Ugrás tartalomhoz


Fotó
UTK

MAGUS d100 - Kérdések, válaszok, vélemények



  • Válasz írásához lépj be
2569 hozzászólás érkezett eddig

morgorito

morgorito

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 822 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.03, 23:26

Másik opció hogy szinthez/képzettséghez kötöd a HM-ek értékét, mint ahogy mi is tettük.

 

De alapvetően tényleg az a megoldás, hogy valahogy kontrollálod a HM növekedést, mert mindenkinek eléggé zavaró lesz. 

 



Selmo

Selmo

    Lochost kvesztor

  • Fórumita
  • 2129 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.03, 22:08

Hogy ne csak 2 tulajdonságból jöjjön, így egyrészt változatosabb, másrészt így alapból jobb VÉ-k jönnek ki, főleg a vadállatoknak.

Ebben a rendszerben az állatoknak is van szintje, az összes állatnál látod az elosztott KAP értékét. Ha veszélyesebb állatot akarsz, szintet lépteted, akár a sablon alapján, akár máshogy. Alapvetően csak az 5. kategóriás lényektől lehetne ezt megcsinálni a bestiárium szerint, de szerintem a legtöbb állat 1-3. szintű, attól függően mennyire öreg, és egy 3. szintű medve vagy nagymacska a 100 feletti TÉ-jével könnyen meg tud fektetni egy nem harcra kigyúrt partit.

Valamint a tápolást vissza lehet venni és máris nem olyan erősek az induló harcosok. Mi például úgy játszottuk, hogy nem lehet induló karakternek mesterfokú képzettsége, ha nem az iskolában kapta, márpedig emlékeim szerint kb. a varázsló kap csak 4. fokú pszit és ennyi. Plusz, ha megnézed a pajzshasználatot és a pajzsok értékeit az én verziómban, láthatod, hogy nem adnak kiugró védelmet, főleg nem képzetlenül. S innentől hiába csak tizenpár Kp egy 4. fok, ha megtanulni meg évek kérdése.



Cundior

Cundior

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 810 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.03, 15:51

Az állatokat átírtam, de rossz hírem van, mindent ki kell dolgozni elölről. Esetleg tudok adni hozzá egy xls-t, segítségnek, de én nem 60+ügy+gyor alapján számolom a VÉ-t, hanem 50+ügy+gyor+érz, szóval azt módosítani kell.


Teljesen jó, köszönöm, valamint szívesen venném a táblázatot is, ha el tudnád küldeni! Amúgy miért módosítottad a harcértékek kiszámítását, hogy ne legyen annyira egyoldalú a dolog, hogy minden 2 tulajdonságon múljon?

Illetve egy másik kérdés, szerinted/szerintetek nem túl gyengék az állatok? Ebben az átiratban már jobb a helyzet, de szerintem még mindig kevés. Például, ha megtámad egy medve, akkor halott vagy! Ehhez képest a 77-es TÉ egy első szintű (max. talán második) harcos kategótia, illetve az 5. szintű harcművészemnek, ha van helye az akrobatikázáshoz, csak a 00-tól kell tartania.

Selmo

Selmo

    Lochost kvesztor

  • Fórumita
  • 2129 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.03, 13:09

Az állatokat átírtam, de rossz hírem van, mindent ki kell dolgozni elölről. Esetleg tudok adni hozzá egy xls-t, segítségnek, de én nem 60+ügy+gyor alapján számolom a VÉ-t, hanem 50+ügy+gyor+érz, szóval azt módosítani kell.



morgorito

morgorito

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 822 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.02, 22:41

Igen, a rendszer különbségei miatt már első szinten egy harcosnál (nagyjából) +10 KÉ, +10 TÉ és +5 VÉ-vel számolhatunk, amit tovább ront, hogy nem láttam még olyat, hogy valaki 13 Kp-ért ne vigye 4. fokra a fegyverhasználatot újabb +5, +10, +10-ért. Ez eddig +15, +20, +15. Valamelyest csökkent a különbségen a (kb.) 10 HM, mivel ÚTK-ban első néhány szinten nem jellemző a HM-re költés. Ezután viszont követhetetlen a dolog, mert ki tudja, ki, mennyit vesz?

