Ugrás tartalomhoz


Fotó
UTK

MAGUS d100 - Kérdések, válaszok, vélemények



  • Válasz írásához lépj be
2490 hozzászólás érkezett eddig

KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11783 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.12.10, 23:39

Egen, mi végül kb. kényszerültünk az ijászok túlütését átírni simán dupla sebzésre (akár tripla is lehet) mert olyan mértékben lett halálos a szituáció. Plusz a számszeríjak kaptak egy szép sebzésnövekedést.

 

Nézőpont kérdése, mi a ZÖLD idején épp herótot kaptunk az íjászok "mérsékelt" hasznosságából 2nd ed-ben, ellenben épp rákaptunk a SRunra, Cpunkra és a d6 SW-ra, szóval nem zaklatott fel a "realisztikus" íjászat.

Sőt.



morgorito

morgorito

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 435 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.12.10, 21:00

Üdv!

 

(OFF) Ezért szeretem az olyan rendszereket ahol lehet finomhangolni (izlésesen tápolni) a karaktereket, szvsz az ÚTK nem ilyen. Arra, hogy tudjál egy életképes, két területen is jól muzsikáló karaktert kreálni, arra nem ez a rendszer való.

 

Az ETK-ból meg teljesen hiányoztak a szociális képzettségek / tulajdonságok, (kivéve a dorbézolást meg a szexuális kultúrát), az egy Szépséget leszámítva, ami a személyes vonzóerőd mértéke is volt, nem volt kifejezetten szociális jellemződ. Megfélemlítés dobást max Akaraterő vs. célpont Asztrálja vagy Akaratereje ellen dobhattál házi-szabályként. Szóval ott ez annyira nem volt feltűnő és arra alapoztuk a sikert, hogy te hogyan adod elő mit is tenne a karaktered. Csak hát ha a te karaktered egy zseniális intrikus te meg egy középoskolás, akkor ez annyira nem jött jól ki.

 

Ahogyan a D&D sem igen alkalmas az ilyesmire, ahol az 5E-ben (a többiben is csak ott még hosszabb volt a lista) engem kifejezetten zavar a kevés, nagy területet lefedő képzettség, egyik kedvenc példám a Medicine, az a sebközözéssel foglalkozó harcos aki előéletéből adódóan ért hozzá, tud sebet varrni meg tisztítani, illetve felismeri ha valaki gyakori fertőző betegségben szenved mondjuk +3 a dobás módosítóval bír, az a tudós aki meg 15 évig boncolt, egyetemen hallgatott orvostudományt és a maga 18-as tulajdonságával világklasszis alapanyag, ismer mágikus betegségeket meg +6 módosítóval csinálja ugyanezt. És ha fel akartok ismerni egy olyan betegséget ami egy másik kontinensről jött át akkor mindketten Medicinre dobtok. Persze házilag ez is szabályozható.

 

Viszont a Pathfinder 2E-ben nagyon pozitívat csalódtam mert elegáns, hogy van minden képzettségnek 4 fokozata és bizonyos dolgok a fokozathoz vannak kötve. Így könnyen modellezhető az, hogy a harcos már csukott szemmel is bevarrja a társa sebét mert rutinos, de a múmialázról nem tudja mi fán terem.

 

Sőt itt végre az is modellezhető, hogy miért van minden labirintusban hatszobányi élőhalott amikor készíteni csak közepes hatalmú varázsló / pap tudta őket. Itt ezek szertartások és előny ha tudsz varázsolni de anélkül is megy csak kb. fele akkora szinten. Ami kicsit még nem tetszik az az, hogy szinte minden rituáléhoz kell egy segéd (ami persze méginkább megmagyarázza miért van a hatalmát féltő, hatodszor megfiatalított varázslónak tanítványa), csak hát így Alyr egyedül nem tudja felkelteni a temetőt.

 

Elnézést az agymenésért.

 

(/OFF)

 

Erre válaszoltam a 5e-es topikban


 

 

U.I. Srunban nem az ilyen veszélyes dolgok az igazán ijesztőek, hanem az, hogy egy csapat utcai senkiházi is meg tud fingatni egy közepesen felkészült (nem full utcai szamuráj) karaktert pár jobb dobással. Tipikus példája annak, hogy a játékrendszer jól adja át a világ hangulatát. 

 

Az AD&D-n nevelődött (nem fikázásból, akkor még csak az volt) játékosaim csúnyán meglepődtek, mikor a számszeríjászokkal megtámogatott városi őrség kicakkozta a fülüket, még a ZÖLDben. 

