Ugrás tartalomhoz


Fotó
UTK

MAGUS d100 - Kérdések, válaszok, vélemények



  • Válasz írásához lépj be
2569 hozzászólás érkezett eddig

Dronner

Dronner

    Régi fórumozó

  • Archívum
  • 5763 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.01.16, 16:41

Akkor érthetőbb leszek. Én olyan karaktereknek szeretek mesélni, akik a világban életképesek. Ebből adódóan a túlspecilaizált karakterek nálam nem nyerők. Elhiszem, hogy te 5. tsz-en 100-as Cé-vel szeretnél rohangálni. Rohangálj. De ha túl jó leszel, lesznek ellenségeid is. Akik mondjuk nem 200m-ről fognak rohamozni szemből, hanem a vásári forgatagban mártják beléd a pengét, és a minimális Vé-ddel, amire ugyebár, itt sokan mondják, hogy felesleges költeni, merthát minek költenél rá, az íjászathoz nem kell, nem sok esélyed van nem belehalni.

 

Az érvelésetek egyébként pont itt bukik meg. A közelharci harcossal szemben a védelem akkor növekszik szervesen, ha költesz rá. Ha a ti specialista világotokban nézzük, akkor csak a közelharcosok lesznek nehéz ellenfelek, hiszen, mint lejjebb írtátok, a varázshasználó manára és pszi-pontra költ, a pap dettó, a palovagnál még nem tudom, mi a helyes válasz, de majd megírja valamelyikőtök, az íjászoknál, mint kifejtettétek, nem szokás szintén Cé-n kívül másra költeni, szóval hol is van az a lemaradás?

 

Szóval mindenki úgy játszik, ahogy akar, mindenki úgy mesél, ahogy akar. Nálam nincs ilyen probléma, mert elvárom, hogy a játékosnak legyen minimális életösztöne és belátása. Ha nincs, sajnálom. Legközelebb majd lesz.

 

Szóval az én megoldási javaslatom: beszélsz a játékossal. Nálam eddig működött. Ha nem ugyanazt várjuk a játéktól, nem kell együtt játszani, nem vagyok fizetett szolgáltató. Majd hozzátok irányítom, ha ilyen helyzetbe kerülök egyszer. 



morgorito

morgorito

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 822 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.01.16, 16:04

KLM:


 

A vértek csak -egy- része a problémának. Mint mondottam volt, a fő probléma a -statikus célszám- amit a célpont nem tud növelni. Mintha csak TÉ-t lehetne venni, VÉ-t nem. 

 

Kyrnn:

 

 

A tesztelt megoldás a tülütési küszöb 75-re emelése, a kétszeres sebzés az íjászoknak illetve az egész fejlődési rendszer átírása lett ;) . De ez távolra megy, itt inkább azt próbáltam bizonyítani, hogy jelenlegi "statikus célszám - növekedő harcérték" nem éppen egy jó rendszer -alapvetően-. Mert ami nekünk működik, az is csak egy sebtapasz. Én a saját Stockholm-szindrómámat hibáztatom MAGUS ügyileg.

 

Itt igazat megvallva Dronner megoldására lettem volna kíváncsi, hogy őszinte legyek.

 

U.I.: De örülök neki hogy nem én vagyok az egyetlen helikopter. 

 

irgumburgum:

 

Nem azzal van baj hogy valami erős, hanem ha kilóg a rendszerből. A CÉ pedig sajnos kilóg, a fent említett probléma miatt.

 

Ugyanígy vannak komoly problémák máshol is (amiket ugyanígy kezelni kell, pl. a boszorkány zseniális "ha belegyezik átmegy" kitétele ami sokat lett emlegetve), csak most éppen az íjász lett felhozva mint téma.



irgumburgum

irgumburgum

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 315 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.01.16, 15:54

Olvasgatok. Az íjjász hű de tápos, mert.....  a mozaik mágus hű de tápos mert.....   a pap ...  a boszorkánymester......     Kérdem a nagyérdeműt: melyik a nem - hű de tápos - ?



Krynn

Krynn

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1307 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.01.16, 15:30

"Hogy van olyan eltápolt kombó, ami tápos neki megfelelő körülmények között? "

 

Tápos kombó a la magus: íjász karakter + nyíl + látható célpont!

 

Egyáltalán nem a rendszer hibája, hogy az 5. szintű íjász körönte 1-2 tetszőleges szintű ellenfelet lefektet, míg a közelharcosnak több statot kell fejlesztenie, és az ellenfelei is fejlődnek vele. Csak az a baj, hogy a mesélő nem számoltatja megfelelően a kilőtt és vissza nem szerezhető nyílvesszőket a játékossal, és hogy nem elég njk pappal tetet láthatatlanságot az ellenfelekre. Nincs itt semmi látnivaló kérem.