A sebzés szintén jogos, magasabbak a SFÉ-k, de amúgy is, követhető a fegyverek sebzésének módosításánál a tendencia.

Talán ez az induló +10-20 különbség harcértékenként jó lehet?

 

Igazat megvallva itt az UTK balansz problémái jönnek elő, főleg alacsony szinten. Ugye egy közepes pajzs megfelelő képzettségekkel több szintnyi HM-et ad, ami kicsit problémás. Főleg ha az illető még paplovag is.

 

Namármost, valóban egy kicsit magasabb sebzés és +10-20 harcérték segíthet. Komolyabb probléma a magasabb szintű ellenfelekkel lesz, hiszen ott akár -több szintnyi- harcérték különbség is lehet két "harcos" között, attól függően hogyan költöttek. 

 

És ezzel számolni nem lehet. Alapvetően erre rendszert akkor lehet írni, ha van egy egyességetek, hogy mikor merre hány méter, mennyi HM-et lehet venni max satöbbi. Egyébként ugyanaz a harc egy azonos szintű partinak halálos vagy akár triviális lehet.

 

Megoldás még a szintskála laposítása, de az meg ugye a probléma kikerülése, nem megoldása. :D

 

Alapvetően az egész Bestiárum hasonló okok miatt igen problémás az UTK rendszere alatt. 



Cundior

Cundior

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 810 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.02, 19:57

Igen, a rendszer különbségei miatt már első szinten egy harcosnál (nagyjából) +10 KÉ, +10 TÉ és +5 VÉ-vel számolhatunk, amit tovább ront, hogy nem láttam még olyat, hogy valaki 13 Kp-ért ne vigye 4. fokra a fegyverhasználatot újabb +5, +10, +10-ért. Ez eddig +15, +20, +15. Valamelyest csökkent a különbségen a (kb.) 10 HM, mivel ÚTK-ban első néhány szinten nem jellemző a HM-re költés. Ezután viszont követhetetlen a dolog, mert ki tudja, ki, mennyit vesz?

A sebzés szintén jogos, magasabbak a SFÉ-k, de amúgy is, követhető a fegyverek sebzésének módosításánál a tendencia.

Talán ez az induló +10-20 különbség harcértékenként jó lehet?

morgorito

morgorito

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 822 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.02, 18:45

Sziasztok!

ETK - ÚTK kompatibilitással kapcsolatban lenne egy kérdésem. Foglalkozott már valaki a régi Bestiárium ÚTK-sításával?

Tudom, hogy a helyzet nem egyszerű, mivel a két rendszer harcértékeinek különbségei nem egységesek, úgy értem nem lehet egy egyszerű +/-20TÉ-vel elinézni a dolgot, mivel más a kiindulás, és más a fejlődési görbe is. De akkor is, van aki már kísérletezett ezzel, és meg tudná velem osztani a tapasztalatait? Esetleg van valakinek kész munkája?

Előre is köszönöm!

 

Kész munkám nincs, a tapasztalat kb. annyi, hogy erősen feljebb kell srófolni az erőszintet, mind harcértékek mind spellek/ellenállások terén.

 

Mivel az UTK-s karakterek úgy osztják el a dolgaikat ahogy akarják, jóval gyorsabban lesznek sokkal ütőképesebbek. Illetve a sebzések esetén ugye UTK-ban "ingyen" (0 MGT megfelelő képzettségekkel) lehet olyan SFÉt szerezni, amiért az ETK-ban csúnya MGT-t kell bevállalni.

 

Magyarul, általános szabályként mindennek az erőszintjét emelni kell. Javaslom példa harcosok kidolgozását, összehasonlítási alapként.



Cundior

Cundior

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 810 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.02, 15:39

Sziasztok!

ETK - ÚTK kompatibilitással kapcsolatban lenne egy kérdésem. Foglalkozott már valaki a régi Bestiárium ÚTK-sításával?

Tudom, hogy a helyzet nem egyszerű, mivel a két rendszer harcértékeinek különbségei nem egységesek, úgy értem nem lehet egy egyszerű +/-20TÉ-vel elinézni a dolgot, mivel más a kiindulás, és más a fejlődési görbe is. De akkor is, van aki már kísérletezett ezzel, és meg tudná velem osztani a tapasztalatait? Esetleg van valakinek kész munkája?

