Ugrás tartalomhoz


Fotó
UTK

MAGUS d100 - Kérdések, válaszok, vélemények



  • Válasz írásához lépj be
2451 hozzászólás érkezett eddig

KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11765 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.05.23, 20:36

Spoiler


 

térkapu varázslat mozaikot nem lehet tovább darabolni?
- mi van ha én csak egy kisebb lyukat szeretnék?
- mi van ha én csak egy átlátszó lyukat, de nem átjárhatót szeretnék, ami át lehet nézni?
- mi van ha nem függőleges kaput szeretnék, hanem döntöttet, fekvőt stb?


Én szigorúan saját hatáskörben engedném, de 
- nem lenne kevesebb mana
- ellenben több szegmens extra idő
- egy képzettségigény és próba is kellene (de ezt varázslás előtt, pár órás meditáció/számolgatás után)
 

Teleport varázslat:
- mi van ha a kilőtt nyílvesszőt teleportálom? Megőrzi a lendületét, haladási irányát, vagy nem?
- mi van ha zuhanás közben teleportálok? A túloldalon zuhanok tovább?
- meddig véd a személyes aura védelme a teleportálástól? A nyílpuskán elhelyezett vesszőt védi?

Nyílvessző: Igen, a sebessége mértékét megőrzi, az irányát te szabod meg. 
Zuhanás közben: eltekintve attól, hogy zuhanás közben nem nagyon varázsolsz, ugyanez - ugyanakkora nagyságú, de általad választott irányú sebességgel jelensz meg érkezéskor (ha fejjel előre zuhansz, akkor megteheted, hogy fejjel előre, de "felfelé mutató sebességvektorral" jelensz meg máshol... Igen sok módosítóval kellene sikeres próbát dobni. 
Nyílvessző: sőt. A hátadon-öveden lévő tegezben zötykölődő vesszőket is védi.



hurka

hurka

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 44 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.05.23, 16:56

térkapu varázslat mozaikot nem lehet tovább darabolni?

- mi van ha én csak egy kisebb lyukat szeretnék?

- mi van ha én csak egy átlátszó lyukat, de nem átjárhatót szeretnék, ami át lehet nézni?

- mi van ha nem függőleges kaput szeretnék, hanem döntöttet, fekvőt stb?

 

Teleport varázslat:

- mi van ha a kilőtt nyílvesszőt teleportálom? Megőrzi a lendületét, haladási irányát, vagy nem?

- mi van ha zuhanás közben teleportálok? A túloldalon zuhanok tovább?

- meddig véd a személyes aura védelme a teleportálástól? A nyílpuskán elhelyezett vesszőt védi?

 

 



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11765 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.05.23, 09:43

@Krynn
Azon túl, hogy "lelősz" pár irodalmi példát, meg erősíted a "de a karakterednek ilyen sohasem lesz" wellhulla-hatást, mit vársz attól, hogy a varázsló nem tudja a térkaput pusztításra vagy védelemre használni?

(Meg eleve macerás bevinni a tenger közepére a zónádat, amit úgyis átszippant a víz, v. megtalálja valami yamm-haikann, v. megeszi egy cápa, ami egy ifini halpiacon végzi...)

Krynn

Krynn

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1209 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.05.23, 09:32

T10,

De miért rendelkezik szándékkal egy dárda? A szándék tudatot feltételez, tehát ha csak nem egy intelligens varázsdárdáról beszélünk, akkor az érvelésed nem jó. Vagy ha áttételesen is működik a dolog, akkor nagyon kitágul a kör - pl. egy szándékosan felállított csapda, ami kőomlást okoz, az akkor most átmegy a térkapun, mert annak is egy tudatos elme tudatos döntése nyomán lett magasabb helyzeti energiája, ami mozgási energiává alakul, mikor a csapdát aktiválják? Innentől a térkapu rögtön szándékérzékelő varázslat is - ha átmegy a kőomlás, akkor csapdába csaltak minket, ha nem, akkor baleset volt. Nekem nem tetszik ez a megoldás.

 

Mágusra nézve szerintem az lenne következetes, ha azt mondanánk, hogy csak a személyes aura juthat át a kapun - a rajtad viselt tárgyakra szintén kiterjed. Így nem lehet hajókat, szekereket, dobott lándzsákat, vízsugarat átjuttatni rajta. A kapu érzékeli, hogy a személyes aura belefér-e. Ha nem, akkor a varázslat arra a személyre nem hat (pl. egy óriás nem fér át). Ha egy aura csak félig van benne, és a varázslat véget ér, akkor kidobja valamelyik irányba (nem vágja ketté, sem oldalról, sem szemből).

