Ugrás tartalomhoz


Fotó
UTK

MAGUS d100 - Kérdések, válaszok, vélemények



  • Válasz írásához lépj be
2569 hozzászólás érkezett eddig

morgorito

morgorito

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 776 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.01.19, 21:08

 

 

 

De IRL nem sok mindent tudnék tenni egy 10E-s tűzkitörés ellen se 

 

A tűzkitörés nem analóg a robbanóanyagokkal, nincs légnyomás és főleg repeszek. Inkább olyan lehet, mintha gázperzselővel végigcsapatnának.

Disznóperzselést láttál már, ugye? 

 

 

Igazad van, az Őstűz "étéri". Mea Culpa.

 

Akkor vegyük a közvetlen találkozást az abszolút nulla fokos csóvával, mondjuk Zónán belül létrejőve közvetlenül az áldozat arca előtt.

 

23 sp, 4 ÉP, papíron semmi más sérülés. És ez csak akkor lesz hasonlóan biztosan halálos, ha célpont jó négy körig egy helyben áll (és persze a varázslat el van látva időmágiával). Ami megvan jó 40 másodpercnyi idő, ugye.

 

És vannak még hasonlóak a rendszerben. Például egy pohárnyi erős sav (1k6 sp 1k6 körig, számoljunk ÉP-ével, átlagosan jó 12-13 körül sebez) megivása jobb túlélési esélyekkel kecsegtet, mint az hogy egy íjász -harci helyzetben- lő valakire.

 

Remélem ez már jobban érzékelteti az aránytalanságot illetve azt hogy a szabályok egyébként se nagyon tükröznek egy reális helyzetet.

 

(Még mindig nem azt mondom hogy én így használnám ezeket a szabályokat, csak remélem érzékelhető a probléma. Ez a fajta ÉP sebzés nem igazán illik a rendszer maradékába.)

 

Avangion:

 

Én a kettő között vagyok valahol, szerintem. Nem szuperhősök a karakterek, de messze emberfelettiek. Mondjuk úgy, nem azért jobbak mint a többiek mert kalandozók, hanem azért kalandozók mert ők az a nulla egész pont, pont pont X százalék. Ugye több 18-as tulajdonság és miegymás.

 

Ha jól emlékszem valaki a kompetencia-pornó kifejezést használta erre, ami igen találó. 

 

Elsősorban ezért a játékos karakterek (hiszen valahol ők lesznek a játék (nem a világ, nem keverendő) központjában) modellezését várom el, lehetőleg olyan szabályokkal amiket könnyen lehet kiterjeszteni az NPC-kre is.

 

Ettől függetlenül az UTK-nak sajnos eléggé sok olyan problémája van, ami még akkor is szembetűnő ha elvonatkoztatok a preferenciáimtól. Csak a nagyon egyértelműeken (képzettségcsökkenés páncélban, automatikus ájulást okozó mérgek stb.) nincs sok értelme diskurálni. A CÉ már egy határeset, ezért is nem meglepő hogy ellentétes véleményeink vannak.

 

Logikusan, csak egy bizonyos szintig lehet az álláspontokat közelíteni, főleg mert még ha mindenki csak a szabálykönyvre hivatkozik, van egy bizonyos szintű szubjektív értelmezés. 


Módosította morgorito: 2020.01.19, 21:10


KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 12352 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.01.19, 19:48

 Ha már KLM szeret regényeket hozni, nekem rémlik az Észak Lángjaiban egy rész, ahol az íjakkal felszerelt Ikrek hullanak, mint a legyek, de Gorduinéknál senkin egy karcolás se (lehet ez téves, nem volt kedvem kikeresni).

 

 

Nekem nem rémlik ilyen a rész, de nem tudom, hogy változott kiadásról kiadásra. 



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 12352 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.01.19, 19:45

 

 

De IRL nem sok mindent tudnék tenni egy 10E-s tűzkitörés ellen se 

 

A tűzkitörés nem analóg a robbanóanyagokkal, nincs légnyomás és főleg repeszek. Inkább olyan lehet, mintha gázperzselővel végigcsapatnának.