Előre is köszönöm!

morgorito

morgorito

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 822 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.01.20, 18:01

morgorito:

 

 

 

Szerintem a realitásra törekszik (amit írtam), nem írja le, hogy mennyire jár sikerrel. :)

 

A realitás ellen felhozott példáiddal nekem az a gondom, hogy

- az érintett (mérgek, sav, stb) területek fontossága és játék közbeni előfordulása sokkal kisebb, mint a harcrendszeré, életerőé, stb. Ha ezek alapján vonunk le következtetést, kicsit "gombhoz varrjuk a kabátot" érzésem van.

- a mérgek vs magas egészség példa nem biztos, hogy szerencsés, mivel itt a fő probléma az elbaltázott tulajdonságpróba k10-es rendszere, nem pedig a mögötte lévő koncepció. Szerintem, önmagában hogy egy veszélyes méregnek csúnya hatása van, nevezhető "reálisnak", mint ahogy az is, hogy a 20-as egészségű udvari orkokra nem biztos, hogy hatnak vagy csak kevésbé komolyan. Valószínűleg nem véletlen, hogy a tulajdonságpróbákra már elég sok alternatív megoldás jött, viszont a CÉ rendszert kevesebben piszkálták, sőt sokan kifejezetten szeretik.

 

A CÉ-vel kapcsolatban szerintem jött három lehetséges javaslat is (sebzés/átütés variálása, CÉ maximalizálás, VÉ növelés), sokkal többet szerintem a rendszerből nem lehet kihozni. Ha egyik sem működik, lehet érdemesebb keresni Ynevhez egy olyan rendszert, aminek az alapjai közelebb állnak ahhoz, amit keresel. (Én pl gondolkozom egy FFG-s Genesys konverzión, mert hozzám az áll közel.)

 

Tehát mint a Trónok Harca utolsó három évada a szellemiség megtartására? ;)

 

Viccet félretéve:

 

- A savakat elfogadom hogy nem gyakran jönnek fel, de mondjuk a mérgek pont a fejvadász és a boszorkánymester miatt akár -harconként többször- relevánsak lehetnek. Szóval, még DnD-ben helytálló lenne ez a kijelentés, a MAGUS-nál annyira nem érzem jogosnak.

 

- Azért az erős sarkítás hogy a fő probléma csak az elrontott tulajdonságpróba rendszer lenne. Hiszen azért az "érdekes" hogy egy egyes szintű boszorkánymester ki tud keverni egy olyan mérget (15 IAPból, tehát túl drága sem lesz), amitől az említett ork biztosan nem hal meg (elsődleges hatás) de biztosan elájul (másodlagos hatás). 

 

Az hogy melyik rész mennyi embernek tetszik nem hiszem hogy túl releváns, mivel a célom az volt, hogy érzékeltessem azt, hogy a rendszer alapvetően se túl "reális". Ettől függetlenül lehetne jó is, csak sajnos alapjáraton (főleg az elmaradt errata miatt) nem az.

 

Egyébként saját megoldásom már régen van a problémára, igazat megvallva a beszélgetés onnan indult, hogy én is Dronner elkezdtünk a kérdéskörben vitázni. Később megkértem őt hogy ismertesse azt, hogy hogyan oldaná meg és így született több (egyébként tényleg nem rossz) javaslat. Ezen a ponton már merőben elméleti a vita (habár az elejétől kezdve az volt, tekintve hogy ott kezdtünk hogy mindenkinek van otthoni megoldása a felmerült problémára).

 

A konverziók egyébként jó ötletek, de én akkor már nem hinném hogy MAGUSoznék. Nem mondom, az nem vall teljesen egészséges elmére hogy 50 oldalas háziszabálygyűjteménnyel játszunk (és ez csak azt amit nem tudtunk már fejben tartani). Erről logikusan nem nagyon lehet vitát folytatni, ezért mindig az alap UTK-ból indulok ki ezen a fórumon, kivéve ha egy konkrét háziszabály/javaslat képezi a beszélgetés tárgyát. 