 

"Nem engedek nem életszerű karaktert játszani."

 

Életszerűség a la magus: mindenki a HM-jei harmadát olyat fegyvernemre kell költse, amit nem szeretne, vagy nem szokott használni.

 

Nem a rendszer hibája, hogy szétesik tőle a játék, ha van egy közepesen specializált karakter 5-8. szinten. Csak a mesélő hibája, hogy leül ilyennel játszani, és még a karakterét sem öli meg gyorsan bosszúból.

 

Nem hiszek benne, hogy a kilencvenes évek mesélői tanácsai bármikor is elavulnának. Aki hozzám egy specialistát hoz, azt kapásból levérpistikézem. Ha a karaktere véletlenül túl erős, mert a rendszerben fix a célszám, de olcsón lehet növelni a bónuszt bármeddig, akkor nyilván tápol. (Aki hasonló ütemben fejleszti a Té-t/Vé-t, de nő az ellenfél Vé-je, ott viszont nem tápolás van, hanem igazzy szerepjáték).

 

És különben is, az ellenség orgyilkosa láthatatlanul két Jk-t öl meg egy körben meglepetésből, tehát az íjász IS korrekt! Kihagytam volna egy koncepciót, ami nem öl meg szintfüggetlenül bármit egy támadásból? Emeljük fel azt is. Nem a mozaikmágus lett elcseszve, hanem minden más. Plusz a Call of Chtulhu-ban sincs semmi esélyed az igazsággal szemben, szóval nem érdemes a rendszerben hibát keresni, vagy esetleg a magus megcélzott hangulatát (kalandozók krónikái) és a rendszer teljesítményét közelíteni. Inkább fel kell tenni a kérdést: minek ment oda?! Nincs olyan kaland, amit ne dobna fel még több lopakodás és rejtőzés. Hülyeség ez a CÉ fejlesztés, a tápos vérpistikéket úgyis kinyírom, de ha a Jk be sem megy a veszélybe, akkor szórakozom jól. Így lesz igazán élményekben gazdag a fanasy, meg persze a nyílvessző készítésre szánt idő számolásával. Mondjuk még nem láttam mágusos harcot, ahol kilőttek volna egy tegez nyílvesszőt, de biztos azért, mert olyan jó mesélő vagyok, hogy én már 2-3 nyílvessző után megmondom, ha egy vérpistike túl tápos, és megölöm a karakterét, mielőtt a tegeze feléhez érhetne. Lehet utánam csinálni, ha tudjátok!

 

 

morgorito,

"Te mit javasolnál a játéktechnikai probléma megoldására?"

A túlütésről szól a harc (sajnos), ha kiveszed az íjászatból, akkor nem fognak íjászokkal játszani. Esetleg tegyétek be közelharcba is a sebzésszorzós megoldást túlütés helyett, csak félő akkor meg nagyon lelassul a magas szintű harc, tesztelni kéne.



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 12412 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.01.16, 15:14

(OFF)

 

Ezek a fránya íjak/nyílpuskák/lőfegyverek és használóik nem PC-k! Messziről halálos sebeket okozni? Hol van itt a tolerancia kérem szépen!!!!

 
Most azért beugrott, ahogy egy aquir meg egy lesath együtt emeli a "Mi is élő emberek vagyunk!!!" táblát

(/OFF)



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 12412 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.01.16, 15:12

Itt ugye extra probléma, hogy még VÉ-t, ME-t lehet növelni, íjak ellen nagyon pajzsot tudsz venni (még egy -statikus- védelem), kiszámíthatatlanul mozogni, de ezen kívül nagyjából -imádkozni tudsz hogy elkerüld őket-, mert nagyon más védelem nincsen.

 

Re: C-Punk: Igen, ha olyat akarok hogy mindenkit fegyverekkel puffantanak le öt perc alatt, akkor játszok cyberpunkot. De az nem is kalandozó fantasy, ugyebár.

 

 

Kommandósfentezi - tehát konkrétan a éberség-lopakodás-rejtőzés és kisebb részben a jó KÉ kombóval MEGELŐZÖD, hogy rád lőjenek (Ugye a CP Solo "kasztképessége"...).

Meg szerintem M* hangulatához passzol, hogy "nem a gerincen vonulunk és a szivar parazsát a markunkba rejtjük" valamint "hárman nem gyújtunk rá egy gyufáról". 