Disznóperzselést láttál már, ugye? 



Avangion

Avangion

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 429 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.01.19, 19:41

 

morgorito:

Fordítsuk meg a helyzetet! IRL Rád szegeznek egy nyílpiskát/puskát, stb. Min múlik, hogy eltalálnak-e? Te mit tudsz tenni annak érdekében, hogy ne találjanak el?

 

Szóval, szerintem ez nem lesz egy jó megközelítése a dolognak.

 

 

Szerintem meg nem ez a gond. Azt kellene először eldönteni, hogy mit kell a rendszernek szimulálnia. Tehát

- ha azt akarjuk, hogy "realisztukus" legyen, akkor Dronner megközelítése abszolút valid. Ebben az esetben egyébként igaza is van, mert a jelenlegi CÉ rendszer, ha nem is "realisztukus" (ebben annyira nem hiszek egy játékban), de kellően halálos.

- ha heroikus kalandózósat, ynevi James Bondosat akarunk játszani, akkor meg azt kell kérdezni, hogy James Bond mit tenne. Hányszor lövik le James Bondot a filmekben? Hányszor lőtték le Tier Nan Gorduint miközben ő a nyílpuskájával osztotta a halált? Ha már KLM szeret regényeket hozni, nekem rémlik az Észak Lángjaiban egy rész, ahol az íjakkal felszerelt Ikrek hullanak, mint a legyek, de Gorduinéknál senkin egy karcolás se (lehet ez téves, nem volt kedvem kikeresni).

 

A gond, hogy sokan a másodikat keresik a rendszerben, mert "kalandozók krónikáit" szeretnének játszani, ami nekik mást jelent.
 



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 12352 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.01.19, 18:46

". Tehát nincs különbség egy éppenhogycsak találat és egy halálpontos jó szögben érkező nyíl sebzésének kidobásában"

Mondjuk én a sebzésdobásból szoktam kitörpölni, hogy ez a vessző megtalálta-e rést vagy lepattant a domború lemezről.

Amúgy meg egy modern, ruha alatt hordott golyóálló mellényt például a jó öreg TT pisztoly simán átlő, az íjak húzóereje meg 160 font körül tetőzik, de az már jól látszik a szakértőknek az íjász csontvázán.

A számszeríjak meg 1000 (ezer) fontig is felmentek. Talán ennek köze lehet ahhoz, hogy jobban benyitnak a páncélokon.

A keresztesekről írták a szaracénok, hogy simán harcoltak még egy tucat vesszővel is az irhájukban, pedig abban az időben még a láncpizsama (alatta vastag nemezzel vagy hasonlóval) meg a vödörsisak volt a divat, nem a Maximillian féle "full konzerv".

Módosította KLM: 2020.01.19, 18:49


morgorito

morgorito

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 776 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.01.19, 17:48

Értelemszerűen általános alanyt használtam. De akkor érthetőbben: egy tengerészgyalogos mit tudna tenni? Lefegyverezni, fedezékbe bújni M*-ban is lehet. A páncélok a gond? Akkor növeld azok SFÉ-jét, problem solved.

 

Ami még mindig nem oldja meg a példámban lévő aránytalanságot. Egy elég nagy robbanást közvetlen közelről ugyanaz az ember majdnem biztosan túl fog élni, de pár "golyót" nem igazán. 

 

Szóval mégiscsak a túlütés rendszere (a könyvben szereplő formában) lesz megintcsak a probléma. Hiszen közvetlenül lehet ÉP-t sebezni, távolról, védekezési lehetőség nélkül. Egységnyi időn belüli, távolról elvégzett halálosztás mértéke, ugye.

 

Ha a SFÉ-t növeljük, akkor csak áthelyezzük a problémát az íjakról (hiszen ha a vértek negligálják őket, nem nagyon lesznek használva) a számszeríjakra. Alapvetően csak a JK íjász lenne úgy elég ergya, az NJK-k tekintetében még mindig nem oldanánk meg a problémát. 