Avangion

Avangion

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 434 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.01.20, 16:36

morgorito:

 

 

Azt hogy az UTK reális lenne, szerintem az alábbi példákkal cáfoltam. De akár fel is lehetne hozni a 18-as egészség vs. 3.szintű (tehát közepesen erős) méreg problémáját, ahol papíron 50-50% az esély a sikertelenségre és a másodlagos hatás mindenképpen érvényesül. Egy olyan ember esetén, akik elméletileg nagyjából életében soha nem volt beteg, és valószínűleg acélból van a gyomra.

 

Ezen a ponton eléggé feleslegesnek tartom -pont- az íjászoknál sulykolni a realitást, főleg akkor ha a véleményem szerint a kalandozó fantasynak erősen a kárára megy. Én ennek a fényében mondtam amit mondtam.

 

Szerintem a realitásra törekszik (amit írtam), nem írja le, hogy mennyire jár sikerrel. :)

 

A realitás ellen felhozott példáiddal nekem az a gondom, hogy

- az érintett (mérgek, sav, stb) területek fontossága és játék közbeni előfordulása sokkal kisebb, mint a harcrendszeré, életerőé, stb. Ha ezek alapján vonunk le következtetést, kicsit "gombhoz varrjuk a kabátot" érzésem van.

- a mérgek vs magas egészség példa nem biztos, hogy szerencsés, mivel itt a fő probléma az elbaltázott tulajdonságpróba k10-es rendszere, nem pedig a mögötte lévő koncepció. Szerintem, önmagában hogy egy veszélyes méregnek csúnya hatása van, nevezhető "reálisnak", mint ahogy az is, hogy a 20-as egészségű udvari orkokra nem biztos, hogy hatnak vagy csak kevésbé komolyan. Valószínűleg nem véletlen, hogy a tulajdonságpróbákra már elég sok alternatív megoldás jött, viszont a CÉ rendszert kevesebben piszkálták, sőt sokan kifejezetten szeretik.

 

A CÉ-vel kapcsolatban szerintem jött három lehetséges javaslat is (sebzés/átütés variálása, CÉ maximalizálás, VÉ növelés), sokkal többet szerintem a rendszerből nem lehet kihozni. Ha egyik sem működik, lehet érdemesebb keresni Ynevhez egy olyan rendszert, aminek az alapjai közelebb állnak ahhoz, amit keresel. (Én pl gondolkozom egy FFG-s Genesys konverzión, mert hozzám az áll közel.)

 



morgorito

morgorito

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 822 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.01.20, 16:26

Avangion:

:sor:

 

morgorito:

 

 

A játéktechnika realitásával nem értek egyet, mint lentebb bemutattam az íjász messze halálosabb mint pl. erős savat inni. 

Szerintem inkább gáz, ha az erős sav nem halálos, minthogy a nyílvessző az. Inkább az arra fér rá a javítás, szvsz, mint az távtámadási rendszerre. Dehát Mr. Bond szeret savfürdőben mosakodni a jelek szerint.

 

Meg a mérgek, meg a varázslatok másodlagos hatásai, meg a vértek amiknek simán lehet 0 MGT-je (tehát ugyanúgy futsz benne mint nélküle, amit mondjuk rákozott vértben megnézné). És vannak még ilyenek. A játékrendszer közel sem reális alapjáraton.

 

Mármint, persze át lehet írni mindent, gondolom érthető ennek fényében miért érvelek amellett, hogy a -rendszer- nem éppen reális már alapjáraton se.

 

Ha persze ilyen halálos rendszert szeretnél, pl. a savak sebzésére ráférne egy laza duplázás, illetve javaslom a sebző varázslatok másodlagos hatásait is (megvakulás, tartós sérülések stb). Hiszen ha az arcod találkozik egy tűzvarázsló "halálsugarával" az lehet hogy nem fog tetszeni a szemgolyóidnak.

 

Csak az már egy személyes verzió. Ami általában pozitív, mert jobban illeszkedik ahhoz amit a parti akar, viszont ilyenkor szerintem tévedés azt írni, hogy az -alapkönyv- már eleve ilyen.



Dronner

Dronner

    Régi fórumozó

  • Archívum
  • 5763 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.01.20, 16:08

Avangion:

:sor:

 

morgorito:

 

 

A játéktechnika realitásával nem értek egyet, mint lentebb bemutattam az íjász messze halálosabb mint pl. erős savat inni. 

