Ugrás tartalomhoz


Fotó
UTK

MAGUS d100 - Kérdések, válaszok, vélemények



  • Válasz írásához lépj be
2449 hozzászólás érkezett eddig

Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6233 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt Ma, 18:14

Szerintem nem kell mindent szabályokkal lefedni. Az ilyen egyszerűbb dolgokat pláne nem,ezért jók a szabálykönnyebb rendszerek, amik az ilyesmit macera nélkül kezelik.

kukac

kukac

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1013 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt Ma, 17:31

 

Spoiler

 

Azt hiszem, pont azt ajánlgatod, amit Selmo nehezményez :)

 

Ráadásul az első kettő kiadásban tényleg minden harcos hosszúkard+fullkonzerv volt, maximum annyi a különbség, hogy a gyengébbik kézben pajzs vagy rövidkard volt.

 

 

Dehogy ajánlgatom, csak megjegyeztem, hogy D&D-ben pont azért hasonlóak a harcosok képességei, hogy különbözőek legyenek. Egyszerű dizájnbeli különbség, és ebből adódóan fel se merül, hogy ha valaki rajong egy régi varázsló tetteiért, az rosszabb legyen harcban (mert KAP-ból kell felvennie Történelemismeretet.) Ott nem a szerepjátéknak kell visszafognia a tápolást, hanem a szerepjátékos fluff, és mechanikus cruch képességek/képzettségek/tulajdonságok el vannak egymástól választva.



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11765 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt Ma, 17:21

Spoiler

 

Azt hiszem, pont azt ajánlgatod, amit Selmo nehezményez :) 

 

Ráadásul az első kettő kiadásban tényleg minden harcos hosszúkard+fullkonzerv volt, maximum annyi a különbség, hogy a gyengébbik kézben pajzs vagy rövidkard volt.



kukac

kukac

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1013 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt Ma, 17:11

Ha meg külön pontok lennének, akkor meg az összes harcos pont ugyanolyan erős harcos lenne, szóval onnantól mi értelme harcost indítani, ha csak egy leszel a tömegből? Ja, hogy te bűvészkedni tudsz, a másik meg főzni? Hatalmas különbség, tényleg. Lehet is D&D-zni.

 

(OFF)Mondjuk ott az az elképzelés, hogy a karaktereknek nem rendszerszinten kell egyedieknek lenniük, ne azért legyen személyreszabott, mert az egyiknek a védője nagyobb egyel, a másiknak meg az írás/olvasása. Az hogy egy harcos szereti a csokit, a másik kleptomán, a harmadik minden nővel összeakar jönni, de mindig kikosarazzák, a negyedik meg szabadidejéből festeget, az ne a rendszer része legyen, hanem mellette legyen. Ajánlom az 5E Personality fejezetét.(/OFF)



morgorito

morgorito

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 404 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt Ma, 16:27

Selmo:

 

Hát, van nekünk két harcosunk. Szintenként hasonló (nem teljesen, hiszen képzettségalapú a rendszer immáron szinte teljesen), mennyiségű HM-et és FP-t kapnak, a képzettségeikből is az iskolájukból. Ettől eltekintve teljesen másak mind harcmodorban, mind egyéb képzettségekben. A nagypofájú kocsmai verekedő harcos és a tehetséges gorviki nemesifjú nem éppen ugyanazok a karakterek, pedig "ugyanazokat az értékeket" kapják. A tulajdonságaik, a HM-elosztásuk, az egyéb (akár más harci) képzettségeik a felszerelésük. Mivel mindketten felvettek mindent ami szintenként ad nekik HM-et a kezdő szint után ezzel ne kell foglalkozniuk, nem kell "adót fizetniük" minden szinten. 

 

Akkor ez a kettő karakter azonos? Mert ugye, mindkettő megközelítően (ugye megintcsak, ez már egy teljesen képzettségalapú rendszer, tehát nem kötelezően, csak valószínűleg) ugyanannyi HM-et kap. 