 

Anélkül nem lehet megemelni eléggé a SFÉ-t hogy konkrétan a sima íjak sebzése legyen túl alacsony. Hiszen az ÉP és az FP sebzés pontosan ugyanúgy számolandó. Tehát nincs különbség egy éppenhogycsak találat és egy halálpontos jó szögben érkező nyíl sebzésének kidobásában. Mert ha az SFÉ mondjuk 10, akkor hótziher hogy túlütés vagy nem, az esetek nagyrészében -semmit- nem fog sebezni. 

 

Ezért írtam lentebb hogy cél az, hogy az íjászok se túl erősek, se túl gyengék ne legyenek. 


Módosította morgorito: 2020.01.19, 17:52


Dronner

Dronner

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5762 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.01.19, 17:41

Értelemszerűen általános alanyt használtam. De akkor érthetőbben: egy tengerészgyalogos mit tudna tenni? Lefegyverezni, fedezékbe bújni M*-ban is lehet. A páncélok a gond? Akkor növeld azok SFÉ-jét, problem solved.



morgorito

morgorito

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 776 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.01.19, 17:11

morgorito:

Fordítsuk meg a helyzetet! IRL Rád szegeznek egy nyílpiskát/puskát, stb. Min múlik, hogy eltalálnak-e? Te mit tudsz tenni annak érdekében, hogy ne találjanak el?

 

Elöljáróban, én nem vagyok kalandozó szóval közel sincsenek szuperember (több 15+-os ugye...) értékeim. Én valószínűleg meghalnék úgy ahogy vagyok, 1/2-szintű egyetemistaként.

 

Egyébként meg szituációtól függ. Valahol le lehet fegyverezni egy támadót közelről (oktató videókat láttál róla gondolom) valahol fedezékbe lehet bújni. És érnek valamit a páncélok is, nem fognak egy alig működő régi páncéllal átlőni egy legjobb minőségű golyóálló mellényt tip-top állpotban, úgy hogy a viselője menten szörnyethal. ;)

 

De IRL nem sok mindent tudnék tenni egy 10E-s tűzkitörés ellen se (átlagsebzés 35 sp, ér az SFÉ, szóval mondjuk öttel átlagosan 30 sp, ami nem több mint 6 kötelező ÉP vesztés, hasonló idő alatt egy páncéltörő nyilvesszős visszacsapó íj három lövést ad le, amik ignorálnak 3 SFÉt, cserébe ha túlütnek akkor átlag 21 ÉP sebzéssel ugyanebben a helyzetben kampec), ozt azt mégis nagyobb eséllyel lehet túlélni, mint egy magas szintű íjászt. És én inkább bíznék abban hogy egy jó lövész mégsem talál úgy el hogy meghaljak, minthogy a robbanószer valamiért nem fejtené ki a hatását. Főleg ha pontosan a testem mellett robban fel, ugye.

 

A rendszerben jelenleg az -utóbbi- messze túlélhetőbb. Ennyit a realizmusról. 

 

Szóval, szerintem ez nem lesz egy jó megközelítése a dolognak.



Dronner

Dronner

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5762 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.01.19, 14:46

morgorito:

Fordítsuk meg a helyzetet! IRL Rád szegeznek egy nyílpiskát/puskát, stb. Min múlik, hogy eltalálnak-e? Te mit tudsz tenni annak érdekében, hogy ne találjanak el?



morgorito

morgorito

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 776 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.01.18, 15:05

Azzal az állásponttal értek egyet, hogy az íjak, nyílpuskák nem véletlenül népszerűek és halálosak.

Mondjuk a sebzést kicsit elnagyoltnak látom, mivel egy karddal azért jól oda lehet csapni, jó nagy sebeket ejtve, míg egy nyílvessző szúró sebzést okoz. Így kissé meredeknek találom, hogy a kardoknak kisebb a sebzése, mint egy nyílvesszőnek. Talán a sebzés csökkentésével lehetne kicsit egyensúlyozni a dolgot.

 

Másik felmerülő téma, a láthatatlanság.

 

Igen ellentmondásos dolog. Mennyire használják, milyen gyakori, hogyan lehet védekezni ellene?

