lehet is, ha nem a vita kedvéért vitázol), mivel annak lényege nem abban állt,hogy 5 vagy 6 szociális vagy szociálishoz közeli skill van-e a D&D-ben, hanem hogy milyen azok aránya a többihez képest, és mire van úgy általában kihegyezve a játék.


Aha. Végül is tök mindegy, hogy a skillek aránya 3 az 50-hez vagy 8 a 37-hez... Az számít, hogy alapesetben
dándzsön hekkre lett szánva a játék, mondjuk 2-3 kiadással ezelőtt.




Igen, sztem tök mindegy. A 8-37 is borzasztó gyenge arány, többet meg csak akkor fogsz összeszedni, ha az összes knowledge skillt az ásványtantól az entomológiáig szociális skillnek sorolsz be. De sokkal érdekesebb, ha a featek arányát nézzük (amelyek sztem a D&D-ben jelentőségükben kb. a skillekkel egy szintre kerültek), itt az arány vmi szánalmas.
Ezen felül az sem mellékes, hogy az arányok mellett milyen kezelési utak vannak felállítva, mert mondjuk (a D&D-nél maradva) harcban csak a szabályok (hangsúlyozottan azok, és nem a DM és a csapat közös megegyezése) 10-20 alapvető cselekvést tesznek lehetővé (amelyeket aztán tetszőlegesen kombinálhatsz), addig a legbonoyolultabb szociális próbákat is lerendezi egy dobás-ellendobás párral.
Tehát szvsz a D&D 3.5 is danzsön hekkre lett szánva, mint a korábbiak.


IDÉZET
Lehet, hogy szted használhatóra van pofozva a d20, és sokan fognak így játszani vele, ettől függetlenül szerintem közel sem ideális, és továbbra is a rosszul szabott ruha hasonlatát tudom felhozni. Jó szociális rendszerrel inkább több minijátékban találkoztam, illetve meglehetősen világspecifikus szettekben.


Egyrészt szerintem van elég flexibilitás a rendszerben, illetve elég nagy a felbontása,
különösebb belemagyarázás nélkül is.

Másrészt ugye a kérdés sem mondjuk az AD&D Greyhawk set-ről szólt, hanem - bár ezt csak most emlegeted így, a
d20 engine-ről. Akkor pedig egész tágasak a lehetőségek, vesd csak össze a D&D 3.0-t mondjuk a d20 SW-al...

Persze, ha a AD&D-t ("1st") vesszük, ahol még képzettségek se nagyon voltak...




Már az első hszemben, amiben egyáltalán rendszer került említésre, is alapvetően a D&D-t hoztam fel, tehát fölösleges számonkérni rajtam a d20-at. Tehát a kérdés nem arról szólt, ahogy te írod (lehet, te arról szeretnél, ez más lapra tartozik).
Ettől függetlenül, bár a d20 különböző világokra igazításába marha nagy betekintést még nem nyertem, a tévedés lehetőségét fenntartva megtippelem, hogy legalábbis a játékmechanikai tényezők nem sokban különböznek a D&D-től.


De ismertetnél (mert a minijátékok kimaradtak az életemből) egy szerinted "jó" szociális rendszert?



Rendszeresen nem minijátékozom, de ígérem, utánanézek néhánynak, amelyek megragadtak a fejemben (de zsigerből most nem fogom őket írni, és keverni) ehhez kis (esetleg nagyobb) türelmet kérek.

De nem tartom pl. hülyeségnek egy harchoz hasonló fordulókra osztott, nem feltétlenül dobási alapon működő diplomáciai "csatát" (ami a valódi követségektől az egyszeri győzködésen át az alkudozásig terjedhet), és ez még csak mechanika. A jutalmazási rendszerrel is nagyon sokat lehet hozni egy olyan esetben, amikor az adekvát megszólalásokra a rendszer is kidolgozott irányelvek szerint ad bónuszokat, nem csak a mesélő hasraütésen alapuló módszertana alapján.



A többiek véleményére is reagálok kicsit később, már amelyik engem szólított meg, vagy van mit reagálnom.

KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11584 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2007.11.30, 10:08

Hali!

Siratóasszonynak kasztképesség :dilis:

Adios
KLM


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]