 

Bizonyos trükkös térmágusok biztosan csináltak olyan speckó kapukat, amik nem így működnek. Vagy éppen a tárgyakat felruházták valamivel, ami megoldja ezt a korlátozást és a kapu személyes aurának látja őket. De ezek egy-egy kaland részei, nem a játékos karakterek hétköznapi fegyvertárába tartoznak.


Módosította Krynn: 2019.05.23, 09:35


T10

T10

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 568 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.05.23, 06:26

Amikor AD&D 2.th ed.-t meséltem, a pszionista térkapuját kellett lekezelni.

Ott azt a megoldást választottam, hogy ami teljes terjedelmében átfér a kapun, és valamilyen szándék hajtja, csak az juthat át.

Így a kőomlás ellen nem védett, de az elhajított dárda ellen igen.

Az pedig, aki/ami szándékosan mozgott, de nem akart volna átmenni rajta, tehetett mentődobást.

 

A szándékot a kapu nem érzékelte. Egyszerűen a működés feltétele volt.

 

 

 

Akkor már miért ne lenne egyszerűbb hogy simán ne menjenek át rajta olyan dolgok amik nem viselt/használt tárgyak, mivel én nem nagyon vagyok híve annak, hogy a nem direkt erre kitalált varázslatok érzékeljenek dolgokat (vagy amik alapvető hatásának a része stb.). 

 

Volt a Csillagkapu sorozat, amiben többször tartotta fenn egy-egy szereplő a féregjáratot azzal ,hogy az eseményhorizonton belül tartotta a stukkerét... 

 

Így maradhat a szekér, meg a csapatnyi ember, de bukó a távvulkán/víz. És valóban, a boszorkánymester nulla előkészülettel idézhet meglepően kevés manából földrengést/hurrikánt/cunamit, de én lehető legkevésbé szeretnék fizikás trükközést a játékban (szerintem meggyilkolja a hangulatot, ez mondjuk csak személyes preferencia)

 

 

Valamelyik Goblin Slayer részben nyitott tekerccsel kaput a címszereplő a tengerfenékre (és az átáramló nagynyomású víz feldarabolta az onit/ogre mage-t) ill egy kaputárgyat felfelé fordítva úszták meg a rájuk zuhanó mennyezetet. 

 

Namost ezek NEM yneven játszódó sorozatok (nyilván:) ) de ha valamiről van egy esetlegesen elfogadható "vizuális input" akkor könnyebben emészhető. 

 

Ha valaha mesélnél, pont nekem és pont magas szintű mozaikmágusnak, akkor megnézetném, aztán persze még mindig a KM dönt.

 

:szerintem: 

 

 



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11765 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.05.23, 06:12

Akkor már miért ne lenne egyszerűbb hogy simán ne menjenek át rajta olyan dolgok amik nem viselt/használt tárgyak, mivel én nem nagyon vagyok híve annak, hogy a nem direkt erre kitalált varázslatok érzékeljenek dolgokat (vagy amik alapvető hatásának a része stb.). 

 

Volt a Csillagkapu sorozat, amiben többször tartotta fenn egy-egy szereplő a féregjáratot azzal ,hogy az eseményhorizonton belül tartotta a stukkerét... 

 

Így maradhat a szekér, meg a csapatnyi ember, de bukó a távvulkán/víz. És valóban, a boszorkánymester nulla előkészülettel idézhet meglepően kevés manából földrengést/hurrikánt/cunamit, de én lehető legkevésbé szeretnék fizikás trükközést a játékban (szerintem meggyilkolja a hangulatot, ez mondjuk csak személyes preferencia)

 

 

Valamelyik Goblin Slayer részben nyitott tekerccsel kaput a címszereplő a tengerfenékre (és az átáramló nagynyomású víz feldarabolta az onit/ogre mage-t) ill egy kaputárgyat felfelé fordítva úszták meg a rájuk zuhanó mennyezetet. 

 

Namost ezek NEM yneven játszódó sorozatok (nyilván:) ) de ha valamiről van egy esetlegesen elfogadható "vizuális input" akkor könnyebben emészhető. 