Ha gyakori, és minden második bajkeverő láthatatlanul támad, akkor biztos van már kifejlesztett védekezési módszer is ellene.

 

Ha nem gyakori, akkor miért nem, ha annyi előnyt ad? Hiszen csomó kaszt tudja varázsolni, viszonylag olcsón.

 

A láthatatlanná tett ember látja a saját felszerelését? Ha ellövi, elejti a nyílvesszőt, akkor az láthatóvá válik, vagy láthatatlanul csapódik be és okoz sebzést? Ha láthatatlan ember belelép a sárba, akkor a sár ami rátapadt, látható, vagy az is láthatatlan lesz? satöbbi.

 

igen ingoványos ez a láthatatlanság dolog.

 

 Íjak:

 

Játéktechnikailag komplikált helyzet. Alapvetően mint le lett írva, kettő elemből áll a probléma. 1.Könnyű mindent eltalálni sokszor és nincs nagyon védekezési opció (és mindezt távolról, ugye)

2. Talán nekik van a legjobb átütésük, mert míg a pallos átütése csak 5.fokú forgatónál lehet annyi amennyi, a vadász szemszeríj bárki kezében rendelkezik ezzel, vagy többel ha van páncéltőrő nyílvessző. Meg hát...a sebzésük se rossz ugyé, főleg ha az 1-es pont túlütésben nyilvánul meg.

 

És most még csak nem is láthatatlan íjászok orvtámadnak körönként háromszor. ;) (nem, én se engedném, habár RAW-ban lehetne vitatkozni hogy valid ötlet )

 

A vértek alacsony SFÉ-je máshol is zavaró, csak a VÉ növelése kicsit feledteti a dolgot. Igazat megvallva a vértek nagyrésze csak a "rossz" fegyverek ellen ér bármit. Mert azok, izé, rosszak.

 

 

Láthatatlanság:

 

Hinnye, az a fránya mágiakép ami a MAGUS-ban nincsen.

 

Attól függ hogy szerinted hány mágiahasználó van a világon. Igazat megvallva a papi verzió nem túl zavaró, mert elég rövid a hatóideje, a varázslóé meg csak akkor működik ha nincs semmilyen varázsdolga a kedves célpontnak.. A bárdé komplikáltabb ennél, plusz nekik valószínűleg "kilóra" kevesebb manájuk van, szóval az a felhasználás elhanyagolható. Viszont a láthatatlanná tevő köpeny elérhető 58 mana után és...hát az már felvet komoly problémákat.

 

Igazat megvallva védekezni ellene nem feltétlenül nehéz -ha- tudsz róla . Csak az a baj, hogy ha egy orgyilkos láthatatlan, akkor nem könnyű tudni róla ameddig ki nem fingat, passzív mágia érzékelés pedig UTK alatt nincsen. A védő körök -létrejövő- mágia ellen védenek. stb. Közelharcban a vakharc 4.fok elméletben teljesen mentesít a negatív levonásoktól.

 

Sima láthatatlanságot meg lehet szüntetni a vonatkozó fohászokkal/varázslatokkal. Ha jól tudom egyik verzió se "védett" ez ellen. Csak előtte "manuálisan" érzékelni kell, amire pedig érdemes gyanakodni. Nincs DnD-szerű "see invisibility" varázslat ami X időtartamig működik.

 

A felszerelésről pedig annyit, hogy én úgy értelmezem hogy a karakter sárral/esőcseppel stb. együtt láthatatlan ameddig az rajta van, de mondjuk egy kilőtt lövedék már láthatóvá válik. Varázsló esetén természetesen az is láthatóvá válik ami túllépi a "súlyküszöböt". 

 

Legalábbis szerintem.



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 12352 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.01.18, 14:46

Azzal az állásponttal értek egyet, hogy az íjak, nyílpuskák nem véletlenül népszerűek és halálosak.

 

Meg hát az "irodalmi rész" is ezt írja.

 

Mondjuk a sebzést kicsit elnagyoltnak látom, mivel egy karddal azért jól oda lehet csapni, jó nagy sebeket ejtve, míg egy nyílvessző szúró sebzést okoz.