 

Ha szerinted igen, akkor ezen a ponton ángélusul: "Let's agree to disagree".

 

Viszont eléggé nem értem, hogy miért probléma a szintenkénti vásárlás átváltása képzettségekre. Alapvetően teljesen más karakterek készülnek, és tökéletesen működik. Az egyetlen komoly hatása az volt, hogy -kevesebbet- kell figyelni a karakter értékeire, mert így is, úgy is rendben lesz a harci tudása, sokkal kevesebb matek (ha a játékos akarja fixen arányosan eloszthatja a kapott HM-et öt másodperc alatt, is akkor ennyit kellett törődnie ezzel), több hangulatos képzettségválogatás. Logikusan, ki kell játszani a képzettségből következő gyakorlás mennyiségét.

 

KLM:

 

Már miért lenne kibaszás? Tök érdekes interakciók kerekedhetnek belőle, csak sok "haszon" nem lesz belőle, mert esélyesen pont kinézik így a társaságból. Viszont tökéletesen bizonyítja, hogy akkor a képzettségek mégsem annyira egyenlőek, hiszen míg van amelyik univerzális, sok azért eléggé szituációfüggő.

 

A földbuta harcoshoz meg csak annyit, hogy az alapvető KM-i hiba, ha bármi csak azért történik meg, hogy "legyen akció". Ha viszont a parti kiérdemelte az orgyilkos támadást, annak szerintem illik meg is történnie, akkor is ha valószínűsíti a TPK-t. Feltéve ha az a közös megegyezés, hogy ilyenkor a világ integritása az első, nem a "kaland". 

 

Ha meg a harcos játékosának úgy egyébként nem élvezetes a karakter kijátszása, akkor lehet rossz karaktert választott. 

 

 



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11765 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt Ma, 14:50

ui.: Kicsúsztam a szerkesztésből, de remélem azért kevés erőfeszítéssel értelmezhető, hogy kitől mit idéztem és mi volt már az én agymenésem.



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11765 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt Ma, 14:42

Tudom f***ság a példa sok szempontból,

 
Ha te mondod.... :)
 

de ha kicsit el tudtok vonatkoztatni, ez olyan, mintha WoW-ban csak úgy húzhatnád a szakmáidat, hogy csökkented cserébe (vagy nem növeled, végeredményben ugyan az) a DPS-edet,

 
Elég nehéz attól elvonatkoztatnom, hogy csak "A" Warcrafttal játszottam, Azerothból annyi elég is volt.
 


Minden karakter volt gyerek, mindenki felnőtt valahol, 

 

 
Van azért pár kevéssé gyerekbarát hely Yneven, amelyekez képest Twist Oliver egész heppinek minősítené a gyermekkorát, mégis egész sok "tipikus" kalandozó származik onnan...   

- - - -
 

. Lehet, hogy wowban dps-kiesés lenne, ha udvari etikettet veszel Kp-ből, nem manát (ha lehetne értelmezni ezt wowban), de Yneven, legalábbis az ÉN Ynevemen az etikettel nagyon sok esetben többre mész.

 
Kezdetnek sokkal kisebb eséllyel kerülsz olyan szituba, hogy ne legyen elég a meglévő DPs-ed  :P :sor:
 
Spoiler

 
- - - 


Ezzel az a baj, hogy nem mindegyik képzettség egyenértékű a diplomáciával. Nem arról van szó hogy emiatt nem vennének fel a karakterek Írás/Olvasást, hanem arról hogy azok az elvontabb képzettségek amik esetleg illenek a karakterhez (mániája a vadászat, pedig városban intrikálós játékot játszunk és nem esélyes hogy az életút nagyon ki fog onnan mozdulni, ezért van arra Szakmája, Nyomolvasása, Időjóslása stb.), de az adott partiban/kalandban egyszerűen kevésbé lesznek hasznosak.