 

Ha valaha mesélnél, pont nekem és pont magas szintű mozaikmágusnak, akkor megnézetném, aztán persze még mindig a KM dönt.

 

:szerintem: 



morgorito

morgorito

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 405 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.05.23, 00:29

 

Én személy szerint azt mondanám hogy megakad sérülés nélkül, de ami átcsúszik az addig át van csúszva, ameddig vissza nem húzzák. Ugyanúgy csúszhat a hajó orra a "talajon" etc. Ha túl kicsi bármihez, a hajó elfordulhat tőle vagy valami (ha "megpattan" rajta). Mondjuk azért elég speckó helyzetben jön az elő.

Én folyadékok, gázok áramlását mondjuk nem engedném (mindenki ki tudja szerintem találni miért), csak ha valami szilárd tárgyat szándékosan át akarnak rajta vinni. Talán nem a legelegánsabb, de így megőrzi az utazásra jó jellegét, de nem kell az összes "víz alatti térkapu+nagy nyomású víz" jellegű csodákkal számolni.

Egyébként megkérdezhetem, hogy milyen szituációban merült fel a kérdés, vagy csak merőben elméleti?

1, Ha átmegy az orrárbóc (jib boom, de tudja a fene pontosan milyen vitorlázata van az ynevi hajóknak) de már a kötelek nem, akkor letörik és ott karvastagságú kötelek fognak elpattanni, teniszpályányi vásznak hasadni és a derékvastagságú vásznak hasadni. És már ebbe tengerészek halnak bele.
Az, hogy a hajót mennyire nyomorítja meg az még ez után jön.
Hidd el, jobb, ha a kapu "érzékeli" mekkora a tárgy és simán átsiklik rajta (ti. mintha hologram lenne a Kapu).

2, Térkapus pusztítás: lehet, hogy megkönnyíti a dolgodat, de a többi mágikus iskola kevesebb kp-ból, manából és előkészülettel durvább rombolásra képes.

 

 

Ja, a felemás sztornó ebben igazad van. Akkor már logikus lenne a szupervékony penge effektus, és abban valszeg egyetértünk, hogy az nem lenne valami elegáns (illetve több kérdést vetne fel mint megválaszolna).

 

Akkor már miért ne lenne egyszerűbb hogy simán ne menjenek át rajta olyan dolgok amik nem viselt/használt tárgyak, mivel én nem nagyon vagyok híve annak, hogy a nem direkt erre kitalált varázslatok érzékeljenek dolgokat (vagy amik alapvető hatásának a része stb.). 

 

Így maradhat a szekér, meg a csapatnyi ember, de bukó a távvulkán/víz. És valóban, a boszorkánymester nulla előkészülettel idézhet meglepően kevés manából földrengést/hurrikánt/cunamit, de én lehető legkevésbé szeretnék fizikás trükközést a játékban (szerintem meggyilkolja a hangulatot, ez mondjuk csak személyes preferencia) Olyan magyarázatot még nem találtam, ami bejönne nekem.



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11765 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.05.22, 22:19

Én személy szerint azt mondanám hogy megakad sérülés nélkül, de ami átcsúszik az addig át van csúszva, ameddig vissza nem húzzák. Ugyanúgy csúszhat a hajó orra a "talajon" etc. Ha túl kicsi bármihez, a hajó elfordulhat tőle vagy valami (ha "megpattan" rajta). Mondjuk azért elég speckó helyzetben jön az elő.

Én folyadékok, gázok áramlását mondjuk nem engedném (mindenki ki tudja szerintem találni miért), csak ha valami szilárd tárgyat szándékosan át akarnak rajta vinni. Talán nem a legelegánsabb, de így megőrzi az utazásra jó jellegét, de nem kell az összes "víz alatti térkapu+nagy nyomású víz" jellegű csodákkal számolni.

Egyébként megkérdezhetem, hogy milyen szituációban merült fel a kérdés, vagy csak merőben elméleti?

1, Ha átmegy az orrárbóc (jib boom, de tudja a fene pontosan milyen vitorlázata van az ynevi hajóknak) de már a kötelek nem, akkor letörik és ott karvastagságú kötelek fognak elpattanni, teniszpályányi vásznak hasadni és a derékvastagságú vásznak hasadni. És már ebbe tengerészek halnak bele.
Az, hogy a hajót mennyire nyomorítja meg az még ez után jön.
Hidd el, jobb, ha a kapu "érzékeli" mekkora a tárgy és simán átsiklik rajta (ti. mintha hologram lenne a Kapu).