Szerintem inkább gáz, ha az erős sav nem halálos, minthogy a nyílvessző az. Inkább az arra fér rá a javítás, szvsz, mint az távtámadási rendszerre. Dehát Mr. Bond szeret savfürdőben mosakodni a jelek szerint.



Avangion

Avangion

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 434 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.01.20, 15:57

OFF:

 

Mindenesetre személyes véleményem szerint a M* egy relatíve reális fantasy, ami az előnyére szolgál.

 

A rendszer (ETK/UTK) szerintem is inkább ebbe az irányba megy. Ha valaha lesz új rendszer, kíváncsi vagyok milyen irányba viszik el a játéktechnikát. Erősen szubjektív, az én világképem leginkább a Morgorito által felvázolt "középutas" változathoz áll közelebb.

 

 

Ha fekete nővel szeretnél játszani, nyugodtan

 

Fekete nő karakter lesz, még egy... khm... másik tulajdonsággal, hogy abszolút polkorrekt legyen. Aztán irány Toron. :)



morgorito

morgorito

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 822 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.01.20, 15:52

Dronner:

 

A játéktechnika realitásával nem értek egyet, mint lentebb bemutattam az íjász messze halálosabb mint pl. erős savat inni. De itt lehet angolosan az "agree to disagree" lesz a megoldás. Szerintem a világ belső "realitása" (azaz hogy konzekvens-e) és a játéktechnika realitása nem keverendő. Habár az előbbi a MAGUS esetén komoly szelektálást és értelmezést követel, az ellentmondó források miatt.

 

 

Azzal maximálisan egyetértek hogy az SFÉ növeléssel vigyázni kell, mert az átütéssel nem rendelkező fegyvereket teljesen használhatatlanná tenné ha mondjuk 10 körül lennének a "nehéz páncélos" SFÉ értékek és a mostani 5-6 lenne a rugalmas vértek értéke. Sőt nagyjából a teljes 3.méretkategória repülne ekkor. Hiszen ezek jól megnőnek még 1-2 ponttal. Mágia nélkül.

 

A kettő külön SFÉ nem rossz ötlet, csak ugyanez a probléma áll fenn, plusz extra könyvelés.

 

 

Avangion:

 

Azt hogy az UTK reális lenne, szerintem az alábbi példákkal cáfoltam. De akár fel is lehetne hozni a 18-as egészség vs. 3.szintű (tehát közepesen erős) méreg problémáját, ahol papíron 50-50% az esély a sikertelenségre és a másodlagos hatás mindenképpen érvényesül. Egy olyan ember esetén, akik elméletileg nagyjából életében soha nem volt beteg, és valószínűleg acélból van a gyomra.

 

Ezen a ponton eléggé feleslegesnek tartom -pont- az íjászoknál sulykolni a realitást, főleg akkor ha a véleményem szerint a kalandozó fantasynak erősen a kárára megy. Én ennek a fényében mondtam amit mondtam.

 

Meg azért, van átjárás a szuperhősök és a teljesen átlagemberek között is. Valahol ott lesznek a kalandozók is, legalábbis nekem ezt sugallják a messze átlagon felüli tulajdonságok illetve a magas kompetenciájuk.

 

U.I.: James Bond az szerintem mondjuk közel max szinten mágiával teleaggatott fejvadász ;) 



Dronner

Dronner

    Régi fórumozó

  • Archívum
  • 5763 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.01.20, 14:22

Avangion:

Én annyit írtam, hogy célszerű eldönteni, hogy ki mit vár a rendszertől, milyen stílust kellene kezelni

Én meg leírtam, hogy szerintem mesélőként játékmechanika átírása nélkül is kezelhető a helyzet. DE ha mindenáron játékmechanikát akar módosítani, akkor azt a kérdést tettem fel (vagy 2-3x), hogy a kedves kérdező, mit talál problémásnak pontosan és milyen eredményt szeretne pontosan?

Mindenesetre személyes véleményem szerint a M* egy relatíve reális fantasy, ami az előnyére szolgál.
 