 

 

Egen, mi végül kb. kényszerültünk az ijászok túlütését átírni simán dupla sebzésre (akár tripla is lehet) mert olyan mértékben lett halálos a szituáció. Plusz a számszeríjak kaptak egy szép sebzésnövekedést.



Kilhalm

Kilhalm

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 29 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.12.10, 20:54

Üdv!

Hát igen az M© rendszerekben az íjász és hajigász mindig veszélyes volt. Az ÚTK harcrendszerének halálosságával nem is volt bajom. A lóláb sajna a mágiarendszer.

KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11783 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.12.10, 20:38

 

U.I. Srunban nem az ilyen veszélyes dolgok az igazán ijesztőek, hanem az, hogy egy csapat utcai senkiházi is meg tud fingatni egy közepesen felkészült (nem full utcai szamuráj) karaktert pár jobb dobással. Tipikus példája annak, hogy a játékrendszer jól adja át a világ hangulatát. 

 

Az AD&D-n nevelődött (nem fikázásból, akkor még csak az volt) játékosaim csúnyán meglepődtek, mikor a számszeríjászokkal megtámogatott városi őrség kicakkozta a fülüket, még a ZÖLDben. 


Módosította KLM: 2019.12.10, 20:39


Kilhalm

Kilhalm

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 29 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.12.10, 19:58

Üdv!

 

(OFF)Bocsi ez kimaradt: varázslóként van rá mód, hogy megváltoztasd a memorizáld varázslataidat. Szabad varázslatalkotást mint a CX-ben vangy Ars Magicában van pedig nem várok el, mert egy D&D hozzávalóból csak kb.ezt lehet sütni. Ez nem fikázás, nekem tetszik a PF 2 rendszere. (/OFF)


Módosította Kilhalm: 2019.12.10, 19:58


Kilhalm

Kilhalm

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 29 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.12.10, 19:47

Üdv!

 

(OFF) Ezért szeretem az olyan rendszereket ahol lehet finomhangolni (izlésesen tápolni) a karaktereket, szvsz az ÚTK nem ilyen. Arra, hogy tudjál egy életképes, két területen is jól muzsikáló karaktert kreálni, arra nem ez a rendszer való.

 

Az ETK-ból meg teljesen hiányoztak a szociális képzettségek / tulajdonságok, (kivéve a dorbézolást meg a szexuális kultúrát), az egy Szépséget leszámítva, ami a személyes vonzóerőd mértéke is volt, nem volt kifejezetten szociális jellemződ. Megfélemlítés dobást max Akaraterő vs. célpont Asztrálja vagy Akaratereje ellen dobhattál házi-szabályként. Szóval ott ez annyira nem volt feltűnő és arra alapoztuk a sikert, hogy te hogyan adod elő mit is tenne a karaktered. Csak hát ha a te karaktered egy zseniális intrikus te meg egy középoskolás, akkor ez annyira nem jött jól ki.

 

Ahogyan a D&D sem igen alkalmas az ilyesmire, ahol az 5E-ben (a többiben is csak ott még hosszabb volt a lista) engem kifejezetten zavar a kevés, nagy területet lefedő képzettség, egyik kedvenc példám a Medicine, az a sebközözéssel foglalkozó harcos aki előéletéből adódóan ért hozzá, tud sebet varrni meg tisztítani, illetve felismeri ha valaki gyakori fertőző betegségben szenved mondjuk +3 a dobás módosítóval bír, az a tudós aki meg 15 évig boncolt, egyetemen hallgatott orvostudományt és a maga 18-as tulajdonságával világklasszis alapanyag, ismer mágikus betegségeket meg +6 módosítóval csinálja ugyanezt. És ha fel akartok ismerni egy olyan betegséget ami egy másik kontinensről jött át akkor mindketten Medicinre dobtok. Persze házilag ez is szabályozható.

 

Viszont a Pathfinder 2E-ben nagyon pozitívat csalódtam mert elegáns, hogy van minden képzettségnek 4 fokozata és bizonyos dolgok a fokozathoz vannak kötve. Így könnyen modellezhető az, hogy a harcos már csukott szemmel is bevarrja a társa sebét mert rutinos, de a múmialázról nem tudja mi fán terem.

