StB @ 2013.06.28. 07:25
Majd az 5. kiadásról is hasonló részletességű összehasonlító ismertetőt kérünk szépen! :)
Diocletianus @ 2008.02.11. 17:51
T10: miért szakított volna? Csak összevonta a kettőt. Ha 2-es a küszöb (=2 siker kell a feladat teljesítéséhez), de te 4 sikert dobtál, akkor _nagyon_ jól sikerült megoldanod a feladatot. Egyszerűen a küszöb a küszöb elérése határozza meg a próba sikerességét, a küszöb fölött elért sikerek száma pedig a sikeresség mértékét. A feladat nehézségét meg a küszöbérték. Szerintem frappáns, könnyen kezelhtő megoldás...
Diocletianus @ 2008.02.11. 16:21
Szövegértelmezést, ha lehetne! "Sosem volt olyan sötét, mint a Cyberpunké." Ez nem azt jelenti, hogy nem sötét...
Azt jelenti, hogy sötét, de nem annyira!
Pett-moondevil @ 2008.02.11. 10:48
Diocletianus:
"Fura. Számomra a Shadowrun sosem a félresikerült sötét jövőről szólt, az a Cyberpunk 2020. A Shadowrun - számomra - nem "cyberpunk trollokkal", sokkal inkább "Earthdawn a jövőben".
A Shadowrun világa szerintem sosem volt olyan sötét, mint a Cyberpunké"

Itt állítottad, hogy nem annyira sötét. Persze a sötétség relatív, mindenki fejében mást jelent. ;-) De akkor is... ez a világ azzal, hogy technológiailag fejlődik, el is veszít dolgokat. Nem kell persze a sötétségéből veszítenie, mert tényleg mindenki annyira veszi veszélyesre a játékát, amennyire akarja, de azért nem mindegy, hogy egy ólmosbottal vered-e le a már amúgy is sercegő neonfénycsövet vagy az AR neonszínű feliratot generáló programot törlöd le kegyetlenül, mert nem működik jól. Remélem, érthető, hogy mit akarok mondani.
Mondjuk, a szabályrendszerre nincs panaszom, mert nem igénylek akkora részletességet/túlbonyolítást és még ezt is bőven lehet részletezni bonyolítani annak, aki szeretné. Az alapmechanika kicsit egyszerűbb, ennyi. Ez jó.
T10 @ 2008.02.11. 10:40
"- tulajdonság + szakértelem számú kockával dobsz
- fix 5-ös célszámra
- és nincs kockatartalék.
Nekem mindegyik változtatás bejött, mert legalább a tulajdonságok is szerepet kapnak, a feladat nehézségét egyértelműen a szükséges sikerek száma határozza meg (nem pedig a sikerek száma és a célszám együtt)"

Az eddigi SR-ben a célszám a nehézséget, a sikerek száma pedig a siker mértékét határozta meg!
Az új rendszer ezek szerint szakít a siker fokozatainak/mértékének kezelésével?
Szomorú...
pepe @ 2008.02.11. 10:34
-- Jó, majd később, de nem lőhetnénk végre, most már nagyon sürgős lenne..?
-- Dehogy nem. Arra való a fegyver, nem..?

:):D:D:D:D
Diocletianus @ 2008.02.10. 19:56
"a negyedik kiadás annyira butított a harmadikhoz képest, mint egy rpg alapkönyv egy lapozgatóshoz képest"

Mire gondolsz?

(Szerintem inkább folytassuk az SR4 fórumban...)
_Phobos_ @ 2008.02.10. 18:42
Ágasváry:
Április elsejei tréfa volt a készítők részéről, hogy közvetlenül a negyedik kiadás piacra dobása után megjelentettek egy hírt, hogy mindjárt jön az ötödik kiadás, ami D20 lesz. Pont mint egy évvel azelőtt a karib tenger kiberkalózai témájú SR kártyajáték beharangozója :)

Diocletianus:
Ez mind szép és jó, de a negyedik kiadás annyira butított a harmadikhoz képest, mint egy rpg alapkönyv egy lapozgatóshoz képest.
Persze, megoldották a dekások játékba integrálásának a problémáját, de milyen áron?
Diocletianus @ 2008.02.10. 13:02
Dehogy is! Sőt!
Maradt a d6-os alap, "csak"
- tulajdonság + szakértelem számú kockával  dobsz
- fix 5-ös célszámra
- és nincs kockatartalék.
Nekem mindegyik változtatás bejött, mert  legalább a tulajdonságok is szerepet kapnak, a feladat nehézségét egyértelműen a szükséges sikerek  száma határozza meg (nem pedig a sikerek száma és a célszám együtt), illetve el lehet felejteni a  kockatartalékot, ami egyébként is csak egyfajta rendszer-optimalizáló izé volt, aminek körülményes volt magyarázni a mibenlétét.
Kabal: igen, a Shadowrunban szerencsére mindig is volt egységes motor, ami  nagy előny (pl. a MAGUS-sal szemben), de ettől függetlenül - szerintem - zavaró baromságok voltak  benne. Pl. a már említett nehézség kétféle kifejezése, a kockatartalékok léte (miért pont csak  azokra a cselekedetekre létezett tartalék, amire volt?), illetve az olyan érdekes jelenségek, hogy egy célszámra épülő rendszerben nincs különbség a 6-os és a 7-es célszám között.
Az olyan apróságok meg talán már csak engem idegesítettek rettenetesen, hogy képzetlenül / alacsony szakértelemmel  egyszerűen lehetetlen egy pisztollyal egy lövéssel megölni valakit, ugyanakkor van esély arra, hogy valaki páncél és egyebek nélkül negáljon egy telitalálatot. Akár rakéta ellen is...
Az SR4 rendszere megoldotta az összes fenti kínomat, ráadásul számos további dologban egyszerűsített. 
Vannak benne olyan részek, amelyeket még nem teljesen értek, illetve nem feltétlenül tetszenek, de  azokat minden további nélkül kihagyhatom, nem kell átírnom hozzá az egész rendszert.

<b><small><font color=brown>Javítva: 2008-02-10 13:04:37 - Diocletianus által</font></small></b>
Agasvary @ 2008.02.10. 12:36
kabal:
A Shadowrun rendszere megváltozott a 4. kiadásra. Ha jól tudom D20as lett.