 

 

Ha ynevi James Bondot akarok játszani,

Ha fekete nővel szeretnél játszani, nyugodtan :)



Avangion

Avangion

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 434 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.01.20, 12:20

Dronner

 

 

Pont itt van a gond is. Egyrészt szerintem nem jó, ha a realitást ott sem követjük, ahol kézenfekvő, mert ha a legalapvetőbb dolgokban sem lehet IRL analógiát vonni, a játékosok elvesztik a viszonyítási pontjaikat.

 

Pont ezt írtam, hogy ez csak az egyik stílus/ízlés/megközelítés, stb esetén igaz. A játékosoknak nem a realitás ad viszonyítási pontot, hanem a rendszer saját logikája. Amíg a játékrendszer következetesen leképzi a választott hangulatot és stílust, addig a játékosok is tudják, hogy mik a lehetőségeik játék közben. Például ha én marvel super heroes-t akarok játszani, akkor elvárom, hogy ne lője agyon a szuperhősömet az első random utcai rabló, hiába az lenne IRL a reális. Ha pedig jó a mögé tett rendszer, akkor tudom, hogy nem is fogja és "hősködhetek".

 

 

A másik, hogy ha a kérdés nem az, hogy hogyan reális a lövedékek elleni harc modellezése, akkor tök mindegy, hogy mit találsz ki, nem követi a formál logikát, és akkor bármivel behelyettesítheted a jelenlegi szabályokat.

 

Én annyit írtam, hogy célszerű eldönteni, hogy ki mit vár a rendszertől, milyen stílust kellene kezelni, különben könnyű elbeszélni egymás mellett. Ha ynevi James Bondot akarok játszani, akkor nem érdekelnek az IRL analógiák, hiszen nehogy már egy hülye városőr lelőhessen. Ha meg realisztikus középkoros/reneszánszosat, akkor nem értem, hogy mit kell azon problémázni, hogy 10 méterről a szintemtől függetlenül átlyuggatnak, amikor ez teljesen reális és így jó.

Ha megvan, hogy ki mit keres, utána lehet kontextusba helyezni, hogy a javasolt új szabály a célnak megfelel vagy sem.

 

Mivel az ETK - és amennyire ismerem UTK - alapból a realisztikus vonalhoz áll közelebb, abban igazat adok, hogy csak egy bizonyos pontig van értelme feszegetni a szabályokat, utána egyszerűbb másik rendszert keresni.



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 12412 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.01.20, 11:55

 

 

 

A konkrét esetben - lőfegyverek halálossága - lehet játszani azzal, hogy mennyire halálos is

Ez okés, csak a javaslatok egy része már pont abba az irányba ment el, hogy az egyén védőjét hogyan lehet hozzánövelni a növekvő Cé-hez.

 

Az SFÉ növelése lehet okés, akár alszabállyal is, hogy távfegverrel szemben +SFÉ-t ad. Csak vigyázni kell, hogy ne lehetetlenítse el alacsony szinten a távolsági fegyveres harcot.

 

 

Ha az egyik fél halántékig abbitban van, kb. másfél négyzetméternyi rúnával telepingálva, a másik meg csonthegyű vesszőkkel és rövid íjjal... 10-15 szint különség kell a bushman javára, hogy kiegyenlített legyen? 

 

Ami az SFÉ-t illeti: különösen a nagyobb fegyverek sebzése szerintem a megnövelt ÉP-hez képest is túltolt, nemhogy az ETK szintjén maradt SFÉ-hez képest.


Módosította KLM: 2020.01.20, 11:59


Dronner

Dronner

    Régi fórumozó

  • Archívum
  • 5763 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.01.20, 11:01

 

 

A konkrét esetben - lőfegyverek halálossága - lehet játszani azzal, hogy mennyire halálos is

Ez okés, csak a javaslatok egy része már pont abba az irányba ment el, hogy az egyén védőjét hogyan lehet hozzánövelni a növekvő Cé-hez.

 

Az SFÉ növelése lehet okés, akár alszabállyal is, hogy távfegverrel szemben +SFÉ-t ad. Csak vigyázni kell, hogy ne lehetetlenítse el alacsony szinten a távolsági fegyveres harcot.