 

Sőt itt végre az is modellezhető, hogy miért van minden labirintusban hatszobányi élőhalott amikor készíteni csak közepes hatalmú varázsló / pap tudta őket. Itt ezek szertartások és előny ha tudsz varázsolni de anélkül is megy csak kb. fele akkora szinten. Ami kicsit még nem tetszik az az, hogy szinte minden rituáléhoz kell egy segéd (ami persze méginkább megmagyarázza miért van a hatalmát féltő, hatodszor megfiatalított varázslónak tanítványa), csak hát így Alyr egyedül nem tudja felkelteni a temetőt.

 

Elnézést az agymenésért.

 

(/OFF)



morgorito

morgorito

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 435 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.12.10, 18:42

Jaja, ezt már megbeszéltük, csak az első benyomás volt ez. S igen, már nagyon távol kerültünk az ÚTK-tól. (Srunban meg ahol van mesterlövészpuska, meg C12, mindenki féltse is a tyúkszaros életét.)

 

Akkor félreértettelek. Már kicsit kezdtem megrendülni, hogy nem sikerült sokszori próbálkozásra is elmagyaráznom a lényeget.

 

U.I. Srunban nem az ilyen veszélyes dolgok az igazán ijesztőek, hanem az, hogy egy csapat utcai senkiházi is meg tud fingatni egy közepesen felkészült (nem full utcai szamuráj) karaktert pár jobb dobással. Tipikus példája annak, hogy a játékrendszer jól adja át a világ hangulatát. 



Selmo

Selmo

    Lochost kvesztor

  • Fórumita
  • 2087 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.12.10, 17:54

Jaja, ezt már megbeszéltük, csak az első benyomás volt ez. S igen, már nagyon távol kerültünk az ÚTK-tól. (Srunban meg ahol van mesterlövészpuska, meg C12, mindenki féltse is a tyúkszaros életét.)



morgorito

morgorito

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 435 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.12.10, 16:44

 

@morgorito: ahogy KLM is mondja, elsőre elég tápszagúnak tűnik a dolog, mintha azt mondanám, hogy WoD-ban mindenki, aki harcol kap Tp-t őserőre, így aki sokat harcol, az baromi jó harcos lesz, kivéve a Brujahkat, mert ők alapból is kapnak rá, mert ők a harcosok. Csak ez a példa sántít, azért hoztam a D&D-t mert ott egy szép táblázatban le van vezetve, hogy melyik szinten mennyire támadsz és hányat, meg hogyan nőnek a mentőid. Vagy legalábbis 2x éve, mikor utoljára játszottam még így volt és pont e miatt, meg a rosszat memorizáltál, a mai nap semmit sem érsz alapvetés miatt mellőztük a D&D-t. (S igen, tudom, hogy azóta ezekhez hozzányúltak, de mivel már nem csak 4 rendszer közül választhatunk és a D&D világok egyike sem a szíve csücske senkinek, egyszerűen mással játszunk.) Ha harcközpontút akarok mesélni/játszani, ott van rá az Earthdawn, ami változatosabb, noha ennek is megvan a maga fixálása. Vagy ha a parti nem ragaszkodik a fantasyhoz, akkor meg a Sahdowrun.

 

Pedig pont anti-táp az, hogy nagyon letisztult rendszerben kap valaki HM-et/Kegy pontot/manát satöbbi, és a legtöbb "exploit" javítva lett...legalábbis szerintem.

 

Egyébként a példa mindenhogyan sántít, mert nem egy fix növekedési táblázatról van szó, amitől nem lehet eltérni, hanem arról hogy a -tipikus- harcos 8-14 HM között szerez szintenként és hogy van egy -felső határ-. Ennek csak egy kis része jön az iskolából (ami itt -egy olyan karaktert feltételez aki aktívan képzi magát-) a többi a képzettségeiből jön.  Amik legmagasabb foka -nem ad csak kettő HM-el többet szintenként- ellenben tényleg drága (több mint egy teljes szintnyi kp) és még extra Hátteret is fel kell venni hozzá a játék elején. Ez pont a diminishing returnsre példa, nem arra, hogy a táp lenne előtérbe helyezve. Persze -így- fog a legtöbb lehetséges HM-et kapni, csak a más képzettségek kárára.

 

Aki nem veszi fel ötödik fokon az se veszít sokat (5 szint alatt 10 HM számít, de nem lesz ettől valaki "rossz" harcos). 

