Ugrás tartalomhoz


Fotó
UTK

MAGUS d100 - Kérdések, válaszok, vélemények



  • Válasz írásához lépj be
2537 hozzászólás érkezett eddig

morgorito

morgorito

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 477 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt Ma, 15:26

 

 

KLM:

 

Abban az esetben minek lopódzás dobás? Hiszen már tudja hogy ott vagy, csak a fedezék/miegymás (pl. túl sötét van) miatt nem tud eltalálni.

 

A lopakodás - többek között - a fedezékek kihasználását is jelenti (bár lehet, hogy az rejtőzés, át kellene néznem újra az UTK-t).

 

 

Lopakodás aktív mozgás, főleg a példa módosítók fényében. Tehát akkor már inkább rejzőzés, de ott meg egészen konkrétan csak rejtőzködés van megemlítve, egy "vadorzó a cserjésben keres menedéket a herceg emberei elől" példával. 

 

Szóval úgy explicit a fedezékek kihasználására nincsen képzettség UTK-ban, legjobb tudásom szerint



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11847 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt Ma, 15:10

 

KLM:

 

Abban az esetben minek lopódzás dobás? Hiszen már tudja hogy ott vagy, csak a fedezék/miegymás (pl. túl sötét van) miatt nem tud eltalálni.

 

A lopakodás - többek között - a fedezékek kihasználását is jelenti (bár lehet, hogy az rejtőzés, át kellene néznem újra az UTK-t).



morgorito

morgorito

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 477 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt Ma, 14:44

Selmo:

 

Igen, ez volt az egyik lehetséges konklúzió amire én is jutottam, csak úgy voltam vele, hogy ha mindent kidobok ami MAGUS akkor már világot/rendszert is váltanék de teljesen. Végül egy kevésbé radikális dolog mellett döntöttem.

 

Dronner:

 

Tulajdonképpen a CÉ rendszer és túlütés rendszere okozza a legtöbb gondot közösen, ha most minden komplexitást és árnyalatot nélkülöző módon akarom megfogalmazni.

 

(Szinte) Biztos, körönkénti sokszori túlütés ami gyakoratliag kivédhetetlen, ráadásul messziről adják le.

 

A konkrét megoldásra térve, mennyire gondoltál? A jelenlegi alap fele? Max 5 CÉ/szint? Egyébként nem mondom, én en bloc az egész harcrendszerrel kapcsolatban hasonló megoldásra jutottam, szóval abban teljesen egyetértek hogy a megoldás része kell hogy legyen a szintenként vehető CÉ (vagy úgy egyébként a HM, de ez már más téma) számának maximalizálása.

 

Illetve csak így zárójelben, a dobófegyverek nagyon is CÉ-t használnak ebben a rendszerben, ráadásul a dobódárdát leszámítva elképesztően ergya sebzéssel. Azt az 1d6 fp (sőt annyi ÉP sebzést is, ha már itt tartunk) sebzést meg azért túléli az íjász. Jobban járnál akkor már ha felé futsz...

 

Creo:

 

Azért a "realizmus" érv Ynev esetében elég meredek, szóval arra nem nagyon reagálnék, ha megengeded. 

 

Konkrét javaslatra viszont reagálnék:

 

A CÉ drágítása kézenfekvő ötlet lehet, de ekkor már ki is léphetnénk a HM rendszerből. De valóban, mondjuk a duplára drágítása potenciálisan megoldás lehet, ha neked ez tetszik jobban. Másik kézenfekvő megoldás a túlütés rendszer leválasztása a CÉ-ről. Tulajdonképpen mindegyik eléri a célját. 

 

A mágiával pedig papíron minden ellen lehet védekezni, a láthatatlanság nem drága az UTK-ban egyébként is, csak én nem gondolom hogy ez önmagában játéktechnikailag egy jó válasz kalandozó fantasyban.

 

A DnD-t meg kár idekeverni, hiszen ott ugyanúgy AC ellen megy a támadás plusz pl. a varázsló a MAGUS-ban tud annál ezerszer jobbat, a gyors és olcsó EE aurával. De ugye, az nem csak az íjak ellen véd.

 

 

KLM:

 

Abban az esetben minek lopódzás dobás? Hiszen már tudja hogy ott vagy, csak a fedezék/miegymás (pl. túl sötét van) miatt nem tud eltalálni.

 

 



Creo

Creo

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 263 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt Ma, 13:40