 

Másrészt ha az a baj, hogy el vannak tápolva a fegyverek a vértekkel szemben, akkor érdemes lenne a vérteket tápolni (mivel a fegyverekkel az ÉP is felment, a vértek viszont nem).



Creo

Creo

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 324 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.01.16, 14:33

Ezek a fránya íjak/nyílpuskák/lőfegyverek és használóik nem PC-k! Messziről halálos sebeket okozni? Hol van itt a tolerancia kérem szépen!!!! 

Az, meg, hogy valaki valamelyik harcértékére gyúr a többi rovására, legyen az bármelyik is, kimondottan felháborító! Mert, mi van, ha nem illik bele a koncepcióba/kalandba és a KM csak a sűrűjében döbben rá, hogy ezt ő nem így képzelte el. Ráadásul a JK meg nekivág a nagyvilágnak kalandozni és még fel is készül ebből-abból, málha, szerszámok, alapanyagok, 20-nál több lövedék,tartalék íjhúr, nyílhegy, tartalék fegyverek stb. ;)

/kappa

 

CP2020 best EU!

"Hogyhogy leszakadt a fejem, csak 4-et sebzett!"

"Szubdermális páncélom van és a fizikumom is lefog 2-őt a sebzésből. Maradt 8? Akkor oda a karom. Pedig még a múltkorival is tartozom a klinikának. "

"Mind a 3 lövedék elakad a kevlárban, igaz 1-et, 1-et sebeznek rajtam az ütések miatt, de az elhanyagolható. Jól van, jól van dobom a sokk-próbákat"

"Mesélő: a prosti elővesz egy kompakt kis önvédelmi 6mm-es pisztolyt valahonnan és ...

Zsaru: Öööö fedezékbe ugrom, kuka, kocsi, vagy villanyoszlop, tök mindegy, amelyik a legközelebb van. 



morgorito

morgorito

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 822 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.01.16, 14:18

morgorito:

Hát, venni szintenként 10-14 HM-et harcosként nem hiszem hogy akkora táp,[/size]

igen, csak abból 3-4-et ildomos támadóra és védőre rakni belőle, hogy kiegyensúlyozott karaktert kapj. Az, ha valaki csak a CÉ-t fejleszti, az éppoly tápolás és életszerűtlen, mintha valaki csak a Té-jét fejleszti, a Vé-je pedig marad az alap. Én nem engedek ilyet. Életképes és életszerű karaktert lehet nálam játszani. vérpistikével lehet menni máshova.
 

Tegezben nyilak + hegyeket vesz a városban előre[/size]

Szerintem megfelelő nyílvesszőt készíteni nem 5 perc. Harc közben meg pláne kizártnak tartom. Ha jelentősebb harconként 20 vessző a max amit ellőhet, akkor már nincs akkora baj. ha a vesszők száma 40+, akkor megint a KM-ben van a hiba. 
 

Szóval ezt hagyjuk kérlek, rengeteg mágiával minden durva tud lenni.[/size]

Akkor mi is a vita tárgya? Hogy van olyan eltápolt kombó, ami tápos neki megfelelő körülmények között? Melyik kaszt/spec nem ilyen? Inkább emeljük fel azt...

Te mit javasolnál a játéktechnikai probléma megoldására?

Nem engedek nem életszerű karaktert játszani.

 

 

Látom nem ment át.

 

1. Nem valóban nem öt perc és nem harc közben fogja csinálni. Jelentősebb harconként 10 ellenfél (vagy több, szituációfüggő) kinyírása alaphangon azért nem rossz dolog. Kalandozók tipikusan nem háborúba mennek ugye.

 

2. Ha valamit erős mágiával kombinálsz erős lesz. Ezt felhozni nem érv, mert ha az ellenség nem sokkal nagyobb kutya mint a parti, nekik is lesz hasonló. Tehát az ijász erejénél nem releváns, hogy mágiával hogyan lehetne kiiktatni, mert ugye neki meg lehet ellen mágiája. 

 

3. Maximum pár szintet tolod ki a probléma küszöbét, még mindig nem mondtál megoldást, hogy ez miért nem lesz probléma mondjuk nyolcadik vagy kilencedik szinten.

 

Nem is beszélve arról, hogy szót se ejtettél az NJK-k esetén felmerülő problémával. Kivéve persze ha nálad kívánatos az, hogy egy csapat íjász esélyesen megfektet a partiból legalább 1-2 embert.