 

 
Speciel a városi intrikálós mesékben, ha nem csak ágyba kell vinni a bárónőket, akkor ÁLTALÁBAN a nemesurak ki szoktak menni, ráadásul olyan toxikusan maszkulin dolgokat csinálnak, hogy lándzsával mennek vadkanra. Tehát aki vadászni és piálni tud, az már nem lesz elveszve az akárcsak távolról is katonanemes társadalmak felső rétegeiben.
 
Ha meg az adott társadalom tényleg csak a lóverseny/gladiátroviadal/vérnász jellegű dolgokat favorizálja, akkor vagy a mesélő genya, hogy figyelmeztetés nélkül beengedte vagy a játékos bevállalta, hogy nem a meséhez való karaktert hozott.
Végül is, Gorviki partiba is beszállhatsz dzsad-félelf karakterrel, ha szeretsz nyakörvet és pórázt viselni... 
 



Nem tudom, de az alap Kp-ja mindenkinek Intelligencia. Na már, nehogy ne tudj 10+ Kp-ból színesítő bűvészetet vagy főzést, vagy vadászatot felvenni. Ez a bármi mást fejlesztek HM-en kívül, akkor rosszabb leszek harcban meg nettó vérpistike hozzáállás. Van egy kampányunk, egy tolvaj és egy mágikus tehetségű szektás, a 8 szint alatt konkrétan 0 HM-et vettünk ketten együtt és volt nagyjából 4 csatánk. Szóval ez hozzáállás és stílus kérdése, nem matekoptimalizációé.
 

 
Ugye, ugye. Ha hozzátok állt volna be egy földbuta, de a háromkezes agyonváglakot mesterien forgató udvari ork, akkor ő sokat unatkozik, ha meg a mesélő a játékalkalmankénti k3 rajtaütéses, kikerülhetetlen, kidumálhatatlan encountert erőltette volna, akkor otthagyjátok. 
 

Ha meg külön pontok lennének, akkor meg az összes harcos pont ugyanolyan erős harcos lenne, szóval onnantól mi értelme harcost indítani, ha csak egy leszel a tömegből? Ja, hogy te bűvészkedni tudsz, a másik meg főzni? Hatalmas különbség, tényleg. Lehet is D&D-zni.

 


Na igen. CX Tiltott Kantonban "versenymodul", "hozzatok sytisi harcos nemes partit" (Sytis, az umlatos y-al a világ Velencéje, szteroidokon) - a többség a különféle ninnyafejvadásztőrköpeny variációkkal próbálkozott, mi "büntiben" lévő "űrgárdistákkal".
 
Bementünk a bálra, feszengve lezabáltuk a svédasztalt, megnéztük a pengemosolyú, macskamozgású, kérgesre bütykösödött öklű lakájok hosszú sorát és a kötelező pofavizit után megszégyenülten visszakullogtunk a megbízóhoz. :)

Cundior

Cundior

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 616 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt Ma, 14:33

Selmo, az említett tolvaj és szektás milyen kasztjuktól független szakértelemmel, hobbival rendelkezett, mihez értett még?

Selmo

Selmo

    Lochost kvesztor

  • Fórumita
  • 2076 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt Ma, 13:58

Nem tudom, de az alap Kp-ja mindenkinek Intelligencia. Na már, nehogy ne tudj 10+ Kp-ból színesítő bűvészetet vagy főzést, vagy vadászatot felvenni. Ez a bármi mást fejlesztek HM-en kívül, akkor rosszabb leszek harcban meg nettó vérpistike hozzáállás. Van egy kampányunk, egy tolvaj és egy mágikus tehetségű szektás, a 8 szint alatt konkrétan 0 HM-et vettünk ketten együtt és volt nagyjából 4 csatánk. Szóval ez hozzáállás és stílus kérdése, nem matekoptimalizációé. Ha meg külön pontok lennének, akkor meg az összes harcos pont ugyanolyan erős harcos lenne, szóval onnantól mi értelme harcost indítani, ha csak egy leszel a tömegből? Ja, hogy te bűvészkedni tudsz, a másik meg főzni? Hatalmas különbség, tényleg. Lehet is D&D-zni.



morgorito

morgorito

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 404 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt Ma, 13:29

KLM:

 

Ha lép húsz szintet az életút során, nem probléma mert úgyis lép még eleget. Ha lép ötöt, akkor viszont esélyesen a játékon belül évekig csak ez volt az ő összefejlődése, ami meg szemöldökfelvonásra késztet. Tehát a szintlépések száma a fő faktor.