Azért azt ne vitassuk el, hogy a célzó/lőfegyverek azért fejlődtek olyan piszok jól, mert távolról, könnyen lehet velük halálos sebeket okozni a közelharc kockázata nélkül. Ugye?
Nem véletlenül nem kardokkal vívjuk a modern kor csatáit.
Az ellenük való védekezés komoly hátrányban van, még a mi modern technológiai világunkban, de Yneven azért ott van a mágia, ami felülírhatja a ballisztikai támadások hatékonyságát.
A legjobb védekezés, ha zavarják a rálátást, a lövészt, ergo nem talál a lövedék.
Ezt kevés dologgal tudod befolyásolni, hacsak nem használod ki a környezeted, a természetet, a természetfelettit.
Nincs rá képzés, hogy hogyan tudsz kitérni egy nyíl elől, legfeljebb próbálkozhatsz kiszámíthatatlan mozgással, kiszámított, fedezékről-fedezékre futássaltalán bejön.
Yneven vannak erre diszciplinák és kasztok és varázslatok, amik segíthetnek, de olyan tutira nincs, hogy a tapasztalatom növekedésével növekszik a ballisztika elleni védelmem, kivéve, ha Slan vagyok.
Javaslat, amit már említettek mások: nehezítsük meg a CÉ növelését, dupla/tripla költség. Az alap CÉ, amúgy is elég magas, szinte mindenkinek.
Ez nem fair?
A lőfegyverek sem fairek, azért is nyernek előbb-utóbb teret a harcászatban.
Akárhogy is, de egy közelharcos mindig hátrányban van egy lőfegyveres ellen, ha nyakig vértben is van, mert egy piszok szerencsés, vagy pontos lövés lehet, hogy rést talál és akkor kampec.
Mint már említettem, Yneven legalább van mágia, ami beleszólhat a fizika csúnya és halálos törvényeibe.
Mi például használtuk az összes Őselemet akadályozó és felfogó tényezőként, valamint a Villámvértet is, a Fénymágia zavaró/elfedő hatásos áldásaitól kezdve az egyszerű Köd felidézése varázslatig.
Asszem D&D-ben voltak Lövedékektől Védő Varázsok, Yneven sem elképzelhetetlenek, csak kreatívnak kell lenni: Védő varázskörök, rúnák, időmágikus torzítások, melyek a gyors lövedékekre hatnak csak stb.
Szóval, ha súlyozni akarjátok a Célzó rendszert, nehezítsétek meg a fejlesztését!


KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11847 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt Ma, 11:22

 

 

 

Íjászat:

 

Tehát az a javaslat, hogy minden karakter legyen képzett fejvadász, magas Éberséggel/Sugallattal?

De ez még mindig nem a CÉ-re megoldás, hanem arra, hogy a problémát megkerüld, legalábbis szerintem. 

 

A magas Éberség NEM tette fejvadásszá Kalidart, csupán életképes kalandozóvá, ellenben a villámkezű bárd úgy a HH 20. oldal környékén - mikor felállt ellene az íjászraj - lemondóan készült a halálra.

 

EHHEZ a hangulathoz a maga esetlenségében teljesen passzol a ZÖLD óta kb változatlan Célzás "harci alrendszer". 

 

 

Hát pedig azért illik rendelkezni a hatékony lopakodáshoz (d100 a százalék alá) ,felszerelésben miegymásban, 60-70%-nyival (mert ugye itt papíron alapból jönnek a levonások). 

 

 

Mekkora bónuszt jelent, ha nem zavar, hogy tudja, itt vagyok, csupán nem lát annyira, hogy rám tudjon lőni? A lemezvértemen csörömpölő csajka jelentette levonás ugye ilyenkor rögtön ugrik...



Dronner

Dronner

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5516 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt Ma, 09:48

Továbbra sem értem, mi a probléma, mert sokmindenről volt szó, csak a lényegről nem.

 

Alapvetően két támadás-fejlődési ív van:

A közelharcos, ahol egyenletesen emelkedik a Té és a Vé, azaz azonos szint esetén kb. ugyanannyi esélyed van megütni a másikat (azonos képességű ellenfelet) első szinten, mint tizediken. Lehet, hogy kaptál +50 Té-t, de az ellenfél is kapott +50 Vé-t.

A másik a célzás, ahol a te alacsony Cé-ddel szemben van egy konstans magas Vé, ami elérhetővé, sőt meg is haladhatóvá válik magasabb szinten. Tehát van egy magas küszöb amit nehéz megugrani, de ha kellően sokat költesz Cé-re, egy idő után konstans sikerélményt ad a korábbi rossz hatásfok után.

 

Példaként rád ugrik 3 goblin 2. Tsz-en. Közelharcban simán leveri őket a harcosod, ellenben íjjal a magas célzó Vé miatt jóval nehezebb eltalálnod őket, és ha közel értek, cseszheted az íjásztudásodat.

 

De ha 7. Tsz-en esik neked 3 goblin, vagy 3 gho-ragg, egykutya, ugyanúgy le tudod szedni őket (sőt, a goblint nehezebb is a mérete miatt), míg közelharcosként ez utóbbiakkal szemben sok esélyed nincs.

 

Szerintem ez nem probléma. Azon lehet finomhangolni, hogy mikor legyen a fordulópont, ezt ki tudod tolni azzal, ha visszacsökkented a Cé alapot, ill. ha a szintenként vásárolható Cé-t korlátozod akár azzal, hogy maximálod a vehetőt, akár azzal, hogy a Cé-t drágábban veheted csak. Kevéssé durva beavatkozás a rendszerbe, mint az általad kitaláltak.

 

Azért megjegyezném, hogy a dobófegyver Té-t használ, és relatíve messzire el lehet hajítani őket. Azaz ha az ellenfél közelharcosánál van pár tőr/hajítóbárd, akkor a magas Té és alacsony Vé miatt az íjász nincs túl jó helyzetben.



Selmo

Selmo

    Lochost kvesztor

  • Fórumita
  • 2099 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt Ma, 09:44

@hurka: (érzékelés) 14 + (ügyesség) 14 + (fegyver) 4-15 + (fegyverhasználat) 5 + (HM) 4 = 41-52 CÉ első szinten, kontra mindenkinek az alap 50-es VÉ-je ellen. Álló célpontot 50+távolság dobással, sétálót 60+távolság dobással üt túl. Szerinted?