2, Térkapus pusztítás: lehet, hogy megkönnyíti a dolgodat, de a többi mágikus iskola kevesebb kp-ból, manából és előkészülettel durvább rombolásra képes.

Módosította KLM: 2019.05.22, 22:22


morgorito

morgorito

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 405 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.05.22, 21:40

Tipikus kérdés, hogy egy nagyon gyorsan haladó tárgy nem sérül-e, a statikusan álló térkapu széleivel való érintkezés közben (amik ugye kb. vastagság nélküliek, ami elég jól vág ugye)...viszont ezek azok a kérdések amiket szerintem el kell engedni.

 

A MAGUS rendszere full nem alkalmas ilyen dolgok szimulálására, az anyagmágia egyébként is jó esetben egy düledező ház, szerintem, hogy ha a rendszerrel akar játszani akkor érdemes "konstruktívan hozzáállni" (magyarul, hogyan van értelme ennek a szabálynak úgy, hogy a világban ne legyenek egetverő baromságok) a dologhoz (persze poénból én is szoktam"rules as written" csodákat csinálni, csak ezt játék közelébe se vinném soha), mert máshogy még házi szabállyal együtt se fog működni.

 

Én személy szerint azt mondanám hogy megakad sérülés nélkül, de ami átcsúszik az addig át van csúszva, ameddig vissza nem húzzák. Ugyanúgy csúszhat a hajó orra a "talajon" etc. Ha túl kicsi bármihez, a hajó elfordulhat tőle vagy valami (ha "megpattan" rajta). Mondjuk azért elég speckó helyzetben jön az elő.

 

Én folyadékok, gázok áramlását mondjuk nem engedném (mindenki ki tudja szerintem találni miért), csak ha valami szilárd tárgyat szándékosan át akarnak rajta vinni. Talán nem a legelegánsabb, de így megőrzi az utazásra jó jellegét, de nem kell az összes "víz alatti térkapu+nagy nyomású víz" jellegű csodákkal számolni.

 

Egyébként megkérdezhetem, hogy milyen szituációban merült fel a kérdés, vagy csak merőben elméleti?



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11765 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.05.22, 20:45

A másik, elméleti kérdés amiben nem tudtunk kiegyezni, hogy egy térkapu szélei fizikálisak-e és ha igen milyen az ellenállása? Ha egy hatalmas hadihajó elé megidézünk egy térkaput, amibe egyértelműen nem fér be, a hajó megszünteti a varázslatot? Vagy széttörik szépen ahogy belemegy kvázi egy mágikus falba?
Tudom, hogy ez leginkább KM függő de kíváncsi lennék a véleményekre.

 

Szét semmiképp nem törik magától a kaputól. Itt jönnek a kérdések, hogy

  • az ilyen nagy tárgyak átmennek-e rajta vagy sem? (Nem, de extra manapont belefeccölésével lehet növelni a kapu méretét - bár még nem tudom mennyi lenne az igénye)
  • amúgy átsiklanak-e egymáson? (Nem, pár dolgot a fedélzetről "beszippanthat" vagy épp meg lehet tölteni pár rekeszt vízzel... Bár a komolyabb (= 15 méternél hosszabb, lásd még Columbus flottája) hajók nálam úgyis védve vannak térmágia ellen, szóval nem lépnek interakcióba) 

 

Szerintem :gumicsirke: 

 

 



Vahoor

Vahoor

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 2 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.05.22, 19:23

Hát jó, nekem ez kicsit túl erősnek tűnt de most végig gondolva, más esetben a varázshasználó lenne nagyon hátrányos helyzetben. Köszönjük a választ!

 

A másik, elméleti kérdés amiben nem tudtunk kiegyezni, hogy egy térkapu szélei fizikálisak-e és ha igen milyen az ellenállása? Ha egy hatalmas hadihajó elé megidézünk egy térkaput, amibe egyértelműen nem fér be, a hajó megszünteti a varázslatot? Vagy széttörik szépen ahogy belemegy kvázi egy mágikus falba?

Tudom, hogy ez leginkább KM függő de kíváncsi lennék a véleményekre.