 

 

Megnövelték az ÉP-ket és ezért a fegyverek sebzését is, de a vértek SFÉ-jét már nem igazították hozzá.



hurka

hurka

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 66 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.01.18, 12:07

Azzal az állásponttal értek egyet, hogy az íjak, nyílpuskák nem véletlenül népszerűek és halálosak.

Mondjuk a sebzést kicsit elnagyoltnak látom, mivel egy karddal azért jól oda lehet csapni, jó nagy sebeket ejtve, míg egy nyílvessző szúró sebzést okoz. Így kissé meredeknek találom, hogy a kardoknak kisebb a sebzése, mint egy nyílvesszőnek. Talán a sebzés csökkentésével lehetne kicsit egyensúlyozni a dolgot.

 

Másik felmerülő téma, a láthatatlanság.

 

Igen ellentmondásos dolog. Mennyire használják, milyen gyakori, hogyan lehet védekezni ellene?

Ha gyakori, és minden második bajkeverő láthatatlanul támad, akkor biztos van már kifejlesztett védekezési módszer is ellene.

 

Ha nem gyakori, akkor miért nem, ha annyi előnyt ad? Hiszen csomó kaszt tudja varázsolni, viszonylag olcsón.

 

A láthatatlanná tett ember látja a saját felszerelését? Ha ellövi, elejti a nyílvesszőt, akkor az láthatóvá válik, vagy láthatatlanul csapódik be és okoz sebzést? Ha láthatatlan ember belelép a sárba, akkor a sár ami rátapadt, látható, vagy az is láthatatlan lesz? satöbbi.

 

igen ingoványos ez a láthatatlanság dolog.



morgorito

morgorito

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 776 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.01.17, 15:26

 

 

KLM:

 

Abban az esetben minek lopódzás dobás? Hiszen már tudja hogy ott vagy, csak a fedezék/miegymás (pl. túl sötét van) miatt nem tud eltalálni.

 

A lopakodás - többek között - a fedezékek kihasználását is jelenti (bár lehet, hogy az rejtőzés, át kellene néznem újra az UTK-t).

 

 

Lopakodás aktív mozgás, főleg a példa módosítók fényében. Tehát akkor már inkább rejzőzés, de ott meg egészen konkrétan csak rejtőzködés van megemlítve, egy "vadorzó a cserjésben keres menedéket a herceg emberei elől" példával. 

 

Szóval úgy explicit a fedezékek kihasználására nincsen képzettség UTK-ban, legjobb tudásom szerint



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 12352 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.01.17, 15:10

 

KLM:

 

Abban az esetben minek lopódzás dobás? Hiszen már tudja hogy ott vagy, csak a fedezék/miegymás (pl. túl sötét van) miatt nem tud eltalálni.

 

A lopakodás - többek között - a fedezékek kihasználását is jelenti (bár lehet, hogy az rejtőzés, át kellene néznem újra az UTK-t).



morgorito

morgorito

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 776 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.01.17, 14:44

Selmo:

 

Igen, ez volt az egyik lehetséges konklúzió amire én is jutottam, csak úgy voltam vele, hogy ha mindent kidobok ami MAGUS akkor már világot/rendszert is váltanék de teljesen. Végül egy kevésbé radikális dolog mellett döntöttem.

 

Dronner:

 

Tulajdonképpen a CÉ rendszer és túlütés rendszere okozza a legtöbb gondot közösen, ha most minden komplexitást és árnyalatot nélkülöző módon akarom megfogalmazni.

 

(Szinte) Biztos, körönkénti sokszori túlütés ami gyakoratliag kivédhetetlen, ráadásul messziről adják le.

 

A konkrét megoldásra térve, mennyire gondoltál? A jelenlegi alap fele? Max 5 CÉ/szint? Egyébként nem mondom, én en bloc az egész harcrendszerrel kapcsolatban hasonló megoldásra jutottam, szóval abban teljesen egyetértek hogy a megoldás része kell hogy legyen a szintenként vehető CÉ (vagy úgy egyébként a HM, de ez már más téma) számának maximalizálása.