 

@morgorito: igen, de ez volt a legegyszerűbb megoldás a konstans VÉ ellen. A KÉ-t is teljesen kivettem, mert az is használhatatlan a HM rendszerben, aztán a mágiaellenállásnál végleg rájöttem, hogy egyszerűbb átkonvertálni, mint megpróbálni kijavítani, valaha is játszani akarunk, akkor jól leteszteljük a shadowrun 5E rendszert rá.



morgorito

morgorito

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 477 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt Ma, 00:55

 

 

Íjászat:

 

Tehát az a javaslat, hogy minden karakter legyen képzett fejvadász, magas Éberséggel/Sugallattal?

De ez még mindig nem a CÉ-re megoldás, hanem arra, hogy a problémát megkerüld, legalábbis szerintem. 

 

A magas Éberség NEM tette fejvadásszá Kalidart, csupán életképes kalandozóvá, ellenben a villámkezű bárd úgy a HH 20. oldal környékén - mikor felállt ellene az íjászraj - lemondóan készült a halálra.

 

EHHEZ a hangulathoz a maga esetlenségében teljesen passzol a ZÖLD óta kb változatlan Célzás "harci alrendszer". 

 

 

Hát pedig azért illik rendelkezni a hatékony lopakodáshoz (d100 a százalék alá) ,felszerelésben miegymásban, 60-70%-nyival (mert ugye itt papíron alapból jönnek a levonások). Ami meg ugye már a könyv szerint is komolyabb képzettséget jelent, pl. ilyen van egy fejvadásznak. 

 

De ez már átcsúszik a "mit tud egy képzett XY témájába". Ami egy másik komoly problémám azzal ahogy a könyv kijött, de hát ilyen az élet, a könyv nem lett éppen konzisztens. Bár ez a CÉ-hez képest luxus nyivákolás részemről.

 

Egyébként azért Gorduin bácsi nem -kettő-három- íjásszal szemben számolt el az életével, ha jól emlékszem. 

 

Re: Boszorkánymester.

 

Azért illett volna ezt a részét is elmondani a karakternek. Így már érthető.

 

Cundior:

 

 

 

Morgorito, bevallom nem tudtam ezt a sok hozzászólást végigolvasni, ezért bocsánat, ha valaki már írta, de ha gondot okoz, hogy a CÉ nő, míg az ellene lévő VÉ nem, akkor miért nem adtok lehetőséget, hogy az is nőhessen? Mondjuk (csak úgy hirtelen, mélyebb átgondolás nélkül), a HM amit a sima VÉ-re adsz, számítson bele a CÉ ellenibe is, vagy akár minden más is. Ezt a "minden mást" úgy is lehet egyszerűsíteni, hogy CÉ elleni VÉ = sima VÉ-50 (vagy amennyi utánaszámolva jó).

 

Anno ez volt az első gondolatom nekem is. Az a baj, hogy ekkor még mindig fennáll az a probléma, hogy a -nem- harcosokat kicsit könnyebb távolról túlütni mint közelről egy karddal, és nekik meg mindegy a csatabárd és a számszeríj sebzéskülönbsége, matematikai alapon halnak meg.

 

 

A másik, ami logikusan következik a felvetésből, hogy a CÉ ne növekedjen limit nélkül, vagy kerüljön több KAP-ba 1 CÉ, de ez valamiért kevésbé szimpatikus.

 

Hát ekkor már recseg az egész HM rendszer (habár az már a KÉ súlyánál is problémás) szóval megértelek. Igazat megvallva a dolog nem teljesen megoldható a szabad karakteralkotás részleges korlátozása nélkül (legalábbis ahhoz képest ami jelenleg az UTK-ban van). Legalábbis ha meg akarod tartani a CÉ-t az "alaphoz" legalábbis hasonló formában. 

 

Hasonló okokból döntöttem végül a rendszer komolyabb átszabása mellett, mert eléggé kezdett "rám borulni az egész polc", amint megpiszkáltam pár dolgot. 


Módosította morgorito: Ma, 00:57


KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11847 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt Ma, 00:26

 

Íjászat:

 

Tehát az a javaslat, hogy minden karakter legyen képzett fejvadász, magas Éberséggel/Sugallattal?

De ez még mindig nem a CÉ-re megoldás, hanem arra, hogy a problémát megkerüld, legalábbis szerintem. 

 

A magas Éberség NEM tette fejvadásszá Kalidart, csupán életképes kalandozóvá, ellenben a villámkezű bárd úgy a HH 20. oldal környékén - mikor felállt ellene az íjászraj - lemondóan készült a halálra.

 

EHHEZ a hangulathoz a maga esetlenségében teljesen passzol a ZÖLD óta kb változatlan Célzás "harci alrendszer". 


Módosította KLM: Ma, 00:27


KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11847 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt Ma, 00:20

KLM:

 

"Közelharc:"

 

Az a BM nem közelharcban tápos,

 

 

EZ a BM két rövidkarddal és a Párostánc c. fóliánssal indult és került igen közeli kapcsolatba - konkrétan neki volt a partiban a legmagasabb TÉ és VÉ értéke, de talán még a KÉ is. 

(Igen. 5. szint után behozták volna a harcosok-fejvadászok)

 

Tehát a parti közelharcban legpotensebb karaktere 4 Tsz-ig el tudott úgy jutni, hogy sem közelharcban, sem távolfegyverrel nem adtak le rá támadást. Ehhez jó szerep- és taktikai játékosi döntések és pár jó lopakodás próba kellett. 