Kieron

Kieron

    Homályszövő

  • Fórumita
  • 970 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.05.22, 15:45

Sziasztok!

Remélem van még itt valaki :D

Harcrendszerben a közelharc és varázslás részt nem igazán tudjuk értelmezni a csapatommal...

A dorani varázslónknak kvázi nem kell dobnia kezdeményezést, hanem kör elején kezdhet is castolni? vagy dob +10-el és utána mi van? A testőrére rátámadnak 2en, tegyük fel mindkettőjüknek magas a kezdeményezése. Egy akaratátvitel 1 szegmens... Akkor most egymásnak esnek a rosszfiúk a harc legelején? Vagy ha mondjuk megidézne egy 5 E elemi erő aurát a testőrre 5 szegmens alatt, akkor előtte még kapna egy 3 szegmenses kard csapást?

Hogy van ez?  :he:

 

A varázshasználók már az első szegmenstől fogva kezdhetik a varázslást. Varázsló vs. közelharcos esetben, ha nincsenek egymás mellett, akkor nem kell kezdeményezést dobni, csak azt kell nézni, hány szegmenst vesz igénybe a varázslat. Ha kevesebbet, mint amennyi idő alatt a közelharcos odaérhetne (a Gyorsasága alapján lehet kiszámolni, hgy mennyit mozoghat X szegmens alatt, rohanva ez Gyorsaság/2 szegmensenként), akkor bizony bukta van, a harcos beszívja a varázslatot.

Ha odaért a harcos, és a varázsló még kántálgat, akkor utóbbi kezdeményezés nélkül kap egy nagy pofont (már ma megütik a VÉ-jét).

 

Kezdeményezni akkor kell, ha a harcos odaért a varázshasználó mellé ÉS a varázsló pont akkor fejezi be a varázslatot. Vagy ha már eleve egymás mellett álltak és a a varázslás ideje egyezik a fegyver sebességével.

 

Tehát a te példádban: ha a 2 fickó mondjuk 13-as Gyorsaságú és messzebbről indultak, mint 24 láb (ennyit tudnának 4 szegmens alatt lefutni), akkor, ahogy írtad, mire odaérnek, már egymást fogják ütni. (1 sz varázslás, 2 sz várakozás, 1 sz varázslás)

 

Ha az 5E Elemi erő aurát idézi, és a 13-as Gyorsaságú ipsék mondjuk 30 lábról indítottak, akkor pont akkor érnek oda, mikor befejezné, így kell egy kezdeményezés, hogy lássuk, a támadók még elkapják-e, mielőtt megvédi a testőrét.



Vahoor

Vahoor

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 2 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.05.22, 14:46

Sziasztok!

Remélem van még itt valaki :D

Harcrendszerben a közelharc és varázslás részt nem igazán tudjuk értelmezni a csapatommal...

A dorani varázslónknak kvázi nem kell dobnia kezdeményezést, hanem kör elején kezdhet is castolni? vagy dob +10-el és utána mi van? A testőrére rátámadnak 2en, tegyük fel mindkettőjüknek magas a kezdeményezése. Egy akaratátvitel 1 szegmens... Akkor most egymásnak esnek a rosszfiúk a harc legelején? Vagy ha mondjuk megidézne egy 5 E elemi erő aurát a testőrre 5 szegmens alatt, akkor előtte még kapna egy 3 szegmenses kard csapást?

Hogy van ez?  :he:



Selmo

Selmo

    Lochost kvesztor

  • Fórumita
  • 2077 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.12.02, 01:04

Nem is az a lényeg, hogy hány oldal lenne, hanem, hogy baromi nagy meló lenne, ráadásul ebbe akkor teljes értékűen bele kéne állni, mert úgy nem lehet, hogy hétvégenként tákolok rajta ezt-azt, csak közben vissza kell nézni, eddig mi, hogy lett megvalósítva. Másrészt meg, ugyan miért is ölnék ebbe ennyi órát? Tudok én mással is játszani, a Delta meg biztosan nem fog megfizetni érte. :D



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11765 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.12.01, 23:39

CX alapú rendszer:
Az én megközelítésemben nem lenne 150 oldal a varázslatok listája, a BM villámmágiáját például kettő darab varázslattal tudtam le.
A rontások, természeti mágiák, méregmágia egy-egy varázslat varázslat, csak kellene egy táblázat, hogy milyen hatáshoz mi kell (kb mint az alap BM féle méregmágia).