 

(Re: Tápolás, mondjuk gondolom azt se engeded, hogy a varázsló manát, pszít, meg főleg mágikus dolgokat vegyen a KAP-ja 2/3-ból, mert ugye az is táp akkor nem? ;) )

 

KLM:

 

1. Lovon elfér a másik tegez, de valóban nem egyből tervez senki több százat magával hordani.

2. Ez mondjuk nem feltétlenül releváns mert én meg azt olvastam hogy voltak pont nomád népek akik viszonylag gyorsan tudtak nyilat fabrikálni, habár gyakran ugye hegy nélkül mert az nem feltétlenül volt. Itt ugye pont ezt küszöbölné ki a karakter az előre vásárlással (megint nem ötszáz hegyre kell gondolni).

3. Szép meg jó, de nem itt nyilakról és nem az íjról volt szó. 

 

Plusz ne felejtsük el, hogy itt esélyesen egy nagyon intelligens és nagyon ügyes JK-ról beszélünk, komoly szakértelemmel. Ha már annyira kompetenciapornó volt a MAGUS mindig is, engem pont az lepne meg ha valaki nem tudna ilyet csinálni, 15+-os tulajdonságokkal és teszem azt 4.fokkal.

 

Persze nem az Ibarában.

 

Túlütés:

 

Mindketten tudjuk, hogy az UTK-ban bőven túl sokat sebeznek a fegyverek a vértek SFÉ-jéhez képest. Emiatt jön össze közelharcban is alapjáraton a "one hit kill" és társai. Szóval simán maradhatsz te nehézvérttel és 2 SFÉ-vel, nagyjából annyit érsz el vele hogy a második találat fog kinyírni. 

 

Itt ugye extra probléma, hogy még VÉ-t, ME-t lehet növelni, íjak ellen nagyon pajzsot tudsz venni (még egy -statikus- védelem), kiszámíthatatlanul mozogni, de ezen kívül nagyjából -imádkozni tudsz hogy elkerüld őket-, mert nagyon más védelem nincsen.

 

 

Re: C-Punk: Igen, ha olyat akarok hogy mindenkit fegyverekkel puffantanak le öt perc alatt, akkor játszok cyberpunkot. De az nem is kalandozó fantasy, ugyebár.

 

Más stílus szerintem, gyökeresen más. Ott pont az a lényeg hogy bárki, bármikor elpatkol, ami azért kalandozók esetén nem annyira "illik" (nem a morális szabály nem egy megoldás, inkább a megoldás hiányára kitalált csökevény).



Dronner

Dronner

    Régi fórumozó

  • Archívum
  • 5763 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.01.16, 10:50

 

 

1, Tegez: honfoglaló őseinkről olvastam, hogy két tegez, azaz 48 vesszőt kellett vinniük hadjáratra.

Hadjáratra, nem egyszeri akcióra, és a ló ottléte, mint a cuccot cipelő paraméteré sem feltétlenül elhanyagolható. De egyébként: :sor:



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 12412 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.01.16, 10:31

@Dronner és Morgorito, ill. íjászkodás durvasága

 

VESSZŐK

 

1, Tegez: honfoglaló őseinkről olvastam, hogy két tegez, azaz 48 vesszőt kellett vinniük hadjáratra.

2, Vesszőgyártás: biztos gyors lehet, ha valamelyik angol királyról olvastam ,hogy évekre előre megrendelt egymillió vesszőt

3, Szintén valami dokumentumfilmben láttam, hogy egy japán íjkészítő bácsi-szama szépen felpakolta a padlásra a leceket, hogy ő a nagyfaterja által küldött anyagból dolgozik és az unokájának készíti be a "deszkát".

(OK, az első kompozit visszacsapó, a második tiszafa hosszúíj és a harmadik a japánok "felemás" íja).

 

Ebből én nem azt szűröm le, hogy olyan pikk-pakk össze lehet dobni pár tucat vesszőt a vadonban (az Ibarában ugye...).

 

Annyira nem rázna meg persze egy olyan tegez, ami naponta egyszer újratöltődik...

 

- - - 

 

TÚLÜTÉS:

 

Itt arról van szó, hogy ahogy a CÉ az UTK-ban van, és ahogy az íjászok szabályozva vannak, úgy szerintem a túlütés önmagában túl sok. Ezért vezettük be, hogy annyival szorzódik a sebzés (egész számonként) ahányszor megvan a célszám.

 

 

A "kánon" verzióban ugyan viszonylag könnyen túlütnek nyíllal, de jó vértről le is peregnek - nem véletlenül voltak 1000 fontos (450 kg húzóerő) számszeríjak is IRL, ráadásul Yneven a lőpor miatt nem hagytak fel a páncélkészítéssel, meg anyagtudományban sem állnak rosszul...