 

Illetve csak így zárójelben, a dobófegyverek nagyon is CÉ-t használnak ebben a rendszerben, ráadásul a dobódárdát leszámítva elképesztően ergya sebzéssel. Azt az 1d6 fp (sőt annyi ÉP sebzést is, ha már itt tartunk) sebzést meg azért túléli az íjász. Jobban járnál akkor már ha felé futsz...

 

Creo:

 

Azért a "realizmus" érv Ynev esetében elég meredek, szóval arra nem nagyon reagálnék, ha megengeded. 

 

Konkrét javaslatra viszont reagálnék:

 

A CÉ drágítása kézenfekvő ötlet lehet, de ekkor már ki is léphetnénk a HM rendszerből. De valóban, mondjuk a duplára drágítása potenciálisan megoldás lehet, ha neked ez tetszik jobban. Másik kézenfekvő megoldás a túlütés rendszer leválasztása a CÉ-ről. Tulajdonképpen mindegyik eléri a célját. 

 

A mágiával pedig papíron minden ellen lehet védekezni, a láthatatlanság nem drága az UTK-ban egyébként is, csak én nem gondolom hogy ez önmagában játéktechnikailag egy jó válasz kalandozó fantasyban.

 

A DnD-t meg kár idekeverni, hiszen ott ugyanúgy AC ellen megy a támadás plusz pl. a varázsló a MAGUS-ban tud annál ezerszer jobbat, a gyors és olcsó EE aurával. De ugye, az nem csak az íjak ellen véd.

 

 

KLM:

 

Abban az esetben minek lopódzás dobás? Hiszen már tudja hogy ott vagy, csak a fedezék/miegymás (pl. túl sötét van) miatt nem tud eltalálni.

 

 



Creo

Creo

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 323 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.01.17, 13:40


Azért azt ne vitassuk el, hogy a célzó/lőfegyverek azért fejlődtek olyan piszok jól, mert távolról, könnyen lehet velük halálos sebeket okozni a közelharc kockázata nélkül. Ugye?
Nem véletlenül nem kardokkal vívjuk a modern kor csatáit.
Az ellenük való védekezés komoly hátrányban van, még a mi modern technológiai világunkban, de Yneven azért ott van a mágia, ami felülírhatja a ballisztikai támadások hatékonyságát.
A legjobb védekezés, ha zavarják a rálátást, a lövészt, ergo nem talál a lövedék.
Ezt kevés dologgal tudod befolyásolni, hacsak nem használod ki a környezeted, a természetet, a természetfelettit.
Nincs rá képzés, hogy hogyan tudsz kitérni egy nyíl elől, legfeljebb próbálkozhatsz kiszámíthatatlan mozgással, kiszámított, fedezékről-fedezékre futássaltalán bejön.
Yneven vannak erre diszciplinák és kasztok és varázslatok, amik segíthetnek, de olyan tutira nincs, hogy a tapasztalatom növekedésével növekszik a ballisztika elleni védelmem, kivéve, ha Slan vagyok.
Javaslat, amit már említettek mások: nehezítsük meg a CÉ növelését, dupla/tripla költség. Az alap CÉ, amúgy is elég magas, szinte mindenkinek.
Ez nem fair?
A lőfegyverek sem fairek, azért is nyernek előbb-utóbb teret a harcászatban.
Akárhogy is, de egy közelharcos mindig hátrányban van egy lőfegyveres ellen, ha nyakig vértben is van, mert egy piszok szerencsés, vagy pontos lövés lehet, hogy rést talál és akkor kampec.
Mint már említettem, Yneven legalább van mágia, ami beleszólhat a fizika csúnya és halálos törvényeibe.
Mi például használtuk az összes Őselemet akadályozó és felfogó tényezőként, valamint a Villámvértet is, a Fénymágia zavaró/elfedő hatásos áldásaitól kezdve az egyszerű Köd felidézése varázslatig.
Asszem D&D-ben voltak Lövedékektől Védő Varázsok, Yneven sem elképzelhetetlenek, csak kreatívnak kell lenni: Védő varázskörök, rúnák, időmágikus torzítások, melyek a gyors lövedékekre hatnak csak stb.
Szóval, ha súlyozni akarjátok a Célzó rendszert, nehezítsétek meg a fejlesztését!


KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 12352 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.01.17, 11:22

 

 

 

Íjászat:

 

Tehát az a javaslat, hogy minden karakter legyen képzett fejvadász, magas Éberséggel/Sugallattal?

De ez még mindig nem a CÉ-re megoldás, hanem arra, hogy a problémát megkerüld, legalábbis szerintem. 

 

A magas Éberség NEM tette fejvadásszá Kalidart, csupán életképes kalandozóvá, ellenben a villámkezű bárd úgy a HH 20. oldal környékén - mikor felállt ellene az íjászraj - lemondóan készült a halálra.

 

EHHEZ a hangulathoz a maga esetlenségében teljesen passzol a ZÖLD óta kb változatlan Célzás "harci alrendszer". 

 

 

Hát pedig azért illik rendelkezni a hatékony lopakodáshoz (d100 a százalék alá) ,felszerelésben miegymásban, 60-70%-nyival (mert ugye itt papíron alapból jönnek a levonások). 

 

 

Mekkora bónuszt jelent, ha nem zavar, hogy tudja, itt vagyok, csupán nem lát annyira, hogy rám tudjon lőni? A lemezvértemen csörömpölő csajka jelentette levonás ugye ilyenkor rögtön ugrik...



Dronner

Dronner

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5762 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.01.17, 09:48

Továbbra sem értem, mi a probléma, mert sokmindenről volt szó, csak a lényegről nem.

 

Alapvetően két támadás-fejlődési ív van:

A közelharcos, ahol egyenletesen emelkedik a Té és a Vé, azaz azonos szint esetén kb. ugyanannyi esélyed van megütni a másikat (azonos képességű ellenfelet) első szinten, mint tizediken. Lehet, hogy kaptál +50 Té-t, de az ellenfél is kapott +50 Vé-t.

A másik a célzás, ahol a te alacsony Cé-ddel szemben van egy konstans magas Vé, ami elérhetővé, sőt meg is haladhatóvá válik magasabb szinten. Tehát van egy magas küszöb amit nehéz megugrani, de ha kellően sokat költesz Cé-re, egy idő után konstans sikerélményt ad a korábbi rossz hatásfok után.

 

Példaként rád ugrik 3 goblin 2. Tsz-en. Közelharcban simán leveri őket a harcosod, ellenben íjjal a magas célzó Vé miatt jóval nehezebb eltalálnod őket, és ha közel értek, cseszheted az íjásztudásodat.

 

De ha 7. Tsz-en esik neked 3 goblin, vagy 3 gho-ragg, egykutya, ugyanúgy le tudod szedni őket (sőt, a goblint nehezebb is a mérete miatt), míg közelharcosként ez utóbbiakkal szemben sok esélyed nincs.

 

Szerintem ez nem probléma. Azon lehet finomhangolni, hogy mikor legyen a fordulópont, ezt ki tudod tolni azzal, ha visszacsökkented a Cé alapot, ill. ha a szintenként vásárolható Cé-t korlátozod akár azzal, hogy maximálod a vehetőt, akár azzal, hogy a Cé-t drágábban veheted csak. Kevéssé durva beavatkozás a rendszerbe, mint az általad kitaláltak.

 

Azért megjegyezném, hogy a dobófegyver Té-t használ, és relatíve messzire el lehet hajítani őket. Azaz ha az ellenfél közelharcosánál van pár tőr/hajítóbárd, akkor a magas Té és alacsony Vé miatt az íjász nincs túl jó helyzetben.



Selmo

Selmo

    Lochost kvesztor

  • Fórumita
  • 2128 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.01.17, 09:44

@hurka: (érzékelés) 14 + (ügyesség) 14 + (fegyver) 4-15 + (fegyverhasználat) 5 + (HM) 4 = 41-52 CÉ első szinten, kontra mindenkinek az alap 50-es VÉ-je ellen. Álló célpontot 50+távolság dobással, sétálót 60+távolság dobással üt túl. Szerinted?