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 12412 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.01.20, 10:50

Pont itt van a gond is. Egyrészt szerintem nem jó, ha a realitást ott sem követjük, ahol kézenfekvő, mert ha a legalapvetőbb dolgokban sem lehet IRL analógiát vonni, a játékosok elvesztik a viszonyítási pontjaikat. 

 

 

A konkrét esetben - lőfegyverek halálossága - lehet játszani azzal, hogy mennyire halálos is (szerintem nem annyira a lőfegyverek halálosak, hanem a megnövelt ÉP-hez képest a páncélok SFÉ-jét nem növelték, de a fegyverekét igen). 

 

Ezt lehet egyénileg reszelgetni, ízlés szerint.

 

Amit viszont erősen javaslok, hogy a fegyverek egymáshoz viszonyítva igenis nagyjából úgy legyenek "belőve", ahogy IRL voltak (a bushman vadász rövid íja, a maga 30-35 fontos húzóerejével talán elég egy nyúl leterítéséhez, a nagyobb vadakat csak megsebezni tudja - igaz mérgezi őket, szóval ha eltalálja, akkor fél-egy óráig kell csak a vadat követni, mire utoléri). 



Dronner

Dronner

    Régi fórumozó

  • Archívum
  • 5763 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.01.19, 23:23

 

 

morgorito:

Fordítsuk meg a helyzetet! IRL Rád szegeznek egy nyílpiskát/puskát, stb. Min múlik, hogy eltalálnak-e? Te mit tudsz tenni annak érdekében, hogy ne találjanak el?

 

Szóval, szerintem ez nem lesz egy jó megközelítése a dolognak.

 

 

Szerintem meg nem ez a gond. Azt kellene először eldönteni, hogy mit kell a rendszernek szimulálnia. Tehát

- ha azt akarjuk, hogy "realisztukus" legyen, akkor Dronner megközelítése abszolút valid. Ebben az esetben egyébként igaza is van, mert a jelenlegi CÉ rendszer, ha nem is "realisztukus" (ebben annyira nem hiszek egy játékban), de kellően halálos.

- ha heroikus kalandózósat, ynevi James Bondosat akarunk játszani, akkor meg azt kell kérdezni, hogy James Bond mit tenne. Hányszor lövik le James Bondot a filmekben? Hányszor lőtték le Tier Nan Gorduint miközben ő a nyílpuskájával osztotta a halált? Ha már KLM szeret regényeket hozni, nekem rémlik az Észak Lángjaiban egy rész, ahol az íjakkal felszerelt Ikrek hullanak, mint a legyek, de Gorduinéknál senkin egy karcolás se (lehet ez téves, nem volt kedvem kikeresni).

 

A gond, hogy sokan a másodikat keresik a rendszerben, mert "kalandozók krónikáit" szeretnének játszani, ami nekik mást jelent.
 

 

Pont itt van a gond is. Egyrészt szerintem nem jó, ha a realitást ott sem követjük, ahol kézenfekvő, mert ha a legalapvetőbb dolgokban sem lehet IRL analógiát vonni, a játékosok elvesztik a viszonyítási pontjaikat. Van elég IRL nem létező elem, szerintem elég azoknál kitalálni a működési modellt. Ilyen pl. a DnD mágiarendszere. nem kell reális alap neki, egyszerűen működik, mert mágia. M*-ban viszont stabil logika alapján kell működniük a mozaikmágia miatt.

A másik, hogy ha a kérdés nem az, hogy hogyan reális a lövedékek elleni harc modellezése, akkor tök mindegy, hogy mit találsz ki, nem követi a formál logikát, és akkor bármivel behelyettesítheted a jelenlegi szabályokat. Tedd nyugodtan, de akkor felesleges róla beszélni, mert kb. annyi értelme van, mint a manaháló áramlásának anomáliáiról diplomadolgozatot írni. Lehet, akár érdekes is lehet, csak semmi értelme, és semmivel nem tudod érdemben alátámasztani az álláspontodat. Akár az is lehet a megoldás, hogy csak akkor lehet túlütni nyíllal, ha a nyilas csillagkép van az égen, ugyanakkor, ha a Göncölszekér is látható, akkor a tegezed mágikusan után is töltődik.körönként 2 vesszővel.




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]