 

U.I.: Sheldon attól hogy még okos, Mágikus Tehetség háttere nem biztos hogy van :D. Mondjuk ez egy olyan dolog amit mi végül egy az egyben ki is vettünk. Csak akadályozta a karakterek fejlődését. A Kegyelt meg nettó vicc volt, mint előre felvevendő háttér. De ez már egy másik dolog. 

 

 

Dronner:

 

Ezzel az a baj, hogy nem mindegyik képzettség egyenértékű a diplomáciával. Nem arról van szó hogy emiatt nem vennének fel a karakterek Írás/Olvasást, hanem arról hogy azok az elvontabb képzettségek amik esetleg illenek a karakterhez (mániája a vadászat, pedig városban intrikálós játékot játszunk és nem esélyes hogy az életút nagyon ki fog onnan mozdulni, ezért van arra Szakmája, Nyomolvasása, Időjóslása stb.), de az adott partiban/kalandban egyszerűen kevésbé lesznek hasznosak. Az alap rendszer ezt eléggé "bünteti", mert ekkor kevesebb "hasznos" képzettséget vagy egyéb értéket kaphat a karakter. Én alapvetően nem szeretem, amikor a játék határozottan bátorít arra, hogy valaki idiot savant legyen. 

 

De ez is, mint minden, ízlés kérdése. Ha neked jó úgy ahogyan van, azzal sincs semmi bajom.

 

Dexter:

 

Igazat megvallva, az alább taglalt háziszabályok hatása nálunk az lett, hogy az induló szinten (3.) a karakternek megvan az összes "fixen adó" képzettsége, plusz ami illik hozzá, és utána az esetek 90%-ában többnyire a kaland alatt fejlődő/tanult képzettségeket szerez, és eközben fejlődik a "táp faktora" is.

 

Cundior:

 

Hát azzal sajnos tisztában vagyok hogy nem lehet önmagában átvenni, mert ez is egy kivonat volt egy mostmár ötven oldal felett járó (zanzásítva) házi szabály gyűjteményből. Remélem az elv azért segíthet.

 

A konkrét háttérrel az a bajom, hogy ez lehet nem éri meg, mert alig ad többet, mint amit elvesz, tekintve a szintenként levont 2 KAP pontosan egyezik a kapott 2 kp-val. Ha arra akarod bátorítani a játékosokat, hogy vegyék fel, akkor én lazán mondanék 1 KAP= 5kp-t szociális/tudományos/alvilági képzettségekre, amik nem lehetnek mondjuk a sláger képzettségek, mint az Orvtámadás, százalékosok, Méregkeverés, Élettan stb.

 



Cundior

Cundior

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 616 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt Ma, 12:39

ha a világbajnok boxoló szeret főzni, akkor már dobogós se lehet, mert bénábban üt?

Amíg a szerepjátékok alapja a matematika, addig sajnos igen. Akadnak rendszerek, ahol az ilyen jellegű dolgokat (az Általad említett "szerepjátékos elemekre", karakter színesítéshez) külön (tulajdonságokból származtatott vagy "ingyen") pontokból lehet felvenni. Esetleg ez is lehet egy házi megoldás :) .