A papi meg boszorkányi varázslatokból is eleve sokat ki lehet szórni, ill. össze lehet vonni.

De én sem unatkozom ennyire... :(

Persze ismét: ott az aláírásomban a link, ha valakinek kérése-kérdése-ötlete van, az nekem is nagy segítség lenne.

Módosította KLM: 2017.12.01, 23:41


Selmo

Selmo

    Lochost kvesztor

  • Fórumita
  • 2077 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.12.01, 23:11

VAn a Barebones Fantasy, van egy jogilag kifogásolhatatlan magyar fordítása, ingyenesen.
http://lfg.hu/76241/rpg/barebones-fantasy-magyar-forditas/

- minden d100 alapú (kivéve a sebzést)
- jellemző kezdő főjellemzők ~50 (5d10+30, azaz 35-80)
- kezdő, priorizált képzettségek 50-70 közt
- kezdő, nem prioriált képzettségek értéke: ˇ25
- gyűjtőképzettségek (azaz egy képzettség a harcos, egy másik a felderítő, egy másik a varázskovács, stb.)
- próbadobást csak akkor dobunk, ha kétes egy akció kiemenetele. (ha esélytelen, tegyél valamit, hogy legyen esélyed, azaz nincs "hősies" meg "lehetetlen" nehézségi fogozat)

Egyszerű és működik...

Igazából az ÚTK rendszere kisebb tákolásokkal ezügyben működőképes lenne, a fokokat leosztom százalékra 10/30/50/70/90 pl. és kész.

 

Ha én mágus mágiarendszert fejlesztenék, vagy teljesen kihagynám a mozaikmágiát (csinálnék helyette fix varázslatokat), vagy betennék egy, a mostaninál sokkal szabadabb, de "alkudozós" mágiarendszert.

Igen, ez eszembe jutott nekem is, hogy egyszerűen csak rádobni egy NJK kasztot, mint mondjuk a sámánra, van, erős, de ennyi, JK ritkán találkozik vele, csak rúnatárgyaknál meg várvédelemnél. A másik lehetőség ugye a CX vagy ArM alapú, teljesen átírt rendszer, de annyira nem unatkozok, hogy átdolgozzak 150 oldalnyi varázslatot.



ragyoti

ragyoti

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 16 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.11.02, 21:47

Köszönöm!

 

 

Sziasztok!

 

Az UTK-ban hogyan lehet lekezelni a szerafizmust? / Ti hogyan oldanátok meg?

Nem emlékszem, hogy lenne erre kifejezetten leírás.

 

Köszi előre is!

 

Pedig ott van a 385. oldalon.

 

 



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11765 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.11.02, 15:49

Sziasztok!

 

Az UTK-ban hogyan lehet lekezelni a szerafizmust? / Ti hogyan oldanátok meg?

Nem emlékszem, hogy lenne erre kifejezetten leírás.

 

Köszi előre is!

 

Pedig ott van a 385. oldalon.



ragyoti

ragyoti

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 16 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.11.02, 15:39

Sziasztok!

 

Az UTK-ban hogyan lehet lekezelni a szerafizmust? / Ti hogyan oldanátok meg?

Nem emlékszem, hogy lenne erre kifejezetten leírás.

 

Köszi előre is!



Cundior

Cundior

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 616 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.10.27, 18:41

Ezeken rágódtam én is sokáig. Egyszerűen nevetséges, hogy a világon néhány kiválasztott kivételével, a legjobbak is 4. fokú tudással rendelkeznek a szakterületükön. A legnevesebb iskolák professzorai sem ismerik az 5. fokot, talán csak az a néhány vezető a legfelső körökből, kiknek mítikus személye egyszerűen megközelíthetetlen. Erre az ETK-s kasztok, első szintű induló képességeinek, melyeket megkaptak ingyen (pszi és magasmágia) ezt a fokot szablyák meg minimális követelményként.

Én a magasmágia követelményeit és a diszciplínákat is levenném 4-es fokra, az 5-et pedig meghagynám a szabad alkotásra, új varázslatok és diszciplínák létrehozására. Persze ez is, mint korábban beszéltünk róla, játékstílus függő. Biztos van olyan csapat, ahol ezzel visszaélnének, ahol nem működne, de van ahol igen. Ajánlom meggondolásra.


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]