 

...az IRL Reneszánsz (kb. ekkor tetőzött páncélkészítés) idejéhez képest biztosan jobbak, az abbit-lunír-stb cuccok meg esetleg a mai szénszálas-kerámiás-aramidos dolgoknál is jobbak lehetnek. 

 

- - -

ÍJÁSZ TÁPOS:

Ismét: a CP2020-as 1988 óta elég sokan játszottunk, elég hamar meg lehet szokni, hogy  acélmagvas gyújtóval az 50 éves AK-ból egy rövid sorozattól MetalGearben is lefekszel.

Szépen pakolni kell éberségre, lopakodásra, rejtőzésre, stb. 

Meg lehet szokni, élvezetes is. 



Dronner

Dronner

    Régi fórumozó

  • Archívum
  • 5763 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.01.16, 08:21

morgorito:

Hát, venni szintenként 10-14 HM-et harcosként nem hiszem hogy akkora táp,[/size]

igen, csak abból 3-4-et ildomos támadóra és védőre rakni belőle, hogy kiegyensúlyozott karaktert kapj. Az, ha valaki csak a CÉ-t fejleszti, az éppoly tápolás és életszerűtlen, mintha valaki csak a Té-jét fejleszti, a Vé-je pedig marad az alap. Én nem engedek ilyet. Életképes és életszerű karaktert lehet nálam játszani. vérpistikével lehet menni máshova.
 

Tegezben nyilak + hegyeket vesz a városban előre[/size]

Szerintem megfelelő nyílvesszőt készíteni nem 5 perc. Harc közben meg pláne kizártnak tartom. Ha jelentősebb harconként 20 vessző a max amit ellőhet, akkor már nincs akkora baj. ha a vesszők száma 40+, akkor megint a KM-ben van a hiba. 
 

Szóval ezt hagyjuk kérlek, rengeteg mágiával minden durva tud lenni.[/size]

Akkor mi is a vita tárgya? Hogy van olyan eltápolt kombó, ami tápos neki megfelelő körülmények között? Melyik kaszt/spec nem ilyen? Inkább emeljük fel azt...

Te mit javasolnál a játéktechnikai probléma megoldására?

Nem engedek nem életszerű karaktert játszani.

Módosította Dronner: 2020.01.16, 08:22


morgorito

morgorito

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 822 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.01.15, 23:06

Hát, venni szintenként 10-14 HM-et harcosként nem hiszem hogy akkora táp, főleg mert 10-nél kevesebbet a könyv szerint se vesz egy harcos. Magas Ügyesség és Érzékelés + fegyverhasználattal pedig kijön az. És ehhez semmi trükközés nem kell. Teszteld le egy...*hasraüt* Yillinori sas félelf íjásszal (elméletben ott pont vannak is jópáran, mielőtt a félelfbe belekötnél, de igazat megvallva az a szaros +5 CÉ nem számít olyan baromi sokat). 

 

 

Tegezben nyilak + hegyeket vesz a városban előre (plusz nem fog az összes teljesen tönkremenni azonnal), többit majdnem mindenhol megcsinálja maga. Nem ördöngösség ez, a játékos legalább nem csak harci képzettségeket vesz, ugye? Meg ugye erre fel is kell készülni. Szóval ennek nem kéne akadálynak lennie.

 

Egyébként a láthatatlanság 10 kegypont a csapatnak is. Ha meg van varázsló akkor ugye egyéb tárgyak és szóba jöhetnek partin belül, "anyagáron". Szóval ezt hagyjuk kérlek, rengeteg mágiával minden durva tud lenni. Főleg mert ekkor már nem is az íjászról hanem a mágiáról beszélünk ugye :).

 

 

A 100-as Cé-set lelövetném az NJK lövészekkel, úgy, hogy csak pislogna

 

Tehát akkor egyetértünk hogy a CÉ nagyon is durva, hiszen le lehet valakit lőni úgy, hogy csak pislogna, így minden további nélkül. És ezt ugye, nem csak a tápos legénnyel,  hanem bárkivel meg lehet tenni. ;)

 

Nem arról van szó hogy "valahogy" ne lehetne legyőzni mindenkit, mert le lehet persze, főleg ha nála nagyobb kutyák akarják hogy kifingjon.

 

Itt arról van szó, hogy ahogy a CÉ az UTK-ban van, és ahogy az íjászok szabályozva vannak, úgy szerintem a túlütés önmagában túl sok. Ezért vezettük be, hogy annyival szorzódik a sebzés (egész számonként) ahányszor megvan a célszám. Így megmarad a jó sebzés sok CÉ esetén, de nem lesz (egyik "oldalról" sem) túlütésparádé. Mert ugye, ebből indult a beszélgetés, hogy a statikus célszámok mellett fixen növekvő értékek miatt szerintem nem jó ötlet az íjász túlütés, ezért tértünk mi át egy másik módszerre.