Hát igen, Morgorito megoldása például szimpatikus, csak túl sok változtatássa jár ahhoz, hogy önmagában át lehessen venni. :(

És szerintetek járható út lenne az, ha az iskola mintájára a karakter szociális hátterét is Háttérben mérnénk? Úgy értem 1 pontos háttén X Kp szintenként (első szinten több, későbbi szintenként kevesebb), amit csak is hangulati, szerepjátékos elemekre lehetne költeni (talán ügyetlen megfogalmazás ez a hangulati elem, de értitek mire gondolok). És akkor ha valaki (nem gondoltam utána a számoknak, csak hasra ütve), felveszi 2 pontért, kap indulónak 10 Kp-t ilyenekre és szintenként 2 Kp-nyit fejleszthet ezeken, vagy új hasonlókat tanulhat.

Igazából ez is csak egy bonyolított ingyen képzettség dolog, de talán illik a rendszer logikájához, mivel az iskola is arról szól, hogy Háttérként veszel képzettségcsomagot, miért ne kezelhetnénk az udvari életben jártas diplomatát Háttérként, vagy a művész előadót, vagy akármilyen szociális oldalát a karakternek?

Dronner, na jó hagyjuk ezt a példát. :)

Dronner

Dronner

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5487 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt Ma, 11:56

Cundior:

Max szinten nincs vége a wownak, ott kezdőik. És az, hogy milyen gyorsan érsz maxra, nagyon sokat számít. Ha szintezés közben crafting szakmát húzol, azzal jelentősen visszaveted magad, mert sem pénzed nem lesz, sem maxra nem jutsz olyan hamar. Arról nem is szólva, hogy a lassabb szintezés miatt lemaradsz a progress gearelődésben, tehát a karaktered ereje jóval kisebb lesz, mint lehetne, ha nem törődnél ilyenekkel. De ha power levelllsz, akkor nem lesz repud se, stb.

 

Szóval érteni vélem, amit mondani akarsz, csak szerintem a wow pont nem jó példa az érveid alátámasztására.

 

Egyébként meg az asztali szerepjáték nem számítógépes rpg. Lehet, hogy wowban dps-kiesés lenne, ha udvari etikettet veszel Kp-ből, nem manát (ha lehetne értelmezni ezt wowban), de Yneven, legalábbis az ÉN Ynevemen az etikettel nagyon sok esetben többre mész.


Módosította Dronner: Ma, 11:58


dekszter

dekszter

    Régi fórumozó

  • Szerkesztő
  • 5681 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt Ma, 11:55

ha a világbajnok boxoló szeret főzni, akkor már dobogós se lehet, mert bénábban üt?

Amíg a szerepjátékok alapja a matematika, addig sajnos igen. Akadnak rendszerek, ahol az ilyen jellegű dolgokat (az Általad említett "szerepjátékos elemekre", karakter színesítéshez) külön (tulajdonságokból származtatott vagy "ingyen") pontokból lehet felvenni. Esetleg ez is lehet egy házi megoldás :) .



Cundior

Cundior

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 616 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt Ma, 11:43

A wowos példa meg pont nem jó, mert a matok grindolása, a farmolás elengedhetetlen a raideléshez, pláne vanilában/classicban, ugyanakkor azt az időt a BIS-ek kifarmolására is fordíthatnád, ami miatt csökken a dps-ed. Csakhát flaska, enchant, gem és kaja nélkül progress raidre nem mész. Ugyanúgy sok classnál a bis sok esetben craftolt bop. Vagy retailben az engineering helmek, inscription trinketek a content elején bisek legtöbbször. Azaz pont a kettő között kell egyensúlyoznod az időddel.


Nem így értettem a WoW-os példát, hogy időbe telik szakmázni, és addig nem kapsz Xp-t, így nem feljődsz, mert az igaz, hogy a szakma húzás is fejleszt. Hanem úgy, hogyha ott is KAP lenne, akkor miután már elérted a max. szintet és megvan a legjobb gear, de neked kéne szakma is, akkor a két szakma (mondjuk classic) 300-300 szakmapontjáért, kapnál mondjuk 10:1 arányban -60 sebzést végeredményben minden csapásodra, mert szakmára költötted a pontjaidat, míg más játékos nem fejlesztette őket, így nekik minden KAP a sebzésre ment. (Most persze abba is belemehetnénk, hogy a szakmából milyen bónuszok jönnek, de próbáljuk meg érteni, hogy mire gondolok.) :)