 

Ugyanez az elv érvényesül a kegypont/mana esetén. Tehát a képzettségek helyettesítik a folyamatos vétel szükségét illetve a karakterek ezen értékeinek van maximuma de semmi nem kötelezi őket ennek az elérésére. Tehát teljesen rendben van, a harcos akinek az életének -nem ez a fő fókusza- 2-3. szintű harctéri gyakorlattal. Nem ő lesz a legjobb harcos, de probléma nélkül megállja a helyét, akkor is, ha alig költött szintlépésenként bármiféle harci képzettségre ( pl. első szinten megemelte a 2.fokot harmadik fokra, 3.fokú fegyverhasználat, 2.fokú. Vértviselet 2.fok Pajzshasználat, minden további kp tudományos/szociális képzettségekre) Pont a "full harcra gyúrt" (és szerintem mérhetetlenül unalmas) karakterek oldaláról jöhetne a hőzöngés, hogy nem lehetnek fényévekkel jobbak. Ami mint mondtam, szándékos. Mondhatni, így rendszerinten nincs támogatva a a "Józsi az úthenger" jellegű karakter. 

 

Röviden: A maximális -felső érték- van korlátozva,  és nem az alsó. 

 

Arról pedig lövésem sincs honnan vetted, hogy harcra fókuszáltan szeretnénk játszani, hiszen eléggé világosan leírtam, hogy a pap, tolvaj, boszorkány elég népszerű osztályok (mellesleg a boszorkánymester is). Pont mindig a harcosok szoktak a szűk keresztmetszet lenni ;) . Az hogy most itt pont a HM-et tárgyaltuk ki, az esetleges. Csak a mágiahasználókkal kapcsolatos részt (az ötven oldal 2/3 ezzel foglalkozik) eléggé felesleges lett volna idecibálnom, mert a nagyrésze "X ennyibe kerül" meg "ez meg ez nem így működik/nincs".  Esetükben is, hasonlóképpen van egy maximuma   a szintenként elérhető mana/kegy/pszí pontoknak, és hasonlóan drága a legmagasabb szintje.

 

 

DnD és Más rendszerek:

 

A DnD-nek van egy sajátos megközelítése, összességében van ami tetszik belőle, van ami nem. Másért játszom MAGUSt, mint mondjuk egy Persistent Worldon Forgotten Realmsban. Almák és körték nekem.

 

Shadowrunt meg szeretjük, habár ahogyan mi játszunk az minden, csak nem harcközpontú. Ritkán vannak nagyon "kiber" karakterek, a legtöbb karakter meg félti a tyúkszaros életét.

 

Többet nem mondanék, mert picit az már off lenne.



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11783 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.12.10, 13:31

 meg a rosszat memorizáltál, a mai nap semmit sem érsz alapvetés miatt mellőztük a D&D-t. 

 

Az az egyik, a másik, hogy van még - mondjuk - 8 varázslatom, amiből 3-4 biztos kinyírná a rosszarcú (N)JK-t, ami épp fel akarja szecskázni a karakteremet, de nincs lehetőségem  (akár az aznapi teljes repertoárt beégetve) egy kör alatt elhamvasztani...

 

és a D&D világok egyike sem a szíve csücske senkinek, 

 

 

Nekem/nekünk se nagyon, meg hát a világot kellene kiszolgálni az engine-nek...

 

...és Ynevhez egész sokat kellene a D20-at  (ne csak magát D&D-t szidjuk :) ) "modolni"...



Selmo

Selmo

    Lochost kvesztor

  • Fórumita
  • 2087 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.12.10, 12:50

@Orastes: tehát leírom, hogy a mókus az AD&D klón és sok benne a harc, mire te leírod, hogy még jó, hiszen, egy harci táblás játékból született, közben felháborodsz azon, hogy valaki leírja, hogy harcközpontú? Szóval csak egy kérdésem lenne: nooormális? :he:

Ha meg a legújabb kiadás ennyire f***án kezeli a nem harci szituációkat is, akkor ajánld Raonéknak, hátha ránéznek, ne adj isten beteszik a legújabb szabálykönyvbe.