 

@morgorito: igen, de ez volt a legegyszerűbb megoldás a konstans VÉ ellen. A KÉ-t is teljesen kivettem, mert az is használhatatlan a HM rendszerben, aztán a mágiaellenállásnál végleg rájöttem, hogy egyszerűbb átkonvertálni, mint megpróbálni kijavítani, valaha is játszani akarunk, akkor jól leteszteljük a shadowrun 5E rendszert rá.



morgorito

morgorito

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 776 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.01.17, 00:55

 

 

Íjászat:

 

Tehát az a javaslat, hogy minden karakter legyen képzett fejvadász, magas Éberséggel/Sugallattal?

De ez még mindig nem a CÉ-re megoldás, hanem arra, hogy a problémát megkerüld, legalábbis szerintem. 

 

A magas Éberség NEM tette fejvadásszá Kalidart, csupán életképes kalandozóvá, ellenben a villámkezű bárd úgy a HH 20. oldal környékén - mikor felállt ellene az íjászraj - lemondóan készült a halálra.

 

EHHEZ a hangulathoz a maga esetlenségében teljesen passzol a ZÖLD óta kb változatlan Célzás "harci alrendszer". 

 

 

Hát pedig azért illik rendelkezni a hatékony lopakodáshoz (d100 a százalék alá) ,felszerelésben miegymásban, 60-70%-nyival (mert ugye itt papíron alapból jönnek a levonások). Ami meg ugye már a könyv szerint is komolyabb képzettséget jelent, pl. ilyen van egy fejvadásznak. 

 

De ez már átcsúszik a "mit tud egy képzett XY témájába". Ami egy másik komoly problémám azzal ahogy a könyv kijött, de hát ilyen az élet, a könyv nem lett éppen konzisztens. Bár ez a CÉ-hez képest luxus nyivákolás részemről.

 

Egyébként azért Gorduin bácsi nem -kettő-három- íjásszal szemben számolt el az életével, ha jól emlékszem. 

 

Re: Boszorkánymester.

 

Azért illett volna ezt a részét is elmondani a karakternek. Így már érthető.

 

Cundior:

 

 

 

Morgorito, bevallom nem tudtam ezt a sok hozzászólást végigolvasni, ezért bocsánat, ha valaki már írta, de ha gondot okoz, hogy a CÉ nő, míg az ellene lévő VÉ nem, akkor miért nem adtok lehetőséget, hogy az is nőhessen? Mondjuk (csak úgy hirtelen, mélyebb átgondolás nélkül), a HM amit a sima VÉ-re adsz, számítson bele a CÉ ellenibe is, vagy akár minden más is. Ezt a "minden mást" úgy is lehet egyszerűsíteni, hogy CÉ elleni VÉ = sima VÉ-50 (vagy amennyi utánaszámolva jó).

 

Anno ez volt az első gondolatom nekem is. Az a baj, hogy ekkor még mindig fennáll az a probléma, hogy a -nem- harcosokat kicsit könnyebb távolról túlütni mint közelről egy karddal, és nekik meg mindegy a csatabárd és a számszeríj sebzéskülönbsége, matematikai alapon halnak meg.

 

 

A másik, ami logikusan következik a felvetésből, hogy a CÉ ne növekedjen limit nélkül, vagy kerüljön több KAP-ba 1 CÉ, de ez valamiért kevésbé szimpatikus.

 

Hát ekkor már recseg az egész HM rendszer (habár az már a KÉ súlyánál is problémás) szóval megértelek. Igazat megvallva a dolog nem teljesen megoldható a szabad karakteralkotás részleges korlátozása nélkül (legalábbis ahhoz képest ami jelenleg az UTK-ban van). Legalábbis ha meg akarod tartani a CÉ-t az "alaphoz" legalábbis hasonló formában. 

 

Hasonló okokból döntöttem végül a rendszer komolyabb átszabása mellett, mert eléggé kezdett "rám borulni az egész polc", amint megpiszkáltam pár dolgot. 


Módosította morgorito: 2020.01.17, 00:57



[Fantasy háttér] [Sötét háttér]