 

 

Te mit javasolnál a játéktechnikai probléma megoldására? Azon kívül hogy legyilkolod a karaktert. 


Módosította morgorito: 2020.01.15, 23:08


Dronner

Dronner

    Régi fórumozó

  • Archívum
  • 5763 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.01.15, 22:28

A hegyek utángyártása mondjuk, vicces kalandozás közben. Egy tegez kb. 20 vesszőt tárol. Én tuti nem engednék 1-nél többet cipelni.A láthatatlanság 10 kegypont.Nem kell sok pap hozzá, és ha tényleg gáz a karakter, ki fogják nyírni. 5. Tsz-en 100-as Cé tápolás. Én a tápolást nem engedem, illetve tükrözöm, ha a szép szóból nem ért az illető. A 100-as Cé-set lelövetném az NJK lövészekkel, úgy, hogy csak pislogna. Ha értelmesen nem tud játszani, próbálkozzon másik karakterrel

 



morgorito

morgorito

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 822 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.01.15, 21:57

 

 

- Képes magának utángyártani nyílvesszőket (szakma ugye az UTK van elég szabad hogy mehessen), szóval elég magával vinnie 30-40-et egyszerre.(...)

- Természetesen a parti is fogja védeni a kedves íjászt és turbózva lesz varázslatokkal. Mert ő is lehet láthatatlan. Sőt, mivel valszeg nagy a Gyorsasága körönként egy szegmens alatt sokat tud haladni hogy ne mérjék be ;) .

 

Gyártja, persze, csak kell pár szerszám, kellőképp kiszárított fa, tollak, hegyek... 

 

Persze a légies, láthatatlan gyors "mortel" meg körönként két Mf hátbaszúrást bevisz, ha már tutira vesszük, hogy a parti varázstudói boostolják.

 

 

Az anyagot beszerezni éppen nem lesz nehéz, megfelelő szakmák megléte + idő és/vagy civilizációtól nem túl messzi lét esetén. Ez azért nem nagy cucc tipikus esetben.

 

A mindenféle szupergyilkost meg próbáltam kerülni, csak Dronner felhozta a mágiahasználó ellent, és akkor már szólnom kellett arról, hogy a partinak is lehet ilyesmi.



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 12412 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.01.15, 21:39

 

- Képes magának utángyártani nyílvesszőket (szakma ugye az UTK van elég szabad hogy mehessen), szóval elég magával vinnie 30-40-et egyszerre.(...)

- Természetesen a parti is fogja védeni a kedves íjászt és turbózva lesz varázslatokkal. Mert ő is lehet láthatatlan. Sőt, mivel valszeg nagy a Gyorsasága körönként egy szegmens alatt sokat tud haladni hogy ne mérjék be ;) .

 

Gyártja, persze, csak kell pár szerszám, kellőképp kiszárított fa, tollak, hegyek... 

 

Persze a légies, láthatatlan gyors "mortel" meg körönként két Mf hátbaszúrást bevisz, ha már tutira vesszük, hogy a parti varázstudói boostolják.



morgorito

morgorito

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 822 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.01.15, 16:11

 

Itt a probléma azzal volt, hogy egy "dedikált" íjász lazán összehozott 3-as átütést és elég magas CÉ-t. Ettől kezdve a 1-2 lövésenkénti "kill" gyorsan probléma lett, főleg mert a pajzson kívül sok védekezés (átlagos ellenfél, nem slan vagy hasonló) esetén nincs, a védelem nem nőtt úgy mint a harcosok esetében.

 

Magyarul, a szintekkel elszállt, még a "sima" közelharcosok ilyet nem produkáltak. Mondhatni a statikus célszám miatt kilógott a rendszerből. Ezt nem oldja meg a más, hasonlóan statikus, nehezítés mint az időjárás.

Továbbra sem szerencsés egyes kasztokat/alkasztokat steril közegben vizsgálni. Az íjász nem "megfoghatatlan", csak a számára előnyös, legoptimálisabb helyzetben vizsgálod. Ha "dedikált" íjász, akkor közelharcban pocsék. Játszhat behatolásnál mesterlövészt, aki távolról, biztosan leszedi az őrszemet, de akkor nem tud behatolókkal tartani. Magas szinten - amin az íjász ennyire elvadulhat - simán lehet pap az ellenfél csapatában, aki rendelkezik pl. láthatatlanság evilági lények előtt varázslattal, és ráereszthetnek egy "elhárítót" a "lövészre". Szintén kötöttség a lövedékek száma. Persze, ha egy társzekérnyi lövedéked vihet magával, akkor ez nem játszik, de ebben az esetben a hiba nem a Játékos készülékében van.