Cundior

Cundior

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 625 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt Tegnap, 23:51

Morgorito, bevallom nem tudtam ezt a sok hozzászólást végigolvasni, ezért bocsánat, ha valaki már írta, de ha gondot okoz, hogy a CÉ nő, míg az ellene lévő VÉ nem, akkor miért nem adtok lehetőséget, hogy az is nőhessen? Mondjuk (csak úgy hirtelen, mélyebb átgondolás nélkül), a HM amit a sima VÉ-re adsz, számítson bele a CÉ ellenibe is, vagy akár minden más is. Ezt a "minden mást" úgy is lehet egyszerűsíteni, hogy CÉ elleni VÉ = sima VÉ-50 (vagy amennyi utánaszámolva jó).

A másik, ami logikusan következik a felvetésből, hogy a CÉ ne növekedjen limit nélkül, vagy kerüljön több KAP-ba 1 CÉ, de ez valamiért kevésbé szimpatikus.

morgorito

morgorito

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 477 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt Tegnap, 22:55

Hurka:

 

Reagálok arra ami nekem szól ebből (a nekem nem tetsző JK legyilkolását pl. én meg sem említettem, sőt). Plusz a 10 HM mellé befér még csomó hasznos 1.-2. fokú képzettség, fp, más HM, szóval még az idiot savant jelenség se áll fenn ekkor.

 

 

Azt hogy mit jelent az ötödik szint arról nincs konkrét megegyezés a könyvben (sajnos) de igen ezek már tapasztalattal rendelkező, de azért még messze nem szuperhős karakterek (ha megpróbálom a könyvben mutatott 1.szintű "száműzött lovag" és a 20.szintű szuper-testőr-paplovagok közé belőni).

 

Személyesen én egy kötöttebb, alacsonyabb szintskálát preferálok, ott az egész probléma kevésbé jön ki, de ettől most eltekintek. 

 

1. Átlagosan: 100+50 = (átlagdobás lehet 50.5, ebben most nem vagyok 100% biztos) 50+10 (kiszámíthatóan mozgó célpont, hiszen egyenesen neked ront) + x. X= 90 (5.szintű fegyverhasználat miatt pedig egyébként akár száz is lehet). Ez már túlütés, van három ilyen lövésed amikből átlagosan 1.5 talál,  darabja 2k6+3-at sebez 3-as átütéssel (páncéltörő nyilvessző plusz a lőfegyver kockáinak száma). átlagsebzés 10. Ötven méter távnál csak a 01 nem talál. Páncélos harcos MGT-vel azért ezt nem futja le olyan gyorsan, főleg ha közben le is kell kardozni a csapat maradékát aki meg nem hülye. JK íjász természetesen először az ellenség mágiahasználóit/íjászait fogja lődözni, ha tud ilyenekről.

 

Ha ez ellen másik íjász vagy varázshasználó kell, az éppen azt támasztja alá amit én mondok ugye.

 

2. Az NJK-k esélyesen vadász számszeríjat fognak használni (mivel ez az egyetlen nem-kahrei, nem-könnyű, nem-nehéz számszeríj, kb. kizárásos alapon), kockánként ignorálva egy SFÉ-t +1 ha páncéltörő a lövedék. Tehát -3-4 SFÉ alapból, erre jön rá a 4k6 sebzés.

 

Ha van belőlük mondjuk öt, akkor körönként be fog esni egy-két túlütés, meg akkor is ha ők csak 1-2.-es szintűek. És az már esélyesen kinyírhat egy JK-t (nem harcost meg szinte tuti). Ha őket védi 5 közelharcos, akkor még túl is élhetik pár körig. 

 

3. Félreérted. Az a probléma, hogy -nem kell ez- hogy meghaljon a parti. A rajtaütés meg így is, úgy is JK halál ha a kedves rajtaütők nem sokkal gyengébbek, szóval halálosztagokkal én alapból nem számolok. 

 

Itt inkább arról van szó, hogy a kedves nem harcosok 1-2 lövést -úgy egyébként- túl tudjanak élni (és azt hogy meglőjenek -lényegesen- nehezebb elkerülni, mint hogy karddal rádcsapjanak egyet). Mert hasonló kvalitású közelharcosoktól azért egy-egy vágás még beleférhet. És nekik oda is kell menniük a karakterek közelébe.

 

Szóval  nem azt akarok, hogy legyenek "szarok" a távfegyverek, csak arról hogy ne legyen a parti összes nem nehézvérttel ÉS pajzzsal felszerelt tagja konstans életveszélyben ha íjászokkal harcol. Mert ugye, ők nem a harcost fogják lődözni ha van még könnyebb célpont aki esetleg nem éppen az ő társaikkal harcol. Feltéve ha nem 8 alatti az intelligenciájuk, persze. 

 

 

Lehet az, hogy a közelharcosok azért vannak, hogy az íjászok/varázshasználókat ne érje el az ellenség ameddig ők jól kinyírnak mindenkit, csak ez lehet nem a legérdekesebb játékhoz fog vezetni. Főleg ha ugye ezt a feladatot még el se tudják látni rendesen, mert sehogy nem védik meg a sajátjaikat az -ellenség- íjászaitól és varázshasználóitól. Ha nektek ez jön be, hát oké akkor egészen más az ízlésünk.

 

Én személy szerint azért egy gyengébb ellenfelekből álló kétszeres túlerő legyőzését kinéznék egy kalandozópartiból, alapesetben. 

