Stark @ 2002.07.30. 10:13
Jesternek köszönet az elismerő szavaiért. :-)
Jester @ 2002.07.30. 10:06
Azt hiszem, hogy Stark kihozta a maximumot amit egy ilyen "OnLine" mesélésből lehet. Persze ehhez szükség volt a tapasztalt, profi és nem utolsó sorban rugalmas játékosokra is!
Eleinte voltak fennakadások, aznban úgy emlékszem ezeken gyorsan felülemelkedtünk.
Tény ugyan, hogy nem hasonlítható a p&p játék sebességéhez és interaktivításához, viszont úgy éreztem, hogy itt nagyobb lehetőség volt a szerepjátékra. Azt értem ez alatt, hogy sokkal szebben meg lehetett fogalmazni a mondanivalót, mint a karakterek részéről, mint pedig a mesélőnek több ideje volt hosszabb, igényesebb "körök" megírására. Ez szerintem nagyban hozzájárúlt ahhoz, hogy a "feeling" megmaradjon. Főleg amikor már kezdtünk belelendülni és csaták is pörgősebbek lettek.
Gondolom, mindenki egyetért velem, hogy nagyon kell tudni ahhoz, hogy p&p játékban valaki folyamatosan irodalmi stílusban adja elő a mondókáját. Nos, ha valakinek ilyen igénye van, de idő, vagy halgatóság hiányában nem élhette eddig ki, ezt, akkor neki ajánlom az "OnLine" mesélést.

Köszi Stark, és köszi a többieknek is, én nagyon élveztem!
Stark @ 2002.07.25. 15:28
Ja és Max, szerinem az IRC/chat játékból nem marad ki az időhátrány. Amin valaki nem tud elég jól és gyorsan gépelni, hamar elmaradhat, elmehet a kedve a dolgotól, emiatt inkább lerövidíti a mondandóját, amiből aztán kellemes kis minimál nyomulunk-takózunk tipusú játék alakul ki. Az a kép jut ezembe erről, ami a megboldogult Bíborhold hasábjain jelent meg egykoron, melyből az "ütöm, meghalt, artifactnél szóljatok" szállóigévé vált. :-) Nos, valahogy igy képzelem az IRC játékot 3 óra billentyűzetkalapálás után.
Szvsz akkor már inkább hetente egy, de igényes kör... :-)
Stark @ 2002.07.25. 15:21
Üdv,

Az valóban igaz, hogy az IRC/chat megoldás "onlineabb", mint itt a fórumokon, de ez a leirás erről a lehetőségről szólt, és nem arról. Mint többen megemlitették, számtalan oka lehet, hogy valakik ezt részesítik előnyben, mint ahogy velünk is történt. Nincs mindenkinek ideje ott lógni a gép előtt és vadul gépelni, aminek annyira sok előnye nincs az asztali játékkal szemben, csak az, hogy nem kell egy helyen lenni a játékosoknak. Viszont lassú és vontatott, továbbá a hangulat is elvész, amint azt szintén elmitette valaki.

A mi esetünkben igyekeztem a hangulatot a lehetőségekhez mérten megtartani, a szöveggel, fogalmazással, a levél formázásával, háttérképekkel, kis térképek beszúrásával. És emiatt lesz a dolog időrabló, mert mindezt megcsinálni bizony több idő, mint ledarálni valakinek előbeszédben.

Ugyan az egész valóban nem ér az asztali játék közelébe, egy elég jó társasjáték kerekedhet ki belőle, csak nem úgy kell felfogni, mint a hagyományos játékot. Ez is egy szórakozási forma, lehet szeretni, vagy nem szeretni... :-)
Brain @ 2002.07.25. 11:07
Sziasztok!

Én Pancser online kalandjában játszom itt az rpg.hu-n, azért mert ugyan minden résztvevőnek van valamennyi szabadideje, de ezeknek nincs egy normális közös metszete, amiben irc-n, vagy akár asztalnál össze lehetne jönni. Igaz ez a valódi szzerepjátékhoz képest csak amolyan pettingelés, azért több mint a semmi.

Mi egy kicsit másképpen csináltuk:
Minden karakternek egy személyes fórum, amibe a rá vonatkozó privát információk kerülnek. Valamint egy IC közös fórum, amiben a játék folyik, és van egy OOC fórum, ahol az egyéb fontos megbeszélések folynak. Minden dobást a mesélőre bíztunk. A káosz elkerülése végett (eleinte nagy volt) a karakterek előre meghatározott sorrendben írnak egymás után. A mesélő ugyan bármikor íthat, de két írás között mindenképpen lehetőséget ad mindenkinek a reagálásra. Az online játék tényleg nagyon lassú. Főleg az interakciók. Ezért a mesélő apróbb döntéseket néha megtesz a karakter helyett. Illetve a karakterek is előre leírják, hogy mit csinálnak, ha ez. vagy az történik. (Pl: Kinyitom az ajtót, ha zárva van, akkor nem vacakolok az álkulccsal, hanem betöröm.) De ez sem tudja rendesen felgyorsítani. Hiszen gyakran kell várni a másik karakter válaszára/reakciójára.

Mindent összevetve az Online játék közelébe sem ér egy asztali játéknak, de a semminél több.

Brain
@ 2002.07.24. 12:50
Én is játszanék, ha lehet!
emil: eryona@freemail.hu

Előre is köszi!
@ 2002.07.24. 08:01
Az online meg e-mail mesék baromi macerásak. Hosszadalmas, sok szöszölés kell hozzá és döbbenet sok idő meg türelem. Nincs közvetlen interakció, sok a félreértés. Ha ezt igényesen akarja valaki mesélni hosszú távon meg kell jelennie valahol a pénznek a dologban a levelezős szerepjátékok mintájára. Volt ugye telefonos rpg még '95 körül Valhalláéknál 238 Ft/perc +áfa. Szerintem igényes mesélő jó meséje 1000 Ft/játékos/alkalom reális ár. Ezt ingyen csinálni??? Skacok irigylem az időtöket meg a lelkesedést :) sajna az fogyóeszköz :)
@ 2002.07.24. 00:39
Egy relatíve könnyne kezelhető rendszert nem lenne nehéz összedobni PHP-ban... Egy adatbázisszerver kéne hozzá.
Meg aztán vagy 10-15 tesztelő/kritikus... A többi már menne...
És akkor egyszerűsítve lenne a kockadobálás, akár e-mailben is müködhetne, stb.
@ 2002.07.24. 00:38
Sajnos már régen nem játszottam (vagykét éve) és bár már nagyon vágyok rá, nincs meg a társaság (szétszéledtünk). Viszon jól hangzik ez a félig onlájn :) megoldás. Ha lesz még mese, akkor feltétlenül szóljatok!!! Nevil
(nevil2@freemail.hu)
MAXXxxx @ 2002.07.23. 15:58
Igy mondjuk ertheto a forumos megoldas.
Mondjuk en is csak munkahelyen tudnak egy kulon taszkban futo chat-tel es akkor nincs rendesen figyelve az egyik :)

idokozben eszembe jutott egy probalkozas, ami a Khalador altal leirt okok miatt nem mukodik (chat alternativaja) OpenRPG-nek hivtak, es erdekes kezdemenyezes volt (Kockadobalo, Terkepek, kepkuldes,...[Ha jol emlekszem Python alapu volt, es amennyit probaltam egy kaland osszedobasa kicsit bonyolult -> elment a kedvem]).