Egyébként meg ha ő le tudott durvulni, az ellenfélnek is lehet hasonló kvalitásokkal rendelkező lövésze. Ezzel máris megváltozik a dinamikája a harcnak.

 

 

Foglalkoznék a JK oldalával a dolognak először:

 

- A nevezett íjász UTK rendszerében (alapkönyv szerint) -ötödik- szint környékén ütheti meg a száz CÉ (nem elf, nem elf íjjal, és mágikus cuccok nélkül, úgy hogy jut még másra is, tehát nem egy túlspecializált karakter) felett szint környékét. Ami alapvetően nem magas szint. Természetesen legalábbis visszacsapó íjat használ, mert ugye fókuszált íjászól beszélünk.

 

- Képes magának utángyártani nyílvesszőket (szakma ugye az UTK van elég szabad hogy mehessen), szóval elég magával vinnie 30-40-et egyszerre. Ha lehet akkor persze páncéltörőket. Az ha sose lenne erre lehetősége, az erősen a KM szívatás témaköre, mintha a varázsló sose tudna aludni és visszatölteni a pszíjét. Nem megoldás tehát egy logikusan felépített karakterhez, egy nem nagyon specifikus szituációban.

 

- Természetesen a parti is fogja védeni a kedves íjászt és turbózva lesz varázslatokkal. Mert ő is lehet láthatatlan. Sőt, mivel valszeg nagy a Gyorsasága körönként egy szegmens alatt sokat tud haladni hogy ne mérjék be ;) .

 

- Magas szinten a parti is elláthatja az íjász lesz a "csuhás elhárító" mérgekkel vegyítve, mivel egyetlen egy nyilvessző biztosan kiüti az ellenséges varázshasználókat (biztosan kábulást okoz, és az ugye UTK alapján game over). Őket ehhez nem is kell túlütni. Ha egy láthatlan halálosztag ugrik rá a JK-kra alvás közben, akkor meg tökmindegy milyen kasztúak, meghaltak. 

 

 

Namármost, itt jönnek az "ellenfél is tud ilyet" és barátai. Valóban és akkor még ennél is durvább dolgok jönnek ki.

 

A parti nagyjából félholt lesz (ha nem ténylegesen holt), ha a KM  bemesél nem nagyon alacsony szintű íjászokból mondjuk egy csapatnyit. Ugye akik nem a "lovagkard+pajzs" iskolából származnak, azok az első pár körben benyelnek egy ÉP sebzést, varázshasználóknak lehet kampó (3.szintű ellenséges számszeríjász egy vadász számszeríjjal vs 12 ÉP-s pap). Ha ez rajtaütés, akkor az meglepő ha -nincs- karakterhalál a partiban.

 

Ez egyre rosszabb lesz, hiszen nagyon védekezés nincs ellene (növelheted az egészségedet 20 KAP-ért, vagy mindenki "valamiért" magas egészséggel kezd, esetleg 4.fokon virít a pár vonatkozó képzettség, nem éppen egy egészséges megoldás), de legalább az ellenfél tudása nő, tehát nagyobb eséllyel történik meg, esetleg még orvtámadás kockák is adódnak hozzá. Esetleg az első körben mindegyik varázshasználó kap egy kábulást, csak hogy örüljenek neki. Pedig ez csak egy alacsony szintű NPC csapat lenne egy magas szintű parti ellen, ugye.

 

És ugye, a fenti nem egy "dedikált killer kommandó". Nincs se láthatatlan orgyilkosuk meg semmi ilyen nyalánkság.

 

A nem játékos karakterek esetén tehát mindenféle trükközés nélkül is, sokkal erősebb eszköz az íjászkodás. Papíron egy "könnyű" harc is csont nélkül végződhet karakterhalálban, ami a közelharc esetén egyszerűen matematikailag nincs így (nem lehetetlen, de nagyságrendekkel kevesebb rá az esély). 

 

Röviden összefoglalva, ha az NJK-k is "tudják" milyen jó dolog az íjászkodás, a harc dinamikája valóban megváltozik.

 

Magas szintű partiban meg, egy hasonló kvalítású lövész egy láthatatlanság köpenyében (mondjuk) minimum egy, ha nem több JK-t fog megölni, ha nem dob a KM nagyon rosszul. Miért nem tetszettek önök is mindig láthatatlanok lenni? :D

 

Én nem tartom ezt szerencsésnek, te lehet igen.