 

 

 

U.I.:

 

Ezen a szinten elég sok képzettség van, amivel meg lehet akadályozni, hogy a kis cuki íjász lőjön, ha már annyira rettegünk tőle. Pszi, telekinézis, dobótőr, szép nagy pajzsok, fedezék... és a mágia. Pszivel semmi perc alatt elveszed a nyílvesszőjét, vagy kiszórod, meglököd a kezét stb, mire korrigál, már ott is lihegsz az kaján vigyorral az arcában.

 

 

 

Egen, ez éppen működik is akkor ha jól látod őket odatrappolni eléd. És megvárják hogy közel legyél hozzájuk. Csak ilyen harc nincs gyakran, ugye?

 

 

Avangion:

 

Személyesen a sötétebb hangulatot kedvelem, de úgy hogy a játékos karakterek jóval kompetensebbek mint az átlag bárki. Hasonló a Shadowrunhoz, ahol a kedves runnerek akár egy céges biztonsági csapatot is elintézhetnek, akár "kezdéskor is". Ettől függetlenül a világ nem éppen boldog, és még a jobb helyek is csak "morálisan ritkán korruptak" és általában humánusak. MAGUS alatt is működik a dolog, ha valamiért olyan beteg ember vagy mint én, és írsz ötven oldalnyi háziszabályt.

 

Tudom, személyes lelki sérülés a dolog ezen a ponton. Itt csak az UTK alapvető hibájára akartam rávilágítani, nem arra hogy én így bármikor játszanék/mesélnék. 


Módosította morgorito: Tegnap, 23:02


Avangion

Avangion

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 372 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt Tegnap, 22:32

 

1 napja erről van szó, a CÉ szabadon növelhető, míg az ellene jövő VÉ statikus, ergó, csak idő kérdése, hogy az íjász oneshotoljon akárkit, akárhol, akárhogy. Alapvetően 2 megoldás van, vagy a CÉ-t maximalizálod, vagy az ellene jövő VÉ-vel bűvészkedsz. (A morgorito féle sebzéscsökkenés mondjuk meg nem fordult volna a fejemben.) Én pl. azt találtam ki, hogy annyi CÉ-t vehetsz, amennyit a tulajdonságaid adnak. Ez 12-es értéknél, még mindig 48 + fegyver CÉ, kontra alap 50 védő ellen. Szóval az álló őrt simán el lehet intézni vele, de egy harcban forgolódó, pajzsos ember túlütése már kihívás lesz.

 

Bocsi a dupláért, ezt nem vettem észre:

 

Ez se rossz megoldás, de szerintem nem következetes a többi harcossal szemben, alapvetően nem teljesen illik a HM koncepciójába, szerintem legalábbis. 

 

Kivéve persze, ha ők is csak annyi TÉ-t, VÉ-t, KÉ-t vehetnek mint amennyit megengednek a tulajdonságaik.

 

Ami érdekes lehetne, habár le kéne tesztelni. Viszont jól szimulálná azt, hogy egy "tehetséges" valaki jobb lehet mint az aki kevésbé tehetséges. Mondjuk hosszútávon ez lehet azt eredményezné, hogy a "min-maxoló" karakterek komoly előnyben lennének a reálisabb társaikkal szemben, ami nem a legszerencsésebb. Viszont ez már másik téma, nem terelném el a beszélgetést.

 

Egyébként mi alapvetően a túlütésbe magába nyúltunk bele, de az íjászok még a megemelt küszöbbel is zavaróak voltak, ezért jött a túlütés helyett célszámtól függő "sima" sebzés sokszorozás. 

 

 

A MAGUS-ban indulástól ott volt az alrendszer/patchwork/összegányolt megoldás (mindenki attól függően értékeli, hogy tetszik-e neki) a CÉ-re. Játéktechnikai oldalról szerintem nem szerencsés/elegáns megoldás, viszont kétségtelen, hogy veszélyessé teszi a távolsági fegyvereket. Ez lehet jó vagy rossz, attól függ, hogy milyet akarsz mesélni. Ha heroikusat, akkor probléma, hogy egy sima városőr osztag bármikor sündisznót csinál a magas szintű karakterekből, ha meg "hard", "realisztikus", stb stílust, akkor kifejezetten jó.

 

Mi nem nagyon baszkuráltuk a CÉ-t, bug helyett elfogadtuk M* feature-nek és kész. Ha nagyon kellene kezdeni vele valamit, én a célpont VÉ-jét emelném valahogy a harci tapasztalatának függvényében. ETK esetében ezt a HM jelképezi leginkább, lehetne próbálkozni olyasmivel, hogy a szintenként kapott/osztott VÉ egésze vagy egy része számít CÉ ellen is (alap, fegyver, stb nem). UTK-t nem ismerem, de mintha lenne valami harci tapasztalat vagy ilyesmi képzettség, ott esetleg azok a fokok is adhatnának VÉ-be távolsági támadások ellen is. Hirtelen ötletek, soha nem próbáltuk egyiket sem.

 

A sebzés variálása kicsit furcsa (főleg, mivel játéktechnikai oldalról nem maga a sebzés a probléma, hanem, hogy nem lehet elkerülni egy idő után). A CÉ maximummal meg az a gondom, hogy engem minden rendszerben zavar, ha van egy gyakorlati maximuma a karakter fejlődésének, nem szeretem a fejlesztés lehetőség elvenni a játékosoktól (főleg, ha viszonylag gyorsan elérhető a maximum).
 



hurka

hurka

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 52 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt Tegnap, 22:11

Nem értem a problémát. 

 

Hányadik szinttől van az, hogy "túl erős" az íjász? 5-6?