 

@morgorito: ahogy KLM is mondja, elsőre elég tápszagúnak tűnik a dolog, mintha azt mondanám, hogy WoD-ban mindenki, aki harcol kap Tp-t őserőre, így aki sokat harcol, az baromi jó harcos lesz, kivéve a Brujahkat, mert ők alapból is kapnak rá, mert ők a harcosok. Csak ez a példa sántít, azért hoztam a D&D-t mert ott egy szép táblázatban le van vezetve, hogy melyik szinten mennyire támadsz és hányat, meg hogyan nőnek a mentőid. Vagy legalábbis 2x éve, mikor utoljára játszottam még így volt és pont e miatt, meg a rosszat memorizáltál, a mai nap semmit sem érsz alapvetés miatt mellőztük a D&D-t. (S igen, tudom, hogy azóta ezekhez hozzányúltak, de mivel már nem csak 4 rendszer közül választhatunk és a D&D világok egyike sem a szíve csücske senkinek, egyszerűen mással játszunk.) Ha harcközpontút akarok mesélni/játszani, ott van rá az Earthdawn, ami változatosabb, noha ennek is megvan a maga fixálása. Vagy ha a parti nem ragaszkodik a fantasyhoz, akkor meg a Sahdowrun.



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11783 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.12.10, 09:52

 Ha valakinek fixációja a rendszer valamivel szembeni összehasonlítása,

 

 

Azért a "harcos kapja a harcos HP-t/HM-et/stb, de úgy ,hogy mellé kap szinesítőket" az egyrészt óhatatlanul tápszagú, másrészt csak kínálja az összevetést egyes rendszerek között.



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11783 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.12.10, 09:42

 

Tehát hol is volt számonkérve az AD&Dn, hogy sok benne a harc? Öltöztessük már fel ezt a szalmabábot.

@Krynn: igen igazából pont ez a bajom nekem is, hogy máig nem tudott túllépni a D&D harcközpontúságán. Ha rászántak volna egy hetet, hogy a szociális dolgokat kidolgozzák, egy sokkal jobb és színesebb rendszert kaptunk volna.

 

 

Ez a kettő mégsem ugyanaz, szóval eddig szalmabáb. 



Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6247 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.12.10, 07:55

Tehát hol is volt számonkérve az AD&Dn, hogy sok benne a harc? Öltöztessük már fel ezt a szalmabábot.


Nem olyan bonyolult: 3 hozzászólással ezelőtt írta Selmo. :fejsimi:

NoiseEHC

NoiseEHC

    Logikarendőrség

  • Fórumita
  • 687 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.12.10, 06:35

Tehát hol is volt számonkérve az AD&Dn, hogy sok benne a harc? Öltöztessük már fel ezt a szalmabábot.

@Krynn: igen igazából pont ez a bajom nekem is, hogy máig nem tudott túllépni a D&D harcközpontúságán. Ha rászántak volna egy hetet, hogy a szociális dolgokat kidolgozzák, egy sokkal jobb és színesebb rendszert kaptunk volna.



morgorito

morgorito

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 435 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.12.10, 01:49

Tehát hol is volt számonkérve az AD&Dn, hogy sok benne a harc? Öltöztessük már fel ezt a szalmabábot.

 

Gondolom már te is találkoztál a "DnD=agyatlan hent" kultusz tagjaival a szerepjátékosként eltöltött éveidben?

 

Azt hiszem a régi posztok között akad ilyen, az évek során sikerült pár embernek benyögnie. Ha erre gondolsz legalábbis. 

 

Mert ebben a topicban nem jött fel a téma, azt hiszem.



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11783 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.12.10, 01:05

Tehát hol is volt számonkérve az AD&Dn, hogy sok benne a harc? Öltöztessük már fel ezt a szalmabábot.

Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6247 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.12.10, 00:17

Igen, büszkén benne volt az alapkönyvben hogy az "AD&D kistestvére" és hasonlók.

morgorito

morgorito

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 435 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.12.09, 22:11

 

Másrészt igen nagy naivitásra utal számonkérni a D&D-n, hogy sok benne a harc, 

 

Viszont nagyon jó szalmabáb-érvelés erre hivatkozni. :)

 

 

Főleg mert azért azt se érdemes feledni, hogy minek indult a Mókus, és a hivatalos anyagok nagyrészében mennyire van a hent és a táp előtérben.

 

Mondjuk nekem mindig is herótom volt az ilyen "az alma vagy a barack a finomabb" jellegű vitáktól. Ha valakinek fixációja a rendszer valamivel szembeni összehasonlítása, ott szerintem ez már rég nem a játékról szól. 

 

No de, ez máshova vezet.

 

Egyszerűbb csak játszani azzal amit az ember jobban szeret, a másik fikázása nélkül. Sőt, érdemes ötleteket is átvenni, akár csak koncepció szintjén. 



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11783 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.12.09, 21:50

Másrészt igen nagy naivitásra utal számonkérni a D&D-n, hogy sok benne a harc, 

 

Viszont nagyon jó szalmabáb-érvelés erre hivatkozni. :)




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]