 

Ízlések és pofonok. 


Módosította morgorito: 2020.01.15, 16:12


Dronner

Dronner

    Régi fórumozó

  • Archívum
  • 5763 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.01.15, 09:58

Itt a probléma azzal volt, hogy egy "dedikált" íjász lazán összehozott 3-as átütést és elég magas CÉ-t. Ettől kezdve a 1-2 lövésenkénti "kill" gyorsan probléma lett, főleg mert a pajzson kívül sok védekezés (átlagos ellenfél, nem slan vagy hasonló) esetén nincs, a védelem nem nőtt úgy mint a harcosok esetében.

 

Magyarul, a szintekkel elszállt, még a "sima" közelharcosok ilyet nem produkáltak. Mondhatni a statikus célszám miatt kilógott a rendszerből. Ezt nem oldja meg a más, hasonlóan statikus, nehezítés mint az időjárás.

Továbbra sem szerencsés egyes kasztokat/alkasztokat steril közegben vizsgálni. Az íjász nem "megfoghatatlan", csak a számára előnyös, legoptimálisabb helyzetben vizsgálod. Ha "dedikált" íjász, akkor közelharcban pocsék. Játszhat behatolásnál mesterlövészt, aki távolról, biztosan leszedi az őrszemet, de akkor nem tud behatolókkal tartani. Magas szinten - amin az íjász ennyire elvadulhat - simán lehet pap az ellenfél csapatában, aki rendelkezik pl. láthatatlanság evilági lények előtt varázslattal, és ráereszthetnek egy "elhárítót" a "lövészre". Szintén kötöttség a lövedékek száma. Persze, ha egy társzekérnyi lövedéked vihet magával, akkor ez nem játszik, de ebben az esetben a hiba nem a Játékos készülékében van.

Egyébként meg ha ő le tudott durvulni, az ellenfélnek is lehet hasonló kvalitásokkal rendelkező lövésze. Ezzel máris megváltozik a dinamikája a harcnak.



Cundior

Cundior

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 810 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.01.14, 17:13

Azt szeretném megtudakolni a tisztelt közönségtől, hogy lenne-e igény arra, hogy az által korábban ismertetett "alternatív" karakterépítési rendszert rendesen kivonatoljam (ne így darabokban), magyarázattal együtt? Valószínűleg röviden szólnom kéne az egyéb változtatásokról is (pl. hogy a fegyverek átestek egy kisebb "balanszoláson"), de alapvetően törekednék a tömörségre.


Engem érdekelne.

morgorito

morgorito

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 822 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.01.14, 16:49

Ejj, hát Mea Culpa ez a válasz elsikkadt:

 

KLM:

 

Itt a probléma azzal volt, hogy egy "dedikált" íjász lazán összehozott 3-as átütést és elég magas CÉ-t. Ettől kezdve a 1-2 lövésenkénti "kill" gyorsan probléma lett, főleg mert a pajzson kívül sok védekezés (átlagos ellenfél, nem slan vagy hasonló) esetén nincs, a védelem nem nőtt úgy mint a harcosok esetében.

 

Magyarul, a szintekkel elszállt, még a "sima" közelharcosok ilyet nem produkáltak. Mondhatni a statikus célszám miatt kilógott a rendszerből. Ezt nem oldja meg a más, hasonlóan statikus, nehezítés mint az időjárás.

 

Egyéb:

 

Azt szeretném megtudakolni a tisztelt közönségtől, hogy lenne-e igény arra, hogy az által korábban ismertetett "alternatív" karakterépítési rendszert rendesen kivonatoljam (ne így darabokban), magyarázattal együtt? Valószínűleg röviden szólnom kéne az egyéb változtatásokról is (pl. hogy a fegyverek átestek egy kisebb "balanszoláson"), de alapvetően törekednék a tömörségre.

 

 



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 12412 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.12.10, 23:39

Egen, mi végül kb. kényszerültünk az ijászok túlütését átírni simán dupla sebzésre (akár tripla is lehet) mert olyan mértékben lett halálos a szituáció. Plusz a számszeríjak kaptak egy szép sebzésnövekedést.

 

Nézőpont kérdése, mi a ZÖLD idején épp herótot kaptunk az íjászok "mérsékelt" hasznosságából 2nd ed-ben, ellenben épp rákaptunk a SRunra, Cpunkra és a d6 SW-ra, szóval nem zaklatott fel a "realisztikus" íjászat.

Sőt.




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]