Az már eléggé középszint, gyakorlott, harcot látott karakterekkel, akikre feltehetőleg nem először lőnek. Mindegyiknek meg lehet a módszere, hogy védekezzen, elfusson ilyen esetekben. Miért is kéne helyt állnia egy nem harcos karakternek egy SPECIALIZÁLT távharcos ellen, aki erre tette fel az életét, és napi 10 órát csak célba lövést gyakorolta hosszú hosszú éveken keresztül? Hát ha ezt csinálta, akkor hadd legyen már vérprofi! Persze, majd egy utcakölyök is elintézi, merthát nehogymár tápos legyen! De, legyen az, ha azt akarja.

 

1.: hány méterről instakill? 10? 20? Hát a harcos szerinted ilyen esetben hány szegmens alatt futja le azt a távot? 2? Az alatt talán egyet tud lőni...

 

2.: minden valamirevaló harcosnak van minimum sodronyingje, vagy pajzsa... 5. szinten már magasabb szintű vértviselettel már elég jó SFÉ-t lehet összehozni. Ha meg bajvívó, meg egyéb ficsúr, akkor jobban teszi, ha fedezékbe vonul, nem kell hősködni.

 

3.: a 10 darab számszeríjász a városfalon/háztetőn miért baj, hogy kivégzőosztag? Akkor szerinted hogy tartja fenn a városi őrség/földesúr/helyi vezér a rendet, ha egy képzetlen, nyikhaj 12 ép-s átlag testalkatú tudósba is 10 lövés kellene, hogy megállítsák, és csak közelharcban lenne esély lenyomni egy első szintű harcost is a szomszéd faluból?

Hát akkor senki nem alkalmazna távfegyvereket, és full értelmetlen lenne az egész. 10 darab íjász láttán az okos kalandozó fut, aztán majd kitalál valami mást, és megoldja. Nyilván a KM ha 10 íjászt bemesél, akkor valamerre terelni akarja a játékosokat, nem pedig kivégezni.

 

Ezen a szinten elég sok képzettség van, amivel meg lehet akadályozni, hogy a kis cuki íjász lőjön, ha már annyira rettegünk tőle. Pszi, telekinézis, dobótőr, szép nagy pajzsok, fedezék... és a mágia. Pszivel semmi perc alatt elveszed a nyílvesszőjét, vagy kiszórod, meglököd a kezét stb, mire korrigál, már ott is lihegsz az kaján vigyorral az arcában.

 

Pertiban íjász:

Az hogy nem tudod kezelni életszerűen a profi íjászt és inkább kinyírod, az nettó a fantáziátlanság teteje. Hát igen, bosszúból lelöveted egy nála erősebb íjásszal. Nahát, akkor bosszúból a harcost is kinyírod egy nála erősebb harcossal, a varázslót is egy nála erősebb varázslóval, mert hát ugye TE a KM vagy, és csettintésre a világban PONT akkor PONT egy erősebb NPC csak úgy hobbiból leöli, mert hát csak.... mert mitől is különbözik a "kiegyensúlyozott" karakter CÉ-je egy specializálttól? Hogy nem 5. szinten éri el a 100as CÉ-t, hanem 7? Nahát, akkor 7-ik szinten nyírod ki? : )

A játékosok nem azért játszanak, hogy TE élvezzed, hanem azért játszotok, hogy mindenki élvezze. 
Egyébként pont vicces sztorik lehetnek abból, hogy a kedves íjászunk semmihez nem ért, és ott szopatják meg, ahol akarják, de közben a parti vigyáz is rá, mert ha harcra kerül a sor, akkor megállíthatatlan. Ha a játékos ilyen autistával akar játszani, hát tegye : )

 

A világ szerintem a következőképpen reagálja le a dolgokat:
 

Minden cselekedetnek van következménye, így ha a kedves íjászunk kinyír 10 katonát fél perc alatt, akkor a nyomolvasók kitalálják, hogy hát igen, ez egy brutál íjász volt, és máshogy próbálják meg elkapni az illetőt. HÍRE megy, hogy ő erre képes, és megfelelő csatornákon elindulnak a folyamatok. Így hát a kedves íjász karakter jobban teszi, ha nem lődöz le mindenkit, mert az nettó gyilkosság fényes nappal, aminek következményei vannak, mindenhol. Még akkor is, ha nincs szemtanú, mert a testeket később is megnézheti valaki...

 

Ha pedig az ellenséges földesúr egyik katonája profi íjász, akkor a kedves kalandozók már korábban szóbeszédből összeszedhetik az infót, hogy nem érdemes megvárni, hogy felemelje az íját a kedves kolléga, és kitalálnak valamit.

 

Ha pedig a két csapat mindenféle infó nélkül találkozik (pl véletlen rajtaütés stb.) akkor az ELSŐ pontosabb lövés után kiderül hogy itt illik fedezékbe vonulni, és megoldani máshogy a problémát. Az NPC-k sem hülyék, ha látják hogy 1 kör alatt elestek ketten egy-egy fejlövéssel, akkor menekülőre fogják, vagy mindegyik ráront az íjászra (egy esetleges közelharci seb árán is).

 

CÉ ellen nincs növelhető VÉ: ez szerintem teljesen rendben van, hiszen miért is lenne? Távolsági fegyver, célzáskor tökmindegy, hogy egy fáról lehulló falevelet, ami kavarog a szélben, vagy egy arcot próbálsz eltalálni. A szisztéma ugyanaz, mitől lenne nehezebb eltalálni az egyiket vagy a másikat?