Arra akartam rávilágítani, hogy nem szabadna rendszer szintű "büntetést" kapnia annak, aki szinesítő elemmel is akar játszani. Ahogy írtam, ha valaki ismer néhány bűvésztrükköt, miért kötelező rosszabb harcosnak lennie? Miért nincs szerepjátékos elemekre egy külön forrás? Amit esetleg lehetne még tovább is bővíteni, már akár a harc kárára, de akkor is kéne valami minimális alap, ahol még van szabadságod. Minden karakter volt gyerek, mindenki felnőtt valahol, mindenki látott dolgokat, beleszokott valamibe (gyerekkorában együtt vágta a fát az apjával, vagy mindig segített könyveket rendszerezni, vagy a piacon eladni a termést, ...stb.), mindenkinek van háttere, személyisége, ha a világbajnok boxoló szeret főzni, akkor már dobogós se lehet, mert bénábban üt?

Dronner

Dronner

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5487 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt Ma, 11:19

 

Nem "mostantól minden szintlépéskor", hanem "most ezen a szinten". Mi a gond?


Szerintem elbeszéltek egymás mellett. Senki nem mondta azt, hogy gond, ha valaki csak manát vesz, arról van inkább szó, hogy van egy rendszerszintű gond, ami (attól függetlenül, hogyha a karakter szeretne csak manát venni, persze megteheti) tehát ami abban nyilvánul meg, hogyha nem manát akarsz venni, akkor csak "rosszabb" lehetőségek közül válogathatsz.

Tudom f***ság a példa sok szempontból, de ha kicsit el tudtok vonatkoztatni, ez olyan, mintha WoW-ban csak úgy húzhatnád a szakmáidat, hogy csökkented cserébe (vagy nem növeled, végeredményben ugyan az) a DPS-edet, mert hogy amíg kovácsolsz, addig nem harcban fejlődsz mint más, aki nem kovácsol. Valahol logikus, de mégsem működik, mert nem visznek le raidbe, PvP-n lever egy 10 szintel alacsonyabb játékos, ...stb. mert szar a karaktered.

Van a valós logika (ami szintén hibás, mert 8 óra mágiatanulás után az a +2 óra nem annyit ér, mint a semmi víváshoz képest a napi 2 óra vívás, tehát aki 8+2 órát tanul mágiát és vív, az többre megy mint aki 10 órát mágiát, de ez most mindegy), és van a játékegyensúly logikája, ahol el kell fogadni, hogy egyrészt ütőképesnek kell lenni a "dungeon"-ban, másrészt nem ártana, ha a szerepjáték nem süllyedne le egy asztali WoW szintre. Egy játéknak rendszer szinten kell támogatnia mind két "oldalt" (szerepjáték és kockadobálás), nem azt mondania, hogy; "A karaktered gyerekkorában egy cirkusszal utazott és ezért kitanulta a bűvészet alapjait és van egy kis előadói vénája? Rendben, de akkor szarabb vagy harcban!!!" Ez hosszú távon nem működőképes, nem várhatjuk el minden játékostól, hogy folyton igazi, becsületes, szerepjátékos mintakép legyen, aki "tönkreteszi" a karakterét a hangulatért cserébe, főleg esetleg úgy, hogy eközben van olyan csapattag, akit ez nem is érdekel, és szinteken keresztül csak veszi a manát, mert az király (nem rád értem, csak a példádnál maradok).

Tehát nem az baj, hogy van lehetőség csak manát venni, hanem az, hogy nincs érdemi lehetőség mást.

Egyrészt nem rosszabb lehetőségek közül választasz normál esetben, mert az adott képzettségnek a haszna nem negálható a +Mp-vel.