 

De: pl harc során kiszámíthatatlanul mozognak a közelharcolók, ide-oda futkározás, ugrabugrálás van, és hát könnyen előfordulhat, hogy éppen a te csapattársad mozdult a nyílvessző elé. Így nem lőnek a kedves jóérzésű íjászok nagyon a harcolók közé, szerintem. Saját csapattársát senki nem akarja leteríteni, vagy megsebezni.



morgorito

morgorito

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 477 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt Tegnap, 21:56

KLM:

 

"Közelharc:"

 

Az a BM nem közelharcban tápos, csak használja varázslatait. Kvázi magatehetetlen ellenfél ellen valóban nem kell harci tudás, ilyet tud egy mentálmágus is csinálni.

 

Amikor meg külön rád készül egy csapat magas szintű bérgyilkos, ott esélyesen reszeltek neked, vagy így, vagy úgy. ;)

 

Íjászat:

 

Tehát az a javaslat, hogy minden karakter legyen képzett fejvadász, magas Éberséggel/Sugallattal?

De ez még mindig nem a CÉ-re megoldás, hanem arra, hogy a problémát megkerüld, legalábbis szerintem. Hiszen ez a "ne menj oda" csak szép ruhákba öltöztetve. Ennyi erővel a boszorkány ME ignorálása se probléma, mert hát lehetsz gyerekkorban kasztrált pszí mester 18 as Asztrál-Akaraterővel is. 

 

Csak ez éppen magával a problémával nem kezd semmit, sajnos.



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11847 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt Tegnap, 21:29

KLM:

 

A vértek csak -egy- része a problémának. Mint mondottam volt, a fő probléma a -statikus célszám- amit a célpont nem tud növelni. Mintha csak TÉ-t lehetne venni, VÉ-t nem. 

 

 

Mondom CPunk. Ahol fix célszámra dobnak (mondjuk 15, 6-os ügyességgel és 4-5 körüli lőfegyver képzettséggel a katonaviselt bandatagok vagy a nem SWAT-os zsaruk egy 2020-ban nem túl balhés városban - tehát az esetek felében van találat).

 

Mondom megoldás: költs Éberségre, Lopakodásra és KÉ-re, hogy szintenként növelhető esélyed legyen elkerülni, hogy begyalogolj a tűzzónába, illetve azelőtt kitakarodj onnan, hogy az íjász oldja a vesszőt, az orgyilkos érzéstelenítés nélkül kivegye a vesédet, orcán vágjanak egy Izzó Idegekkel, stb.


Módosította KLM: Tegnap, 21:30


KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11847 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt Tegnap, 21:23

 

Életszerűség a la magus: mindenki a HM-jei harmadát olyat fegyvernemre kell költse, amit nem szeretne, vagy nem szokott használni.

 

 

Fejlődj fel 5-6. szintre, hogy nem kerülsz közelharcba. Nálam volt rá példa

 

(OFF)Mit ad Ranagol, hát nem a parti közelharcban egyébként legtáposabb karaktere volt? Ráadásul - mivel BM kasztú volt - előtte gondosan megvakította egy rontással a célpontot, meggyőződőött róla ,hogy nem fogják megzavarni és utána támadta meg. (/OFF)

 

Akkor kezd majd "legendája" lenni a karakterednek, amikor az ellenfelek egy része DIREKT a te karakteredre készül fel/bérlik fel. Az "egy része" attól függ, kinek és mennyire léptetek a tyúkszemére.



morgorito

morgorito

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 477 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt Tegnap, 20:22

1 napja erről van szó, a CÉ szabadon növelhető, míg az ellene jövő VÉ statikus, ergó, csak idő kérdése, hogy az íjász oneshotoljon akárkit, akárhol, akárhogy. Alapvetően 2 megoldás van, vagy a CÉ-t maximalizálod, vagy az ellene jövő VÉ-vel bűvészkedsz. (A morgorito féle sebzéscsökkenés mondjuk meg nem fordult volna a fejemben.) Én pl. azt találtam ki, hogy annyi CÉ-t vehetsz, amennyit a tulajdonságaid adnak. Ez 12-es értéknél, még mindig 48 + fegyver CÉ, kontra alap 50 védő ellen. Szóval az álló őrt simán el lehet intézni vele, de egy harcban forgolódó, pajzsos ember túlütése már kihívás lesz.

 

Bocsi a dupláért, ezt nem vettem észre:

 

Ez se rossz megoldás, de szerintem nem következetes a többi harcossal szemben, alapvetően nem teljesen illik a HM koncepciójába, szerintem legalábbis. 

 

Kivéve persze, ha ők is csak annyi TÉ-t, VÉ-t, KÉ-t vehetnek mint amennyit megengednek a tulajdonságaik.

 

Ami érdekes lehetne, habár le kéne tesztelni. Viszont jól szimulálná azt, hogy egy "tehetséges" valaki jobb lehet mint az aki kevésbé tehetséges. Mondjuk hosszútávon ez lehet azt eredményezné, hogy a "min-maxoló" karakterek komoly előnyben lennének a reálisabb társaikkal szemben, ami nem a legszerencsésebb. Viszont ez már másik téma, nem terelném el a beszélgetést.