 

A wowos példa meg pont nem jó, mert a matok grindolása, a farmolás elengedhetetlen a raideléshez, pláne vanilában/classicban, ugyanakkor azt az időt a BIS-ek kifarmolására is fordíthatnád, ami miatt csökken a dps-ed. Csakhát flaska, enchant, gem és kaja nélkül progress raidre nem mész. Ugyanúgy sok classnál a bis sok esetben craftolt bop.  Vagy retailben az engineering helmek, inscription trinketek a content elején bisek legtöbbször. Azaz pont a kettő között kell egyensúlyoznod az időddel.


Módosította Dronner: Ma, 11:20


Cundior

Cundior

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 616 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt Ma, 10:53

Nem "mostantól minden szintlépéskor", hanem "most ezen a szinten". Mi a gond?


Szerintem elbeszéltek egymás mellett. Senki nem mondta azt, hogy gond, ha valaki csak manát vesz, arról van inkább szó, hogy van egy rendszerszintű gond, ami (attól függetlenül, hogyha a karakter szeretne csak manát venni, persze megteheti) tehát ami abban nyilvánul meg, hogyha nem manát akarsz venni, akkor csak "rosszabb" lehetőségek közül válogathatsz.

Tudom f***ság a példa sok szempontból, de ha kicsit el tudtok vonatkoztatni, ez olyan, mintha WoW-ban csak úgy húzhatnád a szakmáidat, hogy csökkented cserébe (vagy nem növeled, végeredményben ugyan az) a DPS-edet, mert hogy amíg kovácsolsz, addig nem harcban fejlődsz mint más, aki nem kovácsol. Valahol logikus, de mégsem működik, mert nem visznek le raidbe, PvP-n lever egy 10 szintel alacsonyabb játékos, ...stb. mert szar a karaktered.

Van a valós logika (ami szintén hibás, mert 8 óra mágiatanulás után az a +2 óra nem annyit ér, mint a semmi víváshoz képest a napi 2 óra vívás, tehát aki 8+2 órát tanul mágiát és vív, az többre megy mint aki 10 órát mágiát, de ez most mindegy), és van a játékegyensúly logikája, ahol el kell fogadni, hogy egyrészt ütőképesnek kell lenni a "dungeon"-ban, másrészt nem ártana, ha a szerepjáték nem süllyedne le egy asztali WoW szintre. Egy játéknak rendszer szinten kell támogatnia mind két "oldalt" (szerepjáték és kockadobálás), nem azt mondania, hogy; "A karaktered gyerekkorában egy cirkusszal utazott és ezért kitanulta a bűvészet alapjait és van egy kis előadói vénája? Rendben, de akkor szarabb vagy harcban!!!" Ez hosszú távon nem működőképes, nem várhatjuk el minden játékostól, hogy folyton igazi, becsületes, szerepjátékos mintakép legyen, aki "tönkreteszi" a karakterét a hangulatért cserébe, főleg esetleg úgy, hogy eközben van olyan csapattag, akit ez nem is érdekel, és szinteken keresztül csak veszi a manát, mert az király (nem rád értem, csak a példádnál maradok).

Tehát nem az baj, hogy van lehetőség csak manát venni, hanem az, hogy nincs érdemi lehetőség mást.

KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11765 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt Ma, 08:45

@morgorito
"1. Akkor most ő mozaikmágus (én azt hittem hogy 1:1 akarod leképezni a rendszerben, amennyire lehet) "

Ha adott egy fotografikus memóriával rendelkező aspergeres, akinek az IQja lelóg a térképről.... hát mi lenne?

De eltértünk az eredeti felvetéstől:
Azaz van egy 3-5. tsz karakter, "szintlépéskor" úgy dönt, manára és pszire költi minden pontját.

Nem "mostantól minden szintlépéskor", hanem "most ezen a szinten". Mi a gond?

Módosította KLM: Ma, 08:45


morgorito

morgorito

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 404 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt Tegnap, 23:19

 

 

 

 

Sheldon Cooper el is férne mondjuk WoD-ban (sőt tulképpen archetipikus karakterháttér egy ilyen különc) , ellenben legalábbis a MAGUS-ban tipikusan nem ilyen karaktereket szoktunk játszani.

 

 

Szerinted Sheldon milyen kasztú lenne? És Pyarronon vagy Doranon kívül hogyan élné meg a felnőttkort? 

 

 

 

Hát, ha kéne kidolgoznék hozzá egy speckó "tudós" vagy akármilyen iskolát, és akkor olyan. De leginkább nem lenne JK mert nem nagyon illene bele a kalandokba 

 

Én meg csak akkor engedném be, amúgy mozaikmágusként, ha lenne mellé két-három másik hasonló karakter és a kalandjaik nagy részében ki sem mozdulnak Doranból.

 

Maximum Pennyvel lennék bajban.

 

 

Azért ez feltételezi, hogy

 

1. Akkor most ő mozaikmágus (én azt hittem hogy 1:1 akarod leképezni a rendszerben, amennyire lehet) 

2. És a kaland Doranon belül játszódik.

 

Mondjuk a többi szereplőt nem ismerem, de feltételezem, hogy hasonszőrűek. Ebből következik hogy egyikük se esélyesen a tipikus kalandozó, igaz-e? :D



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11765 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt Tegnap, 20:29

 

 

 

Sheldon Cooper el is férne mondjuk WoD-ban (sőt tulképpen archetipikus karakterháttér egy ilyen különc) , ellenben legalábbis a MAGUS-ban tipikusan nem ilyen karaktereket szoktunk játszani.

 

 

Szerinted Sheldon milyen kasztú lenne? És Pyarronon vagy Doranon kívül hogyan élné meg a felnőttkort? 

 

 

 

Hát, ha kéne kidolgoznék hozzá egy speckó "tudós" vagy akármilyen iskolát, és akkor olyan. De leginkább nem lenne JK mert nem nagyon illene bele a kalandokba 

 

Én meg csak akkor engedném be, amúgy mozaikmágusként, ha lenne mellé két-három másik hasonló karakter és a kalandjaik nagy részében ki sem mozdulnak Doranból.

 

Maximum Pennyvel lennék bajban.



morgorito

morgorito

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 404 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt Tegnap, 20:23

Selmo:

 

Igen ez a másik út, csak (ahogy nálatok is történt) ez előbb utóbb logikailag elvisz egy konverzió felé, azt pedig mi el akartuk kerülni. 

 

Ezért csak az került be, hogy a karakterek kaphatnak 1-2 manát, HM-et, kegypontot, esetleg 1.-2.fokú képzettséget "játék közben" a szintlépésen felül.

 

A skillek esetén, nálunk a d20-al aládobás és a módosítók duplázása elégséges volt, azzal együtt hogy bizonyos passzív tudást is figyelembe veszünk, nem ugyanarra dob az 5.fokú képzettséggel rendelkező mint a képzetlen (észreveszi-e a rejtett összefüggést a bonyolult szövegben és helyesen értelmezi vs. olyan érzése van hogy van itt valami elrejtve), mást jelent egy sikeres próba a két karakternek.

 

 

Sheldon Cooper el is férne mondjuk WoD-ban (sőt tulképpen archetipikus karakterháttér egy ilyen különc) , ellenben legalábbis a MAGUS-ban tipikusan nem ilyen karaktereket szoktunk játszani.

 

 

Szerinted Sheldon milyen kasztú lenne? És Pyarronon vagy Doranon kívül hogyan élné meg a felnőttkort? 

 

 

 

Hát, ha kéne kidolgoznék hozzá egy speckó "tudós" vagy akármilyen iskolát, és akkor olyan. De leginkább nem lenne JK mert nem nagyon illene bele a kalandokba (se nyomozás, se intrika, se harc, se...hát tulajdonképpen nem sok minden van amibe -be- lehetne illeszteni).

 

WoD-ban mint mortal background viszont zseniális lenne, főleg az nWoD Changelingjéb lenne 10/10, volt is hasonló karakterem.

 

 




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]