 

Egyébként mi alapvetően a túlütésbe magába nyúltunk bele, de az íjászok még a megemelt küszöbbel is zavaróak voltak, ezért jött a túlütés helyett célszámtól függő "sima" sebzés sokszorozás. 



morgorito

morgorito

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 477 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt Tegnap, 20:16

Ha egy problémát meg lehet oldani hozzáállással, és játéktechnikával, akkor szerintem tökmindegy, hogy oldódik meg a probléma. Azt sem értem, hogy egy háziszabály játéktechnika miben "rendszer általi kezelésebb", mintha azt nem játéktechnikával, hanem szerepjátékkal, játékos és mesélői hozzáállással oldasz meg. Mindkettő csak rajtatok múlik, nem "hivatalosabb" egyik változat sem, az eredeti rendszeren nem változtatnak, csak nálatok. Ráadásul egy teszteletlen módosítás újabb problémákat generálhat.

 

De tegyük fel, hogy valamiért játéktechnikát akarnék módosítani a kedvedért.

Kezdjük az elején: mi a problémád (a lehető legkonkrétabban) és mi lenne az általad elérendő cél (szintén a lehető legkonkrétabban)?

A módosításokat illik tesztelni, ezzel egyetértek. És én a szerepjátékot/mesélői stílust elválasztom attól, hogy egyébként a rendszer mit enged meg. Persze az az ideális ha ezek harmonikusan működnek. A MAGUS alapjáraton nem éppen egy ilyen rendszer sajnos.

 

Játéktechnikai háziszabály számomra egy olyan háziszabály ami a játékot a rendszer szintjén közelíti meg. Ilyen a :"A pallos mostantól 5k6-ot sebez mert X és Y" viszont ilyen nem "nem engedek boszorkányt játszani mert túl opé". Ezek a besorolások persze valahol szubjektívek, de remélem így már érthetőbb.

 

Íjászat:

 

Komplex a probléma, de megpróbálom érthetően, ha nem is feltétlenül röviden leírni.

 

Hiba:

 

A CÉ-nek adott célszám statikus, de a CÉ értéke pedig addig nőhet ameddig a JK nem szégyelli. Tehát a túlütés akár az ellenség egyébkénti "táp szintjétől" függetlenül bekövetkezhet, hiszen nincs túl sok aktív védekezési mód. Még egy közelharcos ugyanerre nem képes azonos szinten.

 

A "nehezítések" amiket a rendszer ad meg, ugyanúgy statikusak, és egyedül a pajzs/kitérés discp. az egyetlen számottevő védekezési forma. Ezek közül csak is kizárólag a kitérés képes versenyezni a CÉ-vel hiszen az a VÉ-t állítja vele szembe. Mind az ÉP mind a SFÉ ugyanígy statikus, az utóbbi pedig az átütés miatt nagyrészt ignorálható.

 

Ebből következő "alhibák":

 

1. Azon íjak lesznek a preferáltak, amivel a lehető legtöbbet lehet lőni, több esély van túlütni az     ellenfelet, hiszen ezek sebzése is gyakran elegendő az ellenség leterítésére, a lasabban lövő fegyverek extra CÉ-je és sebzése általában irreleváns. Mondhatni, mindegy hogy megölöd az ellenfelet, vagy -nagyon- megölöd. Sokkal többet ér ha -több- ellenfelet tudsz elintézni, nem egyet.

 

 2. NJK esetében ez viszont megfordul, hiszen ők szoktak számbeli előnyben lenni. Egy szemszeríjász NJK esélyesen akár a harc első körében megölhet egy nem harcos JK-t, főleg mert egy pap/boszorkánymester stb. nem rendelkezik se magas ÉP-vel se SFÉ-vel (habár ugye az utóbbi mindegy, ha az átütés a nehézpáncélokig közel mindent ignorál). 

 

 (3. Egy rajtütés pedig alapesetben TPK gyanús, szintfüggetlenül. Ez kevésbé objektív pont, de egy rutinos kalandozócsapatnak illik nem meghalni egy csapat közepesen képzett ellenségtől, még ha meg is lepik őket. Mivel ízlés kérdése, ezért is kerül zárójelbe.)

 

Cél:

 

 1. Annak a megtartása, hogy az íjász JK élvezhető és hasznos maradjon, de ne öljön majdnem minden egyes lövése.

 2. Szintfüggetlen instakillek rendszerének megszüntetése, úgy hogy a nem páncélzott/harcedzett     emberek is túlélhessenek egy-két találatot (főképp "magasabb szinten").

3. Az íjász NJK-k maradjanak veszélyesek, de ne sokkal jobban mint egy hasonlóan képzett közelharcos.

 

Röviden is tömören: A cél az íjászok és az ő veszélyességük a többi harcoséval egyenlőbb (teljes egyenlőség nincs, ez nem egy MMO) szintre hozása, mert jelenleg a CÉ működése "kilóg" a rendszerből.



Selmo

Selmo

    Lochost kvesztor

  • Fórumita
  • 2099 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt Tegnap, 20:05

1 napja erről van szó, a CÉ szabadon növelhető, míg az ellene jövő VÉ statikus, ergó, csak idő kérdése, hogy az íjász oneshotoljon akárkit, akárhol, akárhogy. Alapvetően 2 megoldás van, vagy a CÉ-t maximalizálod, vagy az ellene jövő VÉ-vel bűvészkedsz. (A morgorito féle sebzéscsökkenés mondjuk meg nem fordult volna a fejemben.) Én pl. azt találtam ki, hogy annyi CÉ-t vehetsz, amennyit a tulajdonságaid adnak. Ez 12-es értéknél, még mindig 48 + fegyver CÉ, kontra alap 50 védő ellen. Szóval az álló őrt simán el lehet intézni vele, de egy harcban forgolódó, pajzsos ember túlütése már kihívás lesz.




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]